Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.
Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is!quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral dat laatste natuurlijk!![]()
Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is aan zwakheden waardoor een man geen man meer kan zijn, en het conservatieve gezin als ideaal minder waardering krijgt. Homo's en gender-fluide mensen. Een president die danst en acteert.
Dat is het zwakke decadente westen. Wie wil daar nou bij horen?
Als je kijkt naar foto’s van Amerikaanse presidenten voor en na hun presidentiële tijd kijkt zie je ook dat ze wel heel snel grijs en oud zijn geworden. Stress doet wat met je.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.
Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Het word wel duurder hier, maar ons graan komt van elders.
God. Ik moet meteen aan dat dansende Hitler gifje denken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mogen we ons tich gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is!
Russische soldaten zijn vooral arme domme dienstplichtige sloebers die met veel tegenzin in Oekraïne zitten. Oekraïners vechten voor hun leven, vrouw, kinderen, ouders en land.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heb je dat ook weer gehoord van die hoge Russen Rob?
acceleratequote:Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..
Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.
Amerika heeft ook gelijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.
Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Ik vond Boekestijn altijd al de sympathiekere.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is. Zo maakt hij zich al zes weken druk dat de wapenleveringen toch niet aan kunnen komen vanwege Russische aanvallen op die leveringen in Oekraïne maar is daar nog geen bewijs voor dat de Russen dat doen en kunnen (immers ze hebben geen luchtmacht die daar kan komen en random met lange afstand raketten op trucks gaan schieten is niet effectief).quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het Afrikaanse continent is de eerstvolgende afzetmarkt die zal gaan groeien. Heel verstandig wat de Russen en Chinezen doen. Ik hoop dat wij het ook doen. Wat de VS betreft is het al te laat, die produceert vrijwel niets meer behalve geld, aandelen, leningen, wapens, olie en dingen voor de lokale markt. Op die dingen zitten ze niet te wachten in Afrika.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.
Dat het een ongeorganiseerde bende is zonder enige vorm van doordachte tactiek was al een tijdje duidelijk. Maar jij ziet echt niet waar een schot vandaan komt... Het enige wat je ziet gebeuren is dat jouw voorganger in de hens staat of uitelkaar klapt... Zo'n KE pijlpunt die zich met pak hem beet 1700m/s door de lucht verplaatst zie je echt niet voorbij zeilen...quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:50 schreef RetepV het volgende:
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.
Natuurlijk zullen ze bang zijn dat de halve omgeving vol met mijnen ligt en daarom niet van de weg af willen. Of mogelijk zijn ze bang dat hun tank in de modder wegzakt.
Maar ik zie bijster weinig ideeën in de groep rondgaan.
En was er niet zo'n electronisch systeem om te kunnen detecteren waar een schot vandaan komt? Afstand en richting? Blijkbaar hebben ze dat ook niet. Zelfs niet eens een drone van 100 euro in de lucht.
Wat me ook verbaasd is dat er een APC aan flarden is geschoten, en dat de achteropkomende APC's wel iets van een idee schijnen te hebben dat het schot van rechts kwam, maar de aan flarden geschoten APC langsrijden aan de kant waar het schot vandaan kwam! Dat doe je toch niet? Want het enige ding dat je 100% zeker weet is dat de vijand een vrij schot had op die APC, en dus ook op jou als je langs die kant rijdt.
Voor de rest ben ik ook maar een FPS-tacticus, maar de eerste stap naar het verslaan van je vijand is het identificeren waar je vijand is. Zo lang er op je geschoten wordt en je weet niet waarvandaan het komt, moet je overschakelen naar een tactiek waarmee je veilig de positie van je vijand kan identificeren.
Als het aan de realistische school had gelegen dan was Oekraine nu één groot Boetsjaquote:Op dinsdag 5 april 2022 19:51 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
Op één van de vele streaming services staat een serie over hoe een dictator wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.quote:
Pcies... laat Putin maar dreigen tot hij grijs gedraaid is met zijn langspeelplaat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil die motherfucker nog doen tegen ons?
Nou welke dan? De LAW? De 50 cal? De M60???quote:
20 jaar geleden ja...quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
Het lijkt erop dat Oekraïne nog wat dorpen heeft ingenomen, waardoor de Russen dreigen omsingeld te worden. Om dit te voorkomen zouden de Russen besloten hebben Kherson te verlaten. Wordt afwachten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |