abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:06:12 #101
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204649138
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er zijn vast en zeker goeie sancties te bedenken waarmee we de Russische bevolking flink pijn kunnen doen en wat mij betreft mogen die liever vandaag dan morgen ingezet worden.
Stel nou dat het tij in de wereld keert en machtsverhoudingen verschuiven. Iets dat al talloze keren is voorgekomen in de geschiedenis. Vind jij het dan wel ok om als bevolking collectief 'aansprakelijk' gesteld te worden door de nieuwe machthebbers? Gewoon, omdat je Nederlands bent, ben je volgens hun een klootzak en moet je 'afgestraft' worden?
pi_204649164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:50 schreef tim020hoorn het volgende:

:')

De angst voor poetin is daar ondat die gek tot alles in staat is, bloeddorstig als een malle en simpelweg knettergek :D
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.

Verder is hij is uitzonderlijk intelligent en kalm.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:11:22 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204649209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Want Nederlandse werkelozen hangen een regime aan dat zijn Europese buren met kernwapens bedreigt, zijn buurland wil annexeren en Europa van Lissabon tot Vladivostok wil denazificeren?
Misschien zijn ze wel doodsbang, gendoctrineerd en foutief voorgelicht dat heb je wel eens in een dictatuur.
graag verwijderen
pi_204649214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Stel nou dat het tij in de wereld keert en machtsverhoudingen verschuiven. Iets dat al talloze keren is voorgekomen in de geschiedenis. Vind jij het dan wel ok om als bevolking collectief 'aansprakelijk' gesteld te worden door de nieuwe machthebbers? Gewoon, omdat je Nederlands bent, ben je volgens hun een klootzak en moet je 'afgestraft' worden?
Is ons ook bijna overkomen. In '49 tijdens de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog is ons door de VN te verstaan gegeven dat als we nu niet zouden stoppen we helemaal de gallemiezen in gesanctioneerd zouden worden. En terecht ook, moet je maar geen oorlogen voeren om anderen te onderdrukken.
pi_204649219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Onze opper propoganda Mossad agent

Trouwens voor de mensen die zo lang hun gedachten kunnen schikken. Hierbij een longread waarbij Illia prominent terugkomt. Een fake US official en een interview met illia.
En een zeer accurate voorspellingen van deze oorlog in 2018.

https://www.bellingcat.co(...)agon-russia-analyst/

[ Bericht 29% gewijzigd door Lospedrosa op 06-05-2022 21:28:22 ]
Vakman pur sang
pi_204649252
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Za het volgende:

[..]
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.

_O-

Even goed kunnen lachen, dank daarvoor!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204649280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien zijn ze wel doodsbang, gendoctrineerd en foutief voorgelicht dat heb je wel eens in een dictatuur.
Dat waren de andere Oost-Europese volkeren ook en toch wisten die in 1989 een einde te maken aan de (door de Russen aan hen opgelegde) communistische dictaturen in hun landen..
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:17:12 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204649284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:14 schreef Ulx het volgende:
Onderzeers zijn boten. Korvetten of groter zijn schepen.
Het is een schip als ze in de bocht naar buiten hellen. Het is een boot als ze in de bocht naar binnen hellen.

Stoom-, roei-, duikboten uitgezonderd.
pi_204649400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Rusland krijgt klappen bij Kharkiv.
pi_204649426
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Za het volgende:

[..]

En hij is verder ontzettend sympathiek, een potentile vriend eigenlijk.

Misschien moet je wat vaker de Russisch orthodoxe kerk bezoeken, dan kun je samen met die mafklapper van een paus dr Poetin bewonderen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:44:18 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204649617
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204649644
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onze opper propoganda Mossad agent

Trouwens voor de mensen die zo lang hun gedachten kunnen schikken. Hierbij een longread waarbij Illia prominent terugkomt. Een fake US official en een interview met illia.
En een zeer accurate voorspellingen van deze oorlog in 2018.

https://www.bellingcat.co(...)agon-russia-analyst/
Ik weet niet wat de Mossad ermee te maken heeft, misschien kun jij me dat uitleggen?

Of doel je erop dat de nepnaam van het Twitter account in het door jou geciteerde artikel ene Jewberg is?

Ik twijfel aan wel meer van die Twitter accounts, dus chapeau voor het kritisch beschouwen ervan overigens.

Waar is deze oorlog overigens voorspeld, op nostradamus.ru?

Want er was al oorlog, sinds 2014
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:05:07 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204649816

Te vroeg?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204649878
Timothy Snyder over de koloniale oorlog van Rusland en de vergelijking met koloniale oorlogen (waaronder de onze in Indonesi) uit het verleden.

twitter

Misschien wat voor mensen die de NAVO als de agressor zien
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:11:04 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204649892
twitter

9 mei _O_
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:13:57 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204649924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:44 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Nice! Wanneer pakken ze de andere 2? :D
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:17:45 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204649966
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:11 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

9 mei _O_
Zou hilarisch zijn als Finland en Zweden hun NAVO toetreding verzoek ook op die dag doen
En natuurlijk het opblazen van de Crimea brug ook op die dag

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 06-05-2022 22:24:17 ]
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:18:43 #119
236264 crew  capricia
pi_204649978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dus toch een 1:1 doorgeefluik van het Kremlin.

Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
Deze is ook wel interessant als je het Russische verhaal wil begrijpen.
https://www.npostart.nl/weg-van-de-wereld/22-07-2017/POW_03594948
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204649981
quote:

[..]

Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
Dan zul je toch met Roebels over de brug moeten komen... :+
pi_204650013
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de Mossad ermee te maken heeft, misschien kun jij me dat uitleggen?

Of doel je erop dat de nepnaam van het Twitter account in het door jou geciteerde artikel ene Jewberg is?

Ik twijfel aan wel meer van die Twitter accounts, dus chapeau voor het kritisch beschouwen ervan overigens.

Waar is deze oorlog overigens voorspeld, op nostradamus.ru?

Want er was al oorlog, sinds 2014
Het is een zeer interessant artikel. Ik neem Illia niet meer serieus igg.
Het gaat niet om de voorspelling het gaat erom dat deze fake account dus is “genterviewd” door Illia, en dat de boodschap steeds was dat bij een Russische oorlog binnen 10-20 dagen gewonnen zou worden omdat navo wel zou meewerken. Dit benvloed natuurlijk het stemgedrag van de inwoners.
Dit is in 2 populairste kranten gepost in meer dan 10 artikelen.
quote:
Ilya Ponomarev was one of several major boosters of Jewberg’s credibility. For example, in August 2016, he thanked Jewberg (archive) in a Facebook post for likening him (Ponomarev) to Pericles of Athens, in January 2017 tagged him in a Facebook post on NATO military capability.

Jewberg used Ponomarev’s endorsement to the fullest by reposting it and adding a lengthy story where he claims that he had met Ponomarev in person while working at the U.S. Embassy in Moscow. This claim was endorsed by Ponomarev, who thanked Jewberg for the Facebook post.

Ponomarev was just one of several Russian opposition figures who apparently believed in or supported the story of the anti-Putin Pentagon official, including the aforementioned figures of Rabinovich, Borovoy, and Sotnik (see previous subsection “Jewberg’s online presence”). However, unlike the other oppositionists, Ponomarev certainly knew that Jewberg was not a real person. When speaking to the researcher of this investigation in 2017, Ponomarev was clear that he was aware that “David Jewberg” was not a person, but an online persona. Ponomarev did not elaborate on who operated this persona, but he stated that this person was a well-known figure in Washington, highly knowledgeable on the matters that were covered under the “David Jewberg” alias, was driven by a legitimate concern with events in Russia, the United States and Ukraine, and attempted to influence ongoing events in these countries.

Ponomarev described how the popularity of David Jewberg in Ukrainian and Russian media coverage came as a surprise to the persona’s creator. As to the identity of this creator, Ponomarev avoided answering if Dan Rapoport was Jewberg’s “author”, but did say that Rapoport was open about having a “working relationship” with Jewberg. However, another well-known figure would be able to state that Jewberg and Rapoport were indeed the same person.
quote:
. Judging by the reactions of these three experts, perhaps the real question to ask is not why Jewberg was created, but how so many Ukrainian media outlets were able to take him seriously, including Dialog.ua, who published over a dozen articles about the “Pentagon official” through 2017.

In 2015 and 2016, at the heights of Russia’s propaganda operation against Ukraine and the West, many wondered what measures could be taken to counter disinformation efforts. Some answers came in so-called “anti-disinformation centers,” such as EU vs. Disinformation and StopFake. Others looked to increase the standards of independent investigative reporting to reduce the allure of disinformation and so-called “fake news”, as seen in a number of grants from Western nations to Ukrainian news outlets, such as Hromadske. At Bellingcat, we have sought to provide a combination of pedagogical resources to know how to verify information, along with transparent, open source investigations that open up the research process to our readers
Vakman pur sang
pi_204650021
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dan zul je toch met Roebels over de brug moeten komen... :+
Je kunt dan net zo goed met kraaltjes betalen, die hebben inmiddels eenzelfde internationale bruikbaarheid als het speelgoedgeld van de orcs.
pi_204650104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is een schip als ze in de bocht naar buiten hellen. Het is een boot als ze in de bocht naar binnen hellen.

Stoom-, roei-, duikboten uitgezonderd.
Als ze uit de bocht vliegen is het een vliegdekschip? :+
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_204650145
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je kunt dan net zo goed met kraaltjes betalen, die hebben inmiddels eenzelfde internationale bruikbaarheid als het speelgoedgeld van de orcs.
Roebel staat op het hoogste punt rov dollars sinds een jaar zo’n beetje :{

https://www.businessinsid(...)uro-dollar-sancties/
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:36:43 #125
236264 crew  capricia
pi_204650168
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Roebel staat op het hoogste punt rov dollars sinds een jaar zo’n beetje :{

https://www.businessinsid(...)uro-dollar-sancties/
Maar is er ook handel in, nee toch? Lijkt me een kunstmatige koers.
Een rente van 20% lijkt me ook desastreus voor je economie. :{

quote:
Dit alles laat onverlet dat de Russische economie dit jaar naar verwachting de sterkste krimp laat zien in drie decennia als gevolg van de westerse sancties. Russische economen die voor de overheid werken voorzien een krimp van 8 procent tot 10 procent dit jaar, volgens persbureau Interfax. De Wereldbank gaat uit van een economische krimp van ruim 11 procent in 2022.
- Goethe, “Faust”
pi_204650199
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar is er ook handel in, nee toch? Lijkt me een kunstmatige koers.
Een rente van 20% lijkt me ook desastreus voor je economie. :{
[..]

Lastig uitleggen maar het is wel gunstig voor de inlandse economie. Een krimp van 10 % is ook niet dat je zegt van wauw die gaan door het putje.
Vakman pur sang
pi_204650202
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:12 schreef Za het volgende:

[..]
Het betoog is er al, van Poetin zelf:

https://www.aljazeera.com(...)-translated-excerpts
wat is hier redelijk aan, het gaat tegen al onze principes van ons in het westen, eisen dat een land neutraal blijft en vooral die eis bij een ander land leggen, en niet vragen aan het land zelf, maar eisen van het land.

Om vervolgens nog maar niet te hebben over dat Rusland perse de meest vruchtbare gebieden van Oekrane en een havens wil innemen plus alle olie en andere grondstoffen die daar zitten en gigantisch moeten zijn.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:41:42 #128
236264 crew  capricia
pi_204650206
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lastig uitleggen maar het is wel gunstig voor de inlandse economie. Een krimp van 10 % is ook niet dat je zegt van wauw die gaan door het putje.
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.
- Goethe, “Faust”
pi_204650210
quote:

Je hebt het niet eens gelezen in 2 minuten, en je mening al klaar.

quote:
Dank hiervoor.
Ik kan me vinden in zijn speech, ik begrijp het probleem waarvoor hij jaren heeft getracht op diplomatieke wijze een oplossing te vinden, en dat een invasie onvermijdelijk was.

Lees zijn speech of bekijk deze op youtube, dan kunnen we daarna verder spreken, het lijkt me interessant.
pi_204650221
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.
quote:
Zo heeft de centrale bank de beleidsrente fors verhoogd, aanvankelijk naar 20 procent en sinds eind april naar een iets lager niveau van 14 procent. Dit moet het aantrekkelijker maken om tegoeden in roebels aan te houden.
14% en het zorgt inderdaad voor behoud van tegoeden, slecht voor nieuwe investeringen idd
Vakman pur sang
pi_204650230
quote:

[..]
Ik investeer nooit met geleend geld. De meeste investerdeers niet die ik ken.
Dus beetje rare uitspraak.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:45:21 #132
236264 crew  capricia
pi_204650239
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:44 schreef hangtime het volgende:

[..]
Een lage rente is algemeen goed voor investeringen van bedrijven (en consumenten...probeer maar eens een Hypotheek te nemen met 14 of 20% rente).
- Goethe, “Faust”
pi_204650250
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Een lage rente is algemeen goed voor investeringen van bedrijven.
Dat is wat ze je willen laten geloven. Hoge rente betekent ook hoge inflatie. Investeren moet je sowieso als je geld overschot hebt...

Hypotheken zijn wisselgeld..
pi_204650288
Die TB2's hebben goede camera's. Beelden van de aanval op snake island opgenomen vanaf 108 km. Camera is Canadees, Duits of Turks.

twitter
pi_204650343
quote:

[..]
doel is ook dat russen geld op de bank houden en niet massaal in andere valuta of middelen van waarde kopen. aangezien de handelsvolume nagenoeg nul is, en andere partijen geen roebels kunnen verkopen. hierdoor is de roebel dus hoog. Maar er is totaal geen waarde nog support voor deze koers (wat het handelsvolume gewoon aantoont), want anders zouden mensen nu massaal chashen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:56:55 #136
236264 crew  capricia
pi_204650365
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
doel is ook dat russen geld op de bank houden en niet massaal in andere valuta of middelen van waarde kopen. aangezien de handelsvolume nagenoeg nul is, en andere partijen geen roebels kunnen verkopen. hierdoor is de roebel dus hoog. Maar er is totaal geen waarde nog support voor deze koers (wat het handelsvolume gewoon aantoont), want anders zouden mensen nu massaal chashen.
Ben benieuwd hoe lang ze dit vol willen houden. Het hele land gaat zo de economische ramsj in.
- Goethe, “Faust”
pi_204650372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:44 schreef hangtime het volgende:

[..]
De meeste bedrijven investeren juist met geleend geld, vooral grote en gezonde bedrijven, want dit verspreid juist het risico van de investering.
Beetje bedrijfsfinanciering 1.0
pi_204650430
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe lang ze dit vol willen houden. Het hele land gaat zo de economische ramsj in.
geen idee, maar Poetins beleid heeft een erg hoog fake it till you make it gehalte, en dan doel ik niet alleen op de roebel koers (dit hebben ze nog redelijk weten te beperken). Gerekend vanaf de sancties in werking trad, hoe verder in de toekomst de klap komt qua roebel, hoe gunstiger voor Poetin, omdat ze dan propaganda draaien dat het ligt aan x en nooit aan de sanctie, dus ik denk dat dit het idee er achter is. zolang mogelijk zelf intern het narratief willen bepalen en dus macht behouden.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 23:02:20 #139
236264 crew  capricia
pi_204650446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De meeste bedrijven investeren juist met geleend geld, vooral grote en gezonde bedrijven, want dit verspreid juist het risico van de investering.
Beetje bedrijfsfinanciering 1.0
Ik denk dus dat dit nagenoeg stil komt te vallen in Rusland, die investeringen. En ze moeten ook veel militair-materieel produceren. Bij een economie die krimpt, en al niet zo groot was.

Tenzij China ze helpt met investeringen..maar ja, dan wordt je land gewoon opgekocht.
- Goethe, “Faust”
pi_204650448
Duitsland gaat 7 PhZ 2000's naar Oekrane sturen. De verslaggeefster zegt dat er nu 12 naar Oekrane gaan. Zou Nederland er dan 5 gestuurd hebben?

pi_204650459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Duitsland gaat 7 PhZ 2000's naar Oekrane sturen. De verslaggeefster zegt dat er nu 12 naar Oekrane gaan. Zou Nederland er dan 5 gestuurd hebben?
yep
  vrijdag 6 mei 2022 @ 23:07:03 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204650482
https://www.hln.be/buiten(...)ie-experts~abb514bc/
Hoewel Kremlin ontkent dat er algehele mobilisatie komt: overheidsinstellingen in heel Rusland posten vacatures voor mobilisatie-experts

Onzin. Zo noemde de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, eerder deze week het gerucht dat Russisch president Vladimir Poetin van plan is om op 9 mei de oorlog te verklaren aan Oekrane en een algehele mobilisatie af te kondigen. Maar de krant ‘The Moscow Times’ en de onafhankelijke Russische nieuwssite SOTA hebben ontdekt dat overheidsinstellingen in heel Rusland vacatures online hebben gezet voor allerhande mobilisatie-experts.

Het zou gaan om staatsbedrijven van de Russische post tot ziekenhuizen en de belastinginspectie. Ook particuliere bedrijven zouden op de kar beginnen te springen.

Zo plaatste de Interdistrictsinspectie van de federale belastingdienst van Rusland nr. 17 voor de regio Moskou op 29 april een vacature voor de functie van “beveiligingsfunctionaris”. Die is verantwoordelijk voor “de voorbereiding van de inspectie voor activiteiten in oorlogstijd, staat van beleg en noodtoestand”.

Mobilisatietraining
Diezelfde dag begon het ministerie van Binnenlandse Zaken in het noordwestelijke district van Moskou een zoektocht naar een expert in mobilisatietraining en mobilisatie. Die zou “mobilisatieplanningsdocumenten” moeten voorbereiden en “speciale beslissingen van de federale uitvoerende autoriteiten in termen van mobilisatiegereedheid en mobilisatievoorbereiding” moeten uitvoeren.

Soortgelijke vacatures werden onder meer geplaatst door het agentschap dat de burgerluchtvaart in Rusland controleert (meer bepaald de afdeling in de Siberische stad Tjoemen), Petropavlovsk-Kamchatsky International Airport in de stad Jelizovo en het regionale klinische ziekenhuis van Novosibirsk.

De vacatures werden gepost op de bekende Russische jobsite HeadHunter, naar eigen zeggen “een van de grootste banen- en werknemerszoeksites ter wereld”.

De Britse defensieminister Ben Wallace sprak vorige week de verwachting uit dat president Poetin op 9 mei (de dag waarop Rusland de overwinning op de nazi's in de Tweede Wereldoorlog herdenkt) zal verklaren dat Rusland in Oekrane een oorlog tegen de nazi’s voert, wat een mobilisatie van reservisten en dienstplichtigen mogelijk maakt. Nieuwszender CNN bevestigde dat dinsdag op basis van Amerikaanse en andere westerse functionarissen. Het Kremlin ontkent echter in alle toonaarden.

Avondklok
Als Rusland effectief de staat van beleg zou afkondigen, worden onder meer de activiteiten van politieke partijen stopgezet. Bijeenkomsten en piketten worden verboden en er wordt censuur ingevoerd. Het verkeer van mensen wordt beperkt en er komt een verbod om het land te verlaten en van woonplaats te veranderen. Er wordt een avondklok ingevoerd en er kunnen dan eigendommen in beslag genomen worden voor defensiedoeleinden.
pi_204650534
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is een zeer interessant artikel. Ik neem Illia niet meer serieus igg.
Het gaat niet om de voorspelling het gaat erom dat deze fake account dus is “genterviewd” door Illia, en dat de boodschap steeds was dat bij een Russische oorlog binnen 10-20 dagen gewonnen zou worden omdat navo wel zou meewerken. Dit benvloed natuurlijk het stemgedrag van de inwoners.
Dit is in 2 populairste kranten gepost in meer dan 10 artikelen.
[..]
[..]

Ja, dit account negeer ik nu ook, een raar verhaal idd.
pi_204650541
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dus dat dit nagenoeg stil komt te vallen in Rusland, die investeringen. En ze moeten ook veel militair-materieel produceren. Bij een economie die krimpt, en al niet zo groot was.

Tenzij China ze helpt met investeringen..maar ja, dan wordt je land gewoon opgekocht.
Dat Denk iK ook, en zeker ook met een rente van 20% is gewoon heel onlogisch om dan investeringen te doen in je economie, dus enige wat gebeurd is Rusland als land komt nog verder in verval. Maar goed, vraag me af (nadat ik zijn comment naar jou las over dat willen ze dat je dat geloofd), deze simpele basis begrippen zal begrijpen.
pi_204650542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Onzin. Zo noemde de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, eerder deze week het gerucht dat Russisch president Vladimir Poetin van plan is om op 9 mei de oorlog te verklaren aan Oekrane en een algehele mobilisatie af te kondigen. Maar de krant ‘The Moscow Times’ en de onafhankelijke Russische nieuwssite SOTA hebben ontdekt dat overheidsinstellingen in heel Rusland vacatures online hebben gezet voor allerhande mobilisatie-experts.

(...)

De Britse defensieminister Ben Wallace sprak vorige week de verwachting uit dat president Poetin op 9 mei (de dag waarop Rusland de overwinning op de nazi's in de Tweede Wereldoorlog herdenkt) zal verklaren dat Rusland in Oekrane een oorlog tegen de nazi’s voert, wat een mobilisatie van reservisten en dienstplichtigen mogelijk maakt. Nieuwszender CNN bevestigde dat dinsdag op basis van Amerikaanse en andere westerse functionarissen. Het Kremlin ontkent echter in alle toonaarden.
Het ziet er naar uit dat die mobilisatie er komt. Alleen niet op 9 mei.

Rusland gaat nooit akkoord met een datum die door het westen voorspeld is.
pi_204650573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

9 mei hebben ze het te druk met verrekijkers de omgeving van 'de brug' in de gaten te houden
pi_204650587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Rusland gaat nooit akkoord met een datum die door het westen voorspeld is.
Een kennis van me, Russische, dacht dat ook voor de inval in Oekrane.

Toen Biden zei, er komt morgen oorlog etc, toen hebben ze thuis geproost. Ze waren er immers van overtuigd dat Poetin deze kans om Biden voor paal te zetten, niet zou laten schieten. Des te groter de schok...

Ik weet het is maar anekdotische hearsay, maar Poetin is eerder 1d dan 4d schaakspeler, het past bij het enge nationalistische geleuter van hem
pi_204650626
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Misschien dat de FvD-adepten en wappies daardoor eindelijk hun Poetin steun gaan staken.
Tuurlijk niet.

We kunnen dan lezen dat ze zich er wel in kunnen vinden, dat Putin Plofkop de diplomatieke weg wilde maar dat deze mobilisatie onvermijdelijk was omdat de Nazi's in Oekrane zich zo dwars en agressief opstellen tegenover de goed bedoelde vredesmissie.
pi_204650705
Opnieuw zou een Russisch oorlogsschip geraakt zijn.

quote:
Oekraense media: opnieuw Russisch oorlogsschip geraakt
Ondertussen beweren Oekraense media vrijdag dat Oekraense strijdkrachten opnieuw een Russisch oorlogsschip met een raket geraakt hebben. Een Russisch fregat in de Zwarte Zee zou in brand zijn gevlogen na het raketvuur.

De berichten zijn niet bevestigd door de Russen in Moskou of door de Oekraense regering in Kyiv. De Oekraense generale staf verhoogde het aantal gezonken Russische schepen echter al wel met een tot in totaal elf.

Volgens Oekraense media zou het fregat zijn getroffen door een antischeepsraket. De Russen stuurden helikopters om de bemanning te redden.
https://www.nu.nl/spannin(...)rd-uit-azovstal.html
pi_204650721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:28 schreef luxerobots het volgende:
Opnieuw zou een Russisch oorlogsschip geraakt zijn.
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)rd-uit-azovstal.html
Is dat niet gewoon het bericht van het schip eerder vandaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')