Happy hunting!quote:
Maar putin vangt nu de volle mep?quote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Om bijna zo'n beetje dezelfde reden dat de EU akkoord zal gaan; Hier is gas nodig en Rusland wil verkopen. Rusland verdient iets minder, wij betalen meer en iedereen is "blij"
Nu heel weinig meer want de meeste plannen zijn al in het water gevallen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoorde net het alarm, moeten wij ook vrezen?
Maar zonder gekheid: Wat denken we dat de Russen van plan zijn?
Er komt nog een groot offensief aan zodat ze de symbolische deadline van 9 mei paradedag halen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
Poetin is nog lang niet klaar met zijn plannen om Oekraine van de kaart te vegen.
[ twitter ]
De 64 Motor Rifle Brigade komt gewoon bijna helemaal van de andere kant van wereld, zo lees ik. Wel zo gemakkelijk dat de doden en verminkten van eenheden uit het verre oosten niet opvallen als je door Moskou loopt.quote:
Tegen die tijd heeft Oekraïne die tientallen zwaar opgewaardeerde bmp-01 anti infanterie tanks binnen van Tsjechië goedgekeurd door Duitsland.quote:Op maandag 4 april 2022 14:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er komt nog een groot offensief aan zodat ze de symbolische deadline van 9 mei paradedag halen.
het is niet heel gek dat ze die figuren voortaan buiten de deur willen houden iddquote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het helpt niet dat Rusland in vrijwel al die landen een permante burgeroorlog aan de gang houdt of de dictator van dienst ondersteunt, nadat al die gebieden 75 jaar als onderontwikkeld wingewest gebruikt zijn in de Sovjet-tijd.
Meer kanonnenvoer, triest.quote:Op maandag 4 april 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
Poetin is nog lang niet klaar met zijn plannen om Oekraine van de kaart te vegen.
[ twitter ]
Tanks, gaan die in Oekraïense handen dan opeens wel een succesverhaal worden? Dit zijn toch net zo goed oude Sovjet-barrels?quote:Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tegen die tijd heeft Oekraïne die tientallen zwaar opgewaardeerde bmp-01 anti infanterie tanks binnen van Tsjechië goedgekeurd door Duitsland.
Na de 2e wereldoorlog werden alle gehandicapte veteranen die het straatbeeld zo ontsierde gekidnapt naar gesloten inrichtingen en verbannen naar een eilandquote:Op maandag 4 april 2022 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
Wel zo gemakkelijk dat de doden en verminkten van eenheden uit het verre oosten niet opvallen als je door Moskou loopt.
Zwaar opgewaardeerd versies, niet de troep wat Rusland zelf inzet zonder nachtkijkers etc.quote:Op maandag 4 april 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Tanks, gaan die in Oekraïense handen dan opeens wel een succesverhaal worden? Dit zijn toch net zo goed oude Sovjet-barrels?
Nee hoor die komen ermee weg. Zijn Russen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die zullen voor altijd over de schouder moeten kijken zolang ze leven, zoals beloofd.
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...quote:Op maandag 4 april 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:
En evengoed heb ik een paar keer geprobeerd uit te leggen dat het niet erg waarschijnlijk is dat er letterlijk in elk van die vernietigde gebouwen combattanten zaten.
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:quote:Maar ik weet het, als ik terugzoek verwijt je mij dat ik door rood licht rijden nog wel opdis als oorlogsmisdaad, hé?
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.quote:Op maandag 4 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom al die moeite doen als Rusland sowieso de gaskraan niet dicht kan draaien of we nu wel of niet betalen?
'Zwaar opgewaardeerd' is een relatief begrip in dit soort situaties. Het kan zijn dat het Russische leger zich minder goed gewapend heeft tegen tankaanvallen, maar verder zie ik niet zo direct een reden om te denken dat jaren '60 tanks met of zonder nachtkijkers echt past bij een moderne oorlog.quote:Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zwaar opgewaardeerd versies, niet de troep wat Rusland zelf inzet zonder nachtkijkers etc.
Nieuws wat meer volgen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hoor die komen ermee weg. Zijn Russen.
Vooral in oudere velden kan het lastig zijn. Well bores lopen vol met water, dus sowieso een tubing operatie nodig om bijv gas te injecteren zodat het weer begint te stromen. Hydrostatische druk van water kolom te groot voor de reservoir druk. Mogelijk dat er scale gevormd wordt dat het nearbore reservoir gesteente blokkeert, moet je weer acidizen of fracken. Corrosie problemen enz enzquote:Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
Dank voor je uitleg. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik snap ook wel dat jij hier veel rationeler, feitelijker naar kijkt.quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Niet erg waarschijnlijk" =/= "Niet"...
[..]
Je snapt best dat dat een hyperbool was natuurlijk. Maar goed, ik gebruikte hem natuurlijk niet helemaal zonder reden want de opvattingen waren een beetje van het niveau:
-Clustermunitie: oorlogsmisdaad!
-Mijnen: oorlogsmisdaad!
-Fosfor: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een gebouw: oorlogsmisdaad!
-Schieten op een burger: oorlogsmisdaad:
-Artillerie: oorlogsmisdaad!
Etc. etc...
Ik heb verschillende keren met links verwijzend naar de conventie uit proberen te leggen dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Dat jij dat vervolgens maar matig trekt en het afdoet als Putinpijperij, gaat doen dat ik blind ben, van alles loop te ontkennen en van alles goed loop te praten kan ik verder weinig aan doen.
Het begon natuurlijk al helemaal aan het begin van de oorlog waar Zelensky de Oekraiense burgers opriep om de wapens op te pakken en molotov cocktails te maken. Zelfs de lokale bierbrouwerijen gingen molotov cocktails brouwen ipv bier... Ik waarschuwde er volgens mij toen al voor dat dat nare situaties zou kunnen opleveren aangezien de burgers die normaliter beschermd worden door de conventie dan direct als combatant worden aangemerkt en het ze dus een legitiem militair doel maakt.... Dat zag ik natuurlijk al helemaal verkeerd want de wapens moesten zichtbaar gedragen worden dit dat alles...
We hebben volgens mij allemaal dat filmpje wel voorbij zien komen dat een paar lui vanuit een rijdende auto molotov cocktails op een stilstaande colone gooien, dit is voor betrokkenen gelukkig goed afgelopen voor zover ik weet maar als ze direct van de weg afgeschoten waren zou dat gewoon legitiem geweest zijn. Maar hier zou dat dan meteen als een ernstige oorlogsmisdaad worden weggezet want burgers... Nou ja, zo werkt dat natuurlijk niet helemaal.
Of dat flilmpje van de inzet van een ATGM vanaf het dak van een hoog gebouw (ging maar net over de rand...) waarbij een pavtg vernietigd wordt, het resultaat is natuurlijk hartstikke mooi maar het maakt van dat gebouw wel direct een legitiem militair doel.
Nu ook weer met die wasmachines, iedereen in paniek want plunderen en jatten... Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden bestaan maar dat schijnt dan allemaal weer niet te kunnen en zie ik het allemaal verkeerd want wij hebben de feiten wel op een rijtje... Mobieltjes, sierraden. portemonnees ed. heb ik het helemaal niet over gehad he, die haal oa jij er weer bij. Want dat geloof ik ook wel. Overigens doen de Oekraieners dat ook want hoe kunnen die anders naar het Russische thuisfront bellen? Maar goed, ik vind dat feitelijk nog wel het minste probleem als je de beelden ziet vanuit Bucha....
Anyway, het enige wat ik probeer in deze reeks is mensen meer bewust te maken van het Humanitair Oorlogsrecht/ Conventie van Geneve en dat alles niet per definitie een oorlogsmisdaad is... Want geloof me ook het Nederlandse leger heeft hier enorm veel mee te maken gehad in bv. Afghanistan, nou scheelde het dat we aardig duidelijke Rules of Engagement hadden maar ook daar hadden we te maken met Taliban die op ons schoten (dan mag je terug schieten) om vervolgens het wapen weg te gooien en rustig terug te lopen richting de bazaar oid omdat ze wisten dat wij dan toch niks meer mochten doen. Of raketbeschietingen van afstand waarbij we met de waarnemingsmiddelen gewoon zagen dat ze bezig waren met hun opstelling maar we niks mochten doen omdat niet duidelijk was of er collateral damage kon ontstaan. Nou was dat vanwege onze relatief strenge ROE aardig duidelijk maar binnen de coaltitie kon dat gewoon anders zijn. Een ander land kon bv. de raketopstelling wel aangrijpen van afstand (atilerie, CAS oid). Voor ons zou dat een overtreding van de ROE betekenen maar het zou dan weer geen overtreding van het HOR/ Conventie van Geneve zijn geweest.
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.quote:
Oostenrijk sluit zich overigens gewoon aan bij het Duitse standpunt maar goed, bepaalde stromingen in Nederland willen graag zien dat Poetin "wint"quote:Op maandag 4 april 2022 15:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Doet niet mee aan een niet bestaand iets.
Oostenrijk zou ook niet naar het feestje gaan waar ze niet voor worden uitgenodigd.
Het probleem is ook niet het stilzetten van de bron, maar om het daarna weer op capaciteit te krijgen. Als je na het 'pluggen' van de bron bij hervatting later nog maar op 50% van de originele capaciteit kan produceren denk je wel 2x na om nu de bron stil te zetten. Hoe ouder/uitgeputter het veld is hoe lastiger.quote:Op maandag 4 april 2022 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een bron kan Active, Inactive, Suspended of Abandoned zijn. Een inactive well is een bron die tijdelijk dichtgedraaid is, een suspended well is een bron waar een plug in aangebracht is die verwijderbaar is, een abandoned well is definitief afgesloten. Best mogelijk dat de Russen niet in staat zijn om bronnen te "suspenden", maar dat is ook niet nodig, ze kunnen ze ook gewoon inactive (maw de kraan dichtgedraaid) laten. In de VS gaat men pas tot suspension over als de bron minstens 6 of 12 maand inactief is.
quote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Volgens deze op-ed in een overheidsblad is het tijd dat de Russen w
Oekraine nu De-Oekrainiseren. Denazificeren was een leugen geven ze toe, maar wel een noodzakelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |