Tazelaar wordt over ruim een jaar ambassadeur in Washington, een goedmakertje voor de pijnlijke afwijzing. Kennelijk is ze daar volgens Hoekstra wel geschikt voor.quote:Hoekstra begon met een misstap. Hij negeerde het unanieme advies van de sollicitatiecommissie om Brigitta Tazelaar te benoemen tot directeur-generaal Politieke Zaken, een topfunctie op het ministerie. Hoekstra koos voor een man, Marcel de Vink, en haalde daarmee de woede van zijn departement op de hals.
Geloofwaardigheid is ongeveer de belangrijkste eigenschap waarover een politicus moet beschikken om überhaupt te kunnen functioneren.quote:"Hoekstra is een meester in het omzeilen van vragen, wat zijn geloofwaardigheid sterk aantast."
Klopt en het zijn allemaal succesverhalenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:42 schreef Pedroso het volgende:
Topicstarter met het 1294ste topic over Hoekstra
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/14(...)verlies-in-gemeenten
Het Wopke effect nu ook lokaal merkbaar
Kiezers ook nietquote:Op donderdag 17 maart 2022 10:17 schreef superniger het volgende:
Volgens mij is TS geen fan van Wopke.
Ik vind het ook reuze meevallen. Zeker als de VVD straks een keer verder zal moeten zonder Rutte zie ik de partij wel weer opkrabbelen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vond de teleurstelling eigenlijk ontzettend meevallen. Het verlies is lang niet zo groot als de landelijke peiling.
Ik denk dat het CDA hiermee een goede basis heeft gelegd voor wat herstel. Alhoewel de grote klap wellicht volgend jaar komt bij de provinciale verkiezingen.
In verschillende plaatsen in voormalig CDA-land leveren ze flink in. En dan deed nu BBB niet mee en ook Omtzigt niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vond de teleurstelling eigenlijk ontzettend meevallen. Het verlies is lang niet zo groot als de landelijke peiling.
Ik denk dat het CDA hiermee een goede basis heeft gelegd voor wat herstel. Alhoewel de grote klap wellicht volgend jaar komt bij de provinciale verkiezingen.
BBB zal wel provinciaal meedoen. Omtzigt verwacht ik niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
In verschillende plaatsen in voormalig CDA-land leveren ze flink in. En dan deed nu BBB niet mee en ook Omtzigt niet.
Doen die dat in 2023 wel, dan krijgt het CDA flinke klappen bij de Provinciale Staten en dus in de Eerste Kamer.
Denk niet dat er veel overstappers naar de BBB of Omtzigt nu op het CDA hebben gestemd.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
In verschillende plaatsen in voormalig CDA-land leveren ze flink in. En dan deed nu BBB niet mee en ook Omtzigt niet.
Doen die dat in 2023 wel, dan krijgt het CDA flinke klappen bij de Provinciale Staten en dus in de Eerste Kamer.
Deel zal ook wel thuis gebleven zijn. Deel daarvan zal bij de PS misschien wel komen. Ook overlijden de komende tijd meer trouwende CDA-stemmers dan dat er 18 worden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel overstappers naar de BBB of Omtzigt nu op het CDA hebben gestemd.
Ze zullen ongetwijfeld bij de PS verkiezingen weer een klap krijgen maar verwacht dat ze daarna niet meer verder zullen zakken. Je ziet nu ook dat er veel meer jongere kandidaten bij het CDA komen, zeker op gemeentelijk niveau (en dat is uiteindelijk ook de basis voor landelijk).
Volgende 2e Kamer verkiezingen zie ik ze wel weer stijgen, zeker als de VVD dan weer inzakt zonder Rutte.
'Het had veel erger gekund' is de stemming bij het CDAquote:Op donderdag 17 maart 2022 11:54 schreef Halcon het volgende:
.....Wopke Hoekstra is daarnaast ook niet de meest aansprekende figuur. En ook geen gamechanger in de campagne.
https://fd.nl/politiek/14(...)stemming-bij-het-cdaquote:Toch is het de tweede verkiezingsnederlaag van het CDA onder Wopke Hoekstra. De trend omlaag is nog niet gebroken. Blijft hij dan wel aan? Ook naast zijn drukke baan als minister van Buitenlandse Zaken? Hoekstra: 'Vanzelfsprekend, ik ben pas veertien maanden geleden begonnen.'
Hij is idd pas een maand of 14 geleden begonnen als partijleider. Niets aan gelogen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
'Het had veel erger gekund' is de stemming bij het CDA
[..]
https://fd.nl/politiek/14(...)stemming-bij-het-cda
14 maanden Lul je liegt al weer
De VVD heeft meer stemmen gekregen anders - 11,5% om 11,2%.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nog steeds de grootste landelijke partij in de gemeente.
CDA 1105 zetelsquote:Op donderdag 17 maart 2022 14:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De VVD heeft meer stemmen gekregen anders - 11,5% om 11,2%.
Maar niet elke zetel vertegenwoordigt evenveel stemmen. De VVD heeft van alle landelijke partijen bij deze verkiezing de meeste stemmen gekregen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
CDA 1105 zetels
VVD 987 zetels
Ja, en dus niet de meeste zetels. En is dus niet de grootste landelijke partij.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar niet elke zetel vertegenwoordigt evenveel stemmen. De VVD heeft van alle landelijke partijen bij deze verkiezing de meeste stemmen gekregen.
Maar wel de grootste partij in het aantal mensen dat op je stemt, en dat is uiteindelijk toch waar je bij de EK en TK op wordt afgerekend. De CDA-zetels zijn in die zin minder waard omdat ze minder kiezers vertegenwoordigen en dus gemiddeld waarschijnlijk ook in gemeentes worden ingenomen waar minder grote dossiers spelen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja, en dus niet de meeste zetels. En is dus niet de grootste landelijke partij.
Daar heb je geen zak aan in de gemeenteraden als het niet in zetels omgezet wordt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar wel de grootste partij in het aantal mensen dat op je stemt,
Maar het is wel in zetels omgezet. Zetels in grotere gemeentes dan bij het CDA.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Daar heb je geen zak aan in de gemeenteraden als het niet in zetels omgezet wordt.
Wat jij wil. Het CDA is de grootste landelijke partij gemeentelijk. En al zou het dat niet zijn, het verlies is behoorlijk beperkt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar het is wel in zetels omgezet. Zetels in grotere gemeentes dan bij het CDA.
Triest zeg, ben je net van plan om te trouwen en dan dit...quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:54 schreef Halcon het volgende:
Ook overlijden de komende tijd meer trouwende CDA-stemmers dan dat er 18 worden.
Ja, CDA zal relatief veel zetels hebben in kleinere gemeenten. Ze hebben geprofiteerd van de lage opkomst. Als er meer mensen op waren komen draven, hadden ze 'n grotere tik gehad.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar wel de grootste partij in het aantal mensen dat op je stemt, en dat is uiteindelijk toch waar je bij de EK en TK op wordt afgerekend. De CDA-zetels zijn in die zin minder waard omdat ze minder kiezers vertegenwoordigen en dus gemiddeld waarschijnlijk ook in gemeentes worden ingenomen waar minder grote dossiers spelen.
Je hetze is nogal sneu aan het worden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Huh, niemand verloren? Zo zetten politici de uitslag naar hun hand
CDA-lijsttrekker Hoekstra reageert op het partijbureau op de uitslagen. Beeld © ANP
Opmerkelijk was het wel gisteravond, bijna elke partijleider was optimistisch over de uitslag. Iedereen leek een winnaar. Maar op basis van de uitslag klopt dat niet. Politiek verslaggever Fons Lambie vergelijkt de reactie van de partijleider met de uitslag.
CDA-leider Wopke Hoekstra: "Ik had dolgraag al onze zetels willen behouden. Dat zit er vermoedelijk niet in. En tegelijkertijd lijkt de uitslag beter dan verwacht", zei Hoekstra.
Fons Lambie: "Hoekstra zegt dit heel vroeg op de avond. Zo claimt hij het frame dat het verlies zou meevallen. Dat klopt deels. In de CDA-top vreesde men voor een nachtmerriescenario, als het dieptepunt in de landelijke peilingen werkelijkheid zou worden.
Zo bezien valt het mee, maar het CDA verliest ruim 230 zetels. Dat doet pijn, voor een partij die zich graag opstelt als de landelijke partij die lokaal zeer actief is. Ze verloren zelfs in CDA-bolwerk Tubbergen, waar de partij jarenlang de absolute meerderheid had en toenmalig CDA-leider Buma een paar jaar geleden nog reclamespotjes opnam."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)o-framen-partijen-de
Zo worden we dus gemanipuleerd om te
Het nieuwe elan en de keuze voor Wopke is een grotere zorg dan mijn verweten hetzequote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:13 schreef NightDancert het volgende:
Je hetze is nogal sneu aan het worden.
En als er een nieuwe partijleider is en nieuwe elan, dan zal je op CDA stemmen?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het nieuwe elan en de keuze voor Wopke is een grotere zorg dan mijn verweten hetze
Misschien kan je daar een nieuw topic over maken, gebruik wat meer smileys om het wat meer te verduidelijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het nieuwe elan en de keuze voor Wopke is een grotere zorg dan mijn verweten hetze
https://www.ad.nl/politie(...)-generatie~a1f84806/quote:In maar liefst 80 procent van de gemeenten verloor de partij stemmen.
Lil Kleine heeft tijd, hoorde ikquote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Misschien kan het CDA een rap maken of een influencer in de arm nemen om een hippe jonge doelgroep aan te spreken, dat werkt altijd perfect.
Ali B. schijnt lid te zijn van het CDAquote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Lil Kleine heeft tijd, hoorde ik
Hij is goed met normen en waarden en beschouwt het gezinsleven ook als hoeksteen in de samenleving
echt die hele partij bestaat uit graaiers en/of criminelenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA-penningmeester de cel in voor giga-drugsproductie in loods
DEN BOSCH - Het gerechtshof in Den Bosch veroordeelde CDA-penningmeester Wim van der P. vrijdag voor een jaar cel voor zijn betrokkenheid bij de productie van drugs in een schuur op zijn boerenerf, dat schrijft Omroep Brabant. Het Openbaar Ministerie (OM) ging in hoger beroep om Van der P. langer de cel in te krijgen.
https://www.telegraaf.nl/(...)gsproductie-in-loods
Dit gaat helpen
Vele gemeentelijke en provinciale afdelingen draaien prima met goede mensen zonder criminaliteit. Overal, en zeker bij politieke partijen, zitten wel rotte appels.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 16:12 schreef L3viathan het volgende:
[..]
echt die hele partij bestaat uit graaiers en/of criminelen
Die oproep wordt ook gedeeld door coalitiepartijen D66 en CDA. „Ik begrijp het ongemak”, zegt CDA’er Agnes Mulder tegen haar partijgenoot Hoekstra. „Ik verwacht wel enige coördinatie”, vindt ook D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma. De Kamer wil onder meer weten wat het Kadaster momenteel doet om Russisch vastgoed in kaart te brengen. Ook willen Kamerleden weten of de Belastingdienst nog steeds wordt gehinderd door privacyregels bij het delen van informatie over Russen op de sanctielijst.quote:„Onbestaanbaar”, zegt Kamerlid Pieter Omtzigt. „Ik weet niet of de regering beseft hoe ze voor paal staat.” Volgens Omtzigt heeft Nederland de Russische oligarchen al 36 dagen de tijd gegeven om hun vermogen en spullen uit Nederland weg te sluizen. „De vogel is gevlogen”, stelt hij. Volgens PvdA-leider Lilianne Ploumen blijft Nederland ’schaamtevol achter in de uitvoering van de sancties’. „Dit is niet de tijd voor polderen tussen ministeries”, vindt Ploumen. „Zou er niet gewoon iemand de leiding moeten nemen?”
Dat gebeurt niet: het kabinet stuurt rond 20.00 uur vanavond een brief over de sancties. Daarna komt Hoekstra terug naar de Kamer om het debat te vervolgen.quote:Op verzoek van D66’er Sjoerdsma werd het debat geschorst, zodat Hoekstra de tijd krijgt om zijn huiswerk te doen. „Dit is echt gênant”, vindt GL-leider Jesse Klaver, die het liefst ziet dat alle betrokken ministers vanmiddag nog naar de Kamer komen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-rusland-echt-genantquote:In een plenair debat is het belangrijk dat de vragen worden beantwoord.
quote:Hoekstra zei dat er een speciale werkgroep in het leven is geroepen, maar dat daarvoor ‘nog mensen moeten worden geworven'. Hij bezwoer dat er ‘echt hard gewerkt wordt’ door het kabinet.
quote:Volgens Hoekstra zijn er wel stappen gezet. Zo is er inmiddels een ontheffing voor de fiscale geheimhouding en heeft het kabinet advies gevraagd over de privacywetgeving AVG.
Ook GroenLinks-leider Jesse Klaver werd boos dat de minister ‘nu voor de vijftiende keer naar een collega wijst’. ,,Het maakt me niet uit wie er over gaat, als het maar gebeurt.”quote:Volgens Hoekstra is zo’n overzicht echter lastig omdat er zoveel ministeries bij zijn betrokken, zo verwees hij meermaals naar de minister van Financiën en de minister van Binnenlandse Zaken, die de Kamer in aparte debatten over hun beleidsterrein zouden informeren.
Sigrid Kaag, Wobke Hoekstra, het is allemaal één pot nat.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:28 schreef fathank het volgende:
Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen
Met zulke prutsers als kabinet is het altijd makkelijk praten. Deze regering is een schandvlek voor het land. Waarom zou men niet elke gelegenheid aangrijpen om dat nog eens duidelijk te maken? Hoe meer mensen het in gaan zien hoe beter.quote:Op vrijdag 1 april 2022 06:50 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Langs de zijlijn is het altijd makkelijk schreeuwen. Ze kunnen hem dan toch beter gewoon gaan helpen door zelf onderzoek te doen.
En ik weet dat ‘het zo niet werkt’. Maar laten we elkaar eens wat meer gaan helpen in deze tijd.
Gelukkig zijn ze intern wel tevredenquote:Op vrijdag 1 april 2022 06:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is niet 100% onkunde maar ook onwil denk ik.. ze willen Putin niet al te boos make
En dan zijn er hier users die het gek vinden en niet geloven dat men het vertrouwen in de politiek heeft verloren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Met zulke prutsers als kabinet is het altijd makkelijk praten. Deze regering is een schandvlek voor het land. Waarom zou men niet elke gelegenheid aangrijpen om dat nog eens duidelijk te maken? Hoe meer mensen het in gaan zien hoe beter.
Krijgen we straks zeker die boerentrien in het kabinet? En de politiek is al zo'n clownsshow.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
Liever van der Plas dan het volk wat nu in vak K zit. Het kan er eigenlijk enkel beter op worden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Krijgen we straks zeker die boerentrien in het kabinet? En de politiek is al zo'n clownsshow.
Welke politicus heeft dat wel tegenwoordig. Allemaal kunnen ze een vraag niet met ja of nee beantwoorden, maar gebruiken ze 30 zinnen om uiteindelijk geen duidelijk en helder antwoord te geven.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:32 schreef Cupfighter het volgende:
Hoekstra is echt waardeloos, ook een uitstraling van een zoutzak
CDA stemmen zelfs met een pistool op mijn hoofd gaat dat NIET gebeurenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
Marnix van Rij zal een stuk betere partijleider zijn dan Hoekstra. Fijn dat je het beste voor hebt met het CDA. Had ik niet van je verwacht.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
CDA stemmen zelfs met een pistool op mijn hoofd gaat dat NIET gebeuren
Een betere vervanger
Je bedoelt een nog grotere kneus die het CDA definitief om zeep helpt
Daar zit ik wel op te wachten ja dan heb ik tenminste weer buikpijn van het
Marnix van Rij vertrouw ik dat wel toe
Maandag hoopt Hoekstra bekend te kunnen maken wie degene moet zijn om de regie te nemen. Volgens Hoekstra moet de coördinator zorgen voor afstemming tussen de departementen. Hij kan ze 'aanspreken en aanjagen'. Bij veel strafmaatregelen zijn meerdere ministeries betrokken.quote:De minister kwam een dag eerder zwaar onder vuur te liggen in de Tweede Kamer over de trage realisering van de sancties.
De naam van de coördinator wordt maandag bekend, Hoekstra heeft wel al iemand in beeld, zegt hij.quote:Het ongekende sanctiepakket tegen de Russen vanwege de inval in Oekraïne is voor veel ministeries 'onontgonnen terrein', aldus de bewindsman
Die 5.7 MILJARD aan uitgaven niet kan verantwoorden toen hij nog min van fin wasquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:37 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens de incompetentie van het kabinet is wel stuitend...
- Een boekhouder op Buitenlandse zaken. (Hi ha Hoekstra)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de Linden legt momenteel de laatste hand aan een proefschrift over de sancties die het Westen de laatste jaren aan Russische en Russisch-gezinde Oekraïense prominenten oplegde.Verbaast het u dat Nederland zo veel moeite heeft om de sancties tegen Rusland in de praktijk te brengen?quote:‘De uitvoering en handhaving hapert aan alle kanten.’
Over de Linden: ‘Ja en nee. Ik heb eerder al gemerkt dat Nederland niet bovenop de sancties zat. Nederland handelt eerder reactief dan proactief. De oorlog in Oost-Oekraïne is al sinds 2014 gaande, maar dat werd hier lange tijd weggemoffeld. Dat vind ik een typisch Nederlandse houding. Frankrijk was al vooruit aan het denken over het uitvoeren van de sancties, maar de Nederlandse regering zoekt pas naar een oplossing nu de situatie in Oekraïne is geëscaleerd.’
In 2014 legde de EU Rusland ook al sancties op. Verliep de uitvoering daarvan soepeler?
‘Nee, toen bleek al dat de handhaving totaal niet op orde is . Vanuit Brussel kwam er een sanctieverordening, die de douane en banken moesten gaan uitvoeren. De douane moest bijvoorbeeld controleren of exportproducten op de sanctielijst voorkwamen. Het lijkt erop dat dat niet goed is gebeurd: die hele Krimbrug is gebouwd terwijl alle leveranties die te maken hadden met infrastructuur waren gesanctioneerd.
‘Juridisch gezien hebben we nu te maken met dezelfde sanctieverordeningen. Ze zijn alleen gigantisch uitgebreid: alles wat de politiek nu afkondigt, wordt aan die bestaande regelingen gehangen. Maar wat nu gebeurt, kan juridisch eigenlijk niet.’
Waarom niet?
‘Normaliter hebben we allemaal een ongestoord genot van eigendom. Als je een eigen woning hebt, staat die bij het Kadaster ingeschreven op jouw naam. Daar kan niet zomaar beslag op worden gelegd. Ook als een ander zegt dat jij een auto onrechtmatig verkregen hebt, raak je die niet ineens kwijt.
‘Je zou eerst de rechter ervan moeten overtuigen dat een Russische oligarch zijn eigendom onrechtmatig heeft verkregen. Nu hebben politici in Brussel gewoon afgekondigd dat tegoeden en woningen van de Russische oligarchen bevroren worden. Dat zij ‘de territoriale integriteit, soevereiniteit en onafhankelijkheid van Oekraïne ondermijnen of bedreigen’ vind ik geen juridisch criterium om iemands bezit te bevriezen. Het is onbepaald, subjectief en gaat uit van veronderstellingen, in plaats van feiten.’
Is dat wat minister Wopke Hoekstra donderdag in de Tweede Kamer ‘juridische belemmeringen’ noemde?
‘Dat denk ik, ja. Ik denk dat minister Hoekstra is vastgelopen. Zonder nadere wet- en regelgeving kan het Kadaster niet zomaar informatie vrijgeven, en huizen en superjachten bevriezen. Het kadaster bibbert al bij het idee, denk ik. Bovendien staat het ministerie van Binnenlandse Zaken, waar het Kadaster onder valt, niet genoemd als uitvoerder van de Brusselse regeling. Het ministerie van Financiën en de douane wel. Banktegoeden kunnen daarom wel bevroren worden.
‘De Europese Unie heeft wel een confiscatierichtlijn en een bevriezingsrichtlijn, maar die zijn niet gebruikt. Die richtlijnen geven exact aan wat er moet gebeuren: er moet binnen afzienbare tijd een rechter naar kijken. Pas daarna heb je duidelijkheid.quote:‘Voor Hoekstra is het pijnlijk om toe te geven dat dit juridisch niet klopt. Wij zijn een land met een opgeheven vingertje naar anderen. Hoekstra kan eigenlijk geen openheid geven, want dan gaat hij nog meer af. Hij zal daarom zwijgen tot hij een eurekamoment heeft, verwacht ik.’SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.volkskrant.nl(...)e-te-geven~b246b91f/
Gelukkig is dit sujet een jurist en is dit zijn vakgebied en ook daar blundert hij
Volgens minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra is het opleggen van sancties complex, omdat er zo veel verschillende ministeries bij betrokken zijn. Zo is het ministerie van Infrastructuur verantwoordelijk voor het aan de ketting leggen van Russische jachten, gaat het kadaster over de beslaglegging op een tweede huis en gaat De Nederlandsche Bank achter de bankrekening van rijke Russen aan.quote:Hoekstra stond te worstelen: het beleid was op papier prachtig, maar de uitvoering hapert.
Het laat maar weer eens zien dat die AVG de Belastingdienst en rijke oligarchen beter beschermd dan de gemiddelde burger. Elke lokale amateurvoetbalclub komt in de problemen vanwege de AVG als ze een foto van een speler op hun website zetten. Maar rijke Russische oligarchen worden er goed door beschermd."quote:"We mogen bepaalde dingen niet van de AVG, de Europese privacywetgeving, zegt Hoekstra. Maar daar hebben België en Frankrijk ook last van en die hebben miljarden bevroren, dus hoe kan dat?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eenkomsten-tussen-dequote:Op zijn wekelijkse persconferentie werd premier Rutte doorgevraagd op de problemen met de sancties en de toeslagenaffaire. Hij beloofde beterschap op beide dossiers. "Maar of het goed gaat, weet ik niet."
Maakte heel Nederland zich maar zo druk over falende politici als deze user. Dan zou er wellicht nog eens wat veranderen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:51 schreef Raw85 het volgende:
Beste @:ikweethetookniet,
Wat Hoekstra of andere machtshebbers in dit land je ook aan mogen hebben gedaan. Je fixatie op hem is ongezond. Ik denk dat je baat hebt bij hulp, dat meen ik serieus. Misschien is dit ook iets waar de moderatoren van dit forum iets mee zouden moeten doen.
Eens, ben het lang niet altijd eens met Ikweethetook niet maar het staat hem geheel vrij om hier welke politicus dan ook te bespreken, onder de aandacht te brengen of te bekritiseren. Wat meer mensen zouden wat kritischer mogen zijn op politici, helemaal als ze deel uitmaken van het kabinet.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Maakte heel Nederland zich maar zo druk over falende politici als deze user. Dan zou er wellicht nog eens wat veranderen.
Sowieso de schuld van Jort Kelder, Gerrit Zalm en ABN AMROquote:Op woensdag 13 april 2022 17:51 schreef Pedroso het volgende:
Hoekstra schijnt vanmorgen zijn teen gestoten te hebben. Misschien kan Ikweethetookniet daar een leuk topic over maken. Vergeet vooral de niet !
Heel mooi ditquote:
Ondanksquote:
"Dat hadden wij voor een groot deel kunnen voorkomen. Dat spijt me en dat steekt me ook", zegt Boswijk. Hij zegt zich te hebben verzet tegen de veelbesproken stikstofkaart van Nederland die het kabinet heeft gepresenteerd.quote:Partijleider Wopke Hoekstra sloot zich daarbij aan en noemde het "waardeloos ook voor veel van jullie thuis aan de keukentafel".
quote:Hoekstra geeft toe dat er fouten zijn gemaakt "als dit de ontvangst is van iets waar lang op gestudeerd is, lang aan gewerkt is". Het CDA moet ook zijn eigen rol hierin "ruiterlijk erkennen", zegt hij.
quote:CDA-leider Wopke Hoekstra heeft tijdens een ledenraadpleging over stikstof in Nijkerk ongenadig ervan langs gekregen. Meerdere CDA-leden verwijten hem onzichtbaarheid en een gebrek aan leiderschap.
quote:Ook partijleider Wopke Hoekstra erkende dat zijn partij en het kabinet een valse start hebben gemaakt met de stikstofplannen. "Ik ben hier gekomen om goed te luisteren. In dit dossier zijn allerlei dingen niet goed gegaan."
PvdD - Oudehand? Ze heet toch Ouwehand!quote:
Mwa, ik lees het graag. Vooral doorgaan!quote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:55 schreef Raw85 het volgende:
Ik kan ontzettend veel dingen/zaken benoemen die Hoekstra verkeerd doet,
maar,
TS, je hebt gewoon hulp nodig. Ik heb het eerder gezegd en het is hard, maar je bent totaal geobsedeerd door dit soort figuren en dat is gewoon ongezond.
.quote:Wopke Hoekstra, die tussen fractievoorzitter Pieter Heerma en Derk Boswijk in zat, knikte, knikte en knikte mee. Hij hoorde leden zeggen dat de doelen van tafel moesten, dat „de partij van onderop kapot gemaakt wordt” als er niks zou gebeuren, over twijfel van boeren of ze nog op het CDA moesten stemmen. Hij stopte pas met knikken toen een CDA’er zei: „Dat CDA’ers hebben toegestaan dat dit naar buiten kwam op deze manier, dat is jullie diep verwijtbaar, daar moeten jullie je diep voor schamen.”
En hij bleef ook bewegingloos voor zich uit kijken toen hij van Jan Arie Koorevaar, fractievoorzitter van het CDA in het Zuid-Hollandse Molenlanden en melkveehouder, hoorde: „Waar was jij, Wopke? Waar was jij als partijleider?” Van Koorevaar kreeg Hoekstra ook een rode boerenzakdoek – het symbool van demonstrerende boeren. „Voor aan je auto, of aan je vliegtuig, want volgens mij ben je daar vaker mee.” De zakdoek verdween in de broekzak van Hoekstra en kwam daar de rest van de dag niet uit. Waar voor Boswijk steeds applaus had geklonken, bleef dat bij Hoekstra vaak weg
quote:Het 'luisteren' begint in het Haagse al tijdens de verkiezingscampagnes, waarin voor die linkse kartelkliek onwelgevallige rechtse partijen al bij voorbaat uitgesloten worden, of ze de verkiezingen nu winnen of niet.
https://www.dagelijksesta(...)e-aan-wopke-hoekstraquote:Ben je geestesziek als je een oproep doet tot luisteren, als je zelf alle smeekbedes van Groningers en toeslagenouders jaren naast je neergelegd hebt? In mijn bescheiden mening ben je dan niet alleen geestesziek, maar ook tot op het bot verrot.
Hij was zeker niet de enige. Er zijn niet veel CDA-ers die veel vertrouwen hebben in de electorale toekomst van hun partij.quote:Sindsdien verloor hij twee verkiezingen, is zijn partij in alle peilingen weggezakt en gekrompen onder de tien zetels. En steeds openlijker geven CDA-prominenten de schuld aan Wopke. Jan Arie Koorevaar: „Waar was jij, Wopke? Waar was jij als partijleider?” Van Koorevaar kreeg Hoekstra ook een rode boerenzakdoek – het symbool van demonstrerende boeren. „Voor aan je auto, of aan je vliegtuig, want volgens mij ben je daar vaker mee.”
Het vertrouwen van CDA-kiezers in Hoekstra heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Zijn imago staat al lange tijd onder druk, maar voor het eerst staat nog niet de helft van zijn achterban (42 procent) achter hem.quote:Maar met Wopke aan het roer wordt het zeker niks.
quote:Ons land dreigt de zogeheten mestderogatie te verliezen, waardoor er per direct minder mest uitgereden mag worden. Dit leidt tot torenhoge rekeningen voor veehouders die hun mest dan moeten laten afvoeren. Een andere optie is dat ze het mes in hun veestapel zetten. In politiek Den Haag houdt men de adem in voor het Brusselse besluit. De boerenprotesten zijn nu al hevig. Maandag staan nieuwe acties op stapel.
Ik wel, zetels.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie het verschil tussen de VVD en het CDA niet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-zomer-in-a4135842quote:In de partijtop is nu afgesproken dat fractievoorzitter Pieter Heerma maar wat meer het gezicht van het CDA moet worden. Het is nu zíjn opdracht om kiezers te laten zien dat het CDA ook standpunten durft in te nemen die tegen de coalitieafspraken in gaan.
Welk punt denkt Von Meijeren hier te maken?quote:
Dit. Dat elke reactie volstaat met smileys spreekt ook wel boekdelen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:55 schreef Raw85 het volgende:
TS, je hebt gewoon hulp nodig. Ik heb het eerder gezegd en het is hard, maar je bent totaal geobsedeerd door dit soort figuren en dat is gewoon ongezond.
Ik heb Omtzigt gestemd maar ik zie hem niet als een partijleider, daar is hij te autistisch voor. Mocht hij zich aansluiten bij BBB dan zie ik ze wel in een klap de grootste partij worden.quote:Op zondag 7 augustus 2022 18:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Nog 4 zetels te gaan
Politieke strategie op het hoogste niveau van 🚜 @fuckroeperquote:Op zondag 7 augustus 2022 18:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Nog 4 zetels te gaan
Het gaat om mensen die in Afghanistan voor de Nederlandse overheid hebben gewerkt, bijvoorbeeld als tolk of als beveiliger.quote:Zondagavond kwam het nieuws naar buiten dat er nog altijd 496 mensen wachten om geëvacueerd te worden naar Nederland.
quote:Maar volgens de minister is daar absoluut geen sprake van en is er juist de afgelopen weken veel vaart gebracht in het overbrengen van mensen. "Daar moeten we gewoon mee doorgaan, want dat is de afspraak die we gemaakt hebben en de plicht die we voelen", zegt hij.
Om je te bescheuren ja, mensen die wellicht hun leven niet zeker zijn en geëvacueerd moeten worden. Ik snap die smileys wel!quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jaar na val Kabul
Minister Hoekstra: 'Zo snel mogelijk overige 500 Afghanen evacueren'
Als je een jaar na dato nog gaat roepen dat er nog wat moet gebeuren dan is het inderdaad om te jankenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 16:56 schreef EinarBoe het volgende:
Om je te bescheuren ja, mensen die wellicht hun leven niet zeker zijn en geëvacueerd moeten worden. Ik snap die smileys wel!
Rutte bazelt nu iets over “partijleider”, maar ik zie het fundamentele verschil ook niet. Hoogstens kun je stellen dat dit net wat minder heftig is (helemaal niet of wat later zit nog wel verschil tussen) maar ik vind het ook opvallend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:05 schreef Raw85 het volgende:
Mona Keizer kon terecht haar spullen pakken nadat zij zoiets flikte
Het kan denk ik net....quote:In een interview met het AD zei Hoekstra dat het doel uit het coalitieakkoord om de stikstofuitstoot in 2030 te hebben gehalveerd, „niet heilig” is. Rutte vindt dat er „staatsrechtelijk vraagtekens” bij te plaatsen zijn als een lid van het kabinet dat zegt. Maar hij wijst erop dat Hoekstra als CDA-leider wat meer bewegingsvrijheid geniet. „Het kan denk ik net.”
Als ze het interview aan Volkskrant of Trouw zouden geven, komt het uiteindelijk toch bij dezelfde organisatie terecht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:39 schreef Bananenpap het volgende:
Je zou toch denken dat CDA'ers inmiddels oppassen bij interviews aan het AD.
Als Rutte Hoekstra eruit gooit dan valt het kabinet en komen er nieuwe verkiezingen. Dat ziet Rutte dus niet zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rutte bazelt nu iets over “partijleider”, maar ik zie het fundamentele verschil ook niet. Hoogstens kun je stellen dat dit net wat minder heftig is (helemaal niet of wat later zit nog wel verschil tussen) maar ik vind het ook opvallend.
Zou je denkenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:36 schreef Raw85 het volgende:
Ik gok dat Rutte Hoekstra achter de schermen helemaal verrot heeft gescholden
Ha! Potverdorie man, wat krijgen we nou zeg! Haha. Doe even normaal man. Flapdrol! Haha!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:36 schreef Raw85 het volgende:
Ik gok dat Rutte Hoekstra achter de schermen helemaal verrot heeft gescholden
Het is een publiek geheim dat Rutte nogal tekeer kan gaan tegen mensen om hem heenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:52 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Ha! Potverdorie man, wat krijgen we nou zeg! Haha. Doe even normaal man. Flapdrol! Haha!
Dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is een publiek geheim dat Rutte nogal tekeer kan gaan tegen mensen om hem heen
Die vent is echt niet zo'n doetje als-ie voor de media speelt, hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:01 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.
Misschien gooit 'ie achter de schermen wel vaasjes tegen de muur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:01 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.
Zo ver zijn we nog niet hoor. Maar dit dossier heeft vanaf het begin wel die potentie gehad. (Asiel ook overigens)quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:59 schreef BeriBeri het volgende:
Ah een kabinetscrisis, kan er ook nog wel bij
Appeltje eten op de fiets. Vervolgens slaande deuren in het Catshuis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vent is echt niet zo'n doetje als-ie voor de media speelt, hoor.
Stukje schizofrenie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Appeltje eten op de fiets. Vervolgens slaande deuren in het Catshuis.
Net als Hugoquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:37 schreef Zipportal het volgende:
Wopke heeft nu een baard. @:ikweethetookniet
quote:Hoekstra: ' We zitten nu in een impasse'
Andy Palmen, directeur Greenpeace Nederlandquote:De zetels zijn belangrijker dan het land fatsoenlijk besturen
Als randjes-expert kan hij het weten.quote:Daar is wel enige ruimte, dit kan net, zeg ik, maar het moet een uitzondering blijven.” Staatsrechtelijk is het op het randje, stelt de premier streng.
quote:"CDA-leider Wopke Hoekstra, tevens vicepremier, heeft een behoorlijke politieke draai om de oren gekregen van premier Mark Rutte", zegt politiek commentator Frits Wester. "Ik ben benieuwd of de man die zich zo graag met zijn bokshandschoenen laat fotograferen dit zomaar over zijn kant laat gaan. Want de premier heeft hem volledig in de hoek gezet met de opmerking dat dit staatsrechtelijk op het randje is."
Is volgens de cbs berekeningen maar 6,8%. Dus niks aan de hand, theoretisch.. is wel op te vangen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:15 schreef Tijn het volgende:
Enorme afname van de koopkracht? Niks aan de hand. Hoekstra zegt wat raars? TERUG VAN RECES!
Bijzonder weer
Betrouwbare overheid, nou dat lukt lekker zo jaquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
En Wopke niet vergeten door te pakken, op naar de nul zetels
Hoeveel meer bewijs wil je hebben dat Nederland laatst beleid gemeengoed is?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:15 schreef Tijn het volgende:
Enorme afname van de koopkracht? Niks aan de hand. Hoekstra zegt wat raars? TERUG VAN RECES!
Bijzonder weer
BBB-JA21-BVNL-PVV-SGP?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Krijg je er VVD + BBB + FvD + ??? voor terug, veel beter
Vooral ook niet gaan klagen over de gasprijs dan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Demissionair de winter in, genieten geblazen.
Staat de BNW-poort weer open?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs wil je hebben dat Nederland laatst beleid gemeengoed is?
De boven ons gestelden bij de overheid hebben een schurfthekel aan ons en het enige waar we goed voor zijn is hun positie tijdens de verkiezingen te legitimeren.
Ze zitten daar vooral om carrière te maken over de rug van miljoenen Nederlanders. Alles voor een schouderklopje van de bazen in de EU en hun kameraden bij het WEF.
Openheid van zaken zou heel wat gespeculeer wegnemen. Vind jij niet dat er wat het WEF betreft wel wat meer openheid van zaken moet zijn? Of vind je het prima dat daar mogelijk zaken besproken worden die invloed hebben op het beleid hier en waar we dan niet van op de hoogte worden gesteld?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Staat de BNW-poort weer open?
Waarom niet? Het laatste demissionaire kabinet ging gewoon vrolijk door met hun plannen. Rutte schepte er nog flink over op. Mocht het kabinet zich dan ineens aan de regels houden dan is mijn stelling dat Nederland laatst beleid gemeengoed is geworden weer eens relevant.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral ook niet gaan klagen over de gasprijs dan.
Een informeel overlegje, nou nou wat spannend. Bij ministers aan de keukentafel wordt ook vast wel eens wat besproken:')quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Openheid van zaken zou heel wat gespeculeer wegnemen. Vind jij niet dat er wat het WEF betreft wel wat meer openheid van zaken moet zijn? Of vind je het prima dat daar mogelijk zaken besproken worden die invloed hebben op het beleid hier en waar we dan niet van op de hoogte worden gesteld?
Dat gedweep met het WEF gaat echt nergens over.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Openheid van zaken zou heel wat gespeculeer wegnemen. Vind jij niet dat er wat het WEF betreft wel wat meer openheid van zaken moet zijn? Of vind je het prima dat daar mogelijk zaken besproken worden die invloed hebben op het beleid hier en waar we dan niet van op de hoogte worden gesteld?
Weet je ook wat er besproken word en hoe dat invloed heeft op het beleid in Nederland? Want wat ik zie is dat wanneer het WEF besproken word in parlementen in het westen dat de WEF adepten het krampachtig verdedigen. In Canada werd zelfs het woord ontnomen bij iemand die er over begon.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een informeel overlegje, nou nou wat spannend. Bij ministers aan de keukentafel wordt ook vast wel eens wat besproken:')
Oh nu wil ik jou dingen doen geloven Stevig staaltje projectie wel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weet je ook wat er besproken word en hoe dat invloed heeft op het beleid in Nederland? Want wat ik zie is dat wanneer het WEF besproken word in parlementen in het westen dat de WEF adepten het krampachtig verdedigen. In Canada werd zelfs het woord ontnomen bij iemand die er over begon.
Erg apart allemaal als het zo onschuldig is als jij mij wilt laten geloven.
Chivez zegt niet dat het ondemocratisch wordt doorgedrukt, maar dat WEF invloed heeft op ons beleid.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh nu wil ik jou dingen doen geloven Stevig staaltje projectie wel.
Kom eens met bewijzen, wat is er bij het WEF afgetikt en er vervolgens ondemocratisch doorheen gedrukt. Namen en rugnummers graag.
Als je niet gelijk meegaat in de rare verhalen die op Facebook worden gedeeld, ben je plotsklaps een WEF-adept die het krampachtig verdedigt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kom eens met bewijzen, wat is er bij het WEF afgetikt en er vervolgens ondemocratisch doorheen gedrukt. Namen en rugnummers graag.
We zullen het zo wel van hem zelf horen, want hij insinueert een hoop maar zegt heel weinig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Chivez zegt niet dat het ondemocratisch wordt doorgedrukt, maar dat WEF invloed heeft op ons beleid.
Net als elke ordinaire lobbyclub zeg maar Waar minister en Kamerleden de deur platlopen...
quote:De Kamer komt terug van reces voor een debat over de uitspraken van Wopke Hoekstra, CDA-partijleider en minister van Buitenlandse Zaken. Het verzoek van PVV-fractievoorzitter Geert Wilders wordt door een ruime Kamermeerderheid gesteund, ook door coalitiepartijen.
RTL Nieuws
Wedden van niet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zullen het zo wel van hem zelf horen, want hij insinueert een hoop maar zegt heel weinig.
Die gaat natuurlijk weer op de knieën. CDA heeft niks aan een verkiezingen. De boeren hebben ze al verlaten en die komen niet meer terug. Pure wanhoop dit.quote:
Genieten hier van zoveel onkunde en paniekquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:46 schreef Confetti het volgende:
Die gaat natuurlijk weer op de knieën. CDA heeft niks aan een verkiezingen. De boeren hebben ze al verlaten en die komen niet meer terug. Pure wanhoop dit.
Champagne staat al koudquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:50 schreef Fleischmeister het volgende:
Laatste stuiptrekkingen van een stervende partij
En dat alles onder leiding van grootste talent binnen het CDAquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:50 schreef Fleischmeister het volgende:
En nu doorpakken en opheffenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:50 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik denk niet dat D66 ermee akkoord gaat, hoor. Die stappen dan gewoon uit de coalitie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:48 schreef Pedroso het volgende:
Eerste stap naar versoepeling van de stikstofplannen is gezet, eerst even een bommetje gooien zodat er ophef ontstaat en uiteindelijk gaat de discussie los komen. VVD en CDA zullen voor versoepeling zijn en D'66 tegen.
Er gaat dus versoepeld worden.
Prima van Wopke om het debat open te gooien
Ja, en Rutte moet zich wat meer inbinden hierover. In de EU voeren lidstaatjes met een bevolkingsgrootte kleiner dan een provincie als Gelderland, zoals Letland de boventoon, zonder dat Rutte daar iets tegenin brengt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:48 schreef Pedroso het volgende:
Eerste stap naar versoepeling van de stikstofplannen is gezet, eerst even een bommetje gooien zodat er ophef ontstaat en uiteindelijk gaat de discussie los komen. VVD en CDA zullen voor versoepeling zijn en D'66 tegen.
Er gaat dus versoepeld worden.
Prima van Wopke om het debat open te gooien
https://nos.nl/artikel/24(...)r-met-stikstofdoelenquote:Van der Wal: coalitieakkoord staat, gewoon verder met stikstofdoelen
Minister van der Wal (VVD) voor Natuur en Stikstof zegt dat de coalitieafspraak om in 2030 de helft minder stikstof uit te stoten nog steeds overeind staat. De ministerraad had volgens haar vandaag een "indringend" gesprek over de stikstofdoelen. Dat gebeurde nadat CDA-vicepremier Hoekstra vanmorgen in het AD had gezegd dat het behalen van de doelen in 2030 voor het CDA "niet heilig" meer is.
Volgens Van der Wal, die "niet haar leukste ochtend had toen ze de ochtendkrant opensloeg" is na het gesprek in de ministerraad duidelijk geworden dat de coalitiedoelen voor stikstof ongewijzigd zijn. Dat betekent 50 procent reductie in 2030. Daar heeft iedereen zijn handtekening onder gezet, benadrukte ze. Op de vraag of de woorden van Hoekstra dan "holle woorden" waren zei Van der Wal dat die vraag aan Hoekstra gesteld moet worden.
Goed plan die boom, alleen mist er nog iets, maar dat mag ik niet posten anders een banquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
Voorlopig zegt het kabinet in elk geval dat Hoekstra de boom in kan.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-met-stikstofdoelen
Nee, van der wal zegt dat. De eenheid van kabinetsbeleid is vanochtend in het AD doorbroken. Niet onbelangrijk, die kan slecht wat anders zeggen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Verkiezingen? Zo riant staat d66 er anders ook niet voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat D66 ermee akkoord gaat, hoor. Die stappen dan gewoon uit de coalitie.
Daarom is openheid van zaken ook zo noodzakelijk als het gaat om het WEF. Zoals ik al eerder zei het is speculatie van mijn kant. Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik veel te makkelijk en behoorlijk naïef.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo werkt dat, eerst ontstaat er veel ophef en dan wordt er langzaam gedraaid en naar een compromis toegewerkt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan rest Hoekstra geen andere keuze dan eruit te stappen. Je keutel nu weer intrekken zal niet echt lekker vallen bij de kiezers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah. Je hebt niets dus. Helder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daarom is openheid van zaken ook zo noodzakelijk als het gaat om het WEF. Zoals ik al eerder zei het is speculatie van mijn kant. Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik veel te makkelijk en behoorlijk naïef.
Nou, het gaat wel iets verder. Van der Wal zegt dat het binnen de ministerraad is besproken en dat iedereen op een lijn zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, van der wal zegt dat. De eenheid van kabinetsbeleid is vanochtend in het AD doorbroken. Niet onbelangrijk, die kan slecht wat anders zeggen.
Jij hebt ook niets vrolijke vriend, slechts het geen wat je is voorgekauwd meer niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah. Je hebt niets dus. Helder.
Ik denk dat er in jouw woonkamer stiekem Aliens wonen! Graag even een webcam, 24/7 live… Nee, natuurlijk niet maar dat is net zo stupide.
Rianter dan het CDA in elk gevalquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan? Verkiezingen? Zo riant staat d66 er anders ook niet voor.
Ik zie hier toch de contouren van een kabinetscrisis opdoemen. Maar dat is heel onlogisch, werp een blik op de peilingen…quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Hoekstra als olifant door porseleinkast: toekomst partij op het spel
https://www.telegraaf.nl/(...)t-partij-op-het-spel
Doodsbang voor de Statenverkiezingen
Je kunt niet zomaar een willekeurig persoon of instantie aanwijzen en roepen "daar zal wel iets schimmigs gebeuren, bewijs maar dat het niet zo is". Je snapt zelf toch ook wel dat niemand daar iets mee kan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij hebt ook niets vrolijke vriend, slechts het geen wat je is voorgekauwd meer niet.
Dat is het punt een beetje op dit moment, voor D66-stemmers zijn er nu niet veel alternatieven, voor de overgebleven achterban van het CDA echter, is de partij opgestaan die juist in hun straatje politiek bedrijft, dat dat niet-religieus is maakt op dit moment niet meer uit.quote:
Alleen kunnen ze het zelf nog niet gelovenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:49 schreef Leandra het volgende:
Zelfs de die-hard CDA-achterban, de boeren, raken ze nu kwijt, is het niet aan Caroline dan is het wel aan Omtzigt.
CDA is klaar.
Jawel hoor, daarom staat Hoekstra vandaag 2 pagina's groot in het AD.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]
Alleen kunnen ze het zelf nog niet geloven
Nee ze wil dat iedereen op 1 lijn zit en accepteert niks andersquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het gaat wel iets verder. Van der Wal zegt dat het binnen de ministerraad is besproken en dat iedereen op een lijn zit.
Wat dacht het CDA nou toen ze dit coalitieakkoord tekenden dan? Dat de boeren het niet erg zouden vinden ofzo?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel hoor, daarom staat Hoekstra vandaag 2 pagina's groot in het AD.
Ze weten het dondersgoed.
Dit is puur paniekvoetbal.
Het is dan ook speculatie van mijn kant en de reden dat ik speculeer heb ik al aangegeven. Werkelijk elk parlement waar het ter sprake komt word het gauw afgekapt of word er krampachtig verdedigd dat het allemaal niets voorstelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar een willekeurig persoon of instantie aanwijzen en roepen "daar zal wel iets schimmigs gebeuren, bewijs maar dat het niet zo is". Je snapt zelf toch ook wel dat niemand daar iets mee kan?
Het CDA dacht wat ze altijd denken als ze een coalitieakkoord tekenen: *Weer niet in de oppositie!*quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dacht het CDA nou toen ze dit coalitieakkoord tekenden dan? Dat de boeren het niet erg zouden vinden ofzo?
Daarom dus nu …..quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:57 schreef Leandra het volgende:
Jawel hoor, daarom staat Hoekstra vandaag 2 pagina's groot in het AD.
Ze weten het dondersgoed.
Nou Harry denkt dat Wopke een telefoontje heeft gehad vanuit de 'regio'...quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als het gaat om partijpositionering, in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen, getuigen de nieuwe inzichten van Hoekstra vooral van een kinderlijke naïviteit.
En hoe doorzichtig is zijn plotselinge transformatie. De plattelandsachterban mort, zijn partij wordt weggevreten door roofvis Caroline en de Statenverkiezingen komen eraan. Wopke had slechts een paar weken reces nodig om afscheid te nemen van zijn ruggengraat en als weekdier verder te gaan…quote:’De landelijke politiek praat te veel over mensen, in plaats van met mensen,’ reutelde Wopke nog even verder, waarbij hij één ding vergat.
Hij ís de landelijke politiek.
quote:Nou ja, we moeten maar zo denken: beter ruggengraatloos dan afstammen van een eencellige zak zonder anus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door het interview was de sfeer in de ministerraad danig verpest op de dag dat het kabinet voor het eerst sinds het zomerreces concreet zou praten over de begroting van volgend jaar. De koopkrachtdaling en wat het kabinet daaraan met Prinsjesdag wil doen, stonden bovenaan de agenda. In plaats daarvan moest VVD-premier Mark Rutte alle neuzen weer dezelfde kant op proberen te krijgen. Stond het CDA nu wel of niet achter de afspraken uit het coalitieakkoord over de stikstofreductie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/14(...)rt-begrotingsoverleg
En een mooie recensie van zijn optreden in het FD
https://www.msn.com/nl-nl(...)40ee85bbb932f5257365quote:De coalitiegenoten van het CDA zeiden stuk voor stuk te vinden dat het gesprek met Remkes juist rust en ruimte moet krijgen om de stikstofimpasse te doorbreken.
Vraag is natuurlijk hoelang dat goed gaat en hoe lang het CDA zich nog laat koeioneren - haha de woordgrap ;') - door Rutte en co. Feit is wel dat Rutte onderhand het CDA heel veel schade heeft toegebracht: Omtzigt gate, stikstofellende, Keijzer uit vorige kabinet gedonderd, en verder heeft het CDA nauwelijks herkenbare punten binnen weten te slepen (ik ken ze niet) voor het publiek.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte: kabinet schuift uitlatingen Hoekstra even ter zijde
De opmerkingen van CDA-leider en minister Wopke Hoekstra over de stikstofdoelen zijn nog geen dag oud, maar worden door het kabinet even in de ijskast gezet. "We hebben met elkaar afgesproken die maar even terzijde te leggen", zegt premier Mark Rutte na de ministerraad. Hoekstra heeft voor onrust in de coalitie gezorgd door in een interview met het AD te zeggen dat de deadline van 2030 voor halvering van de stikstofuitstoot wat hem betreft niet heilig is.
Het kabinet heeft besloten om "ons op de begroting te richten en er ook voor te zorgen dat de gesprekken die Johan Remkes nu begeleidt zo succesvol mogelijk zijn", aldus Rutte. Remkes praat met het kabinet en een groot aantal partijen over de stikstofcrisis.
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)40ee85bbb932f5257365
Kaltgestelt door Rutte en geen steun van de rest
Wopke lekker bezig jongen
Op naar Rutte 5!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
Dit gaat sowieso niet lang goed meer.
Wilders kan heel veel voor staan, maar gedenk 1 Koritiers 10 vers 12: 12 Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke speelt hoog spel omdat hij en zijn partij op sterven na dood is
Dus sprong naar voren
Kabinet opblazen nieuwe verkiezingen en VVD en BBB proberen klein te krijgen en Wopke voor president
Nu vooralsnog Rutte woest en gordijnen van de muur getrokken
CDA verbaast van zoveel daadkracht opeens van Wopke
D666 verbijsterd omdat ze weer genaaid zijn terwijl ze zelf alleen anderen willen naaien
Wilders 2-0 voor
om de stikstofdoelen ‘niet heilig’ te verklaren. Een reconstructie van de eerste echte kabinetsruzie.quote:‘onbesuisde actie’ van CDA-leider Wopke Hoekstra
Scheiden de wegen van Kaag en Hoekstra hier zich?quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Sigrid Kaag tegen Wopke Hoekstra: ‘Het vertrouwen is weg’
Het onderlinge vertrouwen in het kabinet-Rutte IV is een zware klap toegebracht door de
[..]
om de stikstofdoelen ‘niet heilig’ te verklaren. Een reconstructie van de eerste echte kabinetsruzie.
https://www.ad.nl/politie(...)wen-is-weg~ab3ba8a2/
Mooie review weer van Wopke die kan hij weer bijschrijven op zijn cv voor baantje bestuursdienst straks
quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Scheiden de wegen van Kaag en Hoekstra hier zich?
Nieuwe verkiezingen, wanneer?
Soort Hiddink van de politiek.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]
WiegelGOD gaat het land en de VVD redden.
quote:''Ik denk dat dat niet de meest effectieve route is.''
Dat vergroot de druk op Hoekstra en dus de complete coalitie. De vier partijen kunnen nog wat tijd kopen en ondertussen verwijzen naar de ‘vredesmissie’ van Johan Remkes. Pas als Remkes zijn gesprekken met boerenbelangenorganisaties en natuurclubs heeft afgerond, begin september, móéten partijen de balans opmaken rond hoe nu verder.quote:Ook CDA’ers in het land verwachten meer, blijkt: ,,Wie A zegt moet ook B zeggen”, klinkt het bij de afdeling Limburg bijvoorbeeld. En rond natuurgebied De Peel benadrukken CDA-afdelingen dat de ‘eerste stap’ van Hoekstra alleen waarde heeft ‘als daadwerkelijk continu gedaan wordt wat er is gezegd, en als de partij blijft zeggen wat ze doet’.
https://www.telegraaf.nl/(...)ofdebat-tweede-kamerquote:die vooraf al laat weten een motie van wantrouwen in te dienen tegen een kabinet dat volgens hem elkaar niet eens meer vertrouwt
Ik zou die popcorn laten staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag haakt ziek af bij stikstofdebat Tweede Kamer
Het debat komt er op verzoek van oppositieleider Geert Wilders (PVV),
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ofdebat-tweede-kamer
Nu al buikpijn van het lachen
Misschien kan hij mevrouw Kaag ook beterschap wensen? Zijn toch collega's.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Wilders wil het uitstellen
In haar kop ja, maar dat heeft ze al jaren last vanquote:
Dit kan echt niet , een deel van het volk kan de rekeningen niet meer betalen , maar Markie vindt bellen met Zelensky belangrijkerquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
En Rutte heeft vanmiddag geen tijd, hij moet ff bellen met iemand
Aldus Fes Bredaquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
En Rutte heeft vanmiddag geen tijd, hij moet ff bellen met iemand
Misschien kan Zelensky gewoon een tikkie sturen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:59 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dit kan echt niet , een deel van het volk kan de rekeningen niet meer betalen , maar Markie vindt bellen met Zelensky belangrijker
Maar een deel van die oorzaak ligt in de achtertuin van Zelensky, dus een belletje die richting op is toch wel gerechtvaardigd? Zelensky heeft zelf ook nog wel wat te doen vandaag waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:59 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dit kan echt niet , een deel van het volk kan de rekeningen niet meer betalen , maar Markie vindt bellen met Zelensky belangrijker
Die is keihard anaal vernederd door Ruttequote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:06 schreef Het_Bokje het volgende:
TADAAA!
Wopke heeft al een extra aambeienkussentje nodig
Beetje de blows cushionen die hij gaat krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die is keihard anaal vernederd door Rutte