abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2022 @ 13:01:01 #51
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327642
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
En een forse dosis gerrymandering.
https://www.economist.com(...)rty-hard-to-dislodge
Ook dat nog _O-
Ik dacht dat het nog wel een min of meer evenredige vertegenwoordiging zou zijn, maar alle truukjes uit het conservatieve rechtse autocratenspectrum worden gewoon uit de kast gehaald.

Orban gaat nooit meer weg uit Hongarije, tenzij ze hem er met geweld uitjagen. Wat ik zou toejuichen, hoe minder autocraten hoe beter. Schijnverkiezingen zonder enige noemenswaardige vrije pers, bieden geen enkele legitimiteit voor zijn premierschap.

Het schijnt dat ie ook een hele boel paspoorten heeft uitgedeeld aan Oekraïners in de grensregio. Ook weer een vinkje, regeren met behulp van stemmen verkregen in het buitenland (hallo Erdolf Erdogan).
  maandag 4 april 2022 @ 13:01:14 #52
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_204327643
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.
Dat is al even geloof ik.

Tijdens MH17 kwamen ze ook met radarbeelden die rechtstreeks van een game afkwamen meen ik mij te herinneren.
pi_204327649
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.
pi_204327656
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.
:P
  maandag 4 april 2022 @ 13:02:27 #55
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327657
quote:

[..]

Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout.
Ingrediënten voor een Kruidvat :P
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:02:46 #56
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204327661
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Lavrov: beelden Boetsja in scène gezet door Oekraïne
https://nos.nl/l/2423816

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.

Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.

Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204327663
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef quirina het volgende:

[..]
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.
Trouwens Hongarije is een NAVO land. Kunnen ze er niet uitgegooid worden als ze zo gek op Rusland zijn? Heeft Putin dan toch een landje erbij.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:03:18 #58
236264 crew  capricia
pi_204327664
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
OK.
Ik kan er op zich niet zoveel mee dat het wellicht frustratie was. Of wraak. Omdat het Russische leger nou eenmaal zo is ingericht dat dit risico wordt gelopen, dit het resultaat kan zijn. Dan is er iets door en door rot in het Russische leger, wat mij betreft.
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.

Een mensenleven is daar nu eenmaal iets anders waard dan hier. En het gaat er allemaal een stuk minder subtiel aan toe. Dit is toch precies zoals Rusland in Syrië ook oorlog voerde?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204327666
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
Niet? Het zijn champignons.
pi_204327672
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.
Ze moeten nog beslissen of de lijken nep zijn of dat ze door Oekraïners zijn vermoord. Al is het voor hun ook geen problemen om 2 tegenstrijdige leugens te vertellen.
Цой жив
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:04:27 #61
8781 crew  Frutsel
pi_204327673
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Human Rights Watch is ook een Westerse marionet dus hun getuigenverklaringen en bevindingen zijn al niet waar"

Maar goed... Rusland kent geen fatsoenlijke mensenrechten dus wat weten die nou :)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:04:38 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204327676
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ingrediënten voor een Kruidvat :P
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had. :D
pi_204327685
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had. :D
Of was het tena lady voor babushka?
pi_204327692
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
En een forse dosis gerrymandering.
https://www.economist.com(...)rty-hard-to-dislodge
Die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid in de kamer heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.

Dat staat los van dat hij alsnog meer dan 50% van het absolute aantal stemmen heeft weten te behalen. Hongaren :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204327703
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevant :P
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:07:03 #66
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204327705
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Maar die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.

Maar alsnog heeft hij meer dan 50% van het absolute aantal stemmen weten te behalen. Hongaren :')
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen. :')
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:07:06 #67
5428 crew  miss_sly
pi_204327707
quote:

[..]
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.

Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.

Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.
Ik kan het op emotioneel niveau niet bevatten. Wellicht vooral omdat ik in de gezegende omstandigheid leef dat ik geen flauw idee heb wat oorlog werkelijk inhoudt en dat ik die gevoelens van haat, frustratie en angst ook op geen enkele manier kan invoelen.

En dank voor je laatste zin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 april 2022 @ 13:07:34 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327712
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen. :')
Geld geld geld geld geld geld geld geld geld
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:07:50 #69
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204327716
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevant :P
Misschien was het bedoeld voor de meisjes <10jr. met rectovaginale scheuren?
pi_204327728
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hopelijk is de haat van de Polen naar Russische steun nu eindelijk groter dan hun vriendschap met Hongarije en kunnen we die banenrepubliek een artikel 7 geven.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  maandag 4 april 2022 @ 13:09:15 #71
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327734
https://www.theguardian.c(...)on-of-war-in-ukraine

Rape as a weapon: huge scale of sexual violence endured in Ukraine emerges

Dit verhaal...
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:09:41 #72
5428 crew  miss_sly
pi_204327739
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.

Een mensenleven is daar nu eenmaal iets anders waard dan hier. En het gaat er allemaal een stuk minder subtiel aan toe. Dit is toch precies zoals Rusland in Syrië ook oorlog voerde?
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 april 2022 @ 13:12:19 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204327761
quote:

[..]
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.

Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.

Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204327767
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.
Ik kan het op emotioneel niveau niet bevatten. Wellicht vooral omdat ik in de gezegende omstandigheid leef dat ik geen flauw idee heb wat oorlog werkelijk inhoudt en dat ik die gevoelens van haat, frustratie en angst ook op geen enkele manier kan invoelen.

En dank voor je laatste zin.
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 13:13:08 #75
236264 crew  capricia
pi_204327770
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Lavrov: beelden Boetsja in scène gezet door Oekraïne
https://nos.nl/l/2423816

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.

Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.

Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')