abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2022 @ 15:44:16 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_204329152
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]

In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 april 2022 @ 15:48:00 #202
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204329199
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Doe eens rustig aan joh, allemachtig.
Ik ben de rust zelve ;)

Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
Scorched earth
pi_204329209
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:44 schreef speknek het volgende:

[..]
In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.
Hoe had Oekraïne bij de EU kunnen komen als dit gebeurd om te voorkomen dat Oekraïne bij de EU komt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204329210
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben de rust zelve ;)

Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
Wellicht zijn die dezelfde

Mindblowing.gif
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:50:39 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329230
quote:

[..]
Ik ben de rust zelve ;)

ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 4 april 2022 @ 15:51:20 #206
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204329239
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:49 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wellicht zijn die dezelfde

Mindblowing.gif
Dat hoop ik niet voor hem.

En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Scorched earth
pi_204329252
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.
pi_204329253
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kom aan, dit is niet nodig om zo iemand aan te vallen.
  maandag 4 april 2022 @ 15:53:13 #209
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204329259
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:52 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.
Maak je niet druk. Ik heet niet putin, en ben niet van plan mijn buurlanden binnen te vallen met veel kanonnenvlees en aftandse tanks ;)
Scorched earth
  maandag 4 april 2022 @ 15:53:24 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204329263
Als praten geen zin meer heeft.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 4 april 2022 @ 15:54:12 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204329283
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een storm

als beide kampen er klaar mee zijn zul je best kunnen onderhandelen maar daar zijn we nog lang niet vrees ik
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:55:05 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329294
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:54 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..
dan is het misschien beter als ze dat niet doen ;)
  maandag 4 april 2022 @ 15:55:44 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_204329304
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Perrin het volgende:
Als praten geen zin meer heeft.
[ twitter ]
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 april 2022 @ 15:58:40 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204329336
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan is het misschien beter als ze dat niet doen ;)
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:01:24 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329370
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..
dat snap ik maar de Oekrainers willen straks als het afgelopen is ook een zak geld van ons om de boel weer op te bouwen, daar mogen we best wat voor terugvragen lijkt me

deed de VS mbt Nederlands Indië en Korea (meen ik) ook bij ons

maar het lijkt me een heel onwaarschijnlijke situatie hoor
pi_204329384
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.
Vilnius, januari 1991.

De gebeurtenis zelf liep uit op een drama.
Het uiteindelijke resultaat was het einde van de Sovjet-Unie.

Het drama hebben we nu al. Laten we hopen dat de val van Poetins regime nabij is. Of in ieder geval zo nabij mogelijk.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204329386
quote:

[..]

Ik ben de rust zelve ;)

Je wekt niet echt de indruk de rust zelve te zijn. Sterker nog, jij geeft mij vaak de indruk door te drammen en per se gelijk te willen krijgen hier op Fok.

Misschien zou het prettiger zijn om Fok te zien als een gespreksforum, waar je verschillende meningen en visies kan uitwisselen, waar de ander juist interessant is ómdat hij of zij een andere kijk heeft. Eerder dan een discussieforum, waar je kan 'winnen'.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204329387
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeft
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.

Toen AchJa nog allerlei alternatieve verklaringen gaf, waren de kenners al een stuk verder:

18 maart:
BNR: 'Alles wijst op schending oorlogsrecht'
De laatste tijd stromen de berichten binnen over de burgerslachtoffers van de oorlog in Oekraïne. De regels met betrekking tot het oorlogsrecht worden zwaar geschonden, stelt hoogleraar Militair Recht Marten Zwanenburg van de UvA. 'Poetin lijkt geen onderscheid meer te maken tussen militaire- en burgerdoelen.'

22 maart:
Hoogleraar Oorlogsstudies: 'Rusland schendt humanitair oorlogsrecht'
Hoogleraar Frans Osinga ging in de talkshow Op1 in op de vraag of Rusland en president Vladimir Poetin zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
  maandag 4 april 2022 @ 16:04:51 #219
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204329404
twitter
are we infinite or am I alone
pi_204329412
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.
Vilnius, januari 1991.

De gebeurtenis zelf liep uit op een drama.
Het uiteindelijke resultaat was het einde van de Sovjet-Unie.
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
pi_204329438
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
Uiteraard zijn er allemaal gebeurtenissen en ontwikkelingen die aan de situatie in de Sovjet-Unie voorafgingen. Uiteindelijk was de echte oorzaak gewoon dat het communistische systeem en de economische inrichting van het land waren mislukt.
Maar Litouwen was destijds wel de eerste Sovjetregio/deelrepubliek waar de mensen de moed hadden om massaal de straat op te gaan.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:08:00 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329439
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.

Toen AchJa nog allerlei alternatieve verklaringen gaf, waren de kenners al een stuk verder:

18 maart:
BNR: 'Alles wijst op schending oorlogsrecht'
De laatste tijd stromen de berichten binnen over de burgerslachtoffers van de oorlog in Oekraïne. De regels met betrekking tot het oorlogsrecht worden zwaar geschonden, stelt hoogleraar Militair Recht Marten Zwanenburg van de UvA. 'Poetin lijkt geen onderscheid meer te maken tussen militaire- en burgerdoelen.'

22 maart:
Hoogleraar Oorlogsstudies: 'Rusland schendt humanitair oorlogsrecht'
Hoogleraar Frans Osinga ging in de talkshow Op1 in op de vraag of Rusland en president Vladimir Poetin zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
Achja is hier volgens mij de laatste die anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift volgens mij, dat is echt eenrichtingsverkeer zijn kant op
pi_204329450
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Of met Reagan die met zijn defensiebegroting de USSR binnen no time compleet aan de rand van de hongersnood bracht.
Laat maar waaien
  maandag 4 april 2022 @ 16:09:50 #224
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329462
Wat een gezeik zeg. Niemand van de discussiedeelnemers in deze oeverloze discussie is het kwaad zelf, spaar je energie voor de echte invasies van Poetinlovers.

Verder nog even tot de kern:
Niet elke gestolen wasmachine is evenveel ophef waard als filmpjes met geëxecuteerden in de straten, en niet elk filmpje dat er weerzinwekkend uitziet is automatisch het gevolg van Russische oorlogsmisdaden. Wat niemand ook beweert of ontkent, want er wordt erg veel langs elkaar heen gepraat. Net zo min als dat élk filmpje dat langskomt wijst op een oorlogsmisdaad, is het zo dat geen van de filmpjes die langskomen wijzen op een oorlogsmisdaad. Tadaaa.

Zo, opgelost.
  maandag 4 april 2022 @ 16:10:16 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204329465
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:04 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
De nijptang in het Oosten komt eraan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo