Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?quote:Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]![]()
Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
Dan kun je beter tanks van Daf hebben, die gaan achteruit even hard als vooruit.quote:Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?
Wegrennen lijkt me vaak makkelijker dan voorwaarts gaan als je beschoten wordt.
Nee, die hebben achteruitkijkspiegels, zien ze het front ook eens...quote:Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Franse tanks rijden toch ook beter achteruit?
Wegrennen lijkt me vaak makkelijker dan voorwaarts gaan als je beschoten wordt.
Ja, want omdat de logistiek van het russische leger k*t met peren is, moet dat natuurlijk ook gelden voor het wit-russische post bedrijf.quote:Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]![]()
Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de aanvoer van de Russen ansich. Er staat een 60km lange colone op de weg naar Kiev en het gaat geen kant op maar andersom zou het allemaal prima verlopen?quote:Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:
Ja, want omdat de logistiek van het russische leger k*t met peren is, moet dat natuurlijk ook gelden voor het wit-russische post bedrijf.
Gewoon nul komma nul rekening gehouden met de omstandigheden.quote:Nevermind dat rusland last heeft van een te grote afhankelijkheid van het spoor, en dat opzich goed gaat, maar het met name gaat wringen als de te kleine hoeveelheid vrachtwagens die in een BTG zitten te ver bij hun railhead vandaan moeten opereren.
Ik heb het nergens over "in scene zetten"... Ik weet niet wat jij verder uit de beelden kunt opmaken, ik iig vrij weinig.quote:Nope, doen we niks mee, russische logistiek is k*t, dus die van de wit-russische post, terwijl die waarschijnlijk volledig anders in elkaar zit, moet ook k*t zijn.
En zo zijn we natuurlijk weer bij het gewenste punt aangeland, het is allemaal niet waar, het is allemaal weer in scene gezet....
Dat horen we zodra ze een plan bedacht hebbenquote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoorde net het alarm, moeten wij ook vrezen?
Maar zonder gekheid: Wat denken we dat de Russen van plan zijn?
Lege dozen, vermoedelijk.quote:Op maandag 4 april 2022 12:20 schreef capricia het volgende:
Dat ze spullen van thuis kregen opgestuurd?
En van dat wrap-plasticfolie.quote:
Van het hele continent Rusland maken!quote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Genocidale fascistentaal. Ze schroeven de hoeveelheid haatpraat nog een tandje op.quote:
Alles op alles zetten om zoveel mogelijk van Oekraine te bezetten en te 'zuiveren'.quote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de aanvoer van de Russen ansich. Er staat een 60km lange colone op de weg naar Kiev en het gaat geen kant op maar andersom zou het allemaal prima verlopen?
Of dat nou door de PTT of het leger zelf gedaan moet worden maakt mij weinig uit.
[..]
Gewoon nul komma nul rekening gehouden met de omstandigheden.
[..]
Ik heb het nergens over "in scene zetten"... Ik weet niet wat jij verder uit de beelden kunt opmaken, ik iig vrij weinig.
Ik bekijk gewoon meerdere mogelijkheden, kun je het niet mee eens zijn dat mag verder.
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.quote:Op maandag 4 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.
En dan kan je wel weer komen met 'ja maar 60KM colone', maar die is dus van het leger, speelt zich in Oekraïne af,
En het oorlogsbuit op de post doen speelt zich niet in Oekraïne af, en loopt niet via de logistieke paden van het russische leger.
Maar ik moet het echt nog een keer uitleggen hé?
Zucht... Als de Russen prima in staat blijken te zijn om hun gestolen waar vanaf het front met vrachtwagens af te voeren richting het noorden dan zou die route andersom wel gebruikt gaan worden voor de meer belangrijkere zaken toch? Of is dat nou echt rocket science ofzo? Of is het allemaal buit gemaakt in Belarus? En volgens mij stonden die uitgebrande wasmachines op een militaire truck of ga je dat ook nog ontkennen? Dus ja, dat zou dus gewoon via de reguliere logistieke lijnen van Rusland gaan...quote:Op maandag 4 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
Je vergelijkt gewoon het logistieke apparaat van organisatie A met die van organisatie B, en omdat A het slecht doet, vloeit daar blijkbaar uit voort dat B het ook slecht moet doen.
En dan kan je wel weer komen met 'ja maar 60KM colone', maar die is dus van het leger, speelt zich in Oekraïne af,
En het oorlogsbuit op de post doen speelt zich niet in Oekraïne af, en loopt niet via de logistieke paden van het russische leger.
Maar ik moet het echt nog een keer uitleggen hé?
Maar er zijn toch genoeg berichten geweest over terugtrekking van russische troepen richting wit-rusland?quote:Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.
Ik krijg hier (even afgezien van de authenticiteit en achtergrond van dit stuk, dat kan ik niet verifiëren; is het een opiniestuk, Russisch staatsbeleid, etc.) serieus wel een beetje Nanking-vibes bij eerlijk gezegd.quote:
Knap staaltje double down richting je eigen achterban als je de oorlog op geen enkele manier aan het winnen bent. De plannen in nazi-Duitsland werden ook steeds geschifter naarmate het verlies onafwendbaarder werd.quote:
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...quote:Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef crystal_meth het volgende:
Euhm, ik neem aan dat hij het over het transport van Oekraine naar Wit-Rusland heeft.
Lijken kan je niks aan verdienen hè.quote:Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...
Die postkantoren waren geen vrachwagens vol wasmachines maar soldaten die hun zakken vol had gestopt met iPhones en juwelen. Maar steek je kop lekker in het zand johquote:Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, niet in staat om de doden, gewonden en van alles af te voeren maar vrachtwagens vol met wasmachines en overige oorlogsbuit geen enkel probleem...
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelersquote:Op maandag 4 april 2022 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zucht... Als de Russen prima in staat blijken te zijn om hun gestolen waar vanaf het front met vrachtwagens af te voeren richting het noorden dan zou die route andersom wel gebruikt gaan worden voor de meer belangrijkere zaken toch? Of is dat nou echt rocket science ofzo? Of is het allemaal buit gemaakt in Belarus? En volgens mij stonden die uitgebrande wasmachines op een militaire truck of ga je dat ook nog ontkennen? Dus ja, dat zou dus gewoon via de reguliere logistieke lijnen van Rusland gaan...
Maar goed, het het begint weer van voren af aan... Dus
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelersleken kleine dingen op de post aan het doen. En zoiets als een mobieltje heb je op zak, hoef je niet te vervoeren met een vrachtwagen.
quote:Op maandag 4 april 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:
Want wat was de laatste?
We moesten er niet vanuit gaan dat de wasmachines achter in die opgeblazen vrachtauto's geplunderd waren,
Nee, we moesten toch echt de optie openhouden dat dat blijkbaar hun eigen wasmachines waren.
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen.quote:Op maandag 4 april 2022 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Zouden we deze week bij de uitzendingen van Ongehoord wappieNederland te horen krijgen dat de beelden in Bucha gefabriceerd zijn en dat de doden eigenlijk de schuld zijn Zelensky?
*gefrustreerde soldaten door de oorlogsvoering van Zelinsky met steun van de partizanen in Brussel, waardoor die arme Russen geen andere keuze hadden.*quote:Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen.
En is dit een geval dat omdat jij je niet kan voorstellen dat die russen hun kameraden maar laten liggen om te rotten, het daarom niet zo kan dat het ook echt gebeurt?quote:Op maandag 4 april 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ik weet eigenlijk waarom ik hier nog mee kom, want: geen Seal of Official Truth, derhalve is het niet waar.quote:Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ssian_soldier_kia_in
UA soldier calls wife of Russian soldier KIA in Bucha: "They looted and took with them everything. Children's clothes, TVs, cash, safes, car seats - but they left your husband's corpse here to rot."
Hi.
Hi.
Hi. Is this your husband's phone?
Yes.
Your husband died. In Ukraine.
Proof.
What proof? I'm telling you right now, your husband died. Near Kiev.
Near Kiev? There's lots of towns near Kiev - which one?
Find out from his command. I'm just giving you the news. They didn't take your soldiers' bodies. They took TVs, they took our washing machines, cash, safes - but they didn't take your husband's corpse, because evidently they had no more room.
What town?
The town of Bucha. Find out more from the command. They stole and looted everything. They stole children's clothing, children's car seats - they stole everything they could fit in their luggage. All the things we bought and saved up for for years. But they couldn't be bothered to take your husband's corpse. They only made sure to take his boots. I'm just giving you the facts I'm not trying to preach or anything. Ask the command how they are getting the bodies. I just wanted to tell you about your husband and the fact that your leaders aren't bringing home your dead soldiers. You draw your own conclusions from this. They came to a foreign country - and left. Without their fallen comrades. Goodbye.
China heeft hem ook al gebeld en hun vreugde geuit.quote:Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
Orbanneke heeft de felicitaties van Putin weer binnen lees ik
Ik heb het gekeken.quote:
De wasmachine kan natuurlijk prima geplunderd zijn zonder de bedoeling deze op de post naar Rusland te doen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?
[..]
Dat zegt ie toch helemaal niet?quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou heb ik die filmpjes niet allemaal uitgebreid gekeken, maar die soldaten, of om jou tegemoet te komen: de Oekraïense leger toneelspelersleken kleine dingen op de post aan het doen. En zoiets als een mobieltje heb je op zak, hoef je niet te vervoeren met een vrachtwagen.
Ter info, niks meer niks minder. Iig niet om eoa discussie uit lokken.quote:Op maandag 4 april 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het gekeken.
Waarom post je dit? Wat wil je ermee zeggen?
Oprechte vraag, overigens.
Je bent niet het scherpste mes in de keuken hé?quote:Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de wasmachines zijn alweer van het toneel verdwenen?
[..]
Of roepen dat het "Azovbataljon" het heeft gedaan.quote:Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Baudet zal dit waarschijnlijk een heel milde vorm van executies noemen.
Het schijnt een stuk makkelijker te zijn om verkiezingen te winnen als er nauwelijks onafhankelijke pers mag zijn in het land. We feliciteren kameraad Orban dan ook met zijn klinkende zegequote:Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
Anders kom je weer even met je "Seal of Truth" stokpaardje...quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent niet het scherpste mes in de keuken hé?
Omdat ik geen filmpjes van wasmachines heb gezien die op de post zijn gedaan, betekent lijkt mij niet dat ze niet gestolen kunnen zijn?
Maar ook dit past in het patroon: Mariupol in puin, maar sergeant bromsnor heeft geen 'filmpjes' gezien die onomstotelijk bewijzen dat er geen soldaten in al die gebouwen zaten, dus geen oorlogsmisdaad.
Geen filmpjes van wasmachines op de post? Dan is het niet gebeurt, is het niet gestolen, en waren het dus hun eigen wasmachines.
Schitterend oeuvre van alleen maar twijfel zaaien, heb je toch.
OK.quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ter info, niks meer niks minder. Iig niet om eoa discussie uit lokken.
En een forse dosis gerrymandering.quote:Op maandag 4 april 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het schijnt een stuk makkelijker te zijn om verkiezingen te winnen als er nauwelijks onafhankelijke pers mag zijn in het land. We feliciteren kameraad Orban dan ook met zijn klinkende zege
Ik kan het scenario wel schetsen, hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het gekeken.
Waarom post je dit? Wat wil je ermee zeggen?
Oprechte vraag, overigens.
Moeten we de optie dat deze iPhones en juwelen eerlijk zijn gekocht om de Oekraïense middenstand een hart onder de riem te steken niet open houden?quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die postkantoren waren geen vrachwagens vol wasmachines maar soldaten die hun zakken vol had gestopt met iPhones en juwelen. Maar steek je kop lekker in het zand joh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het interesseert hen niet eens meer dat ze ongeloofwaardig zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Lavrov: beelden Boetsja in scène gezet door Oekraïne
https://nos.nl/l/2423816
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraïense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen.
Volgens Lavrov zijn de beelden van lichamen in de Oekraïense stad geënsceneerd en wordt die valse voorstelling gedeeld via sociale media door westerse landen en Oekraïne.
Hij riep verder het Verenigd Koninkrijk op verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de Veiligheidsraad van de VN. Rusland verzocht dit weekend die raad bijeen te laten komen, omdat het de gebeurtenissen in Boetsja ziet als een provocatie door Oekraïense radicalen. Dat verzoek werd door de Britten afgewezen.
Yay mag hij schoothondje van Putin spelen net zoals Lukashenko van Belarus.quote:Op maandag 4 april 2022 12:50 schreef Frutsel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |