Vele gemeentelijke en provinciale afdelingen draaien prima met goede mensen zonder criminaliteit. Overal, en zeker bij politieke partijen, zitten wel rotte appels.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 16:12 schreef L3viathan het volgende:
[..]
echt die hele partij bestaat uit graaiers en/of criminelen
Die oproep wordt ook gedeeld door coalitiepartijen D66 en CDA. „Ik begrijp het ongemak”, zegt CDA’er Agnes Mulder tegen haar partijgenoot Hoekstra. „Ik verwacht wel enige coördinatie”, vindt ook D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma. De Kamer wil onder meer weten wat het Kadaster momenteel doet om Russisch vastgoed in kaart te brengen. Ook willen Kamerleden weten of de Belastingdienst nog steeds wordt gehinderd door privacyregels bij het delen van informatie over Russen op de sanctielijst.quote:„Onbestaanbaar”, zegt Kamerlid Pieter Omtzigt. „Ik weet niet of de regering beseft hoe ze voor paal staat.” Volgens Omtzigt heeft Nederland de Russische oligarchen al 36 dagen de tijd gegeven om hun vermogen en spullen uit Nederland weg te sluizen. „De vogel is gevlogen”, stelt hij. Volgens PvdA-leider Lilianne Ploumen blijft Nederland ’schaamtevol achter in de uitvoering van de sancties’. „Dit is niet de tijd voor polderen tussen ministeries”, vindt Ploumen. „Zou er niet gewoon iemand de leiding moeten nemen?”
Dat gebeurt niet: het kabinet stuurt rond 20.00 uur vanavond een brief over de sancties. Daarna komt Hoekstra terug naar de Kamer om het debat te vervolgen.quote:Op verzoek van D66’er Sjoerdsma werd het debat geschorst, zodat Hoekstra de tijd krijgt om zijn huiswerk te doen. „Dit is echt gênant”, vindt GL-leider Jesse Klaver, die het liefst ziet dat alle betrokken ministers vanmiddag nog naar de Kamer komen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-rusland-echt-genantquote:In een plenair debat is het belangrijk dat de vragen worden beantwoord.
quote:Hoekstra zei dat er een speciale werkgroep in het leven is geroepen, maar dat daarvoor ‘nog mensen moeten worden geworven'. Hij bezwoer dat er ‘echt hard gewerkt wordt’ door het kabinet.
quote:Volgens Hoekstra zijn er wel stappen gezet. Zo is er inmiddels een ontheffing voor de fiscale geheimhouding en heeft het kabinet advies gevraagd over de privacywetgeving AVG.
Ook GroenLinks-leider Jesse Klaver werd boos dat de minister ‘nu voor de vijftiende keer naar een collega wijst’. ,,Het maakt me niet uit wie er over gaat, als het maar gebeurt.”quote:Volgens Hoekstra is zo’n overzicht echter lastig omdat er zoveel ministeries bij zijn betrokken, zo verwees hij meermaals naar de minister van Financiën en de minister van Binnenlandse Zaken, die de Kamer in aparte debatten over hun beleidsterrein zouden informeren.
Sigrid Kaag, Wobke Hoekstra, het is allemaal één pot nat.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:28 schreef fathank het volgende:
Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen
Met zulke prutsers als kabinet is het altijd makkelijk praten. Deze regering is een schandvlek voor het land. Waarom zou men niet elke gelegenheid aangrijpen om dat nog eens duidelijk te maken? Hoe meer mensen het in gaan zien hoe beter.quote:Op vrijdag 1 april 2022 06:50 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Langs de zijlijn is het altijd makkelijk schreeuwen. Ze kunnen hem dan toch beter gewoon gaan helpen door zelf onderzoek te doen.
En ik weet dat ‘het zo niet werkt’. Maar laten we elkaar eens wat meer gaan helpen in deze tijd.
Gelukkig zijn ze intern wel tevredenquote:Op vrijdag 1 april 2022 06:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is niet 100% onkunde maar ook onwil denk ik.. ze willen Putin niet al te boos make
En dan zijn er hier users die het gek vinden en niet geloven dat men het vertrouwen in de politiek heeft verloren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Met zulke prutsers als kabinet is het altijd makkelijk praten. Deze regering is een schandvlek voor het land. Waarom zou men niet elke gelegenheid aangrijpen om dat nog eens duidelijk te maken? Hoe meer mensen het in gaan zien hoe beter.
Krijgen we straks zeker die boerentrien in het kabinet? En de politiek is al zo'n clownsshow.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
Liever van der Plas dan het volk wat nu in vak K zit. Het kan er eigenlijk enkel beter op worden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Krijgen we straks zeker die boerentrien in het kabinet? En de politiek is al zo'n clownsshow.
Welke politicus heeft dat wel tegenwoordig. Allemaal kunnen ze een vraag niet met ja of nee beantwoorden, maar gebruiken ze 30 zinnen om uiteindelijk geen duidelijk en helder antwoord te geven.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:32 schreef Cupfighter het volgende:
Hoekstra is echt waardeloos, ook een uitstraling van een zoutzak
CDA stemmen zelfs met een pistool op mijn hoofd gaat dat NIET gebeurenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
Marnix van Rij zal een stuk betere partijleider zijn dan Hoekstra. Fijn dat je het beste voor hebt met het CDA. Had ik niet van je verwacht.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
CDA stemmen zelfs met een pistool op mijn hoofd gaat dat NIET gebeuren
Een betere vervanger
Je bedoelt een nog grotere kneus die het CDA definitief om zeep helpt
Daar zit ik wel op te wachten ja dan heb ik tenminste weer buikpijn van het
Marnix van Rij vertrouw ik dat wel toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |