Lastig uitleggen maar het is wel gunstig voor de inlandse economie. Een krimp van 10 % is ook niet dat je zegt van wauw die gaan door het putje.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar is er ook handel in, nee toch? Lijkt me een kunstmatige koers.
Een rente van 20% lijkt me ook desastreus voor je economie.
[..]
wat is hier redelijk aan, het gaat tegen al onze principes van ons in het westen, eisen dat een land neutraal blijft en vooral die eis bij een ander land leggen, en niet vragen aan het land zelf, maar eisen van het land.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:12 schreef Za het volgende:
[..]
Het betoog is er al, van Poetin zelf:
https://www.aljazeera.com(...)-translated-excerpts
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lastig uitleggen maar het is wel gunstig voor de inlandse economie. Een krimp van 10 % is ook niet dat je zegt van wauw die gaan door het putje.
Je hebt het niet eens gelezen in 2 minuten, en je mening al klaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Dus toch een 1:1 doorgeefluik van het Kremlin.
Dank hiervoor.quote:Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.
14% en het zorgt inderdaad voor behoud van tegoeden, slecht voor nieuwe investeringen iddquote:Zo heeft de centrale bank de beleidsrente fors verhoogd, aanvankelijk naar 20 procent en sinds eind april naar een iets lager niveau van 14 procent. Dit moet het aantrekkelijker maken om tegoeden in roebels aan te houden.
Ik investeer nooit met geleend geld. De meeste investerdeers niet die ik ken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.
Een lage rente is algemeen goed voor investeringen van bedrijven (en consumenten...probeer maar eens een Hypotheek te nemen met 14 of 20% rente).quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:44 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik investeer nooit met geleend geld. De meeste investerdeers niet die ik ken.
Dus beetje rare uitspraak.
Dat is wat ze je willen laten geloven. Hoge rente betekent ook hoge inflatie. Investeren moet je sowieso als je geld overschot hebt...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Een lage rente is algemeen goed voor investeringen van bedrijven.
doel is ook dat russen geld op de bank houden en niet massaal in andere valuta of middelen van waarde kopen. aangezien de handelsvolume nagenoeg nul is, en andere partijen geen roebels kunnen verkopen. hierdoor is de roebel dus hoog. Maar er is totaal geen waarde nog support voor deze koers (wat het handelsvolume gewoon aantoont), want anders zouden mensen nu massaal chashen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang ze dit vol willen houden. Het hele land gaat zo de economische ramsj in.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
doel is ook dat russen geld op de bank houden en niet massaal in andere valuta of middelen van waarde kopen. aangezien de handelsvolume nagenoeg nul is, en andere partijen geen roebels kunnen verkopen. hierdoor is de roebel dus hoog. Maar er is totaal geen waarde nog support voor deze koers (wat het handelsvolume gewoon aantoont), want anders zouden mensen nu massaal chashen.
De meeste bedrijven investeren juist met geleend geld, vooral grote en gezonde bedrijven, want dit verspreid juist het risico van de investering.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:44 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik investeer nooit met geleend geld. De meeste investerdeers niet die ik ken.
Dus beetje rare uitspraak.
geen idee, maar Poetins beleid heeft een erg hoog fake it till you make it gehalte, en dan doel ik niet alleen op de roebel koers (dit hebben ze nog redelijk weten te beperken). Gerekend vanaf de sancties in werking trad, hoe verder in de toekomst de klap komt qua roebel, hoe gunstiger voor Poetin, omdat ze dan propaganda draaien dat het ligt aan x en nooit aan de sanctie, dus ik denk dat dit het idee er achter is. zolang mogelijk zelf intern het narratief willen bepalen en dus macht behouden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang ze dit vol willen houden. Het hele land gaat zo de economische ramsj in.
Ik denk dus dat dit nagenoeg stil komt te vallen in Rusland, die investeringen. En ze moeten ook veel militair-materieel produceren. Bij een economie die krimpt, en al niet zo groot was.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De meeste bedrijven investeren juist met geleend geld, vooral grote en gezonde bedrijven, want dit verspreid juist het risico van de investering.
Beetje bedrijfsfinanciering 1.0
yepquote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Duitsland gaat 7 PhZ 2000's naar Oekraïne sturen. De verslaggeefster zegt dat er nu 12 naar Oekraïne gaan. Zou Nederland er dan 5 gestuurd hebben?
Ja, dit account negeer ik nu ook, een raar verhaal idd.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een zeer interessant artikel. Ik neem Illia niet meer serieus igg.
Het gaat niet om de voorspelling het gaat erom dat deze fake account dus is “geïnterviewd” door Illia, en dat de boodschap steeds was dat bij een Russische oorlog binnen 10-20 dagen gewonnen zou worden omdat navo wel zou meewerken. Dit beïnvloed natuurlijk het stemgedrag van de inwoners.
Dit is in 2 populairste kranten gepost in meer dan 10 artikelen.
[..]
[..]
Dat Denk iK ook, en zeker ook met een rente van 20% is gewoon heel onlogisch om dan investeringen te doen in je economie, dus enige wat gebeurd is Rusland als land komt nog verder in verval. Maar goed, vraag me af (nadat ik zijn comment naar jou las over dat willen ze dat je dat geloofd), deze simpele basis begrippen zal begrijpen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dus dat dit nagenoeg stil komt te vallen in Rusland, die investeringen. En ze moeten ook veel militair-materieel produceren. Bij een economie die krimpt, en al niet zo groot was.
Tenzij China ze helpt met investeringen..maar ja, dan wordt je land gewoon opgekocht.
Het ziet er naar uit dat die mobilisatie er komt. Alleen niet op 9 mei.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Onzin. Zo noemde de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, eerder deze week het gerucht dat Russisch president Vladimir Poetin van plan is om op 9 mei de oorlog te verklaren aan Oekraïne en een algehele mobilisatie af te kondigen. Maar de krant ‘The Moscow Times’ en de onafhankelijke Russische nieuwssite SOTA hebben ontdekt dat overheidsinstellingen in heel Rusland vacatures online hebben gezet voor allerhande mobilisatie-experts.
(...)
De Britse defensieminister Ben Wallace sprak vorige week de verwachting uit dat president Poetin op 9 mei (de dag waarop Rusland de overwinning op de nazi's in de Tweede Wereldoorlog herdenkt) zal verklaren dat Rusland in Oekraïne een oorlog tegen de nazi’s voert, wat een mobilisatie van reservisten en dienstplichtigen mogelijk maakt. Nieuwszender CNN bevestigde dat dinsdag op basis van Amerikaanse en andere westerse functionarissen. Het Kremlin ontkent echter in alle toonaarden.
9 mei hebben ze het te druk met verrekijkers de omgeving van 'de brug' in de gaten te houdenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat die mobilisatie er komt. Alleen niet op 9 mei.
Een kennis van me, Russische, dacht dat ook voor de inval in Oekraïne.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat die mobilisatie er komt. Alleen niet op 9 mei.
Rusland gaat nooit akkoord met een datum die door het westen voorspeld is.
Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien dat de FvD-adepten en wappies daardoor eindelijk hun Poetin steun gaan staken.
https://www.nu.nl/spannin(...)rd-uit-azovstal.htmlquote:Oekraïense media: opnieuw Russisch oorlogsschip geraakt
Ondertussen beweren Oekraïense media vrijdag dat Oekraïense strijdkrachten opnieuw een Russisch oorlogsschip met een raket geraakt hebben. Een Russisch fregat in de Zwarte Zee zou in brand zijn gevlogen na het raketvuur.
De berichten zijn niet bevestigd door de Russen in Moskou of door de Oekraïense regering in Kyiv. De Oekraïense generale staf verhoogde het aantal gezonken Russische schepen echter al wel met een tot in totaal elf.
Volgens Oekraïense media zou het fregat zijn getroffen door een antischeepsraket. De Russen stuurden helikopters om de bemanning te redden.
Is dat niet gewoon het bericht van het schip eerder vandaag?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 23:28 schreef luxerobots het volgende:
Opnieuw zou een Russisch oorlogsschip geraakt zijn.
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)rd-uit-azovstal.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |