abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2022 @ 15:04:33 #176
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328756
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:56 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.

Oostenrijk zou ook niet naar het feestje gaan waar ze niet voor worden uitgenodigd.
pi_204328777
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.

Oostenrijk zou ook niet naar het feestje gaan waar ze niet voor worden uitgenodigd.
Oostenrijk sluit zich overigens gewoon aan bij het Duitse standpunt maar goed, bepaalde stromingen in Nederland willen graag zien dat Poetin "wint"
pi_204328785
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
Het probleem is ook niet het stilzetten van de bron, maar om het daarna weer op capaciteit te krijgen. Als je na het 'pluggen' van de bron bij hervatting later nog maar op 50% van de originele capaciteit kan produceren denk je wel 2x na om nu de bron stil te zetten. Hoe ouder/uitgeputter het veld is hoe lastiger.
pi_204328799
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Volgens deze op-ed in een overheidsblad is het tijd dat de Russen w
Oekraine nu De-Oekrainiseren. Denazificeren was een leugen geven ze toe, maar wel een noodzakelijke.
twitter

Waarom doen die Russen zo moeilijk, noem het gewoon Endlsung der Ukrainischen Frage.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 15:09:32 ]
  maandag 4 april 2022 @ 15:09:59 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_204328814
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204328870
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt en het afdoet als Putinpijperij, gaat doen dat ik blind ben, van alles loop te ontkennen en van alles goed loop te praten kan ik verder weinig aan doen.
Ik zie je niet als Poetinpijper, en denk dat weinigen je zo zien. Wel lijk je een kritischere blik te hebben op Oekrane dan op Rusland. En dat vind ik best opvallend (en ik zal n en ander uitleggen).

quote:
Het begon natuurlijk al helemaal aan het begin van de oorlog waar Zelensky de Oekraiense burgers opriep om de wapens op te pakken en molotov cocktails te maken. Zelfs de lokale bierbrouwerijen gingen molotov cocktails brouwen ipv bier... Ik waarschuwde er volgens mij toen al voor dat dat nare situaties zou kunnen opleveren aangezien de burgers die normaliter beschermd worden door de conventie dan direct als combatant worden aangemerkt en het ze dus een legitiem militair doel maakt.... Dat zag ik natuurlijk al helemaal verkeerd want de wapens moesten zichtbaar gedragen worden dit dat alles...
Zo begon het natuurlijk niet. Het begon met de illegale inval in Oekrane, waarbij al heel snel opviel dat burgerdoelen aangevallen werden.

In Oekrane is de keuze gemaakt om als n front tegen de Russen te vechten. Waarbij ook burgers de wapens opgepakt hebben. Nu kun jij dan wel op fok heel intelligent doen en 'waarschuwen' voor misdaden tegen burgers, die dan combattanten geworden zijn.

Maar het treurige is dat de slachtoffers in Bacha (en op vele andere plaatsen) juist wl burgers zijn. Het waren geen combattanten. De conventies boden dus al geen enkele bescherming. Dan kun je als burger beter bewapend zijn, dan denken dat je door ongewapend te zijn 'veilig' bent.

Jij hebt meerdere keren gemeld dat we niet weten of er oorlogsmisdaden gepleegd worden (en hebt op zich nog een punt ook), maar bent er dan wel als de kippen bij om te melden dat er oorlogsmisdaden begaan worden als 'krijgsgevangenen' in hun been (of knie, waar je het over had, maar wat niet te zien was) geschoten werden. Dezelfde precisie en terughoudend waar je het bij de Russische misdaden over hebt, ontbraken toen het over Oekrane ging (want dat kwam slechts uit n bron, een onbetrouwbare van twitter nog wel).

quote:
Nu ook weer met die wasmachines, iedereen in paniek want plunderen en jatten... Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden bestaan maar dat schijnt dan allemaal weer niet te kunnen en zie ik het allemaal verkeerd want wij hebben de feiten wel op een rijtje... Mobieltjes, sierraden. portemonnees ed. heb ik het helemaal niet over gehad he, die haal oa jij er weer bij. Want dat geloof ik ook wel. Overigens doen de Oekraieners dat ook want hoe kunnen die anders naar het Russische thuisfront bellen? Maar goed, ik vind dat feitelijk nog wel het minste probleem als je de beelden ziet vanuit Bucha....
Punt is dat je de brede modus operandi van de Russen niet zag/leek te zien. Na 48 uur had je al kunnen zien dat Rusland vrij onnauwkeurig was met het treffen van louter de 'militaire infrastructuur' en dat is later alleen maar duidelijker geworden. Er zijn ziekenhuizen gebombardeerd, een theater en zelfs een hele stad is van de kaart geveegd. En uit bezet gebied kwamen er al snel beelden van demonstranten waar op geschoten werd (ik herinner me het beeld van burgers die militaire voertuigen tegenhielden, maar waar het vuur op geopend werd) en burgemeesters die het slachtoffer van ontvoering en moord werden.

En dan terugkomend op die wasmachines, een hele vrachtwagen vol wasmachines is niet bepaald logisch, met de gebrekkige organisatiegraad van de Russen is het nogal vreemd dat ze opeens twintig wasmachines aan kunnen sluiten om voor iedereen wasjes te draaien. Logischer is het dat het past bij de vele verhalen waarbij de Russen al plunderend tekeer gegaan zijn.

quote:
Anyway, het enige wat ik probeer in deze reeks is mensen meer bewust te maken van het Humanitair Oorlogsrecht/ Conventie van Geneve en dat alles niet per definitie een oorlogsmisdaad is... Want geloof me ook het Nederlandse leger heeft hier enorm veel mee te maken gehad in bv. Afghanistan, nou scheelde het dat we aardig duidelijke Rules of Engagement hadden maar ook daar hadden we te maken met Taliban die op ons schoten (dan mag je terug schieten) om vervolgens het wapen weg te gooien en rustig terug te lopen richting de bazaar oid omdat ze wisten dat wij dan toch niks meer mochten doen. Of raketbeschietingen van afstand waarbij we met de waarnemingsmiddelen gewoon zagen dat ze bezig waren met hun opstelling maar we niks mochten doen omdat niet duidelijk was of er collateral damage kon ontstaan. Nou was dat vanwege onze relatief strenge ROE aardig duidelijk maar binnen de coaltitie kon dat gewoon anders zijn. Een ander land kon bv. de raketopstelling wel aangrijpen van afstand (atilerie, CAS oid). Voor ons zou dat een overtreding van de ROE betekenen maar het zou dan weer geen overtreding van het HOR/ Conventie van Geneve zijn geweest.
Hebben jouw persoonlijke ervaringen als militair ervoor gezorgd dat jij de dingen wel heel snel vanuit militair standpunt bekijkt? En daarom zoiets hebt van, het hoeven geen oorlogsmisdaden te zijn, want ik weet hoe moeilijk het is om als militair zuiver, zonder oorlogsmisdaden, te handelen?

Het standpunt van een militair is nogal anders dan dat van de burgerbevolking, die de misdaden over zich heen zien komen...

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 04-04-2022 15:23:23 ]
pi_204328886
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:08 schreef J.B. het volgende:

[..]
[ twitter ]

Waarom doen die Russen zo moeilijk, noem het gewoon Endlsung der Ukrainischen Frage.
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.
  maandag 4 april 2022 @ 15:24:07 #183
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204328945
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:18 schreef Confetti het volgende:

[..]
Een definitieve oplossing voor het Russische vraagstuk had de VS tussen 1945 en 1949 liggen met haar kernwapens monopolie. Een doodzonde dat dat niet is doorgezet. De gruweldaden van de Sovjets toonden toen al aan dat er iets ernstig mis is met dat volk.
En de oplossing daarvoor is het genocideren van alle Russen?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:28:55 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204328984
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is het genocideren van alle Russen?
en de buurlanden want nukes houden zich niet aan grenzen

ja nee jammer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204328989
Hopelijk valt Japan de Noordelijke Territorin (de zuidelijke Koerillen) binnen. Ook het heroveren van Transnistri door Moldavi en Roemeni zijn logische stappen. De enige taal die die de mafkezen uit Moskou kennen is terugslaan.
  maandag 4 april 2022 @ 15:30:31 #186
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204328993
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hopelijk valt Japan de Noordelijke Territorin (de zuidelijke Koerillen) binnen. Ook het heroveren van Transnistri door Moldavi en Roemeni zijn logische stappen. De enige taal die die de mafkezen uit Moskou kennen is terugslaan.
Heel verstandig :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 4 april 2022 @ 15:31:17 #187
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204329001
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Meer kanonnenvoer, triest.
Dat kanonnenvoer is ook niet zo onschuldig als je ziet en hoort wat ze doen in de steden van Oekrane
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_204329007
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:18 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wow, zo makkelijk kan iemand dus ontsporen wat ideen betreft. Kan je nagaan wat er met mensen gebeurt als een hele propagandamachine op hun wordt afgevuurd.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204329009
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:56 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Welk embargo van Russisch gas? Een EU breed embargo van Russisch gas is helemaal niet haalbaar op korte termijn. Er zijn simpelweg niet genoeg direct beschikbare alternatieven die het Russische gas van de een op andere dag kunnen vervangen. Er is onvoldoende infrastructuur voor de massale import en distributie van LPG, geen alternatieve pijpleidingen naar andere gasvelden zoals die in de Middenlandse-zee bij Cyprus en Israel. Europese leveranciers zoals Noorwegen zitten al aan hun max export. Het gaat honderden miljarden en tien plus jaar kosten om volledig van het Russische gas af te komen.

Beter maakt de EU nu concrete plannen om de energie afhankelijkheid van Rusland volledig af te bouwen. Denk aan de bouw van LPG terminals, ontwikkelingen van pijpleidingen van alternatieve leveranciers rond de Middenlandse-Zee en het Midden-Oosten en manieren om de consumptie te reduceren.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:33:06 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329014
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
ja meer oorlog is het beste antwoord hier
pi_204329022
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 15:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Specsusericon.gif
pi_204329023
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:09 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
quote:
'EU gooide olie op het vuur tijdens de revolutie in Kiev'

Het is morgen precies vijf jaar geleden dat Europarlementarir Hans Van Baalen (VVD) samen met zijn partijleider Guy Verhofstadt zijn steun uitsprak aan de pro-Europese betogers in de Oekraense hoofdstad Kiev. "Toen er veel mensen werden doodgeschoten, belden mijn kennissen me. Ze suggereerden dat het schieten zou stoppen als er Westerlingen op het plein zouden zijn", aldus de liberaal. "Ik ben onmiddellijk gegaan."

Aangekomen op het Maidanplein zegt Verhofstadt tegen de menigte: "Er komt iedere week een nieuwe EU-delegatie hierheen tot jullie de strijd hebben gewonnen". Van Baalen vult hem aan: "We blijven bij jullie".

Het verbaasde hoogleraar internationale betrekkingen en veiligheid Rob de Wijk. "Als je in zo'n functie daarheen gaat en je uitspreekt, dan weet je gewoon dat je olie op het vuur gooit. Ik vind dat niet verstandig, want als het escaleert hou je het niet meer in de hand en dat is ook precies wat gebeurd is."

De EU-steun bevestigt de Russische uitleg dat er sprake was van buitenlandse inmenging, zegt de Russische buitenlandadviseur Andrey Kortunov. In zijn ogen werd Euromaidan-beweging bestuurd door de VS en de EU. "Stel je voor dat Russische politici in Parijs de gele hesjes zouden steunen. Dat zou het Elyse ook niet goedkeuren." Volgens Kortunov waren veel van de huidige spanningen voorkomen als de EU "delicater had opgetreden".

De Maidan-revolutie in Oekrane geldt als het keerpunt voor in de verhoudingen tussen Rusland en het Westen. Voor Moskou is de openlijke steun van de EU en de VS aan de betogers in Kiev een bevestiging dat het de invloedssfeer wil uitbreiden. De Russische annexatie van de Krim en de steun aan separatisten in Oost-Oekrane, die volgden op het afzetten van de pro-Russische president Janoekovitsj, wekte vervolgens kwaad bloed in het westen.

Van Baalen stelt dat degenen die zeggen dat Poetin zou zijn ontvlamd door zijn speech in Kiev "een arts moeten raadplegen". Maar Kortunov zegt dat de toespraak "natuurlijk is bekeken" in Moskou. Ook volgens De Wijk onderschat van Baalen het effect van zijn optreden.
Olie op het vuur

Zelfs Petro Porosjenko was ontstemd door het bezoek van Verhofstadt en Van Baalen, zegt De Wijk. Porosjenko was toen een vooraanstaand Euromaidan-activist en lonkt als de huidige president van Oekrane opzichtig naar de EU en de NAVO. "Toch zei hij dat hij de komst van het duo olie op het vuur gooide", aldus de Wijk. "Ik hoor hem nog zeggen: 'De toekomstig president van Oekrane gaat het hier moeilijk mee krijgen".

Tegen Van Baalen ontkent Porosjenko dit. "Zowel hij als zijn minister van Buitenlandse Zaken hebben mij later het tegendeel beweerd", aldus de VVD'er. "Laat de geschiedenis maar oordelen. Ik zou het zo weer doen."

De dag na van Baalens bezoek aan Kiev vluchtte president Janoekovitsj naar Moskou. Vorige maand werd hij in Kiev bij verstek veroordeeld tot 13 jaar cel voor hoogverraad, omdat hij Rusland om militaire steun verzocht. De afzetting van Janoekovitsj werd door Moskou als een 'coup' beschouwd. Kort daarna annexeerde Rusland de Krim en verleende het militaire steun aan de separatisten in Oost-Oekrane.

Kortunov: "Als je de situatie van vandaag vergelijkt met de situatie van de Koude Oorlog dan bevinden we ons nu in de jaren 50, toen er nog geen regels waren".

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-revolutie-in-kiev

“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2022 @ 15:34:16 #193
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204329024
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...
Precies. Zelf nadenken kan je blijkbaar niet, geen seal of truth, dus je weet het niet.

quote:
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:

-Clustermunitie: oorlogsmisdaad!
-Mijnen: oorlogsmisdaad!
-Fosfor: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een gebouw: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een burger: oorlogsmisdaad:
-Artillerie: oorlogsmisdaad!

Etc. etc...

Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt
Je bent massaal mij dingen in de mond aan het stoppen.

Want ik onderschrijf de dingen die je opsomt.

Ik daag je uit om 1 post van mij te vinden waar ik het berhaupt over clustermunitie of fosfor, heb.
Scorched earth
  maandag 4 april 2022 @ 15:34:55 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204329032
quote:

[..]
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204329041
quote:

[..]
Wat mij betreft pakken andere landen terug wat hen door Rusland afgenomen is. Bijkomend voordeel is dat Rusland dan zijn krachten moet verdelen over meerdere fronten. Iets dat de Oekraners dan weer erg goed zou uitkomen.
pi_204329043
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Denk jij dat met het huidige Rusland gevuld met al die haat en veroveringslust een zinnige vrede valt te sluiten nog? Ik zie dit alleen maar verder escaleren eerlijk gezegd.
Zeker nu die verschrikkingen aan het licht komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 4 april 2022 @ 15:37:51 #197
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204329066
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef ExTec het volgende:
Precies. Zelf nadenken kan je blijkbaar niet, geen seal of truth, dus je weet het niet.
Doe eens rustig aan joh, allemachtig.
pi_204329068
Ja hoor, Japanners, riskeren jullie weermaals even een aantal atoombommen op jullie hoofden omdat wij Rusland niet kunnen handelen?:')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:38:37 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204329073
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
ik geloof dat oorlog heel moeilijk te stoppen is, dat moet uitrazen net als een storm

als beide kampen er klaar mee zijn zul je best kunnen onderhandelen maar daar zijn we nog lang niet vrees ik
  maandag 4 april 2022 @ 15:41:38 #200
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204329110
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]

:') uit de lange lijst van domme politieke 'inzichten', is deze over de Maidan-protesten in 2014 wel een van de hardnekkigste en domste.
Van A tot Z slaat het nergens op en elke redenering of vergelijking slaat de plank mis :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')