abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2022 @ 17:41:45 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204340852
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 april 2022 @ 17:49:57 #3
38496 Perrin
pi_204340902
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 april 2022 @ 17:50:53 #4
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204340912
quote:
The UN undersecretary general for political and peacebuilding affairs, Rosemary DiCarlo, has been speaking at the security council in New York, where she made reference to allegations of sexual violence perpetrated by Russian forces.

Claims of violence include “gang-rape and rapes in front of children”, she said. “There are also claims of sexual violence by Ukrainian forces and civil defence militias.”

The UN human rights monitoring mission in Ukraine continued to seek to verify these allegations, she said.

She said the UN had received credible allegations that Russian forces used cluster munitions in populated areas at least 24 times, and that the organisation was also investigating allegations that Ukrainian forces had used cluster munitions.
https://www.theguardian.c(...)nka-atrocities-bucha
are we infinite or am I alone
pi_204340932
quote:
Smeerlappen en vooral kinderen, laat die met rust.
Vakman pur sang
pi_204340938
Ik heb een tweede twitter account om "wappies" te volgen.. het is echt eng aan het worden hoeveel mensen in de propaganda uit Rusland trappen.

Het is wel steeds duidelijker wie de wappies aan het voeren was tijdens de pandemie.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204340944
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:20 schreef Salina het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben niet zo'n oorlogskenner eigenlijk. Maar ik zou grote broer Rusland niet echt meer vertrouwen na afgelopen maanden.
Probleem is dat optuigen van je leger ook weer als provocatie richting Rusland kan worden gezien natuurlijk.

Wat dat betreft is er geen goede oplossing (meer) mogelijk misschien. Kiezen tussen kwaden, zeg maar.
Maar het leger van Rusland is nu niet echt indrukwekkend gebleken de afgelopen maand. Er hoeft weinig opgetuigd te worden om dat het hoofd te bieden.
pi_204340968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb een tweede twitter account om "wappies" te volgen.. het is echt eng aan het worden hoeveel mensen in de propaganda uit Rusland trappen.

Het is wel steeds duidelijker wie de wappies aan het voeren was tijdens de pandemie.
Heb je wat voorbeelden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204340973
quote:

Wie dan. Bidet?
Wat mij opviel is dat de wappies een relatief kleine groep is. Zijn steeds dezelfden.
pi_204340979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heb je wat voorbeelden?
Vraag mij af of moeva er ook bij zit.
pi_204340984
quote:

Is wel grappig dat de meeste covid wappies nu ook pro-rus wappies zijn.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:00:14 #12
38496 Perrin
pi_204340986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:59 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Wie dan. Bidet?
Wat mij opviel is dat de wappies een relatief kleine groep is. Zijn steeds dezelfden.
Vooral heel luidruchtig idd. En vermoedelijk veel bots.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:00:50 #13
38496 Perrin
pi_204340992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ook geen toeval, is precies wat Radio Kremlin ze wijsmaakt.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:03:40 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341022
quote:
België blokkeert 200 miljard aan Russische transacties en tegoeden

Sinds de start van de economische sancties tegen Rusland blokkeerde België voor 196,4 miljard euro aan verboden transacties en werden voor 2,7 miljard aan Russische ­tegoeden in ons land bevroren. Dat blijkt uit cijfers van minister van ­Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). ‘België past de geldende internationale sancties strikt toe’, zegt Van Peteghem.

De cijfers evolueren dagelijks. De bevroren tegoeden zijn af­komstig van de 877 personen en 62 entiteiten die op de Europese sanctielijst staan. De geblokkeerde transacties zijn het gevolg van de andere beperkingen die de Europese Unie Rusland oplegde, zoals het afsnijden van de Europese ­kapitaalmarkten.

Het hoge geblokkeerde bedrag kan onder meer verklaard worden door de aanwezigheid in Brussel van Euroclear, een draaischijf voor het verhandelen van ­financiële producten wereldwijd.

De Belgische douane controleerde ook sinds de afkondiging van de sancties 23.191 containers in de Belgische havens. In drie ­ervan werden luxegoederen ­ge­vonden waarvan de handel een ­inbreuk vormde op de sancties. In Antwerpen wachten 1.400 containers op verdere controle, in ­Zeebrugge 1.100. In Zeebrugge, een belangrijke doorvoerhaven voor auto’s, staan ook een duizendtal luxewagens geblokkeerd.

Het gaat om producten die voor de sancties van buiten de EU naar ons land vertrokken zijn en ­bestemd waren voor Russische klanten.

Bij de federale overheidsdienst Financiën handelt een ploeg van een handvol mensen de uitvoering van de sancties af. Daarbij wordt op zoek gegaan naar rechtstreekse Russische eigenaars. Ook tussenstructuren probeert ons land in kaart te brengen, maar dat verloopt moeilijker.
Bron: De Standaard
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:04:43 #15
38496 Perrin
pi_204341030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat is 400 keer zoveel als wij. Maar goed, we hebben nu Stef Blok *O*
pi_204341038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heb je wat voorbeelden?
Rondom Covid moet ik ver gaan zoeken. Maar daar viel het op dat bepaalde tweets door heel veel accounts gedaan werden. Mogelijk Russische trol account...

Maar ik zag bijvoorbeel rt.com ook verdacht veel als bron voorbij komen in de anti covid tweets.
pi_204341048
quote:
Bij de federale overheidsdienst Financiën handelt een ploeg van een handvol mensen de uitvoering van de sancties af.
Lees je mee Mark, de Belgen klaren het met een handvol mensen!
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:07:39 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341065
quote:
Heeft Blok al een roadblock gezet voor diplomaten of gaat die daar (ineens) niet over....
Ik ga toch glad aannemen dat Hoekstra de ambassadeur - die sws als eerder riep over fake e.d. - al op het virtuele matje heeft gehad.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204341067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Rondom Covid moet ik ver gaan zoeken. Maar daar viel het op dat bepaalde tweets door heel veel accounts gedaan werden. Mogelijk Russische trol account...

Maar ik zag bijvoorbeel rt.com ook verdacht veel als bron voorbij komen in de anti covid tweets.
Als je ze een beetje natrekt zijn het merendeels mislukkelingen van de samenleving.
Tja als je je leven verneukt hebt is het makkelijk om de samenleving van alles de schuld te geven.
Veelal ook mensen die al jaren ruzie met hun tandarts hebben.

En je hebt een klein groepje die wel slim is en van de kneuzen profiteert.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:08:52 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341081
twitter
pi_204341082
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja maar wij doen het zorgvuldig. Je wil immers niet dat je een cent teveel afpakt of etnisch gaat profileren, het zijn tenslotte geen mensen met uitkering.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:10:31 #22
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204341103
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:07 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Als je ze een beetje natrekt zijn het merendeels mislukkelingen van de samenleving.
Tja als je je leven verneukt hebt is het makkelijk om de samenleving van alles de schuld te geven.
Veelal ook mensen die al jaren ruzie met hun tandarts hebben.

En je hebt een klein groepje die wel slim is en van de kneuzen profiteert.
Pro brexit, pro trump, anti Corona maatregelen en nu natuurlijk Putin fans, hier lopen er ook een paar rond.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 18:10:31 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204341105
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja maar wij doen het zorgvuldig. Je wil immers niet dat je een cent teveel afpakt of etnisch gaat profileren, het zijn tenslotte geen mensen met uitkering.
Precies, stel dat je een rijk persoon per ongeluk lastig valt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204341107
Is eigenlijk bekend hoeveel slagkracht Oekraïne nog heeft voor de gevechten om marioepol?
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:11:00 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341109
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mwa, zijn vooral transacties, doordat Euroclear in België gevestigd is.
pi_204341118
quote:

Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:12:11 #27
38496 Perrin
pi_204341120
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:05 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Lees je mee Mark, de Belgen klaren het met een handvol mensen!
Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, wordt zo lang mogelijk gerekt.
pi_204341137
quote:

[..]
Heb wel het idee dat die Belgen gewoon leuke cijfers op zitten te noemen met hun handjevol mensen
Vakman pur sang
pi_204341159
Draadje

twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:17:11 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341160
quote:

[..]
Sputniks werkt fan(t)astisch op het maagdelijke brein... maar goed dit is allemaal flauwe grappenmakerij met wel een serieuze ondertoon dat het mij verbaasd hoe mensen iets tussen de oren weten te krijgen.
Ik hou mij dan maar voor dat die lieve mensen het zich niet willen begrijpen omdat feiten zo onvoorstelbaar zijn. Juist die groep, feitelijk radeloos gemaakt door niet kunnen onderscheiden, zijn sitting-ducks voor story-telling narcisten zoals Putin om maar al te graag af te leiden van het onderwerp.
Het bekende ja maar zij en daar is veel erger dus ik doe het dan ook op mijn manier erg,
pi_204341200
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
Het is een circle jerk. Het is een soort van gesloten groep die elkaar naroept. Als je dan een tegengeluid geeft of bronnen dan zeggen ze dat je een schaap bent.
Ze doen ook allemaal onderzoek op feesboek maar als je vraagt of er ooit een een universitair diploma heeft gehaald en dus weet hoe je een onderzoek uitvoert an blokkeren ze je.
Ze zijn echt rete irritant.
pi_204341238
quote:

[..]
Keb niet de indruk dat de Wappies in BNW pro-Rus wappie zijn. Maar misschien is het wel een tamelijk heterogene groep, zou wat zijn zeg.

Naja laat ik dit vuurtje niet opstoken, laat ik het hierbij houden:
Als je je emotioneel bezigt en uit met hatelijke termen jegens groepen mensen moet je oppassen dat je zelf niet doordraait.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:29:08 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204341255
We wachten gewoon tot Poetin de laatste Oekrainer heeft vermoord, verkracht of gedeporteerd naar Shakalin heeft en dan komt Putin naar de Baltische Staten en Polen en dan nog doen we NIETS , omdat we bang zijn

Putin is erger dan Stalin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204341263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
We wachten gewoon tot Poetin de laatste Oekrainer heeft vermoord, verkracht of gedeporteerd heeft en dan komt Putin naar de Baltische Staten en Polen en dan nog doen we NIETS , omdat we bang zijn
Dan is het Russische leger alvast verzwakt door Oekraïense soldaten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204341275
quote:

[..]
Ik neem aan dat er o.a. psychologen achter succesvolle beïnvloedingtechnieken zitten. Lijkt me overigens nog best lastig om goede teksten te schrijven om de gewenste doelgroep te bereiken; je wil een niet al te intelligent deel van de bevolking beïnvloeden zonder dat het meteen overduidelijk is dat ze als willoos instrument ingezet worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204341281
quote:
We wachten gewoon tot Poetin de laatste Oekrainer heeft vermoord, verkracht of gedeporteerd naar Shakalin heeft en dan komt Putin naar de Baltische Staten en Polen en dan nog doen we NIETS , omdat we bang zijn

Tuurlijk.
Vakman pur sang
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:32:43 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204341285
Misschien dubbelop:
ex CZ T-72M-1s en de (ex NVA) BMP-1Ps uit CZ zijn op de trein naar UKR.

[edit] zullen er ws wel allang zijn inmiddels
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:34:55 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341298
quote:

[..]
Dat is het ook. Na een paar lesjes psychologie hoe mensen in schema's denken, wordt veel duidelijk.
Niets is overigens eenvoudiger dan een overtuiging volhouden. Een wijs man staat hierbij open voor een andere zienswijze.

Ook interessant is dit op jezelf los te laten want elk mens heeft wel ergens een bepaalde gecultiveerde vooringenomenheid. Het verschil is dus niet zozeer of iemand het doet maar of die persoon vooraleerst het wil en dan ook dat kan (weten te) onderscheiden wat die daarmee aanricht.
De één is voor bepaalde zaken ook wat gevoeliger (of meer op de hoogte) dan de ander vanwege bv (persoonlijk) opgedane kennis, kunde, (levens)ervaringen of omstandigheden.

Politici zijn op dit vlak doorgaans experts omdat ze - mits niet losgezongen - ragfijn aanvoelen wat wel en niet (on)verteerbaar is. Iemand die dan weer lang op een vaste positie zit, verliest doorgaans het zicht en gaat dan uit de bocht vliegen. Niet heel erg als het gaat om zeg een verkeerde aankoop maar wel als daarmee levens van andere mensen (letterlijk) over de kop worden gejaagd.
pi_204341305
Vette beelden

twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:36:42 #40
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204341308
quote:

[..]
Ze laten o.a. beelden van vrouw met een Oekraïnse vlag zien in een nieuwsuitzending van de Russische staatstv, en 'alledgedly' lijken in de straat om de mensen Pro-Russisch te brainwashen.

Briljant.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_204341330
quote:

9 miljoen landgenoten afgemaakt. Denk het niet
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:41:13 #42
323876 michaelmoore
pi_204341350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:39 schreef pvdplanet het volgende:

[..]
9 miljoen landgenoten afgemaakt. Denk het niet
Putin is nog lang nite klaar

Hij zegt dat 50% alle oekrainers heulen met de nazi s en gestraft moete worden, lees dood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204341361
quote:

We moeten NU stoppen met Russisch gas en olie.
pi_204341366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef polderturk het volgende:

[..]
En straks koud en honger(snood) en dan?
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:44:37 #45
38496 Perrin
pi_204341375
India is gelukkig nog niet helemaal over naar de dark side.
twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:46:20 #46
323876 michaelmoore
pi_204341393
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan zijn we tenminste met eer gestorven
pi_204341400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan zijn we tenminste met eer gestorven
:')

Ga maar ergens een pistool kopen in Rotterdam Zuid mocht het zo ver komen. |:(
Denk niet dat het een mooie wereld wordt als er overal honger wordt geleden. In die zin is het ook bloedlink om de Russische bevolking zelf zo aan te pakken, je duwt ze verder in de hand van Putin.
pi_204341408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk je serieus dat als de gasstroom morgen stopt we overmorgen al totaal geen energie meer hebben en de schappen overal leeg zijn :')?
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:48:51 #49
38496 Perrin
pi_204341413
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk niet dat het een mooie wereld wordt als er overal honger wordt geleden.
Dat proces is nu al in gang gezet, er gaan de komende maanden of zelfs jaren honderden miljoenen mensen honger lijden door de Russische invasie:
https://www.globalcitizen(...)ger-food-insecurity/
pi_204341422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Denk je serieus dat als de gasstroom morgen stopt we overmorgen al totaal geen energie meer hebben en de schappen overal leeg zijn :')?
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:51:42 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204341432
twitter
Huilen dan.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:52:00 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204341433
Misselijkmakend. Hoe krijg je het uit je bek :r

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:52:21 #53
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.
Wij kunnen die kunstmest nog betalen. Boeren in Afrika niet.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 18:53:02 #54
3928 Ulx
pi_204341443
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204341461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat proces is nu al in gang gezet, er gaan de komende maanden of zelfs jaren honderden miljoenen mensen honger lijden door de Russische invasie:
https://www.globalcitizen(...)ger-food-insecurity/
Goed moment om boeren weg te pesten en je druk te maken om stikstof normen.
pi_204341462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:36 schreef polderturk het volgende:
Vette beelden

[ twitter ]
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.

Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
pi_204341463
quote:

Rusland heeft de komende jaren niet de militaire middelen om Polen en/of de Baltische staten binnen te vallen.

Er gaat nu een nieuwe wapenwedloop tussen Rusland en de Europese NATO leden ontstaan en wij kunnen het ons eenvoudigweg niet veroorloven die te verliezen. Wij dienen ons te bewapenen om de Russische horde buiten de deur te houden voordat zij zich voldoende hebben kunnen bewapenen om ons onder het mom van "denazificatie" binnen te vallen, beroven, verkrachten en uitroeien. De Russen hebben in de voorbije dagen hun kaarten op tafel gelegd en in niet mis te verstane bewoordingen laten weten wat hun ambities zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204341465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Wij kunnen die kunstmest nog betalen. Boeren in Afrika niet.
Waar haal je die kunstmest vandaan dan. _O-
pi_204341467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:

Neemt zo’n mongool zichzelf nog serieus of is die bang dat die een kopje the van Putin krijgt als die een beetje kritisch is?
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:56:58 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204341476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Neemt zo’n mongool zichzelf nog serieus of is die bang dat die een kopje the van Putin krijgt als die een beetje kritisch is?
Geen idee, maar ik trek dit heel slecht pfff :{w
pi_204341481
quote:

[..]
Dat graan gaat voornamelijk naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Heel zuur voor die lui maar voor ons maakt het niet zo heel veel uit, hoogstens gaat de prijs erdoor omhoog. Hetzelfde geldt voor gas uit Rusland, dat is een significant deel van onze energiemix maar ook weer niet zo groot dat er mensen door in de kou zouden komen te zitten, worst case scenario is dat grootgebruikers dan stil komen te liggen en we een economische krimp van rond de 3% krijgen. Niet fijn maar wel kleiner dan de krimp door Corona en dat hebben we toch ook overleefd zonder dat de Westerse beschaving ineen stortte? Misschien moet je zelf maar eens wat minder naïef zijn en wat minder naar lui als Peskov en Medvedev luisteren als ze de verdoemenis van de EU voorspellen, die hebben namelijk niet een bijster goede track record als het op de waarheid spreken aankomt.
pi_204341482
pi_204341484
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is het ook. Na een paar lesjes psychologie hoe mensen in schema's denken, wordt veel duidelijk.
Niets is overigens eenvoudiger dan een overtuiging volhouden. Een wijs man staat hierbij open voor een andere zienswijze.
Een wijs man heeft dan wel weer het probleem dat wanneer hij ingaat op de andere zienswijze, en samen met diegene de feiten en denkwijze van diegene gaat doorlopen, hij dan al weer snel als 'belerend' of zelfs 'aanvallend' wordt beoordeeld en die ander dan wegloopt.

Er zijn twee wijze mannen nodig om een wijs gesprek te hebben.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:57:31 #64
38496 Perrin
pi_204341487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar haal je die kunstmest vandaan dan. _O-
China, Canada, VS, Marokko.
pi_204341489
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan? Waar wil Nederland minder van? Oh, veeboeren. Goh...

:O

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 18:58:36 ]
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:57:58 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Volgens wikipedia is hij de "2nd Alternate Prime Minister of Israel". Geen idee wat dat in de praktijk betekent.
pi_204341492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:

Dit duurt 2,5 uur, welk moment wil je dat we meekijken?
pi_204341497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan?

Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
pi_204341498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Volgens wikipedia is hij de "2nd Alternate Prime Minister of Israel". Geen idee wat dat in de praktijk betekent.
De tweede helft van de regeringstermijn is hij premier, nu is Naftali Bennet dat. Dealtje dat ze gesloten hebben om Netanyahu eruit te wippen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:59:02 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204341502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit duurt 2,5 uur, welk moment wil je dat we meekijken?
nu live!

Oekraine countert nu rusland.

Muisklik op live toesten totdat hij rood wordt.
pi_204341505
quote:
81s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.
pi_204341515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.
.... Lees je anders eerst even in.

Koeien in een megastal eten geen gras?
pi_204341516
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.

Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Hoe gevaarlijk is dit niet voor die rennende soldaten. Er wordt op je geschoten met een tank. Ik zou in mijn broek schijten.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:00:59 #74
38496 Perrin
pi_204341520
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat graan gaat voornamelijk naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Yup:
pi_204341536
Gras groeit ook beter op stikstof rijke grond.
pi_204341542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan? Waar wil Nederland minder van? Oh, veeboeren. Goh...

_O-

Wat een grote grap _O-
Tis een beetje jammer dat het een vrij ernstig onderwerp is zo een hongersnood mijn god.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:07:31 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341580
twitter
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:11 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204341620
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Je kunt van hem zeggen wat je wil, maar hij is wel echt begaan met zijn land en volk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:25 #79
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204341623
https://english.nv.ua/nat(...)ifesto-50231047.html

Ausradierung van het Oekraïnse volk, puur fascisme..
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:55 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204341629
quote:

Idd al veel vaker voorbijgekomen mbt het op de weg blijven. Ze hadden gewoon ontplooid/ over meerdere assen door dat oord moeten trekken, dan was die Ukraiense tank redelijk kansloos geweest. Nu is het gewoon een beetje prijsschieten voor hem.

En sowieso is het niet slim om door oorden heen te trekken.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:15:08 #81
236264 crew  capricia
pi_204341648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt van hem zeggen wat je wil, maar hij is wel echt begaan met zijn land en volk.
Idd.
Voor de Oekraïnse zaak, als zelfstandig land kunnen voortbestaan, hadden ze zich geen betere president kunnen wensen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204341651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:00 schreef polderturk het volgende:

[..]
Hoe gevaarlijk is dit niet voor die rennende soldaten. Er wordt op je geschoten met een tank. Ik zou in mijn broek schijten.
Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goed :P
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:17:33 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204341670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Panthera. het volgende:

Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goed :P
Gelukkig gaat het optreden van verbonden wapens vanaf dag D+1 al niet goed...
pi_204341672
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd.
Voor de Oekraïnse zaak, als zelfstandig land kunnen voortbestaan, hadden ze zich geen betere president kunnen wensen.
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.
Leiderschap waar putler alleen van kan dromen. En hij kan nog dansen en acteren ook ;)
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:19:12 #85
236264 crew  capricia
pi_204341691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.
Leiderschap waar putler alleen van kan dromen. En hij kan nog dansen en acteren ook ;)
Vooral dat laatste natuurlijk! _O-

Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is aan zwakheden waardoor een man geen man meer kan zijn, en het conservatieve gezin als ideaal minder waardering krijgt. Homo's en gender-fluide mensen. Een president die danst en acteert.
Dat is het zwakke decadente westen. Wie wil daar nou bij horen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204341694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik zou dolgraag de communicatie van de Russen willen horen. Die moeten helemaal apeshit gaan als ze out of nowhere kapot geschoten worden.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:19:42 #87
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341696
quote:
China’s ambassador to the United Nations, Zhang Jun, said the reports and images showing civilian deaths in Bucha are “very disturbing”, but added that the circumstances should be verified and any accusations should be based on facts.

Speaking at the UN security council meeting in New York, he repeated Beijing’s stance that sanctions are not effective in solving the Ukraine crisis but that they instead the economic spillover.

He also called on the US, Nato and the EU to engage in a dialogue with Russia, Reuters reports.
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..
pi_204341702
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:20:45 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204341706
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, alle afspraken die zijn gemaakt over meerdere decennia kun je gewoon even annuleren.

:')
pi_204341708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yep. Lijkt me ook heel lastig om uit te voeren (vooral de air cover). Russische legertop zal dit toch ook moeten weten maar zijn blijkbaar niet bij machte om in te grijpen gezien het al anderhalve maand nu zo gaat - je zou toch wat extra meetings verwachten.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:26:57 #91
38496 Perrin
pi_204341758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Idd al veel vaker voorbijgekomen mbt het op de weg blijven. Ze hadden gewoon ontplooid/ over meerdere assen door dat oord moeten trekken, dan was die Ukraiense tank redelijk kansloos geweest. Nu is het gewoon een beetje prijsschieten voor hem.

En sowieso is het niet slim om door oorden heen te trekken.
Achter elke muur kan een soldaat met een ATGM staan.
pi_204341762
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:20 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.
Nog aparter, alle neo-nazis in de rest van Europa steunen Poetin en vice versa.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:28:05 #93
38496 Perrin
pi_204341765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
En piano spelen met zijn ***.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:30:32 #94
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef polderturk het volgende:

[..]
Waarom en dan Putin nog meer reden geven onze leefwijze te gaan haten ?
Laat hij zelf maar de gaskraan dichtdraaien.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:33:30 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341833
quote:
[ twitter ]
Ik ken mensen die letterlijk in twee, drie maanden maanden oud en grijs zijn geworden.
Ik denk dat Zelensky het wel redt mits hij kan blijven rekenen op de steun die hij als toevallige President - ms op de juist plaats en goede tijdstip - mag verwachten. De Oekraïners kunnen trots zijn op hun democratisch gekozen voorman.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:35:59 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204341864
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
Onzin, dik 80% van de koeien komt gewoon buiten... En ook al staan ze binnen is het nog gras van eigen land...
quote:
Opnieuw is het percentage melkveebedrijven dat de koeien in de wei laat lopen toegenomen. Het aandeel is in 2021 gestegen tot 84,0 procent (2020: 83,7%).
pi_204341874
quote:
[ twitter ]
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.

Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
pi_204341890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ken mensen die letterlijk in twee, drie maanden maanden oud en grijs zijn geworden.
Ik denk dat Zelensky het wel redt mits hij kan blijven rekenen op de steun die hij als toevallige President - ms op de juist plaats en goede tijdstip - mag verwachten. De Oekraïners kunnen trots zijn op hun democratisch gekozen voorman.
Putler en zijn vriendjes hebben zelf de 21ste eeuw William Wallace gecreëerd 😂👍
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 19:38:34 #99
3928 Ulx
pi_204341900
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat wil die motherfucker nog doen tegen ons?
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:38:34 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een wijs man heeft dan wel weer het probleem dat wanneer hij ingaat op de andere zienswijze, en samen met diegene de feiten en denkwijze van diegene gaat doorlopen, hij dan al weer snel als 'belerend' of zelfs 'aanvallend' wordt beoordeeld en die ander dan wegloopt.

Er zijn twee wijze mannen nodig om een wijs gesprek te hebben.
En alleen een idioot kan dat veronderstellen.
Twee wijze mannen hoeven geen gesprek te hebben omdat het niet nodig is.
(Soz, nofi kan/kon het niet laten deze val dicht te laten klappen).
pi_204341905
quote:

[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Het word wel duurder hier, maar ons graan komt van elders.
pi_204341917
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is aan zwakheden waardoor een man geen man meer kan zijn, en het conservatieve gezin als ideaal minder waardering krijgt. Homo's en gender-fluide mensen. Een president die danst en acteert.
Dat is het zwakke decadente westen. Wie wil daar nou bij horen?
Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is! O+
pi_204341921
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.

Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
Als je kijkt naar foto’s van Amerikaanse presidenten voor en na hun presidentiële tijd kijkt zie je ook dat ze wel heel snel grijs en oud zijn geworden. Stress doet wat met je.
pi_204341934
twitter

Heb je dat ook weer gehoord van die hoge Russen Rob?
zie email 27 oktober
pi_204341936
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:42:29 #106
236264 crew  capricia
pi_204341943
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat mogen we ons tich gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is! O+
God. Ik moet meteen aan dat dansende Hitler gifje denken. _O-

[URL=/gif/hitlers-home-movies-ft-hitler-dancing-uHDBJz][/URL]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204341961
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Russische soldaten zijn vooral arme domme dienstplichtige sloebers die met veel tegenzin in Oekraïne zitten. Oekraïners vechten voor hun leven, vrouw, kinderen, ouders en land.

Als wij Oekraïne blijven volstouwen met wapens zal putler een kut tijd krijgen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:45:28 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204341985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..
accelerate
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:46:19 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.
Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.
pi_204342007
quote:
[ twitter ]

Amerika heeft ook gelijk.
Puur kijkend naar cijfers en of dit maandenlang door gaat slepen.

Rusland stopt niet voor niets abrupt rondom Kyiv.
Ze willen zo snel mogelijk de Donbas regio vaststellen voor zichzelf.

Dit moet mislukken, daar ligt immers zeer veel gas en is de reden waarom Rusland in 2014 “separatisten” de boel lieten verzieken.

De enige die weer er de dupe van zijn geworden is de plaatselijke bevolking.
Weliswaar veel Russen daar, maar laten we wel zijn, al tig generaties woonachtig in Oekraïne met ongetwijfeld familie overal in Oekraïne.
Die zaten hier helemaal niet op te wachten en weigerde mee te vechten sinds dit begon in februari.

Rusland heeft het leger aantallen niet, zelfs met reservisten heeft Rusland het domweg niet.

Oekraïne heeft na dezelfde hoeveelheid tijd zijn troepen verdubbeld.
Van 350.000 naar 750.000 over een paar maanden.

Rusland zal zichzelf juist zien halveren in feite.

Dit is een ingewikkeld verhaal vanwege de verspreiding van Russische troepen elders die niet zomaar weggehaald kunnen worden.
pi_204342038
twitter
pi_204342058
quote:

[..]

Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.

Natuurlijk zullen ze bang zijn dat de halve omgeving vol met mijnen ligt en daarom niet van de weg af willen. Of mogelijk zijn ze bang dat hun tank in de modder wegzakt.

Maar ik zie bijster weinig ideeën in de groep rondgaan.

En was er niet zo'n electronisch systeem om te kunnen detecteren waar een schot vandaan komt? Afstand en richting? Blijkbaar hebben ze dat ook niet. Zelfs niet eens een drone van 100 euro in de lucht.

Wat me ook verbaasd is dat er een APC aan flarden is geschoten, en dat de achteropkomende APC's wel iets van een idee schijnen te hebben dat het schot van rechts kwam, maar de aan flarden geschoten APC langsrijden aan de kant waar het schot vandaan kwam! Dat doe je toch niet? Want het enige ding dat je 100% zeker weet is dat de vijand een vrij schot had op die APC, en dus ook op jou als je langs die kant rijdt.

Voor de rest ben ik ook maar een FPS-tacticus, maar de eerste stap naar het verslaan van je vijand is het identificeren waar je vijand is. Zo lang er op je geschoten wordt en je weet niet waarvandaan het komt, moet je overschakelen naar een tactiek waarmee je veilig de positie van je vijand kan identificeren.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:51:10 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204342061
quote:
[ twitter ]

Ik vond Boekestijn altijd al de sympathiekere.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204342062
quote:
[ twitter ]

Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is. Zo maakt hij zich al zes weken druk dat de wapenleveringen toch niet aan kunnen komen vanwege Russische aanvallen op die leveringen in Oekraïne maar is daar nog geen bewijs voor dat de Russen dat doen en kunnen (immers ze hebben geen luchtmacht die daar kan komen en random met lange afstand raketten op trucks gaan schieten is niet effectief).

Verder is hij er enorm van dat de Navo zich niet moet mengen in het conflict maar tegelijkertijd verbaasde hij zich erover dat Amerika geen partij is in onderhandelingen (terwijl als je dat bent je dus ook in strijd bent, waar Amerika dus terecht van zegt dat dit aan de strijdende partijen is).

Vandaag in z'n podcast riep hij ook dat hij denkt dat Rusland meer op zoek is naar staakt het vuren dan Oekraïne, waar geen enkel bewijs voor is.

Sommige van zijn punten kan ik wel volgen maar hij krijgt erg weinig tegengas en/of doet dan of die mensen het niet begrijpen. Rob de Wijk gelooft vooral teveel in zijn eigen gelijk.
pi_204342120
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.
Het Afrikaanse continent is de eerstvolgende afzetmarkt die zal gaan groeien. Heel verstandig wat de Russen en Chinezen doen. Ik hoop dat wij het ook doen. Wat de VS betreft is het al te laat, die produceert vrijwel niets meer behalve geld, aandelen, leningen, wapens, olie en dingen voor de lokale markt. Op die dingen zitten ze niet te wachten in Afrika.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:57:55 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204342150
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:50 schreef RetepV het volgende:
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.

Natuurlijk zullen ze bang zijn dat de halve omgeving vol met mijnen ligt en daarom niet van de weg af willen. Of mogelijk zijn ze bang dat hun tank in de modder wegzakt.

Maar ik zie bijster weinig ideeën in de groep rondgaan.

En was er niet zo'n electronisch systeem om te kunnen detecteren waar een schot vandaan komt? Afstand en richting? Blijkbaar hebben ze dat ook niet. Zelfs niet eens een drone van 100 euro in de lucht.

Wat me ook verbaasd is dat er een APC aan flarden is geschoten, en dat de achteropkomende APC's wel iets van een idee schijnen te hebben dat het schot van rechts kwam, maar de aan flarden geschoten APC langsrijden aan de kant waar het schot vandaan kwam! Dat doe je toch niet? Want het enige ding dat je 100% zeker weet is dat de vijand een vrij schot had op die APC, en dus ook op jou als je langs die kant rijdt.

Voor de rest ben ik ook maar een FPS-tacticus, maar de eerste stap naar het verslaan van je vijand is het identificeren waar je vijand is. Zo lang er op je geschoten wordt en je weet niet waarvandaan het komt, moet je overschakelen naar een tactiek waarmee je veilig de positie van je vijand kan identificeren.
Dat het een ongeorganiseerde bende is zonder enige vorm van doordachte tactiek was al een tijdje duidelijk. Maar jij ziet echt niet waar een schot vandaan komt... Het enige wat je ziet gebeuren is dat jouw voorganger in de hens staat of uitelkaar klapt... Zo'n KE pijlpunt die zich met pak hem beet 1700m/s door de lucht verplaatst zie je echt niet voorbij zeilen...
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:59:30 #117
38496 Perrin
pi_204342182
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:51 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is.
Als het aan de realistische school had gelegen dan was Oekraine nu één groot Boetsja :(
pi_204342191
quote:

[..]
quote:

[..]
Op één van de vele streaming services staat een serie over hoe een dictator wordt.

De aflevering over Stalin zie je wat een beetje nagedaan tijdens de pandemie of het klimaat verhaal. Dictators in spé (Baudet en Trump bijvoorbeeld) gingen de wetenschap in twijfel trekken en idioten als top wetenschappers neerzetten. Stalin ging wel verder, die liet wetenschappers gewoon verdwijnen als hun onderzoek iets bewees wat hem niet beviel.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:00:42 #119
323876 michaelmoore
pi_204342206
pi_204342216
Is dit bevestigd?

twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:02:00 #121
38496 Perrin
pi_204342227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:01 schreef polderturk het volgende:
Is dit bevestigd?

[ twitter ]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:02:26 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204342234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wil die motherfucker nog doen tegen ons?
Pcies... laat Putin maar dreigen tot hij grijs gedraaid is met zijn langspeelplaat.
Dat het zonder gas even tanden bijten wordt is wel op te vangen.

Dan maar even tijdje geen zware industrie bijvoorbeeld en als de wiedeweerga, luisteren jullie: leiders van Europa, zorgen dat je energie (ver)krijgt. Even geen prioriteit om op de golven van een geweldcrisis, je punten binnen te halen. Je nu laten chanteren, legt je bestaansrecht op het hakblok van een verantwoordelijke beul die er geen genoeg van lijkt te krijgen om mensen af te schieten en plat te bombarderen.

Interessant hier trouwens dat inmiddels ook Chinese staatsmedia (ook op TV per satelliet) - weliswaar mondjesmaat - verslag) doen van het slagersgeweld em qua foto's niet erg terughoudend zijn. Ook gisteravond in hun programma HEAT werd de situatie met een panel besproken dat verder geen blad voor de mond nam,
Niet dat Oekraïne er wat aan heeft maar wel goed te weten dat China niet helemaal op de (letterlijk) blauwe ogen van Putin willen wegzinken.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:03:15 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204342272
quote:
81s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
20 jaar geleden ja...
pi_204342337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.
Het lijkt erop dat Oekraïne nog wat dorpen heeft ingenomen, waardoor de Russen dreigen omsingeld te worden. Om dit te voorkomen zouden de Russen besloten hebben Kherson te verlaten. Wordt afwachten.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:07:17 #126
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204342341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:01 schreef polderturk het volgende:
Is dit bevestigd?

[ twitter ]
Kherson is nu net het enige wat zo ongeveer wel in RU handen is en waar het geen zwijnenstal is.
pi_204342409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:04 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
20 jaar geleden ja...
Fantasy world ppl.
pi_204342417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:44 schreef Perrin het volgende:
India is gelukkig nog niet helemaal over naar de dark side.
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws dat India en Israël wat van zich laten horen. Als we de Chinezen ook nog kunnen overtuigen met facts dan is het helemaal goed.
pi_204342421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wereldeconomie.

We leven niet in 1960.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:12:59 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:20 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).
Het is trouwens niet zo lang geleden dat ook het Europees parlement in een resolutie de Oekrainse verheerlijking van nazi collaborateurs veroordeelde.
pi_204342450
twitter
pi_204342469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Fantasy world ppl.
Daar leef jij idd in..
pi_204342479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar leef jij idd in..
Als je een korte Google raadpleegt van 1 min praat je minder bullshit.

Koeien eten hoofdzakelijk gras in dit land, geen graan.
pi_204342484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wereldeconomie.

We leven niet in 1960.
Dan nog gaat het graan van Oekraïne niet richting Nederland, dat is domweg niet zo.

Je zal een vermindering van graan zien, maar uiteindelijk gaat het naar degene die betaalt.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 20:15:42 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204342485
ja stop maar gelijk weer kleuters
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204342503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan nog gaat het graan van Oekraïne niet richting Nederland, dat is domweg niet zo.

Je zal een vermindering van graan zien, maar uiteindelijk gaat het naar degene die betaalt.
Precies, en als NL meer betaalt gaat het naar NL.

Boten wijzigen hun koersen. Gebeurt ook met gas.
pi_204342514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).
Het is trouwens niet zo lang geleden dat ook het Europees parlement in een resolutie de Oekrainse verheerlijking van nazi collaborateurs veroordeelde.
Neo nazis deden mee met de verkiezingen.

Compleet verloren en enige zetel wat ze hadden kwijt.

Denk dat het allemaal wel meevalt.
Wat jij noemt is niet anders dan beelden hebben van beroemde geschiedkundige figuren, die hartstikke pro slavernij waren.
pi_204342522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je een korte Google raadpleegt van 1 min praat je minder bullshit.
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.
pi_204342525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tja, tienduizenden slachtoffers zijn dan ook klein bier met de miljoenen slachtoffers die tijdens de Holodomor zijn gevallen, maar daar zal je de Russen dan weer niet over horen. Voor de Oekraïeners was het toentertijd kiezen tussen pest en cholera.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 20:18:08 ]
pi_204342540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.
Bel die dan op, ook goed. Ik kom van de boerderij.
pi_204342588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bel die dan op, ook goed. Ik kom van de boerderij.
Kleine boerderij dan zeker? De grote jongens hebben echt niet genoeg gras meer hoor.
pi_204342590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Vallon het volgende:
Niet dat Oekraïne er wat aan heeft maar wel goed te weten dat China niet helemaal op de (letterlijk) blauwe ogen van Putin willen wegzinken.
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.
Voor China is Rusland ook geen partner maar een concurrent om macht, men weet donders goed wat er aan de hand is,
Of daar over gesproken mag worden in de media en in welke mate, ligt eraan of Xi dat op dat moment toestaat...
pi_204342603
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:13 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Ze drukken ze alledrie tegelijkertijd in.
pi_204342623
quote:
[ twitter ]

In de podcast van ik geloof gisteren vertelt hij welke Amerikaanse generaal het is, hoe jij dat weet en hoe de Amerikanen actief voor een noflyzone zijn

Maar blijf je vooral zo opstellen
pi_204342629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.
Voor China is Rusland ook geen partner maar een concurrent om macht, men weet donders goed wat er aan de hand is,
Of daar over gesproken mag worden in de media en in welke mate, ligt eraan of Xi dat op dat moment toestaat...
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebben
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204342645
quote:

[..]

Confronterend he?
pi_204342654
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:25 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Confronterend he?
Wel de meest makkelijke houding...
pi_204342665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kleine boerderij dan zeker? De grote jongens hebben echt niet genoeg gras meer hoor.
Mais toch, voor in de pestkoelle
Vakman pur sang
pi_204342734
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebben
Tot op zekere hoogte, een landdeel wat je bezet kost je permanent veel militaire kracht.
Een land waarvan je de regerende maffiabaas bij zijn ballen hebt en alle kanten op kan dirigeren is goedkoper uit te melken.
pi_204342746
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mais toch, voor in de pestkoelle
Van alles en nog wat.. ook graan maar dat is dan wel als restproduct van bijvoorbeeld bier brouwerijen. Heeft @ludovico toch een beetje gelijk. Maar ook soja, en dat is wel een ethisch dingetje ivm oerwouden.. Dus graan staat wel op de lijst om soja te vervangen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:34:44 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342756
quote:

[..]
Voor China is het belangrijk dat er geen regime change komt in Rusland. Zolang Westerse landen problemen met Rusland hebben kunnen ze niet al hun aandacht op China vestigen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:35:35 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:36:28 #153
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342777
twitter
pi_204342811
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat haten van onze levensstijl is ook zo iets moois ja. Zag je ook al bij die moslimextremisten. Want o wat is het westen toch vreselijk, maar niemand in Rusland die Russische parfum opheeft, Russische sneakers draagt, een nieuwe Russische auto rijdt, die een Russische Smarthphone heeft en ga zo maar door. Ze willen allemaal de vruchten van de westerse maatschappij plukken, maar snappen dat die vruchten ook niet in een vacuüm ontstaan, of het inzicht dat deze vruchten juist ontspruiten aan onze gehate levensstijl, is er natuurlijk niet bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 05-04-2022 21:18:19 ]
pi_204342837
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mijn eerdere post gemist?
Vast wel, ik kan niet de hele dag het topic monitoren haha
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:40:37 #156
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342838
twitter
pi_204342853
Duitsland kan niet van het Russisch gas af, zonder dat de totale pleuris uitbreekt

Met dank aan Merkel, iets wat Zelenski ook duidelijk gezegd heeft.
Vakman pur sang
pi_204342864
quote:

[..]
Rusland een concurrent? Economisch is Rusland een dwerg.
Qua inwoners is Rusland enigszins interessant, maar het is pas het 9e grootste land ter wereld.

Rusland is geen bedreiging voor China, het westen wel. Zelfs financieel draagt Rusland nauwelijks iets toe voor China.

Hoe zwakker het westen, des te beter voor China. Zolang het westen geen sancties aan China oplegt en wel blijft leveren en kopen is het top. Dus wat dat betreft is het niet zo gek dat China de kant van Rusland kiest, maar het wel doet zonder het in openheid te melden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 20:44:22 ]
pi_204342866
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Duitsland kan niet van het Russisch gas af, zonder dat de totale pleuris uitbreekt
Omdat die debielen zonodig van kernenergie af moesten...
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:43:55 #160
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342882
De EU heeft in twee dagen meer dan 200 Russische diplomaten uitgewezen. In totaal 325 sinds het begin van de oorlog.
pi_204342924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef crystal_meth het volgende:
De EU heeft in twee dagen meer dan 200 Russische diplomaten uitgewezen. In totaal 325 sinds het begin van de oorlog.
En ik geloof Litouwen zelfs de ambassadeur
pi_204342938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nou nou om ze nou gelijk debielen te noemen..
Gewoon een linkse gedachte was het, met Rusland een goede band bouwen op energiegebied, kern dicht, kolen afbouwen en alles met “relatief” schoon Russisch gas elektriciteit opwekken.

Particulieren krijgen nog steeds ¤2500 netto als ze overstappen naar gas, veel zitten nog op stookolie of hout.
Vakman pur sang
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:51:40 #163
323876 michaelmoore
pi_204342982
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Rusland een concurrent? Economisch is Rusland een dwerg.
Qua inwoners is Rusland enigszins interessant, maar het is pas het 9e grootste land ter wereld.

En de russische bevolking krimpt , en 50.000 dode jongens zal hier niet bij helpen
A;l geeft Putin nog veel meer premie om een Russisch kindje te maken
pi_204342994
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou nou om ze nou gelijk debielen te noemen..
Gewoon een linkse gedachte was het, met Rusland een goede band bouwen op energiegebied, kern dicht, kolen afbouwen en alles met “relatief” schoon Russisch gas elektriciteit opwekken.

Particulieren krijgen nog steeds ¤2500 netto als ze overstappen naar gas, veel zitten nog op stookolie of hout.
Geloof me ik noem niet snel politieke besluitvorming debiel... maar dit besluit wel.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:54:14 #165
38496 Perrin
pi_204343019
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat haten van onze levensstijl is ook zo iets moois ja. Zag je ook al bij die moslimextremisten. Want o wat is het westen toch vreselijk, maar niemand in Rusland die Russische parfum opheeft, Russische sneakers draagt, een nieuwe Russische rijdt, die een Russische Smarthphone heeft en ga zo maar door. Ze willen allemaal de vruchten van de westerse maatschappij plukken, maar snappen dat die vruchten ook niet in een vacuüm ontstaan, of het inzicht dat deze vruchten juist ontspruiten aan onze gehate levensstijl, is er natuurlijk niet bij.
Een fors deel van die haat is dan ook jaloezie dat wij zo comfortabel en vrij leven en zij niet.
pi_204343038
quote:

[..]

In dit geval worden de gruwelijkheden in Bucha bevestigd door tal van ooggetuigen, geluidrecordings en satellietbeelden.
pi_204343157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En de russische bevolking krimpt , en 50.000 dode jongens zal hier niet bij helpen
En vergeet het HIV probleem niet in Rusland.
Veel mensen zijn HIV besmet in Rusland zonder het te weten en als het bekend wordt dat ze HIV hebben worden ze buiten gesloten. HIV in Rusland is een groter probleem dan in Afrika.
pi_204343193
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze hadden daar al een mannenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:12:26 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204343257
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ook reden waarom Rusland zo graag grondgrondbezitter wil zijn aan oostelijke zijde van de Djnepr, te beginnen met de hele Donbas en de Krim aan de voet van haven met gasbellen.

En die arme idealisten maar papegaaien dat het het gaat om nazism, religie, ideologie en historie.
Oekraïne is een verdomd rijk land en daarom, zoals Zelensky ook het westen voorhoudt, voor beiden zeer aantrekkelijk om dat land deel te laten zijn van de EU.
pi_204343266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:04 schreef quirina het volgende:

[..]
En vergeet het HIV probleem niet in Rusland.
Veel mensen zijn HIV besmet in Rusland zonder het te weten en als het bekend wordt dat ze HIV hebben worden ze buiten gesloten. HIV in Rusland is een groter probleem dan in Afrika.
Echt? Bron?
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:12:52 #171
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204343267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat was dan ook een reactie op Fukushima. Het was vooral slecht beleid waardoor dat een ramp werd. Als zelfs Japan er niet in slaagt om z'n kerncentrales behoorlijk te runnen, kon je dan zeker zijn dat zulke fouten zich in Duitsland niet konden voordoen?
pi_204343271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze hadden daar al een mannenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
Als je een vrouw wil die gaat werken en je salaris niet opsnoept kun je het beter thuis zoeken.
pi_204343275
quote:

[..]
Dan mogen ze ook goud komen brengen naar die bruiden want Russische vrouwen zijn heel veeleisend wat dat betreft.
pi_204343288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een fors deel van die haat is dan ook jaloezie dat wij zo comfortabel en vrij leven en zij niet.
Naja als ik Massa is Kassa* zit te kijken snap ik ze ergens wel..

*Voor de briljante voice over van Freddy
pi_204343292
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Echt? Bron?
Bronnen genoeg op Google.
pi_204343316
quote:

[..]
Ze hadden daar al een mannenoverschot vrouwenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
Dat schijnt vooral in de jaren '90 een probleem te zijn geweest toen er vooral enorme hoeveelheden wodka achterover geslagen werden. Tegenwoordig drinken Russische mannen meer bier, waardoor hun gemiddelde levensverwachting weer iets gestegen is. :') I kid you not.
pi_204343335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat was dan ook een reactie op Fukushima. Het was vooral slecht beleid waardoor dat een ramp werd. Als zelfs Japan er niet in slaagt om z'n kerncentrales behoorlijk te runnen, kon je dan zeker zijn dat zulke fouten zich in Duitsland niet konden voordoen?
Dat zal vast gebruikt zijn door de anti kernenergie lobby ja...
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:18:19 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204343365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geloof me ik noem niet snel politieke besluitvorming debiel... maar dit besluit wel.
Ik hoop ook dat we snel stoppen met de (misleidend) oeverloze discussie dat onze industrie gasloos moet worden omdat Duitsland zonodig haar sites van kernenergie naar gas moet doen overschakelen.
Gewoon niet uit te leggen en ms ook omdat ik die onzin niet wil begrijpen wanneer men categorisch kernenergie wil uitsluiten als deel van de oplossing.
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:19:06 #179
38496 Perrin
pi_204343377
twitter
pi_204343448
Weer zo iemand die van het padje af is en wil dat we serieus ingrijpen. 8)7

twitter

Krijgt gelukkig volop tegengas in de comments.
pi_204343451
Het Oekraïnse leger levert een grite prestatie.

twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:24:51 #182
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204343515
Vraag me af wat die Russen doen nadat ze een voor 90% vernield stadje/dorp hebben overgenomen.

De laatste paar nazi's afschieten en weer terug naar huis?
pi_204343569
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:24 schreef Alpha0 het volgende:
Weer zo iemand die van het padje af is en wil dat we serieus ingrijpen.
Echt wat een hoop idioten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:33:39 #185
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204343574
twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:34:03 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204343584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat mensen er voor kiezen om wat lonkt en blinkt om het te kunnen/willen gebruiken, is wmb helemaal prima.

Waar het misgaat dat hun (en ook hier sommige) leiders er 'ideologisch' op afgeven dat mensen zich(zelf) wensen. De 'elite' wil vanuit hun machtsvisie controleren wie wel/niet het gebruik als gunst (sigaar uit eigen doos) wordt toegestaan.
Zelf dan wel in een paleis van ¤$500M wonen en ronddobberen met een schip van ¤220M maar wel willen bepalen dat Boris de Pleursky dankzij hun gunsten een paar sneakers van ¤25 mag kopen.

Los daarvan zijn er oprecht gedreven mensen die hun ..vul-in.. overtuiging willen opleggen aan anderen waar het doorgaans weer onevenredig uitpakt voor degene die dat moet navolgen.
Wanneer je iemand wil verleiden moet je niet iets bestaands duur/onaantrekkelijk maken maar een gunstiger alternatief (de)poneren. Het gros van de mensen wil niet slecht doen als het beter kan.
pi_204343607
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:24 schreef Alpha0 het volgende:
Weer zo iemand die van het padje af is en wil dat we serieus ingrijpen. 8)7

[ twitter ]

Krijgt gelukkig volop tegengas in de comments.
Gelukkig dachten de Engelsen niet zo tijdens WOII...
pi_204343642
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:33 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Paard van troje, dat Hongarije. Zou me niets verbazen als er een rechtstreeks lijntje is naar Moskou. Net voor de oorlog sloot Orban al een langdurende gasdeal met de Russen af. Dat gaan ze nooit opgeven.
pi_204343650
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat schijnt vooral in de jaren '90 een probleem te zijn geweest toen er vooral enorme hoeveelheden wodka achterover geslagen werden. Tegenwoordig drinken Russische mannen meer bier, waardoor hun gemiddelde levensverwachting weer iets gestegen is. :') I kid you not.
Nice :').

Wodka is een heel lange tijd een belangrijk onderdeel van de overheidsfinanciën geweest en iemand die totaal bezopen is kan ook moeilijk in opstand komen. Alcoholisme als staatsbeleid *O* *O*
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 21:41:47 #190
3928 Ulx
pi_204343709
twitter

Dat is wel een harde klap geweest. De restanten van de tank staan aardig wat meters verderop.
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:45:35 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204343763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat is wel een harde klap geweest. De restanten van de tank staan aardig wat meters verderop.
Straks rijden ze zelf in T72's... Dat moet toch wel een motiverende gedachte zijn...
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 21:46:11 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204343770
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Straks rijden ze zelf in T72's... Dat moet toch wel een motiverende gedachte zijn...
lol
pi_204343771
quote:
[ twitter ]

Misschien is die tank daar gewoon geboren
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:47:45 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204343794
twitter
pi_204343858
twitter

Laten we hem ook maar even weghouden bij bepaalde vergaderingen over de oorlog in Oekraïne..
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 21:55:59 #196
5428 crew  miss_sly
pi_204343897
Interessante analyse door Peter Caddick-Adams, historicus gespecialiseerd in militaire geschiedenis.

https://thecritic.co.uk/is-putins-war-turning-genocidal/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:56:26 #197
323876 michaelmoore
pi_204343905
quote:

[..]
Ze hadden daar al een mannen vrouwenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
edit
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:57:24 #198
323876 michaelmoore
pi_204343913
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:19 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ha ha Ha goede zaak

Dit moeten de energeibedrijven hier ook doen

en de parkeeer boetes verhogen en gaan incasseren met dwangbevel

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 05-04-2022 22:03:41 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 21:57:44 #199
3928 Ulx
pi_204343915
quote:

[..]
Hebben de Russen daar dan wat tegen? Dit was een topdown impact die in klap alle munitie rond de autoloader liet ontploffen.
pi_204343919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
edit
True |:( stom van mij
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:58:54 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204343926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:47 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
During the meeting of the #UN Security Council today, Russian Ambassador Vassily Nebenzya pointed out that his country's forces are not advancing faster in #Ukraine because they are trying to save as many civilians as possible
Ook een manier om als Rusland een pluimpje aan jezelf uit te delen door te zeggen dat als je echt had gewild er nog meer burgers konden worden vermoord.
Het zijn echt totaal verschillend universums die elkaar qua zienswijze en beeldvorming tegenkomen.
Ik zie het (al) gebeuren dat een misdadiger zegt, ik deed mij best om niet de (ge)hele stad uit te moorden.
pi_204343964
quote:

[..]
Zijn die T72's zo slecht? Of is de munitie (Javelin, NLAW, stugna p etc) zo goed? Zouden Leopard 2A6 of Abrams tanks het beter doen? En waarom?
pi_204344023
De Leopard is de mooiste tank ter wereld. En volgens velen de beste tank.

dinsdag 5 april 2022 @ 22:07:24 #204
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204344026
quote:
[ twitter ]

Damn wat een geweld. Zo'n turret weegt minstens 5 ton.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:07:33 #205
38496 Perrin
pi_204344028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:01 schreef polderturk het volgende:

[..]
Zijn die T72's zo slecht? Of is de munitie (Javelin, NLAW, stugna p etc) zo goed? Zouden Leopard 2A6 of Abrams tanks het beter doen? En waarom?
Het nadeel van die Russische tanks is iig dat de munitie in zo'n ding vaak meteen mee de lucht in gaat. Bij Westerse tanks heeft de crew iets meer overlevingskans na een treffer.

edit: AchJa legt het hier beneden nauwkeuriger uit

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 05-04-2022 22:16:31 ]
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:07:37 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:14:00 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204344094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:01 schreef polderturk het volgende:

De munitiebunker is gescheiden van de bemanning en zit achter een luik met breekbouten. Mocht de munitie klappen dan breken de bouten en gaat de kracht van de explosie naar buiten ipv de toren in.

Hier een youtube:
Ja speelgoed maar dan snap je het idee.

Edit, nog een voorbeeld met beeld van binnen en buiten: https://m.facebook.com/watch/?v=1845395119061971&_rdr

quote:
hy blow-off panels in a tank are crew savers.
You might have seen photos of the Iraqi T-72s with their turret blown off from the hull during both the Gulf Wars, a reason for this was that rounds fired penetrated the tank and caused the ammunition present inside the tank to cook-off causing a catastrophic kill, it is also know as 'jack-in-the-box' effect.
Modern western MBTs were designed with this in mind. Western MBTs like the M1 Abrams, Leopard 2 and LeClerc for example have their ready ammunition stored in isolated compartment in the turret which is separated from the fighting compartment via a blast-door, the isolated compartment has blow-off panels on top of the turret directly above the compartment. What the blow-off panels do is in the case of ammunition cook-off, direct all the force upwards instead of inside the fighting compartment hence keeping the crew safe.
The M1A2 Abrams for instance has 36 of it's 42 rounds stored in the turret in isolated compartment, 18 of the ready rounds are stored near the loader for immediate use and the other 18 are stored behind the tank-commander. Both the ammunition compartments are secured from the fighting compartment via blast doors.
Daarom mag je daar ook nooit een matskist ofzo op sleutelen omdat je dan dat systeem teniet doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 05-04-2022 22:21:56 ]
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:21:05 #208
38496 Perrin
pi_204344158
@AchJa Als Nederland weer flink wat miljarden tegen het leger aan zou gooien, zou je dan hopen op weer wat nieuwe tanks? Of beter investeren in ander spul vanwege de vele manieren waarop je een tank kan roosteren tegenwoordig?
pi_204344174
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
De munitiebunker is gescheiden van de bemanning en zit achter een luik met breekbouten. Mocht de munitie klappen dan breken de bouten en gaat de kracht van de explosie naar buiten ipv de toren in.

Hier een youtube:
Ja speelgoed maar dan snap je het idee.

Daarom mag je daar ook nooit een matskist ofzo op sleutelen omdat je dan dat systeem teniet doet.
De Leopard 2A7 krijgt ook nog eens de Trophy APS.

Oekraïne produceert trouwens ook goede APS. De Zaslon.

Ze zouden al hun tanks hiermee moeten uitrusten voordat ze aan een grote offensief beginnen.

dinsdag 5 april 2022 @ 22:25:48 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204344206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:21 schreef Perrin het volgende:
@:AchJa Als Nederland weer flink wat miljarden tegen het leger aan zou gooien, zou je dan hopen op weer wat nieuwe tanks? Of beter investeren in ander spul vanwege de vele manieren waarop je een tank kan roosteren tegenwoordig?
Tanks horen nmm wel degelijk in de gereedschapskist thuis van een fatsoenlijke krijgsmacht, lokaal en snel een enorm vuuroverwicht en een gigantische slagkracht. Maar de Leo-2 zit echt aan de limiet nu, er moet wel wat nieuws ontwikkeld worden.
pi_204344233
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tanks horen nmm wel degelijk in de gereedschapskist thuis van een fatsoenlijke krijgsmacht, lokaal en snel een enorm vuuroverwicht en een gigantische slagkracht. Maar de Leo-2 zit echt aan de limiet nu, er moet wel wat nieuws ontwikkeld worden.
Dat gebeurt dit keer samen met de Fransozen, dus dat kan nog wel even duren ben ik bang. :')
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:30:45 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204344261
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat gebeurt dit keer samen met de Fransozen, dus dat kan nog wel even duren ben ik bang. :')
De Fransen en de Duitsers doen echt heel veel samen nu.
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:32:27 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204344266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:22 schreef polderturk het volgende:

De Leopard 2A7 krijgt ook nog eens de Trophy APS.

Oekraïne produceert trouwens ook goede APS. De Zaslon.

Ze zouden al hun tanks hiermee moeten uitrusten voordat ze aan een grote offensief beginnen.

Niet vergeten dat APS niet onbeperkt blijft werken. ;)
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:33:02 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204344278
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niet vergeten dat APS niet onbeperkt blijft werken. ;)
Ze werken maar één keer. Daarna moeten ze snel achteraan de stoet aansluiten.
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:34:52 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204344292
Extra EU sancties als voorgesteld bij monde van Ursula en gepaard gaand met condoleances aan Zelensky voor de slachtoffers met een toezegging om samen een JIT op de zaak te zetten. Rusland zal vast willen om de voorzitter te worden (gezien hun kritiek t.a.v. mh17 dat ze geen baas waren).
quote:
bron: eu 05apr22 (mijn samenvatting)
1) import ban on coal from Russia, worth EUR 4 billion per year.
2) full transaction ban on four key Russian banks (23% van wat Rusland bankiert)
3) ban on Russian vessels and Russian-operated vessels from accessing EU ports.
4) further targeted export bans, worth EUR 10 billion,
5) specific new import bans, worth EUR 5.5 billion
6) targeted measures, such as a general EU ban on participation of Russian companies
NB: humanitaire zaken worden zoveel mogelijk vrijgesteld.
Zal wel iets rustiger worden in de Europese havens.
Stef kan dit gelijk meenemen om een "sql-search select where russia = block" te doen.

Toch een pakketje van ruwweg ¤20-30miljard die Rusland als land moeten raken waar het pijn doet.
Benieuwd hoe "onvriendelijk" Rusland dit gaat oppikken terwijl het toch zo z'n best doet slachtoffers te ontzien.
pi_204344319
VS geven Oekraïne materieel tegen chemische wapens
De Verenigde Staten gaat Oekraïne materieel verstrekken dat burgers moet beschermen bij een aanval met chemische wapens. Dat heeft een woordvoerder van de regering-Biden gezegd. Het zou onder meer gaan om gasmaskers en beschermende pakken.

Het materieel wordt op verzoek van Kiev geleverd; een deel is zelfs al aan Oekraïne verstrekt. Amerikaanse media meldden eerder al dat de levering aan Oekraïne was toegezegd. De VS waarschuwt al langer voor een mogelijke aanval met biologische of chemische wapens in Oekraïne.

Morgen komt het Witte Huis met nieuwe sancties tegen Rusland. De maatregelen zullen gericht zijn op Russische topambtenaren, hun familieleden en financiële instellingen, zei een woordvoerder van het Witte Huis.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 22:41:22 #219
3928 Ulx
pi_204344342
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Damn wat een geweld. Zo'n turret weegt minstens 5 ton.
Ik zag een foto voorbijkomen van een geschutskoepel die dertig meter verderop op de tweede verdieping van een gebouw was neergekomen.
pi_204344372
quote:

[..]

De tanks als wapen heeft zijn beste tijd gehad.
Wat overblijft zal een soort van IFV worden.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 22:43:56 #221
236264 crew  capricia
pi_204344373
quote:

[..]
Ik heb de indruk dat met Manpads en drones die tanks gewoon vergane glorie zijn.

Luchtoverwicht is key.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 22:44:42 #222
362868 crew  Slobeend
of all places
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:50:03 #223
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204344442
https://www.pbs.org/video/putins-road-to-war-ggv39p/
Kijk eens vanaf minuut 2, waar het besluit voor deze oorlog wordt genomen. Wie is er niet bang?

Lees deze hele draad eens: Russen worden via de tv opgejut tot haat
twitter

twitter

Wat ik me wel afvraag: wat zullen de Russische ouders en echtgenotes denken als al die roofbuit aankomt met de pakketdienst? Dat de dankbare Oekraïners dat aan hun bevrijders cadeau hebben gedaan? (En hoe komen die bloedvlekken er dan op?)
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:56:22 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204344517
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:56:56 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204344523
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat met Manpads en drones die tanks gewoon vergane glorie zijn.

Luchtoverwicht is key.
Beetje afhankelijk wat voor type gevecht je hebt lijkt me.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204344533
quote:
Ja, maar voor een half miljoen dollar doen mensen veel :D
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:01:04 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204344583
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De tanks als wapen heeft zijn beste tijd gehad.
Wat overblijft zal een soort van IFV worden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef capricia het volgende:

Luchtoverwicht is key.
Dat sentiment hoor je heel vaak, ben ik het niet mee eens en met mij nog een hoop lui. En luchtoverwicht was altijd al een vereiste... Zonder luchtoverwicht ben je nergens met al je grondtroepen... Het is en-en, niet of-of. Het vult elkaar aan.

https://carre.nederlandse(...)-2021/toekomst-tank/
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:08:24 #228
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204344662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Beetje afhankelijk wat voor type gevecht je hebt lijkt me.
Het is gewoon slechte training en dan vooral op basis zaken die de Duitsers al beter deden in wo2.

Elk wapensysteem is zwak op zichzelf. Daar wordt er ook getraind en gevochten in combinatie met alles. De VS zijn soms een uitzondering omdat die er aan de start van een invasie gewoon 2 miljard dollar aan kruisraketten laat regenen. Die trekken niet een land in wat nog beschikt over een werkend C2 systeem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204344686
Moet je die modder zien. Daar kan alleen een traktor doorheen.

twitter
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 23:12:16 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204344693
Irak hadden we vanaf Desert Storm luchtoverwicht en Saddam ging gewoon zijn goddelijke gangetje tot er Amerikaanse tanks door Bagdad reden
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 23:17:53 #231
236264 crew  capricia
pi_204344750
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Dat sentiment hoor je heel vaak, ben ik het niet mee eens en met mij nog een hoop lui. En luchtoverwicht was altijd al een vereiste... Zonder luchtoverwicht ben je nergens met al je grondtroepen... Het is en-en, niet of-of. Het vult elkaar aan.

https://carre.nederlandse(...)-2021/toekomst-tank/
Ja. Ik ben maar een leek hė. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:24:42 #232
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204344829
De slagkracht en mobiliteit van tanks is enorm, ik zie dat niet snel verdwijnen. Wel zullen aanpassingen nodig zijn want oorlog moderniseert vaak sneller dan het materieel en het gebruik ervan. En, ook niet belangrijk, je moet wel weten wat je doet. Dat filmpje eerder gepost hier van die kolonne die onder vuur werd genomen door 1 tank was gewoon cringe worthy.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:29:29 #234
24313 Gremen
Eindbaas
pi_204344842
Waar is eigenlijk die colonne van 60KM gebleven? Zijn die allemaal terug gegaan? Of staat daar nu een 60km lange rij van afgebrande voertuigen?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:32:19 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_204344858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:08 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Wagner of de Tsjetsjenen dus.
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:34:16 #236
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204344870
twitter

Hm, ik dacht dat ze in Oekraïne een nieuw woord hadden, macronieten, voor veel grote woorden en weinig daadkracht. Veel gespin en weinig wol.
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:43:37 #237
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204344906
twitter
twitter

Deze baby is veilig. Ik zou graag willen weten hoe het met de moeder haat die voor de camera is gedwongen een zeer inconsistent leugenverhaal over de beschieting van de kraamkliniek in Mariupol te vertellen en haar baby. Heeft iemand nieuws over deze vrouw?
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:53:11 #238
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_204344935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:07 schreef polderturk het volgende:

[ afbeelding ]
De mooiste vind ik toch echt wel de Tiger 1 gevolgd door de Tiger 2. Maar de Leopard mag er zeker ook zijn.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 23:57:33 #239
236264 crew  capricia
pi_204344950
Ik mind-play mijzelf wel eens. Dat we met een groepje landen fysiek ingrijpen in Oekraïne. Speciale actie of zo. Geen oorlog. Beetje dezelfde woorden gebruiken als Rusland nu.

En we gaan ook niet de officiële Oekraïnse grenzen te buiten. Geen bommen op Rusland of zo.
Alles binnen Oekraïne, zoals hun democratisch gekozen president vraagt.

Zoiets?

Vind het vooral raar dat Rusland wel allerlei speciale acties in een land mag uitvoeren. En dat wij dan maar te bang moeten zijn voor nukes ofzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 06-04-2022 00:03:02 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:03:17 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204344975
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 23:57 schreef capricia het volgende:
Ik mind-play mijzelf wel eens. Dat we met een groepje landen fysiek ingrijpen in Oekraïne. Speciale actie of zo. Geen oorlog. Beetje dezelfde woorden gebruiken als Rusland nu.

En we gaan ook niet de officiële Oekraïnse grenzen te buiten. Geen bommen op Rusland of zo.

Zoiets?
een optie is Kaliningrad binnenvallen

haalbaar doel en er is geen reet wat de Russen er tegen kunnen doen atm
  woensdag 6 april 2022 @ 00:03:30 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204344977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 23:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]A 6-year-old boy stands near the grave of his mother, who was buried in their yard in Kyiv oblast. (Ph: Rodrigo Abd/AP)
:'( Dan draait mijn hart altijd weer een extra slagje om zijn wankele as, in wetenschap dat oorlog nooit iets goed brengt of dat ooit in verste zal doen. "When will humanity learn ?"

Terzijde is en ligt het voor de hand om op deze wijze een extra emotioneel appel te doen voor iets dat bij aanvang al duidelijk moet zijn bij (de) leiders die agressie (op)starten. Men zou best iets anders kunnen overwegen maar psychopaten kiezen er bewust voor dat niet te willen.
Ik vraag mij altijd weer af wat zij hun geliefden zoals (klein)kinderen zittend op hun knie dan aan moraal en andere waarden, gaan voorhouden ?
Lijkt mij best heel pijnlijk dan te moeten liegen. Wel's iemand gesproken die lelijke dingen heeft gedaan en het zich niet wil herinneren omdat het 'm kapot zou maken. Het kan ook niet anders dat verantwoordelijken gestoord zijn en erger, hun daarbij wegkijkende omgeving ze dat oogluikend toestaat.
Iets dat trouwens ook 'gebeurd' bij buren en gewoon (vaak verborgen) in de nabije leefomgeving. Waar slachtoffers dan worden belaagd, ontdaan van hun rechten en men wegkijkt omdat ze het niet (aan)durven om "nee" te zeggen.

Maar goed, sommigen zullen er van leren en helaas blijven er anderen die dat weigeren waarbij zij als goden worden vereerd voor hun (mis)daden. Pas zag ik nog zo iemand in o.a. de VN een bizarre ontkenning geven dat het allemaal maar show was...... -O-

quote:
bron: detv (waarschuwing: russisch gebonden nieuwsmedia):

Subsequently, the Russian Ministry of Defense described the published material as another provocation. According to the military, during the period that Bucha was under the control of the Russian military, not a single resident was a victim of violence, while the Ukrainian military shelled the southern parts of the city around the clock. In addition, the Ministry of Defense clarified that the Russian military had completely left Bucha on March 30, while the photos with the corpses only appeared four days later.
"Ze" hadden vast en zeker de satellietbeelden van 19mar22 over het hoofd gezien toen doorgedraaide militairen daar burgers door hun kop hadden geschoten. :X

bron: politpost 05apr22

Rest my case.....
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:05:24 #242
236264 crew  capricia
pi_204344983
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
een optie is Kaliningrad binnenvallen

haalbaar doel en er is geen reet wat de Russen er tegen kunnen doen atm
Serieus?
Maar dat is wel een stuk meer agressief dan een democratisch gekozen president te hulp schieten. Als het over Oekraïne gaat, is Kaliningrad ook wel wat vaag om te bezetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2022 @ 00:06:06 #243
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204344986
quote:

Zoiets?

Vind het vooral raar dat Rusland wel allerlei speciale acties in een land mag uitvoeren. En dat wij dan maar te bang moeten zijn voor nukes ofzo.
Je bedoelt een proxy-oorlog a la korea-oorlog. Daar zijn we naast een hele bak gesneuvelde soldaten erg veel mee opgeschoten...
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:07:46 #244
236264 crew  capricia
pi_204344992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je bedoelt een proxy-oorlog a la korea-oorlog. Daar zijn we naast een hele bak gesneuvelde soldaten erg veel mee opgeschoten...
Vind je dat hetzelfde?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204344993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zijn toch een goede 50 miljoen Zuid-Koreanen die daar waarschijnlijk anders over denken.
pi_204344996
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Serieus?
Maar dat is wel een stuk meer agressief dan een democratisch gekozen president te hulp schieten. Als het over Oekraïne gaat, is Kaliningrad ook wel wat vaag om te bezetten.
Uiteindelijk zal er ook weinig draagvlak zijn als Nederlandse militairen gedood en gemarteld worden. De oorlog voelt nog steeds niet als iets waar we ook echt met 'boots on the ground' moeten ingrijpen.
  woensdag 6 april 2022 @ 00:09:12 #247
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204344997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zijn toch een goede 50 miljoen Zuid-Koreanen die daar waarschijnlijk anders over denken.
De grenzen liggen hetzelfde als voor die oorlog..
  woensdag 6 april 2022 @ 00:09:46 #248
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204345000
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je dat hetzelfde?
Buitengewoon vergelijkbaar.
pi_204345001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal er ook weinig draagvlak zijn als Nederlandse militairen gedood en gemarteld worden. De oorlog voelt nog steeds niet als iets waar we ook echt met 'boots on the ground' moeten ingrijpen.
Wat is de grens.

Want tis dezelfde kerndreiging etc. Nu hebben we nog Ukrainse soldaten die het oplossen voor ons.
pi_204345002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De grenzen liggen hetzelfde als voor die oorlog..
Die oorlog begon toen Kim Il-Sung besloot om het hele schiereiland te veroveren, iets waar die behoorlijk goed naar op weg was voordat de VN ingreep.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:11:24 #251
236264 crew  capricia
pi_204345007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja. Zou kunnen.
Dus meer een drones-achtig ding met Patriots enzo?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2022 @ 00:12:19 #252
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204345011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die oorlog begon toen Kim Il-Sung besloot om het hele schiereiland te veroveren, iets waar die behoorlijk goed naar op weg was voordat de VN ingreep.
Directe aanleiding is niet zo relevant. Het zijn dynamieken van spanningsopbouw tussen gedachtegoed, militaire slagkracht en belangen die we nu ook terugzien.

Eindresultaat was 0.0.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:12:26 #253
236264 crew  capricia
pi_204345012
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Buitengewoon vergelijkbaar.
Bijzonder.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204345018
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
:'( Dan draait mijn hart altijd weer een extra slagje om zijn wankele as, in wetenschap dat oorlog nooit iets goed brengt of dat ooit in verste zal doen. "When will humanity learn ?"

Terzijde is en ligt het voor de hand om op deze wijze een extra emotioneel appel te doen voor iets dat bij aanvang al duidelijk moet zijn bij (de) leiders die agressie (op)starten. Men zou best iets anders kunnen overwegen maar psychopaten kiezen er bewust voor dat niet te willen.
Ik vraag mij altijd weer af wat zij hun geliefden zoals (klein)kinderen zittend op hun knie dan aan moraal en andere waarden, gaan voorhouden ?
Lijkt mij best heel pijnlijk dan te moeten liegen. Wel's iemand gesproken die lelijke dingen heeft gedaan en het zich niet wil herinneren omdat het 'm kapot zou maken. Het kan ook niet anders dat verantwoordelijken gestoord zijn en erger, hun daarbij wegkijkende omgeving ze dat oogluikend toestaat.
Iets dat trouwens ook 'gebeurd' bij buren en gewoon (vaak verborgen) in de nabije leefomgeving. Waar slachtoffers dan worden belaagd, ontdaan van hun rechten en men wegkijkt omdat ze het niet (aan)durven om "nee" te zeggen.

Maar goed, sommigen zullen er van leren en helaas blijven er anderen die dat weigeren waarbij zij als goden worden vereerd voor hun (mis)daden. Pas zag ik nog zo iemand in o.a. de VN een bizarre ontkenning geven dat het allemaal maar show was...... -O-
[..]
"Ze" hadden vast en zeker de satellietbeelden van 19mar22 over het hoofd gezien toen doorgedraaide militairen daar burgers door hun kop hadden geschoten. :X
[ afbeelding ]
bron: politpost 05apr22

Rest my case.....
Wat denk je van die jongens die na het moorden, (groeps)verkrachten, martelen en roven terugkomen in De Russische dorpen en steden? Die zijn toch verknipt? Hoe gaat zich dat uiten?

Maar Poetin wil dus alles van Wladiwostock tot Lissabon, hij wil peace a piece, net als Hitler:
twitter
pi_204345019
quote:

Zoiets?

Beetje afzijdig soms ingrijpen met straaljagers als dat relatief veel effect heeft en met relatief weinig schade kan..

Ja, keb er niks tegen, vanuit verdediging mag een hoop vind ik.
pi_204345021
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zou kunnen.
Dus meer een drones-achtig ding met Patriots enzo?
Wel is de motivatie om iets te doen met het bombarderen van Marioepol en de misdaden in Bucha wederom groter geworden...
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:15:04 #257
236264 crew  capricia
pi_204345023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is de grens.

Want tis dezelfde kerndreiging etc. Nu hebben we nog Ukrainse soldaten die het oplossen voor ons.
Juist.
Waarom mogen wij dat land niet denazifiseren, op uitnodigen van hun democratisch verkozen president?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204345027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:07 schreef polderturk het volgende:

[ afbeelding ]
mooie tank

alleen die kleur
pi_204345036
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Waarom mogen wij dat land niet denazifiseren, op uitnodigen van hun democratisch verkozen president?
Spierballen is het enige wat Putin tegenhoudt. Ik snap het hele Ukraine verhaal niet. Rusland onderschat ukraine volledig, Nato flirt met ukraine maar staat ze niet bij... Naja.

Interventie in de zin van herbewapenen van de Oekrainers en ze daarin tijd geven..

Men is bang voor kernwapens maar dat argument is een glijdende schaal dat je allemaal pascifict zou moeten zijn.

Blij als Putin dood is iig.
pi_204345037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wel is de motivatie om iets te doen met het bombarderen van Marioepol en de misdaden in Bucha wederom groter geworden...
Oorlog is niets dan ellende voor iedereen en juist daarom moeten we Nederland er niet verder militair in betrekken.
  woensdag 6 april 2022 @ 00:24:14 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204345039
quote:

Zoiets?

Ik snap wat je zegt en het gaat mis met (definieer) "we" .....

Ons stelsel is totaal anders dan wat wij verafschuwen omdat in een democratie iets (wat je er ook van vindt) eerst een zekere legitimiteit moet hebben. Acties zijn pas mogelijk als dat rechtvaardig is en niet omdat (jij & ik) dat terecht vinden. Eén van de redenen om de VN-structuur te herzien zodat een lid dat (in)direct betrokken is in -of belang heeft bij een conflict, daar geen veto meer in heeft.

Los daarvan sluit ik niet uit dat hier -en daar aal speciale eenheden actief zijn. Misschien niet in onze Marvel-heldenbeeld maar in de (stille) ondersteuning om de Oekraïners te voorzien van intel en waar mogelijk "knowhow" om zichzelf te mee te bedruipen.

Je stelling gaat wat mank wij moeten niet bang zijn als doel maar ons zeer bewust zijn dat die weg alleen maar afdaalt in nog verschrikkelijker ellende.
Gelukkig is het "verstand" tot op dit moment nog niet zover dat het ineengekrompen Rusland ABC wapens gaat inzetten. Ik durf er en hoop de andere kant van de lange tafel ook, niet aan te denken wat dat anders gaat veroorzaken...... iets waarbij het momentele leed zal lijken op een vakantie in Avonturenpark Hellendoorn.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:27:44 #262
236264 crew  capricia
pi_204345045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Spierballen is het enige wat Putin tegenhoudt. Ik snap het hele Ukraine verhaal niet. Rusland onderschat ukraine volledig, Nato flirt met ukraine maar staat ze niet bij... Naja.

Interventie in de zin van herbewapenen van de Oekrainers en ze daarin tijd geven..

Men is bang voor kernwapens maar dat argument is een glijdende schaal dat je allemaal pascifict zou moeten zijn.

Nou ja. Je weet niet wat je er voor terug krijgt. Voor een dode Putin. Ik zie die man ook graag gaan, maar weet niet of het wat oplost.
De volksmenners (en dus ook Medvedev) zijn wel duidelijk: het westen is het probleem van alles. Denazifiseren tot aan Lissabon.
Echt compleet van de pot gerukt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2022 @ 00:28:24 #263
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204345047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als het aan de realistische school had gelegen dan was Oekraine nu één groot Boetsja :(
Dan was er überhaupt geen oorlog geweest.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:30:20 #264
236264 crew  capricia
pi_204345053
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ons stelsel is totaal anders dan wat wij verafschuwen omdat in een democratie iets (wat je er ook van vindt) eerst een zekere legitimiteit moet hebben. Acties zijn pas mogelijk als dat rechtvaardig is en niet omdat (jij & ik) dat terecht vinden. Eén van de redenen om de VN-structuur te herzien zodat een lid dat (in)direct betrokken is in -of belang heeft bij een conflict, daar geen veto meer in heeft.

Los daarvan sluit ik niet uit dat hier -en daar aal speciale eenheden actief zijn. Misschien niet in onze Marvel-heldenbeeld maar in de (stille) ondersteuning om de Oekraïners te voorzien van intel en waar mogelijk "knowhow" om zichzelf te mee te bedruipen.

Je stelling gaat wat mank wij moeten niet bang zijn als doel maar ons zeer bewust zijn dat die weg alleen maar afdaalt in nog verschrikkelijker ellende.
Gelukkig is het "verstand" tot op dit moment nog niet zover dat het ineengekrompen Rusland ABC wapens gaat inzetten. Ik durf er en hoop de andere kant van de lange tafel ook, niet aan te denken wat dat anders gaat veroorzaken...... iets waarbij het momentele leed zal lijken op een vakantie in Avonturenpark Hellendoorn.
Legitimiteit? Het land heeft een meer democratisch gekozen president dan Rusland. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2022 @ 00:34:13 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204345061
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Er valt weinig te excommunismeren wanneer je bij moet komen van je tot ettergeslagen stralingswonden terwijl je je ingewanden uitkotst omdat alles wat je vreet je vergiftigd is en je nakomelingen nog lange tijd aan onduidelijke aandoeningen gaan lijden.

Wederom het is geen kwestie van "mogen" maar dat dit op geen enkel manier een optie is om in te grijpen in -en bij een land dat daarmee 100% zeker een MAD gaat afroepen.
Reken er maar op dat met wat je ook als zg interventiescenario bedenkt, je er te laat mee zal zijn. Ons (on)geluk is dat dit tot op heden wankele evenwicht twee kanten opwerkt.

Ik zou verder niet willen dat een ander eenzjjdig dat besluit gaat nemen omdat die het zo, ver weg in een onaantastbaar diepgelegen bunker, het een goed idee vinden omdat de ander niet voor rede vatbaar is.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 00:37:17 #266
236264 crew  capricia
pi_204345068
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er valt weinig te excommunismeren wanneer je bij moet komen van je tot ettergeslagen stralingswonden terwijl je je ingewanden uitkotst omdat alles wat je vreet je vergiftigd is en je nakomelingen nog lange tijd aan onduidelijke aandoeningen gaan lijden.

Wederom het is geen kwestie van "mogen" maar dat dit op geen enkel manier een optie is om in te grijpen in -en bij een land dat daarmee 100% zeker een MAD gaat afroepen.
Reken er maar op dat met wat je ook als zg interventiescenario bedenkt, je er te laat mee zal zijn. Ons (on)geluk is dat dit tot op heden wankele evenwicht twee kanten opwerkt.

Ik zou verder niet willen dat een ander eenzjjdig dat besluit gaat nemen omdat die het zo, ver weg in een onaantastbaar diepgelegen bunker, het een goed idee vinden omdat de ander niet voor rede vatbaar is.
Deze hele situatie is natuurlijk sowieso al absurd. En het resultaat van een madman.

We hadden idd al veel eerder paal en perk moeten stellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 april 2022 @ 00:37:32 #267
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204345069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:14 schreef quirina het volgende:

[..]
Bronnen genoeg op Google.
Op deze lijst staan er 30 Afrikaanse landen boven Rusland.
Wat misschien interessanter is, is hoe men het in Eswatini voor elkaar heeft gekregen dan bijna 30% van de bevolkings aids heeft. 30%!??
https://en.wikipedia.org/(...)dult_prevalence_rate
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204345077
Mss al voorbijgekomen maar dan toch *O*

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204345098
OMG

twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 00:47:10 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204345100
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
....
Wat denk je van die jongens die na het moorden, (groeps)verkrachten, martelen en roven terugkomen in De Russische dorpen en steden? Die zijn toch verknipt? Hoe gaat zich dat uiten?
...
Het gaat doorgaans niet goed met (die) mensen die lelijke dingen doen en hebben gedaan.
In het beste geval worden daders zich dat bewust, lopen een verdrietig trauma op en in het slechtste geval gaan ze ontkennend daarin nog verder over de rand van hun reeds uitgeholde normen.
  woensdag 6 april 2022 @ 00:59:01 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204345129
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Legitimiteit? Het land heeft een meer democratisch gekozen president dan Rusland. :D
Andere discussie, democratie is niet perse gelijk aan daarmee dan legitiem.
Wij als Nederland of EU of 'Westen' (democratie) kunnen niet beschikken noch beslissen dat een ander (land) daarbuiten iets moet dat 'wij' in ons (dan) eenzijdig &individueel denken al of niet legitiem vinden.
Rechtvaardigheid is weer wat anders dan recht krijgen en tot uitdrukking kunnen brengen.

Daarvoor moet je iets hebben als de VN waarin alle landen zetelen, dan ook een erkende stem hebben en dan in meerderheid van & met elkaar gaan vaststellen wat gerechtvaardigd is en wat daaraan gedaan moet worden.
Probleem nu is vooral dat in de VN, veto's zitten van lidstaten die zichzelf (of anderen) zo een vrijkaart geven.
Ik hoop dat we in de komende 10-20 jaar nog gaan meemaken dat er niet zoiets is als een veto wanneer het gaat om mensenrechten en misdaden tegen de menselijkheid.
  woensdag 6 april 2022 @ 01:06:22 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204345139
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Deze hele situatie is natuurlijk sowieso al absurd. En het resultaat van een madman.

We hadden idd al veel eerder paal en perk moeten stellen.
Opnieuw definieer "we" en hoe dan....
Met het inzicht van nu had 1990 een mooi kantelmoment geweest ..... helaas hadden "we" het toen wat druk met gelukzalig afbreken van muren en gek geworden van 'zaligheid' gelijk door te stoten naar andere despoten in de veronderstelling dat voortaan alles anders zou zijn. Dit laatste is wel anders maar onveranderlijk een gevecht....

Wat wel gebeurd is dat meer mensen kennis hebben gemaakt met de beginselen van democratie die door andersdenkenden wordt tegengegaan omdat het niet zou passen in een dictaroriale (machts)cultuur.
pi_204345170
Ik vraag me af voor welke wapens ze getraind worden.

twitter
pi_204345173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:20 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af voor welke wapens ze getraind worden.

[ twitter ]
Wapens die ze nu nog niet hebben :P
pi_204345176
Totale vernietiging in Hostomel.

twitter

Onherkenbaar. Stijn Mitzer kan deze verliezen onmogelijk identificeren.

twitter
pi_204345180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wapens die ze nu nog niet hebben :P
Dat denk ik ook. Die Javelins zijn heel eenvoudig te bedienen en daarvoor zijn ze al getrained. Ze kunnen de trainingen al zelf geven.
pi_204345185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:24 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Die Javelins zijn heel eenvoudig te bedienen en daarvoor zijn ze al getrained. Ze kunnen de trainingen al zelf geven.
Javelin en de meeste andere systemen die ze tot nu toe hebben gehad zijn fire and forget wapens die je binnen zeer korte tijd kan gebruiken en Oekraine had die al voor de oorlog geleverd gekregen.
Als de VS nu mensen aan het trainen is dan is men dus van plan om geavanceerdere systemen te leveren maar ik denk dat je details wel kan vergeten, die zullen niet gegeven worden op dit moment.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 01:28:55 ]
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 01:30:14 #278
236264 crew  capricia
pi_204345187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Javelin en de meeste andere systemen die ze tot nu toe hebben gehad zijn fire and forget wapens die je binnen zeer korte tijd kan gebruiken en Oekraine had die al voor de oorlog geleverd gekregen.
Als de VS nu mensen aan het trainen is dan is men dus van plan om geavanceerdere systemen te leveren maar ik denk dat je details wel kan vergeten, die zullen niet gegeven worden op dit moment.
Patriot achtige dingen wellicht?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204345194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Patriot achtige dingen wellicht?
Dat kan maar vergeet niet dat een Patriot systeem een berg geld kost, men heeft momenteel een goedkopere variant in productie omdat de Patriot raketten zelf ook een miljoen dollar per stuk kosten.

Patriot systeem loopt al snel richting de miljard, het is niet alleen de raketlanceer inrichting die je nodig hebt maar ook de radar systemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 01:35:31 ]
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 01:37:29 #280
236264 crew  capricia
pi_204345195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan maar vergeet niet dat een Patriot systeem een berg geld kost, men heeft momenteel een goedkopere variant in productie omdat de Patriot raketten zelf ook een miljoen dollar per stuk kosten.

Patriot systeem loopt al snel richting de miljard, het is niet alleen de raketlanceer inrichting die je nodig hebt maar ook de radar systemen.
Oh wouw. Nee. Dat wist ik niet.
Weet wel dat zo'n systeem minstens 30 man ofzo nodig heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204345203
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh wouw. Nee. Dat wist ik niet.
Weet wel dat zo'n systeem minstens 30 man ofzo nodig heeft.
Ja, dus dat soort systemen, hoe prettig Oekraine dat ook zou vinden zal een probleem zijn maar er zijn nog vele andere opties. En vergeet niet dat alle troepen die in opleiding zijn niet inzetbaar zijn aan het front want de VS gaat niet in de Oekraine troepen stationeren om ze op te leiden.

Een vergelijkbaar probleem is er met moderne gevechtsvliegtuigen, het is niet alleen de piloot die je op moet leiden maar ook de tien man die op de grond bezig zijn met zo'n toestel en die het moeten kunnen onderhouden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 01:44:20 ]
pi_204345236
twitter
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 04:59:57 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204345371
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Opnieuw definieer "we" en hoe dan....
Met het inzicht van nu had 1990 een mooi kantelmoment geweest ..... helaas hadden "we" het toen wat druk met gelukzalig afbreken van muren en gek geworden van 'zaligheid' gelijk door te stoten naar andere despoten in de veronderstelling dat voortaan alles anders zou zijn. Dit laatste is wel anders maar onveranderlijk een gevecht....

Wat wel gebeurd is dat meer mensen kennis hebben gemaakt met de beginselen van democratie die door andersdenkenden wordt tegengegaan omdat het niet zou passen in een dictaroriale (machts)cultuur.
1990 hadden we het te druk met Saddam en Koeweit enzo
pi_204345389
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Brrr, klinkt traumatiserend.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 05:43:49 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204345391
Laten we nu niet gelijk dramatisch gaan doen idd
pi_204345418
Hellendoorn is idd wel heel erg.
pi_204345429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 01:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dus dat soort systemen, hoe prettig Oekraine dat ook zou vinden zal een probleem zijn maar er zijn nog vele andere opties. En vergeet niet dat alle troepen die in opleiding zijn niet inzetbaar zijn aan het front want de VS gaat niet in de Oekraine troepen stationeren om ze op te leiden.

Een vergelijkbaar probleem is er met moderne gevechtsvliegtuigen, het is niet alleen de piloot die je op moet leiden maar ook de tien man die op de grond bezig zijn met zo'n toestel en die het moeten kunnen onderhouden.
Het is Oekraïne, kap gewoon met dat woordje de ervoor te zetten.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 06:47:40 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204345458
Kan beiden joh, niet zo zeuren
pi_204345472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.
  woensdag 6 april 2022 @ 07:04:41 #291
38496 Perrin
pi_204345494
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan was er überhaupt geen oorlog geweest.
Dan was Oekraine nu Russisch en hadden ze daar naar hartelust kunnen denazificeren en zuiveren.
pi_204345499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 06:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.
"De russen"

Verander dat in "de Marokkanen" en dezelfde figuren noemen je een racist.
  woensdag 6 april 2022 @ 07:13:51 #293
38496 Perrin
pi_204345524
Wel in grote lijnen eens met dit draadje:
twitter
pi_204345529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 06:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Mwa, zoveel interne steun geniet Putin niet.
Waarom denk je dat hij altijd zover van zijn militaire medewerkers afzit? hij is doodbang dat er een moordaanslag op hem wordt gepleegd, net zoals bij Hitler een aantal keer gebeurde.
pi_204345562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
"De russen"

Verander dat in "de Marokkanen" en dezelfde figuren noemen je een racist.
Rusland voert een door zijn bevolking toegejuichte vernietigingsoorlog in en tegen zijn buurland, niet Marokko.
pi_204345570
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2022 00:41 schreef Kijkertje het volgende:
Mss al voorbijgekomen maar dan toch *O*

[ twitter ]
O+ altijd leuk om eens goed nieuws te lezen ipv alle ellende ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 6 april 2022 @ 07:53:04 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204345649
twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 08:14:57 #298
117098 Hathor
Effe niet
pi_204345741
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lekker man dat soort bevrijders.
pi_204345747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 02:33 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Is dit kaartje echt waar? Dat ziet er veelbelovend uit!
pi_204345758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Rusland voert een door zijn bevolking toegejuichte vernietigingsoorlog in en tegen zijn buurland, niet Marokko.
.. Damn.
pi_204345760
Chipfabrikant Intel weg uit Rusland
Het Amerikaanse chipbedrijf Intel schort al zijn werkzaamheden in Rusland op. Er werken zo'n 1200 mensen voor Intel in Rusland. Het bedrijf zegt dat het er alles aan doet om de medewerkers "door deze moeilijke tijd" te helpen.

Intel is het zoveelste bedrijf dat Rusland in de ban doet. Eerder stopten multinationals als McDonald's, Heineken en IKEA al met hun activiteiten in het land, al dan niet tijdelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')