Daar is vrijwel iedereen het over eens, behalve een paar idioten die roepen dat de NATO er is om Putin te treiteren. Nu is Putin in een hoekje gedreven en moet hij wel terugslaan. Met een genocide.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is de NATO toch meer op verdedigen gericht dan op aanval?
En daarna nog de jarenlange nasleep waarin zowel de getroffen als de niet-getroffen landen destabiliseren. Indirect vallen er veel, veel meer slachtoffers.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:49 schreef Confetti het volgende:
550 miljoen doden kost de vernietiging van Rusland. Ik had erger verwacht. Dat is nog geen 10% van de wereldbevolking.
Een inval ja. Mogelijk gemaakt door de CIA.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Bullshit, ken je geschiedenis
Varkensbaai waren Cubanen, geholpen door de Amerikanen
Dit is waarschijnlijk precies wat er was gebeurd als Putin geen nukes had.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is het ook. NATO landen kunnen buiten NATO een coalitie van de willing vormen en evt. een aanvalsoorlog starten maar dat maakt het geen NATO oorlog. Bij zo'n coalitie kunnen zich trouwens ook niet leden aanschuiven.
Ik kijk er niet meer van op. Bovendien is dat waar ze goed in zijn. Smerig en vuil in hun doen en laten. En dan verontwaardigd zijn dat de rest van de wereld(nazi's!!) dat zal veroordelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd of ze dit echt van plan zijn. Kan me niet voorstellen. Zo diep kan dat land toch niet gezonken zijn?
De inval was gericht op het wippen van Fidel. Maar volgens mij zijn daar geen mensen bruut afgeslacht, kinderen seksueel misbruikt en hele steden in puin geschoten.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Een inval ja. Mogelijk gemaakt door de CIA.
Correct.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De inval was gericht op het wippen van Fidel. Maar volgens mij zijn daar geen mensen bruut afgeslacht, kinderen seksueel misbruikt en hele steden in puin geschoten.
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En weer leugens, pure kwaadaardige leugens.
Cuba, decennia een Sovjet vazalstaat geweest. Geen bombardementen, geen inval en al helemaal niet de verkrachtingen, de kindermoorden, de genocide die jij zo blijft verdedigen
Verliezen en terugtrekken?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ze gaan hier echt niet nog meer mensen en massa's materieel aan offeren.
Het is, aftellen tot wat ze wel gaan doen.
En hoeveel Amerikaanse militairen zijn er toen precies aan land gegaan?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Een inval ja. Mogelijk gemaakt door de CIA.
Inval door CUBANEN ja!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct.
Ik reageerde op het woord 'inval'.
[..]
Oekraene.quote:
Goede betrekkingen, maar in de media is al jaren een propaganda oorlog tegen Poetin gaande. U wordt geacht een hekel aan hem te hebben.quote:Het verwijt dat we nu krijgen is jui5dat we te afhankelijk zijn geworden van Rusland, door goede betrekkingen met ze op te bouwen en handel te drijven.
Ik heb niet gezegd dat iemand vervelend doet, maar door de uitbreiding van de NAVO de situatie waarin twee grootmachten elkaar in balans houden op gegeven moment zoek is.quote:Vertel eens welk buurland op welk gebied vervelend doet naar Rusland en wat voor positie daardoor wordt verzwakt.
Nergens, en dat gaat ook zo blijven.quote:In welk land paraderen tanks langs de grens van Rusland?
Maar wel met landen als Irak en Afghanistan?quote:Verder mag Canada zelf bepalen welke politieke koers het land vaart en heeft de VS zich daar niet mee te bemoeien.
Dan laat Poetin toch wel zien dat hij het meest zielige pisventje is van heel de wereld hequote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd of ze dit echt van plan zijn. Kan me niet voorstellen. Zo diep kan dat land toch niet gezonken zijn?
Een kernoorlog beginnen en dat is dan onze schuld, want wij hebben de verkrachter, de moordenaar niet voldoende geholpen! Begrijp dat nou eens!quote:
Een inval ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En hoeveel Amerikaanse militairen zijn er toen precies aan land gegaan?
[..]
Inval door CUBANEN ja!
Het is pure kwaadaardigheid om te roepen dat de Amerikanen hetzelfde zouden doen! Cuba is het bewijs dat dat niet zo is!
Sinds de val van de Sovjet unie, is er geen tweede grootmacht, wil het niet dat meer dan de helft van die voormalige grootmacht zich aangesloten heeft bij de NAVO.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:05 schreef Za het volgende:
[..]
Oekraene.
[..]
Goede betrekkingen, maar in de media is al jaren een propaganda oorlog tegen Poetin gaande. U wordt geacht een hekel aan hem te hebben.
[..]
Ik heb niet gezegd dat iemand vervelend doet, maar door de uitbreiding van de NAVO de situatie waarin twee grootmachten elkaar in balans houden op gegeven moment zoek is.
Maar deze situatie wordt nu op een andere manier alsnog rechtgezet door het verdwijnen van de vanzelfsprekende gas en olie dollar.
[..]
Nergens, en dat gaat ook zo blijven.
[..]
Maar wel met landen als Irak en Afghanistan?
Saddam Hussein wenste geen dollars meer te ontvangen voor zijn olie, Ghadaffi evenmin, en zie.
Daarom gaan er nu ook voor 22 miljard dollar aan wapens naar Oekrane, als een soort humanitaire hulp eigenlijk.
Het plan van Poetin. Alles wat er tot nu toe is gebeurd in deze oorlog (en nog gaat gebeuren) is exact zo van tevoren bedacht door Poetin. Ja ook het compleet vastlopen van de aanval op Kiev, het zinken van de Moskva en nu de Russische verliezen in en rondom Kharkov. Vraag maar aan @Za.quote:
o ja en Joran is onschuldigquote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het plan van Poetin. Alles wat er tot nu toe is gebeurd in deze oorlog (en nog gaat gebeuren) is exact zo van tevoren bedacht door Poetin. Ja ook het compleet vastlopen van de aanval op Kiev, het zinken van de Moskva en nu de Russische verliezen in en rondom Kharkov. Vraag maar aan @:Za.
Aha Cubanen mochten niet geholpen worden bij de poging Castro te verdrijven! Zeg dat dan!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Een inval ja.
Met Amerikaanse schepen en gedekt door Amerikaanse vliegtuigen. Getraind door de CIA.
Beetje flauw om meteen op de persoon te spelen, maakt je argument niet sterker.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha Cubanen mochten niet geholpen worden bij de poging Castro te verdrijven! Zeg dat dan!
Aanhangers van het Cubaanse communistische paradijs, ik wist niet dat ze nog bestonden
De Duitsers zijn weer eens fout bezig in een oorlog.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 07:58 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.politico.eu/a(...)morial-world-war-ii/
Geen idee. Het is natuurlijk ook hun herdenking.
[ twitter ]
Dit dus, denk dat de meeste Nederlanders tot MH17 het allemaal wel prima vonden wat deze man deed. Daarna is men zich meer gaan verdiepen in Rusland en dus ook Poetin.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:13 schreef Seeburg54 het volgende:
Za, je zegt dat alle propaganda in de voorgaande jaren ervoor moest zorgen dat we een hekel kregen aan Poetin.
Ik heb nooit een hekel aan Poetin gehad. Ik vertrouwde hem niet, en daar heb je geen propaganda voor nodig, alleen gezond verstand. Verder gingen mijn gedachten niet, ik vond hem sluw en berekenend. Maar nu heb ik danig de pest aan hem gekregen. Hij heeft laten zien dat hij buiten sluw en berekenend een nietsontziende haatdragende man is. Vol van zichzelf en krankzinnige ambities, die ten koste van alles en iedereen moeten worden doorgedramd. Die man kent geen naastenliefde. En zo creer je haat.
Rusland is groot genoeg, als hij een neutrale zone wil, dan maakt hij die maar lekker binnen de Russische grenzen hoor. Wmb bulldozert hij een strook van 25 km langs de grens plat en legt hij die vol met mijnen, antitank obstakels, bunkers en wat nog meer. Maar wel aan de Russische kant van de grens. Voor een handleiding kan hij in Noord-Korea gaan kijken.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat bepaalt hij niet, maar hij heeft geen trek in tienduizenden Amerikaanse militairen gelegerd in basissen aan zijn landsgrens.
Evenmin in met swatsikas zwaaiende extremisten. Zijn eis is, een neutrale zone en dat is niet alleen redelijk maar ook in bv het belang van jou als Nederlander.
Degenen die er echt onder zullen lijden zullen de Russische POW in Oekrane zijn. Maar daar denkt Putin toch niet aan. Die geeft alleen om zichzelf en z'n vrienden, niet om het Russische volk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
De werkelijkheid ligt iets anders:quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:47 schreef capricia het volgende:
Russia prepares a POW parade for 09/05. This is where they bring Ukrainian prisoners out on the streets for Russians to jeer and throw garbage at them. A true demonstration of total disregard for Geneva Conventions
[ twitter ]
Hier zijn ooit afspraken over gemaakt bij de teruggave van Oost-Duitsland.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:18 schreef nixxx het volgende:
Rusland is groot genoeg, als hij een neutrale zone wil, dan maakt hij die maar lekker binnen de Russische grenzen hoor. Wmb bulldozert hij een strook van 25 km langs de grens plat en legt hij die vol met mijnen, antitank obstakels, bunkers en wat nog meer. Maar wel aan de Russische kant van de grens. Voor een handleiding kan hij in Noord-Korea gaan kijken.
Je bent wel flink aan het escaleren met je Russische propaganda h? Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je de door het Kremlin opgelegde targets niet haalt?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:23 schreef Za het volgende:
[..]
De werkelijkheid ligt iets anders:
Krim-politicoloog Balbek stelde voor om een colonne van gevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te creren voor de parade in Sebastopol.
De Krim-politicoloog Ruslan Balbek stelde voor om een colonne krijgsgevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te leiden tijdens de parade in Sebastopol op 9 mei, schrijft RIA Novosti. De expert benadrukte dat het belangrijkste doel van een dergelijke "actie" is om de hele wereld te laten zien dat de handlangers van het Kiev-regime die hun wapens neerlegden, levend en wel zijn, in tegenstelling tot Russische gevangenen.
https://news.ru/russia/po(...)na-parade-v-donecke/
Wat voor vervelende dingen tegen Rusland heeft Oekrane gedaan?quote:
Tja, Trump is ook in de media afgeschilderd als een gevaarlijke idioot?quote:Goede betrekkingen, maar in de media is al jaren een propaganda oorlog tegen Poetin gaande. U wordt geacht een hekel aan hem te hebben.
[..]
Even los van dat na de val van de Sovjet Unie er geen sprake meer was van 2 grootmachten, jij vindt het dus normaal dat een land als Rusland anno 2022 een positie als grootmacht inneemt door andere landen op agressieve wijze zijn wil op te leggen, desnoods met een totale oorlog?quote:Ik heb niet gezegd dat iemand vervelend doet, maar door de uitbreiding van de NAVO de situatie waarin twee grootmachten elkaar in balans houden op gegeven moment zoek is.
Maar dan praat je over economische grootmacht.quote:Maar deze situatie wordt nu op een andere manier alsnog rechtgezet door het verdwijnen van de vanzelfsprekende gas en olie dollar.
[..]
Dus dat was een verkeerd argument om de oorlog in Oekrane te rechtvaardigen.quote:Nergens, en dat gaat ook zo blijven.
[..]
Vind jij van wel?quote:Maar wel met landen als Irak en Afghanistan?
Welke olie?quote:Saddam Hussein wenste geen dollars meer te ontvangen voor zijn olie,
De EU betaalt Russisch gas in Euro's.quote:Ghadaffi evenmin, en zie.
Nee, die gaan naar Oekrane om Rusland te verzwakken.quote:Daarom gaan er nu ook voor 22 miljard dollar aan wapens naar Oekrane, als een soort humanitaire hulp eigenlijk.
Het rondparaderen van krijgsgevangenen is verboden door de Geneevse Conventie.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:23 schreef Za het volgende:
[..]
Krim-politicoloog Balbek stelde voor om een colonne van gevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te creren voor de parade in Sebastopol.
De Krim-politicoloog Ruslan Balbek stelde voor om een colonne krijgsgevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te leiden tijdens de parade in Sebastopol op 9 mei, schrijft RIA Novosti. De expert benadrukte dat het belangrijkste doel van een dergelijke "actie" is om de hele wereld te laten zien dat de handlangers van het Kiev-regime die hun wapens neerlegden, levend en wel zijn, in tegenstelling tot Russische gevangenen.
Zeker. Door de MH17 besefte ik dat Poetin een ware ellendeling was, en Russen over het algemeen een stuk gevoellozer waren dan goed voor een mens is. Want deze daad was niet weg te praten, wat Poetin overigens zonder enige emoties deed. Gewoon alles blijven ontkennen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit dus, denk dat de meeste Nederlanders tot MH17 het allemaal wel prima vonden wat deze man deed. Daarna is men zich meer gaan verdiepen in Rusland en dus ook Poetin.
Volgens jouw bron niet. Overigens heeft de Navo wel zijn troepen in West Europa gehouden totdat Rusland Oekrane binnen viel in 2014.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:26 schreef Za het volgende:
[..]
Hier zijn ooit afspraken over gemaakt bij de teruggave van Oost-Duitsland.
https://nsarchive.gwu.edu(...)estern-leaders-early
Maar wat vind jij ervan, dat oorlogsgevangen tijdens een parade worden tentoongesteld?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:23 schreef Za het volgende:
[..]
Gorbatsjov heeft zelf al gezegd dat dat geen harde uitonderhandeld toezegging was. En dan nog, voel je je bedreigd, dan regel je je verdediging maar lekker in je eigen land. Niemand heeft het recht om een ander land te bezetten/bezitten of te dwingen iets te doen zodat hij zich veiliger voelt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:26 schreef Za het volgende:
[..]
Hier zijn ooit afspraken over gemaakt bij de teruggave van Oost-Duitsland.
https://nsarchive.gwu.edu(...)estern-leaders-early
Ja,dat is juist het maffe.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens jouw bron niet. Overigens heeft de Navo wel zijn troepen in West Europa gehouden totdat Rusland Oekrane binnen viel in 2014.
Zijn keuzes zorgen er steeds voor dat hij meer ipv minder Navo troepen aan zijn grenzen krijgt.
Die man weet zichzelf elke keer zo hard in zijn voet te schieten. De VS was eindelijk weer troepen uit Europa aan het halen totdat hij met zijn domme plan kwam.
Ik vermoed dat deze gedachte van de westerse wereld naar Rusland juist de reden is om de wereld kapot te nuken voor Rusland.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:
Rusland is geen grootmacht meer, maar slecht een regionale speler.
Het is ook te absurd voor woorden. Dat iemand daar achter gaat staan...quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het rondparaderen van krijgsgevangenen is verboden door de Geneevse Conventie.
Het deporteren van mensen onder dwang ook en daar trekken zich ook al twee maanden niets van aan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het rondparaderen van krijgsgevangenen is verboden door de Geneevse Conventie.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook te absurd voor woorden. Dat iemand daar achter gaat staan...
En nogal paradoxaal.
Laten zien dat je gevangenen respectvol behandelt door ze tentoon te stellen op een overwinningsparade...
Meer dat een dictatuur een vijandbeeld nodig heeft om te overleven.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze gedachte van de westerse wereld naar Rusland juist de reden is om de wereld kapot te nuken voor Rusland.
Klopt, maar dit werd gebruikt als argument om te laten zien hoe goed Rusland de krijgsgevangenen behandelt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Het deporteren van mensen onder dwang ook en daar trekken zich ook al twee maanden niets van aan.
Ze hebben de blauwdrukken van de Antifaschistischer Schutzwall vast ook nog wel ergens rondslingeren.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Rusland is groot genoeg, als hij een neutrale zone wil, dan maakt hij die maar lekker binnen de Russische grenzen hoor. Wmb bulldozert hij een strook van 25 km langs de grens plat en legt hij die vol met mijnen, antitank obstakels, bunkers en wat nog meer. Maar wel aan de Russische kant van de grens. Voor een handleiding kan hij in Noord-Korea gaan kijken.
Jij maakt valse vergelijkingen op basis van dingen die ruim 60 jaar geleden gebeurd zijn als verdediging van wat Rusland vandaag doet. Daarbij doe je net alsof dit ook maar enigszins vergelijkbaar is terwijl je verdomd goed weet dat dit een inval door Cubaanse ballingen was met Amerikaanse hulp.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje flauw om meteen op de persoon te spelen, maakt je argument niet sterker.
Ik neem aan dat de Oekranse krijgsgevangenen achter de overlevenden van de cruiser Moskou zullen lopen?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:23 schreef Za het volgende:
[..]
Rusland bezit samen met de VS 90% van alle kernwapens, waarvan Rusland het merendeel.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:
Rusland is geen grootmacht meer, maar slecht een regionale speler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |