Stel nou dat het tij in de wereld keert en machtsverhoudingen verschuiven. Iets dat al talloze keren is voorgekomen in de geschiedenis. Vind jij het dan wel ok om als bevolking collectief 'aansprakelijk' gesteld te worden door de nieuwe machthebbers? Gewoon, omdat je Nederlands bent, ben je volgens hun een klootzak en moet je 'afgestraft' worden?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er zijn vast en zeker goeie sancties te bedenken waarmee we de Russische bevolking flink pijn kunnen doen en wat mij betreft mogen die liever vandaag dan morgen ingezet worden.
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:50 schreef tim020hoorn het volgende:
De angst voor poetin is daar ondat die gek tot alles in staat is, bloeddorstig als een malle en simpelweg knettergek
Misschien zijn ze wel doodsbang, gendoctrineerd en foutief voorgelicht dat heb je wel eens in een dictatuur.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Want Nederlandse werkelozen hangen een regime aan dat zijn Europese buren met kernwapens bedreigt, zijn buurland wil annexeren en Europa van Lissabon tot Vladivostok wil denazificeren?
Is ons ook bijna overkomen. In '49 tijdens de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog is ons door de VN te verstaan gegeven dat als we nu niet zouden stoppen we helemaal de gallemiezen in gesanctioneerd zouden worden. En terecht ook, moet je maar geen oorlogen voeren om anderen te onderdrukken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stel nou dat het tij in de wereld keert en machtsverhoudingen verschuiven. Iets dat al talloze keren is voorgekomen in de geschiedenis. Vind jij het dan wel ok om als bevolking collectief 'aansprakelijk' gesteld te worden door de nieuwe machthebbers? Gewoon, omdat je Nederlands bent, ben je volgens hun een klootzak en moet je 'afgestraft' worden?
Onze opper propoganda Mossad agentquote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.
Verder is hij is uitzonderlijk intelligent en kalm.
Dat waren de andere Oost-Europese volkeren ook en toch wisten die in 1989 een einde te maken aan de (door de Russen aan hen opgelegde) communistische dictaturen in hun landen..quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien zijn ze wel doodsbang, gendoctrineerd en foutief voorgelicht dat heb je wel eens in een dictatuur.
Het is een schip als ze in de bocht naar buiten hellen. Het is een boot als ze in de bocht naar binnen hellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 20:14 schreef Ulx het volgende:
Onderzeers zijn boten. Korvetten of groter zijn schepen.
En hij is verder ontzettend sympathiek, een potentile vriend eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.
Verder is hij is uitzonderlijk intelligent en kalm.
Ik weet niet wat de Mossad ermee te maken heeft, misschien kun jij me dat uitleggen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onze opper propoganda Mossad agent
Trouwens voor de mensen die zo lang hun gedachten kunnen schikken. Hierbij een longread waarbij Illia prominent terugkomt. Een fake US official en een interview met illia.
En een zeer accurate voorspellingen van deze oorlog in 2018.
https://www.bellingcat.co(...)agon-russia-analyst/
Zou hilarisch zijn als Finland en Zweden hun NAVO toetreding verzoek ook op die dag doenquote:
Deze is ook wel interessant als je het Russische verhaal wil begrijpen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dus toch een 1:1 doorgeefluik van het Kremlin.
Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
Dan zul je toch met Roebels over de brug moeten komen...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dus toch een 1:1 doorgeefluik van het Kremlin.
Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
Het is een zeer interessant artikel. Ik neem Illia niet meer serieus igg.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de Mossad ermee te maken heeft, misschien kun jij me dat uitleggen?
Of doel je erop dat de nepnaam van het Twitter account in het door jou geciteerde artikel ene Jewberg is?
Ik twijfel aan wel meer van die Twitter accounts, dus chapeau voor het kritisch beschouwen ervan overigens.
Waar is deze oorlog overigens voorspeld, op nostradamus.ru?
Want er was al oorlog, sinds 2014
quote:Ilya Ponomarev was one of several major boosters of Jewberg’s credibility. For example, in August 2016, he thanked Jewberg (archive) in a Facebook post for likening him (Ponomarev) to Pericles of Athens, in January 2017 tagged him in a Facebook post on NATO military capability.
Jewberg used Ponomarev’s endorsement to the fullest by reposting it and adding a lengthy story where he claims that he had met Ponomarev in person while working at the U.S. Embassy in Moscow. This claim was endorsed by Ponomarev, who thanked Jewberg for the Facebook post.
Ponomarev was just one of several Russian opposition figures who apparently believed in or supported the story of the anti-Putin Pentagon official, including the aforementioned figures of Rabinovich, Borovoy, and Sotnik (see previous subsection “Jewberg’s online presence”). However, unlike the other oppositionists, Ponomarev certainly knew that Jewberg was not a real person. When speaking to the researcher of this investigation in 2017, Ponomarev was clear that he was aware that “David Jewberg” was not a person, but an online persona. Ponomarev did not elaborate on who operated this persona, but he stated that this person was a well-known figure in Washington, highly knowledgeable on the matters that were covered under the “David Jewberg” alias, was driven by a legitimate concern with events in Russia, the United States and Ukraine, and attempted to influence ongoing events in these countries.
Ponomarev described how the popularity of David Jewberg in Ukrainian and Russian media coverage came as a surprise to the persona’s creator. As to the identity of this creator, Ponomarev avoided answering if Dan Rapoport was Jewberg’s “author”, but did say that Rapoport was open about having a “working relationship” with Jewberg. However, another well-known figure would be able to state that Jewberg and Rapoport were indeed the same person.
quote:. Judging by the reactions of these three experts, perhaps the real question to ask is not why Jewberg was created, but how so many Ukrainian media outlets were able to take him seriously, including Dialog.ua, who published over a dozen articles about the “Pentagon official” through 2017.
In 2015 and 2016, at the heights of Russia’s propaganda operation against Ukraine and the West, many wondered what measures could be taken to counter disinformation efforts. Some answers came in so-called “anti-disinformation centers,” such as EU vs. Disinformation and StopFake. Others looked to increase the standards of independent investigative reporting to reduce the allure of disinformation and so-called “fake news”, as seen in a number of grants from Western nations to Ukrainian news outlets, such as Hromadske. At Bellingcat, we have sought to provide a combination of pedagogical resources to know how to verify information, along with transparent, open source investigations that open up the research process to our readers
Je kunt dan net zo goed met kraaltjes betalen, die hebben inmiddels eenzelfde internationale bruikbaarheid als het speelgoedgeld van de orcs.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan zul je toch met Roebels over de brug moeten komen...
Als ze uit de bocht vliegen is het een vliegdekschip?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is een schip als ze in de bocht naar buiten hellen. Het is een boot als ze in de bocht naar binnen hellen.
Stoom-, roei-, duikboten uitgezonderd.
Roebel staat op het hoogste punt rov dollars sinds een jaar zo’n beetjequote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je kunt dan net zo goed met kraaltjes betalen, die hebben inmiddels eenzelfde internationale bruikbaarheid als het speelgoedgeld van de orcs.
Maar is er ook handel in, nee toch? Lijkt me een kunstmatige koers.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Roebel staat op het hoogste punt rov dollars sinds een jaar zo’n beetje![]()
https://www.businessinsid(...)uro-dollar-sancties/
quote:Dit alles laat onverlet dat de Russische economie dit jaar naar verwachting de sterkste krimp laat zien in drie decennia als gevolg van de westerse sancties. Russische economen die voor de overheid werken voorzien een krimp van 8 procent tot 10 procent dit jaar, volgens persbureau Interfax. De Wereldbank gaat uit van een economische krimp van ruim 11 procent in 2022.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |