Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?quote:Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]![]()
Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
Dan kun je beter tanks van Daf hebben, die gaan achteruit even hard als vooruit.quote:Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?
Wegrennen lijkt me vaak makkelijker dan voorwaarts gaan als je beschoten wordt.
Nee, die hebben achteruitkijkspiegels, zien ze het front ook eens...quote:Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?
Wegrennen lijkt me vaak makkelijker dan voorwaarts gaan als je beschoten wordt.
Ja, want omdat de logistiek van het russische leger k*t met peren is, moet dat natuurlijk ook gelden voor het wit-russische post bedrijf.quote:Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]![]()
Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de aanvoer van de Russen ansich. Er staat een 60km lange colone op de weg naar Kiev en het gaat geen kant op maar andersom zou het allemaal prima verlopen?quote:Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:
Ja, want omdat de logistiek van het russische leger k*t met peren is, moet dat natuurlijk ook gelden voor het wit-russische post bedrijf.
Gewoon nul komma nul rekening gehouden met de omstandigheden.quote:Nevermind dat rusland last heeft van een te grote afhankelijkheid van het spoor, en dat opzich goed gaat, maar het met name gaat wringen als de te kleine hoeveelheid vrachtwagens die in een BTG zitten te ver bij hun railhead vandaan moeten opereren.
Ik heb het nergens over "in scene zetten"... Ik weet niet wat jij verder uit de beelden kunt opmaken, ik iig vrij weinig.quote:Nope, doen we niks mee, russische logistiek is k*t, dus die van de wit-russische post, terwijl die waarschijnlijk volledig anders in elkaar zit, moet ook k*t zijn.
En zo zijn we natuurlijk weer bij het gewenste punt aangeland, het is allemaal niet waar, het is allemaal weer in scene gezet....
Dat horen we zodra ze een plan bedacht hebbenquote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoorde net het alarm, moeten wij ook vrezen?
Maar zonder gekheid: Wat denken we dat de Russen van plan zijn?
Lege dozen, vermoedelijk.quote:Op maandag 4 april 2022 12:20 schreef capricia het volgende:
Dat ze spullen van thuis kregen opgestuurd?
En van dat wrap-plasticfolie.quote:
Van het hele continent Rusland maken!quote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Genocidale fascistentaal. Ze schroeven de hoeveelheid haatpraat nog een tandje op.quote:
Alles op alles zetten om zoveel mogelijk van Oekraine te bezetten en te 'zuiveren'.quote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de aanvoer van de Russen ansich. Er staat een 60km lange colone op de weg naar Kiev en het gaat geen kant op maar andersom zou het allemaal prima verlopen?
Of dat nou door de PTT of het leger zelf gedaan moet worden maakt mij weinig uit.
[..]
Gewoon nul komma nul rekening gehouden met de omstandigheden.
[..]
Ik heb het nergens over "in scene zetten"... Ik weet niet wat jij verder uit de beelden kunt opmaken, ik iig vrij weinig.
Ik bekijk gewoon meerdere mogelijkheden, kun je het niet mee eens zijn dat mag verder.
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.quote:Op maandag 4 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.
En dan kan je wel weer komen met 'ja maar 60KM colone', maar die is dus van het leger, speelt zich in Oekraïne af,
En het oorlogsbuit op de post doen speelt zich niet in Oekraïne af, en loopt niet via de logistieke paden van het russische leger.
Maar ik moet het echt nog een keer uitleggen hé?
Zucht... Als de Russen prima in staat blijken te zijn om hun gestolen waar vanaf het front met vrachtwagens af te voeren richting het noorden dan zou die route andersom wel gebruikt gaan worden voor de meer belangrijkere zaken toch? Of is dat nou echt rocket science ofzo? Of is het allemaal buit gemaakt in Belarus? En volgens mij stonden die uitgebrande wasmachines op een militaire truck of ga je dat ook nog ontkennen? Dus ja, dat zou dus gewoon via de reguliere logistieke lijnen van Rusland gaan...quote:Op maandag 4 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.
En dan kan je wel weer komen met 'ja maar 60KM colone', maar die is dus van het leger, speelt zich in Oekraïne af,
En het oorlogsbuit op de post doen speelt zich niet in Oekraïne af, en loopt niet via de logistieke paden van het russische leger.
Maar ik moet het echt nog een keer uitleggen hé?
Maar er zijn toch genoeg berichten geweest over terugtrekking van russische troepen richting wit-rusland?quote:Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.
Ik krijg hier (even afgezien van de authenticiteit en achtergrond van dit stuk, dat kan ik niet verifiëren; is het een opiniestuk, Russisch staatsbeleid, etc.) serieus wel een beetje Nanking-vibes bij eerlijk gezegd.quote:
Knap staaltje double down richting je eigen achterban als je de oorlog op geen enkele manier aan het winnen bent. De plannen in nazi-Duitsland werden ook steeds geschifter naarmate het verlies onafwendbaarder werd.quote:
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...quote:Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef crystal_meth het volgende:
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.
Lijken kan je niks aan verdienen hè.quote:Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...
Die postkantoren waren geen vrachwagens vol wasmachines maar soldaten die hun zakken vol had gestopt met iPhones en juwelen. Maar steek je kop lekker in het zand johquote:Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelersquote:Op maandag 4 april 2022 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zucht... Als de Russen prima in staat blijken te zijn om hun gestolen waar vanaf het front met vrachtwagens af te voeren richting het noorden dan zou die route andersom wel gebruikt gaan worden voor de meer belangrijkere zaken toch? Of is dat nou echt rocket science ofzo? Of is het allemaal buit gemaakt in Belarus? En volgens mij stonden die uitgebrande wasmachines op een militaire truck of ga je dat ook nog ontkennen? Dus ja, dat zou dus gewoon via de reguliere logistieke lijnen van Rusland gaan...
Maar goed, het het begint weer van voren af aan... Dus
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelersleken kleine dingen op de post aan het doen. En zoiets als een mobieltje heb je op zak, hoef je niet te vervoeren met een vrachtwagen.
quote:Op maandag 4 april 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:
Want wat was de laatste?
We moesten er niet vanuit gaan dat de wasmachines achter in die opgeblazen vrachtauto's geplunderd waren,
Nee, we moesten toch echt de optie openhouden dat dat blijkbaar hun eigen wasmachines waren.
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen.quote:Op maandag 4 april 2022 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Zouden we deze week bij de uitzendingen van Ongehoord wappieNederland te horen krijgen dat de beelden in Bucha gefabriceerd zijn en dat de doden eigenlijk de schuld zijn Zelensky?
*gefrustreerde soldaten door de oorlogsvoering van Zelinsky met steun van de partizanen in Brussel, waardoor die arme Russen geen andere keuze hadden.*quote:Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen.
En is dit een geval dat omdat jij je niet kan voorstellen dat die russen hun kameraden maar laten liggen om te rotten, het daarom niet zo kan dat het ook echt gebeurt?quote:Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ik weet eigenlijk waarom ik hier nog mee kom, want: geen Seal of Official Truth, derhalve is het niet waar.quote:Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ssian_soldier_kia_in
UA soldier calls wife of Russian soldier KIA in Bucha: "They looted and took with them everything. Children's clothes, TVs, cash, safes, car seats - but they left your husband's corpse here to rot."
Hi.
Hi.
Hi. Is this your husband's phone?
Yes.
Your husband died. In Ukraine.
Proof.
What proof? I'm telling you right now, your husband died. Near Kiev.
Near Kiev? There's lots of towns near Kiev - which one?
Find out from his command. I'm just giving you the news. They didn't take your soldiers' bodies. They took TVs, they took our washing machines, cash, safes - but they didn't take your husband's corpse, because evidently they had no more room.
What town?
The town of Bucha. Find out more from the command. They stole and looted everything. They stole children's clothing, children's car seats - they stole everything they could fit in their luggage. All the things we bought and saved up for for years. But they couldn't be bothered to take your husband's corpse. They only made sure to take his boots. I'm just giving you the facts I'm not trying to preach or anything. Ask the command how they are getting the bodies. I just wanted to tell you about your husband and the fact that your leaders aren't bringing home your dead soldiers. You draw your own conclusions from this. They came to a foreign country - and left. Without their fallen comrades. Goodbye.
China heeft hem ook al gebeld en hun vreugde geuit.quote:Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
Orbanneke heeft de felicitaties van Putin weer binnen lees ik
Ik heb het gekeken.quote:
De wasmachine kan natuurlijk prima geplunderd zijn zonder de bedoeling deze op de post naar Rusland te doen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?
[..]
Dat zegt ie toch helemaal niet?quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelersleken kleine dingen op de post aan het doen. En zoiets als een mobieltje heb je op zak, hoef je niet te vervoeren met een vrachtwagen.
Ter info, niks meer niks minder. Iig niet om eoa discussie uit lokken.quote:Op maandag 4 april 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het gekeken.
Waarom post je dit? Wat wil je ermee zeggen?
Oprechte vraag, overigens.
Je bent niet het scherpste mes in de keuken hé?quote:Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?
[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.quote:Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen.
Het schijnt een stuk makkelijker te zijn om verkiezingen te winnen als er nauwelijks onafhankelijke pers mag zijn in het land. We feliciteren kameraad Orban dan ook met zijn klinkende zegequote:Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
Anders kom je weer even met je "Seal of Truth" stokpaardje...quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent niet het scherpste mes in de keuken hé?
Omdat ik geen filmpjes van wasmachines heb gezien die op de post zijn gedaan, betekent lijkt mij niet dat ze niet gestolen kunnen zijn?
Maar ook dit past in het patroon: Mariupol in puin, maar sergeant bromsnor heeft geen 'filmpjes' gezien die onomstotelijk bewijzen dat er geen soldaten in al die gebouwen zaten, dus geen oorlogsmisdaad.
Geen filmpjes van wasmachines op de post? Dan is het niet gebeurt, is het niet gestolen, en waren het dus hun eigen wasmachines.
Schitterend oeuvre van alleen maar twijfel zaaien, heb je toch.
OK.quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ter info, niks meer niks minder. Iig niet om eoa discussie uit lokken.
En een forse dosis gerrymandering.quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het schijnt een stuk makkelijker te zijn om verkiezingen te winnen als er nauwelijks onafhankelijke pers mag zijn in het land. We feliciteren kameraad Orban dan ook met zijn klinkende zege
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het gekeken.
Waarom post je dit? Wat wil je ermee zeggen?
Oprechte vraag, overigens.
Moeten we de optie dat deze iPhones en juwelen eerlijk zijn gekocht om de Oekraïense middenstand een hart onder de riem te steken niet open houden?quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die postkantoren waren geen vrachwagens vol wasmachines maar soldaten die hun zakken vol had gestopt met iPhones en juwelen. Maar steek je kop lekker in het zand joh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Lavrov: beelden Boetsja in scène gezet door Oekraïne
https://nos.nl/l/2423816
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.
Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.
Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.quote:Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
Ook dat nogquote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een forse dosis gerrymandering.
https://www.economist.com(...)rty-hard-to-dislodge
Dat is al even geloof ik.quote:Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.quote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat
quote:Op maandag 4 april 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.
Ingrediënten voor een Kruidvatquote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout.
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.
Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.
Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Trouwens Hongarije is een NAVO land. Kunnen ze er niet uitgegooid worden als ze zo gek op Rusland zijn? Heeft Putin dan toch een landje erbij.quote:Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef quirina het volgende:
[..]
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.quote:Op maandag 4 april 2022 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK.
Ik kan er op zich niet zoveel mee dat het wellicht frustratie was. Of wraak. Omdat het Russische leger nou eenmaal zo is ingericht dat dit risico wordt gelopen, dit het resultaat kan zijn. Dan is er iets door en door rot in het Russische leger, wat mij betreft.
Niet? Het zijn champignons.quote:Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
Ze moeten nog beslissen of de lijken nep zijn of dat ze door Oekraïners zijn vermoord. Al is het voor hun ook geen problemen om 2 tegenstrijdige leugens te vertellen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.
"Human Rights Watch is ook een Westerse marionet dus hun getuigenverklaringen en bevindingen zijn al niet waar"quote:Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had.quote:
Of was het tena lady voor babushka?quote:Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had.
Die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid in de kamer heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevantquote:Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had.
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.
Maar alsnog heeft hij meer dan 50% van het absolute aantal stemmen weten te behalen. Hongaren
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.quote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.
Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.
Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Geld geld geld geld geld geld geld geld geldquote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen.
Misschien was het bedoeld voor de meisjes <10jr. met rectovaginale scheuren?quote:Op maandag 4 april 2022 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevant
Hopelijk is de haat van de Polen naar Russische steun nu eindelijk groter dan hun vriendschap met Hongarije en kunnen we die banenrepubliek een artikel 7 geven.quote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen.
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.quote:Op maandag 4 april 2022 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.
Een mensenleven is daar nu eenmaal iets anders waard dan hier. En het gaat er allemaal een stuk minder subtiel aan toe. Dit is toch precies zoals Rusland in Syrië ook oorlog voerde?
Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.
Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.
Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.quote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.
Ik kan het op emotioneel niveau niet bevatten. Wellicht vooral omdat ik in de gezegende omstandigheid leef dat ik geen flauw idee heb wat oorlog werkelijk inhoudt en dat ik die gevoelens van haat, frustratie en angst ook op geen enkele manier kan invoelen.
En dank voor je laatste zin.
If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Alles kan. Ik vind het alleen weinig geloofwaardig.quote:Op maandag 4 april 2022 12:53 schreef miss_sly het volgende:
De wasmachine kan natuurlijk prima geplunderd zijn zonder de bedoeling deze op de post naar Rusland te doen.
Ik denk dat ik juist niet zwart-wit post. Maar er vooralsnog een andere mening op nahouden is zo'n beetje verboden volgens een aantal lieden hier. Zolang ik het hele plaatje nog niet gezien heb en ik voor mezelf nog geen duidelijk beeld kan schetsen hou ik gewoon meerdere scenario's open, simpel zat. Mocht er later meer duidelijkheid komen waarbij ik ook overtuigd word dan kies ik wel een kant die mij het meest geloofwaardig lijkt. Heb ik nu ook gedaan vwb Bucha en de ootlogsmisdaden.quote:Er wordt hier zo zwart-wit gepost, en ik heb het idee weinig moeite gedaan om te proberen te begrijpen wat een ander bedoeld. Verschillende mensen, hoor.
Ik heb al een paar keer uit proberen te leggen dat civiele gebouwen niet per defenitie geen legitiem militaire doelen kunnen zijn... Maar dat deel ontgaat hem weer volkomen.quote:Maar ook dit past in het patroon: Mariupol in puin, maar sergeant bromsnor heeft geen 'filmpjes' gezien die onomstotelijk bewijzen dat er geen soldaten in al die gebouwen zaten, dus geen oorlogsmisdaad.
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Begrijpelijk hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.
Daar ter plekke is helemaal beyond comprehension.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
quote:Op maandag 4 april 2022 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆
Een erg groot tegenstander lijken ze er ook niet van te zijn, zo leren de afgelopen 30 jaar ons.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.
Daar komt ie ook vandaan.quote:
Ik hoor de hele tijd dat ze hetzelfde hebben gedaan in Afrika, Georgië en Syrië.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.
De omroep waar je het ook het meest van verwacht. Die zijn nooit te beroerd om misstanden goed te praten vanuit de oer-Nederlandse koopmansgeest.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraïners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En evengoed heb ik een paar keer geprobeerd uit te leggen dat het niet erg waarschijnlijk is dat er letterlijk in elk van die vernietigde gebouwen combattanten zaten.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef AchJa het volgende:
Ik heb al een paar keer uit proberen te leggen dat civiele gebouwen niet per defenitie geen legitiem militaire doelen kunnen zijn... Maar dat deel ontgaat hem weer volkomen.
Ik merk iig dat ik zelf behoorlijk Russofoob aan het worden ben.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
Tsjetsjenië...quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoor de hele tijd dat ze hetzelfde hebben gedaan in Afrika, Georgië en Syrië.
Ik heb niet de indruk dat het ze daadwerkelijk interesseert.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Zie het Duitse leger in 1941, er wordt vaak gedaan alsof dat alleen de SS en de einsatzgruppen waren maar dat is een sprookje, gewone duitse soldaten begingen oorlogsmisdaden aan de lopende band in Rusland want minderwaardige mensen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraïners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.
Kunnen we dat echt weten?quote:Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef Perrin het volgende:
Eerst dacht ik nog dat Poetin ook veel welwillende Russen gegijzeld hield, maar het lijkt er steeds meer op dat de overgrote meerderheid van de Russen staat te juichen bij alle oorlogshandelingen en praat over hoe Oekraine uitgeroeid moet worden.
Das waar maar het geeft wel aan hoe het speelveld er daar bij ligtquote:Op maandag 4 april 2022 10:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Iemand die staat te filmen in een Oekraïense stad kan in oorlogstijd overkomen als een spion. Verder leeft desbetreffende journalist nog en zijn die honderden lijken in Boetsja allemaal dood...
Daar denk ik regelmatig over na. En ik ben de eerste om te benadrukken dat het allemaal niet eenvoudig en eenduidig is.quote:Op maandag 4 april 2022 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijpelijk hoor.
Maar wat wil je doen met deze emoties? Hoe vind jij dat wij (als westen) ons op moeten stellen?
Ja en dat begrijp ik volkomen en ja, dat komt deels omdat ze maar een heel klein deel horen en zien en wat ze horen en zien is extreem gekleurd maar het internet is nog steeds niet afgesloten daar. Men kan wel degelijk informatie vinden die niet propaganda is.quote:Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik merk iig dat ik zelf behoorlijk Russofoob aan het worden ben.
Eerst dacht ik nog dat Poetin ook veel welwillende Russen gegijzeld hield, maar het lijkt er steeds meer op dat de overgrote meerderheid van de Russen staat te juichen bij alle oorlogshandelingen en praat over hoe Oekraine uitgeroeid moet worden.
En dan te bedenken dat Kadyrov gedwee achter Poetin aan huppelt en zich er zelf ook schuldig aan maakt. Wat een mensen ook op deze wereld.quote:
Als je ook ziet hoeveel eigen mensen de Russen verloren hebben in een maand tijd. Vergelijk dat eens met 'onze' acties in Irak, Afghanistan etc. Inclusief generaals of hoge officieren.quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraïners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.
Die stoet van 5000 auto's in Berlijn dit weekend waren allemaal Russen waarvoor dat excuus iig niet geldt.quote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en dat begrijp ik volkomen en ja, dat komt deels omdat ze maar een heel klein deel horen en zien en wat ze horen en zien is extreem gekleurd maar het internet is nog steeds niet afgesloten daar. Men kan wel degelijk informatie vinden die niet propaganda is.
En dat Kadyrov ooit met zijn vader tegen de Russen streed. Het kan verkeren...quote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Kadyrov gedwee achter Poetin aan huppelt en zich er zelf ook schuldig aan maakt. Wat een mensen ook op deze wereld.
Het is idd bizar om te constateren dat ze geen steek veranderd zijn, sinds.... forever eigenlijk.quote:Op maandag 4 april 2022 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je ook ziet hoeveel eigen mensen de Russen verloren hebben in een maand tijd. Vergelijk dat eens met 'onze' acties in Irak, Afghanistan etc. Inclusief generaals of hoge officieren.
En veel van die gevallen soldaten lijken ook gewoon achtergelaten te worden. Zij voeren deze oorlog anders dan hoe wij over mensenrechten denken.
Van die stoet kan ik geen enkel bewijs vinden in de Duitse pers dus ik denk dat het een broodje aap was, ik heb 2 lokale en 2 nationale kranten in Duitsland erop nageslagen gisteren.quote:Op maandag 4 april 2022 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die stoet van 5000 auto's in Berlijn dit weekend waren allemaal Russen waarvoor dat excuus iig niet geldt.
Er staan heel veel beelden van online. De officiele media heeft een blackout om er zo min mogelijk PR aan te geven. Overigens lijkt 5000 wel behoorlijk overdreven, ws eerder een paar honderd. Maar dan nog.quote:Op maandag 4 april 2022 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van die stoet kan ik geen enkel bewijs vinden in de Duitse pers dus ik denk dat het een broodje aap was, ik heb 2 lokale en 2 nationale kranten in Duitsland erop nageslagen gisteren.
Ah, de Berliner Morgenpost heeft er nu wel een item over, spreekt over een paar honderd auto's
Die diaspora die al decenia in vrijheid wonen zijn het ergste. Zie je ook vaak bij Erdo aanhangers. Zijn geboren en getogen in Nederland maar staan massaal op het museumplein met Turkse vlaggetjes te wapperen als die gek weer eens zijn oppositie neerknuppeltquote:Op maandag 4 april 2022 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die stoet van 5000 auto's in Berlijn dit weekend waren allemaal Russen waarvoor dat excuus iig niet geldt.
Nope. Berliner Morgenpost heeft er een uitgebreid artikel over. 900 man, paar honderd voertuigen en het was aangemeld als een protest tegen discrminatie van russen en tegen propaganda.quote:Op maandag 4 april 2022 13:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er staan heel veel beelden van online. De officiele media heeft een blackout om er zo min mogelijk PR aan te geven.
quote:"Putin Went Insane When Russian Troops Weren't Welcomed With Flowers"
Russian President Vladimir Putin was so out of touch with reality when he launched the Ukraine invasion that he was incensed his troops weren’t welcomed with flowers, an exiled Russian oligarch revealed Sunday.
“At first he wanted to change the power in Kyiv ... and was expecting that this would be met with flowers thrown in the streets by Ukrainian people,” Mikhail Khodorkovsky, onetime CEO of Russian oil giant Yukos, said on CNN.
"The fact that the people in Kharkiv also failed to meet him with flowers, it not only just angered him, I really think it drove him literally insane. That’s when he started bombing Kharkiv and Kyiv,” Khodorkovsky said.
https://www.huffpost.com/(...)29c5e4b0587dee6aff1f
Onbegrijpelijk voor mij. Tribalisme en worstelen met je identiteit zal wel de verklaring zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die diaspora die al decenia in vrijheid wonen zijn het ergste. Zie je ook vaak bij Erdo aanhangers. Zijn geboren en getogen in Nederland maar staan massaal met Turkse vlaggetjes te wapperen als die gek weer eens zijn oppositie neerknuppelt
67.8% van de zetels met 54.1% van de stemmen. Op zich is het minder extreem dan in GB, waar de Tories 56.1% van de zetels met 43.6% van de stemmen haalden (in 2000 haalde Labour zelfs 62.5% van de zetels met 40.7% van de stemmen).quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is dat niet overal zo? De Nederlanders in de VS zijn ook aartsconservatiefquote:Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die diaspora die al decenia in vrijheid wonen zijn het ergste. Zie je ook vaak bij Erdo aanhangers. Zijn geboren en getogen in Nederland maar staan massaal op het museumplein met Turkse vlaggetjes te wapperen als die gek weer eens zijn oppositie neerknuppelt
Nou Rusland en Turkije hebben wel duidelijke megastappen gezet onder hun huidige overlords, daar hebben ze wel echt krediet mee opgebouwd onder de burgers, zeker bij diegenen die niet voor de scherpe randjes uit hoeven te kijkenquote:Op maandag 4 april 2022 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk voor mij. Tribalisme en worstelen met je identiteit zal wel de verklaring zijn.
Ja, daarom ook dat praktische alle voormalige Sovjet-staten het economisch beter doen dan Rusland sinds ze zelfstandig zijn...quote:Op maandag 4 april 2022 13:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou Rusland en Turkije hebben wel duidelijke megastappen gezet
Die Khodorkovsky is ook al een tijdje niet meer in Rusland geweest hè.. misschien heeft hij het via via gehoord, maar deze man heeft wel een appeltje te schillen met Poetin.quote:Op maandag 4 april 2022 13:34 schreef brokjespoes het volgende:
Deze al langsgeweest? (Sorry indien ja.)
[..]
Megastappen sinds de complete chaos in de jaren 90quote:Op maandag 4 april 2022 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, daarom ook dat praktische alle voormalige Sovjet-staten het economisch beter doen dan Rusland sinds ze zelfstandig zijn...
Khodorkovsky was vroeger een maatje van Poetin, en zal hem vaak gesproken hebben.quote:Op maandag 4 april 2022 13:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die Khodorkovsky is ook al een tijdje niet meer in Rusland geweest hè.. misschien heeft hij het via via gehoord, maar deze man heeft wel een appeltje te schillen met Poetin.
Dat maakt het niet perse onwaar natuurlijk, maar wees je ervan bewust.
Als jij gaat hardlopen, heb je dan pas een goede tijd als je sneller gaat dan Usain Bolt of als je eigen record verbeterd?quote:Op maandag 4 april 2022 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, daarom ook dat praktische alle voormalige Sovjet-staten het economisch beter doen dan Rusland sinds ze zelfstandig zijn...
Wat doet den Dijs eigenlijk tegenwoordig?quote:Op maandag 4 april 2022 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wie zal t worden? Iemand van kaliber Henk Kamp gok ik.
Kafkaësk dit.quote:Op maandag 4 april 2022 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In ieder geval iemand die gek genoeg is om straks het bokje te zijn omdat het ons land al weken of straks zelfs maanden niet lukt want andere landen in dagen lukt.quote:Op maandag 4 april 2022 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heb je nog steeds een goede tijd wanneer je wel eerder finisht dan vorig jaar maar ondertussen in hetzelfde deelnemersveld 5 plekken gezakt bent?quote:Op maandag 4 april 2022 13:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als jij gaat hardlopen, heb je dan pas een goede tijd als je sneller gaat dan Usain Bolt of als je eigen record verbeterd?
Of als de subsidiestroom uit Brussel opdroogt en ze hun stemrecht daar verliezen. Het enige dat dat tot nu toe nog voorkwam was een veto uit Warschau en die gaan dat echt niet meer inzetten als Orban zich als Poetin's man in Brussel blijft gedragen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ook dat nog![]()
Ik dacht dat het nog wel een min of meer evenredige vertegenwoordiging zou zijn, maar alle truukjes uit het conservatieve rechtse autocratenspectrum worden gewoon uit de kast gehaald.
Orban gaat nooit meer weg uit Hongarije, tenzij ze hem er met geweld uitjagen. Wat ik zou toejuichen, hoe minder autocraten hoe beter. Schijnverkiezingen zonder enige noemenswaardige vrije pers, bieden geen enkele legitimiteit voor zijn premierschap.
Het schijnt dat ie ook een hele boel paspoorten heeft uitgedeeld aan Oekraïners in de grensregio. Ook weer een vinkje, regeren met behulp van stemmen verkregen in het buitenland (hallo Erdolf Erdogan).
Praktisch alle? Bedoel je niet enkel de Baltische staten? Het mediaan inkomen in Moldova, Oekraine, Uzbekistan, Kyrgystan, Turkmenistan... ligt lager dan in Rusland.quote:Op maandag 4 april 2022 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mss een idee om iemand uit het Forum-kamp aan te wijzen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
In ieder geval iemand die gek genoeg is om straks het bokje te zijn omdat het ons land al weken of straks zelfs maanden niet lukt want andere landen in dagen lukt.
Waren dat wel allemaal Russen? Hier staan ook wappies en rechtsextremisten met Russische vlaggen op het Museumplein. Wie/wat het ook zijn. Tyft ze naar Moskou.quote:Op maandag 4 april 2022 13:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk je nu zelf dat ik nu ga zeggen?quote:Op maandag 4 april 2022 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je nog steeds een goede tijd wanneer je wel eerder finisht dan vorig jaar maar ondertussen in hetzelfde deelnemersveld 5 plekken gezakt bent?
Onderzoeksraad Veiligheid?quote:Op maandag 4 april 2022 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat doet den Dijs eigenlijk tegenwoordig?
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jsd-russisch-gas-lng
China aast stiekem op afgeprijsd Russisch gas
In het geheim, nogal niet.quote:Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Is ook het enige land waar ze hun gas kwijt kunnenquote:Op maandag 4 april 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
In het geheim, nogal niet.
Alsof we dit ook niet van mijlen ver aan zagen komen.
Op Kirgizië en Oekraïne na deden álle andere oud-Sovjetrepublieken het beter dan Rusland in de periode 1995-2021. Rusland wist in die periode het bbp per inwoner te verdubbelen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Praktisch alle? Bedoel je niet enkel de Baltische staten? Het mediaan inkomen in Moldova, Oekraine, Uzbekistan, Kyrgystan, Turkmenistan... ligt lager dan in Rusland.
Daar ga ik niet over nadenken hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat denk je nu zelf dat ik nu ga zeggen?
Voorzitter OVV.quote:Op maandag 4 april 2022 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Yup. Die kun je niet even overnight vrijmaken, vandaar mijn gok op een pensionado.quote:
Stiekem?quote:Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef Frutsel het volgende:
En daarbij staan voor Rusland echt alle economische indicatoren voor de toekomst op donkerrood: Vergrijzende bevolking, grote problemen met corruptie, enorm afhankelijk van enkele fossiele brandstoffen etc.quote:Op maandag 4 april 2022 14:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op Kirgizië en Oekraïne na deden álle andere oud-Sovjetrepublieken het beter dan Rusland in de periode 1995-2021. Rusland wist in die periode het bbp per inwoner te verdubbelen.
Georgië (4,7 maal), Armenië (4,5), Azerbeidzjan, Turkmenistan, Litouwen, Wit-Rusland, Letland, Estland, Kazachstan, Tadzjikistan, Oezbekistan tot aan Moldavië (2,3).
Ja, je moet wat overhebben, voor je Glorieuze Russische Rijk overeind te houden.quote:Op maandag 4 april 2022 14:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Stiekem?
China gaat ze uitknijpen die Russen.
En daarna het gas met vette winst aan de EU verkopen en wat zijn we dan straks opgeschoten?quote:Op maandag 4 april 2022 14:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Stiekem?
China gaat ze uitknijpen die Russen.
En Pakistan en India.quote:Op maandag 4 april 2022 14:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is ook het enige land waar ze hun gas kwijt kunnen
Da's best lastig. Moet China ff een pijplijn terug trekken. Of het converteren naar LNG.quote:Op maandag 4 april 2022 14:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
En daarna het gas met vette winst aan de EU verkopen en wat zijn we dan straks opgeschoten?
Zou het niet via de gebruikelijke route gaan maar dat "op papier" Sjina er tussenzit?quote:Op maandag 4 april 2022 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's best lastig. Moet China ff een pijplijn terug trekken. Of het converteren naar LNG.
Anderzijds; als wij het via China voor dezelfde prijs kunnen kopen, zeg ik: doen.
Sowieso al dat Poetin er minder aan overhoudt, de winst blijft immers in Beijing hangen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
En daarna het gas met vette winst aan de EU verkopen en wat zijn we dan straks opgeschoten?
En waarom zou putin daar mee akkoord gaan?quote:Op maandag 4 april 2022 14:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zou het niet via de gebruikelijke route gaan maar dat "op papier" Sjina er tussenzit?
Ja ik ook nietquote:
Het helpt niet dat Rusland in vrijwel al die landen een permante burgeroorlog aan de gang houdt of de dictator van dienst ondersteunt, nadat al die gebieden 75 jaar als onderontwikkeld wingewest gebruikt zijn in de Sovjet-tijd.quote:Op maandag 4 april 2022 14:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Praktisch alle? Bedoel je niet enkel de Baltische staten? Het mediaan inkomen in Moldova, Oekraine, Uzbekistan, Kyrgystan, Turkmenistan... ligt lager dan in Rusland.
Om bijna zo'n beetje dezelfde reden dat de EU akkoord zal gaan; Hier is gas nodig en Rusland wil verkopen. Rusland verdient iets minder, wij betalen meer en iedereen is "blij"quote:Op maandag 4 april 2022 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waarom zou putin daar mee akkoord gaan?
Waarom al die moeite doen als Rusland sowieso de gaskraan niet dicht kan draaien of we nu wel of niet betalen?quote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Om bijna zo'n beetje dezelfde reden dat de EU akkoord zal gaan; Hier is gas nodig en Rusland wil verkopen. Rusland verdient iets minder, wij betalen meer en iedereen is "blij"
Ten koste van onszelf want wij gaan ook betalen hoorquote:Op maandag 4 april 2022 14:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sowieso al dat Poetin er minder aan overhoudt, de winst blijft immers in Beijing hangen.
Happy hunting!quote:
Maar putin vangt nu de volle mep?quote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Om bijna zo'n beetje dezelfde reden dat de EU akkoord zal gaan; Hier is gas nodig en Rusland wil verkopen. Rusland verdient iets minder, wij betalen meer en iedereen is "blij"
Nu heel weinig meer want de meeste plannen zijn al in het water gevallen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er komt nog een groot offensief aan zodat ze de symbolische deadline van 9 mei paradedag halen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
Poetin is nog lang niet klaar met zijn plannen om Oekraine van de kaart te vegen.
[ twitter ]
De 64 Motor Rifle Brigade komt gewoon bijna helemaal van de andere kant van wereld, zo lees ik. Wel zo gemakkelijk dat de doden en verminkten van eenheden uit het verre oosten niet opvallen als je door Moskou loopt.quote:
Tegen die tijd heeft Oekraïne die tientallen zwaar opgewaardeerde bmp-01 anti infanterie tanks binnen van Tsjechië goedgekeurd door Duitsland.quote:Op maandag 4 april 2022 14:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er komt nog een groot offensief aan zodat ze de symbolische deadline van 9 mei paradedag halen.
het is niet heel gek dat ze die figuren voortaan buiten de deur willen houden iddquote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het helpt niet dat Rusland in vrijwel al die landen een permante burgeroorlog aan de gang houdt of de dictator van dienst ondersteunt, nadat al die gebieden 75 jaar als onderontwikkeld wingewest gebruikt zijn in de Sovjet-tijd.
Meer kanonnenvoer, triest.quote:Op maandag 4 april 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
Poetin is nog lang niet klaar met zijn plannen om Oekraine van de kaart te vegen.
[ twitter ]
Tanks, gaan die in Oekraïense handen dan opeens wel een succesverhaal worden? Dit zijn toch net zo goed oude Sovjet-barrels?quote:Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tegen die tijd heeft Oekraïne die tientallen zwaar opgewaardeerde bmp-01 anti infanterie tanks binnen van Tsjechië goedgekeurd door Duitsland.
Na de 2e wereldoorlog werden alle gehandicapte veteranen die het straatbeeld zo ontsierde gekidnapt naar gesloten inrichtingen en verbannen naar een eilandquote:Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
Wel zo gemakkelijk dat de doden en verminkten van eenheden uit het verre oosten niet opvallen als je door Moskou loopt.
Zwaar opgewaardeerd versies, niet de troep wat Rusland zelf inzet zonder nachtkijkers etc.quote:Op maandag 4 april 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Tanks, gaan die in Oekraïense handen dan opeens wel een succesverhaal worden? Dit zijn toch net zo goed oude Sovjet-barrels?
Nee hoor die komen ermee weg. Zijn Russen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die zullen voor altijd over de schouder moeten kijken zolang ze leven, zoals beloofd.
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...quote:Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:
En evengoed heb ik een paar keer geprobeerd uit te leggen dat het niet erg waarschijnlijk is dat er letterlijk in elk van die vernietigde gebouwen combattanten zaten.
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:quote:Maar ik weet het, als ik terugzoek verwijt je mij dat ik door rood licht rijden nog wel opdis als oorlogsmisdaad, hé?
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.quote:Op maandag 4 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom al die moeite doen als Rusland sowieso de gaskraan niet dicht kan draaien of we nu wel of niet betalen?
'Zwaar opgewaardeerd' is een relatief begrip in dit soort situaties. Het kan zijn dat het Russische leger zich minder goed gewapend heeft tegen tankaanvallen, maar verder zie ik niet zo direct een reden om te denken dat jaren '60 tanks met of zonder nachtkijkers echt past bij een moderne oorlog.quote:Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zwaar opgewaardeerd versies, niet de troep wat Rusland zelf inzet zonder nachtkijkers etc.
Nieuws wat meer volgen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hoor die komen ermee weg. Zijn Russen.
Vooral in oudere velden kan het lastig zijn. Well bores lopen vol met water, dus sowieso een tubing operatie nodig om bijv gas te injecteren zodat het weer begint te stromen. Hydrostatische druk van water kolom te groot voor de reservoir druk. Mogelijk dat er scale gevormd wordt dat het nearbore reservoir gesteente blokkeert, moet je weer acidizen of fracken. Corrosie problemen enz enzquote:Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
Dank voor je uitleg. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik snap ook wel dat jij hier veel rationeler, feitelijker naar kijkt.quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...
[..]
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:
-Clustermunitie: oorlogsmisdaad!
-Mijnen: oorlogsmisdaad!
-Fosfor: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een gebouw: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een burger: oorlogsmisdaad:
-Artillerie: oorlogsmisdaad!
Etc. etc...
Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt en het afdoet als Putinpijperij, gaat doen dat ik blind ben, van alles loop te ontkennen en van alles goed loop te praten kan ik verder weinig aan doen.
Het begon natuurlijk al helemaal aan het begin van de oorlog waar Zelensky de Oekraiense burgers opriep om de wapens op te pakken en molotov cocktails te maken. Zelfs de lokale bierbrouwerijen gingen molotov cocktails brouwen ipv bier... Ik waarschuwde er volgens mij toen al voor dat dat nare situaties zou kunnen opleveren aangezien de burgers die normaliter beschermd worden door de conventie dan direct als combatant worden aangemerkt en het ze dus een legitiem militair doel maakt.... Dat zag ik natuurlijk al helemaal verkeerd want de wapens moesten zichtbaar gedragen worden dit dat alles...
We hebben volgens mij allemaal dat filmpje wel voorbij zien komen dat een paar lui vanuit een rijdende auto molotov cocktails op een stilstaande colone gooien, dit is voor betrokkenen gelukkig goed afgelopen voor zover ik weet maar als ze direct van de weg afgeschoten waren zou dat gewoon legitiem geweest zijn. Maar hier zou dat dan meteen als een ernstige oorlogsmisdaad worden weggezet want burgers... Nou ja, zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
Of dat flilmpje van de inzet van een ATGM vanaf het dak van een hoog gebouw (ging maar net over de rand...) waarbij een pavtg vernietigd wordt, het resultaat is natuurlijk hartstikke mooi maar het maakt van dat gebouw wel direct een legitiem militair doel.
Nu ook weer met die wasmachines, iedereen in paniek want plunderen en jatten... Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden bestaan maar dat schijnt dan allemaal weer niet te kunnen en zie ik het allemaal verkeerd want wij hebben de feiten wel op een rijtje... Mobieltjes, sierraden. portemonnees ed. heb ik het helemaal niet over gehad he, die haal oa jij er weer bij. Want dat geloof ik ook wel. Overigens doen de Oekraieners dat ook want hoe kunnen die anders naar het Russische thuisfront bellen? Maar goed, ik vind dat feitelijk nog wel het minste probleem als je de beelden ziet vanuit Bucha....
Anyway, het enige wat ik probeer in deze reeks is mensen meer bewust te maken van het Humanitair Oorlogsrecht/ Conventie van Geneve en dat alles niet per definitie een oorlogsmisdaad is... Want geloof me ook het Nederlandse leger heeft hier enorm veel mee te maken gehad in bv. Afghanistan, nou scheelde het dat we aardig duidelijke Rules of Engagement hadden maar ook daar hadden we te maken met Taliban die op ons schoten (dan mag je terug schieten) om vervolgens het wapen weg te gooien en rustig terug te lopen richting de bazaar oid omdat ze wisten dat wij dan toch niks meer mochten doen. Of raketbeschietingen van afstand waarbij we met de waarnemingsmiddelen gewoon zagen dat ze bezig waren met hun opstelling maar we niks mochten doen omdat niet duidelijk was of er collateral damage kon ontstaan. Nou was dat vanwege onze relatief strenge ROE aardig duidelijk maar binnen de coaltitie kon dat gewoon anders zijn. Een ander land kon bv. de raketopstelling wel aangrijpen van afstand (atilerie, CAS oid). Voor ons zou dat een overtreding van de ROE betekenen maar het zou dan weer geen overtreding van het HOR/ Conventie van Geneve zijn geweest.
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.quote:
Oostenrijk sluit zich overigens gewoon aan bij het Duitse standpunt maar goed, bepaalde stromingen in Nederland willen graag zien dat Poetin "wint"quote:Op maandag 4 april 2022 15:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.
Oostenrijk zou ook niet naar het feestje gaan waar ze niet voor worden uitgenodigd.
Het probleem is ook niet het stilzetten van de bron, maar om het daarna weer op capaciteit te krijgen. Als je na het 'pluggen' van de bron bij hervatting later nog maar op 50% van de originele capaciteit kan produceren denk je wel 2x na om nu de bron stil te zetten. Hoe ouder/uitgeputter het veld is hoe lastiger.quote:Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Volgens deze op-ed in een overheidsblad is het tijd dat de Russen w
Oekraine nu De-Oekrainiseren. Denazificeren was een leugen geven ze toe, maar wel een noodzakelijke.
Ik zie je niet als Poetinpijper, en denk dat weinigen je zo zien. Wel lijk je een kritischere blik te hebben op Oekraïne dan op Rusland. En dat vind ik best opvallend (en ik zal één en ander uitleggen).quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt en het afdoet als Putinpijperij, gaat doen dat ik blind ben, van alles loop te ontkennen en van alles goed loop te praten kan ik verder weinig aan doen.
Zo begon het natuurlijk niet. Het begon met de illegale inval in Oekraïne, waarbij al heel snel opviel dat burgerdoelen aangevallen werden.quote:Het begon natuurlijk al helemaal aan het begin van de oorlog waar Zelensky de Oekraiense burgers opriep om de wapens op te pakken en molotov cocktails te maken. Zelfs de lokale bierbrouwerijen gingen molotov cocktails brouwen ipv bier... Ik waarschuwde er volgens mij toen al voor dat dat nare situaties zou kunnen opleveren aangezien de burgers die normaliter beschermd worden door de conventie dan direct als combatant worden aangemerkt en het ze dus een legitiem militair doel maakt.... Dat zag ik natuurlijk al helemaal verkeerd want de wapens moesten zichtbaar gedragen worden dit dat alles...
Punt is dat je de brede modus operandi van de Russen niet zag/leek te zien. Na 48 uur had je al kunnen zien dat Rusland vrij onnauwkeurig was met het treffen van louter de 'militaire infrastructuur' en dat is later alleen maar duidelijker geworden. Er zijn ziekenhuizen gebombardeerd, een theater en zelfs een hele stad is van de kaart geveegd. En uit bezet gebied kwamen er al snel beelden van demonstranten waar op geschoten werd (ik herinner me het beeld van burgers die militaire voertuigen tegenhielden, maar waar het vuur op geopend werd) en burgemeesters die het slachtoffer van ontvoering en moord werden.quote:Nu ook weer met die wasmachines, iedereen in paniek want plunderen en jatten... Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden bestaan maar dat schijnt dan allemaal weer niet te kunnen en zie ik het allemaal verkeerd want wij hebben de feiten wel op een rijtje... Mobieltjes, sierraden. portemonnees ed. heb ik het helemaal niet over gehad he, die haal oa jij er weer bij. Want dat geloof ik ook wel. Overigens doen de Oekraieners dat ook want hoe kunnen die anders naar het Russische thuisfront bellen? Maar goed, ik vind dat feitelijk nog wel het minste probleem als je de beelden ziet vanuit Bucha....
Hebben jouw persoonlijke ervaringen als militair ervoor gezorgd dat jij de dingen wel heel snel vanuit militair standpunt bekijkt? En daarom zoiets hebt van, het hoeven geen oorlogsmisdaden te zijn, want ik weet hoe moeilijk het is om als militair zuiver, zonder oorlogsmisdaden, te handelen?quote:Anyway, het enige wat ik probeer in deze reeks is mensen meer bewust te maken van het Humanitair Oorlogsrecht/ Conventie van Geneve en dat alles niet per definitie een oorlogsmisdaad is... Want geloof me ook het Nederlandse leger heeft hier enorm veel mee te maken gehad in bv. Afghanistan, nou scheelde het dat we aardig duidelijke Rules of Engagement hadden maar ook daar hadden we te maken met Taliban die op ons schoten (dan mag je terug schieten) om vervolgens het wapen weg te gooien en rustig terug te lopen richting de bazaar oid omdat ze wisten dat wij dan toch niks meer mochten doen. Of raketbeschietingen van afstand waarbij we met de waarnemingsmiddelen gewoon zagen dat ze bezig waren met hun opstelling maar we niks mochten doen omdat niet duidelijk was of er collateral damage kon ontstaan. Nou was dat vanwege onze relatief strenge ROE aardig duidelijk maar binnen de coaltitie kon dat gewoon anders zijn. Een ander land kon bv. de raketopstelling wel aangrijpen van afstand (atilerie, CAS oid). Voor ons zou dat een overtreding van de ROE betekenen maar het zou dan weer geen overtreding van het HOR/ Conventie van Geneve zijn geweest.
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.quote:Op maandag 4 april 2022 15:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ twitter ]
Waarom doen die Russen zo moeilijk, noem het gewoon Endlösung der Ukrainischen Frage.
En de oplossing daarvoor is het genocideren van alle Russen?quote:Op maandag 4 april 2022 15:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.
en de buurlanden want nukes houden zich niet aan grenzenquote:Op maandag 4 april 2022 15:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En de oplossing daarvoor is het genocideren van alle Russen?
Heel verstandigquote:Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hopelijk valt Japan de Noordelijke Territoriën (de zuidelijke Koerillen) binnen. Ook het heroveren van Transnistrië door Moldavië en Roemenië zijn logische stappen. De enige taal die die de mafkezen uit Moskou kennen is terugslaan.
Dat kanonnenvoer is ook niet zo onschuldig als je ziet en hoort wat ze doen in de steden van Oekraïnequote:
Wow, zo makkelijk kan iemand dus ontsporen wat ideeën betreft. Kan je nagaan wat er met mensen gebeurt als een hele propagandamachine op hun wordt afgevuurd.quote:Op maandag 4 april 2022 15:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.
Welk embargo van Russisch gas? Een EU breed embargo van Russisch gas is helemaal niet haalbaar op korte termijn. Er zijn simpelweg niet genoeg direct beschikbare alternatieven die het Russische gas van de een op andere dag kunnen vervangen. Er is onvoldoende infrastructuur voor de massale import en distributie van LPG, geen alternatieve pijpleidingen naar andere gasvelden zoals die in de Middenlandse-zee bij Cyprus en Israel. Europese leveranciers zoals Noorwegen zitten al aan hun max export. Het gaat honderden miljarden en tien plus jaar kosten om volledig van het Russische gas af te komen.quote:
ja meer oorlog is het beste antwoord hierquote:Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hopelijk valt Japan de Noordelijke Territoriën (de zuidelijke Koerillen) binnen. Ook het heroveren van Transnistrië door Moldavië en Roemenië zijn logische stappen. De enige taal die die de mafkezen uit Moskou kennen is terugslaan.
Specsusericon.gifquote:Op maandag 4 april 2022 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja meer oorlog is het beste antwoord hier
quote:
quote:'EU gooide olie op het vuur tijdens de revolutie in Kiev'
Het is morgen precies vijf jaar geleden dat Europarlementariër Hans Van Baalen (VVD) samen met zijn partijleider Guy Verhofstadt zijn steun uitsprak aan de pro-Europese betogers in de Oekraïense hoofdstad Kiev. "Toen er veel mensen werden doodgeschoten, belden mijn kennissen me. Ze suggereerden dat het schieten zou stoppen als er Westerlingen op het plein zouden zijn", aldus de liberaal. "Ik ben onmiddellijk gegaan."
Aangekomen op het Maidanplein zegt Verhofstadt tegen de menigte: "Er komt iedere week een nieuwe EU-delegatie hierheen tot jullie de strijd hebben gewonnen". Van Baalen vult hem aan: "We blijven bij jullie".
Het verbaasde hoogleraar internationale betrekkingen en veiligheid Rob de Wijk. "Als je in zo'n functie daarheen gaat en je uitspreekt, dan weet je gewoon dat je olie op het vuur gooit. Ik vind dat niet verstandig, want als het escaleert hou je het niet meer in de hand en dat is ook precies wat gebeurd is."
De EU-steun bevestigt de Russische uitleg dat er sprake was van buitenlandse inmenging, zegt de Russische buitenlandadviseur Andrey Kortunov. In zijn ogen werd Euromaidan-beweging bestuurd door de VS en de EU. "Stel je voor dat Russische politici in Parijs de gele hesjes zouden steunen. Dat zou het Elysée ook niet goedkeuren." Volgens Kortunov waren veel van de huidige spanningen voorkomen als de EU "delicater had opgetreden".
De Maidan-revolutie in Oekraïne geldt als het keerpunt voor in de verhoudingen tussen Rusland en het Westen. Voor Moskou is de openlijke steun van de EU en de VS aan de betogers in Kiev een bevestiging dat het de invloedssfeer wil uitbreiden. De Russische annexatie van de Krim en de steun aan separatisten in Oost-Oekraïne, die volgden op het afzetten van de pro-Russische president Janoekovitsj, wekte vervolgens kwaad bloed in het westen.
Van Baalen stelt dat degenen die zeggen dat Poetin zou zijn ontvlamd door zijn speech in Kiev "een arts moeten raadplegen". Maar Kortunov zegt dat de toespraak "natuurlijk is bekeken" in Moskou. Ook volgens De Wijk onderschat van Baalen het effect van zijn optreden.
Olie op het vuur
Zelfs Petro Porosjenko was ontstemd door het bezoek van Verhofstadt en Van Baalen, zegt De Wijk. Porosjenko was toen een vooraanstaand Euromaidan-activist en lonkt als de huidige president van Oekraïne opzichtig naar de EU en de NAVO. "Toch zei hij dat hij de komst van het duo olie op het vuur gooide", aldus de Wijk. "Ik hoor hem nog zeggen: 'De toekomstig president van Oekraïne gaat het hier moeilijk mee krijgen".
Tegen Van Baalen ontkent Porosjenko dit. "Zowel hij als zijn minister van Buitenlandse Zaken hebben mij later het tegendeel beweerd", aldus de VVD'er. "Laat de geschiedenis maar oordelen. Ik zou het zo weer doen."
De dag na van Baalens bezoek aan Kiev vluchtte president Janoekovitsj naar Moskou. Vorige maand werd hij in Kiev bij verstek veroordeeld tot 13 jaar cel voor hoogverraad, omdat hij Rusland om militaire steun verzocht. De afzetting van Janoekovitsj werd door Moskou als een 'coup' beschouwd. Kort daarna annexeerde Rusland de Krim en verleende het militaire steun aan de separatisten in Oost-Oekraïne.
Kortunov: "Als je de situatie van vandaag vergelijkt met de situatie van de Koude Oorlog dan bevinden we ons nu in de jaren 50, toen er nog geen regels waren".
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-revolutie-in-kiev
Precies. Zelf nadenken kan je blijkbaar niet, geen seal of truth, dus je weet het niet.quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...
Je bent massaal mij dingen in de mond aan het stoppen.quote:Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:
Etc. etc...
Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.quote:Op maandag 4 april 2022 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat mij betreft pakken andere landen terug wat hen door Rusland afgenomen is. Bijkomend voordeel is dat Rusland dan zijn krachten moet verdelen over meerdere fronten. Iets dat de Oekraïners dan weer erg goed zou uitkomen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zeker nu die verschrikkingen aan het licht komen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.
Doe eens rustig aan joh, allemachtig.quote:Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef ExTec het volgende:
Precies. Zelf nadenken kan je blijkbaar niet, geen seal of truth, dus je weet het niet.
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een stormquote:Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.
quote:
In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.quote:
Ik ben de rust zelvequote:
Hoe had Oekraïne bij de EU kunnen komen als dit gebeurd om te voorkomen dat Oekraïne bij de EU komt?quote:Op maandag 4 april 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.
Wellicht zijn die dezelfdequote:Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeftquote:Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
Dat hoop ik niet voor hem.quote:Op maandag 4 april 2022 15:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Wellicht zijn die dezelfde
Mindblowing.gif
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.quote:Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet voor hem.
En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Kom aan, dit is niet nodig om zo iemand aan te vallen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet voor hem.
En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Maak je niet druk. Ik heet niet putin, en ben niet van plan mijn buurlanden binnen te vallen met veel kanonnenvlees en aftandse tanksquote:Op maandag 4 april 2022 15:52 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..quote:Op maandag 4 april 2022 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een storm
als beide kampen er klaar mee zijn zul je best kunnen onderhandelen maar daar zijn we nog lang niet vrees ik
dan is het misschien beter als ze dat niet doenquote:Op maandag 4 april 2022 15:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.quote:Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Perrin het volgende:
Als praten geen zin meer heeft.
[ twitter ]
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..quote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is het misschien beter als ze dat niet doen
dat snap ik maar de Oekrainers willen straks als het afgelopen is ook een zak geld van ons om de boel weer op te bouwen, daar mogen we best wat voor terugvragen lijkt mequote:Op maandag 4 april 2022 15:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.quote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.
Je wekt niet echt de indruk de rust zelve te zijn. Sterker nog, jij geeft mij vaak de indruk door te drammen en per se gelijk te willen krijgen hier op Fok.quote:Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeft
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).quote:Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.
Vilnius, januari 1991.
De gebeurtenis zelf liep uit op een drama.
Het uiteindelijke resultaat was het einde van de Sovjet-Unie.
Uiteraard zijn er allemaal gebeurtenissen en ontwikkelingen die aan de situatie in de Sovjet-Unie voorafgingen. Uiteindelijk was de echte oorzaak gewoon dat het communistische systeem en de economische inrichting van het land waren mislukt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
Achja is hier volgens mij de laatste die anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift volgens mij, dat is echt eenrichtingsverkeer zijn kant opquote:Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.
Toen AchJa nog allerlei alternatieve verklaringen gaf, waren de kenners al een stuk verder:
18 maart:
BNR: 'Alles wijst op schending oorlogsrecht'
De laatste tijd stromen de berichten binnen over de burgerslachtoffers van de oorlog in Oekraïne. De regels met betrekking tot het oorlogsrecht worden zwaar geschonden, stelt hoogleraar Militair Recht Marten Zwanenburg van de UvA. 'Poetin lijkt geen onderscheid meer te maken tussen militaire- en burgerdoelen.'
22 maart:
Hoogleraar Oorlogsstudies: 'Rusland schendt humanitair oorlogsrecht'
Hoogleraar Frans Osinga ging in de talkshow Op1 in op de vraag of Rusland en president Vladimir Poetin zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
Of met Reagan die met zijn defensiebegroting de USSR binnen no time compleet aan de rand van de hongersnood bracht.quote:Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
De nijptang in het Oosten komt eraan.quote:
Okay. Geen onterechte standpunten. Maar wel nooit gezegde voorbeelden...quote:Op maandag 4 april 2022 16:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Achja is hier volgens mij de laatste die anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift volgens mij, dat is echt eenrichtingsverkeer zijn kant op
quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:
Etc. etc...
Het Amerikaanse ministerie van Defensie was verantwoordelijk voor de voedselvoorziening in de S-U? Wist ik niet.quote:Op maandag 4 april 2022 16:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of met Reagan die met zijn defensiebegroting de USSR binnen no time compleet aan de rand van de hongersnood bracht.
De Russen spendeerden zichzelf de armoede in om mee te kunnen komen.quote:Op maandag 4 april 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het Amerikaanse ministerie van Defensie was verantwoordelijk voor de voedselvoorziening in de S-U? Wist ik niet.
Die heb ik nagenoeg allemaal langs zien komen andersquote:Op maandag 4 april 2022 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay. Geen onterechte standpunten. Maar wel nooit gezegde voorbeelden...
[..]
Lijkt me de schuld van de Russen die zichzelf na decennia van wanbeleid schromelijk overschatten en waarvan de leiders, net zoals Reagan, op dat moment al te dement waren om nog gedegen beleid te voeren met juiste inschatting van de gevaren en prioriteiten.quote:Op maandag 4 april 2022 16:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Russen spendeerden zichzelf de armoede in om mee te kunnen komen.
Nee. Hoogstens is het voor de Russen makkelijker omdat ze in het oosten de aanvoer via Rusland kunnen doen, en omdat veel verzet in de Donbas al uitgeschakeld is. Toch zal het niet veel makkelijker worden.quote:
Wie had het over fosfor?quote:Op maandag 4 april 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die heb ik nagenoeg allemaal langs zien komen anders
Ik heb dat wel voorbij zien komen hier, wie ermee kwam weet ik niet meer maar ik herinner mij wel dat het ter sprake kwam. Dat was in de periode dat iedereen over thermobarische bommen aan het palaveren was.quote:
Ik denk dat ze deze maand vol inzetten op het afsnijden van de Oekrainse posities in Oost-Oekraine. Omsingelen en een vernietigende slag toebrengen. Of het ze lukt is een tweede, maar Poetin zal het zeker proberen.quote:Op maandag 4 april 2022 16:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee. Hoogstens is het voor de Russen makkelijker omdat ze in het oosten de aanvoer via Rusland kunnen doen, en omdat veel verzet in de Donbas al uitgeschakeld is. Toch zal het niet veel makkelijker worden.
Als de Russen als doel hadden om meer oosters grondgebied te veroveren, hadden ze het offensief in Kiev juist uit moeten breiden. Dan houd dwing je de Oekraïners namelijk om hun aandacht te verdelen tussen Kiev en het oosten van het land.
Geen idee joh, het is 268 delen al manquote:
Gaat nog een helse klus worden nu ze het verrassingselement niet meer hebben.quote:Op maandag 4 april 2022 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze deze maand vol inzetten op het afsnijden van de Oekrainse posities in Oost-Oekraine. Omsingelen en een vernietigende slag toebrengen. Of het ze lukt is een tweede, maar Poetin zal het zeker proberen.
Ja dat wordt brute force.quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gaat nog een helse klus worden nu ze het verrassingselement niet meer hebben.
Dit is van De Speld?quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren
Stef Blok gaat het allemaal in goede banen leiden.
En nu Oekraïne ook weer troepen vrij krijgt in en rondom Kiev.quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gaat nog een helse klus worden nu ze het verrassingselement niet meer hebben.
Helaas, bittere ernst.quote:
Ik bedoel maar!quote:
Zouden meer landen moeten doen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Perrin het volgende:
Als praten geen zin meer heeft.
[ twitter ]
Sja het is niet alsof Rusland plechtig heeft beloofd daar nooit meer terug te komen. Je kunt daar niet alles weghalen om vervolgens verrast te worden dat je hoofdstad onder de voet wordt gelopen.quote:Op maandag 4 april 2022 16:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En nu Oekraïne ook weer troepen vrij krijgt in en rondom Kiev.
Nou, met hem wordt dat helemaal niks dus.quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren
Stef Blok gaat het allemaal in goede banen leiden.
Dat sowiesoquote:
Het lijkt me dat ten westen van de Dnjepr er redelijk veel bataljons tot nu toe niets aan het doen zijn. Je kan de Kiev-troepen wat rust geven door ze naar het westen terug te trekken en dan wat van je reserves naar het front in het oosten sturen - dat moet ook makkelijker gaan nu de grootste aanvoerlijnen weer onbelegerd in Oekraïense handen zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja het is niet alsof Rusland plechtig heeft beloofd daar nooit meer terug te komen. Je kunt daar niet alles weghalen om vervolgens verrast te worden dat je hoofdstad onder de voet wordt gelopen.
Schijf het sanctiebeleid van Nederland maar af dan, als er een persoon is die alles verziekt wat hij aanraakt dan is het Blok wel.quote:
Je kunt niet alles weghalen, maar je hoeft ook niet je hele arsenaal (waarvan een deel tegenaanvallen uitvoerde) daar achter te laten.quote:Op maandag 4 april 2022 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja het is niet alsof Rusland plechtig heeft beloofd daar nooit meer terug te komen. Je kunt daar niet alles weghalen om vervolgens verrast te worden dat je hoofdstad onder de voet wordt gelopen.
Prima keuze anders als je doel is dat er zo lang mogelijk zo weinig mogelijk gebeurt.quote:
Als Blok het antwoord is dan stelde je de verkeerde vraag.quote:Op maandag 4 april 2022 16:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Prima keuze anders als je doel is dat er zo lang mogelijk zo weinig mogelijk gebeurt.
Ligt eraan vanaf welk perspectief je het bekijkt. Starters en mensen zonder huis hebben een groot probleem. Maar voor mensen met een groot huis of huisjesmelkers was de situatie behoorlijk af.quote:Op maandag 4 april 2022 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Schijf het sanctiebeleid van Nederland maar af dan, als er een persoon is die alles verziekt wat hij aanraakt dan is het Blok wel.
Stef "De huizenmarkt is klaar, hoeven we niets meer aan te doen" Blok.
Stef Blok die onze huizenmarkt weggaf aan rijke buitenlanders, moet nu ineens rijke buitenlanders gaan aanpakken. Zal wel weer een enorm succes worden.quote:Op maandag 4 april 2022 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Schijf het sanctiebeleid van Nederland maar af dan, als er een persoon is die alles verziekt wat hij aanraakt dan is het Blok wel.
Stef Blok heeft als minister van Buitenlandse zaken ook een jaar lang verzuimd om de Afghanistanevacuatie voor te bereiden waardoor er, na een jaar van waarschuwingen, nog helemaal niets gedaan was toen de Amerikaanse troepen al bijna vertrokken waren.quote:Op maandag 4 april 2022 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd wat ze die gaan bieden. Gratis verblijf in een legerbarak, mischien?quote:Op maandag 4 april 2022 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ghlyskilled_workers/
Russia Studying How to Lure Highly-Skilled Workers Back From Abroad - Ministry
Stoppen met een autoritair en corrupt land zijn?quote:Op maandag 4 april 2022 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ghlyskilled_workers/
Russia Studying How to Lure Highly-Skilled Workers Back From Abroad - Ministry
Misschien doen ze een Kimmetje. Hele familie naar een strafkamp wanneer ze niet het beste belang van moedertje staat steunenquote:Op maandag 4 april 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd wat ze die gaan bieden. Gratis verblijf in een legerbarak, mischien?
Er stond 'lure' hequote:Op maandag 4 april 2022 16:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Misschien doen ze een Kimmetje. Hele familie naar een strafkamp wanneer ze niet het beste belang van moedertje staat steunenIk zou nergens meer van opkijken
En ze voeren ook geen oorlog maar hebben slechts een speciale operatiequote:
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.quote:
Is het echt zo bijzonder?quote:Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk.
Foto' s zijn ook heel goed.quote:Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk.
Niet specifiek dit ene plaatje, maar over de volle breedte. Alle speeches, statements, foto ops. Behoorlijk polished en consistent allemaal.quote:Op maandag 4 april 2022 16:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is het echt zo bijzonder?
De beste man gaat gewoon -nadat de kust veilig is - poolshoogte nemen. Slim dat hij niet in een op maat gesneden pak gaat a ¤15.000, maar verder..
Hij doelt op de steden (leefbaarheid).quote:Op maandag 4 april 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan toch geen goede vertaling zijn?
De Witrussen zouden inderdaad het verraad van de eeuw nog kunnen plegen door Oekraïne in het noordwesten binnen te vallen. Proberen aanvoerlijnen uit Polen af te snijden.quote:Op maandag 4 april 2022 16:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ie ook nog de doden tot leven kan wekken dan kan Poetin het allemaal echt wel vergeten ja.quote:Op maandag 4 april 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan toch geen goede vertaling zijn?
Zie je toch van verre aankomen? De huidige invasie werd ook al maanden voorspeld aan de hand van troepenopbouw langs de grens.quote:Op maandag 4 april 2022 16:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Witrussen zouden inderdaad het verraad van de eeuw nog kunnen plegen door Oekraïne in het noordwesten binnen te vallen. Proberen aanvoerlijnen uit Polen af te snijden.
Yup. Alhoewel troepenbewegingen natuurlijk nauwlettend in de gaten worden gehouden vanuit de lucht, dus het wordt lastig de boel écht te verrassen. Maar al die mogelijkheden zorgen er ongetwijfeld voor dat er veel rondom Kyiv achterblijft.quote:Op maandag 4 april 2022 16:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Witrussen zouden inderdaad het verraad van de eeuw nog kunnen plegen door Oekraïne in het noordwesten binnen te vallen. Proberen aanvoerlijnen uit Polen af te snijden.
En gezien het huidige gemor wat daar in het leger aan de gang lijkt, verwacht ik ook niet dat ze dat zouden doen.quote:Op maandag 4 april 2022 16:42 schreef EinarBoe het volgende:
maar ik denk niet dat Wit-Rusland een significante aanval zou kunnen plaatsen zonder eerst tenminste een week zichtbare voorbereidingen te treffen.
Bovendien is dat leger meer geschikt om de eigen bevolking onder de duim te houden dan Oekraine te veroveren. Net als die holbewoners van Kadyrov.quote:Op maandag 4 april 2022 16:43 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En gezien het huidige gemor wat daar in het leger aan de gang lijkt verwacht ik ook niet dat ze dat zouden doen.
Loesje kan al amper zijn eigen bevolking onder de duim houden.
Toch wel ballen, hoor, dat ie daar naartoe is.quote:
quote:Op maandag 4 april 2022 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien is dat leger meer geschikt om de eigen bevolking onder de duim te houden van Oekraine te veroveren.
Ja daar gaan nog veel boeken over worden geschreven en ongetwijfeld films over worden gemaakt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch wel ballen, hoor, dat ie daar naartoe is.
En op de eerste foto van deze reeks zie je in ieder geval oprechte aandacht voor de man met wie hij in gesprek is:
https://www.instagram.com/p/Cb7owNbgKhr/
Hij zal net zo min heilig zijn als the next guy, maar ik vind dat hij voor zijn houding en daden in deze oorlog wel degelijk respect verdiend.
Dan IS hij een heiligequote:Op maandag 4 april 2022 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ie ook nog de doden tot leven kan wekken dan kan Poetin het allemaal echt wel vergeten ja.
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.quote:Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.
En hij gebruikt zijn skills op een efficiente manier. Hij heeft duidelijk ook goed in de gaten hoe je social media bijvoorbeeld goed kunt gebruiken.quote:Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.
Zelenskyy heeft scenarioschrijvers etc, goede vrienden met wie hij dat productiebedrijf heeft opgericht, meegenomen naar de regering. En zelf is hij ook schrijver.
Iemand als Churchill - toch door velen geroemd - heeft toch zijn sporen vooral verdiend door vanaf zijn landhuis mensen op te jutten om wel te gaan vechten, 1000 kilometers verderop. Dan is de methode Zelensky wel wat heldhaftiger.quote:Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja daar gaan nog veel boeken over worden geschreven en ongetwijfeld films over worden gemaakt.
Er zijn en mensen een hart onder de riem steken is nu ook voldoende.quote:Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.
Zelenskyy heeft scenarioschrijvers etc, goede vrienden met wie hij dat productiebedrijf heeft opgericht, meegenomen naar de regering. En zelf is hij ook schrijver.
Alleen de berichtgeving in Oekraine komt niet alleen van Oekraine maar ook, voor ons, veelal van Westerse journalisten, de berichtgeving uit Rusland komt direkt van de Russische staat. Nogal een essentieel verschil.quote:Op maandag 4 april 2022 16:54 schreef miss_sly het volgende:
Draadje, interessant vond ik. Geeft ook weer waarom ik meer wantrouwen heb richting Ruslands propaganda en meer vertrouwen in Ukraïense berichtgeving.
[ twitter ]
Wat anders? Krijgsgevangen laten nemen? Dan waren alle troepen in het gehele koninkrijk en op zee ook verplicht zich over te geven. Hadden de Koninklijke Marine en de KNIL zich aan de kant van Duitsland moeten scharen?quote:Op maandag 4 april 2022 16:52 schreef luxerobots het volgende:
bij een oorlog hier, zal het koningshuis waarschijnlijk zo weer in het buitenland zitten...).
Wat zou hier gebeurd zijn?quote:Op maandag 4 april 2022 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
https://www.washingtonpos(...)id=hp-top-table-main
Het begint met een b en eindigt met omquote:Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zou hier gebeurd zijn?
[ afbeelding ]
Dit is die brug die meer dan een maand geleden al bij Irpin is opgeblazen door de Oekraïners zelf toch?quote:Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zou hier gebeurd zijn?
[ afbeelding ]
Het is essentieel om de politieke en militaire elite niet te laten doden of gevangennemen door de vijand. Die moeten als laatste 'aan de beurt' zijn voor de frontlinie.quote:Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat anders? Krijgsgevangen laten nemen? Dan waren alle troepen in het gehele koninkrijk en op zee ook verplicht zich over te geven. Hadden de Koninklijke Marine en de KNIL zich aan de kant van Duitsland moeten scharen?
Stef Blok dus... die kennelijk alles kan en wil.quote:Op maandag 4 april 2022 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mag en ga toch hopen dat hij in -en op de achtergrond genoeg special forces heeft mee lopen die als adelaars alles en iedereen in de smiezen houden.quote:Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |