Ook dat nogquote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een forse dosis gerrymandering.
https://www.economist.com(...)rty-hard-to-dislodge
Dat is al even geloof ik.quote:Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.quote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat
quote:Op maandag 4 april 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Kassa's, pleisters, deodorant.
Ingredinten voor een Kruidvatquote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt alle ingredienten voor een kruidvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout.
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Lavrov: beelden Boetsja in scne gezet door Oekrane
https://nos.nl/l/2423816
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.
Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraense stad gensceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekrane.
Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Trouwens Hongarije is een NAVO land. Kunnen ze er niet uitgegooid worden als ze zo gek op Rusland zijn? Heeft Putin dan toch een landje erbij.quote:Op maandag 4 april 2022 13:00 schreef quirina het volgende:
[..]
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.quote:Op maandag 4 april 2022 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK.
Ik kan er op zich niet zoveel mee dat het wellicht frustratie was. Of wraak. Omdat het Russische leger nou eenmaal zo is ingericht dat dit risico wordt gelopen, dit het resultaat kan zijn. Dan is er iets door en door rot in het Russische leger, wat mij betreft.
Niet? Het zijn champignons.quote:Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
Ze moeten nog beslissen of de lijken nep zijn of dat ze door Oekraners zijn vermoord. Al is het voor hun ook geen problemen om 2 tegenstrijdige leugens te vertellen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.
"Human Rights Watch is ook een Westerse marionet dus hun getuigenverklaringen en bevindingen zijn al niet waar"quote:Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel verschillende verklaringen de Russen deze keer gaan bedenken. Bij MH-17 hadden ze er ook iets van 12(?).
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had.quote:
Of was het tena lady voor babushka?quote:Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had.
Die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid in de kamer heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een forse dosis gerrymandering.
https://www.economist.com(...)rty-hard-to-dislodge
Het woord verband is in dit geval mischien relevantquote:Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag gisteren nog wel een foto van een dode Russiche soldaat die een pak maandverband bij zich had.
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar die Gerrymandering zorgt er slechts voor dat hij 2/3e meerderheid heeft en daardoor mag aanklooien wat hij wilt.
Maar alsnog heeft hij meer dan 50% van het absolute aantal stemmen weten te behalen. Hongaren
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.quote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.
Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.
Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Geld geld geld geld geld geld geld geld geldquote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen.
Misschien was het bedoeld voor de meisjes <10jr. met rectovaginale scheuren?quote:Op maandag 4 april 2022 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het woord verband is in dit geval mischien relevant
Hopelijk is de haat van de Polen naar Russische steun nu eindelijk groter dan hun vriendschap met Hongarije en kunnen we die banenrepubliek een artikel 7 geven.quote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook bijzonder van dat land dat ze de EU zo enorm vreselijk vinden, maar er niet uitstappen.
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.quote:Op maandag 4 april 2022 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje met interesse bekeken. En het bevestigt mijn gedachten over het Russische leger alleen maar. Eigenlijk over de hele Russische maatschappij.
Een mensenleven is daar nu eenmaal iets anders waard dan hier. En het gaat er allemaal een stuk minder subtiel aan toe. Dit is toch precies zoals Rusland in Syri ook oorlog voerde?
Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.
Russische soldaten die verteld is dat ze Oekraine gaan bevrijden van nazi's, die verhalen hebben gehoord over mishandelingen van veteranen en meer broodje aap verhalen zitten ineens in een situatie waarin ze helemaal geen nazi's zien, verliezen lijden, niemand die ze als bevrijders binnenhaalt maar alleen haat zien en dan ook nog de opdracht krijgen zich terug te trekken. Voeg daarbij verveling, angst, frustratie en een overdaad aan testosteron en een verkeerde beweging creeert een bloedbad.
Dat is geen excuus maar wel een verklaring hoe zoiets tot stand komt. Je hebt alle ingredienten voor een kruitvat en dan hoeft er maar weinig te gebeuren en het gaat helemaal fout. Is en blijft een misdaad tegen de mensheid die verder geen excuus heeft.
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.quote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank. Ik snap, op rationeel niveau, het beeld dat je schetst.
Ik kan het op emotioneel niveau niet bevatten. Wellicht vooral omdat ik in de gezegende omstandigheid leef dat ik geen flauw idee heb wat oorlog werkelijk inhoudt en dat ik die gevoelens van haat, frustratie en angst ook op geen enkele manier kan invoelen.
En dank voor je laatste zin.
If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Lavrov: beelden Boetsja in scne gezet door Oekrane
https://nos.nl/l/2423816
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.
Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraense stad gensceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekrane.
Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Alles kan. Ik vind het alleen weinig geloofwaardig.quote:Op maandag 4 april 2022 12:53 schreef miss_sly het volgende:
De wasmachine kan natuurlijk prima geplunderd zijn zonder de bedoeling deze op de post naar Rusland te doen.
Ik denk dat ik juist niet zwart-wit post. Maar er vooralsnog een andere mening op nahouden is zo'n beetje verboden volgens een aantal lieden hier. Zolang ik het hele plaatje nog niet gezien heb en ik voor mezelf nog geen duidelijk beeld kan schetsen hou ik gewoon meerdere scenario's open, simpel zat. Mocht er later meer duidelijkheid komen waarbij ik ook overtuigd word dan kies ik wel een kant die mij het meest geloofwaardig lijkt. Heb ik nu ook gedaan vwb Bucha en de ootlogsmisdaden.quote:Er wordt hier zo zwart-wit gepost, en ik heb het idee weinig moeite gedaan om te proberen te begrijpen wat een ander bedoeld. Verschillende mensen, hoor.
Ik heb al een paar keer uit proberen te leggen dat civiele gebouwen niet per defenitie geen legitiem militaire doelen kunnen zijn... Maar dat deel ontgaat hem weer volkomen.quote:Maar ook dit past in het patroon: Mariupol in puin, maar sergeant bromsnor heeft geen 'filmpjes' gezien die onomstotelijk bewijzen dat er geen soldaten in al die gebouwen zaten, dus geen oorlogsmisdaad.
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of het is een standaard modus operandi van het Russische leger. Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Begrijpelijk hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik zeg, ergens rationeel begrijp ik het allemaal als het wordt uitgelegd. Het staat echter zo ver af van wie ik ben en wil zijn, en het veilige leven dat ik kan leiden, dat alles in mij zich er tegen keert om het te snappen. Fysiek ook. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk, alles.
Daar ter plekke is helemaal beyond comprehension.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
quote:Op maandag 4 april 2022 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, and after saying it will fly away soon is in fact joined on your fence by 190,000 other ducks, it’s a Kremlin duck 🦆
Een erg groot tegenstander lijken ze er ook niet van te zijn, zo leren de afgelopen 30 jaar ons.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.
Ik hoor de hele tijd dat ze hetzelfde hebben gedaan in Afrika, Georgi en Syri.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga ik liever niet van uit bovendien zijn dit soort taferelen voor een leger diep beschamend en een teken van een gebrek aan discipline of een groot aantal nivo's en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russische legerleiding daar voorstander van is.
De omroep waar je het ook het meest van verwacht. Die zijn nooit te beroerd om misstanden goed te praten vanuit de oer-Nederlandse koopmansgeest.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan zou WNL aan Putin-likkerij doen.
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En evengoed heb ik een paar keer geprobeerd uit te leggen dat het niet erg waarschijnlijk is dat er letterlijk in elk van die vernietigde gebouwen combattanten zaten.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef AchJa het volgende:
Ik heb al een paar keer uit proberen te leggen dat civiele gebouwen niet per defenitie geen legitiem militaire doelen kunnen zijn... Maar dat deel ontgaat hem weer volkomen.
Ik merk iig dat ik zelf behoorlijk Russofoob aan het worden ben.quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor niemand op emotioneel niveau goed te bevatten is en dat de weg daarnaar toe geplaveid is met hele onprettige emoties voor de meeste mensen. En wij worden er alleen nog maar op afstand, op als ik het zo mag zeggen redelijk steriele wijze, mee geconfronteerd, als je daar ter plekke bent is de emotie helemaal problematisch.
Tsjetsjeni...quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoor de hele tijd dat ze hetzelfde hebben gedaan in Afrika, Georgi en Syri.
Ik heb niet de indruk dat het ze daadwerkelijk interesseert.quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Zie het Duitse leger in 1941, er wordt vaak gedaan alsof dat alleen de SS en de einsatzgruppen waren maar dat is een sprookje, gewone duitse soldaten begingen oorlogsmisdaden aan de lopende band in Rusland want minderwaardige mensen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.
Kunnen we dat echt weten?quote:Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef Perrin het volgende:
Eerst dacht ik nog dat Poetin ook veel welwillende Russen gegijzeld hield, maar het lijkt er steeds meer op dat de overgrote meerderheid van de Russen staat te juichen bij alle oorlogshandelingen en praat over hoe Oekraine uitgeroeid moet worden.
Das waar maar het geeft wel aan hoe het speelveld er daar bij ligtquote:Op maandag 4 april 2022 10:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Iemand die staat te filmen in een Oekraense stad kan in oorlogstijd overkomen als een spion. Verder leeft desbetreffende journalist nog en zijn die honderden lijken in Boetsja allemaal dood...
Daar denk ik regelmatig over na. En ik ben de eerste om te benadrukken dat het allemaal niet eenvoudig en eenduidig is.quote:Op maandag 4 april 2022 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijpelijk hoor.
Maar wat wil je doen met deze emoties? Hoe vind jij dat wij (als westen) ons op moeten stellen?
Ja en dat begrijp ik volkomen en ja, dat komt deels omdat ze maar een heel klein deel horen en zien en wat ze horen en zien is extreem gekleurd maar het internet is nog steeds niet afgesloten daar. Men kan wel degelijk informatie vinden die niet propaganda is.quote:Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik merk iig dat ik zelf behoorlijk Russofoob aan het worden ben.
Eerst dacht ik nog dat Poetin ook veel welwillende Russen gegijzeld hield, maar het lijkt er steeds meer op dat de overgrote meerderheid van de Russen staat te juichen bij alle oorlogshandelingen en praat over hoe Oekraine uitgeroeid moet worden.
En dan te bedenken dat Kadyrov gedwee achter Poetin aan huppelt en zich er zelf ook schuldig aan maakt. Wat een mensen ook op deze wereld.quote:
Als je ook ziet hoeveel eigen mensen de Russen verloren hebben in een maand tijd. Vergelijk dat eens met 'onze' acties in Irak, Afghanistan etc. Inclusief generaals of hoge officieren.quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je dan dat stuk leest dat eerder gepost werd, de vertaling, dan zie je wel dat er in Rusland op een zeer minderwaardige wijze over Ukraners gedacht wordt. Ze zijn al gedehumaniseerd. Dat betekent dan uiteindelijk niets, als je die wezens uitroeit.
Die stoet van 5000 auto's in Berlijn dit weekend waren allemaal Russen waarvoor dat excuus iig niet geldt.quote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en dat begrijp ik volkomen en ja, dat komt deels omdat ze maar een heel klein deel horen en zien en wat ze horen en zien is extreem gekleurd maar het internet is nog steeds niet afgesloten daar. Men kan wel degelijk informatie vinden die niet propaganda is.
En dat Kadyrov ooit met zijn vader tegen de Russen streed. Het kan verkeren...quote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Kadyrov gedwee achter Poetin aan huppelt en zich er zelf ook schuldig aan maakt. Wat een mensen ook op deze wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |