abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2022 @ 12:08:21 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204327072
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
:D

Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?

Wegrennen lijkt me vaak makkelijker dan voorwaarts gaan als je beschoten wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204327086
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dan kun je beter tanks van Daf hebben, die gaan achteruit even hard als vooruit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 april 2022 @ 12:11:49 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327110
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee, die hebben achteruitkijkspiegels, zien ze het front ook eens...
  maandag 4 april 2022 @ 12:12:20 #5
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204327117
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
:D

Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
Ja, want omdat de logistiek van het russische leger k*t met peren is, moet dat natuurlijk ook gelden voor het wit-russische post bedrijf.

Nevermind dat rusland last heeft van een te grote afhankelijkheid van het spoor, en dat opzich goed gaat, maar het met name gaat wringen als de te kleine hoeveelheid vrachtwagens die in een BTG zitten te ver bij hun railhead vandaan moeten opereren.

Nope, doen we niks mee, russische logistiek is k*t, dus die van de wit-russische post, terwijl die waarschijnlijk volledig anders in elkaar zit, moet ook k*t zijn.

En zo zijn we natuurlijk weer bij het gewenste punt aangeland, het is allemaal niet waar, het is allemaal weer in scene gezet.... :)
  Redactie Sport maandag 4 april 2022 @ 12:13:44 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204327133
Ik hoorde net het alarm, moeten wij ook vrezen?

Maar zonder gekheid: Wat denken we dat de Russen van plan zijn?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204327144
twitter
  maandag 4 april 2022 @ 12:17:55 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327166
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:

Ja, want omdat de logistiek van het russische leger k*t met peren is, moet dat natuurlijk ook gelden voor het wit-russische post bedrijf.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de aanvoer van de Russen ansich. Er staat een 60km lange colone op de weg naar Kiev en het gaat geen kant op maar andersom zou het allemaal prima verlopen?

Of dat nou door de PTT of het leger zelf gedaan moet worden maakt mij weinig uit.

quote:
Nevermind dat rusland last heeft van een te grote afhankelijkheid van het spoor, en dat opzich goed gaat, maar het met name gaat wringen als de te kleine hoeveelheid vrachtwagens die in een BTG zitten te ver bij hun railhead vandaan moeten opereren.
Gewoon nul komma nul rekening gehouden met de omstandigheden.

quote:
Nope, doen we niks mee, russische logistiek is k*t, dus die van de wit-russische post, terwijl die waarschijnlijk volledig anders in elkaar zit, moet ook k*t zijn.

En zo zijn we natuurlijk weer bij het gewenste punt aangeland, het is allemaal niet waar, het is allemaal weer in scene gezet.... :)
Ik heb het nergens over "in scene zetten"... Ik weet niet wat jij verder uit de beelden kunt opmaken, ik iig vrij weinig.

Ik bekijk gewoon meerdere mogelijkheden, kun je het niet mee eens zijn dat mag verder.
pi_204327200
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

Dat horen we zodra ze een plan bedacht hebben :)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:20:53 #10
236264 crew  capricia
pi_204327203
Nou ja.
Ik denk dat de Russen wel gewend zullen zijn dat de post er wat langer over doet. :+
Maar dat ze spullen naar huis sturen, lijkt me niet zo ver gezocht. Wat brengen ze anders aan zo'n postbedrijf?

Of was het een afhaallocatie? Dat ze spullen van thuis kregen opgestuurd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204327228
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 12:20 schreef capricia het volgende:
Dat ze spullen van thuis kregen opgestuurd?
Lege dozen, vermoedelijk. >:)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:23:45 #12
236264 crew  capricia
pi_204327241
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lege dozen, vermoedelijk. >:)
En van dat wrap-plasticfolie. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204327245
quote:

Van het hele continent Rusland maken!
  maandag 4 april 2022 @ 12:30:26 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204327306
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:15 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Genocidale fascistentaal. Ze schroeven de hoeveelheid haatpraat nog een tandje op.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 4 april 2022 @ 12:31:08 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 april 2022 @ 12:31:18 #16
38496 Perrin
pi_204327318
quote:

Alles op alles zetten om zoveel mogelijk van Oekraine te bezetten en te 'zuiveren'.
  maandag 4 april 2022 @ 12:32:03 #17
6484 ExTec
pi_204327330
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de aanvoer van de Russen ansich. Er staat een 60km lange colone op de weg naar Kiev en het gaat geen kant op maar andersom zou het allemaal prima verlopen?

Of dat nou door de PTT of het leger zelf gedaan moet worden maakt mij weinig uit.
[..]
Gewoon nul komma nul rekening gehouden met de omstandigheden.
[..]
Ik heb het nergens over "in scene zetten"... Ik weet niet wat jij verder uit de beelden kunt opmaken, ik iig vrij weinig.

Ik bekijk gewoon meerdere mogelijkheden, kun je het niet mee eens zijn dat mag verder.
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.

En dan kan je wel weer komen met 'ja maar 60KM colone', maar die is dus van het leger, speelt zich in Oekraïne af,

En het oorlogsbuit op de post doen speelt zich niet in Oekraïne af, en loopt niet via de logistieke paden van het russische leger.

Maar ik moet het echt nog een keer uitleggen hé?
  maandag 4 april 2022 @ 12:32:17 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 april 2022 @ 12:35:49 #19
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204327381
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.

En dan kan je wel weer komen met 'ja maar 60KM colone', maar die is dus van het leger, speelt zich in Oekraïne af,

En het oorlogsbuit op de post doen speelt zich niet in Oekraïne af, en loopt niet via de logistieke paden van het russische leger.

Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.
are we infinite or am I alone
  maandag 4 april 2022 @ 12:38:32 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327404
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:

Zucht... Als de Russen prima in staat blijken te zijn om hun gestolen waar vanaf het front met vrachtwagens af te voeren richting het noorden dan zou die route andersom wel gebruikt gaan worden voor de meer belangrijkere zaken toch? Of is dat nou echt rocket science ofzo? Of is het allemaal buit gemaakt in Belarus? En volgens mij stonden die uitgebrande wasmachines op een militaire truck of ga je dat ook nog ontkennen? Dus ja, dat zou dus gewoon via de reguliere logistieke lijnen van Rusland gaan...

Maar goed, het het begint weer van voren af aan... Dus :W
pi_204327408
quote:
Ja of door een lage suikerspiegel..flikker toch op zeg.
  maandag 4 april 2022 @ 12:40:09 #22
6484 ExTec
pi_204327418
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.
Maar er zijn toch genoeg berichten geweest over terugtrekking van russische troepen richting wit-rusland?

Of was dat ook voor de verandering slechts een optreden van de Oekraïense leger toneelgroep?

Zo niet, dan kunnen we er dus gevoeglijk van uit gaan dat, ja, er russische soldaten in wit-rusland zijn gearriveerd, die dus als we de filmpjes mogen geloven, hun buit op de post aan het doen zijn.
pi_204327421
Die Russen schroomden ook niet om de sieraden en telefoons geld van de lijken van de slachtoffers van mh17 te stelen of zijn we dat weer vergeten?
pi_204327423
quote:
[ twitter ]
Ik krijg hier (even afgezien van de authenticiteit en achtergrond van dit stuk, dat kan ik niet verifiëren; is het een opiniestuk, Russisch staatsbeleid, etc.) serieus wel een beetje Nanking-vibes bij eerlijk gezegd.
Ook bij die beelden van gisteren.

:{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 4 april 2022 @ 12:42:53 #25
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327448
quote:
[ twitter ]
Knap staaltje double down richting je eigen achterban als je de oorlog op geen enkele manier aan het winnen bent. De plannen in nazi-Duitsland werden ook steeds geschifter naarmate het verlies onafwendbaarder werd.
  maandag 4 april 2022 @ 12:42:56 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327449
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef crystal_meth het volgende:
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...
pi_204327455
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...
Lijken kan je niks aan verdienen hè.
pi_204327473
quote:

[..]
Die postkantoren waren geen vrachwagens vol wasmachines maar soldaten die hun zakken vol had gestopt met iPhones en juwelen. Maar steek je kop lekker in het zand joh :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  maandag 4 april 2022 @ 12:44:30 #29
6484 ExTec
pi_204327474
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zucht... Als de Russen prima in staat blijken te zijn om hun gestolen waar vanaf het front met vrachtwagens af te voeren richting het noorden dan zou die route andersom wel gebruikt gaan worden voor de meer belangrijkere zaken toch? Of is dat nou echt rocket science ofzo? Of is het allemaal buit gemaakt in Belarus? En volgens mij stonden die uitgebrande wasmachines op een militaire truck of ga je dat ook nog ontkennen? Dus ja, dat zou dus gewoon via de reguliere logistieke lijnen van Rusland gaan...

Maar goed, het het begint weer van voren af aan... Dus :W
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelers :) leken kleine dingen op de post aan het doen. En zoiets als een mobieltje heb je op zak, hoef je niet te vervoeren met een vrachtwagen.
  maandag 4 april 2022 @ 12:45:46 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327489
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelers :) leken kleine dingen op de post aan het doen. En zoiets als een mobieltje heb je op zak, hoef je niet te vervoeren met een vrachtwagen.
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?

quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:
Want wat was de laatste?

We moesten er niet vanuit gaan dat de wasmachines achter in die opgeblazen vrachtauto's geplunderd waren,

Nee, we moesten toch echt de optie openhouden dat dat blijkbaar hun eigen wasmachines waren.
pi_204327501
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Zouden we deze week bij de uitzendingen van Ongehoord wappieNederland te horen krijgen dat de beelden in Bucha gefabriceerd zijn en dat de doden eigenlijk de schuld zijn Zelensky?
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen. :r
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204327518
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef SamCooke het volgende:

[..]
*gefrustreerde soldaten door de oorlogsvoering van Zelinsky met steun van de partizanen in Brussel, waardoor die arme Russen geen andere keuze hadden.*
  maandag 4 april 2022 @ 12:49:21 #33
6484 ExTec
pi_204327522
quote:

[..]
En is dit een geval dat omdat jij je niet kan voorstellen dat die russen hun kameraden maar laten liggen om te rotten, het daarom niet zo kan dat het ook echt gebeurt?

En de vorige topic was een transcript van een Oekraïense soldaat die de moeite nam om de vrouw van een gevallen soldaat precies dat mede te delen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ssian_soldier_kia_in
UA soldier calls wife of Russian soldier KIA in Bucha: "They looted and took with them everything. Children's clothes, TVs, cash, safes, car seats - but they left your husband's corpse here to rot."

Hi.
Hi.
Hi. Is this your husband's phone?
Yes.
Your husband died. In Ukraine.
Proof.
What proof? I'm telling you right now, your husband died. Near Kiev.
Near Kiev? There's lots of towns near Kiev - which one?
Find out from his command. I'm just giving you the news. They didn't take your soldiers' bodies. They took TVs, they took our washing machines, cash, safes - but they didn't take your husband's corpse, because evidently they had no more room.
What town?
The town of Bucha. Find out more from the command. They stole and looted everything. They stole children's clothing, children's car seats - they stole everything they could fit in their luggage. All the things we bought and saved up for for years. But they couldn't be bothered to take your husband's corpse. They only made sure to take his boots. I'm just giving you the facts I'm not trying to preach or anything. Ask the command how they are getting the bodies. I just wanted to tell you about your husband and the fact that your leaders aren't bringing home your dead soldiers. You draw your own conclusions from this. They came to a foreign country - and left. Without their fallen comrades. Goodbye.
Maar ik weet eigenlijk waarom ik hier nog mee kom, want: geen Seal of Official Truth, derhalve is het niet waar.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:50:05 #34
8781 crew  Frutsel
pi_204327528
Orbanneke heeft de felicitaties van Putin weer binnen lees ik :)
  maandag 4 april 2022 @ 12:51:06 #35
38496 Perrin
pi_204327539
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
China heeft hem ook al gebeld en hun vreugde geuit.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:51:08 #36
5428 crew  miss_sly
pi_204327541
quote:
Ik heb het gekeken.
Waarom post je dit? Wat wil je ermee zeggen?
Oprechte vraag, overigens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:53:44 #37
5428 crew  miss_sly
pi_204327568
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

De wasmachine kan natuurlijk prima geplunderd zijn zonder de bedoeling deze op de post naar Rusland te doen.

Er wordt hier zo zwart-wit gepost, en ik heb het idee weinig moeite gedaan om te proberen te begrijpen wat een ander bedoeld. Verschillende mensen, hoor.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:54:17 #38
5428 crew  miss_sly
pi_204327571
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zegt ie toch helemaal niet?
  maandag 4 april 2022 @ 12:54:17 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327572
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het gekeken.
Ter info, niks meer niks minder. Iig niet om eoa discussie uit lokken.

Of is dat tegenwoordig ook al verboden hier? Als we daar op gaan modereren heb ik ook nog wel wat suggesties.
  maandag 4 april 2022 @ 12:54:18 #40
6484 ExTec
pi_204327574
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Je bent niet het scherpste mes in de keuken hé?

Omdat ik geen filmpjes van wasmachines heb gezien die op de post zijn gedaan, betekent lijkt mij niet dat ze niet gestolen kunnen zijn?

Maar ook dit past in het patroon: Mariupol in puin, maar sergeant bromsnor heeft geen 'filmpjes' gezien die onomstotelijk bewijzen dat er geen soldaten in al die gebouwen zaten, dus geen oorlogsmisdaad.

Geen filmpjes van wasmachines op de post? Dan is het niet gebeurt, is het niet gestolen, en waren het dus hun eigen wasmachines.

Schitterend oeuvre van alleen maar twijfel zaaien, heb je toch.
pi_204327576
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.
  maandag 4 april 2022 @ 12:54:53 #42
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327580
quote:
Het schijnt een stuk makkelijker te zijn om verkiezingen te winnen als er nauwelijks onafhankelijke pers mag zijn in het land. We feliciteren kameraad Orban dan ook met zijn klinkende zege _O_
  maandag 4 april 2022 @ 12:56:26 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327600
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je bent niet het scherpste mes in de keuken hé?

Omdat ik geen filmpjes van wasmachines heb gezien die op de post zijn gedaan, betekent lijkt mij niet dat ze niet gestolen kunnen zijn?

Maar ook dit past in het patroon: Mariupol in puin, maar sergeant bromsnor heeft geen 'filmpjes' gezien die onomstotelijk bewijzen dat er geen soldaten in al die gebouwen zaten, dus geen oorlogsmisdaad.

Geen filmpjes van wasmachines op de post? Dan is het niet gebeurt, is het niet gestolen, en waren het dus hun eigen wasmachines.

Schitterend oeuvre van alleen maar twijfel zaaien, heb je toch.
Anders kom je weer even met je "Seal of Truth" stokpaardje...
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 12:56:37 #44
5428 crew  miss_sly
pi_204327602
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter info, niks meer niks minder. Iig niet om eoa discussie uit lokken.
OK.
Ik kan er op zich niet zoveel mee dat het wellicht frustratie was. Of wraak. Omdat het Russische leger nou eenmaal zo is ingericht dat dit risico wordt gelopen, dit het resultaat kan zijn. Dan is er iets door en door rot in het Russische leger, wat mij betreft.
  maandag 4 april 2022 @ 12:57:02 #45
38496 Perrin
pi_204327609
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het schijnt een stuk makkelijker te zijn om verkiezingen te winnen als er nauwelijks onafhankelijke pers mag zijn in het land. We feliciteren kameraad Orban dan ook met zijn klinkende zege _O_
En een forse dosis gerrymandering.
https://www.economist.com(...)rty-hard-to-dislodge
pi_204327614
Lavrov: beelden Boetsja in scène gezet door Oekraïne
https://nos.nl/l/2423816

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.

Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.

Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204327625
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb het gekeken.
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.

Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.

Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 13:02:45 ]
pi_204327632
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Die postkantoren waren geen vrachwagens vol wasmachines maar soldaten die hun zakken vol had gestopt met iPhones en juwelen. Maar steek je kop lekker in het zand joh :')
Moeten we de optie dat deze iPhones en juwelen eerlijk zijn gekocht om de Oekraïense middenstand een hart onder de riem te steken niet open houden?

Mogelijk zijn dit soort artikelen in Oekraïne beter verkrijgbaar en hebben deze soldaten zich vrijwillig aangemeld voor het front om goedkoper in te kunnen slaan voor de familie. Ik neem ook altijd extra wijn mee uit Frankrijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 april 2022 @ 13:00:17 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204327636
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.

Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.

Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_204327641
quote:
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.
  maandag 4 april 2022 @ 13:01:01 #51
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327642
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ook dat nog _O-
Ik dacht dat het nog wel een min of meer evenredige vertegenwoordiging zou zijn, maar alle truukjes uit het conservatieve rechtse autocratenspectrum worden gewoon uit de kast gehaald.

Orban gaat nooit meer weg uit Hongarije, tenzij ze hem er met geweld uitjagen. Wat ik zou toejuichen, hoe minder autocraten hoe beter. Schijnverkiezingen zonder enige noemenswaardige vrije pers, bieden geen enkele legitimiteit voor zijn premierschap.

Het schijnt dat ie ook een hele boel paspoorten heeft uitgedeeld aan Oekraïners in de grensregio. Ook weer een vinkje, regeren met behulp van stemmen verkregen in het buitenland (hallo Erdolf Erdogan).
  maandag 4 april 2022 @ 13:01:14 #52
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204327643
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.
Dat is al even geloof ik.

Tijdens MH17 kwamen ze ook met radarbeelden die rechtstreeks van een game afkwamen meen ik mij te herinneren.
pi_204327649
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.
pi_204327656
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.
:P
  maandag 4 april 2022 @ 13:02:27 #55
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327657
quote:

[..]

Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout.
Ingrediënten voor een Kruidvat :P
pi_204327661
quote:

Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
pi_204327663
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef quirina het volgende:

[..]
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.
Trouwens Hongarije is een NAVO land. Kunnen ze er niet uitgegooid worden als ze zo gek op Rusland zijn? Heeft Putin dan toch een landje erbij.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:03:18 #58
236264 crew  capricia
pi_204327664
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
OK.
Ik kan er op zich niet zoveel mee dat het wellicht frustratie was. Of wraak. Omdat het Russische leger nou eenmaal zo is ingericht dat dit risico wordt gelopen, dit het resultaat kan zijn. Dan is er iets door en door rot in het Russische leger, wat mij betreft.
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.

Een mensenleven is daar nu eenmaal iets anders waard dan hier. En het gaat er allemaal een stuk minder subtiel aan toe. Dit is toch precies zoals Rusland in Syrië ook oorlog voerde?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204327666
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
Niet? Het zijn champignons.
pi_204327672
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.
Ze moeten nog beslissen of de lijken nep zijn of dat ze door Oekraïners zijn vermoord. Al is het voor hun ook geen problemen om 2 tegenstrijdige leugens te vertellen.
Цой жив
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:04:27 #61
8781 crew  Frutsel
pi_204327673
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Human Rights Watch is ook een Westerse marionet dus hun getuigenverklaringen en bevindingen zijn al niet waar"

Maar goed... Rusland kent geen fatsoenlijke mensenrechten dus wat weten die nou :)
pi_204327676
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ingrediënten voor een Kruidvat :P
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had. :D
pi_204327685
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had. :D
Of was het tena lady voor babushka?
pi_204327692
quote:

[..]
Die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid in de kamer heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.

Dat staat los van dat hij alsnog meer dan 50% van het absolute aantal stemmen heeft weten te behalen. Hongaren :')
pi_204327703
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevant :P
pi_204327705
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Maar die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.

Maar alsnog heeft hij meer dan 50% van het absolute aantal stemmen weten te behalen. Hongaren :')
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen. :')
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:07:06 #67
5428 crew  miss_sly
pi_204327707
quote:

[..]

Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.

Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.
Ik kan het op emotioneel niveau niet bevatten. Wellicht vooral omdat ik in de gezegende omstandigheid leef dat ik geen flauw idee heb wat oorlog werkelijk inhoudt en dat ik die gevoelens van haat, frustratie en angst ook op geen enkele manier kan invoelen.

En dank voor je laatste zin.
  maandag 4 april 2022 @ 13:07:34 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327712
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen. :')
Geld geld geld geld geld geld geld geld geld
pi_204327716
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevant :P
Misschien was het bedoeld voor de meisjes <10jr. met rectovaginale scheuren?
pi_204327728
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hopelijk is de haat van de Polen naar Russische steun nu eindelijk groter dan hun vriendschap met Hongarije en kunnen we die banenrepubliek een artikel 7 geven.
  maandag 4 april 2022 @ 13:09:15 #71
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327734
https://www.theguardian.c(...)on-of-war-in-ukraine

Rape as a weapon: huge scale of sexual violence endured in Ukraine emerges

Dit verhaal...
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:09:41 #72
5428 crew  miss_sly
pi_204327739
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.

Een mensenleven is daar nu eenmaal iets anders waard dan hier. En het gaat er allemaal een stuk minder subtiel aan toe. Dit is toch precies zoals Rusland in Syrië ook oorlog voerde?
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.
  maandag 4 april 2022 @ 13:12:19 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204327761
quote:

[..]

Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204327767
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.
Ik kan het op emotioneel niveau niet bevatten. Wellicht vooral omdat ik in de gezegende omstandigheid leef dat ik geen flauw idee heb wat oorlog werkelijk inhoudt en dat ik die gevoelens van haat, frustratie en angst ook op geen enkele manier kan invoelen.

En dank voor je laatste zin.
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:13:08 #75
236264 crew  capricia
pi_204327770
quote:

If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 april 2022 @ 13:14:10 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204327780
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:53 schreef miss_sly het volgende:

De wasmachine kan natuurlijk prima geplunderd zijn zonder de bedoeling deze op de post naar Rusland te doen.
Alles kan. Ik vind het alleen weinig geloofwaardig.

quote:
Er wordt hier zo zwart-wit gepost, en ik heb het idee weinig moeite gedaan om te proberen te begrijpen wat een ander bedoeld. Verschillende mensen, hoor.
Ik denk dat ik juist niet zwart-wit post. Maar er vooralsnog een andere mening op nahouden is zo'n beetje verboden volgens een aantal lieden hier. Zolang ik het hele plaatje nog niet gezien heb en ik voor mezelf nog geen duidelijk beeld kan schetsen hou ik gewoon meerdere scenario's open, simpel zat. Mocht er later meer duidelijkheid komen waarbij ik ook overtuigd word dan kies ik wel een kant die mij het meest geloofwaardig lijkt. Heb ik nu ook gedaan vwb Bucha en de ootlogsmisdaden.

Hier ook weer zo'n trollpoging van betrokkene:

quote:
Ik heb al een paar keer uit proberen te leggen dat civiele gebouwen niet per defenitie geen legitiem militaire doelen kunnen zijn... Maar dat deel ontgaat hem weer volkomen.
pi_204327783
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:15:33 #78
236264 crew  capricia
pi_204327791
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.
Begrijpelijk hoor.
Maar wat wil je doen met deze emoties? Hoe vind jij dat wij (als westen) ons op moeten stellen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:16:17 #79
5428 crew  miss_sly
pi_204327799
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
Daar ter plekke is helemaal beyond comprehension.
Ik kan me derhalve ook zo vreselijk goed voorstellen dat een Zelensky en een Kuleba, de Klitschko broers, inwoners van Ukraïene, zo hard oordelen over de Russen in het algemeen. En niet begrijpen dat er vanuit het Westen in hun ogen bij lange na niet genoeg wordt gedaan op allerlei gebieden om dit soort situaties te voorkomen. Om mensenlevens te redden.
pi_204327802
twitter
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:13 schreef capricia het volgende:

[..]
If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆
pi_204327804
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.
Een erg groot tegenstander lijken ze er ook niet van te zijn, zo leren de afgelopen 30 jaar ons.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:17:18 #82
236264 crew  capricia
pi_204327805
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:16 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[..]

Daar komt ie ook vandaan. _O_
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 april 2022 @ 13:18:03 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204327814
quote:

[..]
Ik hoor de hele tijd dat ze hetzelfde hebben gedaan in Afrika, Georgië en Syrië.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 4 april 2022 @ 13:18:16 #84
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327819
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
De omroep waar je het ook het meest van verwacht. Die zijn nooit te beroerd om misstanden goed te praten vanuit de oer-Nederlandse koopmansgeest.
pi_204327821
twitter
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:18:19 #86
5428 crew  miss_sly
pi_204327822
quote:

[..]
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraïners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.
  maandag 4 april 2022 @ 13:19:22 #87
6484 ExTec
pi_204327832
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef AchJa het volgende:
Ik heb al een paar keer uit proberen te leggen dat civiele gebouwen niet per defenitie geen legitiem militaire doelen kunnen zijn... Maar dat deel ontgaat hem weer volkomen.
En evengoed heb ik een paar keer geprobeerd uit te leggen dat het niet erg waarschijnlijk is dat er letterlijk in elk van die vernietigde gebouwen combattanten zaten.

Maar ik weet het, als ik terugzoek verwijt je mij dat ik door rood licht rijden nog wel opdis als oorlogsmisdaad, hé?
  maandag 4 april 2022 @ 13:19:47 #88
38496 Perrin
pi_204327838
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik merk iig dat ik zelf behoorlijk Russofoob aan het worden ben.

Eerst dacht ik nog dat Poetin ook veel welwillende Russen gegijzeld hield, maar het lijkt er steeds meer op dat de overgrote meerderheid van de Russen staat te juichen bij alle oorlogshandelingen en praat over hoe Oekraine uitgeroeid moet worden.
pi_204327841
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik hoor de hele tijd dat ze hetzelfde hebben gedaan in Afrika, Georgië en Syrië.
Tsjetsjenië...
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:20:54 #90
236264 crew  capricia
pi_204327846
quote:

[..]
Ik heb niet de indruk dat het ze daadwerkelijk interesseert.

Als aanvulling hierop: Als je ook ziet hoeveel eigen mensen ze verloren hebben. Vergelijk dat eens met 'onze' acties in Irak, Afghanistan etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204327863
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraïners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.
Ja. Zie het Duitse leger in 1941, er wordt vaak gedaan alsof dat alleen de SS en de einsatzgruppen waren maar dat is een sprookje, gewone duitse soldaten begingen oorlogsmisdaden aan de lopende band in Rusland want minderwaardige mensen.
  maandag 4 april 2022 @ 13:22:50 #92
6484 ExTec
pi_204327864
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef Perrin het volgende:

Eerst dacht ik nog dat Poetin ook veel welwillende Russen gegijzeld hield, maar het lijkt er steeds meer op dat de overgrote meerderheid van de Russen staat te juichen bij alle oorlogshandelingen en praat over hoe Oekraine uitgeroeid moet worden.
Kunnen we dat echt weten?

Ik hoop dat dat niet zo is ;)
  maandag 4 april 2022 @ 13:23:15 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204327872
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Iemand die staat te filmen in een Oekraïense stad kan in oorlogstijd overkomen als een spion. Verder leeft desbetreffende journalist nog en zijn die honderden lijken in Boetsja allemaal dood...
Das waar maar het geeft wel aan hoe het speelveld er daar bij ligt
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:23:59 #94
5428 crew  miss_sly
pi_204327877
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Begrijpelijk hoor.
Maar wat wil je doen met deze emoties? Hoe vind jij dat wij (als westen) ons op moeten stellen?
Daar denk ik regelmatig over na. En ik ben de eerste om te benadrukken dat het allemaal niet eenvoudig en eenduidig is.
Ik kan me voorstellen dat zeker in den beginne men toch nog wel terughoudend was. En ik snap nog steeds dat men voorzichtig is. Maar ik vind persoonlijk dat we inmiddels wel een aantal grenzen over zijn gegaan. Of er oorlogsmisdaden zijn gepleegd, moet onderzocht worden. Toch zijn sommige dingen vrij duidelijk; zelfs als er óók door Ukraïne in Bucha verkeerde dingen zijn gedaan, is volgens mij toch wel vrij duidelijk dat er zeker oorlogsmisdaden zijn gepleegd door de Russen. En dan is het écht tijd om alles wat we als Westen doen in een hogere versnelling te zetten. We kunnen niet zeggen dat we onderzoek gaan doen, ooit, en de daders gestraft moeten worden, ooit, en intussen dit door laten etteren. Dus toch meer en zwaardere wapens, misschien zelfs wel troepen daarheen, zwaardere sancties ook als wij daar zelf last van hebben. En ons niet laten chanteren door Putin. Hij lacht in zijn vuistje dat hij maar een keer het N-woord hoeft te laten vallen en we kruipen terug in onze holletjes en laten Ukraïne rustig alleen doorploeteren en de oorlog dooretteren.
pi_204327881
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik merk iig dat ik zelf behoorlijk Russofoob aan het worden ben.

Ja en dat begrijp ik volkomen en ja, dat komt deels omdat ze maar een heel klein deel horen en zien en wat ze horen en zien is extreem gekleurd maar het internet is nog steeds niet afgesloten daar. Men kan wel degelijk informatie vinden die niet propaganda is.
  maandag 4 april 2022 @ 13:24:08 #96
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204327882
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tsjetsjenië...
En dan te bedenken dat Kadyrov gedwee achter Poetin aan huppelt en zich er zelf ook schuldig aan maakt. Wat een mensen ook op deze wereld.
  maandag 4 april 2022 @ 13:25:45 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204327901
https://www.hln.be/buiten(...)het-hoofd~ae55c146e/
Ooggetuigen van gruwelijke oorlogsmisdaden door Russische soldaten in Boetsja spreken: “Ze duwden hem op zijn knieën en schoten hem door het hoofd”
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:26:27 #98
236264 crew  capricia
pi_204327908
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je ook ziet hoeveel eigen mensen de Russen verloren hebben in een maand tijd. Vergelijk dat eens met 'onze' acties in Irak, Afghanistan etc. Inclusief generaals of hoge officieren.

En veel van die gevallen soldaten lijken ook gewoon achtergelaten te worden. Zij voeren deze oorlog anders dan hoe wij over mensenrechten denken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 april 2022 @ 13:27:13 #99
38496 Perrin
pi_204327919
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja en dat begrijp ik volkomen en ja, dat komt deels omdat ze maar een heel klein deel horen en zien en wat ze horen en zien is extreem gekleurd maar het internet is nog steeds niet afgesloten daar. Men kan wel degelijk informatie vinden die niet propaganda is.
Die stoet van 5000 auto's in Berlijn dit weekend waren allemaal Russen waarvoor dat excuus iig niet geldt.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:28:08 #100
236264 crew  capricia
pi_204327924
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]
En dan te bedenken dat Kadyrov gedwee achter Poetin aan huppelt en zich er zelf ook schuldig aan maakt. Wat een mensen ook op deze wereld.
En dat Kadyrov ooit met zijn vader tegen de Russen streed. Het kan verkeren... :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 april 2022 @ 13:28:38 #101
6484 ExTec
pi_204327927
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je ook ziet hoeveel eigen mensen de Russen verloren hebben in een maand tijd. Vergelijk dat eens met 'onze' acties in Irak, Afghanistan etc. Inclusief generaals of hoge officieren.

En veel van die gevallen soldaten lijken ook gewoon achtergelaten te worden. Zij voeren deze oorlog anders dan hoe wij over mensenrechten denken.
Het is idd bizar om te constateren dat ze geen steek veranderd zijn, sinds.... forever eigenlijk.

Terwijl op dit punt de demografie niet meer in hun voordeel is, er zijn geen oneindig veel grote gezinnen meer wiens zonen je op kan offeren als kanonnenvoer.
pi_204327929
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die stoet van 5000 auto's in Berlijn dit weekend waren allemaal Russen waarvoor dat excuus iig niet geldt.
Van die stoet kan ik geen enkel bewijs vinden in de Duitse pers dus ik denk dat het een broodje aap was, ik heb 2 lokale en 2 nationale kranten in Duitsland erop nageslagen gisteren.

Ah, de Berliner Morgenpost heeft er nu wel een item over, spreekt over een paar honderd auto's

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 13:30:00 ]
  maandag 4 april 2022 @ 13:32:09 #103
38496 Perrin
pi_204327953
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Van die stoet kan ik geen enkel bewijs vinden in de Duitse pers dus ik denk dat het een broodje aap was, ik heb 2 lokale en 2 nationale kranten in Duitsland erop nageslagen gisteren.

Ah, de Berliner Morgenpost heeft er nu wel een item over, spreekt over een paar honderd auto's
Er staan heel veel beelden van online. De officiele media heeft een blackout om er zo min mogelijk PR aan te geven. Overigens lijkt 5000 wel behoorlijk overdreven, ws eerder een paar honderd. Maar dan nog.
pi_204327966
quote:

[..]
Die diaspora die al decenia in vrijheid wonen zijn het ergste. Zie je ook vaak bij Erdo aanhangers. Zijn geboren en getogen in Nederland maar staan massaal op het museumplein met Turkse vlaggetjes te wapperen als die gek weer eens zijn oppositie neerknuppelt :')
pi_204327971
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er staan heel veel beelden van online. De officiele media heeft een blackout om er zo min mogelijk PR aan te geven.
Nope. Berliner Morgenpost heeft er een uitgebreid artikel over. 900 man, paar honderd voertuigen en het was aangemeld als een protest tegen discrminatie van russen en tegen propaganda.

https://www.morgenpost.de(...)n-Entsetzen-aus.html
pi_204327980
Deze al langsgeweest? (Sorry indien ja.)

quote:
"Putin Went Insane When Russian Troops Weren't Welcomed With Flowers"

Russian President Vladimir Putin was so out of touch with reality when he launched the Ukraine invasion that he was incensed his troops weren’t welcomed with flowers, an exiled Russian oligarch revealed Sunday.

“At first he wanted to change the power in Kyiv ... and was expecting that this would be met with flowers thrown in the streets by Ukrainian people,” Mikhail Khodorkovsky, onetime CEO of Russian oil giant Yukos, said on CNN.

"The fact that the people in Kharkiv also failed to meet him with flowers, it not only just angered him, I really think it drove him literally insane. That’s when he started bombing Kharkiv and Kyiv,” Khodorkovsky said.

https://www.huffpost.com/(...)29c5e4b0587dee6aff1f
8)7
  maandag 4 april 2022 @ 13:35:33 #107
38496 Perrin
pi_204327985
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Die diaspora die al decenia in vrijheid wonen zijn het ergste. Zie je ook vaak bij Erdo aanhangers. Zijn geboren en getogen in Nederland maar staan massaal met Turkse vlaggetjes te wapperen als die gek weer eens zijn oppositie neerknuppelt :')
Onbegrijpelijk voor mij. Tribalisme en worstelen met je identiteit zal wel de verklaring zijn.
  maandag 4 april 2022 @ 13:35:38 #108
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204327986
quote:

[..]
67.8% van de zetels met 54.1% van de stemmen. Op zich is het minder extreem dan in GB, waar de Tories 56.1% van de zetels met 43.6% van de stemmen haalden (in 2000 haalde Labour zelfs 62.5% van de zetels met 40.7% van de stemmen).
pi_204328062
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Die diaspora die al decenia in vrijheid wonen zijn het ergste. Zie je ook vaak bij Erdo aanhangers. Zijn geboren en getogen in Nederland maar staan massaal op het museumplein met Turkse vlaggetjes te wapperen als die gek weer eens zijn oppositie neerknuppelt :')
Is dat niet overal zo? De Nederlanders in de VS zijn ook aartsconservatief
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:47:33 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328068
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk voor mij. Tribalisme en worstelen met je identiteit zal wel de verklaring zijn.
Nou Rusland en Turkije hebben wel duidelijke megastappen gezet onder hun huidige overlords, daar hebben ze wel echt krediet mee opgebouwd onder de burgers, zeker bij diegenen die niet voor de scherpe randjes uit hoeven te kijken

Hoelang het duurt voor dat krediet op is weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat het in beide landen een keer op is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 4 april 2022 @ 13:52:23 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204328114
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou Rusland en Turkije hebben wel duidelijke megastappen gezet
Ja, daarom ook dat praktische alle voormalige Sovjet-staten het economisch beter doen dan Rusland sinds ze zelfstandig zijn...
Huilen dan.
  maandag 4 april 2022 @ 13:53:00 #112
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204328122
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:34 schreef brokjespoes het volgende:
Deze al langsgeweest? (Sorry indien ja.)
[..]
8)7
Die Khodorkovsky is ook al een tijdje niet meer in Rusland geweest hè.. misschien heeft hij het via via gehoord, maar deze man heeft wel een appeltje te schillen met Poetin.

Dat maakt het niet perse onwaar natuurlijk, maar wees je ervan bewust.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 4 april 2022 @ 13:53:47 #113
6484 ExTec
pi_204328127
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, daarom ook dat praktische alle voormalige Sovjet-staten het economisch beter doen dan Rusland sinds ze zelfstandig zijn...
Megastappen sinds de complete chaos in de jaren 90 ;)

Je hebt natuurlijk wel gelijk, daar niet van.
pi_204328139
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die Khodorkovsky is ook al een tijdje niet meer in Rusland geweest hè.. misschien heeft hij het via via gehoord, maar deze man heeft wel een appeltje te schillen met Poetin.

Dat maakt het niet perse onwaar natuurlijk, maar wees je ervan bewust.
Khodorkovsky was vroeger een maatje van Poetin, en zal hem vaak gesproken hebben.

Later raakte hij in onmin, omdat hij zelf politieke ambities had, en is hij 10 jaar in het strafkamp weggestopt.

Inderdaad een aparte man, maar ik denk hier niet dat hij er naast zit.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:56:29 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328143
quote:

[..]
Als jij gaat hardlopen, heb je dan pas een goede tijd als je sneller gaat dan Usain Bolt of als je eigen record verbeterd?
pi_204328145
twitter

Wie zal t worden? Iemand van kaliber Henk Kamp gok ik.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:57:48 #117
236264 crew  capricia
pi_204328158
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat doet den Dijs eigenlijk tegenwoordig?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 april 2022 @ 13:59:09 #118
6484 ExTec
pi_204328168
quote:
[ twitter ]
Kafkaësk dit.

Waar een klein land nog kleiner in kan zijn.
  maandag 4 april 2022 @ 13:59:14 #119
38496 Perrin
pi_204328171
quote:
[ twitter ]
In ieder geval iemand die gek genoeg is om straks het bokje te zijn omdat het ons land al weken of straks zelfs maanden niet lukt want andere landen in dagen lukt.
  maandag 4 april 2022 @ 14:00:30 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204328185
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als jij gaat hardlopen, heb je dan pas een goede tijd als je sneller gaat dan Usain Bolt of als je eigen record verbeterd?
Heb je nog steeds een goede tijd wanneer je wel eerder finisht dan vorig jaar maar ondertussen in hetzelfde deelnemersveld 5 plekken gezakt bent?
Huilen dan.
pi_204328187
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ook dat nog _O-
Ik dacht dat het nog wel een min of meer evenredige vertegenwoordiging zou zijn, maar alle truukjes uit het conservatieve rechtse autocratenspectrum worden gewoon uit de kast gehaald.

Orban gaat nooit meer weg uit Hongarije, tenzij ze hem er met geweld uitjagen. Wat ik zou toejuichen, hoe minder autocraten hoe beter. Schijnverkiezingen zonder enige noemenswaardige vrije pers, bieden geen enkele legitimiteit voor zijn premierschap.

Het schijnt dat ie ook een hele boel paspoorten heeft uitgedeeld aan Oekraïners in de grensregio. Ook weer een vinkje, regeren met behulp van stemmen verkregen in het buitenland (hallo Erdolf Erdogan).
Of als de subsidiestroom uit Brussel opdroogt en ze hun stemrecht daar verliezen. Het enige dat dat tot nu toe nog voorkwam was een veto uit Warschau en die gaan dat echt niet meer inzetten als Orban zich als Poetin's man in Brussel blijft gedragen.
  maandag 4 april 2022 @ 14:01:25 #122
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204328193
quote:

[..]
Praktisch alle? Bedoel je niet enkel de Baltische staten? Het mediaan inkomen in Moldova, Oekraine, Uzbekistan, Kyrgystan, Turkmenistan... ligt lager dan in Rusland.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:01:41 #123
236264 crew  capricia
pi_204328195
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
In ieder geval iemand die gek genoeg is om straks het bokje te zijn omdat het ons land al weken of straks zelfs maanden niet lukt want andere landen in dagen lukt.
Mss een idee om iemand uit het Forum-kamp aan te wijzen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 april 2022 @ 14:02:07 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204328199
quote:

[..]
Waren dat wel allemaal Russen? Hier staan ook wappies en rechtsextremisten met Russische vlaggen op het Museumplein. Wie/wat het ook zijn. Tyft ze naar Moskou.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:02:28 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328202
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 14:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heb je nog steeds een goede tijd wanneer je wel eerder finisht dan vorig jaar maar ondertussen in hetzelfde deelnemersveld 5 plekken gezakt bent?
Wat denk je nu zelf dat ik nu ga zeggen?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:02:45 #126
8781 crew  Frutsel
pi_204328221
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Onderzoeksraad Veiligheid?
  maandag 4 april 2022 @ 14:04:16 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204328222
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jsd-russisch-gas-lng

China aast stiekem op afgeprijsd Russisch gas :)
Je verwacht het niet.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 4 april 2022 @ 14:05:42 #129
6484 ExTec
pi_204328239
quote:

In het geheim, nogal niet. :')

Alsof we dit ook niet van mijlen ver aan zagen komen.
  maandag 4 april 2022 @ 14:06:17 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204328246
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
In het geheim, nogal niet. :')

Alsof we dit ook niet van mijlen ver aan zagen komen.
Is ook het enige land waar ze hun gas kwijt kunnen :')
  maandag 4 april 2022 @ 14:09:35 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204328292
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Praktisch alle? Bedoel je niet enkel de Baltische staten? Het mediaan inkomen in Moldova, Oekraine, Uzbekistan, Kyrgystan, Turkmenistan... ligt lager dan in Rusland.
Op Kirgizië en Oekraïne na deden álle andere oud-Sovjetrepublieken het beter dan Rusland in de periode 1995-2021. Rusland wist in die periode het bbp per inwoner te verdubbelen.

Georgië (4,7 maal), Armenië (4,5), Azerbeidzjan, Turkmenistan, Litouwen, Wit-Rusland, Letland, Estland, Kazachstan, Tadzjikistan, Oezbekistan tot aan Moldavië (2,3).
Huilen dan.
  maandag 4 april 2022 @ 14:10:59 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204328309
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat denk je nu zelf dat ik nu ga zeggen?
Daar ga ik niet over nadenken hoor.
Huilen dan.
pi_204328319
quote:

[..]
Voorzitter OVV.
zie email 27 oktober
pi_204328329
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Onderzoeksraad Veiligheid?
Yup. Die kun je niet even overnight vrijmaken, vandaar mijn gok op een pensionado.
zie email 27 oktober
pi_204328330
quote:

Stiekem?

China gaat ze uitknijpen die Russen.

De tijd van samen pannenkoekjes bakken is voorbij.
It's just business...
Gas duurder doorverkopen.
pi_204328337
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 14:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op Kirgizië en Oekraïne na deden álle andere oud-Sovjetrepublieken het beter dan Rusland in de periode 1995-2021. Rusland wist in die periode het bbp per inwoner te verdubbelen.

Georgië (4,7 maal), Armenië (4,5), Azerbeidzjan, Turkmenistan, Litouwen, Wit-Rusland, Letland, Estland, Kazachstan, Tadzjikistan, Oezbekistan tot aan Moldavië (2,3).
En daarbij staan voor Rusland echt alle economische indicatoren voor de toekomst op donkerrood: Vergrijzende bevolking, grote problemen met corruptie, enorm afhankelijk van enkele fossiele brandstoffen etc.

En daar komen dan ook nu nog eens heel heftige sancties bij die nog decennia blijven nadreunen.
  maandag 4 april 2022 @ 14:14:14 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 4 april 2022 @ 14:14:49 #138
6484 ExTec
pi_204328348
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:12 schreef quirina het volgende:

[..]
Stiekem?

Ja, je moet wat overhebben, voor je Glorieuze Russische Rijk overeind te houden.

Bv gewoon een vazalstaat van China worden. :)
  maandag 4 april 2022 @ 14:15:07 #139
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204328351
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:12 schreef quirina het volgende:

[..]
Stiekem?

En daarna het gas met vette winst aan de EU verkopen en wat zijn we dan straks opgeschoten?
  maandag 4 april 2022 @ 14:15:42 #140
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204328354
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 14:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is ook het enige land waar ze hun gas kwijt kunnen :')
En Pakistan en India.
pi_204328362
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En Pakistan en India.
India weet ik niet, die steunt Rusland.
  maandag 4 april 2022 @ 14:19:32 #142
6484 ExTec
pi_204328387
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
En daarna het gas met vette winst aan de EU verkopen en wat zijn we dan straks opgeschoten?
Da's best lastig. Moet China ff een pijplijn terug trekken. Of het converteren naar LNG.

Anderzijds; als wij het via China voor dezelfde prijs kunnen kopen, zeg ik: doen.
  maandag 4 april 2022 @ 14:21:10 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204328402
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's best lastig. Moet China ff een pijplijn terug trekken. Of het converteren naar LNG.

Anderzijds; als wij het via China voor dezelfde prijs kunnen kopen, zeg ik: doen.
Zou het niet via de gebruikelijke route gaan maar dat "op papier" Sjina er tussenzit?
pi_204328404
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Sowieso al dat Poetin er minder aan overhoudt, de winst blijft immers in Beijing hangen.
  maandag 4 april 2022 @ 14:21:56 #145
6484 ExTec
pi_204328409
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:21 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zou het niet via de gebruikelijke route gaan maar dat "op papier" Sjina er tussenzit?
En waarom zou putin daar mee akkoord gaan?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:24:53 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328434
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 14:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daar ga ik niet over nadenken hoor.
Ja ik ook niet

Er zijn megastappen gezet en daar is krediet mee opgebouwd
  maandag 4 april 2022 @ 14:25:07 #147
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328437
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het helpt niet dat Rusland in vrijwel al die landen een permante burgeroorlog aan de gang houdt of de dictator van dienst ondersteunt, nadat al die gebieden 75 jaar als onderontwikkeld wingewest gebruikt zijn in de Sovjet-tijd.
  maandag 4 april 2022 @ 14:25:49 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204328443
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
En waarom zou putin daar mee akkoord gaan?
Om bijna zo'n beetje dezelfde reden dat de EU akkoord zal gaan; Hier is gas nodig en Rusland wil verkopen. Rusland verdient iets minder, wij betalen meer en iedereen is "blij"
pi_204328451
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Om bijna zo'n beetje dezelfde reden dat de EU akkoord zal gaan; Hier is gas nodig en Rusland wil verkopen. Rusland verdient iets minder, wij betalen meer en iedereen is "blij"
Waarom al die moeite doen als Rusland sowieso de gaskraan niet dicht kan draaien of we nu wel of niet betalen?
  maandag 4 april 2022 @ 14:27:00 #150
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204328453
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Sowieso al dat Poetin er minder aan overhoudt, de winst blijft immers in Beijing hangen.
Ten koste van onszelf want wij gaan ook betalen hoor
  maandag 4 april 2022 @ 14:27:06 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204328454
twitter
pi_204328460
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:27 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Die zullen voor altijd over de schouder moeten kijken zolang ze leven, zoals beloofd.
  maandag 4 april 2022 @ 14:29:22 #153
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204328474
quote:
[ twitter ]
Happy hunting!
  maandag 4 april 2022 @ 14:30:03 #154
6484 ExTec
pi_204328479
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar putin vangt nu de volle mep?

Wat win je dan als je opzichtig de boel via China laat lopen?
  maandag 4 april 2022 @ 14:30:09 #155
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204328483
quote:

Nu heel weinig meer want de meeste plannen zijn al in het water gevallen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 april 2022 @ 14:31:37 #156
38496 Perrin
pi_204328496
Poetin is nog lang niet klaar met zijn plannen om Oekraine van de kaart te vegen.
twitter
  maandag 4 april 2022 @ 14:33:53 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204328511
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
Poetin is nog lang niet klaar met zijn plannen om Oekraine van de kaart te vegen.
[ twitter ]
Er komt nog een groot offensief aan zodat ze de symbolische deadline van 9 mei paradedag halen.
pi_204328523
quote:
[ twitter ]
De 64 Motor Rifle Brigade komt gewoon bijna helemaal van de andere kant van wereld, zo lees ik. Wel zo gemakkelijk dat de doden en verminkten van eenheden uit het verre oosten niet opvallen als je door Moskou loopt.
pi_204328528
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Er komt nog een groot offensief aan zodat ze de symbolische deadline van 9 mei paradedag halen.
Tegen die tijd heeft Oekraïne die tientallen zwaar opgewaardeerde bmp-01 anti infanterie tanks binnen van Tsjechië goedgekeurd door Duitsland.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:36:59 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328531
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het helpt niet dat Rusland in vrijwel al die landen een permante burgeroorlog aan de gang houdt of de dictator van dienst ondersteunt, nadat al die gebieden 75 jaar als onderontwikkeld wingewest gebruikt zijn in de Sovjet-tijd.
het is niet heel gek dat ze die figuren voortaan buiten de deur willen houden idd
  maandag 4 april 2022 @ 14:41:21 #161
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204328572
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Meer kanonnenvoer, triest.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 4 april 2022 @ 14:41:26 #162
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328576
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Tegen die tijd heeft Oekraïne die tientallen zwaar opgewaardeerde bmp-01 anti infanterie tanks binnen van Tsjechië goedgekeurd door Duitsland.
Tanks, gaan die in Oekraïense handen dan opeens wel een succesverhaal worden? Dit zijn toch net zo goed oude Sovjet-barrels?
  maandag 4 april 2022 @ 14:41:30 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204328577
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef xpompompomx het volgende:

Wel zo gemakkelijk dat de doden en verminkten van eenheden uit het verre oosten niet opvallen als je door Moskou loopt.
Na de 2e wereldoorlog werden alle gehandicapte veteranen die het straatbeeld zo ontsierde gekidnapt naar gesloten inrichtingen en verbannen naar een eiland

https://www.quora.com/Wha(...)-in-the-Soviet-Union
pi_204328584
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Tanks, gaan die in Oekraïense handen dan opeens wel een succesverhaal worden? Dit zijn toch net zo goed oude Sovjet-barrels?
Zwaar opgewaardeerd versies, niet de troep wat Rusland zelf inzet zonder nachtkijkers etc.
pi_204328594
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Die zullen voor altijd over de schouder moeten kijken zolang ze leven, zoals beloofd.
Nee hoor die komen ermee weg. Zijn Russen.
  maandag 4 april 2022 @ 14:44:28 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204328609
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:

En evengoed heb ik een paar keer geprobeerd uit te leggen dat het niet erg waarschijnlijk is dat er letterlijk in elk van die vernietigde gebouwen combattanten zaten.
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...

quote:
Maar ik weet het, als ik terugzoek verwijt je mij dat ik door rood licht rijden nog wel opdis als oorlogsmisdaad, hé?
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:

-Clustermunitie: oorlogsmisdaad!
-Mijnen: oorlogsmisdaad!
-Fosfor: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een gebouw: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een burger: oorlogsmisdaad:
-Artillerie: oorlogsmisdaad!

Etc. etc...

Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt en het afdoet als Putinpijperij, gaat doen dat ik blind ben, van alles loop te ontkennen en van alles goed loop te praten kan ik verder weinig aan doen.

Het begon natuurlijk al helemaal aan het begin van de oorlog waar Zelensky de Oekraiense burgers opriep om de wapens op te pakken en molotov cocktails te maken. Zelfs de lokale bierbrouwerijen gingen molotov cocktails brouwen ipv bier... Ik waarschuwde er volgens mij toen al voor dat dat nare situaties zou kunnen opleveren aangezien de burgers die normaliter beschermd worden door de conventie dan direct als combatant worden aangemerkt en het ze dus een legitiem militair doel maakt.... Dat zag ik natuurlijk al helemaal verkeerd want de wapens moesten zichtbaar gedragen worden dit dat alles...

We hebben volgens mij allemaal dat filmpje wel voorbij zien komen dat een paar lui vanuit een rijdende auto molotov cocktails op een stilstaande colone gooien, dit is voor betrokkenen gelukkig goed afgelopen voor zover ik weet maar als ze direct van de weg afgeschoten waren zou dat gewoon legitiem geweest zijn. Maar hier zou dat dan meteen als een ernstige oorlogsmisdaad worden weggezet want burgers... Nou ja, zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.

Of dat flilmpje van de inzet van een ATGM vanaf het dak van een hoog gebouw (ging maar net over de rand...) waarbij een pavtg vernietigd wordt, het resultaat is natuurlijk hartstikke mooi maar het maakt van dat gebouw wel direct een legitiem militair doel.

Nu ook weer met die wasmachines, iedereen in paniek want plunderen en jatten... Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden bestaan maar dat schijnt dan allemaal weer niet te kunnen en zie ik het allemaal verkeerd want wij hebben de feiten wel op een rijtje... Mobieltjes, sierraden. portemonnees ed. heb ik het helemaal niet over gehad he, die haal oa jij er weer bij. Want dat geloof ik ook wel. Overigens doen de Oekraieners dat ook want hoe kunnen die anders naar het Russische thuisfront bellen? Maar goed, ik vind dat feitelijk nog wel het minste probleem als je de beelden ziet vanuit Bucha....

Anyway, het enige wat ik probeer in deze reeks is mensen meer bewust te maken van het Humanitair Oorlogsrecht/ Conventie van Geneve en dat alles niet per definitie een oorlogsmisdaad is... Want geloof me ook het Nederlandse leger heeft hier enorm veel mee te maken gehad in bv. Afghanistan, nou scheelde het dat we aardig duidelijke Rules of Engagement hadden maar ook daar hadden we te maken met Taliban die op ons schoten (dan mag je terug schieten) om vervolgens het wapen weg te gooien en rustig terug te lopen richting de bazaar oid omdat ze wisten dat wij dan toch niks meer mochten doen. Of raketbeschietingen van afstand waarbij we met de waarnemingsmiddelen gewoon zagen dat ze bezig waren met hun opstelling maar we niks mochten doen omdat niet duidelijk was of er collateral damage kon ontstaan. Nou was dat vanwege onze relatief strenge ROE aardig duidelijk maar binnen de coaltitie kon dat gewoon anders zijn. Een ander land kon bv. de raketopstelling wel aangrijpen van afstand (atilerie, CAS oid). Voor ons zou dat een overtreding van de ROE betekenen maar het zou dan weer geen overtreding van het HOR/ Conventie van Geneve zijn geweest.
  Overall beste user 2022 maandag 4 april 2022 @ 14:44:52 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204328612
twitter

Volgens deze op-ed in een overheidsblad is het tijd dat de Russen w
Oekraine nu De-Oekrainiseren. Denazificeren was een leugen geven ze toe, maar wel een noodzakelijke.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 4 april 2022 @ 14:54:08 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204328655
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom al die moeite doen als Rusland sowieso de gaskraan niet dicht kan draaien of we nu wel of niet betalen?
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
  maandag 4 april 2022 @ 14:54:15 #169
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328659
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zwaar opgewaardeerd versies, niet de troep wat Rusland zelf inzet zonder nachtkijkers etc.
'Zwaar opgewaardeerd' is een relatief begrip in dit soort situaties. Het kan zijn dat het Russische leger zich minder goed gewapend heeft tegen tankaanvallen, maar verder zie ik niet zo direct een reden om te denken dat jaren '60 tanks met of zonder nachtkijkers echt past bij een moderne oorlog.

Een Formule 1 auto uit die tijd is ook niet meer op te waarderen om de huidige wagens in te halen. Ik ben geen historicus of militair analist, dus het volgende is niets anders dan zonder echte kennis speculeren, maar als je naar de geschiedenis kijkt, zie je de afgelopen eeuwen elke manier van oorlogsvoering maar een zeer beperkte houdbaarheid heeft gehad en daarna alweer door de technologie is ingehaald. Van Napoleon tot Frans-Duits tot WO I tot WO II, elke keer waren andere formaties, manoeuvres, legerindelingen en materieel nodig om te winnen.
pi_204328676
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef quirina het volgende:

[..]
Nee hoor die komen ermee weg. Zijn Russen.
Nieuws wat meer volgen.

Zij gaan doen wat Israël deed.
Op jacht, doden, nabestaanden een condoleance kaartje en bloemen geven op de dag van het gebeuren.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:56:52 #171
8781 crew  Frutsel
pi_204328710
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:56 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Hee, das die Poetin-apolageet.
pi_204328729
quote:
[ twitter ]
Doet niet meer mee? Er is geen EU gas embargo anders zou de kraan dichtstaan.
  maandag 4 april 2022 @ 15:01:32 #174
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204328734
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
Vooral in oudere velden kan het lastig zijn. Well bores lopen vol met water, dus sowieso een tubing operatie nodig om bijv gas te injecteren zodat het weer begint te stromen. Hydrostatische druk van water kolom te groot voor de reservoir druk. Mogelijk dat er scale gevormd wordt dat het nearbore reservoir gesteente blokkeert, moet je weer acidizen of fracken. Corrosie problemen enz enz
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:02:44 #175
5428 crew  miss_sly
pi_204328742
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:

Etc. etc...

Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt en het afdoet als Putinpijperij, gaat doen dat ik blind ben, van alles loop te ontkennen en van alles goed loop te praten kan ik verder weinig aan doen.

Het begon natuurlijk al helemaal aan het begin van de oorlog waar Zelensky de Oekraiense burgers opriep om de wapens op te pakken en molotov cocktails te maken. Zelfs de lokale bierbrouwerijen gingen molotov cocktails brouwen ipv bier... Ik waarschuwde er volgens mij toen al voor dat dat nare situaties zou kunnen opleveren aangezien de burgers die normaliter beschermd worden door de conventie dan direct als combatant worden aangemerkt en het ze dus een legitiem militair doel maakt.... Dat zag ik natuurlijk al helemaal verkeerd want de wapens moesten zichtbaar gedragen worden dit dat alles...

We hebben volgens mij allemaal dat filmpje wel voorbij zien komen dat een paar lui vanuit een rijdende auto molotov cocktails op een stilstaande colone gooien, dit is voor betrokkenen gelukkig goed afgelopen voor zover ik weet maar als ze direct van de weg afgeschoten waren zou dat gewoon legitiem geweest zijn. Maar hier zou dat dan meteen als een ernstige oorlogsmisdaad worden weggezet want burgers... Nou ja, zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.

Of dat flilmpje van de inzet van een ATGM vanaf het dak van een hoog gebouw (ging maar net over de rand...) waarbij een pavtg vernietigd wordt, het resultaat is natuurlijk hartstikke mooi maar het maakt van dat gebouw wel direct een legitiem militair doel.

Nu ook weer met die wasmachines, iedereen in paniek want plunderen en jatten... Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden bestaan maar dat schijnt dan allemaal weer niet te kunnen en zie ik het allemaal verkeerd want wij hebben de feiten wel op een rijtje... Mobieltjes, sierraden. portemonnees ed. heb ik het helemaal niet over gehad he, die haal oa jij er weer bij. Want dat geloof ik ook wel. Overigens doen de Oekraieners dat ook want hoe kunnen die anders naar het Russische thuisfront bellen? Maar goed, ik vind dat feitelijk nog wel het minste probleem als je de beelden ziet vanuit Bucha....

Anyway, het enige wat ik probeer in deze reeks is mensen meer bewust te maken van het Humanitair Oorlogsrecht/ Conventie van Geneve en dat alles niet per definitie een oorlogsmisdaad is... Want geloof me ook het Nederlandse leger heeft hier enorm veel mee te maken gehad in bv. Afghanistan, nou scheelde het dat we aardig duidelijke Rules of Engagement hadden maar ook daar hadden we te maken met Taliban die op ons schoten (dan mag je terug schieten) om vervolgens het wapen weg te gooien en rustig terug te lopen richting de bazaar oid omdat ze wisten dat wij dan toch niks meer mochten doen. Of raketbeschietingen van afstand waarbij we met de waarnemingsmiddelen gewoon zagen dat ze bezig waren met hun opstelling maar we niks mochten doen omdat niet duidelijk was of er collateral damage kon ontstaan. Nou was dat vanwege onze relatief strenge ROE aardig duidelijk maar binnen de coaltitie kon dat gewoon anders zijn. Een ander land kon bv. de raketopstelling wel aangrijpen van afstand (atilerie, CAS oid). Voor ons zou dat een overtreding van de ROE betekenen maar het zou dan weer geen overtreding van het HOR/ Conventie van Geneve zijn geweest.
Dank voor je uitleg. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik snap ook wel dat jij hier veel rationeler, feitelijker naar kijkt.

Persoonlijk doet het me dan wel goed dat je over Bucha toch wel een oordeel uitspreekt. En natuurlijk is het mogelijk dat óók Ukraïense soldaten vreselijke dingen doen, of hebben gedaan, ook in Bucha. Maar in mijn ogen is dat toch anders, zijnde de verdedigers van hun land, dat onrechtmatig is binnengevallen door soldaten van een mogendheid die, zo blijkt toch wel uit heel veel, Ukraïene van de kaart wil vegen en Ukraïeners geen mensen vindt.
  maandag 4 april 2022 @ 15:04:33 #176
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328756
quote:
[ twitter ]
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.

Oostenrijk zou ook niet naar het feestje gaan waar ze niet voor worden uitgenodigd.
pi_204328777
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.

Oostenrijk zou ook niet naar het feestje gaan waar ze niet voor worden uitgenodigd.
Oostenrijk sluit zich overigens gewoon aan bij het Duitse standpunt maar goed, bepaalde stromingen in Nederland willen graag zien dat Poetin "wint"
pi_204328785
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het probleem is ook niet het stilzetten van de bron, maar om het daarna weer op capaciteit te krijgen. Als je na het 'pluggen' van de bron bij hervatting later nog maar op 50% van de originele capaciteit kan produceren denk je wel 2x na om nu de bron stil te zetten. Hoe ouder/uitgeputter het veld is hoe lastiger.
pi_204328799
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Volgens deze op-ed in een overheidsblad is het tijd dat de Russen w
Oekraine nu De-Oekrainiseren. Denazificeren was een leugen geven ze toe, maar wel een noodzakelijke.
twitter

Waarom doen die Russen zo moeilijk, noem het gewoon Endlösung der Ukrainischen Frage.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 15:09:32 ]
  maandag 4 april 2022 @ 15:09:59 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_204328814
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204328870
quote:
Ik zie je niet als Poetinpijper, en denk dat weinigen je zo zien. Wel lijk je een kritischere blik te hebben op Oekraïne dan op Rusland. En dat vind ik best opvallend (en ik zal één en ander uitleggen).

quote:
Zo begon het natuurlijk niet. Het begon met de illegale inval in Oekraïne, waarbij al heel snel opviel dat burgerdoelen aangevallen werden.

In Oekraïne is de keuze gemaakt om als één front tegen de Russen te vechten. Waarbij ook burgers de wapens opgepakt hebben. Nu kun jij dan wel op fok heel intelligent doen en 'waarschuwen' voor misdaden tegen burgers, die dan combattanten geworden zijn.

Maar het treurige is dat de slachtoffers in Bacha (en op vele andere plaatsen) juist wél burgers zijn. Het waren geen combattanten. De conventies boden dus al geen enkele bescherming. Dan kun je als burger beter bewapend zijn, dan denken dat je door ongewapend te zijn 'veilig' bent.

Jij hebt meerdere keren gemeld dat we niet weten of er oorlogsmisdaden gepleegd worden (en hebt op zich nog een punt ook), maar bent er dan wel als de kippen bij om te melden dat er oorlogsmisdaden begaan worden als 'krijgsgevangenen' in hun been (of knie, waar je het over had, maar wat niet te zien was) geschoten werden. Dezelfde precisie en terughoudend waar je het bij de Russische misdaden over hebt, ontbraken toen het over Oekraïne ging (want dat kwam slechts uit één bron, een onbetrouwbare van twitter nog wel).

quote:
Punt is dat je de brede modus operandi van de Russen niet zag/leek te zien. Na 48 uur had je al kunnen zien dat Rusland vrij onnauwkeurig was met het treffen van louter de 'militaire infrastructuur' en dat is later alleen maar duidelijker geworden. Er zijn ziekenhuizen gebombardeerd, een theater en zelfs een hele stad is van de kaart geveegd. En uit bezet gebied kwamen er al snel beelden van demonstranten waar op geschoten werd (ik herinner me het beeld van burgers die militaire voertuigen tegenhielden, maar waar het vuur op geopend werd) en burgemeesters die het slachtoffer van ontvoering en moord werden.

En dan terugkomend op die wasmachines, een hele vrachtwagen vol wasmachines is niet bepaald logisch, met de gebrekkige organisatiegraad van de Russen is het nogal vreemd dat ze opeens twintig wasmachines aan kunnen sluiten om voor iedereen wasjes te draaien. Logischer is het dat het past bij de vele verhalen waarbij de Russen al plunderend tekeer gegaan zijn.

quote:
Hebben jouw persoonlijke ervaringen als militair ervoor gezorgd dat jij de dingen wel heel snel vanuit militair standpunt bekijkt? En daarom zoiets hebt van, het hoeven geen oorlogsmisdaden te zijn, want ik weet hoe moeilijk het is om als militair zuiver, zonder oorlogsmisdaden, te handelen?

Het standpunt van een militair is nogal anders dan dat van de burgerbevolking, die de misdaden over zich heen zien komen...

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 04-04-2022 15:23:23 ]
pi_204328886
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:08 schreef J.B. het volgende:

[..]
[ twitter ]

Waarom doen die Russen zo moeilijk, noem het gewoon Endlösung der Ukrainischen Frage.
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.
  maandag 4 april 2022 @ 15:24:07 #183
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328945
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:18 schreef Confetti het volgende:

[..]
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.
En de oplossing daarvoor is het genocideren van alle Russen?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:28:55 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328984
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is het genocideren van alle Russen?
en de buurlanden want nukes houden zich niet aan grenzen

ja nee jammer
pi_204328989
Hopelijk valt Japan de Noordelijke Territoriën (de zuidelijke Koerillen) binnen. Ook het heroveren van Transnistrië door Moldavië en Roemenië zijn logische stappen. De enige taal die die de mafkezen uit Moskou kennen is terugslaan.
  maandag 4 april 2022 @ 15:30:31 #186
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204328993
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hopelijk valt Japan de Noordelijke Territoriën (de zuidelijke Koerillen) binnen. Ook het heroveren van Transnistrië door Moldavië en Roemenië zijn logische stappen. De enige taal die die de mafkezen uit Moskou kennen is terugslaan.
Heel verstandig :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 4 april 2022 @ 15:31:17 #187
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204329001
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Meer kanonnenvoer, triest.
Dat kanonnenvoer is ook niet zo onschuldig als je ziet en hoort wat ze doen in de steden van Oekraïne
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_204329007
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:18 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wow, zo makkelijk kan iemand dus ontsporen wat ideeën betreft. Kan je nagaan wat er met mensen gebeurt als een hele propagandamachine op hun wordt afgevuurd.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204329009
quote:
[ twitter ]
Welk embargo van Russisch gas? Een EU breed embargo van Russisch gas is helemaal niet haalbaar op korte termijn. Er zijn simpelweg niet genoeg direct beschikbare alternatieven die het Russische gas van de een op andere dag kunnen vervangen. Er is onvoldoende infrastructuur voor de massale import en distributie van LPG, geen alternatieve pijpleidingen naar andere gasvelden zoals die in de Middenlandse-zee bij Cyprus en Israel. Europese leveranciers zoals Noorwegen zitten al aan hun max export. Het gaat honderden miljarden en tien plus jaar kosten om volledig van het Russische gas af te komen.

Beter maakt de EU nu concrete plannen om de energie afhankelijkheid van Rusland volledig af te bouwen. Denk aan de bouw van LPG terminals, ontwikkelingen van pijpleidingen van alternatieve leveranciers rond de Middenlandse-Zee en het Midden-Oosten en manieren om de consumptie te reduceren.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:33:06 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329014
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
ja meer oorlog is het beste antwoord hier
pi_204329022
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Specsusericon.gif
pi_204329023
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:09 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
quote:
'EU gooide olie op het vuur tijdens de revolutie in Kiev'

Het is morgen precies vijf jaar geleden dat Europarlementariër Hans Van Baalen (VVD) samen met zijn partijleider Guy Verhofstadt zijn steun uitsprak aan de pro-Europese betogers in de Oekraïense hoofdstad Kiev. "Toen er veel mensen werden doodgeschoten, belden mijn kennissen me. Ze suggereerden dat het schieten zou stoppen als er Westerlingen op het plein zouden zijn", aldus de liberaal. "Ik ben onmiddellijk gegaan."

Aangekomen op het Maidanplein zegt Verhofstadt tegen de menigte: "Er komt iedere week een nieuwe EU-delegatie hierheen tot jullie de strijd hebben gewonnen". Van Baalen vult hem aan: "We blijven bij jullie".

Het verbaasde hoogleraar internationale betrekkingen en veiligheid Rob de Wijk. "Als je in zo'n functie daarheen gaat en je uitspreekt, dan weet je gewoon dat je olie op het vuur gooit. Ik vind dat niet verstandig, want als het escaleert hou je het niet meer in de hand en dat is ook precies wat gebeurd is."

De EU-steun bevestigt de Russische uitleg dat er sprake was van buitenlandse inmenging, zegt de Russische buitenlandadviseur Andrey Kortunov. In zijn ogen werd Euromaidan-beweging bestuurd door de VS en de EU. "Stel je voor dat Russische politici in Parijs de gele hesjes zouden steunen. Dat zou het Elysée ook niet goedkeuren." Volgens Kortunov waren veel van de huidige spanningen voorkomen als de EU "delicater had opgetreden".

De Maidan-revolutie in Oekraïne geldt als het keerpunt voor in de verhoudingen tussen Rusland en het Westen. Voor Moskou is de openlijke steun van de EU en de VS aan de betogers in Kiev een bevestiging dat het de invloedssfeer wil uitbreiden. De Russische annexatie van de Krim en de steun aan separatisten in Oost-Oekraïne, die volgden op het afzetten van de pro-Russische president Janoekovitsj, wekte vervolgens kwaad bloed in het westen.

Van Baalen stelt dat degenen die zeggen dat Poetin zou zijn ontvlamd door zijn speech in Kiev "een arts moeten raadplegen". Maar Kortunov zegt dat de toespraak "natuurlijk is bekeken" in Moskou. Ook volgens De Wijk onderschat van Baalen het effect van zijn optreden.
Olie op het vuur

Zelfs Petro Porosjenko was ontstemd door het bezoek van Verhofstadt en Van Baalen, zegt De Wijk. Porosjenko was toen een vooraanstaand Euromaidan-activist en lonkt als de huidige president van Oekraïne opzichtig naar de EU en de NAVO. "Toch zei hij dat hij de komst van het duo olie op het vuur gooide", aldus de Wijk. "Ik hoor hem nog zeggen: 'De toekomstig president van Oekraïne gaat het hier moeilijk mee krijgen".

Tegen Van Baalen ontkent Porosjenko dit. "Zowel hij als zijn minister van Buitenlandse Zaken hebben mij later het tegendeel beweerd", aldus de VVD'er. "Laat de geschiedenis maar oordelen. Ik zou het zo weer doen."

De dag na van Baalens bezoek aan Kiev vluchtte president Janoekovitsj naar Moskou. Vorige maand werd hij in Kiev bij verstek veroordeeld tot 13 jaar cel voor hoogverraad, omdat hij Rusland om militaire steun verzocht. De afzetting van Janoekovitsj werd door Moskou als een 'coup' beschouwd. Kort daarna annexeerde Rusland de Krim en verleende het militaire steun aan de separatisten in Oost-Oekraïne.

Kortunov: "Als je de situatie van vandaag vergelijkt met de situatie van de Koude Oorlog dan bevinden we ons nu in de jaren 50, toen er nog geen regels waren".

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-revolutie-in-kiev

“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2022 @ 15:34:16 #193
6484 ExTec
pi_204329024
quote:

[..]
Precies. Zelf nadenken kan je blijkbaar niet, geen seal of truth, dus je weet het niet.

quote:

Etc. etc...

Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt
Je bent massaal mij dingen in de mond aan het stoppen.

Want ik onderschrijf de dingen die je opsomt.

Ik daag je uit om 1 post van mij te vinden waar ik het überhaupt over clustermunitie of fosfor, heb.
  maandag 4 april 2022 @ 15:34:55 #194
38496 Perrin
pi_204329032
quote:

[..]
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.
pi_204329041
quote:

[..]
Wat mij betreft pakken andere landen terug wat hen door Rusland afgenomen is. Bijkomend voordeel is dat Rusland dan zijn krachten moet verdelen over meerdere fronten. Iets dat de Oekraïners dan weer erg goed zou uitkomen.
pi_204329043
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.
Zeker nu die verschrikkingen aan het licht komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 4 april 2022 @ 15:37:51 #197
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204329066
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef ExTec het volgende:
Precies. Zelf nadenken kan je blijkbaar niet, geen seal of truth, dus je weet het niet.
Doe eens rustig aan joh, allemachtig.
pi_204329068
Ja hoor, Japanners, riskeren jullie weermaals even een aantal atoombommen op jullie hoofden omdat wij Rusland niet kunnen handelen?:')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:38:37 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329073
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een storm

als beide kampen er klaar mee zijn zul je best kunnen onderhandelen maar daar zijn we nog lang niet vrees ik
  maandag 4 april 2022 @ 15:41:38 #200
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329110
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]

:') uit de lange lijst van domme politieke 'inzichten', is deze over de Maidan-protesten in 2014 wel een van de hardnekkigste en domste.
Van A tot Z slaat het nergens op en elke redenering of vergelijking slaat de plank mis :')
  maandag 4 april 2022 @ 15:44:16 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_204329152
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]

In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 april 2022 @ 15:48:00 #202
6484 ExTec
pi_204329199
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Doe eens rustig aan joh, allemachtig.
Ik ben de rust zelve ;)

Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
pi_204329209
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:44 schreef speknek het volgende:

[..]
In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.
Hoe had Oekraïne bij de EU kunnen komen als dit gebeurd om te voorkomen dat Oekraïne bij de EU komt?
pi_204329210
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben de rust zelve ;)

Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
Wellicht zijn die dezelfde

Mindblowing.gif
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:50:39 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329230
quote:

[..]
Ik ben de rust zelve ;)

ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeft
  maandag 4 april 2022 @ 15:51:20 #206
6484 ExTec
pi_204329239
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:49 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wellicht zijn die dezelfde

Mindblowing.gif
Dat hoop ik niet voor hem.

En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
pi_204329252
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.
pi_204329253
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kom aan, dit is niet nodig om zo iemand aan te vallen.
  maandag 4 april 2022 @ 15:53:13 #209
6484 ExTec
pi_204329259
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:52 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.
Maak je niet druk. Ik heet niet putin, en ben niet van plan mijn buurlanden binnen te vallen met veel kanonnenvlees en aftandse tanks ;)
  maandag 4 april 2022 @ 15:53:24 #210
38496 Perrin
pi_204329263
Als praten geen zin meer heeft.
twitter
  maandag 4 april 2022 @ 15:54:12 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204329283
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een storm

als beide kampen er klaar mee zijn zul je best kunnen onderhandelen maar daar zijn we nog lang niet vrees ik
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:55:05 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329294
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:54 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..
dan is het misschien beter als ze dat niet doen ;)
  maandag 4 april 2022 @ 15:55:44 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_204329304
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.
  maandag 4 april 2022 @ 15:58:40 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204329336
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan is het misschien beter als ze dat niet doen ;)
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:01:24 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329370
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..
dat snap ik maar de Oekrainers willen straks als het afgelopen is ook een zak geld van ons om de boel weer op te bouwen, daar mogen we best wat voor terugvragen lijkt me

deed de VS mbt Nederlands Indië en Korea (meen ik) ook bij ons

maar het lijkt me een heel onwaarschijnlijke situatie hoor
pi_204329384
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.
Vilnius, januari 1991.

De gebeurtenis zelf liep uit op een drama.
Het uiteindelijke resultaat was het einde van de Sovjet-Unie.

Het drama hebben we nu al. Laten we hopen dat de val van Poetins regime nabij is. Of in ieder geval zo nabij mogelijk.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204329386
quote:

[..]

Ik ben de rust zelve ;)

Je wekt niet echt de indruk de rust zelve te zijn. Sterker nog, jij geeft mij vaak de indruk door te drammen en per se gelijk te willen krijgen hier op Fok.

Misschien zou het prettiger zijn om Fok te zien als een gespreksforum, waar je verschillende meningen en visies kan uitwisselen, waar de ander juist interessant is ómdat hij of zij een andere kijk heeft. Eerder dan een discussieforum, waar je kan 'winnen'.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204329387
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeft
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.

Toen AchJa nog allerlei alternatieve verklaringen gaf, waren de kenners al een stuk verder:

18 maart:
BNR: 'Alles wijst op schending oorlogsrecht'
De laatste tijd stromen de berichten binnen over de burgerslachtoffers van de oorlog in Oekraïne. De regels met betrekking tot het oorlogsrecht worden zwaar geschonden, stelt hoogleraar Militair Recht Marten Zwanenburg van de UvA. 'Poetin lijkt geen onderscheid meer te maken tussen militaire- en burgerdoelen.'

22 maart:
Hoogleraar Oorlogsstudies: 'Rusland schendt humanitair oorlogsrecht'
Hoogleraar Frans Osinga ging in de talkshow Op1 in op de vraag of Rusland en president Vladimir Poetin zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
  maandag 4 april 2022 @ 16:04:51 #219
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204329404
twitter
pi_204329412
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.
Vilnius, januari 1991.

De gebeurtenis zelf liep uit op een drama.
Het uiteindelijke resultaat was het einde van de Sovjet-Unie.
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
pi_204329438
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
Uiteraard zijn er allemaal gebeurtenissen en ontwikkelingen die aan de situatie in de Sovjet-Unie voorafgingen. Uiteindelijk was de echte oorzaak gewoon dat het communistische systeem en de economische inrichting van het land waren mislukt.
Maar Litouwen was destijds wel de eerste Sovjetregio/deelrepubliek waar de mensen de moed hadden om massaal de straat op te gaan.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:08:00 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329439
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.

Toen AchJa nog allerlei alternatieve verklaringen gaf, waren de kenners al een stuk verder:

18 maart:
BNR: 'Alles wijst op schending oorlogsrecht'
De laatste tijd stromen de berichten binnen over de burgerslachtoffers van de oorlog in Oekraïne. De regels met betrekking tot het oorlogsrecht worden zwaar geschonden, stelt hoogleraar Militair Recht Marten Zwanenburg van de UvA. 'Poetin lijkt geen onderscheid meer te maken tussen militaire- en burgerdoelen.'

22 maart:
Hoogleraar Oorlogsstudies: 'Rusland schendt humanitair oorlogsrecht'
Hoogleraar Frans Osinga ging in de talkshow Op1 in op de vraag of Rusland en president Vladimir Poetin zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
Achja is hier volgens mij de laatste die anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift volgens mij, dat is echt eenrichtingsverkeer zijn kant op
pi_204329450
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Of met Reagan die met zijn defensiebegroting de USSR binnen no time compleet aan de rand van de hongersnood bracht.
  maandag 4 april 2022 @ 16:09:50 #224
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329462
Wat een gezeik zeg. Niemand van de discussiedeelnemers in deze oeverloze discussie is het kwaad zelf, spaar je energie voor de echte invasies van Poetinlovers.

Verder nog even tot de kern:
Niet elke gestolen wasmachine is evenveel ophef waard als filmpjes met geëxecuteerden in de straten, en niet elk filmpje dat er weerzinwekkend uitziet is automatisch het gevolg van Russische oorlogsmisdaden. Wat niemand ook beweert of ontkent, want er wordt erg veel langs elkaar heen gepraat. Net zo min als dat élk filmpje dat langskomt wijst op een oorlogsmisdaad, is het zo dat geen van de filmpjes die langskomen wijzen op een oorlogsmisdaad. Tadaaa.

Zo, opgelost.
  maandag 4 april 2022 @ 16:10:16 #225
38496 Perrin
pi_204329465
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:04 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
De nijptang in het Oosten komt eraan.
pi_204329466
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Achja is hier volgens mij de laatste die anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift volgens mij, dat is echt eenrichtingsverkeer zijn kant op
Okay. Geen onterechte standpunten. Maar wel nooit gezegde voorbeelden...

quote:

Etc. etc...
  maandag 4 april 2022 @ 16:10:54 #227
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329472
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Of met Reagan die met zijn defensiebegroting de USSR binnen no time compleet aan de rand van de hongersnood bracht.
Het Amerikaanse ministerie van Defensie was verantwoordelijk voor de voedselvoorziening in de S-U? Wist ik niet.
pi_204329477
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:04 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Vechten dichtbij de russische grens.. dit gaat ongelukken geven
  maandag 4 april 2022 @ 16:11:44 #229
38496 Perrin
pi_204329479
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het Amerikaanse ministerie van Defensie was verantwoordelijk voor de voedselvoorziening in de S-U? Wist ik niet.
De Russen spendeerden zichzelf de armoede in om mee te kunnen komen.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:12:04 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329485
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Okay. Geen onterechte standpunten. Maar wel nooit gezegde voorbeelden...
[..]

Die heb ik nagenoeg allemaal langs zien komen anders
  maandag 4 april 2022 @ 16:13:06 #231
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329499
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
De Russen spendeerden zichzelf de armoede in om mee te kunnen komen.
Lijkt me de schuld van de Russen die zichzelf na decennia van wanbeleid schromelijk overschatten en waarvan de leiders, net zoals Reagan, op dat moment al te dement waren om nog gedegen beleid te voeren met juiste inschatting van de gevaren en prioriteiten.
pi_204329504
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
De nijptang in het Oosten komt eraan.
Nee. Hoogstens is het voor de Russen makkelijker omdat ze in het oosten de aanvoer via Rusland kunnen doen, en omdat veel verzet in de Donbas al uitgeschakeld is. Toch zal het niet veel makkelijker worden.

Als de Russen als doel hadden om meer oosters grondgebied te veroveren, hadden ze het offensief in Kiev juist uit moeten breiden. Dan houd dwing je de Oekraïners namelijk om hun aandacht te verdelen tussen Kiev en het oosten van het land.
pi_204329512
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die heb ik nagenoeg allemaal langs zien komen anders
Wie had het over fosfor?
pi_204329521
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie had het over fosfor?
Ik heb dat wel voorbij zien komen hier, wie ermee kwam weet ik niet meer maar ik herinner mij wel dat het ter sprake kwam. Dat was in de periode dat iedereen over thermobarische bommen aan het palaveren was.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 16:15:49 ]
  maandag 4 april 2022 @ 16:16:00 #235
38496 Perrin
pi_204329528
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee. Hoogstens is het voor de Russen makkelijker omdat ze in het oosten de aanvoer via Rusland kunnen doen, en omdat veel verzet in de Donbas al uitgeschakeld is. Toch zal het niet veel makkelijker worden.

Als de Russen als doel hadden om meer oosters grondgebied te veroveren, hadden ze het offensief in Kiev juist uit moeten breiden. Dan houd dwing je de Oekraïners namelijk om hun aandacht te verdelen tussen Kiev en het oosten van het land.
Ik denk dat ze deze maand vol inzetten op het afsnijden van de Oekrainse posities in Oost-Oekraine. Omsingelen en een vernietigende slag toebrengen. Of het ze lukt is een tweede, maar Poetin zal het zeker proberen.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:16:33 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329532
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie had het over fosfor?
Geen idee joh, het is 268 delen al man _O-
pi_204329552
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee joh, het is 268 delen al man _O-
286 :P
pi_204329561
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat ze deze maand vol inzetten op het afsnijden van de Oekrainse posities in Oost-Oekraine. Omsingelen en een vernietigende slag toebrengen. Of het ze lukt is een tweede, maar Poetin zal het zeker proberen.
Gaat nog een helse klus worden nu ze het verrassingselement niet meer hebben.
  maandag 4 april 2022 @ 16:19:13 #239
38496 Perrin
pi_204329562
Was het maar zo eenvoudig dat we hier bij elke vunzige oorlogsdaad op een fluitje konden blazen, 'overtreding!!' konden roepen en dat Rusland dan met een rode kaart van het veld werd gestuurd.
  maandag 4 april 2022 @ 16:19:28 #240
38496 Perrin
pi_204329565
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja dat wordt brute force.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:19:48 #241
5428 crew  miss_sly
pi_204329571
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Stef Blok gaat het allemaal in goede banen leiden.
  maandag 4 april 2022 @ 16:20:31 #242
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329579
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:

Dit is van De Speld?
pi_204329580
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En nu Oekraïne ook weer troepen vrij krijgt in en rondom Kiev.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:20:53 #244
5428 crew  miss_sly
pi_204329583
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is van De Speld?
Helaas, bittere ernst.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:21:11 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329588
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
286 :P
Ik bedoel maar!
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:21:18 #246
8781 crew  Frutsel
pi_204329590
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zouden meer landen moeten doen.
  maandag 4 april 2022 @ 16:22:58 #247
38496 Perrin
pi_204329610
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En nu Oekraïne ook weer troepen vrij krijgt in en rondom Kiev.
Sja het is niet alsof Rusland plechtig heeft beloofd daar nooit meer terug te komen. Je kunt daar niet alles weghalen om vervolgens verrast te worden dat je hoofdstad onder de voet wordt gelopen.
  maandag 4 april 2022 @ 16:23:14 #248
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329612
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Helaas, bittere ernst.
Gaaf land hebben we ook :s)
pi_204329620
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:

Nou, met hem wordt dat helemaal niks dus. :')
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:24:12 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329621
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Gaaf land hebben we ook :s)
Dat sowieso w/
  maandag 4 april 2022 @ 16:25:22 #251
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329638
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sja het is niet alsof Rusland plechtig heeft beloofd daar nooit meer terug te komen. Je kunt daar niet alles weghalen om vervolgens verrast te worden dat je hoofdstad onder de voet wordt gelopen.
Het lijkt me dat ten westen van de Dnjepr er redelijk veel bataljons tot nu toe niets aan het doen zijn. Je kan de Kiev-troepen wat rust geven door ze naar het westen terug te trekken en dan wat van je reserves naar het front in het oosten sturen - dat moet ook makkelijker gaan nu de grootste aanvoerlijnen weer onbelegerd in Oekraïense handen zijn.
pi_204329639
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Helaas, bittere ernst.
Schijf het sanctiebeleid van Nederland maar af dan, als er een persoon is die alles verziekt wat hij aanraakt dan is het Blok wel.

Stef "De huizenmarkt is klaar, hoeven we niets meer aan te doen" Blok.
pi_204329651
quote:

[..]
Je kunt niet alles weghalen, maar je hoeft ook niet je hele arsenaal (waarvan een deel tegenaanvallen uitvoerde) daar achter te laten.
  maandag 4 april 2022 @ 16:26:38 #254
38496 Perrin
pi_204329653
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is van De Speld?
Prima keuze anders als je doel is dat er zo lang mogelijk zo weinig mogelijk gebeurt.
pi_204329661
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Prima keuze anders als je doel is dat er zo lang mogelijk zo weinig mogelijk gebeurt.
Als Blok het antwoord is dan stelde je de verkeerde vraag.
pi_204329669
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schijf het sanctiebeleid van Nederland maar af dan, als er een persoon is die alles verziekt wat hij aanraakt dan is het Blok wel.

Ligt eraan vanaf welk perspectief je het bekijkt. Starters en mensen zonder huis hebben een groot probleem. Maar voor mensen met een groot huis of huisjesmelkers was de situatie behoorlijk af.
pi_204329675
quote:

[..]

Stef Blok die onze huizenmarkt weggaf aan rijke buitenlanders, moet nu ineens rijke buitenlanders gaan aanpakken. Zal wel weer een enorm succes worden. :')
  maandag 4 april 2022 @ 16:29:24 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 4 april 2022 @ 16:30:40 #259
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329691
quote:

[..]

Stef Blok heeft als minister van Buitenlandse zaken ook een jaar lang verzuimd om de Afghanistanevacuatie voor te bereiden waardoor er, na een jaar van waarschuwingen, nog helemaal niets gedaan was toen de Amerikaanse troepen al bijna vertrokken waren.

Dit is iemand die de urgentie van buitenlandse aardverschuivingen goed aanvoelt hoor!
pi_204329710
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ghlyskilled_workers/
Russia Studying How to Lure Highly-Skilled Workers Back From Abroad - Ministry
Nou, ik ben benieuwd wat ze die gaan bieden. Gratis verblijf in een legerbarak, mischien?
  maandag 4 april 2022 @ 16:33:14 #261
38496 Perrin
pi_204329718
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ghlyskilled_workers/
Russia Studying How to Lure Highly-Skilled Workers Back From Abroad - Ministry
Stoppen met een autoritair en corrupt land zijn?
pi_204329720
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, ik ben benieuwd wat ze die gaan bieden. Gratis verblijf in een legerbarak, mischien?
Misschien doen ze een Kimmetje. Hele familie naar een strafkamp wanneer ze niet het beste belang van moedertje staat steunen :Y Ik zou nergens meer van opkijken :')
pi_204329728
instagram
  maandag 4 april 2022 @ 16:34:14 #264
38496 Perrin
pi_204329730
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Misschien doen ze een Kimmetje. Hele familie naar een strafkamp wanneer ze niet het beste belang van moedertje staat steunen :Y Ik zou nergens meer van opkijken :')
Er stond 'lure' he :P Niet 'blackmail'.
pi_204329737
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er stond 'lure' he :P Niet 'blackmail'.
En ze voeren ook geen oorlog maar hebben slechts een speciale operatie :T
  maandag 4 april 2022 @ 16:35:41 #266
38496 Perrin
pi_204329749
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:34 schreef Aether het volgende:
[ instagram ]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.
  maandag 4 april 2022 @ 16:37:11 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204329760
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk.
Is het echt zo bijzonder?
De beste man gaat gewoon -nadat de kust veilig is - poolshoogte nemen. Slim dat hij niet in een op maat gesneden pak gaat a ¤15.000, maar verder..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 4 april 2022 @ 16:37:16 #268
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_204329762
quote:

[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk.
Foto' s zijn ook heel goed.

https://www.instagram.com/p/Cb7owNbgKhr/
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204329766
quote:
[ instagram ]
Wat een contrast met die fascist aan z'n lange tafels in het Kremlin.
  maandag 4 april 2022 @ 16:37:59 #270
38496 Perrin
pi_204329770
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is het echt zo bijzonder?
De beste man gaat gewoon -nadat de kust veilig is - poolshoogte nemen. Slim dat hij niet in een op maat gesneden pak gaat a ¤15.000, maar verder..
Niet specifiek dit ene plaatje, maar over de volle breedte. Alle speeches, statements, foto ops. Behoorlijk polished en consistent allemaal.
pi_204329784
quote:
[ instagram ]
Dat kan toch geen goede vertaling zijn?
pi_204329793
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij doelt op de steden (leefbaarheid).
  maandag 4 april 2022 @ 16:40:48 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204329795
quote:

[..]
De Witrussen zouden inderdaad het verraad van de eeuw nog kunnen plegen door Oekraïne in het noordwesten binnen te vallen. Proberen aanvoerlijnen uit Polen af te snijden.
  maandag 4 april 2022 @ 16:41:57 #274
38496 Perrin
pi_204329806
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als ie ook nog de doden tot leven kan wekken dan kan Poetin het allemaal echt wel vergeten ja.
  maandag 4 april 2022 @ 16:42:47 #275
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329813
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:40 schreef nixxx het volgende:

[..]
De Witrussen zouden inderdaad het verraad van de eeuw nog kunnen plegen door Oekraïne in het noordwesten binnen te vallen. Proberen aanvoerlijnen uit Polen af te snijden.
Zie je toch van verre aankomen? De huidige invasie werd ook al maanden voorspeld aan de hand van troepenopbouw langs de grens.
Het zou wel problematisch worden voor Oekraïne, daar niet van, maar ik denk niet dat Wit-Rusland een significante aanval zou kunnen plaatsen zonder eerst tenminste een week zichtbare voorbereidingen te treffen.
  maandag 4 april 2022 @ 16:43:15 #276
38496 Perrin
pi_204329817
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:40 schreef nixxx het volgende:

[..]
Yup. Alhoewel troepenbewegingen natuurlijk nauwlettend in de gaten worden gehouden vanuit de lucht, dus het wordt lastig de boel écht te verrassen. Maar al die mogelijkheden zorgen er ongetwijfeld voor dat er veel rondom Kyiv achterblijft.
pi_204329819
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:42 schreef EinarBoe het volgende:
maar ik denk niet dat Wit-Rusland een significante aanval zou kunnen plaatsen zonder eerst tenminste een week zichtbare voorbereidingen te treffen.
En gezien het huidige gemor wat daar in het leger aan de gang lijkt, verwacht ik ook niet dat ze dat zouden doen.
Loesje kan al amper zijn eigen bevolking onder de duim houden op het moment.
  maandag 4 april 2022 @ 16:44:07 #278
38496 Perrin
pi_204329823
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:43 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
En gezien het huidige gemor wat daar in het leger aan de gang lijkt verwacht ik ook niet dat ze dat zouden doen.
Loesje kan al amper zijn eigen bevolking onder de duim houden.
Bovendien is dat leger meer geschikt om de eigen bevolking onder de duim te houden dan Oekraine te veroveren. Net als die holbewoners van Kadyrov.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:45:02 #279
5428 crew  miss_sly
pi_204329833
quote:
[ instagram ]
Toch wel ballen, hoor, dat ie daar naartoe is.

En op de eerste foto van deze reeks zie je in ieder geval oprechte aandacht voor de man met wie hij in gesprek is:

instagram

Hij zal net zo min heilig zijn als the next guy, maar ik vind dat hij voor zijn houding en daden in deze oorlog wel degelijk respect verdiend.

[ Bericht 43% gewijzigd door miss_sly op 04-04-2022 16:54:49 ]
pi_204329840
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien is dat leger meer geschikt om de eigen bevolking onder de duim te houden van Oekraine te veroveren.
:Y
En als die voor de keuze staan om de (Door Westerse wapens gevoede) gehaktmolen in te gaan, of Loesje een kopje kleiner te maken. Loopt het slecht af voor Putin's speciale kolonel :')

Zijn al genoeg berichten geweest de afgelopen maand van weigeringen in de Wit-Russische legertop
  maandag 4 april 2022 @ 16:46:02 #281
38496 Perrin
pi_204329843
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch wel ballen, hoor, dat ie daar naartoe is.

En op de eerste foto van deze reeks zie je in ieder geval oprechte aandacht voor de man met wie hij in gesprek is:

https://www.instagram.com/p/Cb7owNbgKhr/

Hij zal net zo min heilig zijn als the next guy, maar ik vind dat hij voor zijn houding en daden in deze oorlog wel degelijk respect verdiend.
Ja daar gaan nog veel boeken over worden geschreven en ongetwijfeld films over worden gemaakt.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:46:18 #282
5428 crew  miss_sly
pi_204329846
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 16:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als ie ook nog de doden tot leven kan wekken dan kan Poetin het allemaal echt wel vergeten ja.
Dan IS hij een heilige :D
  maandag 4 april 2022 @ 16:46:49 #283
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204329857
quote:

[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.
Zelenskyy heeft scenarioschrijvers etc, goede vrienden met wie hij dat productiebedrijf heeft opgericht, meegenomen naar de regering. En zelf is hij ook schrijver.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:48:05 #284
5428 crew  miss_sly
pi_204329868
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zelenskyy heeft scenarioschrijvers etc, goede vrienden met wie hij dat productiebedrijf heeft opgericht, meegenomen naar de regering. En zelf is hij ook schrijver.
En hij gebruikt zijn skills op een efficiente manier. Hij heeft duidelijk ook goed in de gaten hoe je social media bijvoorbeeld goed kunt gebruiken.

En zonder kogelvrijvest zou ongelofelijk stom zijn. En dat is ie volgens mij niet.
  maandag 4 april 2022 @ 16:49:19 #285
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329877
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja daar gaan nog veel boeken over worden geschreven en ongetwijfeld films over worden gemaakt.
Iemand als Churchill - toch door velen geroemd - heeft toch zijn sporen vooral verdiend door vanaf zijn landhuis mensen op te jutten om wel te gaan vechten, 1000 kilometers verderop. Dan is de methode Zelensky wel wat heldhaftiger.
pi_204329904
twitter
pi_204329905
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Er zijn en mensen een hart onder de riem steken is nu ook voldoende.

Zelensky heeft er ook gewoon aanleg voor, hier zie je dat sommige mensen dat ook meer hebben dan anderen (Maxima komt ook altijd heel naturel en gezellig over, zij heeft dat veel meer dan Willem-Alexander. Maar bij een oorlog hier, zal het koningshuis waarschijnlijk zo weer in het buitenland zitten...).
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:53:11 #288
236264 crew  capricia
pi_204329908
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:54:21 #289
5428 crew  miss_sly
pi_204329917
Draadje, interessant vond ik. Geeft ook weer waarom ik meer wantrouwen heb richting Ruslands propaganda en meer vertrouwen in Ukraïense berichtgeving.

twitter
pi_204329972
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 16:54 schreef miss_sly het volgende:
Draadje, interessant vond ik. Geeft ook weer waarom ik meer wantrouwen heb richting Ruslands propaganda en meer vertrouwen in Ukraïense berichtgeving.

[ twitter ]
Alleen de berichtgeving in Oekraine komt niet alleen van Oekraine maar ook, voor ons, veelal van Westerse journalisten, de berichtgeving uit Rusland komt direkt van de Russische staat. Nogal een essentieel verschil.

Hier, de WaPo's eigen fotograaf die in Bucha is, zijn dit acteurs en waarom zou je dat geloofwaardig vinden als je dit ziet?

https://www.washingtonpos(...)id=hp-top-table-main

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 17:02:08 ]
  Overall beste user 2022 maandag 4 april 2022 @ 17:04:14 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204330013
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:52 schreef luxerobots het volgende:
bij een oorlog hier, zal het koningshuis waarschijnlijk zo weer in het buitenland zitten...).
Wat anders? Krijgsgevangen laten nemen? Dan waren alle troepen in het gehele koninkrijk en op zee ook verplicht zich over te geven. Hadden de Koninklijke Marine en de KNIL zich aan de kant van Duitsland moeten scharen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 4 april 2022 @ 17:04:49 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204330031
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat zou hier gebeurd zijn?
[ afbeelding ]
Het begint met een b en eindigt met om :D
  maandag 4 april 2022 @ 17:06:22 #294
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204330045
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat zou hier gebeurd zijn?
[ afbeelding ]
Dit is die brug die meer dan een maand geleden al bij Irpin is opgeblazen door de Oekraïners zelf toch?
pi_204330051
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat anders? Krijgsgevangen laten nemen? Dan waren alle troepen in het gehele koninkrijk en op zee ook verplicht zich over te geven. Hadden de Koninklijke Marine en de KNIL zich aan de kant van Duitsland moeten scharen?
Het is essentieel om de politieke en militaire elite niet te laten doden of gevangennemen door de vijand. Die moeten als laatste 'aan de beurt' zijn voor de frontlinie.
  maandag 4 april 2022 @ 17:06:50 #296
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204330056
quote:

[..]
Stef Blok dus... die kennelijk alles kan en wil.
https://www.nu.nl/politie(...)and-coordineren.html
Benieuwd hoe het met zijn financiële trusty inzichten staat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 4 april 2022 @ 17:11:49 #297
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204330120
quote:

[..]
Ik mag en ga toch hopen dat hij in -en op de achtergrond genoeg special forces heeft mee lopen die als adelaars alles en iedereen in de smiezen houden.
Zelensky is op dit moment staatsvijand nummer één voor en aangaande het image van Putin & Co.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204330121
twitter
  maandag 4 april 2022 @ 17:11:51 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204330123
Moet een flinke explosie zijn geweest dat dat voertuig zo op die andere is geschoven, of de bestuurder heeft in blinde paniek flink het gas ingedrukt
pi_204330124
Op de foto's die op the Guardian staan is Zelensly zichtbaar aangedaan door zijn bezoek aan Bucha

https://www.theguardian.c(...)und-around-kyiv-live
  maandag 4 april 2022 @ 17:13:37 #301
38496 Perrin
pi_204330145
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: