abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 16:05:29 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204646356
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:57 schreef pvdplanet het volgende:

Oekraiense s-300 getroffen door clustermunitie. Lucky shot zo te zien
En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:07:02 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:09:12 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204646381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Een tank heb je idd vooral tegen andere tanks en voertuigen. Maar als infanterie en ucavs zo goed zijn geworden dan moet je, je afvragen of het zinnig is om er nog 10000den van te hebben. De usmc is er ook mee gestopt.
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.
pi_204646390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.
Dat is MLRS.
pi_204646410
Stelletje lafbekkken bij de KNVB.

quote:
KNVB ziet af van boycot: vrouwen Oranje spelen toch tegen Belarus
De vrouwen van het Nederlands voetbalelftal spelen toch de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Belarus. De KNVB kondigde bij het uitbreken van de oorlog in Oekrane een boycot aan, maar die is nu van de baan.

Het is wel de wens van de voetbalbond dat dit gebeurt achter gesloten deuren en zonder volksliederen, omdat we nog steeds vinden dat dat het regime in Belarus zich niet mag verheugen op internationale sportwedstrijden en wij daarom minimale aandacht voor deze wedstrijd willen.

'Boycot geen effect'
Voor de vrouwen van Oranje dreigde sportieve consequenties als er tegen Belarus niet gespeeld zou worden. Er zouden in ieder drie punten worden ingeleverd in de strijd om een WK-ticket.

De KNVB wilde naar eigen zeggen een statement maken, maar ging daarin verder dan andere landen. Dat is volgens de bond funest gebleken. "Aangezien de andere landen wel gewoon hun geplande interlands tegen Belarus blijven spelen, heeft een langdurige boycot door Nederland geen effect. Sterker nog, nu Oranje niet en onze directe concurrenten voor WK-kwalificatie wl tegen Belarus spelen, bemoeilijkt dit voor alleen Nederland de kwalificatie voor het WK in 2023. Terwijl deelname aan een WK uiteraard een brede impact heeft op het gehele Nederlandse vrouwenvoetbal."

https://nos.nl/artikel/24(...)n-toch-tegen-belarus
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 16:13:15 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204646415
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.
Met daarmee een gigantische overlap inderdaad. Ze condenseren nu.

En zoals ik in her vorige deel aangaf gaat de ontwikkeling van oa het abrams platform nog altijd door. Niet zo heel lang geleden is er nog een update uitgerold en die tanks hebben m1a2c als serie.

Ik heb wel hearsay gelezen over een eventuele m1a3 variant, die vooral een stuk lichter zou moeten worden. Niet geheel verrassend ook als je bedenkt dat een galaxy, het grootste toestel dat de VS opereert, maar twee m1a2s kan vervoeren _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:13:31 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204646420
Zou je tanks ook niet op afstand bestuurbaar kunnen maken? Kan het kleiner, hoeft het niet perse zo gepantserd. Kan bestuurd worden door iemand die in een APC een kilometer erachter rijdt ofzo, zodat het nog wel direct die link heeft met de infanterie die beschermd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 16:14:52 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204646428
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is niet verboden...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom subsectie Verbod op clusterbommen.
Het vervelende is alleen dat een aantal landen waaronder de VS en rusland niet hebben getekend.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 16:15:44 #11
pi_204646436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Zou je tanks ook niet op afstand bestuurbaar kunnen maken? Kan het kleiner, hoeft het niet perse zo gepantserd. Kan bestuurd worden door iemand die in een APC een kilometer erachter rijdt ofzo, zodat het nog wel direct die link heeft met de infanterie die beschermd wordt.
Stoere praat van de Russen was dat het armata platform dat zou moeten kunnen/voorbereid is.

Maar dat is een grote farce gebleken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:16:38 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:17:17 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204646452
quote:
Tanks zijn nog steeds het breekijzer bij de staal op staal gevechten maar je moet ze niet zonder luchtverdedigingsparaplu en infanterie laten optreden. Dat was 40 jaar geleden al niet slim en nog steeds niet.
pi_204646458
quote:
Dat kan uiteraard. Je zou ook een hele oorlog compleet virtueel kunnen uitvoeren. Sowieso is een werkelijke oorlog middeleeuws waarbij de onderlaag van de bevolking kannonnenvoer is voor de hersenspinsels van de toevallige leiders.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:21:47 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204646496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:14 schreef Netsplitter het volgende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom subsectie Verbod op clusterbommen.
Het vervelende is alleen dat een aantal landen waaronder de VS en rusland niet hebben getekend.
Dus is het niet verboden.

Daarnaast heb ik wel eens vaker uitgelegd dat je het "verbod" ook makkelijk kan omzeilen ook al heb je het verdrag wel hebt ondertekend.

AchJa in NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #8 kleuters
pi_204646515
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:12 schreef superniger het volgende:
[..]
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.

Hou gruwelijk confronterend ook, al zou Belarus ook vernietigingskampen hebben dan nog zouden ze daar gaan voetballen. Een groot deel van de mensen is volstrekt gewetenloos.
pi_204646517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bayraktars _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204646521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.

Hou gruwelijk confronterend ook, al zou Belarus ook vernietigingskampen hebben dan nog zouden ze daar gaan voetballen. Een groot deel van de mensen is volstrekt gewetenloos.
Het enige wat boeit zijn de .
Brutal. Fucking. Metal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 16:28:31 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204646525
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus is het niet verboden.

Daarnaast heb ik wel eens vaker uitgelegd dat je het "verbod" ook makkelijk kan omzeilen ook al heb je het verdrag wel hebt ondertekend.

AchJa in NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #8 kleuters
Dus ligt het aan het betreffende land. De usual suspects hebben niet getekend. Dus in dit geval kan rusland rustig hun complete voorraad gebruiken.
pi_204646528
quote:

[..]

Of het WK in Qatar, ook al zo'n goed idee om daar heen te gaan. :') Voetbal :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 16:30:26 #21
5428 crew  miss_sly
pi_204646539
quote:
[..]
Niet alleen de KNVB. Alle landen zouden Belarus moeten boycotten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:31:47 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204646552
quote:
[..]
Als er n van de meiden niet meegaat, ga ik voor straf, 10 wedstrijden uitzitten voor de tv. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204646612
quote:
[..]
Ongelofelijk. Wat een laffe herders. En de bek maar vol over respect en fair play en weet ik wat meer.
Maar we spelen gewoon tegen Belarus en gaan gewoon naar Qatar. :r

Positie Van der Zee, functie elders.
zie email 27 oktober
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:47:56 #24
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204646631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als er n van de meiden niet meegaat, ga ik voor straf, 10 wedstrijden uitzitten voor de tv. :P
Sowieso is vrouwenvoetbal zonde van het gras.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204646640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ongelofelijk. Wat een laffe herders. En de bek maar vol over respect en fair play en weet ik wat meer.
Maar we spelen gewoon tegen Belarus en gaan gewoon naar Qatar. :r

Positie Van der Zee, functie elders.
Ja, maar dan hebben sport en politiek zogenaamd ineens niets meer met elkaar te maken.

Net als de Olympische spelen in China. Hypocriete bende :r
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:58:42 #26
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204646696
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat klopt denk dat ze opzich zelf het 4de leger ter wereld waren met alles in eigen hand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:59:51 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204646705
https://www.reddit.com/r/(...)eturns_home_the_war/
Canadian sniper in Ukraine returns home: The war is terribly disappointing

Two months after answering President Volodymyr Zelensky's call, sniper Wali is back in Quebec - unharmed, though he almost died "several times. But most foreign fighters who went to Ukraine like him came back bitterly disappointed, mired in the fog of war without having even been to the front once.

"I'm lucky to be alive, it was really close," said the former Royal 22e Rgiment soldier, in an interview with La Presse at his home in the greater Montreal area.

His last mission in the Donbass region, as part of a Ukrainian unit supporting conscript soldiers, hastened his return in a way. In the early morning hours, when he had just taken up position near a trench exposed to Russian tank fire, two of the conscripts came out of their cover to smoke a cigarette. "I told them not to expose themselves like that, but they didn't listen to me," says Wali. Then a "very accurate" shell from a Russian tank exploded next to them. The scene described by the sniper is bloodcurdling. "It exploded solid. I saw the shrapnel go by like lasers. My body tensed up. I couldn't hear anything, my head hurt right away. It was really violent.

He immediately realized there was nothing he could do for his two Ukrainian brothers-in-arms who had been hit hard. "It smelled like death, it's hard to describe; it's a macabre smell of charred flesh, sulfur and chemicals. It's so inhuman, that smell."

His spouse, who wishes to remain anonymous, says he called her in the middle of the night about an hour later. "He was trying to explain to me that there had been two deaths. He was telling me, 'I think I've done enough, right? I've done enough?" It was like he wanted me to tell him to come back," she confides. He was awfully quiet."

Ultimately, it was her family life that outweighed her desire to help the Ukrainians, Wali says. "My heart wants to go back to the front. I still have the fire. I love the theater of operations. But I pushed my luck. I have no injuries. I say to myself: how far can I roll the dice? I don't want to lose what I have here," says the young father, who missed his son's first birthday while at the front.

After spending two months in Ukraine, Wali's assessment of the deployment of Western volunteer fighters, which began in early March following a call from President Volodymyr Zelensky, is "rather disappointing. The number of volunteers who came forward - more than 20,000, according to various estimates - was so large that the Ukrainian government had to urgently create the International Legion for the Territorial Defense of Ukraine on March 6.

But for most of the volunteers who showed up at the border, joining a military unit was a hassle.

Zelensky made an appeal to all, but on the ground, the officers were completely helpless. They didn't know what to do with us.

He and several other ex-Canadian soldiers initially preferred to join the Normandy Brigade, a private volunteer unit based for several months in Ukraine, led by a former Quebec soldier whose nom de guerre is Hrulf.

Dissension quickly set in among the troops and a large number of fighters deserted the Normandy Brigade.

Three people who requested anonymity described to La Presse promises of weapons and protective equipment made by the leader of the Normandy Brigade that never materialized. Some of the volunteers found themselves some 40 kilometers from the Russian front without any protective gear. "If there had been a Russian breakthrough, everyone would have been at risk. It was an irresponsible attitude on the part of the Brigade," says one of its former soldiers, who asked that his name be withheld for security reasons.

The commander of the Normandy Brigade, who also asked us to withhold his real name for security reasons, confirms that he has been abandoned by about 60 fighters since the beginning of the conflict. Many of them wanted to sign a contract that would have given them status under the Geneva Conventions, as well as guarantees that they would be cared for by the Ukrainian state if they were injured. Hrulf claims that some even "conned" him out of a $500,000 shipment of weapons provided by Americans to create their own combat unit.

"There were guys who were in a hurry to go to the front without even being screened. The Ukrainians tested us, and only now are we starting to get more missions. There is an element of trust that needs to be built up, and that is quite normal," says Hrulf. A "terrible disappointment"

"Many volunteer soldiers expect it to be turnkey, but the war is the opposite, it's a terrible disappointment," says Wali.

With another Quebec infantryman nicknamed Shadow, the Quebec sniper finally joined a Ukrainian unit fighting in the Kyiv region.

But again, finding a firearm to fight with was a Kafkaesque exercise. "You had to know someone who knew someone who told you that in such and such an old barber shop, they would provide you with an AK-47. You had to cobble together a soldier's kit like that by picking up bits and pieces of ammunition left and right, in many cases with weapons in varying degrees of condition," he recounts.

Even for meals, civilians often provide them. It's the same for gasoline to get around in a vehicle. You constantly have to organize yourself, to know someone who knows someone.

After a few weeks on Ukrainian territory, some of the more experienced Western soldiers were eventually recruited by the Ukrainian Military Intelligence Directorate, and are now reportedly involved in special operations behind enemy lines, according to one of them.

Others, less experienced, are "jumping from one Airbnb to another" while waiting to be recruited by a unit that will take them to the front lines, Wali says.

The majority, however, have decided to return home, say several people interviewed for this article. "Many arrive in Ukraine with their chests puffed out, but leave with their tails between their legs," Wali said.

In the end, he himself says he only fired two bullets into windows "to scare people" and never really came within range of the enemy. "It's a machine war," where "extremely brave" Ukrainian soldiers take very heavy casualties from shells, but "miss a lot of opportunities" to weaken the enemy because they lack technical military knowledge, he summarizes. "If the Ukrainians had the procedures we had in Afghanistan for communicating with artillery, we could have made a killing," he believes.

But Wali doesn't hide his desire to go back anyway. "You never know when foreign fighters will make a difference on the ground. It's like a fire extinguisher: it's useless until the fire catches.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:00:39 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204646711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:01 schreef polderturk het volgende:

[..]
[ twitter ]
Juist, daar staat toch ook dat het de Admiral Makarov betreft, en niet de Admiral Grigorovich?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_204646974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:00 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Juist, daar staat toch ook dat het de Admiral Makarov betreft, en niet de Admiral Grigorovich?
Makarov is wel van de Grigorovich klasse.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:29:50 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dus ligt het aan het betreffende land. De usual suspects hebben niet getekend. Dus in dit geval kan rusland rustig hun complete voorraad gebruiken.
Yup. Maar goed, net zoals een .50 sniperwapen niet tegen personeel ingezet mag worden dus noemen we het een anti materiaal wapen. Of de Claymore AP mijn, die noemen we plotseling een horizontaal effect wapen die je op afstand af moet laten gaan etc. Dus je kunt makkelijk om zo'n "verbod" heen werken.
pi_204647099
quote:
Meh, dan schiet je die APC toch gewoon vanuit je drone naar de tyfus? Rijden die tanks ook niet meer.
pi_204647106
quote:

[..]

Dan moeten we stoppen met kijken naar OS, F1 en voetbal moet je eens zien hoe snel ze dan bij draaien want we hebben met zijn allen commentaar maar zijn geen haar beter door te kijken naar Verstappen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204647135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ok. Dat is dan denk ik ook wel het bewijs dat dat hele Snake Island nooit gebombardeerd is geweest door dat schip en dat 'fuck you' verhaal pure propaganda was van de Oekraeners.
pi_204647147
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:34:21 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647152
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
Meh, dan schiet je die APC toch gewoon vanuit je drone naar de tyfus? Rijden die tanks ook niet meer.
Als je PRTL/Gepard achtige wapens mee hebt hobbelen en je een fatsoenlijke gelaagde luchtverdediging hebt ingeregeld zijn die drones helemaal nergens.
pi_204647160
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, maar dan hebben sport en politiek zogenaamd ineens niets meer met elkaar te maken.

Net als de Olympische spelen in China. Hypocriete bende :r
In Nederland worden journalisten en politieke figuren zomaar op straat doodgeschoten.
Snel boycotten dat land!

Fuck off met de cancel cultuur please.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:36:57 #37
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204647177
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ twitter ]
Admiral Makarov - Commissioned 27 December 2017

Dat is geen 40 jaar oud schip zoals de Moskva. :X
Of zou een Neptune raket ook knap lastig zijn voor bijv een LCF fregat?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:36:57 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat klopt denk dat ze opzich zelf het 4de leger ter wereld waren met alles in eigen hand.
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he... :')

Gelukkig is daar nu een stokje voor gestoken en gaan ze weer terug naar hun core business. Snel inzetbare expeditionaire lichte amfibische infanterie. Met die reden zijn ze op aarde. Tanks en artillerie horen bij de landmacht en heli's en vliegtuigen bij de luchtmacht en boten bij de marine.
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:38:13 #39
pi_204647186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he... :')

Gelukkig is daar nu een stokje voor gestoken en gaan ze weer terug naar hun core business. Snel inzetbare expeditionaire lichte amfibische infanterie. Met die reden zijn ze op aarde. Tanks en artillerie horen bij de landmacht en heli's en vliegtuigen bij de luchtmacht en boten bij de marine.
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmc _O-
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:38:38 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:41:05 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:41:38 #42
pi_204647224
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Toch niet best of wel dan?
Oh het was trouwens de navy, niet de usmc. Maar even goed helemaal waus natuurlijk.

Het is er er een in de categorie "als alle landen ter wereld hun vliegdekschepen bij elkaar leggen heb je nog niet het aantal wat de VS heeft dobberen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:43:09 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647241
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh het was trouwens de navy, niet de usmc. Maar even goed helemaal waus natuurlijk.

Het is er er een in de categorie "als alle landen ter wereld hun vliegdekschepen bij elkaar leggen heb je nog niet het aantal wat de VS heeft dobberen.
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen. Ja, ik snap dat er marinevliegers bestaan, die hebben wij ook maar dat je dat op een schaal hebt die de luchtmacht naar de kroon steekt gaat nergens over natuurlijk.
pi_204647245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:59 schreef slashdotter3 het volgende:

<knip>

You constantly have to organize yourself, to know someone who knows someone.
Even dit stukje uit je verhaal lichten. Dit is hoe Russen en Oekraners nou eenmaal zijn. Dit is dat collectivisme waar ik wel eens over schrijf. Voor de Oekraners is het allemaal logisch, en zij kennen ook allemaal iemand die iemand anders kent die weer een ander kent, etc.. In onze individualistische cultuur kunnen wij daar helemaal niet goed mee omgaan. Wat dan ook blijkt in dit verhaal.

Het zal ook zijn waarom Oekrainers, Polen en Russen enzo zulke goede partizanen zijn, terwijl wij hier juist ons verzet tot in de puntjes zouden regelen.

Het verschil op grotere schaal is dat als er in hun geval een deel van de partizanen wegvalt (wordt gedood), de rest nog gewoon door kan. Terwijl het in ons geval de organisatie wel eens volledig uit elkaar kan laten vallen als ze de juiste te pakken nemen. En daarna is de organisatie en het verzet weg. Plus dat wij meer tijd nodig hebben om effectieve organisaties op te zetten. Maar daarna zijn ze natuurlijk wel tientallen effectiever dan zo'n partizanenleger.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:43:55 #45
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204647246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:21 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Makarov is wel van de Grigorovich klasse.
Waar beweer ik iets anders?

PolderTurk meldde dat het gerucht was dat de Grigorovich k in de hens stond.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 17:44:37 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Admiral Makarov - Commissioned 27 December 2017

Dat is geen 40 jaar oud schip zoals de Moskva. :X
Of zou een Neptune raket ook knap lastig zijn voor bijv een LCF fregat?
Een of twee zouden niet lastig moeten zijn

Voor moskva ook niet maar het lijkt erop dat die allemaal tegelijk naar bed zijn gegaan ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:45:18 #47
pi_204647259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen. Ja, ik snap dat er marinevliegers bestaan, die hebben wij ook maar dat je dat op een schaal hebt die de luchtmacht naar de kroon steekt gaat nergens over natuurlijk.
Hmm, ja. Maar het is er ook een enorme werkgever en in de VS leeft de militaire cultus ook veel meer.
pi_204647262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmc _O-
En de n na grootste is zeker de US Navy?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:46:04 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204647266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wie is de een na grootste :?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:48:37 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204647277
twitter
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 17:50:06 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Rusland nog steeds denk ik
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:55:53 #52
pi_204647330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Mijn war thunder platoon
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:57:02 #53
pi_204647340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rusland nog steeds denk ik
Als je het over landen hebt wel
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:00:59 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204647389
Putin is een zeer naar ventje met parkinson, moge hij snel sterven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204647390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:35 schreef hangtime het volgende:

[..]
In Nederland worden journalisten en politieke figuren zomaar op straat doodgeschoten.
Snel boycotten dat land!

Fuck off met de cancel cultuur please.
Wtf, vader :')
pi_204647412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even dit stukje uit je verhaal lichten. Dit is hoe Russen en Oekraners nou eenmaal zijn. Dit is dat collectivisme waar ik wel eens over schrijf. Voor de Oekraners is het allemaal logisch, en zij kennen ook allemaal iemand die iemand anders kent die weer een ander kent, etc.. In onze individualistische cultuur kunnen wij daar helemaal niet goed mee omgaan. Wat dan ook blijkt in dit verhaal.

Het zal ook zijn waarom Oekrainers, Polen en Russen enzo zulke goede partizanen zijn, terwijl wij hier juist ons verzet tot in de puntjes zouden regelen.

Het verschil op grotere schaal is dat als er in hun geval een deel van de partizanen wegvalt (wordt gedood), de rest nog gewoon door kan. Terwijl het in ons geval de organisatie wel eens volledig uit elkaar kan laten vallen als ze de juiste te pakken nemen. En daarna is de organisatie en het verzet weg. Plus dat wij meer tijd nodig hebben om effectieve organisaties op te zetten. Maar daarna zijn ze natuurlijk wel tientallen effectiever dan zo'n partizanenleger.
Die hele via-via-cultuur van mensen die iemand kennen die wel iets kunnen regelen, wordt hier doorgaans al vrij snel als corruptie en vriendjespolitiek gezien. Het is maar net wat je referentiekader is. Maar je hoeft niet eens zo ver van huis hoor. In Limburg is dit de normaalste zaak van de wereld. Vraag dat maar aan Jos van Rey.
pi_204647686
BITTE !!!
BITTE !!!
BITTE BITTE JAAAAAA !!!!!

twitter
pi_204647687
quote:

[..]

Boten? Schepen :( !
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 18:38:59 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647716
En boten
pi_204647802
En onderzeers
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 18:51:21 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647819
Die hebben ze niet

En dat zijn ook boten
pi_204647850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:51 schreef sp3c het volgende:
Die hebben ze niet

En dat zijn ook boten
Nu wel
pi_204647856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
Putin is een zeer naar ventje met parkinson, moge hij snel sterven
Whaaaat????
Vorige keer mocht ik em hier niet doodwensen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:55:55 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:57:21 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204647931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
BRRRT's met luchtdekking van F-15's? Dan hebben de Russen er binnenkort een nieuwe camouflagekleur bij; diarreebruin...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:08:58 #67
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204647951
quote:

[..]

Nou ja de f35b 's met lpd 's vallen wel binnen die opdracht.

Maar als ik het goed heb was de usmc sterker en beter uitgerust dan de legers van Frankrijk en Duitsland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Marine_Corps

Het Marine Corps is het op twee na kleinste van de zes onderdelen van de strijdkrachten (US Army, US Navy, US Air Force, US Marine Corps, US Coast Guard en US Space Force) met 201.031 mariniers in actieve dienst, en 40.000 in de reserve (2009). Alleen de Coast Guard en de Space Force zijn kleiner. Nochtans is het US Marine Corps groter dan de strijdkrachten van veel andere landen. Zo is het groter dan de Britse landmacht.

Het US Marine Corps heeft zijn eigen luchtvaartafdeling (Marine Corps Aviation), dat meer gevechtsvliegtuigen telt dan de luchtmacht van menig land.

[ Bericht 26% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 06-05-2022 19:15:18 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204648014
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef quirina het volgende:

[..]
Whaaaat????
Maar Poetin is dan ook wel erg vervelend ondeugend. Uitzonderingen mogen dan gemaakt worden.
pi_204648062
quote:

Whaaaat????
Het zou de users sieren hier niemand dood te wensen.

Dat mensen bang zijn voor Poetin is begrijpelijk, maar doodsverwensingen lossen niets op.
pi_204648133
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:24 schreef Za het volgende:

[..]

Dat mensen bang zijn voor Poetin is begrijpelijk, maar doodsverwensingen lossen niets op.
Alsof van Putin af willen hetzelfde is als bang voor hem zijn :')

Ik denk dat Putin eerder zelf als de dood (no pun) is voor mensen die van hem af willen. Met z’n tafel van 15 meter.
pi_204648137
quote:

[..]

Een doodsverwensing opzich niet nee.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:46:39 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204648247
quote:

[..]
Whaaaat????
van mij wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204648249
A propos doodsverwensingen, is er nog nieuws over dat Russische fregat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204648289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
A propos doodsverwensingen, is er nog nieuws over dat Russische fregat?
Wat ik er van kan vinden is er inderdaad weer een schip "in de fik gevlogen". Echt goeie bronnen heb ik alleen nog niet.
https://www.independent.c(...)ne-war-b2073007.html
pi_204648299
quote:

[..]

Het lijkt me dat jij wel de laatste bent die het recht heeft in dit topic hoog te paard te gaan zitten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')