In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.quote:
Ik ben de rust zelvequote:
Hoe had Oekraïne bij de EU kunnen komen als dit gebeurd om te voorkomen dat Oekraïne bij de EU komt?quote:Op maandag 4 april 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
In het kader aged like milk, inderdaad al het victim blaming richting de slachtoffers van Russisch imperialisme. Als Oekraïne bij de EU was gekomen was dit allemaal niet gebeurd.
Wellicht zijn die dezelfdequote:Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeftquote:Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Ik zou wat meer AchJa "de mens" willen zien, en wat minder AchJa "de miltiair die meent ons perfect te kunnen wat vertellen wat beyond a shadow of a doubt een oorlogsmisdaad is".
Dat hoop ik niet voor hem.quote:Op maandag 4 april 2022 15:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Wellicht zijn die dezelfde
Mindblowing.gif
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.quote:Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet voor hem.
En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Kom aan, dit is niet nodig om zo iemand aan te vallen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet voor hem.
En dat zou mij alleen maar sterken, met hem consequent op zijn, wat we dan hebben vastgesteld, gebrek aan menselijkheid is, wijzen.
Maak je niet druk. Ik heet niet putin, en ben niet van plan mijn buurlanden binnen te vallen met veel kanonnenvlees en aftandse tanksquote:Op maandag 4 april 2022 15:52 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Zo kan je bezig blijven op deze wereld.
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..quote:Op maandag 4 april 2022 15:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een storm
als beide kampen er klaar mee zijn zul je best kunnen onderhandelen maar daar zijn we nog lang niet vrees ik
dan is het misschien beter als ze dat niet doenquote:Op maandag 4 april 2022 15:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maak me alleen een beetje zorgen dat Rusland geen verlies gaat accepteren. Als ze al hun jonge mannen, waarvan ze er al relatief weinig hebben, de gehaktmolen in gegooid hebben.. als Oekraïne, wmb terecht, de grens negeert en de Russen tot in Rusland achtervolgt.. dan gaat die ouwe gek in het Kremlin atoombommen strooien… die storm daar heb ik geen zin in..
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.quote:Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Perrin het volgende:
Als praten geen zin meer heeft.
[ twitter ]
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..quote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is het misschien beter als ze dat niet doen
dat snap ik maar de Oekrainers willen straks als het afgelopen is ook een zak geld van ons om de boel weer op te bouwen, daar mogen we best wat voor terugvragen lijkt mequote:Op maandag 4 april 2022 15:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel erg rationeel, makkelijk vanuit hier, moeilijker als je net je weg door allemaal uitgemoorde dorpjes en stadjes hebt gevochten en degenen die dat gedaan hebben een paar kilometer verderop zitten..
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.quote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Litouwen gaat van het begin al hard. You love to see it.
Je wekt niet echt de indruk de rust zelve te zijn. Sterker nog, jij geeft mij vaak de indruk door te drammen en per se gelijk te willen krijgen hier op Fok.quote:Op maandag 4 april 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelve
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.quote:Op maandag 4 april 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is leuk in een topic over zwarte piet maar hier vind ik het een stuk interessanter wat Achja de militair te melden heeft
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).quote:Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Litouwen heeft destijds de val van de USSR ook ingeleid.
Vilnius, januari 1991.
De gebeurtenis zelf liep uit op een drama.
Het uiteindelijke resultaat was het einde van de Sovjet-Unie.
Uiteraard zijn er allemaal gebeurtenissen en ontwikkelingen die aan de situatie in de Sovjet-Unie voorafgingen. Uiteindelijk was de echte oorzaak gewoon dat het communistische systeem en de economische inrichting van het land waren mislukt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
Achja is hier volgens mij de laatste die anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift volgens mij, dat is echt eenrichtingsverkeer zijn kant opquote:Op maandag 4 april 2022 16:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het over de bredere geopolitiek gaat, of wat wel of geen oorlogsmisdaden zijn, wordt het toch wel een vreemd gesprek met AchJa. Niet alleen omdat hij anderen nooit gezegde standpunten in de schoenen schuift, maar ook omdat hij de modus operandi van de Russen totaal niet leek/lijkt te snappen.
Toen AchJa nog allerlei alternatieve verklaringen gaf, waren de kenners al een stuk verder:
18 maart:
BNR: 'Alles wijst op schending oorlogsrecht'
De laatste tijd stromen de berichten binnen over de burgerslachtoffers van de oorlog in Oekraïne. De regels met betrekking tot het oorlogsrecht worden zwaar geschonden, stelt hoogleraar Militair Recht Marten Zwanenburg van de UvA. 'Poetin lijkt geen onderscheid meer te maken tussen militaire- en burgerdoelen.'
22 maart:
Hoogleraar Oorlogsstudies: 'Rusland schendt humanitair oorlogsrecht'
Hoogleraar Frans Osinga ging in de talkshow Op1 in op de vraag of Rusland en president Vladimir Poetin zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
Of met Reagan die met zijn defensiebegroting de USSR binnen no time compleet aan de rand van de hongersnood bracht.quote:Op maandag 4 april 2022 16:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het begin van de val van Sovjet-Unie eerder in Polen lag, met de vakbond Solidariteit, daarna kreeg je in Oost-Duitsland nog de val van de muur (in 1989).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |