abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204341921
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.

Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
Als je kijkt naar foto’s van Amerikaanse presidenten voor en na hun presidentiële tijd kijkt zie je ook dat ze wel heel snel grijs en oud zijn geworden. Stress doet wat met je.
pi_204341934
twitter

Heb je dat ook weer gehoord van die hoge Russen Rob?
zie email 27 oktober
pi_204341936
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Het word wel duurder hier, maar ons graan komt van elders.
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:42:29 #106
236264 crew  capricia
pi_204341943
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat mogen we ons tich gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is! O+
God. Ik moet meteen aan dat dansende Hitler gifje denken. _O-

[URL=/gif/hitlers-home-movies-ft-hitler-dancing-uHDBJz][/URL]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204341961
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Russische soldaten zijn vooral arme domme dienstplichtige sloebers die met veel tegenzin in Oekraïne zitten. Oekraïners vechten voor hun leven, vrouw, kinderen, ouders en land.

Als wij Oekraïne blijven volstouwen met wapens zal putler een kut tijd krijgen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:45:28 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204341985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..
accelerate
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:46:19 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204341997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.
Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204342007
quote:
[ twitter ]

Amerika heeft ook gelijk.
Puur kijkend naar cijfers en of dit maandenlang door gaat slepen.

Rusland stopt niet voor niets abrupt rondom Kyiv.
Ze willen zo snel mogelijk de Donbas regio vaststellen voor zichzelf.

Dit moet mislukken, daar ligt immers zeer veel gas en is de reden waarom Rusland in 2014 “separatisten” de boel lieten verzieken.

De enige die weer er de dupe van zijn geworden is de plaatselijke bevolking.
Weliswaar veel Russen daar, maar laten we wel zijn, al tig generaties woonachtig in Oekraïne met ongetwijfeld familie overal in Oekraïne.
Die zaten hier helemaal niet op te wachten en weigerde mee te vechten sinds dit begon in februari.

Rusland heeft het leger aantallen niet, zelfs met reservisten heeft Rusland het domweg niet.

Oekraïne heeft na dezelfde hoeveelheid tijd zijn troepen verdubbeld.
Van 350.000 naar 750.000 over een paar maanden.

Rusland zal zichzelf juist zien halveren in feite.

Dit is een ingewikkeld verhaal vanwege de verspreiding van Russische troepen elders die niet zomaar weggehaald kunnen worden.
pi_204342038
twitter
pi_204342058
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.

Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.

Natuurlijk zullen ze bang zijn dat de halve omgeving vol met mijnen ligt en daarom niet van de weg af willen. Of mogelijk zijn ze bang dat hun tank in de modder wegzakt.

Maar ik zie bijster weinig ideeën in de groep rondgaan.

En was er niet zo'n electronisch systeem om te kunnen detecteren waar een schot vandaan komt? Afstand en richting? Blijkbaar hebben ze dat ook niet. Zelfs niet eens een drone van 100 euro in de lucht.

Wat me ook verbaasd is dat er een APC aan flarden is geschoten, en dat de achteropkomende APC's wel iets van een idee schijnen te hebben dat het schot van rechts kwam, maar de aan flarden geschoten APC langsrijden aan de kant waar het schot vandaan kwam! Dat doe je toch niet? Want het enige ding dat je 100% zeker weet is dat de vijand een vrij schot had op die APC, en dus ook op jou als je langs die kant rijdt.

Voor de rest ben ik ook maar een FPS-tacticus, maar de eerste stap naar het verslaan van je vijand is het identificeren waar je vijand is. Zo lang er op je geschoten wordt en je weet niet waarvandaan het komt, moet je overschakelen naar een tactiek waarmee je veilig de positie van je vijand kan identificeren.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:51:10 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204342061
quote:
[ twitter ]

Ik vond Boekestijn altijd al de sympathiekere.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204342062
quote:
[ twitter ]

Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is. Zo maakt hij zich al zes weken druk dat de wapenleveringen toch niet aan kunnen komen vanwege Russische aanvallen op die leveringen in Oekraïne maar is daar nog geen bewijs voor dat de Russen dat doen en kunnen (immers ze hebben geen luchtmacht die daar kan komen en random met lange afstand raketten op trucks gaan schieten is niet effectief).

Verder is hij er enorm van dat de Navo zich niet moet mengen in het conflict maar tegelijkertijd verbaasde hij zich erover dat Amerika geen partij is in onderhandelingen (terwijl als je dat bent je dus ook in strijd bent, waar Amerika dus terecht van zegt dat dit aan de strijdende partijen is).

Vandaag in z'n podcast riep hij ook dat hij denkt dat Rusland meer op zoek is naar staakt het vuren dan Oekraïne, waar geen enkel bewijs voor is.

Sommige van zijn punten kan ik wel volgen maar hij krijgt erg weinig tegengas en/of doet dan of die mensen het niet begrijpen. Rob de Wijk gelooft vooral teveel in zijn eigen gelijk.
pi_204342120
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.
Het Afrikaanse continent is de eerstvolgende afzetmarkt die zal gaan groeien. Heel verstandig wat de Russen en Chinezen doen. Ik hoop dat wij het ook doen. Wat de VS betreft is het al te laat, die produceert vrijwel niets meer behalve geld, aandelen, leningen, wapens, olie en dingen voor de lokale markt. Op die dingen zitten ze niet te wachten in Afrika.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:57:55 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204342150
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:50 schreef RetepV het volgende:
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.

Natuurlijk zullen ze bang zijn dat de halve omgeving vol met mijnen ligt en daarom niet van de weg af willen. Of mogelijk zijn ze bang dat hun tank in de modder wegzakt.

Maar ik zie bijster weinig ideeën in de groep rondgaan.

En was er niet zo'n electronisch systeem om te kunnen detecteren waar een schot vandaan komt? Afstand en richting? Blijkbaar hebben ze dat ook niet. Zelfs niet eens een drone van 100 euro in de lucht.

Wat me ook verbaasd is dat er een APC aan flarden is geschoten, en dat de achteropkomende APC's wel iets van een idee schijnen te hebben dat het schot van rechts kwam, maar de aan flarden geschoten APC langsrijden aan de kant waar het schot vandaan kwam! Dat doe je toch niet? Want het enige ding dat je 100% zeker weet is dat de vijand een vrij schot had op die APC, en dus ook op jou als je langs die kant rijdt.

Voor de rest ben ik ook maar een FPS-tacticus, maar de eerste stap naar het verslaan van je vijand is het identificeren waar je vijand is. Zo lang er op je geschoten wordt en je weet niet waarvandaan het komt, moet je overschakelen naar een tactiek waarmee je veilig de positie van je vijand kan identificeren.
Dat het een ongeorganiseerde bende is zonder enige vorm van doordachte tactiek was al een tijdje duidelijk. Maar jij ziet echt niet waar een schot vandaan komt... Het enige wat je ziet gebeuren is dat jouw voorganger in de hens staat of uitelkaar klapt... Zo'n KE pijlpunt die zich met pak hem beet 1700m/s door de lucht verplaatst zie je echt niet voorbij zeilen...
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:59:30 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204342182
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:51 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is.
Als het aan de realistische school had gelegen dan was Oekraine nu één groot Boetsja :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:59:57 #118
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342191
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
Op één van de vele streaming services staat een serie over hoe een dictator wordt.

De aflevering over Stalin zie je wat een beetje nagedaan tijdens de pandemie of het klimaat verhaal. Dictators in spé (Baudet en Trump bijvoorbeeld) gingen de wetenschap in twijfel trekken en idioten als top wetenschappers neerzetten. Stalin ging wel verder, die liet wetenschappers gewoon verdwijnen als hun onderzoek iets bewees wat hem niet beviel.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:00:42 #119
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_204342206
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_204342216
Is dit bevestigd?

twitter
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:02:00 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204342227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:01 schreef polderturk het volgende:
Is dit bevestigd?

[ twitter ]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:02:26 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204342234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wil die motherfucker nog doen tegen ons?
Pcies... laat Putin maar dreigen tot hij grijs gedraaid is met zijn langspeelplaat.
Dat het zonder gas even tanden bijten wordt is wel op te vangen.

Dan maar even tijdje geen zware industrie bijvoorbeeld en als de wiedeweerga, luisteren jullie: leiders van Europa, zorgen dat je energie (ver)krijgt. Even geen prioriteit om op de golven van een geweldcrisis, je punten binnen te halen. Je nu laten chanteren, legt je bestaansrecht op het hakblok van een verantwoordelijke beul die er geen genoeg van lijkt te krijgen om mensen af te schieten en plat te bombarderen.

Interessant hier trouwens dat inmiddels ook Chinese staatsmedia (ook op TV per satelliet) - weliswaar mondjesmaat - verslag) doen van het slagersgeweld em qua foto's niet erg terughoudend zijn. Ook gisteravond in hun programma HEAT werd de situatie met een panel besproken dat verder geen blad voor de mond nam,
Niet dat Oekraïne er wat aan heeft maar wel goed te weten dat China niet helemaal op de (letterlijk) blauwe ogen van Putin willen wegzinken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:03:15 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:04:05 #124
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342272
quote:
81s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
20 jaar geleden ja...
pi_204342337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.
Het lijkt erop dat Oekraïne nog wat dorpen heeft ingenomen, waardoor de Russen dreigen omsingeld te worden. Om dit te voorkomen zouden de Russen besloten hebben Kherson te verlaten. Wordt afwachten.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:07:17 #126
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204342341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:01 schreef polderturk het volgende:
Is dit bevestigd?

[ twitter ]
Kherson is nu net het enige wat zo ongeveer wel in RU handen is en waar het geen zwijnenstal is.
pi_204342409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:04 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
20 jaar geleden ja...
Fantasy world ppl.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204342417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:44 schreef Perrin het volgende:
India is gelukkig nog niet helemaal over naar de dark side.
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws dat India en Israël wat van zich laten horen. Als we de Chinezen ook nog kunnen overtuigen met facts dan is het helemaal goed.
pi_204342421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Het word wel duurder hier, maar ons graan komt van elders.
Wereldeconomie.

We leven niet in 1960.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:12:59 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:20 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).
Het is trouwens niet zo lang geleden dat ook het Europees parlement in een resolutie de Oekrainse verheerlijking van nazi collaborateurs veroordeelde.
are we infinite or am I alone
pi_204342450
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:14:56 #132
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Fantasy world ppl.
Daar leef jij idd in..
pi_204342479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar leef jij idd in..
Als je een korte Google raadpleegt van 1 min praat je minder bullshit.

Koeien eten hoofdzakelijk gras in dit land, geen graan.
pi_204342484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wereldeconomie.

We leven niet in 1960.
Dan nog gaat het graan van Oekraïne niet richting Nederland, dat is domweg niet zo.

Je zal een vermindering van graan zien, maar uiteindelijk gaat het naar degene die betaalt.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 20:15:42 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204342485
ja stop maar gelijk weer kleuters
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204342503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan nog gaat het graan van Oekraïne niet richting Nederland, dat is domweg niet zo.

Je zal een vermindering van graan zien, maar uiteindelijk gaat het naar degene die betaalt.
Precies, en als NL meer betaalt gaat het naar NL.

Boten wijzigen hun koersen. Gebeurt ook met gas.
pi_204342514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).
Het is trouwens niet zo lang geleden dat ook het Europees parlement in een resolutie de Oekrainse verheerlijking van nazi collaborateurs veroordeelde.
Neo nazis deden mee met de verkiezingen.

Compleet verloren en enige zetel wat ze hadden kwijt.

Denk dat het allemaal wel meevalt.
Wat jij noemt is niet anders dan beelden hebben van beroemde geschiedkundige figuren, die hartstikke pro slavernij waren.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:17:24 #138
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je een korte Google raadpleegt van 1 min praat je minder bullshit.
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.
pi_204342525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tja, tienduizenden slachtoffers zijn dan ook klein bier met de miljoenen slachtoffers die tijdens de Holodomor zijn gevallen, maar daar zal je de Russen dan weer niet over horen. Voor de Oekraïeners was het toentertijd kiezen tussen pest en cholera.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 20:18:08 ]
pi_204342540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.
Bel die dan op, ook goed. Ik kom van de boerderij.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:21:51 #141
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bel die dan op, ook goed. Ik kom van de boerderij.
Kleine boerderij dan zeker? De grote jongens hebben echt niet genoeg gras meer hoor.
pi_204342590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Vallon het volgende:
Niet dat Oekraïne er wat aan heeft maar wel goed te weten dat China niet helemaal op de (letterlijk) blauwe ogen van Putin willen wegzinken.
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.
Voor China is Rusland ook geen partner maar een concurrent om macht, men weet donders goed wat er aan de hand is,
Of daar over gesproken mag worden in de media en in welke mate, ligt eraan of Xi dat op dat moment toestaat...
pi_204342603
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:13 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Ze drukken ze alledrie tegelijkertijd in.
pi_204342623
quote:
[ twitter ]

In de podcast van ik geloof gisteren vertelt hij welke Amerikaanse generaal het is, hoe jij dat weet en hoe de Amerikanen actief voor een noflyzone zijn

Maar blijf je vooral zo opstellen
pi_204342629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.
Voor China is Rusland ook geen partner maar een concurrent om macht, men weet donders goed wat er aan de hand is,
Of daar over gesproken mag worden in de media en in welke mate, ligt eraan of Xi dat op dat moment toestaat...
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebben
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_204342645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
Confronterend he?
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:27:17 #147
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342654
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:25 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Confronterend he?
Wel de meest makkelijke houding...
pi_204342665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kleine boerderij dan zeker? De grote jongens hebben echt niet genoeg gras meer hoor.
Mais toch, voor in de pestkoelle
Vakman pur sang
pi_204342734
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebben
Tot op zekere hoogte, een landdeel wat je bezet kost je permanent veel militaire kracht.
Een land waarvan je de regerende maffiabaas bij zijn ballen hebt en alle kanten op kan dirigeren is goedkoper uit te melken.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:34:10 #150
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204342746
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mais toch, voor in de pestkoelle
Van alles en nog wat.. ook graan maar dat is dan wel als restproduct van bijvoorbeeld bier brouwerijen. Heeft @ludovico toch een beetje gelijk. Maar ook soja, en dat is wel een ethisch dingetje ivm oerwouden.. Dus graan staat wel op de lijst om soja te vervangen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:34:44 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
Voor China is het belangrijk dat er geen regime change komt in Rusland. Zolang Westerse landen problemen met Rusland hebben kunnen ze niet al hun aandacht op China vestigen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:35:35 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:36:28 #153
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204342777
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties