En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:57 schreef pvdplanet het volgende:
Oekraiense s-300 getroffen door clustermunitie. Lucky shot zo te zien
Is niet verboden...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:05 schreef Netsplitter het volgende:
En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een tank heb je idd vooral tegen andere tanks en voertuigen. Maar als infanterie en ucavs zo goed zijn geworden dan moet je, je afvragen of het zinnig is om er nog 10000den van te hebben. De usmc is er ook mee gestopt.
Dat is MLRS.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-toch-tegen-belarusquote:KNVB ziet af van boycot: vrouwen Oranje spelen toch tegen Belarus
De vrouwen van het Nederlands voetbalelftal spelen toch de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Belarus. De KNVB kondigde bij het uitbreken van de oorlog in Oekrane een boycot aan, maar die is nu van de baan.
Het is wel de wens van de voetbalbond dat dit gebeurt achter gesloten deuren en zonder volksliederen, omdat we nog steeds vinden dat dat het regime in Belarus zich niet mag verheugen op internationale sportwedstrijden en wij daarom minimale aandacht voor deze wedstrijd willen.
'Boycot geen effect'
Voor de vrouwen van Oranje dreigde sportieve consequenties als er tegen Belarus niet gespeeld zou worden. Er zouden in ieder drie punten worden ingeleverd in de strijd om een WK-ticket.
De KNVB wilde naar eigen zeggen een statement maken, maar ging daarin verder dan andere landen. Dat is volgens de bond funest gebleken. "Aangezien de andere landen wel gewoon hun geplande interlands tegen Belarus blijven spelen, heeft een langdurige boycot door Nederland geen effect. Sterker nog, nu Oranje niet en onze directe concurrenten voor WK-kwalificatie wl tegen Belarus spelen, bemoeilijkt dit voor alleen Nederland de kwalificatie voor het WK in 2023. Terwijl deelname aan een WK uiteraard een brede impact heeft op het gehele Nederlandse vrouwenvoetbal."
Met daarmee een gigantische overlap inderdaad. Ze condenseren nu.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom subsectie Verbod op clusterbommen.quote:
Stoere praat van de Russen was dat het armata platform dat zou moeten kunnen/voorbereid is.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Zou je tanks ook niet op afstand bestuurbaar kunnen maken? Kan het kleiner, hoeft het niet perse zo gepantserd. Kan bestuurd worden door iemand die in een APC een kilometer erachter rijdt ofzo, zodat het nog wel direct die link heeft met de infanterie die beschermd wordt.
Tanks zijn nog steeds het breekijzer bij de staal op staal gevechten maar je moet ze niet zonder luchtverdedigingsparaplu en infanterie laten optreden. Dat was 40 jaar geleden al niet slim en nog steeds niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Zou je tanks ook niet op afstand bestuurbaar kunnen maken? Kan het kleiner, hoeft het niet perse zo gepantserd. Kan bestuurd worden door iemand die in een APC een kilometer erachter rijdt ofzo, zodat het nog wel direct die link heeft met de infanterie die beschermd wordt.
Dat kan uiteraard. Je zou ook een hele oorlog compleet virtueel kunnen uitvoeren. Sowieso is een werkelijke oorlog middeleeuws waarbij de onderlaag van de bevolking kannonnenvoer is voor de hersenspinsels van de toevallige leiders.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Dus is het niet verboden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:14 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom subsectie Verbod op clusterbommen.
Het vervelende is alleen dat een aantal landen waaronder de VS en rusland niet hebben getekend.
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:12 schreef superniger het volgende:
Stelletje lafbekkken bij de KNVB.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)n-toch-tegen-belarus
Het enige wat boeit zijn de .quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.
Hou gruwelijk confronterend ook, al zou Belarus ook vernietigingskampen hebben dan nog zouden ze daar gaan voetballen. Een groot deel van de mensen is volstrekt gewetenloos.
Dus ligt het aan het betreffende land. De usual suspects hebben niet getekend. Dus in dit geval kan rusland rustig hun complete voorraad gebruiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus is het niet verboden.
Daarnaast heb ik wel eens vaker uitgelegd dat je het "verbod" ook makkelijk kan omzeilen ook al heb je het verdrag wel hebt ondertekend.
AchJa in NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #8 kleuters
Of het WK in Qatar, ook al zo'n goed idee om daar heen te gaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.
Hou gruwelijk confronterend ook, al zou Belarus ook vernietigingskampen hebben dan nog zouden ze daar gaan voetballen. Een groot deel van de mensen is volstrekt gewetenloos.
Niet alleen de KNVB. Alle landen zouden Belarus moeten boycotten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:12 schreef superniger het volgende:
[..]
Als er n van de meiden niet meegaat, ga ik voor straf, 10 wedstrijden uitzitten voor de tv.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:12 schreef superniger het volgende:
[..]
Ongelofelijk. Wat een laffe herders. En de bek maar vol over respect en fair play en weet ik wat meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:12 schreef superniger het volgende:
[..]
Sowieso is vrouwenvoetbal zonde van het gras.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als er n van de meiden niet meegaat, ga ik voor straf, 10 wedstrijden uitzitten voor de tv.
Ja, maar dan hebben sport en politiek zogenaamd ineens niets meer met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongelofelijk. Wat een laffe herders. En de bek maar vol over respect en fair play en weet ik wat meer.
Maar we spelen gewoon tegen Belarus en gaan gewoon naar Qatar.
Positie Van der Zee, functie elders.
Dat klopt denk dat ze opzich zelf het 4de leger ter wereld waren met alles in eigen hand.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.
Juist, daar staat toch ook dat het de Admiral Makarov betreft, en niet de Admiral Grigorovich?quote:
Makarov is wel van de Grigorovich klasse.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:00 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Juist, daar staat toch ook dat het de Admiral Makarov betreft, en niet de Admiral Grigorovich?
Yup. Maar goed, net zoals een .50 sniperwapen niet tegen personeel ingezet mag worden dus noemen we het een anti materiaal wapen. Of de Claymore AP mijn, die noemen we plotseling een horizontaal effect wapen die je op afstand af moet laten gaan etc. Dus je kunt makkelijk om zo'n "verbod" heen werken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dus ligt het aan het betreffende land. De usual suspects hebben niet getekend. Dus in dit geval kan rusland rustig hun complete voorraad gebruiken.
Meh, dan schiet je die APC toch gewoon vanuit je drone naar de tyfus? Rijden die tanks ook niet meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Dan moeten we stoppen met kijken naar OS, F1 en voetbal moet je eens zien hoe snel ze dan bij draaien want we hebben met zijn allen commentaar maar zijn geen haar beter door te kijken naar Verstappen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ok. Dat is dan denk ik ook wel het bewijs dat dat hele Snake Island nooit gebombardeerd is geweest door dat schip en dat 'fuck you' verhaal pure propaganda was van de Oekraeners.quote:
Als je PRTL/Gepard achtige wapens mee hebt hobbelen en je een fatsoenlijke gelaagde luchtverdediging hebt ingeregeld zijn die drones helemaal nergens.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
Meh, dan schiet je die APC toch gewoon vanuit je drone naar de tyfus? Rijden die tanks ook niet meer.
In Nederland worden journalisten en politieke figuren zomaar op straat doodgeschoten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, maar dan hebben sport en politiek zogenaamd ineens niets meer met elkaar te maken.
Net als de Olympische spelen in China. Hypocriete bende
Admiral Makarov - Commissioned 27 December 2017quote:
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he...quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat klopt denk dat ze opzich zelf het 4de leger ter wereld waren met alles in eigen hand.
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmcquote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he...![]()
Gelukkig is daar nu een stokje voor gestoken en gaan ze weer terug naar hun core business. Snel inzetbare expeditionaire lichte amfibische infanterie. Met die reden zijn ze op aarde. Tanks en artillerie horen bij de landmacht en heli's en vliegtuigen bij de luchtmacht en boten bij de marine.
Toch niet best of wel dan?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmc
Oh het was trouwens de navy, niet de usmc. Maar even goed helemaal waus natuurlijk.quote:
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen. Ja, ik snap dat er marinevliegers bestaan, die hebben wij ook maar dat je dat op een schaal hebt die de luchtmacht naar de kroon steekt gaat nergens over natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh het was trouwens de navy, niet de usmc. Maar even goed helemaal waus natuurlijk.
Het is er er een in de categorie "als alle landen ter wereld hun vliegdekschepen bij elkaar leggen heb je nog niet het aantal wat de VS heeft dobberen.
Even dit stukje uit je verhaal lichten. Dit is hoe Russen en Oekraners nou eenmaal zijn. Dit is dat collectivisme waar ik wel eens over schrijf. Voor de Oekraners is het allemaal logisch, en zij kennen ook allemaal iemand die iemand anders kent die weer een ander kent, etc.. In onze individualistische cultuur kunnen wij daar helemaal niet goed mee omgaan. Wat dan ook blijkt in dit verhaal.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:59 schreef slashdotter3 het volgende:
<knip>
You constantly have to organize yourself, to know someone who knows someone.
Waar beweer ik iets anders?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:21 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Makarov is wel van de Grigorovich klasse.
Een of twee zouden niet lastig moeten zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Admiral Makarov - Commissioned 27 December 2017
Dat is geen 40 jaar oud schip zoals de Moskva.![]()
Of zou een Neptune raket ook knap lastig zijn voor bijv een LCF fregat?
Hmm, ja. Maar het is er ook een enorme werkgever en in de VS leeft de militaire cultus ook veel meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen. Ja, ik snap dat er marinevliegers bestaan, die hebben wij ook maar dat je dat op een schaal hebt die de luchtmacht naar de kroon steekt gaat nergens over natuurlijk.
En de n na grootste is zeker de US Navy?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmc
Wie is de een na grootstequote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rusland nog steeds denk ikquote:
Mijn war thunder platoonquote:
Als je het over landen hebt welquote:
Wtf, vaderquote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:35 schreef hangtime het volgende:
[..]
In Nederland worden journalisten en politieke figuren zomaar op straat doodgeschoten.
Snel boycotten dat land!
Fuck off met de cancel cultuur please.
Die hele via-via-cultuur van mensen die iemand kennen die wel iets kunnen regelen, wordt hier doorgaans al vrij snel als corruptie en vriendjespolitiek gezien. Het is maar net wat je referentiekader is. Maar je hoeft niet eens zo ver van huis hoor. In Limburg is dit de normaalste zaak van de wereld. Vraag dat maar aan Jos van Rey.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Even dit stukje uit je verhaal lichten. Dit is hoe Russen en Oekraners nou eenmaal zijn. Dit is dat collectivisme waar ik wel eens over schrijf. Voor de Oekraners is het allemaal logisch, en zij kennen ook allemaal iemand die iemand anders kent die weer een ander kent, etc.. In onze individualistische cultuur kunnen wij daar helemaal niet goed mee omgaan. Wat dan ook blijkt in dit verhaal.
Het zal ook zijn waarom Oekrainers, Polen en Russen enzo zulke goede partizanen zijn, terwijl wij hier juist ons verzet tot in de puntjes zouden regelen.
Het verschil op grotere schaal is dat als er in hun geval een deel van de partizanen wegvalt (wordt gedood), de rest nog gewoon door kan. Terwijl het in ons geval de organisatie wel eens volledig uit elkaar kan laten vallen als ze de juiste te pakken nemen. En daarna is de organisatie en het verzet weg. Plus dat wij meer tijd nodig hebben om effectieve organisaties op te zetten. Maar daarna zijn ze natuurlijk wel tientallen effectiever dan zo'n partizanenleger.
Boten? Schepenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he...![]()
Gelukkig is daar nu een stokje voor gestoken en gaan ze weer terug naar hun core business. Snel inzetbare expeditionaire lichte amfibische infanterie. Met die reden zijn ze op aarde. Tanks en artillerie horen bij de landmacht en heli's en vliegtuigen bij de luchtmacht en boten bij de marine.
Whaaaat????quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
Putin is een zeer naar ventje met parkinson, moge hij snel sterven
BRRRT's met luchtdekking van F-15's? Dan hebben de Russen er binnenkort een nieuwe camouflagekleur bij; diarreebruin...quote:
Nou ja de f35b 's met lpd 's vallen wel binnen die opdracht.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar Poetin is dan ook wel erg vervelend ondeugend. Uitzonderingen mogen dan gemaakt worden.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Whaaaat????
Vorige keer mocht ik em hier niet doodwensen.
Het zou de users sieren hier niemand dood te wensen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
Whaaaat????
Alsof van Putin af willen hetzelfde is als bang voor hem zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:24 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou de users sieren hier niemand dood te wensen.
Dat mensen bang zijn voor Poetin is begrijpelijk, maar doodsverwensingen lossen niets op.
Een doodsverwensing opzich niet nee.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:24 schreef Za het volgende:
[..]
Dat mensen bang zijn voor Poetin is begrijpelijk, maar doodsverwensingen lossen niets op.
van mij welquote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Whaaaat????
Wat ik er van kan vinden is er inderdaad weer een schip "in de fik gevlogen". Echt goeie bronnen heb ik alleen nog niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
A propos doodsverwensingen, is er nog nieuws over dat Russische fregat?
Het lijkt me dat jij wel de laatste bent die het recht heeft in dit topic hoog te paard te gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:24 schreef Za het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |