abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:32:53 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203951015
De oorlog in Oekraïne is chefsache en dat is maar goed ook. Met twaalf jaar ervaring in crisissituaties (MH17, corona) is Mark Rutte in eigen land de eerst aangewezene om ons te informeren over de steun aan de zwaar belaagde Oekraïners, de opvang van de vluchtelingen en de sancties tegen Rusland. Dat wil je niet overlaten aan Wopke Hoekstra en Kajsa Ollongren, de eerst aanspreekbaren als ministers van respectievelijk Buitenlandse Zaken en Defensie.

De twee bewindslieden zijn nieuw op hun ministerie. Nog geen twee maanden in functie moeten zij hun weg nog vinden, hun nieuwe adviseurs leren kennen en op juiste waarde inschatten en vertrouwen opbouwen bij hun medewerkers. In tijden van internationale crises komt het aan op nauwe samenwerking tussen Buitenlandse Zaken en Defensie. Vaak een lastige opgave, omdat Buitenlandse Zaken als eerstverantwoordelijke voor het buitenlands beleid altijd leidend is en bij Defensie daar soms anders over wordt gedacht. BZ gaat over vredesmissies, Defensie levert de militairen.

"Het is natuurlijk nooit handig als net benoemde minister om het advies van een commissie zonder opgaaf van redenen terzijde te schuiven."

Als minister moet je volledig kunnen vertrouwen op je ambtenaren, bij uitstek de deskundigen op de onderwerpen waar jij politiek verantwoordelijk voor bent. Dat opbouwen van een vertrouwensband kost tijd.

quote:
Hoekstra begon met een misstap. Hij negeerde het unanieme advies van de sollicitatiecommissie om Brigitta Tazelaar te benoemen tot directeur-generaal Politieke Zaken, een topfunctie op het ministerie. Hoekstra koos voor een man, Marcel de Vink, en haalde daarmee de woede van zijn departement op de hals.
Tazelaar wordt over ruim een jaar ambassadeur in Washington, een goedmakertje voor de pijnlijke afwijzing. Kennelijk is ze daar volgens Hoekstra wel geschikt voor. :')

Het is natuurlijk nooit handig als net benoemde minister om het advies van een commissie zonder opgaaf van redenen terzijde te schuiven. Als vervolgens 600 ambtenaren van de 3000 in opstand komen omdat vrouwen op het ministerie toch al onderbedeeld zijn in de hogere functies, dan heb je een probleem. Het is typisch Hoekstra om niet in te gaan op de verwijten. Hij noemt de petitie van de protesterende ambtenaren 'echt stoer', maar geeft geen antwoord op de vraag waarom hij het advies van de sollicitatiecommissie negeert. Het is lastig om in het openbaar over personen te praten, en wellicht klikte het niet tussen de kandidaat en de minister. Maar met dooddoeners als 'ik ben een feminist' zonder op de inhoud in te gaan geef je er geen blijk van de klachten serieus te nemen.

quote:
"Hoekstra is een meester in het omzeilen van vragen, wat zijn geloofwaardigheid sterk aantast."
Geloofwaardigheid is ongeveer de belangrijkste eigenschap waarover een politicus moet beschikken om überhaupt te kunnen functioneren.

• Sensibiliseren van Pieter Omtzigt? Welnee, dat ging over de informatievoorziening rond de toeslagenaffaire. Schaatsen in Thialf, terwijl binnensporten al twee maanden niet was toegestaan? "Juist in deze tijd is het belangrijk dat we voldoende blijven bewegen."
• Excuses aanbieden aan Omtzigt? "Ik heb buitengewoon veel waardering voor Pieter."
• Hoekstra in Nieuwsuur over het verwijt dat het CDA niet meer voor de boeren opkomt? "Ik denk dat u zich zorgen maakt om het boerenbedrijf en hoe het nu verder moet met stikstof."


Ontwijken, ontwijken, ontwijken. Hoekstra doet niet anders. :r

Hij is inderdaad meer een bestuurder dan een politicus, zoals hij in juni 2020 zei. Maar hij werd toch politicus, lijsttrekker zelfs, al dan niet tegen wil en dank. Een goed politicus is in staat het vertrouwen van zijn collega's en achterban te verwerven. Bij de verkiezingen van een jaar geleden is dat niet gelukt; Hoekstra verloor de verkiezingen glansrijk en belandde op een voor het CDA schamele vijftien zetels. Nu, een jaar later, is de aanhang gehalveerd. Zolang Wopke Hoekstra het CDA leidt, is herstel bij lange na niet in zicht. Vertrouwen ook niet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oofwaardig-ontwijken

Ook binnen no time ruzie op zijn eigen departement :') terwijl ze net in Europa waar hij ook met iedereen ruzie heeft gemaakt als min van fin net bekomen zijn dat hij nu op buza zit :') _O-

Ongelofelijk dat er met zo een totaal ongeschikt iemand niet eens voorgoed afgerekend wordt
Bijvoorbeeld met een functie elders buiten de politiek in iets waar hij wel goed in is, wat weet ik alleen niet :7
pi_203951030
Schopje POL bitte, dit is niet echt nieuwswaardig.
pi_203951243
De leuke meningenrubriek is uit

@Zipportal @El-Stinho
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:06:00 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_203951344
Aangezien het een column is wil er ik ook nog wel een mening in gooien. Het CDA mist identiteit.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:50:23 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203951812
Ik zie het verschil tussen de VVD en het CDA niet.
pi_203952619
Hoekstra had van de week wel een punt. Het regeerakkoord is achterhaald, er moet weer om de tafel gezeten worden om alles opnieuw te bekijken.

Vervolgens bijt hij echter niet door. Dat zou hij wel moeten doen. Of nu gelijk actie ondernemen als kabinet om de meervoudige crisis snel en krachtig te lijf te gaan of de stekker uit dit kabinet trekken. Daar heeft hij en het CDA helaas de ballen niet voor.

Verder is het als minister handig om de kliek van topambtenaren te laten zien wie de baas is en de kliek niet verder te versterken met ingewijden van hetzelfde clubje vrienden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 14:02:41 ]
pi_203953115
Topicstarter met het 1294ste topic over Hoekstra :'( :Z
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 14:54:32 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203953224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 14:42 schreef Pedroso het volgende:
Topicstarter met het 1294ste topic over Hoekstra :'( :Z
Klopt en het zijn allemaal succesverhalen :')
pi_203954782
De helft van dit artikel is boos gestamp over dat hij voor een functie een vrouw koos in plaats van een man. Verder noemt het artikel ook geen inhoudelijke argumenten maar enkel omdat het een vrouw is.

Hoekstra heeft zat zaken slecht aangepakt de afgelopen jaren, maar deze aanval is wel heel doorzichtig.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:06:25 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203974203
Ollongren zou sowieso terug moeten treden. Deze crisis gaat over een strijd voor democratie die in Oekraine gevoerd wordt. Daar heeft D66 niks mee.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:11:29 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203974284
Hugo zou een goede vervanger zijn.
pi_203978109
CDA is een nietszeggende partij geworden. Op hoeveel zetels staan ze in de peilingen? Zeteltje of 6. Van wat demente bejaarden die uit gewoonte op het CDA stemmen.

Einde van dit decennium nog een zeteltje of 3-4. :W
  vrijdag 11 maart 2022 @ 13:09:11 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204037128
CDA stevent af op groot verlies in gemeenten :D _O-

Het CDA staat op een zwaar verlies in de laatste opiniepeilingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgende week. Alles wijst erop dat voor het eerst de VVD de grootste landelijke partij in de gemeenteraden wordt. De lokale partijen staan als blok opnieuw op forse winst.

I&O Research verwacht dat het CDA mogelijk ongeveer de helft van zijn kiezers verliest. *O* *O*
Vier jaar geleden haalde de partij nog bijna 14% van de stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Gemeten in zetels bleven de christendemocraten de VVD in 2018 nog nipt voor. Nu peilt het CDA nog maar 7%. Ook de VVD staat met 11% op verlies, maar wel veel minder groot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/politiek/14(...)verlies-in-gemeenten

Het Wopke effect nu ook lokaal merkbaar :') _O- _O- _O-
pi_204037184
Op zich te verwachten maar wel heel zuur voor al die prima CDA wethouders en raadsleden die prima gemeentepolitiek hebben bedreven de afgelopen 4 jaar. Ben benieuwd hoe het met de CDA afdeling in mijn gemeente gaat. Maar ben wel blij dat ik daarover geen verantwoordelijkheid meer draag.
  donderdag 17 maart 2022 @ 10:13:30 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204111630
CDA moet opnieuw een teleurstelling verwerken :o _O-

In juni van het vorige jaar, drie dagen nadat Pieter Omtzigt zijn CDA-lidmaatschap had opgezegd, had CDA-leider Wopke Hoekstra in een online bijeenkomst met leden vooruitgekeken naar de gemeenteraadsverkiezingen van deze woensdag. Het CDA was toen intern diep verdeeld en leden hadden hun zorgen uitgesproken over de lokale verkiezingen. „Het zou ons allemaal, mij ook, een lief ding zijn om dan te winnen”, zei Hoekstra toen. „Er helpt niks zo voor eenheid en zelfvertrouwen als winnen.” Toenmalig interim-partijvoorzitter Marnix van Rij – hij is inmiddels staatssecretaris in het kabinet-Rutte IV – had de verkiezingen omschreven als een „testcase” voor de partij.

Woensdagnacht leek die testcase niet goed uit te pakken voor het CDA. De christen-democraten verliezen – in de stad maar ook in de buitengebieden waar de partij altijd op veel plekken de grootste was. Dat is de partij op sommige plekken in de periferie verloren. Meest in het oog springend is de gemeente Tubbergen – waar het CDA al drie gemeenteraadsverkiezingen op rij groeide en de laatste acht jaar de absolute meerderheid in de raad had. De partij is daar sinds woensdag gehalveerd. Bijna alle verloren zetels gingen naar een recent opgerichte, lokale partij.

Terugkerende teleurstelling :D _O-
Verkiezingen verliezen is voor het CDA inmiddels een terugkerende teleurstelling. Vier jaar geleden had de partij na de lokale verkiezingen dan wel de meeste zetels – procentueel had de VVD meer stemmen gekregen. En sindsdien verloren de christen-democraten verkiezing na verkiezing: in 2019 vier zetels in de Eerste Kamer en één in het Europees Parlement. En vorig jaar, bij de Tweede Kamerverkiezingen, raakte het CDA nog eens vier zetels kwijt. De teller staat inmiddels op vijf, omdat Pieter Omtzigt zich vorig jaar afsplitste om als onafhankelijk Kamerlid verder te gaan. Dat vertrek heeft diepe wonden geslagen in de buitengebieden.

Woensdag hing er aanvankelijk nog hoop in de lucht toen CDA-medewerkers op televisieschermen de eerste exitpolls binnen zagen komen. Nog geen week geleden waren ze gepeild op een halvering. En dat leek woensdag niet te gebeuren. Campagneleider en CDA-Kamerlid Derk Boswijkzei na de eerste polls, onder voorbehoud dat er „nog van alles kon gebeuren”, dat hij „opgelucht” was. „Ergens heb ik nog steeds hoop dat dit een consistente lijn bij meer exitpolls gaat zijn.”

Het CDA verloor in de eerste projecties soms een zetel, maar behield op andere plekken het aantal zetels dat het had. De schermen met de polls gingen uit toen een zichtbaar opgeluchte Hoekstra met zijn reactie kwam. „Ik had natuurlijk dolgraag al onze zetels willen behouden. Dat zit er niet in. Tegelijkertijd lijkt de uitslag beter dan verwacht.” Juist op dat moment bleek uit de exitpolls dat de partij zou halveren in de raad van Breda en zou verdwijnen uit die van Amsterdam. In de uitslagen die daarna binnen kwamen verloor het CDA vooral. Wopke Hoekstra had het pand toen al verlaten. :') _O- _O-

https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-verwerken-a4102641

Het Wopke effect werkt nog steeds *O* *O*
pi_204111671
Volgens mij is TS geen fan van Wopke.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 17 maart 2022 @ 10:41:55 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204111884
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 10:17 schreef superniger het volgende:
Volgens mij is TS geen fan van Wopke.
Kiezers ook niet :6 _O-
pi_204111901
Ah, de ziedende en bespottelijke haatcampagne van TS duurt voort. :')
Het is koud, het is guur....
pi_204112185
Wat heeft Wopke jou ooit misdaan?
pi_204112198
Ik vond de teleurstelling eigenlijk ontzettend meevallen. Het verlies is lang niet zo groot als de landelijke peiling.

Ik denk dat het CDA hiermee een goede basis heeft gelegd voor wat herstel. Alhoewel de grote klap wellicht volgend jaar komt bij de provinciale verkiezingen.
pi_204112327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vond de teleurstelling eigenlijk ontzettend meevallen. Het verlies is lang niet zo groot als de landelijke peiling.

Ik denk dat het CDA hiermee een goede basis heeft gelegd voor wat herstel. Alhoewel de grote klap wellicht volgend jaar komt bij de provinciale verkiezingen.
Ik vind het ook reuze meevallen. Zeker als de VVD straks een keer verder zal moeten zonder Rutte zie ik de partij wel weer opkrabbelen.
pi_204112368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vond de teleurstelling eigenlijk ontzettend meevallen. Het verlies is lang niet zo groot als de landelijke peiling.

Ik denk dat het CDA hiermee een goede basis heeft gelegd voor wat herstel. Alhoewel de grote klap wellicht volgend jaar komt bij de provinciale verkiezingen.
In verschillende plaatsen in voormalig CDA-land leveren ze flink in. En dan deed nu BBB niet mee en ook Omtzigt niet.

Doen die dat in 2023 wel, dan krijgt het CDA flinke klappen bij de Provinciale Staten en dus in de Eerste Kamer.
pi_204112407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
In verschillende plaatsen in voormalig CDA-land leveren ze flink in. En dan deed nu BBB niet mee en ook Omtzigt niet.

Doen die dat in 2023 wel, dan krijgt het CDA flinke klappen bij de Provinciale Staten en dus in de Eerste Kamer.
BBB zal wel provinciaal meedoen. Omtzigt verwacht ik niet.
pi_204112517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
In verschillende plaatsen in voormalig CDA-land leveren ze flink in. En dan deed nu BBB niet mee en ook Omtzigt niet.

Doen die dat in 2023 wel, dan krijgt het CDA flinke klappen bij de Provinciale Staten en dus in de Eerste Kamer.
Denk niet dat er veel overstappers naar de BBB of Omtzigt nu op het CDA hebben gestemd.
Ze zullen ongetwijfeld bij de PS verkiezingen weer een klap krijgen maar verwacht dat ze daarna niet meer verder zullen zakken. Je ziet nu ook dat er veel meer jongere kandidaten bij het CDA komen, zeker op gemeentelijk niveau (en dat is uiteindelijk ook de basis voor landelijk).
Volgende 2e Kamer verkiezingen zie ik ze wel weer stijgen, zeker als de VVD dan weer inzakt zonder Rutte.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_204112575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:49 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Denk niet dat er veel overstappers naar de BBB of Omtzigt nu op het CDA hebben gestemd.
Ze zullen ongetwijfeld bij de PS verkiezingen weer een klap krijgen maar verwacht dat ze daarna niet meer verder zullen zakken. Je ziet nu ook dat er veel meer jongere kandidaten bij het CDA komen, zeker op gemeentelijk niveau (en dat is uiteindelijk ook de basis voor landelijk).
Volgende 2e Kamer verkiezingen zie ik ze wel weer stijgen, zeker als de VVD dan weer inzakt zonder Rutte.
Deel zal ook wel thuis gebleven zijn. Deel daarvan zal bij de PS misschien wel komen. Ook overlijden de komende tijd meer trouwende CDA-stemmers dan dat er 18 worden.

En overal minder zetels, betekent uiteindelijk ook minder aandacht. Het is afwachten met wie de VVD als opvolger van Rutte gaat komen. Als dat Hermans wordt (dat zal wel niet), dan wordt het prijsschieten. Maar 'n Dijkhoff of zo, kan best een voor de VVD mooi zetelaantal halen.

Wopke Hoekstra is daarnaast ook niet de meest aansprekende figuur. En ook geen gamechanger in de campagne.
  donderdag 17 maart 2022 @ 14:27:18 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204114115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:54 schreef Halcon het volgende:
.....Wopke Hoekstra is daarnaast ook niet de meest aansprekende figuur. En ook geen gamechanger in de campagne.
'Het had veel erger gekund' is de stemming bij het CDA :') :|W

quote:
Toch is het de tweede verkiezingsnederlaag van het CDA onder Wopke Hoekstra. De trend omlaag is nog niet gebroken. Blijft hij dan wel aan? Ook naast zijn drukke baan als minister van Buitenlandse Zaken? Hoekstra: 'Vanzelfsprekend, ik ben pas veertien maanden geleden begonnen.'
https://fd.nl/politiek/14(...)stemming-bij-het-cda

14 maanden :N Lul je liegt al weer :r :r
pi_204114349
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2022 14:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
'Het had veel erger gekund' is de stemming bij het CDA :') :|W
[..]
https://fd.nl/politiek/14(...)stemming-bij-het-cda

14 maanden :N Lul je liegt al weer :r :r
Hij is idd pas een maand of 14 geleden begonnen als partijleider. Niets aan gelogen.
En ja, het had veel erger gekund. Het CDA is er gisteren best aardig mee weggekomen. Nog steeds de grootste landelijke partij in de gemeente.
  donderdag 17 maart 2022 @ 14:54:14 #28
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204114424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 14:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nog steeds de grootste landelijke partij in de gemeente.
De VVD heeft meer stemmen gekregen anders - 11,5% om 11,2%.
pi_204114640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 14:54 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De VVD heeft meer stemmen gekregen anders - 11,5% om 11,2%.
CDA 1105 zetels
VVD 987 zetels
  donderdag 17 maart 2022 @ 15:09:02 #30
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204114650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
CDA 1105 zetels
VVD 987 zetels
Maar niet elke zetel vertegenwoordigt evenveel stemmen. De VVD heeft van alle landelijke partijen bij deze verkiezing de meeste stemmen gekregen.
pi_204114686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:09 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar niet elke zetel vertegenwoordigt evenveel stemmen. De VVD heeft van alle landelijke partijen bij deze verkiezing de meeste stemmen gekregen.
Ja, en dus niet de meeste zetels. En is dus niet de grootste landelijke partij.
  donderdag 17 maart 2022 @ 15:19:48 #32
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204114744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja, en dus niet de meeste zetels. En is dus niet de grootste landelijke partij.
Maar wel de grootste partij in het aantal mensen dat op je stemt, en dat is uiteindelijk toch waar je bij de EK en TK op wordt afgerekend. De CDA-zetels zijn in die zin minder waard omdat ze minder kiezers vertegenwoordigen en dus gemiddeld waarschijnlijk ook in gemeentes worden ingenomen waar minder grote dossiers spelen.
pi_204114900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar wel de grootste partij in het aantal mensen dat op je stemt,
Daar heb je geen zak aan in de gemeenteraden als het niet in zetels omgezet wordt.
  donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:09 #34
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204114979
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Daar heb je geen zak aan in de gemeenteraden als het niet in zetels omgezet wordt.
Maar het is wel in zetels omgezet. Zetels in grotere gemeentes dan bij het CDA.
pi_204114997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar het is wel in zetels omgezet. Zetels in grotere gemeentes dan bij het CDA.
Wat jij wil. Het CDA is de grootste landelijke partij gemeentelijk. En al zou het dat niet zijn, het verlies is behoorlijk beperkt.
  donderdag 17 maart 2022 @ 15:54:54 #36
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204115063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:54 schreef Halcon het volgende:
Ook overlijden de komende tijd meer trouwende CDA-stemmers dan dat er 18 worden.
Triest zeg, ben je net van plan om te trouwen en dan dit...
pi_204119174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar wel de grootste partij in het aantal mensen dat op je stemt, en dat is uiteindelijk toch waar je bij de EK en TK op wordt afgerekend. De CDA-zetels zijn in die zin minder waard omdat ze minder kiezers vertegenwoordigen en dus gemiddeld waarschijnlijk ook in gemeentes worden ingenomen waar minder grote dossiers spelen.
Ja, CDA zal relatief veel zetels hebben in kleinere gemeenten. Ze hebben geprofiteerd van de lage opkomst. Als er meer mensen op waren komen draven, hadden ze 'n grotere tik gehad.
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:24:57 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204119773
Huh, niemand verloren? Zo zetten politici de uitslag naar hun hand

CDA-lijsttrekker Hoekstra reageert op het partijbureau op de uitslagen. Beeld © ANP
Opmerkelijk was het wel gisteravond, bijna elke partijleider was optimistisch over de uitslag. Iedereen leek een winnaar. Maar op basis van de uitslag klopt dat niet. Politiek verslaggever Fons Lambie vergelijkt de reactie van de partijleider met de uitslag.

CDA-leider Wopke Hoekstra: "Ik had dolgraag al onze zetels willen behouden. Dat zit er vermoedelijk niet in. En tegelijkertijd lijkt de uitslag beter dan verwacht", zei Hoekstra.

Fons Lambie: "Hoekstra zegt dit heel vroeg op de avond. Zo claimt hij het frame dat het verlies zou meevallen. Dat klopt deels. In de CDA-top vreesde men voor een nachtmerriescenario, als het dieptepunt in de landelijke peilingen werkelijkheid zou worden.

Zo bezien valt het mee, maar het CDA verliest ruim 230 zetels. Dat doet pijn, voor een partij die zich graag opstelt als de landelijke partij die lokaal zeer actief is. Ze verloren zelfs in CDA-bolwerk Tubbergen, waar de partij jarenlang de absolute meerderheid had en toenmalig CDA-leider Buma een paar jaar geleden nog reclamespotjes opnam." :o _O-

https://www.rtlnieuws.nl/(...)o-framen-partijen-de

Zo worden we dus gemanipuleerd :( om te :r
pi_204122284
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2022 21:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Huh, niemand verloren? Zo zetten politici de uitslag naar hun hand

CDA-lijsttrekker Hoekstra reageert op het partijbureau op de uitslagen. Beeld © ANP
Opmerkelijk was het wel gisteravond, bijna elke partijleider was optimistisch over de uitslag. Iedereen leek een winnaar. Maar op basis van de uitslag klopt dat niet. Politiek verslaggever Fons Lambie vergelijkt de reactie van de partijleider met de uitslag.

CDA-leider Wopke Hoekstra: "Ik had dolgraag al onze zetels willen behouden. Dat zit er vermoedelijk niet in. En tegelijkertijd lijkt de uitslag beter dan verwacht", zei Hoekstra.

Fons Lambie: "Hoekstra zegt dit heel vroeg op de avond. Zo claimt hij het frame dat het verlies zou meevallen. Dat klopt deels. In de CDA-top vreesde men voor een nachtmerriescenario, als het dieptepunt in de landelijke peilingen werkelijkheid zou worden.

Zo bezien valt het mee, maar het CDA verliest ruim 230 zetels. Dat doet pijn, voor een partij die zich graag opstelt als de landelijke partij die lokaal zeer actief is. Ze verloren zelfs in CDA-bolwerk Tubbergen, waar de partij jarenlang de absolute meerderheid had en toenmalig CDA-leider Buma een paar jaar geleden nog reclamespotjes opnam." :o _O-

https://www.rtlnieuws.nl/(...)o-framen-partijen-de

Zo worden we dus gemanipuleerd :( om te :r
Je hetze is nogal sneu aan het worden.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:18:16 #40
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204122302
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:13 schreef NightDancert het volgende:
Je hetze is nogal sneu aan het worden.
Het nieuwe elan en de keuze voor Wopke is een grotere zorg dan mijn verweten hetze ;)
pi_204122800
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Het nieuwe elan en de keuze voor Wopke is een grotere zorg dan mijn verweten hetze ;)
En als er een nieuwe partijleider is en nieuwe elan, dan zal je op CDA stemmen?
pi_204123568
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Het nieuwe elan en de keuze voor Wopke is een grotere zorg dan mijn verweten hetze ;)
Misschien kan je daar een nieuw topic over maken, gebruik wat meer smileys om het wat meer te verduidelijken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:49:07 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204178511
CDA dreigt in veel steden buiten de boot te vallen: ‘Geen aansluiting bij nieuwe generatie’

Na het verlies bij de lokale verkiezingen dreigt bestuurspartij CDA voor veel coalities buiten de boot te vallen. Irrelevantie ligt op de loer, ook in de steden. ,,We zijn de partij waar je ouders op stemmen, dodelijk.’’

Nu de stemmen definitief geteld zijn, is het verlies voor het CDA niet meer te missen.
De christendemocraten bezetten samen straks nog iets meer dan 1100 raadszetels, dat waren er 1345 in de vorige periode.
quote:
In maar liefst 80 procent van de gemeenten verloor de partij stemmen.
https://www.ad.nl/politie(...)-generatie~a1f84806/

Wopke effect werkt nog steeds :P
pi_204178544
Misschien kan het CDA een rap maken of een influencer in de arm nemen om een hippe jonge doelgroep aan te spreken, dat werkt altijd perfect.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:56:49 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204178644
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Misschien kan het CDA een rap maken of een influencer in de arm nemen om een hippe jonge doelgroep aan te spreken, dat werkt altijd perfect.
Lil Kleine heeft tijd, hoorde ik :+
Hij is goed met normen en waarden en beschouwt het gezinsleven ook als hoeksteen in de samenleving
_O-
  vrijdag 25 maart 2022 @ 14:11:11 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204215906
CDA-penningmeester de cel in voor giga-drugsproductie in loods :')

DEN BOSCH - Het gerechtshof in Den Bosch veroordeelde CDA-penningmeester Wim van der P. vrijdag voor een jaar cel voor zijn betrokkenheid bij de productie van drugs in een schuur op zijn boerenerf, dat schrijft Omroep Brabant. Het Openbaar Ministerie (OM) ging in hoger beroep om Van der P. langer de cel in te krijgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)gsproductie-in-loods

Dit gaat helpen :+ _O-
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:22:54 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204216439
Meer een partij waar je opa en oma op stemmen
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:23:39 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204216445
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Lil Kleine heeft tijd, hoorde ik :+
Hij is goed met normen en waarden en beschouwt het gezinsleven ook als hoeksteen in de samenleving
_O-
Ali B. schijnt lid te zijn van het CDA
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:28:25 #49
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204216501
twitter


Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 25 maart 2022 @ 16:12:53 #50
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_204216888
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA-penningmeester de cel in voor giga-drugsproductie in loods :')

DEN BOSCH - Het gerechtshof in Den Bosch veroordeelde CDA-penningmeester Wim van der P. vrijdag voor een jaar cel voor zijn betrokkenheid bij de productie van drugs in een schuur op zijn boerenerf, dat schrijft Omroep Brabant. Het Openbaar Ministerie (OM) ging in hoger beroep om Van der P. langer de cel in te krijgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)gsproductie-in-loods

Dit gaat helpen :+ _O-
:') echt die hele partij bestaat uit graaiers en/of criminelen
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_204217054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 16:12 schreef L3viathan het volgende:

[..]
:') echt die hele partij bestaat uit graaiers en/of criminelen
Vele gemeentelijke en provinciale afdelingen draaien prima met goede mensen zonder criminaliteit. Overal, en zeker bij politieke partijen, zitten wel rotte appels.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:30:12 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204284555
Hoekstra krijgt volle laag over geblunder met sancties tegen Rusland: ’Echt gênant’

Minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) heeft een fikse tik op de vingers gekregen van de Tweede Kamer. Tijdens een debat na de toespraak van de Oekraïense president Volodimir Zelenski kon Hoekstra niet precies zeggen wat Nederland doet om de sancties tegen Rusland beter uit te voeren. Hoekstra werd de debatzaal uitgestuurd om zijn huiswerk te doen: het debat gaat vanavond verder.

Volgens Hoekstra werken verschillende ministeries ’enorm hard’ om de sancties tegen Rusland beter gestalte te geven. In vergelijking met andere landen slaagt Nederland daar niet goed in: slechts een deel van het geld van Russische oligarchen in Nederland is bevroren. Ook slaagt Nederland er amper in om vastgoed - zoals huizen en luxe jachten – van Russen op de sanctielijst te confisqueren.

Zelenski vraagt Nederland om meer wapens en strengere sancties tegen Rusland
Tot woede van de Tweede Kamer, die vindt dat het kabinet nu te weinig actie onderneemt. Hoekstra kon die woede niet wegnemen: „Het ministerie van Financiën is bezig met de financiële tegoeden, Binnenlandse Zaken is bezig met vastgoed, Justitie en Veiligheid met notarissen en Infrastructuur en Waterstaat met havens en jachten”, zegt Hoekstra. „Soms zijn er dingen die gezwaluwstaart moeten worden tussen departementen.” Het kabinet wilde begin volgende week een brief sturen, maar dat vindt de Kamer rijkelijk laat.

’Voor paal’
quote:
„Onbestaanbaar”, zegt Kamerlid Pieter Omtzigt. „Ik weet niet of de regering beseft hoe ze voor paal staat.” Volgens Omtzigt heeft Nederland de Russische oligarchen al 36 dagen de tijd gegeven om hun vermogen en spullen uit Nederland weg te sluizen. „De vogel is gevlogen”, stelt hij. Volgens PvdA-leider Lilianne Ploumen blijft Nederland ’schaamtevol achter in de uitvoering van de sancties’. „Dit is niet de tijd voor polderen tussen ministeries”, vindt Ploumen. „Zou er niet gewoon iemand de leiding moeten nemen?”
Die oproep wordt ook gedeeld door coalitiepartijen D66 en CDA. „Ik begrijp het ongemak”, zegt CDA’er Agnes Mulder tegen haar partijgenoot Hoekstra. „Ik verwacht wel enige coördinatie”, vindt ook D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma. De Kamer wil onder meer weten wat het Kadaster momenteel doet om Russisch vastgoed in kaart te brengen. Ook willen Kamerleden weten of de Belastingdienst nog steeds wordt gehinderd door privacyregels bij het delen van informatie over Russen op de sanctielijst.

Gênant
Kamervoorzitter Vera Bergkamp heeft Hoekstra opgedragen zo snel mogelijk de gevraagde informatie met de Kamer te delen.
quote:
Op verzoek van D66’er Sjoerdsma werd het debat geschorst, zodat Hoekstra de tijd krijgt om zijn huiswerk te doen. „Dit is echt gênant”, vindt GL-leider Jesse Klaver, die het liefst ziet dat alle betrokken ministers vanmiddag nog naar de Kamer komen.
Dat gebeurt niet: het kabinet stuurt rond 20.00 uur vanavond een brief over de sancties. Daarna komt Hoekstra terug naar de Kamer om het debat te vervolgen.

Bergkamp wreef Hoekstra nog eens in dat de beantwoording van vragen over de sancties te lang duurt:Veel collega’s willen antwoord hebben op gestelde vragen.
quote:
In een plenair debat is het belangrijk dat de vragen worden beantwoord.
https://www.telegraaf.nl/(...)-rusland-echt-genant

Wopke is weer goed bezig :') :') _O- _O-
Het is een arrogant stuk onbenul van ongekende grootte })
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:33:05 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204284580
Pieter goed bezig met oren wassen van twee stukken stront _O_ _O_



Kamerdebat geschorst omdat minister Hoekstra geen antwoord kan geven op vragen over sanctiebeleid :')

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nctiebeleid-a4105919
pi_204284591
Hoekstra is gewoon net zo slecht als de andere ministers. Gewoon geen huiswerk doen en tamelijk onvoorbereid naar de kamer komen.
En zoals we wederom hebben kunnen zien de hand boven het hoofd gehouden door coalitiepartijen. Net zoals die andere flapdrollen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:42:11 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204284631
quote:
Hoekstra zei dat er een speciale werkgroep in het leven is geroepen, maar dat daarvoor ‘nog mensen moeten worden geworven'. Hij bezwoer dat er ‘echt hard gewerkt wordt’ door het kabinet.
:')

Dat schoot GroenLinkser Klaver in het verkeerde keelgat. ,,Wil het kabinet een sticker? ‘We doen ons best.’ Ik vind dat minister concrete antwoorden moet geven.”

quote:
Volgens Hoekstra zijn er wel stappen gezet. Zo is er inmiddels een ontheffing voor de fiscale geheimhouding en heeft het kabinet advies gevraagd over de privacywetgeving AVG.
:')

,,Beseft de regering wel hoezeer ze voor paal staan?”, hoonde Kamerlid Pieter Omtzigt. ,,Wij verschuilen ons na 36 dagen nog achter de AVG.” Volgens het Kamerlid heeft de Belastingdienst alle benodigde fiscale gegevens, maar worden ze niet ingezet om de sancties na te leven.

quote:
Volgens Hoekstra is zo’n overzicht echter lastig omdat er zoveel ministeries bij zijn betrokken, zo verwees hij meermaals naar de minister van Financiën en de minister van Binnenlandse Zaken, die de Kamer in aparte debatten over hun beleidsterrein zouden informeren.
Ook GroenLinks-leider Jesse Klaver werd boos dat de minister ‘nu voor de vijftiende keer naar een collega wijst’. ,,Het maakt me niet uit wie er over gaat, als het maar gebeurt.”

https://www.ad.nl/politie(...)-en-genant~aa3d00dc/

Na 36 dagen oorlog heb je advies gevraagd en ben je nog bezig met mensen te werven voor een werkgroep
Nu weet je iig zeker dat Putin buikpijn heeft van het lachen en je geen knip voor de neus waard bent :7
Hoe lang nog dit sujet op deze positie :(
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:51:07 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204289323
Zojuist in de verlening in avond debat ……kan hij weer geen cijfers geven
Kamer weer boos :D
Het is een stuk stront })
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:33:23 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204290727
twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:48:12 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204290780
twitter


Dit kan toch niet :(
Ontsla deze minkukel zsm, een schande voor Nederland
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:54:22 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204290803
twitter


Op staande voet eruittrappen :(

Zonder bonus, wachtgeld of wat dan ook, maar MET BEROEPSVERBOD voor het leven })
pi_204290881
Wopke kijk eens dom. Ja ho maar!
pi_204290971
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:28 schreef fathank het volgende:
[ twitter

Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen
Sigrid Kaag, Wobke Hoekstra, het is allemaal één pot nat.

Was deze al voorbij gekomen?

twitter


Lekker ook zo de emotie die hij erin weet te leggen _O- Hij zit trouwens ook gewoon dik te liegen want hij heeft wel tijd voor een mooi PR promofilmpje maar ho maar een werkgroep voor Oekraïne is te moeilijk :+ :')
afspraak tandarts verzetten
pi_204291215
Het is niet 100% onkunde maar ook onwil denk ik.. ze willen Putin niet al te boos make
pi_204291232
Langs de zijlijn is het altijd makkelijk schreeuwen. Ze kunnen hem dan toch beter gewoon gaan helpen door zelf onderzoek te doen.

En ik weet dat ‘het zo niet werkt’. Maar laten we elkaar eens wat meer gaan helpen in deze tijd.
pi_204291354
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 06:50 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Langs de zijlijn is het altijd makkelijk schreeuwen. Ze kunnen hem dan toch beter gewoon gaan helpen door zelf onderzoek te doen.

En ik weet dat ‘het zo niet werkt’. Maar laten we elkaar eens wat meer gaan helpen in deze tijd.
Met zulke prutsers als kabinet is het altijd makkelijk praten. Deze regering is een schandvlek voor het land. Waarom zou men niet elke gelegenheid aangrijpen om dat nog eens duidelijk te maken? Hoe meer mensen het in gaan zien hoe beter.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:36:12 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204292687
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 06:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is niet 100% onkunde maar ook onwil denk ik.. ze willen Putin niet al te boos make
Gelukkig zijn ze intern wel tevreden :') _O-

CDA-kiezer verliest vertrouwen in Wopke Hoekstra: voor het eerst staat minder dan de helft achter de partijleider

Het vertrouwen van CDA-kiezers in Wopke Hoekstra heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Zijn imago staat al lange tijd onder druk, maar voor het eerst staat nog niet de helft van zijn achterban (42 procent) achter hem.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 op het CDA hebben gestemd. Sinds de interne crisis rond Pieter Omtzigt heeft CDA-leider Hoekstra een moeizame band met zijn achterban. In die periode was slechts de helft te spreken over Hoekstra, maar hij wist zich later in de zomer weer op te richten. Toch is het vertrouwenscijfer het afgelopen half jaar, met een verschil van 20 procent, opnieuw gekelderd.

Geen zelfreflectie
Er heerst chagrijn bij CDA-kiezers over de verloren gemeenteraadsverkiezingen. Niet per se om het resultaat - het CDA verloor ruim 200 raadszetels - maar vooral om de reactie van hun voorman op dat resultaat: "De uitslag was natuurlijk niet goed, maar dat was te verwachten. Ik stoorde me meer aan de typische reactie van Hoekstra. Constant positief blijven zonder enige zelfreflectie. Uiteindelijk blijven de verkeerde mensen op dezelfde plekken zitten."

Niet alleen de meest recente tegenvaller wordt aangehaald door kiezers. Een toenemende groep CDA-kiezers stelt dat Hoekstra het simpelweg niet in zich heeft om de partij te leiden. Het ontbreekt hem volgens teleurgestelde kiezers aan de juiste uitstraling, een echt CDA-verhaal en de wil om te leiden. :')

https://eenvandaag.avrotr(...)ter-de-partijleider/

Oprotten dus zsm :R en :W

[ Bericht 2% gewijzigd door ikweethetookniet op 01-04-2022 13:04:03 ]
pi_204292714
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
pi_204292759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Met zulke prutsers als kabinet is het altijd makkelijk praten. Deze regering is een schandvlek voor het land. Waarom zou men niet elke gelegenheid aangrijpen om dat nog eens duidelijk te maken? Hoe meer mensen het in gaan zien hoe beter.
En dan zijn er hier users die het gek vinden en niet geloven dat men het vertrouwen in de politiek heeft verloren.

En als je er wat van vindt, steevast de opmerking; " ja, maar kan jij het beter?" En; "er zijn geen betere alternatieven"

:')

Nee, als je elke keer dezelfde partijen aan de macht hebt, dan weet je ook niet of het altetnatief beter is..

:')
pi_204292787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
Krijgen we straks zeker die boerentrien in het kabinet? En de politiek is al zo'n clownsshow.
pi_204292904
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:51 schreef thabit het volgende:

[..]
Krijgen we straks zeker die boerentrien in het kabinet? En de politiek is al zo'n clownsshow.
Liever van der Plas dan het volk wat nu in vak K zit. Het kan er eigenlijk enkel beter op worden.
pi_204293702
Hoekstra is echt waardeloos, ook een uitstraling van een zoutzak
pi_204293757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:32 schreef Cupfighter het volgende:
Hoekstra is echt waardeloos, ook een uitstraling van een zoutzak
Welke politicus heeft dat wel tegenwoordig. Allemaal kunnen ze een vraag niet met ja of nee beantwoorden, maar gebruiken ze 30 zinnen om uiteindelijk geen duidelijk en helder antwoord te geven.

Ze moeten allemaal hun stoeltje veiligstellen over x jaar, dus komt er niks concreets uit.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:03:14 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204293930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie niet in waarom jou zou willen dat hij oprot. Hij is toch een ideaal persoon om het CDA verder te decimeren lijkt mij. Of ga jij CDA stemmen zodra er een betere vervanger is?
CDA stemmen zelfs met een pistool op mijn hoofd gaat dat NIET gebeuren ;)
Een betere vervanger
Je bedoelt een nog grotere kneus die het CDA definitief om zeep helpt
Daar zit ik wel op te wachten ja dan heb ik tenminste weer buikpijn van het _O-
Marnix van Rij vertrouw ik dat wel toe |:)
pi_204293963
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
CDA stemmen zelfs met een pistool op mijn hoofd gaat dat NIET gebeuren ;)
Een betere vervanger
Je bedoelt een nog grotere kneus die het CDA definitief om zeep helpt
Daar zit ik wel op te wachten ja dan heb ik tenminste weer buikpijn van het _O-
Marnix van Rij vertrouw ik dat wel toe |:)
Marnix van Rij zal een stuk betere partijleider zijn dan Hoekstra. Fijn dat je het beste voor hebt met het CDA. Had ik niet van je verwacht. :)
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:22:41 #74
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204295862
Hoekstra geeft toe: uitvoering en toezicht sancties kunnen beter :') :r

De afgelopen tijd “is gebleken dat uitvoering en toezicht op een aantal deelterreinen van het sanctiepakket beter kunnen”, geeft minister Wopke Hoekstra van Buitenlandse Zaken toe in een brief aan de Tweede Kamer. Dit ligt volgens hem aan de snelheid waarmee de sancties tegen Rusland zijn ingevoerd en aan de “ongekende reikwijdte” van het pakket. De Kamer gaf eerder op donderdag aan dat Hoekstra te weinig overzicht had van de handhaving van de sancties.

De minister moest zelfs een debat onderbreken omdat hij niet de informatie had die de Kamer opeiste. ’s Avonds kwam die brief alsnog. De Kamer was blij met het overzicht, maar noemt de inhoud ervan “verontrustend”. Er had meer moeten gebeuren in de tussentijd: de oorlog duurt al meer dan een maand. Vrijdag spreekt de ministerraad pas over “bevoegde autoriteiten op het gebied van onroerend goed, kunst, niet-financiële dienstverlening en bedrijfseigendom” en werkgroepen die toezien op de sancties.

“Ja, er moet nog veel gebeuren, maar er is ook heel veel dat de departementen doen”, zegt Hoekstra daarover. “Echt niemand heeft zitten wachten.” Er zijn al veel zaken in werking gesteld, benadrukt hij. Hij wijst ook op de kleine 516 miljoen euro aan Russisch geld dat is bevroren in Nederland. “Maar je ontdekt steeds nieuwe dingen”, en er komen ook steeds nieuwe sancties bij. Maar partijen bleven met veel vragen zitten.

De antwoorden van Hoekstra stelden de partijen ook niet gerust. Ze vinden dat er sinds de oorlog begon te weinig is gebeurd om de sancties uit te voeren. Oligarchen kunnen nog steeds geld verdienen aan hun gebouwen die ze hier verhuren, aldus Jesse Klaver (GroenLinks). “Beschamend.” Meer partijen maken zich zorgen over vastgoed in Russische handen. De uitvoering gaat te traag en er wordt te weinig gecoördineerd op het hoogste niveau, vindt Lilianne Ploumen (PvdA). “De boten van de oligarchen zijn allang uitgevaren.”

Maar ook regeringspartijen zijn kritisch over het handelen van het kabinet. D66’er Sjoerd Sjoerdsma deelt de zorg van zijn collega’s dat Russen mogelijk aan de sancties weten te ontglippen. “De brief roept aanvullende vragen op”, zei Roelien Kamminga van de VVD. Zij wil weten hoe de uitvoering van de strafmaatregelen versneld kan worden. Don Ceder van de ChristenUnie vindt het “pijnlijk” dat 36 dagen na het begin van de oorlog en de afkondiging van de sancties in Nederland nog gesproken wordt over de uitvoering ervan.

https://nieuws.nl/algemee(...)ncties-kunnen-beter/

Wat een strategie van dit stuk stront weer :r
Alles blijven ontkennen en eroverheen praten en ontwijken
Dan roepen dat je de stukken niet bij de hand hebt
Dan tegen de muur gezet worden door de 2e kamer
Dan deze reactie pas omdat ontkennen niet meer kan
En gelijk zijn falen bagetaliseren

Om te :r :r
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:37:14 #75
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204295988
Trouwens de incompetentie van het kabinet is wel stuitend...

- Een boekhouder op Buitenlandse zaken. (Hi ha Hoekstra)
- Een buitenland kenner op Financiën... (Ki ka Kaag)

Draai dat nou maar weer gauw om! :Y

En nu laat ik mijn haren weer even kammen!

220128_1_gifdump53_49.gif
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:26:28 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204296369
NATIONAAL COÖRDINATOR 'MET GEWICHT' MOET SANCTIES RUSLAND AANJAGEN

Een nationale coördinator 'met gewicht' gaat de sancties die er tegen Rusland zijn aanjagen. Die persoon moet de regie pakken bij de uitvoering van de sancties. Dat liet Buitenlandminister Wopke Hoekstra weten na de ministerraad van vrijdag.
quote:
De minister kwam een dag eerder zwaar onder vuur te liggen in de Tweede Kamer over de trage realisering van de sancties.
Maandag hoopt Hoekstra bekend te kunnen maken wie degene moet zijn om de regie te nemen. Volgens Hoekstra moet de coördinator zorgen voor afstemming tussen de departementen. Hij kan ze 'aanspreken en aanjagen'. Bij veel strafmaatregelen zijn meerdere ministeries betrokken.
quote:
Het ongekende sanctiepakket tegen de Russen vanwege de inval in Oekraïne is voor veel ministeries 'onontgonnen terrein', aldus de bewindsman
De naam van de coördinator wordt maandag bekend, Hoekstra heeft wel al iemand in beeld, zegt hij. :')

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ies-rusland-aanjagen

Onontgonnen terrein :') en waarom lukt het in het buitenland dan wel :? Om te :r
40 dagen oorlog en Wopke gaat beginnen :|W
Welke russische mongool heeft zijn bezittingen Nederland nu nog niet uit ?
Dan ben je echt te dom om te poepen :7
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:27:49 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204296380
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:37 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens de incompetentie van het kabinet is wel stuitend...
- Een boekhouder op Buitenlandse zaken. (Hi ha Hoekstra)
Die 5.7 MILJARD aan uitgaven niet kan verantwoorden :') toen hij nog min van fin was
Er zijn mensen voor minder grote fraude de gevangenis in gegaan
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:33:59 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204296420
Juridisch rammelen de sancties tegen Rusland aan alle kanten: ‘Voor Hoekstra is het pijnlijk om toe te geven’

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de Linden legt momenteel de laatste hand aan een proefschrift over de sancties die het Westen de laatste jaren aan Russische en Russisch-gezinde Oekraïense prominenten oplegde.
quote:
‘De uitvoering en handhaving hapert aan alle kanten.’
Verbaast het u dat Nederland zo veel moeite heeft om de sancties tegen Rusland in de praktijk te brengen?
Over de Linden: ‘Ja en nee. Ik heb eerder al gemerkt dat Nederland niet bovenop de sancties zat. Nederland handelt eerder reactief dan proactief. De oorlog in Oost-Oekraïne is al sinds 2014 gaande, maar dat werd hier lange tijd weggemoffeld. Dat vind ik een typisch Nederlandse houding. Frankrijk was al vooruit aan het denken over het uitvoeren van de sancties, maar de Nederlandse regering zoekt pas naar een oplossing nu de situatie in Oekraïne is geëscaleerd.’

In 2014 legde de EU Rusland ook al sancties op. Verliep de uitvoering daarvan soepeler?
‘Nee, toen bleek al dat de handhaving totaal niet op orde is :') . Vanuit Brussel kwam er een sanctieverordening, die de douane en banken moesten gaan uitvoeren. De douane moest bijvoorbeeld controleren of exportproducten op de sanctielijst voorkwamen. Het lijkt erop dat dat niet goed is gebeurd: die hele Krimbrug is gebouwd terwijl alle leveranties die te maken hadden met infrastructuur waren gesanctioneerd.

‘Juridisch gezien hebben we nu te maken met dezelfde sanctieverordeningen. Ze zijn alleen gigantisch uitgebreid: alles wat de politiek nu afkondigt, wordt aan die bestaande regelingen gehangen. Maar wat nu gebeurt, kan juridisch eigenlijk niet.’

Waarom niet?
‘Normaliter hebben we allemaal een ongestoord genot van eigendom. Als je een eigen woning hebt, staat die bij het Kadaster ingeschreven op jouw naam. Daar kan niet zomaar beslag op worden gelegd. Ook als een ander zegt dat jij een auto onrechtmatig verkregen hebt, raak je die niet ineens kwijt.

‘Je zou eerst de rechter ervan moeten overtuigen dat een Russische oligarch zijn eigendom onrechtmatig heeft verkregen. Nu hebben politici in Brussel gewoon afgekondigd dat tegoeden en woningen van de Russische oligarchen bevroren worden. Dat zij ‘de territoriale integriteit, soevereiniteit en onafhankelijkheid van Oekraïne ondermijnen of bedreigen’ vind ik geen juridisch criterium om iemands bezit te bevriezen. Het is onbepaald, subjectief en gaat uit van veronderstellingen, in plaats van feiten.’

Is dat wat minister Wopke Hoekstra donderdag in de Tweede Kamer ‘juridische belemmeringen’ noemde?
‘Dat denk ik, ja. Ik denk dat minister Hoekstra is vastgelopen. Zonder nadere wet- en regelgeving kan het Kadaster niet zomaar informatie vrijgeven, en huizen en superjachten bevriezen. Het kadaster bibbert al bij het idee, denk ik. Bovendien staat het ministerie van Binnenlandse Zaken, waar het Kadaster onder valt, niet genoemd als uitvoerder van de Brusselse regeling. Het ministerie van Financiën en de douane wel. Banktegoeden kunnen daarom wel bevroren worden.

‘De Europese Unie heeft wel een confiscatierichtlijn en een bevriezingsrichtlijn, maar die zijn niet gebruikt. Die richtlijnen geven exact aan wat er moet gebeuren: er moet binnen afzienbare tijd een rechter naar kijken. Pas daarna heb je duidelijkheid.

quote:
‘Voor Hoekstra is het pijnlijk om toe te geven dat dit juridisch niet klopt. Wij zijn een land met een opgeheven vingertje naar anderen. Hoekstra kan eigenlijk geen openheid geven, want dan gaat hij nog meer af. Hij zal daarom zwijgen tot hij een eurekamoment heeft, verwacht ik.’
:D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)e-te-geven~b246b91f/

Gelukkig is dit sujet een jurist en is dit zijn vakgebied :') _O- en ook daar blundert hij :r
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:36:23 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204296438
De ondraaglijke lichtheid van Wopke Hoekstra.

Zelenski sprak deze week de Kamer toe. In het debat daarna lukte het Wopke Hoekstra niet om uit te leggen waarom het moeilijk is om de Russen aan te pakken. Hoekstra’s nonchalance valt niet te rijmen met de urgentie van de situatie in Oekraïne. Het Nederlandse onvermogen om juist te handelen in een crisis zien we ook in de toeslagenaffaire. De rode draad: een algeheel gebrek aan urgentie. Is dat onmacht of onwil?

Luister naar de afgelopen politieke week

https://www.volkskrant.nl(...)tieke-week~b7736c9d/

Wopke moet zich dood schamen
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:13:21 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204297820
Thomas van Groningen over Nederland die achterloopt met het bevriezen van tegoeden van rijke Russen

Nederland loopt nog steeds achter op onze buurlanden als het gaat om het bevriezen van tegoeden van rijke Russen. Tot ongenoegen van de Tweede Kamer. Politiek verslaggever Thomas van Groningen hoorde vandaag de oplossing:


een nieuwe coördinator :') _O- _O- _O-

https://op1npo.nl/2022/04(...)en-van-rijke-russen/

Die hadden ze nog niet op buza 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')