Dat denk ik ook. Die Javelins zijn heel eenvoudig te bedienen en daarvoor zijn ze al getrained. Ze kunnen de trainingen al zelf geven.quote:
Javelin en de meeste andere systemen die ze tot nu toe hebben gehad zijn fire and forget wapens die je binnen zeer korte tijd kan gebruiken en Oekraine had die al voor de oorlog geleverd gekregen.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Die Javelins zijn heel eenvoudig te bedienen en daarvoor zijn ze al getrained. Ze kunnen de trainingen al zelf geven.
Patriot achtige dingen wellicht?quote:Op woensdag 6 april 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Javelin en de meeste andere systemen die ze tot nu toe hebben gehad zijn fire and forget wapens die je binnen zeer korte tijd kan gebruiken en Oekraine had die al voor de oorlog geleverd gekregen.
Als de VS nu mensen aan het trainen is dan is men dus van plan om geavanceerdere systemen te leveren maar ik denk dat je details wel kan vergeten, die zullen niet gegeven worden op dit moment.
Dat kan maar vergeet niet dat een Patriot systeem een berg geld kost, men heeft momenteel een goedkopere variant in productie omdat de Patriot raketten zelf ook een miljoen dollar per stuk kosten.quote:
Oh wouw. Nee. Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar vergeet niet dat een Patriot systeem een berg geld kost, men heeft momenteel een goedkopere variant in productie omdat de Patriot raketten zelf ook een miljoen dollar per stuk kosten.
Patriot systeem loopt al snel richting de miljard, het is niet alleen de raketlanceer inrichting die je nodig hebt maar ook de radar systemen.
Ja, dus dat soort systemen, hoe prettig Oekraine dat ook zou vinden zal een probleem zijn maar er zijn nog vele andere opties. En vergeet niet dat alle troepen die in opleiding zijn niet inzetbaar zijn aan het front want de VS gaat niet in de Oekraine troepen stationeren om ze op te leiden.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh wouw. Nee. Dat wist ik niet.
Weet wel dat zo'n systeem minstens 30 man ofzo nodig heeft.
1990 hadden we het te druk met Saddam en Koeweit enzoquote:Op woensdag 6 april 2022 01:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opnieuw definieer "we" en hoe dan....
Met het inzicht van nu had 1990 een mooi kantelmoment geweest ..... helaas hadden "we" het toen wat druk met gelukzalig afbreken van muren en gek geworden van 'zaligheid' gelijk door te stoten naar andere despoten in de veronderstelling dat voortaan alles anders zou zijn. Dit laatste is wel anders maar onveranderlijk een gevecht....
Wat wel gebeurd is dat meer mensen kennis hebben gemaakt met de beginselen van democratie die door andersdenkenden wordt tegengegaan omdat het niet zou passen in een dictaroriale (machts)cultuur.
Brrr, klinkt traumatiserend.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en het gaat mis met (definieer) "we" .....
Ons stelsel is totaal anders dan wat wij verafschuwen omdat in een democratie iets (wat je er ook van vindt) eerst een zekere legitimiteit moet hebben. Acties zijn pas mogelijk als dat rechtvaardig is en niet omdat (jij & ik) dat terecht vinden. Eén van de redenen om de VN-structuur te herzien zodat een lid dat (in)direct betrokken is in -of belang heeft bij een conflict, daar geen veto meer in heeft.
Los daarvan sluit ik niet uit dat hier -en daar aal speciale eenheden actief zijn. Misschien niet in onze Marvel-heldenbeeld maar in de (stille) ondersteuning om de Oekraïners te voorzien van intel en waar mogelijk "knowhow" om zichzelf te mee te bedruipen.
Je stelling gaat wat mank wij moeten niet bang zijn als doel maar ons zeer bewust zijn dat die weg alleen maar afdaalt in nog verschrikkelijker ellende.
Gelukkig is het "verstand" tot op dit moment nog niet zover dat het ineengekrompen Rusland ABC wapens gaat inzetten. Ik durf er en hoop de andere kant van de lange tafel ook, niet aan te denken wat dat anders gaat veroorzaken...... iets waarbij het momentele leed zal lijken op een vakantie in Avonturenpark Hellendoorn.
Het is Oekraïne, kap gewoon met dat woordje de ervoor te zetten.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dus dat soort systemen, hoe prettig Oekraine dat ook zou vinden zal een probleem zijn maar er zijn nog vele andere opties. En vergeet niet dat alle troepen die in opleiding zijn niet inzetbaar zijn aan het front want de VS gaat niet in de Oekraine troepen stationeren om ze op te leiden.
Een vergelijkbaar probleem is er met moderne gevechtsvliegtuigen, het is niet alleen de piloot die je op moet leiden maar ook de tien man die op de grond bezig zijn met zo'n toestel en die het moeten kunnen onderhouden.
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.quote:
Dan was Oekraine nu Russisch en hadden ze daar naar hartelust kunnen denazificeren en zuiveren.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan was er überhaupt geen oorlog geweest.
"De russen"quote:Op woensdag 6 april 2022 06:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.
Mwa, zoveel interne steun geniet Putin niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.
Rusland voert een door zijn bevolking toegejuichte vernietigingsoorlog in en tegen zijn buurland, niet Marokko.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
"De russen"
Verander dat in "de Marokkanen" en dezelfde figuren noemen je een racist.
quote:Op woensdag 6 april 2022 00:41 schreef Kijkertje het volgende:
Mss al voorbijgekomen maar dan toch![]()
[ twitter ]
Lekker man dat soort bevrijders.quote:
.. Damn.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rusland voert een door zijn bevolking toegejuichte vernietigingsoorlog in en tegen zijn buurland, niet Marokko.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |