https://www.theguardian.c(...)nka-atrocities-buchaquote:The UN undersecretary general for political and peacebuilding affairs, Rosemary DiCarlo, has been speaking at the security council in New York, where she made reference to allegations of sexual violence perpetrated by Russian forces.
Claims of violence include “gang-rape and rapes in front of children”, she said. “There are also claims of sexual violence by Ukrainian forces and civil defence militias.”
The UN human rights monitoring mission in Ukraine continued to seek to verify these allegations, she said.
She said the UN had received credible allegations that Russian forces used cluster munitions in populated areas at least 24 times, and that the organisation was also investigating allegations that Ukrainian forces had used cluster munitions.
Smeerlappen en vooral kinderen, laat die met rust.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nka-atrocities-bucha
Maar het leger van Rusland is nu niet echt indrukwekkend gebleken de afgelopen maand. Er hoeft weinig opgetuigd te worden om dat het hoofd te bieden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo'n oorlogskenner eigenlijk. Maar ik zou grote broer Rusland niet echt meer vertrouwen na afgelopen maanden.
Probleem is dat optuigen van je leger ook weer als provocatie richting Rusland kan worden gezien natuurlijk.
Wat dat betreft is er geen goede oplossing (meer) mogelijk misschien. Kiezen tussen kwaden, zeg maar.
Heb je wat voorbeelden?quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb een tweede twitter account om "wappies" te volgen.. het is echt eng aan het worden hoeveel mensen in de propaganda uit Rusland trappen.
Het is wel steeds duidelijker wie de wappies aan het voeren was tijdens de pandemie.
Wie dan. Bidet?quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb een tweede twitter account om "wappies" te volgen.. het is echt eng aan het worden hoeveel mensen in de propaganda uit Rusland trappen.
Het is wel steeds duidelijker wie de wappies aan het voeren was tijdens de pandemie.
Is wel grappig dat de meeste covid wappies nu ook pro-rus wappies zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
Vooral heel luidruchtig idd. En vermoedelijk veel bots.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:59 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wie dan. Bidet?
Wat mij opviel is dat de wappies een relatief kleine groep is. Zijn steeds dezelfden.
Ook geen toeval, is precies wat Radio Kremlin ze wijsmaakt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is wel grappig dat de meeste covid wappies nu ook pro-rus wappies zijn.
Bron: De Standaardquote:België blokkeert 200 miljard aan Russische transacties en tegoeden
Sinds de start van de economische sancties tegen Rusland blokkeerde België voor 196,4 miljard euro aan verboden transacties en werden voor 2,7 miljard aan Russische tegoeden in ons land bevroren. Dat blijkt uit cijfers van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). ‘België past de geldende internationale sancties strikt toe’, zegt Van Peteghem.
De cijfers evolueren dagelijks. De bevroren tegoeden zijn afkomstig van de 877 personen en 62 entiteiten die op de Europese sanctielijst staan. De geblokkeerde transacties zijn het gevolg van de andere beperkingen die de Europese Unie Rusland oplegde, zoals het afsnijden van de Europese kapitaalmarkten.
Het hoge geblokkeerde bedrag kan onder meer verklaard worden door de aanwezigheid in Brussel van Euroclear, een draaischijf voor het verhandelen van financiële producten wereldwijd.
De Belgische douane controleerde ook sinds de afkondiging van de sancties 23.191 containers in de Belgische havens. In drie ervan werden luxegoederen gevonden waarvan de handel een inbreuk vormde op de sancties. In Antwerpen wachten 1.400 containers op verdere controle, in Zeebrugge 1.100. In Zeebrugge, een belangrijke doorvoerhaven voor auto’s, staan ook een duizendtal luxewagens geblokkeerd.
Het gaat om producten die voor de sancties van buiten de EU naar ons land vertrokken zijn en bestemd waren voor Russische klanten.
Bij de federale overheidsdienst Financiën handelt een ploeg van een handvol mensen de uitvoering van de sancties af. Daarbij wordt op zoek gegaan naar rechtstreekse Russische eigenaars. Ook tussenstructuren probeert ons land in kaart te brengen, maar dat verloopt moeilijker.
Dat is 400 keer zoveel als wij. Maar goed, we hebben nu Stef Blokquote:
Rondom Covid moet ik ver gaan zoeken. Maar daar viel het op dat bepaalde tweets door heel veel accounts gedaan werden. Mogelijk Russische trol account...quote:
Lees je mee Mark, de Belgen klaren het met een handvol mensen!quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:03 schreef crystal_meth het volgende:
Bij de federale overheidsdienst Financiën handelt een ploeg van een handvol mensen de uitvoering van de sancties af.
Heeft Blok al een roadblock gezet voor diplomaten of gaat die daar (ineens) niet over....quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:42 schreef Aether het volgende:
Italy says Ukraine war crimes must be punished, expels Russian diplomats
https://www.reuters.com/w(...)ty-fears-2022-04-05/
Ban on Russian ships entering EU ports
https://www.bbc.com/news/world-europe-60993645
[ twitter ]
Als je ze een beetje natrekt zijn het merendeels mislukkelingen van de samenleving.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rondom Covid moet ik ver gaan zoeken. Maar daar viel het op dat bepaalde tweets door heel veel accounts gedaan werden. Mogelijk Russische trol account...
Maar ik zag bijvoorbeel rt.com ook verdacht veel als bron voorbij komen in de anti covid tweets.
Ja maar wij doen het zorgvuldig. Je wil immers niet dat je een cent teveel afpakt of etnisch gaat profileren, het zijn tenslotte geen mensen met uitkering.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is 400 keer zoveel als wij. Maar goed, we hebben nu Stef Blok
Pro brexit, pro trump, anti Corona maatregelen en nu natuurlijk Putin fans, hier lopen er ook een paar rond.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:07 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Als je ze een beetje natrekt zijn het merendeels mislukkelingen van de samenleving.
Tja als je je leven verneukt hebt is het makkelijk om de samenleving van alles de schuld te geven.
Veelal ook mensen die al jaren ruzie met hun tandarts hebben.
En je hebt een klein groepje die wel slim is en van de kneuzen profiteert.
Precies, stel dat je een rijk persoon per ongeluk lastig valt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar wij doen het zorgvuldig. Je wil immers niet dat je een cent teveel afpakt of etnisch gaat profileren, het zijn tenslotte geen mensen met uitkering.
Mwa, zijn vooral transacties, doordat Euroclear in België gevestigd is.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is 400 keer zoveel als wij. Maar goed, we hebben nu Stef Blok
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, wordt zo lang mogelijk gerekt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lees je mee Mark, de Belgen klaren het met een handvol mensen!
Heb wel het idee dat die Belgen gewoon leuke cijfers op zitten te noemen met hun handjevol mensenquote:
Sputniks werkt fan(t)astisch op het maagdelijke brein... maar goed dit is allemaal flauwe grappenmakerij met wel een serieuze ondertoon dat het mij verbaasd hoe mensen iets tussen de oren weten te krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is een circle jerk. Het is een soort van gesloten groep die elkaar naroept. Als je dan een tegengeluid geeft of bronnen dan zeggen ze dat je een schaap bent.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
Keb niet de indruk dat de Wappies in BNW pro-Rus wappie zijn. Maar misschien is het wel een tamelijk heterogene groep, zou wat zijn zeg.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is het Russische leger alvast verzwakt door Oekraïense soldaten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
We wachten gewoon tot Poetin de laatste Oekrainer heeft vermoord, verkracht of gedeporteerd heeft en dan komt Putin naar de Baltische Staten en Polen en dan nog doen we NIETS , omdat we bang zijn
Ik neem aan dat er o.a. psychologen achter succesvolle beïnvloedingtechnieken zitten. Lijkt me overigens nog best lastig om goede teksten te schrijven om de gewenste doelgroep te bereiken; je wil een niet al te intelligent deel van de bevolking beïnvloeden zonder dat het meteen overduidelijk is dat ze als willoos instrument ingezet worden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het machtig interessant hoe dergelijke beinvloeding nou eigenlijk werkt. Helaas weet ik er nog te weinig van.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
We wachten gewoon tot Poetin de laatste Oekrainer heeft vermoord, verkracht of gedeporteerd naar Shakalin heeft en dan komt Putin naar de Baltische Staten en Polen en dan nog doen we NIETS , omdat we bang zijn
Putin is erger dan Stalin
Dat is het ook. Na een paar lesjes psychologie hoe mensen in schema's denken, wordt veel duidelijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze laten o.a. beelden van vrouw met een Oekraïnse vlag zien in een nieuwsuitzending van de Russische staatstv, en 'alledgedly' lijken in de straat om de mensen Pro-Russisch te brainwashen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
9 miljoen landgenoten afgemaakt. Denk het nietquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
We wachten gewoon tot Poetin de laatste Oekrainer heeft vermoord, verkracht of gedeporteerd naar Shakalin heeft en dan komt Putin naar de Baltische Staten en Polen en dan nog doen we NIETS , omdat we bang zijn
Putin is nog lang nite klaarquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:39 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
9 miljoen landgenoten afgemaakt. Denk het niet
We moeten NU stoppen met Russisch gas en olie.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
En straks koud en honger(snood) en dan?quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten NU stoppen met Russisch gas en olie.
Dan zijn we tenminste met eer gestorvenquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
En straks koud en honger(snood) en dan?
quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zijn we tenminste met eer gestorven
Denk je serieus dat als de gasstroom morgen stopt we overmorgen al totaal geen energie meer hebben en de schappen overal leeg zijnquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
En straks koud en honger(snood) en dan?
Dat proces is nu al in gang gezet, er gaan de komende maanden of zelfs jaren honderden miljoenen mensen honger lijden door de Russische invasie:quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk niet dat het een mooie wereld wordt als er overal honger wordt geleden.
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je serieus dat als de gasstroom morgen stopt we overmorgen al totaal geen energie meer hebben en de schappen overal leeg zijn?
Wij kunnen die kunstmest nog betalen. Boeren in Afrika niet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.
Goed moment om boeren weg te pesten en je druk te maken om stikstof normen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat proces is nu al in gang gezet, er gaan de komende maanden of zelfs jaren honderden miljoenen mensen honger lijden door de Russische invasie:
https://www.globalcitizen(...)ger-food-insecurity/
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.quote:
Rusland heeft de komende jaren niet de militaire middelen om Polen en/of de Baltische staten binnen te vallen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
Waar haal je die kunstmest vandaan dan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wij kunnen die kunstmest nog betalen. Boeren in Afrika niet.
Neemt zo’n mongool zichzelf nog serieus of is die bang dat die een kopje the van Putin krijgt als die een beetje kritisch is?quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Misselijkmakend. Hoe krijg je het uit je bek
Geen idee, maar ik trek dit heel slecht pfffquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Neemt zo’n mongool zichzelf nog serieus of is die bang dat die een kopje the van Putin krijgt als die een beetje kritisch is?
Dat graan gaat voornamelijk naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Heel zuur voor die lui maar voor ons maakt het niet zo heel veel uit, hoogstens gaat de prijs erdoor omhoog. Hetzelfde geldt voor gas uit Rusland, dat is een significant deel van onze energiemix maar ook weer niet zo groot dat er mensen door in de kou zouden komen te zitten, worst case scenario is dat grootgebruikers dan stil komen te liggen en we een economische krimp van rond de 3% krijgen. Niet fijn maar wel kleiner dan de krimp door Corona en dat hebben we toch ook overleefd zonder dat de Westerse beschaving ineen stortte? Misschien moet je zelf maar eens wat minder naïef zijn en wat minder naar lui als Peskov en Medvedev luisteren als ze de verdoemenis van de EU voorspellen, die hebben namelijk niet een bijster goede track record als het op de waarheid spreken aankomt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.
Een wijs man heeft dan wel weer het probleem dat wanneer hij ingaat op de andere zienswijze, en samen met diegene de feiten en denkwijze van diegene gaat doorlopen, hij dan al weer snel als 'belerend' of zelfs 'aanvallend' wordt beoordeeld en die ander dan wegloopt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is het ook. Na een paar lesjes psychologie hoe mensen in schema's denken, wordt veel duidelijk.
Niets is overigens eenvoudiger dan een overtuiging volhouden. Een wijs man staat hierbij open voor een andere zienswijze.
China, Canada, VS, Marokko.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar haal je die kunstmest vandaan dan.
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan? Waar wil Nederland minder van? Oh, veeboeren. Goh...quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed moment om boeren weg te pesten en je druk te maken om stikstof normen.
Volgens wikipedia is hij de "2nd Alternate Prime Minister of Israel". Geen idee wat dat in de praktijk betekent.quote:
Dit duurt 2,5 uur, welk moment wil je dat we meekijken?quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Misselijkmakend. Hoe krijg je het uit je bek
Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan?
De tweede helft van de regeringstermijn is hij premier, nu is Naftali Bennet dat. Dealtje dat ze gesloten hebben om Netanyahu eruit te wippen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens wikipedia is hij de "2nd Alternate Prime Minister of Israel". Geen idee wat dat in de praktijk betekent.
nu live!quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit duurt 2,5 uur, welk moment wil je dat we meekijken?
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
.... Lees je anders eerst even in.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.
Hoe gevaarlijk is dit niet voor die rennende soldaten. Er wordt op je geschoten met een tank. Ik zou in mijn broek schijten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.
Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Yup:quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat graan gaat voornamelijk naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan? Waar wil Nederland minder van? Oh, veeboeren. Goh...
Je kunt van hem zeggen wat je wil, maar hij is wel echt begaan met zijn land en volk.quote:
Idd al veel vaker voorbijgekomen mbt het op de weg blijven. Ze hadden gewoon ontplooid/ over meerdere assen door dat oord moeten trekken, dan was die Ukraiense tank redelijk kansloos geweest. Nu is het gewoon een beetje prijsschieten voor hem.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.
Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Idd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt van hem zeggen wat je wil, maar hij is wel echt begaan met zijn land en volk.
Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goedquote:Op dinsdag 5 april 2022 19:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe gevaarlijk is dit niet voor die rennende soldaten. Er wordt op je geschoten met een tank. Ik zou in mijn broek schijten.
Gelukkig gaat het optreden van verbonden wapens vanaf dag D+1 al niet goed...quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Panthera. het volgende:
Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goed
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Voor de Oekraïnse zaak, als zelfstandig land kunnen voortbestaan, hadden ze zich geen betere president kunnen wensen.
Vooral dat laatste natuurlijk!quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.
Leiderschap waar putler alleen van kan dromen. En hij kan nog dansen en acteren ook
quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het optreden van verbonden wapens vanaf dag D+1 al niet goed...
Ik zou dolgraag de communicatie van de Russen willen horen. Die moeten helemaal apeshit gaan als ze out of nowhere kapot geschoten worden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goed
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..quote:China’s ambassador to the United Nations, Zhang Jun, said the reports and images showing civilian deaths in Bucha are “very disturbing”, but added that the circumstances should be verified and any accusations should be based on facts.
Speaking at the UN security council meeting in New York, he repeated Beijing’s stance that sanctions are not effective in solving the Ukraine crisis but that they instead the economic spillover.
He also called on the US, Nato and the EU to engage in a dialogue with Russia, Reuters reports.
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral dat laatste natuurlijk!![]()
Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is
Ja, alle afspraken die zijn gemaakt over meerdere decennia kun je gewoon even annuleren.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed moment om boeren weg te pesten en je druk te maken om stikstof normen.
Yep. Lijkt me ook heel lastig om uit te voeren (vooral de air cover). Russische legertop zal dit toch ook moeten weten maar zijn blijkbaar niet bij machte om in te grijpen gezien het al anderhalve maand nu zo gaat - je zou toch wat extra meetings verwachten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het optreden van verbonden wapens vanaf dag D+1 al niet goed...
Achter elke muur kan een soldaat met een ATGM staan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd al veel vaker voorbijgekomen mbt het op de weg blijven. Ze hadden gewoon ontplooid/ over meerdere assen door dat oord moeten trekken, dan was die Ukraiense tank redelijk kansloos geweest. Nu is het gewoon een beetje prijsschieten voor hem.
En sowieso is het niet slim om door oorden heen te trekken.
Nog aparter, alle neo-nazis in de rest van Europa steunen Poetin en vice versa.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:20 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.
En piano spelen met zijn ***.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.
Leiderschap waar putler alleen van kan dromen. En hij kan nog dansen en acteren ook
Waarom en dan Putin nog meer reden geven onze leefwijze te gaan haten ?quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten NU stoppen met Russisch gas en olie.
Ik ken mensen die letterlijk in twee, drie maanden maanden oud en grijs zijn geworden.quote:
Onzin, dik 80% van de koeien komt gewoon buiten... En ook al staan ze binnen is het nog gras van eigen land...quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.
quote:Opnieuw is het percentage melkveebedrijven dat de koeien in de wei laat lopen toegenomen. Het aandeel is in 2021 gestegen tot 84,0 procent (2020: 83,7%).
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.quote:
Putler en zijn vriendjes hebben zelf de 21ste eeuw William Wallace gecreëerd 😂👍quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ken mensen die letterlijk in twee, drie maanden maanden oud en grijs zijn geworden.
Ik denk dat Zelensky het wel redt mits hij kan blijven rekenen op de steun die hij als toevallige President - ms op de juist plaats en goede tijdstip - mag verwachten. De Oekraïners kunnen trots zijn op hun democratisch gekozen voorman.
Wat wil die motherfucker nog doen tegen ons?quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom en dan Putin nog meer reden geven onze leefwijze te gaan haten ?
Laat hij zelf maar de gaskraan dichtdraaien.
En alleen een idioot kan dat veronderstellen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een wijs man heeft dan wel weer het probleem dat wanneer hij ingaat op de andere zienswijze, en samen met diegene de feiten en denkwijze van diegene gaat doorlopen, hij dan al weer snel als 'belerend' of zelfs 'aanvallend' wordt beoordeeld en die ander dan wegloopt.
Er zijn twee wijze mannen nodig om een wijs gesprek te hebben.
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is!quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral dat laatste natuurlijk!![]()
Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is aan zwakheden waardoor een man geen man meer kan zijn, en het conservatieve gezin als ideaal minder waardering krijgt. Homo's en gender-fluide mensen. Een president die danst en acteert.
Dat is het zwakke decadente westen. Wie wil daar nou bij horen?
Als je kijkt naar foto’s van Amerikaanse presidenten voor en na hun presidentiële tijd kijkt zie je ook dat ze wel heel snel grijs en oud zijn geworden. Stress doet wat met je.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.
Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Het word wel duurder hier, maar ons graan komt van elders.
God. Ik moet meteen aan dat dansende Hitler gifje denken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mogen we ons tich gelukkig prijzen dat de Russen zo nobel zijn om even met het denazificatiedoekje er overheen te vegen tot er geen zingende of dansende nazi meer in Europa te vinden is!
Russische soldaten zijn vooral arme domme dienstplichtige sloebers die met veel tegenzin in Oekraïne zitten. Oekraïners vechten voor hun leven, vrouw, kinderen, ouders en land.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heb je dat ook weer gehoord van die hoge Russen Rob?
acceleratequote:Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..
Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Frankrijk is toch een grote leverancier. Ik maak mij daar ook weinig zorgen over. Zal hier zeker stijgen maar we blijven het echt wel kunnen betalen. Kut voor Afrika maar ze hebben decennia de tijd en geld gehad om zelf wat op te zetten.
Amerika heeft ook gelijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik vond Boekestijn altijd al de sympathiekere.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is. Zo maakt hij zich al zes weken druk dat de wapenleveringen toch niet aan kunnen komen vanwege Russische aanvallen op die leveringen in Oekraïne maar is daar nog geen bewijs voor dat de Russen dat doen en kunnen (immers ze hebben geen luchtmacht die daar kan komen en random met lange afstand raketten op trucks gaan schieten is niet effectief).quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het Afrikaanse continent is de eerstvolgende afzetmarkt die zal gaan groeien. Heel verstandig wat de Russen en Chinezen doen. Ik hoop dat wij het ook doen. Wat de VS betreft is het al te laat, die produceert vrijwel niets meer behalve geld, aandelen, leningen, wapens, olie en dingen voor de lokale markt. Op die dingen zitten ze niet te wachten in Afrika.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tijd voor Afrika om maar andere sides te gaan kiezen ipv zich met Russissche (en Chinese) gedachten en methoden in te laten. Rusland is al geruime tijd bezig om middels tweedeling, zieltjes te winnen op & in het Afrikaanse continent.
Dat het een ongeorganiseerde bende is zonder enige vorm van doordachte tactiek was al een tijdje duidelijk. Maar jij ziet echt niet waar een schot vandaan komt... Het enige wat je ziet gebeuren is dat jouw voorganger in de hens staat of uitelkaar klapt... Zo'n KE pijlpunt die zich met pak hem beet 1700m/s door de lucht verplaatst zie je echt niet voorbij zeilen...quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:50 schreef RetepV het volgende:
Pfff. Het lijkt wel alsof niemand de leiding heeft over dat convooi met Russische tanks. Die hebben echt geen idee waarvandaan geschoten werd, en ik zie niet bepaald enige taktiek om het uit te vinden.
Natuurlijk zullen ze bang zijn dat de halve omgeving vol met mijnen ligt en daarom niet van de weg af willen. Of mogelijk zijn ze bang dat hun tank in de modder wegzakt.
Maar ik zie bijster weinig ideeën in de groep rondgaan.
En was er niet zo'n electronisch systeem om te kunnen detecteren waar een schot vandaan komt? Afstand en richting? Blijkbaar hebben ze dat ook niet. Zelfs niet eens een drone van 100 euro in de lucht.
Wat me ook verbaasd is dat er een APC aan flarden is geschoten, en dat de achteropkomende APC's wel iets van een idee schijnen te hebben dat het schot van rechts kwam, maar de aan flarden geschoten APC langsrijden aan de kant waar het schot vandaan kwam! Dat doe je toch niet? Want het enige ding dat je 100% zeker weet is dat de vijand een vrij schot had op die APC, en dus ook op jou als je langs die kant rijdt.
Voor de rest ben ik ook maar een FPS-tacticus, maar de eerste stap naar het verslaan van je vijand is het identificeren waar je vijand is. Zo lang er op je geschoten wordt en je weet niet waarvandaan het komt, moet je overschakelen naar een tactiek waarmee je veilig de positie van je vijand kan identificeren.
Als het aan de realistische school had gelegen dan was Oekraine nu één groot Boetsjaquote:Op dinsdag 5 april 2022 19:51 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Rob de Wijk niet pro Rusland maar best wel van de zogenoemde realistische school, wat zich nu vooral uit in de-escaleren en bij alles zeggen dat het niet kan en gevaarlijk is.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op één van de vele streaming services staat een serie over hoe een dictator wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.quote:
Pcies... laat Putin maar dreigen tot hij grijs gedraaid is met zijn langspeelplaat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat wil die motherfucker nog doen tegen ons?
Nou welke dan? De LAW? De 50 cal? De M60???quote:
20 jaar geleden ja...quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
Het lijkt erop dat Oekraïne nog wat dorpen heeft ingenomen, waardoor de Russen dreigen omsingeld te worden. Om dit te voorkomen zouden de Russen besloten hebben Kherson te verlaten. Wordt afwachten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb het horen claimen idd. Maar even afwachten of het ook zo gaat zijn.
Kherson is nu net het enige wat zo ongeveer wel in RU handen is en waar het geen zwijnenstal is.quote:
Fantasy world ppl.quote:
quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:44 schreef Perrin het volgende:
India is gelukkig nog niet helemaal over naar de dark side.
[ twitter ]
Goed nieuws dat India en Israël wat van zich laten horen. Als we de Chinezen ook nog kunnen overtuigen met facts dan is het helemaal goed.quote:
Wereldeconomie.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Graan uit Oekraïne is niet bestemd voor west Europa, dat gaat voor ruim 75% naar half Afrika.
Het word wel duurder hier, maar ons graan komt van elders.
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:20 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.
Als je een korte Google raadpleegt van 1 min praat je minder bullshit.quote:
Dan nog gaat het graan van Oekraïne niet richting Nederland, dat is domweg niet zo.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wereldeconomie.
We leven niet in 1960.
Precies, en als NL meer betaalt gaat het naar NL.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan nog gaat het graan van Oekraïne niet richting Nederland, dat is domweg niet zo.
Je zal een vermindering van graan zien, maar uiteindelijk gaat het naar degene die betaalt.
Neo nazis deden mee met de verkiezingen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).
Het is trouwens niet zo lang geleden dat ook het Europees parlement in een resolutie de Oekrainse verheerlijking van nazi collaborateurs veroordeelde.
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je een korte Google raadpleegt van 1 min praat je minder bullshit.
Tja, tienduizenden slachtoffers zijn dan ook klein bier met de miljoenen slachtoffers die tijdens de Holodomor zijn gevallen, maar daar zal je de Russen dan weer niet over horen. Voor de Oekraïeners was het toentertijd kiezen tussen pest en cholera.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Russen verwijzen naar de heldenstatus van de OUN en de UPA als bewijs voor hun nazi claims. De OUN en UPA collaboreerden met de nazi's, waren verantwoordelijk voor de dood van tienduizenden Joden en Polen (Volhynia massacre), en worden door velen in (West-)Oekraine als helden beschouwd. Daarom spreken de Russen ook van Banderites (naar Stephan Bandera).
Het is trouwens niet zo lang geleden dat ook het Europees parlement in een resolutie de Oekrainse verheerlijking van nazi collaborateurs veroordeelde.
Bel die dan op, ook goed. Ik kom van de boerderij.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.
Kleine boerderij dan zeker? De grote jongens hebben echt niet genoeg gras meer hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bel die dan op, ook goed. Ik kom van de boerderij.
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:02 schreef Vallon het volgende:
Niet dat Oekraïne er wat aan heeft maar wel goed te weten dat China niet helemaal op de (letterlijk) blauwe ogen van Putin willen wegzinken.
In de podcast van ik geloof gisteren vertelt hij welke Amerikaanse generaal het is, hoe jij dat weet en hoe de Amerikanen actief voor een noflyzone zijnquote:Op dinsdag 5 april 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebbenquote:Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.
Voor China is Rusland ook geen partner maar een concurrent om macht, men weet donders goed wat er aan de hand is,
Of daar over gesproken mag worden in de media en in welke mate, ligt eraan of Xi dat op dat moment toestaat...
Confronterend he?quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat geloof in foto's en filmpjes, dat ze de werkelijkheid en de waarheid weergeven, moet eigenlijk ook maar eens afgelopen zijn.
Mais toch, voor in de pestkoellequote:Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kleine boerderij dan zeker? De grote jongens hebben echt niet genoeg gras meer hoor.
Tot op zekere hoogte, een landdeel wat je bezet kost je permanent veel militaire kracht.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebben
Van alles en nog wat.. ook graan maar dat is dan wel als restproduct van bijvoorbeeld bier brouwerijen. Heeft @ludovico toch een beetje gelijk. Maar ook soja, en dat is wel een ethisch dingetje ivm oerwouden.. Dus graan staat wel op de lijst om soja te vervangen.quote:
Voor China is het belangrijk dat er geen regime change komt in Rusland. Zolang Westerse landen problemen met Rusland hebben kunnen ze niet al hun aandacht op China vestigen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
China gebruikt nu eenmaal hetzelfde handboek als Rusland: een nuttige idioot steun geven zodat deze niet omvalt maar te weinig steun geven dat "ze"(Rusland) het kunnen winnen.
Voor China is Rusland ook geen partner maar een concurrent om macht, men weet donders goed wat er aan de hand is,
Of daar over gesproken mag worden in de media en in welke mate, ligt eraan of Xi dat op dat moment toestaat...
Mijn eerdere post gemist?quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
Nah genoeg kennissen in de vee/melk industrie.
Dat haten van onze levensstijl is ook zo iets moois ja. Zag je ook al bij die moslimextremisten. Want o wat is het westen toch vreselijk, maar niemand in Rusland die Russische parfum opheeft, Russische sneakers draagt, een nieuwe Russische auto rijdt, die een Russische Smarthphone heeft en ga zo maar door. Ze willen allemaal de vruchten van de westerse maatschappij plukken, maar snappen dat die vruchten ook niet in een vacuüm ontstaan, of het inzicht dat deze vruchten juist ontspruiten aan onze gehate levensstijl, is er natuurlijk niet bij.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom en dan Putin nog meer reden geven onze leefwijze te gaan haten ?
Laat hij zelf maar de gaskraan dichtdraaien.
Vast wel, ik kan niet de hele dag het topic monitoren hahaquote:
Rusland een concurrent? Economisch is Rusland een dwerg.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:21 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Omdat die debielen zonodig van kernenergie af moesten...quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Duitsland kan niet van het Russisch gas af, zonder dat de totale pleuris uitbreekt
En ik geloof Litouwen zelfs de ambassadeurquote:Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef crystal_meth het volgende:
De EU heeft in twee dagen meer dan 200 Russische diplomaten uitgewezen. In totaal 325 sinds het begin van de oorlog.
Nou nou om ze nou gelijk debielen te noemen..quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die debielen zonodig van kernenergie af moesten...
En de russische bevolking krimpt , en 50.000 dode jongens zal hier niet bij helpenquote:Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Rusland een concurrent? Economisch is Rusland een dwerg.
Qua inwoners is Rusland enigszins interessant, maar het is pas het 9e grootste land ter wereld.
Geloof me ik noem niet snel politieke besluitvorming debiel... maar dit besluit wel.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou nou om ze nou gelijk debielen te noemen..
Gewoon een linkse gedachte was het, met Rusland een goede band bouwen op energiegebied, kern dicht, kolen afbouwen en alles met “relatief” schoon Russisch gas elektriciteit opwekken.
Particulieren krijgen nog steeds ¤2500 netto als ze overstappen naar gas, veel zitten nog op stookolie of hout.
Een fors deel van die haat is dan ook jaloezie dat wij zo comfortabel en vrij leven en zij niet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat haten van onze levensstijl is ook zo iets moois ja. Zag je ook al bij die moslimextremisten. Want o wat is het westen toch vreselijk, maar niemand in Rusland die Russische parfum opheeft, Russische sneakers draagt, een nieuwe Russische rijdt, die een Russische Smarthphone heeft en ga zo maar door. Ze willen allemaal de vruchten van de westerse maatschappij plukken, maar snappen dat die vruchten ook niet in een vacuüm ontstaan, of het inzicht dat deze vruchten juist ontspruiten aan onze gehate levensstijl, is er natuurlijk niet bij.
In dit geval worden de gruwelijkheden in Bucha bevestigd door tal van ooggetuigen, geluidrecordings en satellietbeelden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach, als bij mij het licht van boven komt in plaats van recht voor me, en je doet er geen filtertje overheen zoals bij de linker foto, dan zie ik er ook al snel 10 jaar ouder uit.
En vergeet het HIV probleem niet in Rusland.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En de russische bevolking krimpt , en 50.000 dode jongens zal hier niet bij helpen
A;l geeft Putin nog veel meer premie om een Russisch kindje te maken
Ze hadden daar al een mannenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En de russische bevolking krimpt , en 50.000 dode jongens zal hier niet bij helpen
A;l geeft Putin nog veel meer premie om een Russisch kindje te maken
Ook reden waarom Rusland zo graag grondgrondbezitter wil zijn aan oostelijke zijde van de Djnepr, te beginnen met de hele Donbas en de Krim aan de voet van haven met gasbellen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
China zou al die grondstoffen in de oostelijke helft van Rusland maar wat graag binnen de eigen landsgrenzen hebben
Echt? Bron?quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
[..]
En vergeet het HIV probleem niet in Rusland.
Veel mensen zijn HIV besmet in Rusland zonder het te weten en als het bekend wordt dat ze HIV hebben worden ze buiten gesloten. HIV in Rusland is een groter probleem dan in Afrika.
Dat was dan ook een reactie op Fukushima. Het was vooral slecht beleid waardoor dat een ramp werd. Als zelfs Japan er niet in slaagt om z'n kerncentrales behoorlijk te runnen, kon je dan zeker zijn dat zulke fouten zich in Duitsland niet konden voordoen?quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die debielen zonodig van kernenergie af moesten...
Als je een vrouw wil die gaat werken en je salaris niet opsnoept kun je het beter thuis zoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hadden daar al een mannenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
Dan mogen ze ook goud komen brengen naar die bruiden want Russische vrouwen zijn heel veeleisend wat dat betreft.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hadden daar al een mannenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
Naja als ik Massa is Kassa* zit te kijken snap ik ze ergens wel..quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een fors deel van die haat is dan ook jaloezie dat wij zo comfortabel en vrij leven en zij niet.
Dat schijnt vooral in de jaren '90 een probleem te zijn geweest toen er vooral enorme hoeveelheden wodka achterover geslagen werden. Tegenwoordig drinken Russische mannen meer bier, waardoor hun gemiddelde levensverwachting weer iets gestegen is.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hadden daar al een mannenoverschot vrouwenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
Dat zal vast gebruikt zijn door de anti kernenergie lobby ja...quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was dan ook een reactie op Fukushima. Het was vooral slecht beleid waardoor dat een ramp werd. Als zelfs Japan er niet in slaagt om z'n kerncentrales behoorlijk te runnen, kon je dan zeker zijn dat zulke fouten zich in Duitsland niet konden voordoen?
Ik hoop ook dat we snel stoppen met de (misleidend) oeverloze discussie dat onze industrie gasloos moet worden omdat Duitsland zonodig haar sites van kernenergie naar gas moet doen overschakelen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Geloof me ik noem niet snel politieke besluitvorming debiel... maar dit besluit wel.
Echt wat een hoop idioten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:24 schreef Alpha0 het volgende:
Weer zo iemand die van het padje af is en wil dat we serieus ingrijpen.
Dat mensen er voor kiezen om wat lonkt en blinkt om het te kunnen/willen gebruiken, is wmb helemaal prima.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een fors deel van die haat is dan ook jaloezie dat wij zo comfortabel en vrij leven en zij niet.
Gelukkig dachten de Engelsen niet zo tijdens WOII...quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:24 schreef Alpha0 het volgende:
Weer zo iemand die van het padje af is en wil dat we serieus ingrijpen.![]()
[ twitter ]
Krijgt gelukkig volop tegengas in de comments.
Paard van troje, dat Hongarije. Zou me niets verbazen als er een rechtstreeks lijntje is naar Moskou. Net voor de oorlog sloot Orban al een langdurende gasdeal met de Russen af. Dat gaan ze nooit opgeven.quote:
Nicequote:Op dinsdag 5 april 2022 21:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat schijnt vooral in de jaren '90 een probleem te zijn geweest toen er vooral enorme hoeveelheden wodka achterover geslagen werden. Tegenwoordig drinken Russische mannen meer bier, waardoor hun gemiddelde levensverwachting weer iets gestegen is.I kid you not.
Straks rijden ze zelf in T72's... Dat moet toch wel een motiverende gedachte zijn...quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel een harde klap geweest. De restanten van de tank staan aardig wat meters verderop.
lolquote:Op dinsdag 5 april 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Straks rijden ze zelf in T72's... Dat moet toch wel een motiverende gedachte zijn...
Misschien is die tank daar gewoon geborenquote:Op dinsdag 5 april 2022 21:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel een harde klap geweest. De restanten van de tank staan aardig wat meters verderop.
editquote:Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hadden daar al een mannen vrouwenoverschot, omdat de jongens zichzelf massaal doodzuipen. Gouden tijden voor de mensen op zoek naar importbruiden.
Ha ha Ha goede zaakquote:
Hebben de Russen daar dan wat tegen? Dit was een topdown impact die in klap alle munitie rond de autoloader liet ontploffen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Straks rijden ze zelf in T72's... Dat moet toch wel een motiverende gedachte zijn...
Ook een manier om als Rusland een pluimpje aan jezelf uit te delen door te zeggen dat als je echt had gewild er nog meer burgers konden worden vermoord.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:47 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
During the meeting of the #UN Security Council today, Russian Ambassador Vassily Nebenzya pointed out that his country's forces are not advancing faster in #Ukraine because they are trying to save as many civilians as possible
Zijn die T72's zo slecht? Of is de munitie (Javelin, NLAW, stugna p etc) zo goed? Zouden Leopard 2A6 of Abrams tanks het beter doen? En waarom?quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Damn wat een geweld. Zo'n turret weegt minstens 5 ton.quote:Op dinsdag 5 april 2022 21:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het nadeel van die Russische tanks is iig dat de munitie in zo'n ding vaak meteen mee de lucht in gaat. Bij Westerse tanks heeft de crew iets meer overlevingskans na een treffer.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zijn die T72's zo slecht? Of is de munitie (Javelin, NLAW, stugna p etc) zo goed? Zouden Leopard 2A6 of Abrams tanks het beter doen? En waarom?
Andere tanks en bv. de Kornet ATGMquote:Op dinsdag 5 april 2022 21:57 schreef Ulx het volgende:
Hebben de Russen daar dan wat tegen? Dit was een topdown impact die in klap alle munitie rond de autoloader liet ontploffen.
De munitiebunker is gescheiden van de bemanning en zit achter een luik met breekbouten. Mocht de munitie klappen dan breken de bouten en gaat de kracht van de explosie naar buiten ipv de toren in.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:01 schreef polderturk het volgende:
Zijn die T72's zo slecht? Of is de munitie (Javelin, NLAW, stugna p etc) zo goed? Zouden Leopard 2A6 of Abrams tanks het beter doen? En waarom?
Daarom mag je daar ook nooit een matskist ofzo op sleutelen omdat je dan dat systeem teniet doet.quote:hy blow-off panels in a tank are crew savers.
You might have seen photos of the Iraqi T-72s with their turret blown off from the hull during both the Gulf Wars, a reason for this was that rounds fired penetrated the tank and caused the ammunition present inside the tank to cook-off causing a catastrophic kill, it is also know as 'jack-in-the-box' effect.
Modern western MBTs were designed with this in mind. Western MBTs like the M1 Abrams, Leopard 2 and LeClerc for example have their ready ammunition stored in isolated compartment in the turret which is separated from the fighting compartment via a blast-door, the isolated compartment has blow-off panels on top of the turret directly above the compartment. What the blow-off panels do is in the case of ammunition cook-off, direct all the force upwards instead of inside the fighting compartment hence keeping the crew safe.
The M1A2 Abrams for instance has 36 of it's 42 rounds stored in the turret in isolated compartment, 18 of the ready rounds are stored near the loader for immediate use and the other 18 are stored behind the tank-commander. Both the ammunition compartments are secured from the fighting compartment via blast doors.
De Leopard 2A7 krijgt ook nog eens de Trophy APS.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
De munitiebunker is gescheiden van de bemanning en zit achter een luik met breekbouten. Mocht de munitie klappen dan breken de bouten en gaat de kracht van de explosie naar buiten ipv de toren in.
Hier een youtube:
Ja speelgoed maar dan snap je het idee.
Daarom mag je daar ook nooit een matskist ofzo op sleutelen omdat je dan dat systeem teniet doet.
Tanks horen nmm wel degelijk in de gereedschapskist thuis van een fatsoenlijke krijgsmacht, lokaal en snel een enorm vuuroverwicht en een gigantische slagkracht. Maar de Leo-2 zit echt aan de limiet nu, er moet wel wat nieuws ontwikkeld worden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:21 schreef Perrin het volgende:
@:AchJa Als Nederland weer flink wat miljarden tegen het leger aan zou gooien, zou je dan hopen op weer wat nieuwe tanks? Of beter investeren in ander spul vanwege de vele manieren waarop je een tank kan roosteren tegenwoordig?
Dat gebeurt dit keer samen met de Fransozen, dus dat kan nog wel even duren ben ik bang.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tanks horen nmm wel degelijk in de gereedschapskist thuis van een fatsoenlijke krijgsmacht, lokaal en snel een enorm vuuroverwicht en een gigantische slagkracht. Maar de Leo-2 zit echt aan de limiet nu, er moet wel wat nieuws ontwikkeld worden.
Volgens mij is dat E-MBT plan alweer in de koelkast gezet...quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat gebeurt dit keer samen met de Fransozen, dus dat kan nog wel even duren ben ik bang.
De Fransen en de Duitsers doen echt heel veel samen nu.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat gebeurt dit keer samen met de Fransozen, dus dat kan nog wel even duren ben ik bang.
Niet vergeten dat APS niet onbeperkt blijft werken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:22 schreef polderturk het volgende:
De Leopard 2A7 krijgt ook nog eens de Trophy APS.
Oekraïne produceert trouwens ook goede APS. De Zaslon.
Ze zouden al hun tanks hiermee moeten uitrusten voordat ze aan een grote offensief beginnen.
Dat valt wel een beetje mee.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:31 schreef polderturk het volgende:
De Fransen en de Duitsers doen echt heel veel samen nu.
Ze werken maar één keer. Daarna moeten ze snel achteraan de stoet aansluiten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet vergeten dat APS niet onbeperkt blijft werken.
Zal wel iets rustiger worden in de Europese havens.quote:bron: eu 05apr22 (mijn samenvatting)
1) import ban on coal from Russia, worth EUR 4 billion per year.
2) full transaction ban on four key Russian banks (23% van wat Rusland bankiert)
3) ban on Russian vessels and Russian-operated vessels from accessing EU ports.
4) further targeted export bans, worth EUR 10 billion,
5) specific new import bans, worth EUR 5.5 billion
6) targeted measures, such as a general EU ban on participation of Russian companies
NB: humanitaire zaken worden zoveel mogelijk vrijgesteld.
Ik zag een foto voorbijkomen van een geschutskoepel die dertig meter verderop op de tweede verdieping van een gebouw was neergekomen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Damn wat een geweld. Zo'n turret weegt minstens 5 ton.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tanks horen nmm wel degelijk in de gereedschapskist thuis van een fatsoenlijke krijgsmacht, lokaal en snel een enorm vuuroverwicht en een gigantische slagkracht. Maar de Leo-2 zit echt aan de limiet nu, er moet wel wat nieuws ontwikkeld worden.
Ik heb de indruk dat met Manpads en drones die tanks gewoon vergane glorie zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk wat voor type gevecht je hebt lijkt me.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat met Manpads en drones die tanks gewoon vergane glorie zijn.
Luchtoverwicht is key.
Ja, maar voor een half miljoen dollar doen mensen veelquote:Op dinsdag 5 april 2022 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
https://twitter.com/MrKov(...)53O_WberIiq_1Gw&s=09
Was dit al voorbij gekomen?
quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De tanks als wapen heeft zijn beste tijd gehad.
Wat overblijft zal een soort van IFV worden.
Dat sentiment hoor je heel vaak, ben ik het niet mee eens en met mij nog een hoop lui. En luchtoverwicht was altijd al een vereiste... Zonder luchtoverwicht ben je nergens met al je grondtroepen... Het is en-en, niet of-of. Het vult elkaar aan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat met Manpads en drones die tanks gewoon vergane glorie zijn.
Luchtoverwicht is key.
Het is gewoon slechte training en dan vooral op basis zaken die de Duitsers al beter deden in wo2.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk wat voor type gevecht je hebt lijkt me.
Ja. Ik ben maar een leek hė.quote:Op dinsdag 5 april 2022 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat sentiment hoor je heel vaak, ben ik het niet mee eens en met mij nog een hoop lui. En luchtoverwicht was altijd al een vereiste... Zonder luchtoverwicht ben je nergens met al je grondtroepen... Het is en-en, niet of-of. Het vult elkaar aan.
https://carre.nederlandse(...)-2021/toekomst-tank/
Wagner of de Tsjetsjenen dus.quote:
De mooiste vind ik toch echt wel de Tiger 1 gevolgd door de Tiger 2. Maar de Leopard mag er zeker ook zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:07 schreef polderturk het volgende:
De Leopard is de mooiste tank ter wereld. En volgens velen de beste tank.
[ afbeelding ]
een optie is Kaliningrad binnenvallenquote:Op dinsdag 5 april 2022 23:57 schreef capricia het volgende:
Ik mind-play mijzelf wel eens. Dat we met een groepje landen fysiek ingrijpen in Oekraïne. Speciale actie of zo. Geen oorlog. Beetje dezelfde woorden gebruiken als Rusland nu.
En we gaan ook niet de officiële Oekraïnse grenzen te buiten. Geen bommen op Rusland of zo.
Alles binnen Oekraïne, zoals hun democratisch gekozen president vraagt.
Zoiets?
quote:Op dinsdag 5 april 2022 23:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]A 6-year-old boy stands near the grave of his mother, who was buried in their yard in Kyiv oblast. (Ph: Rodrigo Abd/AP)
"Ze" hadden vast en zeker de satellietbeelden van 19mar22 over het hoofd gezien toen doorgedraaide militairen daar burgers door hun kop hadden geschoten.quote:bron: detv (waarschuwing: russisch gebonden nieuwsmedia):
Subsequently, the Russian Ministry of Defense described the published material as another provocation. According to the military, during the period that Bucha was under the control of the Russian military, not a single resident was a victim of violence, while the Ukrainian military shelled the southern parts of the city around the clock. In addition, the Ministry of Defense clarified that the Russian military had completely left Bucha on March 30, while the photos with the corpses only appeared four days later.
Serieus?quote:Op woensdag 6 april 2022 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
een optie is Kaliningrad binnenvallen
haalbaar doel en er is geen reet wat de Russen er tegen kunnen doen atm
Je bedoelt een proxy-oorlog a la korea-oorlog. Daar zijn we naast een hele bak gesneuvelde soldaten erg veel mee opgeschoten...quote:Op dinsdag 5 april 2022 23:57 schreef capricia het volgende:
Ik mind-play mijzelf wel eens. Dat we met een groepje landen fysiek ingrijpen in Oekraïne. Speciale actie of zo. Geen oorlog. Beetje dezelfde woorden gebruiken als Rusland nu.
En we gaan ook niet de officiële Oekraïnse grenzen te buiten. Geen bommen op Rusland of zo.
Zoiets?
Vind het vooral raar dat Rusland wel allerlei speciale acties in een land mag uitvoeren. En dat wij dan maar te bang moeten zijn voor nukes ofzo.
Vind je dat hetzelfde?quote:Op woensdag 6 april 2022 00:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je bedoelt een proxy-oorlog a la korea-oorlog. Daar zijn we naast een hele bak gesneuvelde soldaten erg veel mee opgeschoten...
Zijn toch een goede 50 miljoen Zuid-Koreanen die daar waarschijnlijk anders over denken.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je bedoelt een proxy-oorlog a la korea-oorlog. Daar zijn we naast een hele bak gesneuvelde soldaten erg veel mee opgeschoten...
Uiteindelijk zal er ook weinig draagvlak zijn als Nederlandse militairen gedood en gemarteld worden. De oorlog voelt nog steeds niet als iets waar we ook echt met 'boots on the ground' moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?
Maar dat is wel een stuk meer agressief dan een democratisch gekozen president te hulp schieten. Als het over Oekraïne gaat, is Kaliningrad ook wel wat vaag om te bezetten.
De grenzen liggen hetzelfde als voor die oorlog..quote:Op woensdag 6 april 2022 00:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn toch een goede 50 miljoen Zuid-Koreanen die daar waarschijnlijk anders over denken.
Buitengewoon vergelijkbaar.quote:
Wat is de grens.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal er ook weinig draagvlak zijn als Nederlandse militairen gedood en gemarteld worden. De oorlog voelt nog steeds niet als iets waar we ook echt met 'boots on the ground' moeten ingrijpen.
Die oorlog begon toen Kim Il-Sung besloot om het hele schiereiland te veroveren, iets waar die behoorlijk goed naar op weg was voordat de VN ingreep.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De grenzen liggen hetzelfde als voor die oorlog..
Ja. Zou kunnen.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal er ook weinig draagvlak zijn als Nederlandse militairen gedood en gemarteld worden. De oorlog voelt nog steeds niet als iets waar we ook echt met 'boots on the ground' moeten ingrijpen.
Directe aanleiding is niet zo relevant. Het zijn dynamieken van spanningsopbouw tussen gedachtegoed, militaire slagkracht en belangen die we nu ook terugzien.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die oorlog begon toen Kim Il-Sung besloot om het hele schiereiland te veroveren, iets waar die behoorlijk goed naar op weg was voordat de VN ingreep.
Bijzonder.quote:
Wat denk je van die jongens die na het moorden, (groeps)verkrachten, martelen en roven terugkomen in De Russische dorpen en steden? Die zijn toch verknipt? Hoe gaat zich dat uiten?quote:Op woensdag 6 april 2022 00:03 schreef Vallon het volgende:
[..]Dan draait mijn hart altijd weer een extra slagje om zijn wankele as, in wetenschap dat oorlog nooit iets goed brengt of dat ooit in verste zal doen. "When will humanity learn ?"
Terzijde is en ligt het voor de hand om op deze wijze een extra emotioneel appel te doen voor iets dat bij aanvang al duidelijk moet zijn bij (de) leiders die agressie (op)starten. Men zou best iets anders kunnen overwegen maar psychopaten kiezen er bewust voor dat niet te willen.
Ik vraag mij altijd weer af wat zij hun geliefden zoals (klein)kinderen zittend op hun knie dan aan moraal en andere waarden, gaan voorhouden ?
Lijkt mij best heel pijnlijk dan te moeten liegen. Wel's iemand gesproken die lelijke dingen heeft gedaan en het zich niet wil herinneren omdat het 'm kapot zou maken. Het kan ook niet anders dat verantwoordelijken gestoord zijn en erger, hun daarbij wegkijkende omgeving ze dat oogluikend toestaat.
Iets dat trouwens ook 'gebeurd' bij buren en gewoon (vaak verborgen) in de nabije leefomgeving. Waar slachtoffers dan worden belaagd, ontdaan van hun rechten en men wegkijkt omdat ze het niet (aan)durven om "nee" te zeggen.
Maar goed, sommigen zullen er van leren en helaas blijven er anderen die dat weigeren waarbij zij als goden worden vereerd voor hun (mis)daden. Pas zag ik nog zo iemand in o.a. de VN een bizarre ontkenning geven dat het allemaal maar show was......
[..]
"Ze" hadden vast en zeker de satellietbeelden van 19mar22 over het hoofd gezien toen doorgedraaide militairen daar burgers door hun kop hadden geschoten.![]()
[ afbeelding ]
bron: politpost 05apr22
Rest my case.....
Beetje afzijdig soms ingrijpen met straaljagers als dat relatief veel effect heeft en met relatief weinig schade kan..quote:Op dinsdag 5 april 2022 23:57 schreef capricia het volgende:
Zoiets?
Vind het vooral raar dat Rusland wel allerlei speciale acties in een land mag uitvoeren. En dat wij dan maar te bang moeten zijn voor nukes ofzo.
Wel is de motivatie om iets te doen met het bombarderen van Marioepol en de misdaden in Bucha wederom groter geworden...quote:Op woensdag 6 april 2022 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zou kunnen.
Dus meer een drones-achtig ding met Patriots enzo?
Juist.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is de grens.
Want tis dezelfde kerndreiging etc. Nu hebben we nog Ukrainse soldaten die het oplossen voor ons.
mooie tankquote:Op dinsdag 5 april 2022 22:07 schreef polderturk het volgende:
De Leopard is de mooiste tank ter wereld. En volgens velen de beste tank.
[ afbeelding ]
Spierballen is het enige wat Putin tegenhoudt. Ik snap het hele Ukraine verhaal niet. Rusland onderschat ukraine volledig, Nato flirt met ukraine maar staat ze niet bij... Naja.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Waarom mogen wij dat land niet denazifiseren, op uitnodigen van hun democratisch verkozen president?
Oorlog is niets dan ellende voor iedereen en juist daarom moeten we Nederland er niet verder militair in betrekken.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel is de motivatie om iets te doen met het bombarderen van Marioepol en de misdaden in Bucha wederom groter geworden...
Ik snap wat je zegt en het gaat mis met (definieer) "we" .....quote:Op dinsdag 5 april 2022 23:57 schreef capricia het volgende:
Zoiets?
Nou ja. Je weet niet wat je er voor terug krijgt. Voor een dode Putin. Ik zie die man ook graag gaan, maar weet niet of het wat oplost.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Spierballen is het enige wat Putin tegenhoudt. Ik snap het hele Ukraine verhaal niet. Rusland onderschat ukraine volledig, Nato flirt met ukraine maar staat ze niet bij... Naja.
Interventie in de zin van herbewapenen van de Oekrainers en ze daarin tijd geven..
Men is bang voor kernwapens maar dat argument is een glijdende schaal dat je allemaal pascifict zou moeten zijn.
Blij als Putin dood is iig.
Dan was er überhaupt geen oorlog geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het aan de realistische school had gelegen dan was Oekraine nu één groot Boetsja
Legitimiteit? Het land heeft een meer democratisch gekozen president dan Rusland.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en het gaat mis met (definieer) "we" .....
Ons stelsel is totaal anders dan wat wij verafschuwen omdat in een democratie iets (wat je er ook van vindt) eerst een zekere legitimiteit moet hebben. Acties zijn pas mogelijk als dat rechtvaardig is en niet omdat (jij & ik) dat terecht vinden. Eén van de redenen om de VN-structuur te herzien zodat een lid dat (in)direct betrokken is in -of belang heeft bij een conflict, daar geen veto meer in heeft.
Los daarvan sluit ik niet uit dat hier -en daar aal speciale eenheden actief zijn. Misschien niet in onze Marvel-heldenbeeld maar in de (stille) ondersteuning om de Oekraïners te voorzien van intel en waar mogelijk "knowhow" om zichzelf te mee te bedruipen.
Je stelling gaat wat mank wij moeten niet bang zijn als doel maar ons zeer bewust zijn dat die weg alleen maar afdaalt in nog verschrikkelijker ellende.
Gelukkig is het "verstand" tot op dit moment nog niet zover dat het ineengekrompen Rusland ABC wapens gaat inzetten. Ik durf er en hoop de andere kant van de lange tafel ook, niet aan te denken wat dat anders gaat veroorzaken...... iets waarbij het momentele leed zal lijken op een vakantie in Avonturenpark Hellendoorn.
Er valt weinig te excommunismeren wanneer je bij moet komen van je tot ettergeslagen stralingswonden terwijl je je ingewanden uitkotst omdat alles wat je vreet je vergiftigd is en je nakomelingen nog lange tijd aan onduidelijke aandoeningen gaan lijden.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Waarom mogen wij dat land niet denazifiseren, op uitnodigen van hun democratisch verkozen president?
Deze hele situatie is natuurlijk sowieso al absurd. En het resultaat van een madman.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er valt weinig te excommunismeren wanneer je bij moet komen van je tot ettergeslagen stralingswonden terwijl je je ingewanden uitkotst omdat alles wat je vreet je vergiftigd is en je nakomelingen nog lange tijd aan onduidelijke aandoeningen gaan lijden.
Wederom het is geen kwestie van "mogen" maar dat dit op geen enkel manier een optie is om in te grijpen in -en bij een land dat daarmee 100% zeker een MAD gaat afroepen.
Reken er maar op dat met wat je ook als zg interventiescenario bedenkt, je er te laat mee zal zijn. Ons (on)geluk is dat dit tot op heden wankele evenwicht twee kanten opwerkt.
Ik zou verder niet willen dat een ander eenzjjdig dat besluit gaat nemen omdat die het zo, ver weg in een onaantastbaar diepgelegen bunker, het een goed idee vinden omdat de ander niet voor rede vatbaar is.
Op deze lijst staan er 30 Afrikaanse landen boven Rusland.quote:
Het gaat doorgaans niet goed met (die) mensen die lelijke dingen doen en hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
....
Wat denk je van die jongens die na het moorden, (groeps)verkrachten, martelen en roven terugkomen in De Russische dorpen en steden? Die zijn toch verknipt? Hoe gaat zich dat uiten?
...
Andere discussie, democratie is niet perse gelijk aan daarmee dan legitiem.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Legitimiteit? Het land heeft een meer democratisch gekozen president dan Rusland.
Opnieuw definieer "we" en hoe dan....quote:Op woensdag 6 april 2022 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze hele situatie is natuurlijk sowieso al absurd. En het resultaat van een madman.
We hadden idd al veel eerder paal en perk moeten stellen.
Wapens die ze nu nog niet hebbenquote:Op woensdag 6 april 2022 01:20 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af voor welke wapens ze getraind worden.
[ twitter ]
Dat denk ik ook. Die Javelins zijn heel eenvoudig te bedienen en daarvoor zijn ze al getrained. Ze kunnen de trainingen al zelf geven.quote:
Javelin en de meeste andere systemen die ze tot nu toe hebben gehad zijn fire and forget wapens die je binnen zeer korte tijd kan gebruiken en Oekraine had die al voor de oorlog geleverd gekregen.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Die Javelins zijn heel eenvoudig te bedienen en daarvoor zijn ze al getrained. Ze kunnen de trainingen al zelf geven.
Patriot achtige dingen wellicht?quote:Op woensdag 6 april 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Javelin en de meeste andere systemen die ze tot nu toe hebben gehad zijn fire and forget wapens die je binnen zeer korte tijd kan gebruiken en Oekraine had die al voor de oorlog geleverd gekregen.
Als de VS nu mensen aan het trainen is dan is men dus van plan om geavanceerdere systemen te leveren maar ik denk dat je details wel kan vergeten, die zullen niet gegeven worden op dit moment.
Dat kan maar vergeet niet dat een Patriot systeem een berg geld kost, men heeft momenteel een goedkopere variant in productie omdat de Patriot raketten zelf ook een miljoen dollar per stuk kosten.quote:
Oh wouw. Nee. Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar vergeet niet dat een Patriot systeem een berg geld kost, men heeft momenteel een goedkopere variant in productie omdat de Patriot raketten zelf ook een miljoen dollar per stuk kosten.
Patriot systeem loopt al snel richting de miljard, het is niet alleen de raketlanceer inrichting die je nodig hebt maar ook de radar systemen.
Ja, dus dat soort systemen, hoe prettig Oekraine dat ook zou vinden zal een probleem zijn maar er zijn nog vele andere opties. En vergeet niet dat alle troepen die in opleiding zijn niet inzetbaar zijn aan het front want de VS gaat niet in de Oekraine troepen stationeren om ze op te leiden.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh wouw. Nee. Dat wist ik niet.
Weet wel dat zo'n systeem minstens 30 man ofzo nodig heeft.
1990 hadden we het te druk met Saddam en Koeweit enzoquote:Op woensdag 6 april 2022 01:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opnieuw definieer "we" en hoe dan....
Met het inzicht van nu had 1990 een mooi kantelmoment geweest ..... helaas hadden "we" het toen wat druk met gelukzalig afbreken van muren en gek geworden van 'zaligheid' gelijk door te stoten naar andere despoten in de veronderstelling dat voortaan alles anders zou zijn. Dit laatste is wel anders maar onveranderlijk een gevecht....
Wat wel gebeurd is dat meer mensen kennis hebben gemaakt met de beginselen van democratie die door andersdenkenden wordt tegengegaan omdat het niet zou passen in een dictaroriale (machts)cultuur.
Brrr, klinkt traumatiserend.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en het gaat mis met (definieer) "we" .....
Ons stelsel is totaal anders dan wat wij verafschuwen omdat in een democratie iets (wat je er ook van vindt) eerst een zekere legitimiteit moet hebben. Acties zijn pas mogelijk als dat rechtvaardig is en niet omdat (jij & ik) dat terecht vinden. Eén van de redenen om de VN-structuur te herzien zodat een lid dat (in)direct betrokken is in -of belang heeft bij een conflict, daar geen veto meer in heeft.
Los daarvan sluit ik niet uit dat hier -en daar aal speciale eenheden actief zijn. Misschien niet in onze Marvel-heldenbeeld maar in de (stille) ondersteuning om de Oekraïners te voorzien van intel en waar mogelijk "knowhow" om zichzelf te mee te bedruipen.
Je stelling gaat wat mank wij moeten niet bang zijn als doel maar ons zeer bewust zijn dat die weg alleen maar afdaalt in nog verschrikkelijker ellende.
Gelukkig is het "verstand" tot op dit moment nog niet zover dat het ineengekrompen Rusland ABC wapens gaat inzetten. Ik durf er en hoop de andere kant van de lange tafel ook, niet aan te denken wat dat anders gaat veroorzaken...... iets waarbij het momentele leed zal lijken op een vakantie in Avonturenpark Hellendoorn.
Het is Oekraïne, kap gewoon met dat woordje de ervoor te zetten.quote:Op woensdag 6 april 2022 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dus dat soort systemen, hoe prettig Oekraine dat ook zou vinden zal een probleem zijn maar er zijn nog vele andere opties. En vergeet niet dat alle troepen die in opleiding zijn niet inzetbaar zijn aan het front want de VS gaat niet in de Oekraine troepen stationeren om ze op te leiden.
Een vergelijkbaar probleem is er met moderne gevechtsvliegtuigen, het is niet alleen de piloot die je op moet leiden maar ook de tien man die op de grond bezig zijn met zo'n toestel en die het moeten kunnen onderhouden.
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.quote:
Dan was Oekraine nu Russisch en hadden ze daar naar hartelust kunnen denazificeren en zuiveren.quote:Op woensdag 6 april 2022 00:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan was er überhaupt geen oorlog geweest.
"De russen"quote:Op woensdag 6 april 2022 06:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.
Mwa, zoveel interne steun geniet Putin niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Poetin, Medvedev, Doegin enz. vandaag sterven zijn de Russen niet ineens van het ene op het andere moment een vredelievend volk zonder natte denazificatiedromen over hoe ze "heute Ukraine, morgen ganz Europa" gaan onderwerpen.
Rusland voert een door zijn bevolking toegejuichte vernietigingsoorlog in en tegen zijn buurland, niet Marokko.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
"De russen"
Verander dat in "de Marokkanen" en dezelfde figuren noemen je een racist.
quote:Op woensdag 6 april 2022 00:41 schreef Kijkertje het volgende:
Mss al voorbijgekomen maar dan toch![]()
[ twitter ]
Lekker man dat soort bevrijders.quote:
.. Damn.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rusland voert een door zijn bevolking toegejuichte vernietigingsoorlog in en tegen zijn buurland, niet Marokko.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |