Yup. Alhoewel troepenbewegingen natuurlijk nauwlettend in de gaten worden gehouden vanuit de lucht, dus het wordt lastig de boel cht te verrassen. Maar al die mogelijkheden zorgen er ongetwijfeld voor dat er veel rondom Kyiv achterblijft.quote:Op maandag 4 april 2022 16:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Witrussen zouden inderdaad het verraad van de eeuw nog kunnen plegen door Oekrane in het noordwesten binnen te vallen. Proberen aanvoerlijnen uit Polen af te snijden.
En gezien het huidige gemor wat daar in het leger aan de gang lijkt, verwacht ik ook niet dat ze dat zouden doen.quote:Op maandag 4 april 2022 16:42 schreef EinarBoe het volgende:
maar ik denk niet dat Wit-Rusland een significante aanval zou kunnen plaatsen zonder eerst tenminste een week zichtbare voorbereidingen te treffen.
Bovendien is dat leger meer geschikt om de eigen bevolking onder de duim te houden dan Oekraine te veroveren. Net als die holbewoners van Kadyrov.quote:Op maandag 4 april 2022 16:43 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En gezien het huidige gemor wat daar in het leger aan de gang lijkt verwacht ik ook niet dat ze dat zouden doen.
Loesje kan al amper zijn eigen bevolking onder de duim houden.
Toch wel ballen, hoor, dat ie daar naartoe is.quote:
quote:Op maandag 4 april 2022 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien is dat leger meer geschikt om de eigen bevolking onder de duim te houden van Oekraine te veroveren.
Ja daar gaan nog veel boeken over worden geschreven en ongetwijfeld films over worden gemaakt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch wel ballen, hoor, dat ie daar naartoe is.
En op de eerste foto van deze reeks zie je in ieder geval oprechte aandacht voor de man met wie hij in gesprek is:
https://www.instagram.com/p/Cb7owNbgKhr/
Hij zal net zo min heilig zijn als the next guy, maar ik vind dat hij voor zijn houding en daden in deze oorlog wel degelijk respect verdiend.
Dan IS hij een heiligequote:Op maandag 4 april 2022 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ie ook nog de doden tot leven kan wekken dan kan Poetin het allemaal echt wel vergeten ja.
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.quote:Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.
En hij gebruikt zijn skills op een efficiente manier. Hij heeft duidelijk ook goed in de gaten hoe je social media bijvoorbeeld goed kunt gebruiken.quote:Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.
Zelenskyy heeft scenarioschrijvers etc, goede vrienden met wie hij dat productiebedrijf heeft opgericht, meegenomen naar de regering. En zelf is hij ook schrijver.
Iemand als Churchill - toch door velen geroemd - heeft toch zijn sporen vooral verdiend door vanaf zijn landhuis mensen op te jutten om wel te gaan vechten, 1000 kilometers verderop. Dan is de methode Zelensky wel wat heldhaftiger.quote:Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja daar gaan nog veel boeken over worden geschreven en ongetwijfeld films over worden gemaakt.
Er zijn en mensen een hart onder de riem steken is nu ook voldoende.quote:Op maandag 4 april 2022 16:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Open en bloot met een kogelvrijvest aan.
Zelenskyy heeft scenarioschrijvers etc, goede vrienden met wie hij dat productiebedrijf heeft opgericht, meegenomen naar de regering. En zelf is hij ook schrijver.
Alleen de berichtgeving in Oekraine komt niet alleen van Oekraine maar ook, voor ons, veelal van Westerse journalisten, de berichtgeving uit Rusland komt direkt van de Russische staat. Nogal een essentieel verschil.quote:Op maandag 4 april 2022 16:54 schreef miss_sly het volgende:
Draadje, interessant vond ik. Geeft ook weer waarom ik meer wantrouwen heb richting Ruslands propaganda en meer vertrouwen in Ukraense berichtgeving.
[ twitter ]
Wat anders? Krijgsgevangen laten nemen? Dan waren alle troepen in het gehele koninkrijk en op zee ook verplicht zich over te geven. Hadden de Koninklijke Marine en de KNIL zich aan de kant van Duitsland moeten scharen?quote:Op maandag 4 april 2022 16:52 schreef luxerobots het volgende:
bij een oorlog hier, zal het koningshuis waarschijnlijk zo weer in het buitenland zitten...).
Wat zou hier gebeurd zijn?quote:Op maandag 4 april 2022 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
https://www.washingtonpos(...)id=hp-top-table-main
Het begint met een b en eindigt met omquote:Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zou hier gebeurd zijn?
[ afbeelding ]
Dit is die brug die meer dan een maand geleden al bij Irpin is opgeblazen door de Oekraners zelf toch?quote:Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat zou hier gebeurd zijn?
[ afbeelding ]
Het is essentieel om de politieke en militaire elite niet te laten doden of gevangennemen door de vijand. Die moeten als laatste 'aan de beurt' zijn voor de frontlinie.quote:Op maandag 4 april 2022 17:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat anders? Krijgsgevangen laten nemen? Dan waren alle troepen in het gehele koninkrijk en op zee ook verplicht zich over te geven. Hadden de Koninklijke Marine en de KNIL zich aan de kant van Duitsland moeten scharen?
Stef Blok dus... die kennelijk alles kan en wil.quote:Op maandag 4 april 2022 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat doet den Dijs eigenlijk tegenwoordig?
Ik mag en ga toch hopen dat hij in -en op de achtergrond genoeg special forces heeft mee lopen die als adelaars alles en iedereen in de smiezen houden.quote:Op maandag 4 april 2022 16:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd wat voor PR team die Zelensky heeft. Zijn media optredens zijn echt ongewoon consistent en sterk. Plus het feit dat ie tot nu toe (fingers crossed) allerlei moordpogingen heeft overleefd maar ondertussen wel open en bloot over straat wandelt. Indrukwekkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |