abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204341481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk dat je schromelijk naïef bent hoeveel graan er uit Oekraïne komt en hoe erg afhankelijk onze productie is van kunstmest.
Dat graan gaat voornamelijk naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Heel zuur voor die lui maar voor ons maakt het niet zo heel veel uit, hoogstens gaat de prijs erdoor omhoog. Hetzelfde geldt voor gas uit Rusland, dat is een significant deel van onze energiemix maar ook weer niet zo groot dat er mensen door in de kou zouden komen te zitten, worst case scenario is dat grootgebruikers dan stil komen te liggen en we een economische krimp van rond de 3% krijgen. Niet fijn maar wel kleiner dan de krimp door Corona en dat hebben we toch ook overleefd zonder dat de Westerse beschaving ineen stortte? Misschien moet je zelf maar eens wat minder naïef zijn en wat minder naar lui als Peskov en Medvedev luisteren als ze de verdoemenis van de EU voorspellen, die hebben namelijk niet een bijster goede track record als het op de waarheid spreken aankomt.
pi_204341482
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204341484
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is het ook. Na een paar lesjes psychologie hoe mensen in schema's denken, wordt veel duidelijk.
Niets is overigens eenvoudiger dan een overtuiging volhouden. Een wijs man staat hierbij open voor een andere zienswijze.
Een wijs man heeft dan wel weer het probleem dat wanneer hij ingaat op de andere zienswijze, en samen met diegene de feiten en denkwijze van diegene gaat doorlopen, hij dan al weer snel als 'belerend' of zelfs 'aanvallend' wordt beoordeeld en die ander dan wegloopt.

Er zijn twee wijze mannen nodig om een wijs gesprek te hebben.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:57:31 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204341487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar haal je die kunstmest vandaan dan. _O-
China, Canada, VS, Marokko.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204341489
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Goed moment om boeren weg te pesten en je druk te maken om stikstof normen.
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan? Waar wil Nederland minder van? Oh, veeboeren. Goh...

:O

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 18:58:36 ]
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:57:58 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Volgens wikipedia is hij de "2nd Alternate Prime Minister of Israel". Geen idee wat dat in de praktijk betekent.
are we infinite or am I alone
pi_204341492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Tengano het volgende:
Misselijkmakend. Hoe krijg je het uit je bek :r

Dit duurt 2,5 uur, welk moment wil je dat we meekijken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204341497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan?

Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
pi_204341498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Volgens wikipedia is hij de "2nd Alternate Prime Minister of Israel". Geen idee wat dat in de praktijk betekent.
De tweede helft van de regeringstermijn is hij premier, nu is Naftali Bennet dat. Dealtje dat ze gesloten hebben om Netanyahu eruit te wippen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:59:02 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204341502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit duurt 2,5 uur, welk moment wil je dat we meekijken?
nu live!

Oekraine countert nu rusland.

Muisklik op live toesten totdat hij rood wordt.
pi_204341505
quote:
81s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Koeien eten gras van eigen kuil Tijger.
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.
pi_204341515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, koeien die buiten lopen maar dat doen heel veel koeien dus niet want die staan in megastallen.
.... Lees je anders eerst even in.

Koeien in een megastal eten geen gras?
pi_204341516
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.

Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Hoe gevaarlijk is dit niet voor die rennende soldaten. Er wordt op je geschoten met een tank. Ik zou in mijn broek schijten.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:00:59 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204341520
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat graan gaat voornamelijk naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Yup:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204341536
Gras groeit ook beter op stikstof rijke grond.
pi_204341542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens even nadenken, wat eten koeien? Oh, graan? En waar maakt men zich druk om qua tekorten? Oh, graan? Waar wil Nederland minder van? Oh, veeboeren. Goh...

_O-

Wat een grote grap _O-
Tis een beetje jammer dat het een vrij ernstig onderwerp is zo een hongersnood mijn god.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:07:31 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341580
twitter
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:11 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204341620
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Je kunt van hem zeggen wat je wil, maar hij is wel echt begaan met zijn land en volk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:25 #79
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_204341623
https://english.nv.ua/nat(...)ifesto-50231047.html

Ausradierung van het Oekraïnse volk, puur fascisme..
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:55 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204341629
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:55 schreef Panthera. het volgende:
Ik heb niet alles gezien uiteraard, maar dit zijn wel ongeveer de eerste beelden van goede kwaliteit waar armor vs armor actie die ik zie.

Russen gebruiken duidelijk de wegen en rijden achter elkaar aan (wat je ook veel leest overal). Ook wel rennende infanterie te zien maar voor zover ik kan zien eigenlijk alleen langs de weg zelf. Analyse laat ik verder aan experts over.
Idd al veel vaker voorbijgekomen mbt het op de weg blijven. Ze hadden gewoon ontplooid/ over meerdere assen door dat oord moeten trekken, dan was die Ukraiense tank redelijk kansloos geweest. Nu is het gewoon een beetje prijsschieten voor hem.

En sowieso is het niet slim om door oorden heen te trekken.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:15:08 #81
236264 crew  capricia
pi_204341648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt van hem zeggen wat je wil, maar hij is wel echt begaan met zijn land en volk.
Idd.
Voor de Oekraïnse zaak, als zelfstandig land kunnen voortbestaan, hadden ze zich geen betere president kunnen wensen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204341651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:00 schreef polderturk het volgende:

[..]
Hoe gevaarlijk is dit niet voor die rennende soldaten. Er wordt op je geschoten met een tank. Ik zou in mijn broek schijten.
Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goed :P
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:17:33 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204341670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Panthera. het volgende:

Ja normaal gesproken heb je air cover en cover van je eigen tanks terwijl je als infanterie moet zorgen dat je anti tank van de vijand moet uitschakelen, en maak je je opmars breder (voor zover ik combined arms warfare begrijp). Dat gaat hier niet helemaal goed :P
Gelukkig gaat het optreden van verbonden wapens vanaf dag D+1 al niet goed...
pi_204341672
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd.
Voor de Oekraïnse zaak, als zelfstandig land kunnen voortbestaan, hadden ze zich geen betere president kunnen wensen.
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.
Leiderschap waar putler alleen van kan dromen. En hij kan nog dansen en acteren ook ;)
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 19:19:12 #85
236264 crew  capricia
pi_204341691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Wat zal Putin hem haten. Heeft heel het Oekraïense volk eensgezind achter hem. Blijft op zijn plek. Krijgt westerse landen zover hem te steunen.
Leiderschap waar putler alleen van kan dromen. En hij kan nog dansen en acteren ook ;)
Vooral dat laatste natuurlijk! _O-

Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is aan zwakheden waardoor een man geen man meer kan zijn, en het conservatieve gezin als ideaal minder waardering krijgt. Homo's en gender-fluide mensen. Een president die danst en acteert.
Dat is het zwakke decadente westen. Wie wil daar nou bij horen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204341694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik zou dolgraag de communicatie van de Russen willen horen. Die moeten helemaal apeshit gaan als ze out of nowhere kapot geschoten worden.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:19:42 #87
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204341696
quote:
China’s ambassador to the United Nations, Zhang Jun, said the reports and images showing civilian deaths in Bucha are “very disturbing”, but added that the circumstances should be verified and any accusations should be based on facts.

Speaking at the UN security council meeting in New York, he repeated Beijing’s stance that sanctions are not effective in solving the Ukraine crisis but that they instead the economic spillover.

He also called on the US, Nato and the EU to engage in a dialogue with Russia, Reuters reports.
In die tweede paragraaf lijkt een woord te ontbreken..
pi_204341702
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Vooral dat laatste natuurlijk! _O-

Dat moet wel een teken van nazisme zijn, zoals het hele westen ten prooi gevallen is
Aparte nazis ook die Oekraïners die volop en massaal hun volbloed joodse president steunen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:20:45 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204341706
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Goed moment om boeren weg te pesten en je druk te maken om stikstof normen.
Ja, alle afspraken die zijn gemaakt over meerdere decennia kun je gewoon even annuleren.

:')
pi_204341708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yep. Lijkt me ook heel lastig om uit te voeren (vooral de air cover). Russische legertop zal dit toch ook moeten weten maar zijn blijkbaar niet bij machte om in te grijpen gezien het al anderhalve maand nu zo gaat - je zou toch wat extra meetings verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')