Man man man..quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke Adolf van Belgie
Vertel eens , hoe moeten we die ''oligarchen'' aanpakken ?
Huh? Ik denk niet dat je doorhebt wat het verdrag van Versailles en de gevolgen daarvan zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom niet, heeft voor de Duitsers wonderen verricht. Al waren die wel zo verstandig om na de oorlog in te zien dat ze zich misschien toch wel eens misdragen hadden, weet niet of de Russen daar in staat toe zijn.
Nee, ik denk dat de NAVO dan gelaagde air cover inzet met AWACS ondersteuning en eerst het Russische luchtoverwicht onschadelijk maakt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Russische air support niet wat opgeschroefd zou worden in dat geval? Een konvooi terugtrekkende Irakezen zonder air support bombarderen is niet zo moeilijk.
Ga gewoon slapen joh.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
Spanje gooit olie op het vuur
[ twitter ]
Sommige dingen hebben ook tijd nodig. Nu horen Russen over een speciale operatie op televisie en steunen het nog. Als het conflict langer duurt, en de kosten hoger worden (financieel en qua mensenoffers) zal de steun steeds meer afbrokkelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja de stille minderheid vindt het allemaal wel best dat hun geld ineens dubbel zo weinig waard is en ze niet meer kunnen pinnen. De stille minderheid vindt het allemaal wel best dat het bedrijf waarvoor ze werken geen handel meer kan drijven met het buitenland en hun salaris niet meer kan uitbetalen. De stille minderheid vind het allemaal wel best dat de supermarkten en andere winkels straks amper nog bevoorraad kunnen worden. De stille minderheid vind het allemaal wel best dat hun broeders, vrienden en kennissen in Ukraïne misschien wel omkomen. Koekoek.
700k?! Lekker van Oekraïnse burgers slachtoffers maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Oekraine helpen om zichzelf te verdedigen is slecht?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat ging wel een stuk verder en langer door dan wat er nu gaande is. Het is niet echt te vergelijken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:03 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Huh? Ik denk niet dat je doorhebt wat het verdrag van Versailles en de gevolgen daarvan zijn.
Want dat doet Poetin niet, toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
700k?! Lekker van Oekraïnse burgers slachtoffers maken.
Goed nieuws! De Russen gaan sowieso niets extra's doen (aka de NAVO oid aanvallen) voor het sturen van hulpgoederen en extra wapens. Dus sturen die handel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Omgekeerde wereld genotquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat is wat Poetin aan het doen is. Spanje levert enkel een uitbreiding van de verdediging.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog heeft het ook even nog wel even geduurd voordat Duitsland weer terug kon keren tot het rijtje der beschaafde naties. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat we ze nog decennia moeten uitsluiten van vanalles en nog wat maar je zou toch zeker in je recht staan als je wel een flinke tijd blijft herinneren aan de gevolgen van hun waanbeelden in deze periode.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:03 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Huh? Ik denk niet dat je doorhebt wat het verdrag van Versailles en de gevolgen daarvan zijn.
Dit is toch gewoon uitlokking om ze neergeknald te krijgen? Burgers kunnen niet met die dingen overweg. En teneinde van wat?quote:
Puntje van ironie, als de crash van '29 niet had plaatsgevonden was Duitsland in de jaren 30 alweer economisch behoorlijk gezond geweest ondanks Versailles.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat ging wel een stuk verder en langer door dan wat er nu gaande is. Het is niet echt te vergelijken.
Die gaat nu verder met zijn we'ĺl hunt Putins entourage down: buy, built & do America with freeways for health as paid by the $400K+ haves.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel stil vanuit het Witte Huis.
Inderdaad... en toen ze weer mee mochten voetballen werden ze meteen wereldkampioen... de bastardsquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog heeft het ook even nog wel even geduurd voordat Duitsland weer terug kon keren tot het rijtje der beschaafde naties.
Teneinde dat ze geen Russische overheersing willen? Waarom ben je er zo op tegen dat Oekraine zichzelf wil verdedigen, eigenlijk?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon uitlokking om ze neergeknald te krijgen? Burgers kunnen niet met die dingen overweg. En teneinde van wat?
Oekraine heeft ervoor gekozen te strijden tegen Russische agressie. De wapens helpen ze bij deze strijd waar wij achter staan. Niet echt hogere wiskunde lijkt me.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon uitlokking om ze neergeknald te krijgen? Burgers kunnen niet met die dingen overweg. En teneinde van wat?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
En die surfde nota bene op de golf van een reusachtige terreuraanslag op zijn land. Poetin heeft die 'luxe' niet, hooguit wat gemurmel over de Donbas.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef luxerobots het volgende:
In het begin was Bush met zijn oorlogen ook populair, hij is zelfs nog herkozen. En nu wordt hij algemeen gezien als één van de slechtste Amerikaanse presidenten ooit.
Die wil gaat toch helemaal niet gerealiseerd worden via deze weg? Hoe groot schat je die kans zelf oprecht in? En op welke termijn? En ten koste van wat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Teneinde dat ze geen Russische overheersing willen? Waarom ben je er zo op tegen dat Oekraine zichzelf wil verdedigen, eigenlijk?
Dat zou ook veel beter zijn. Ik weet alleen niet of zijn ego het toelaat om te verliezen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben benieuwd of er deze week nog een doorbraak gaat komen in de zin van een staakt het vuren, of een akkoord..
Het lijkt mij voor de gehele wereld het beste, ook voor Poetin, het lijkt mij dat hij ook niet staat te wachten op een enorm economisch drama? Corona heeft al een flinke tik gegeven, deze oorlog zal Rusland nog verder de schulden in jagen..
Zijn populariteit zal ook niet toenemen, dus eigenlijk is hij nu al gigantisch aan het verliezen.
Kun je wel lezen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom denk jij het recht te hebben om Oekrainers te ontzeggen of ze voor hun land willen vechten? Ongelofelijk, zeg. Grote bek over grondrecht maar als mensen voor hun grondrechten willen vechten dan ontzeg jij ze dat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Die wil gaat toch helemaal niet gerealiseerd worden via deze weg? Hoe groot schat je die kans zelf oprecht in? En op welke termijn? En ten koste van wat?
Dater al ''talloze'' burgers gedood zijn betekent niet dat dergelijk beleid er niet voor kan zorgen dat er talloze bij kunnen komen, die anders vermeden hadden kunnen worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef Poem_ het volgende:
Kennelijk heb je liggen slapen de afgelopen dagen. Maar bij deze dan: er zijn al talloze burgers gedood. Of Spanje nu wel of geen wapens levert, die misdaden gaan gewoon gestaag door. Wel maf dat je niet de agressor verwijt burgerdoden te maken maar een land wat besluit om zich beter te verdedigen tegen de agressor. Je zou bijna veronderstellen dat je er een dubieuze agenda op nahoudt.
Ah rounds.quote:
Yep, Rusland vordert langzaam maar Oekraine vecht door.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik loop weer hopeloos achterop de actualiteit
Maar ik begrijp dat Oekraïne nog dapper stand houdt?
Ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik loop weer hopeloos achterop de actualiteit
Maar ik begrijp dat Oekraïne nog dapper stand houdt?
Wat een onzin. Als wij kunnen zien dat het een doodlopende weg is, dan maak je ze dat duidelijk. Wat wij doen is ze in de waan voeden dat de kans reëel is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom denk jij het recht te hebben om Oekrainers te ontzeggen of ze voor hun land willen vechten? Ongelofelijk, zeg. Grote bek over grondrecht maar als mensen voor hun grondrechten willen vechten dan ontzeg jij ze dat?
Al is de kans 0.001%, als zij voor HUN land willen vechten dan moeten wij hun daarbij helpen.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, Rusland vordert langzaam maar Oekraine vecht door.
Dank!quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja.
Al moeten we wel tot onze spijt concluderen dat ze de toverdrank niet hebben.
Wij? Volgens mij ben jij toch nogal zwaar in de minderheid dus mischien moet jij je even matigen met je aannames en niet voor meervoud spreken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als wij kunnen zien dat het een doodlopende weg is, dan maak je ze dat duidelijk. Wat wij doen is ze in de waan voeden dat de kans reëel is.
Cherson en Melitopol veralsnog, Mariupol zal ook wel snel ingenomen worden aangezien het omsingeld is.quote:
Gewoon goede propaganda voor Oekraïne.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar het staat zo grappig en het voelt zo veilig om Rusland te beschimpen dat ze kinderen de oorlog in sturen zonder dat ze weten waarom.
Capituleren voor een despoot die al duizenden slachtoffers heeft gemaakt in je land? Zelfs al zou Poetin zijn zin krijgen ergens de komende maand en Oekraïne weer inlijven; dit is daarna nog niet voorbij. Er zit ook een heel raar, onderliggend verwijt in, alsof ze niet laf genoeg zijn en het hun schuld is dat er zoveel doden vallen. Te gek voor woorden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
Die wil gaat toch helemaal niet gerealiseerd worden via deze weg? Hoe groot schat je die kans zelf oprecht in? En op welke termijn? En ten koste van wat?
We zullen het zienquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:47 schreef Poem_ het volgende: [..] Alsof Rusland überhaupt een kans maakt als de NAVO haar krachten bundelt.
In het meest optimistische scenario heeft Rusland een aantal machtige bondgenoten die ook hun legers willen inzetten, maar het heeft er alle schijn van dat Rusland heel erg geïsoleerd raakt. Dus neuh, zolang het op een conventionele oorlog uit zal draaien maken ze geen schijn van kans.
Gewoon alles geven aan de agressor, nooit verdedigen. Scheelt veel levens man, op de korte termijn. Wat er daarna zal gebeuren.. tja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom denk jij het recht te hebben om Oekrainers te ontzeggen of ze voor hun land willen vechten? Ongelofelijk, zeg. Grote bek over grondrecht maar als mensen voor hun grondrechten willen vechten dan ontzeg jij ze dat?
Al is de kans 0.001%, als zij voor HUN land willen vechten dan moeten wij hun daarbij helpen.
Alsof wij daar überhaupt veel invloed op hebben. Zelfs als het Westen unaniem zegt: "jongens, zoek het lekker uit daar, wij kijken de andere kant op", hebben veel mensen daar nog iets teveel eer en trots om niet direct een foto van Poetin aan de muur te hangen. Veel mensen zijn nog eerder bereid om te sterven dan te buigen voor dat kleine, narcistische dictatortje. Maar dat is kennelijk een heel vreemd en onbekend concept voor jou.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als wij kunnen zien dat het een doodlopende weg is, dan maak je ze dat duidelijk. Wat wij doen is ze in de waan voeden dat de kans reëel is.
Laten we het hopen. Maar het is natuurlijk wel het vervelende van Rusland dat je gewoon geen idee hebt wat er intern allemaal gebeurt. Het kan dat Poetin eindelijk eens luistert naar die ene generaal die hem zegt dat “The war situation has developed not necessarily to Russia's advantage.”. Of dat de Chinezen op hem hebben weten in te praten of dat hij de tijd nu gebruikt om te hergroeperen en dan full Grozny te gaan op allerlei steden daar. Je weet het gewoon nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben benieuwd of er deze week nog een doorbraak gaat komen in de zin van een staakt het vuren, of een akkoord..
Het lijkt mij voor de gehele wereld het beste, ook voor Poetin, het lijkt mij dat hij ook niet staat te wachten op een enorm economisch drama? Corona heeft al een flinke tik gegeven, deze oorlog zal Rusland nog verder de schulden in jagen..
Zijn populariteit zal ook niet toenemen, dus eigenlijk is hij nu al gigantisch aan het verliezen.
Denk het niet. Oekraïne is te trots om de Russen grondgebied te geven (en om lid maatschap van de EU en navo te weigeren), en Rusland is te trots om zichzelf terug te trekken; die weten ook wel dat die bestaande sancties echt niet zomaar verdwijnen; ook niet als hij zich terug trekt. Dus in zijn ogen heeft hij niks te verliezen; gevaarlijker kan je ze niet hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Oekraine roept doden ook over zich af. Ze kunnen ook minder verzetten en dan meer opstandstactiek met ondergrondse guerilla.
Je leest niet goed; de schuld ligt bij ons. Ik begrijp de Oekraïners nationalist zijnde als geen ander. Maar het moet wel ergens op slaan, het gevecht, en ze moeten goed op de hoogte zijn van wat dit gaat betekenen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:15 schreef Poem_ het volgende:
Capituleren voor een despoot die al duizenden slachtoffers heeft gemaakt in je land? Zelfs al zou Poetin zijn zin krijgen ergens de komende maand en Oekraïne weer inlijven; dit is daarna nog niet voorbij. Er zit ook een heel raar, onderliggend verwijt in, alsof ze niet laf genoeg zijn en het hun schuld is dat er zoveel doden vallen. Te gek voor woorden.
Waarom post je dit? Serieus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:15 schreef Scrummie het volgende:
Niet voor de nuance mensjes geschikt (en het is laat, dan kan het wel denk ik, gezien al het BNW gelul):
Want dat levert geen doden op?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Oekraine roept doden ook over zich af. Ze kunnen ook minder verzetten en dan meer opstandstactiek met ondergrondse guerilla.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dat vraag ik me af. De beurs is al dagen dicht. Dat doe je alleen als je een afstraffing vreest. Op een gegeven moment moet hij toch weer open.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We zullen het zien
Ik heb het idee dat Rusland met name door de eigen oppositie moet worden bevrijd zonder dat er een kernbom valt. En dat is nog een ontzettend lange weg vanaf vandaag.
Nou, pak je koffer in en ga het woord verspreiden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:19 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je leest niet goed; de schuld ligt bij ons. Ik begrijp de Oekraïners nationalist zijnde als geen ander. Maar het moet wel ergens op slaan, het gevecht, en ze moeten goed op de hoogte zijn van wat dit gaat betekenen.
Ik vraag me echt af wat er in her hoofd van mensen omgaat om zulke dingen te zeggenquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Natuurlijk hebben wij daar invloed op. Het sturen van wapens an sich is al enorm sturend.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef Poem_ het volgende:
Alsof wij daar überhaupt veel invloed op hebben. Zelfs als het Westen unaniem zegt: "jongens, zoek het lekker uit daar, wij kijken de andere kant op", hebben veel mensen daar nog iets teveel eer en trots om niet direct een foto van Poetin aan de muur te hangen. Veel mensen zijn nog eerder bereid om te sterven dan te buigen voor dat kleine, narcistische dictatortje. Maar dat is kennelijk een heel vreemd en onbekend concept voor jou.
Waarom post jij je warrige onzin?quote:
Niet veel in ieder geval.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat er in her hoofd van mensen omgaat om zulke dingen te zeggen
Korte lontjes hier.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom post jij je warrige onzin?
Te trots waren de presidenten van de vierde republiek ook allemaal met Algerije maar toen de boel ineenstortte en de Gaulle het stokje overnam gaf hij zonder al te veel weerstand weg. Vergeet niet dat Zelensky heel veel politiek kapitaal heeft opgebouwd met zijn leiderschap in deze oorlog dus hij heeft ook wel aardig wat speelruimte, zeker als het totaalpakket wat er uiteindelijk komt te liggen ook voor Oekraïne kan werken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk het niet. Oekraïne is te trots om de Russen grondgebied te geven, en Rusland is te trots om zichzelf terug te trekken; die weten ook wel dat die bestaande sancties echt niet zomaar verdwijnen; ook niet als hij zich terug trekt. Dus in zijn ogen heeft hij niks te verliezen; gevaarlijker kan je ze niet hebben.
Ik heb hier een revolutie te realiseren!quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, pak je koffer in en ga het woord verspreiden.
En jij denkt dat ze niet goed weten wat dat voor ze betekent?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:19 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je leest niet goed; de schuld ligt bij ons. Ik begrijp de Oekraïners nationalist zijnde als geen ander. Maar het moet wel ergens op slaan, het gevecht, en ze moeten goed op de hoogte zijn van wat dit gaat betekenen.
Okquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb hier een revolutie te realiseren!
De schuld ligt bij Putin en bij niemand anders.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:19 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom claim jij dat ze dat niet zijn? Denk je nu echt dat Oekrainers niet weten wat ze doen of zo? Denk je nu echt dat ze niet al hun hele leven naast Poetin, Rusland en de Sovjet Unie gewoond hebben?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:19 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat niet dat de meerderheid gokt op een jarenlange guerilla-oorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:21 schreef Kijkertje het volgende:
En jij denkt dat ze niet goed weten wat dat voor ze betekent?
Een leuke deepfake, niets inhoudelijks aan en ook niet belangrijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het geeft ons een beeld van wat jij belangrijk vindt, maar was nu de inhoudelijke boodschap?
Ja dit, hij heeft best wat centen te besteden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Te trots waren de presidenten van de vierde republiek ook allemaal met Algerije maar toen de boel ineenstortte en de Gaulle het stokje overnam gaf hij zonder al te veel weerstand weg. Vergeet niet dat Zelensky heel veel politiek kapitaal heeft opgebouwd met zijn leiderschap in deze oorlog dus hij heeft ook wel aardig wat speelruimte, zeker als het totaalpakket wat er uiteindelijk komt te liggen ook voor Oekraïne kan werken.
Russen zijn beschaafd, die doen niet aan represailles, vraag maar aan de Afghanen (kinderspeelgoed met springstof uitstrooien bijvoorbeeld was een tactiek daar van de Russen)quote:
Hun verzettelijkheid is te prijzen maar zorgt ook voor slachtoffers. Hiermee zeg ik niet het gedrag van Rusland goed te keuren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
Het ligt aan de Oekraine uiteraard
Mijn gedachten daarover kan ik helaas niet uitspreken zonder tegen een ban aan te lopen, denk ikquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat er in her hoofd van mensen omgaat om zulke dingen te zeggen
Dat zegt niet zoveel over de inschatting die ze maken over deze casus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom claim jij dat ze dat niet zijn? Denk je nu echt dat Oekrainers niet weten wat ze doen of zo? Denk je nu echt dat ze niet al hun hele leven naast Poetin, Rusland en de Sovjet Unie gewoond hebben?
Nou ik kan serieus al 48 uur weinig goede bronnen vinden, der Bilt is zeer snel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een leuke deepfake, niets inhoudelijks aan en ook niet belangrijk.
Ga lekker zaniken op al dat volk wat hier Russisch geweld loopt te verdedigen.
Nee, de schuld ligt bij Poetin die met een invasie bezig is. Wie en wat een mogelijk aandeel zouden hebben in de opbouw daartoe is niet zo heel relevant meer zodra er doden vallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:19 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je leest niet goed; de schuld ligt bij ons.
Kennelijk niet, want jij verkeert blijkbaar in de veronderstelling dat het wel of niet leveren van wapens veel invloed gaat hebben op de bereidwilligheid van mensen daar om zich te verzetten. Dat is niet zo. Een deel van het volk is gevlucht en het overgrote deel van wat is gebleven wil zich verdedigen tegen deze oorlogsmisdadiger.quote:Ik begrijp de Oekraïners nationalist zijnde als geen ander. Maar het moet wel ergens op slaan, het gevecht, en ze moeten goed op de hoogte zijn van wat dit gaat betekenen.
Ja, maar is dat binnen twee dagen voor elkaar?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat de NAVO dan gelaagde air cover inzet met AWACS ondersteuning en eerst het Russische luchtoverwicht onschadelijk maakt.
Het is geen rocket science, dit is al aardig wat jaren standaard doctrine.
Ja oke.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou ik kan serieus al 48 uur weinig goede bronnen vinden, der Bilt is zeer snel.
Maar verder…
Het Oekraiense volk weet dat niet?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat niet dat de meerderheid gokt op een jarenlange guerilla-oorlog.
De komende 2 dagen of 2 dagen in zijn algemeenheid? 2 dagen is meer dan genoeg tijd mits men nu begint, de aanval zelf duurt niet zo lang, zeker niet met AWACS in de lucht om de toestellen te dirigeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar is dat binnen twee dagen voor elkaar?
Hebben ze een andere keus?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Hun verzettelijkheid is te prijzen maar zorgt ook voor slachtoffers. Hiermee zeg ik niet het gedrag van Rusland goed te keuren.
Sturend in wat? Alsof Oekraïne de witte vlag zou hebben gehesen als wij apathisch de andere kant op keken. Het verzet was al vanaf dag 1 vrij prominent aanwezig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben wij daar invloed op. Het sturen van wapens an sich is al enorm sturend.
Een heel groot verschil is natuurlijk, dat toen de zware maatregelen werden genomen nadat de vrede was gesloten. Een tijd waar je juist weer naar normalisatie toe moet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat ging wel een stuk verder en langer door dan wat er nu gaande is. Het is niet echt te vergelijken.
En jij wel? Wat is jouw kwalificatie daarvoor?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel over de inschatting die ze maken over deze casus.
Dit ging speciefk over de schuld voor het idee dat ze een kans maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef Poem_ het volgende:
Nee, de schuld ligt bij Poetin die met een invasie bezig is. Wie en wat een mogelijk aandeel zouden hebben in de opbouw daartoe is niet zo heel relevant meer zodra er doden vallen.
Het leveren komt natuurlijk met de impliciete boodschap dat het nut heeft. Daarbij kun je je wel degelijk afvragen of ze zónder al die wapens even resoluut zouden zijn, of ze zonder in dezelfde mate tot beweging zouden komen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef Poem_ het volgende:
Kennelijk niet, want jij verkeert blijkbaar in de veronderstelling dat het wel of niet leveren van wapens veel invloed gaat hebben op de bereidwilligheid van mensen daar om zich te verzetten. Dat is niet zo. Een deel van het volk is gevlucht en het overgrote deel van wat is gebleven wil zich verdedigen tegen deze oorlogsmisdadiger.
Jij maakt daar een rationele afweging in kennelijk, voor de inwoners daar ligt dat toch iets anders. Als dat het geval was zouden de onderhandelingen al heel anders zijn gelopen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:24 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel over de inschatting die ze maken over deze casus.
Op basis van hun geschiedenis zou ik juist heel pessimistisch worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
Het Oekraiense volk weet dat niet?Je kent hun geschiedenis niet
Het is niet de eerste keer dat ze voor hun onafhankelijkheid vechten he!
Zelfs rationeel kun je heel goed kiezen om ook tegen een overmacht te vechten zolang dat kan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jij maakt daar een rationele afweging in kennelijk, voor de inwoners daar ligt dat toch iets anders. Als dat het geval was zouden de onderhandelingen al heel anders zijn gelopen.
De vrede van Versailles was na WO1, niet WO2. Na de 2e wereldoorlog waren de maatregelen stukken verstandiger.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog heeft het ook even nog wel even geduurd voordat Duitsland weer terug kon keren tot het rijtje der beschaafde naties. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat we ze nog decennia moeten uitsluiten van vanalles en nog wat maar je zou toch zeker in je recht staan als je wel een flinke tijd blijft herinneren aan de gevolgen van hun waanbeelden in deze periode.
Oh, dus ze moeten nog een deel van Oekraine opgeven en Poetin zegt geen NAVO lidmaatschap te accepteren. Ik zou zeggen ga het even voorstellen in Moskou.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Onderhandelen met Rusland en Donetsk en Loehansk opgeven in ruil voor toetreding navo.
Weerstand is initieel altijd hoger. Onze interventie gaat voor een rek daarvan zorgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:26 schreef Poem_ het volgende:
Sturend in wat? Alsof Oekraïne de witte vlag zou hebben gehesen als wij apathisch de andere kant op keken. Het verzet was al vanaf dag 1 vrij prominent aanwezig.
Poetin ziet ook het verzet in Kiev en zn steun afbrokkelen. Denk goede deal voor beiden en je voorkomt onnodige bloedvergieten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus ze moeten nog een deel van Oekraine opgeven en Poetin zegt geen NAVO lidmaatschap te accepteren. Ik zou zeggen ga het even voorstellen in Moskou.
Als de andere landen snel een aanvraag doen tot toetreding is Poetin nog veel verder van huis.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus ze moeten nog een deel van Oekraine opgeven en Poetin zegt geen NAVO lidmaatschap te accepteren. Ik zou zeggen ga het even voorstellen in Moskou.
En wat als Poetin over 3 maanden nog een deel wil hebben?
In die 3 maanden (relatieve) rust kun je aardig wat stingers en TB2's in Oekraïne krijgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat als Poetin over 3 maanden nog een deel wil hebben?
User @Scrummie is inderdaad een wat a-typische, veelzijdige user die je het best in vier gelijke vakken kunt verdelen, al naar gelang het onderwerp van de dag.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, @:Scrummie voldoet niet aan het standaard plaatje dat mensen die op het ene nieuwsdossier knettergek zijn, dat dan ook op alle andere nieuwshypes door trekken.
Je bent wat a-typisch en daarom houden we zo van je (of hebben we een teringhekel aan je) afhankelijk van het onderwerp van de dag.
Dat is wellicht waar voor bepaalde dingen. Maar de cia en andere inlichtingendiensten verzamelen meer informatie dan twitteraccounts prijs geven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Maar het is natuurlijk wel het vervelende van Rusland dat je gewoon geen idee hebt wat er intern allemaal gebeurt. Het kan dat Poetin eindelijk eens luistert naar die ene generaal die hem zegt dat “The war situation has developed not necessarily to Russia's advantage.”. Of dat de Chinezen op hem hebben weten in te praten of dat hij de tijd nu gebruikt om te hergroeperen en dan full Grozny te gaan op allerlei steden daar. Je weet het gewoon niet.
Die is niet zo heel relevant meer. Zelensky was vanaf dag 1 al heel duidelijk, terwijl er toen nog veel onzeker was over de keuze van landen als China en Turkije en ook de EU.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:28 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit ging speciefk over de schuld voor het idee dat ze een kans maken.
Ja, dat waren ze namelijk al vanaf dag 1. Een oorlog gaat veel verder dan een afweging of je het wel of niet haalt. Dan komen de daadwerkelijke waarden bovendrijven en gaat het niet meer om koude en rationele afwegingen.quote:Het leveren komt natuurlijk met de impliciete boodschap dat het nut heeft. Daarbij kun je je wel degelijk afvragen of ze zónder al die wapens even resoluut zouden zijn, of het in dezelfde mate tot beweging zouden brengen.
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:28 schreef Poem_ het volgende:
Jij maakt daar een rationele afweging in kennelijk, voor de inwoners daar ligt dat toch iets anders. Als dat het geval was zouden de onderhandelingen al heel anders zijn gelopen.
Jij wel. Jij zou je er onmiddelijk neerleggen blijkbaar als je land bezet wordtquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Op basis van hun geschiedenis zou ik juist heel pessimistisch worden.
Wel gelijk valsspelen door expres van Hongarije te verliezen met een B-team en ondertussen de beste speler van het dream team van de Hongaren te blesseren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad... en toen ze weer mee mochten voetballen werden ze meteen wereldkampioen... de bastards
Ja initieel; tot je de realiteit onder ogen komt. En dat gaan we nu uitstellen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Poem_ het volgende:
Ja, dat waren ze namelijk al vanaf dag 1. Een oorlog gaat veel verder dan een afweging of je het wel of niet haalt. Dan komen de daadwerkelijke waarden bovendrijven en gaat het niet meer om koude en rationele afwegingen.
Twee dagen in zijn algemeenheid. Ga je in dit scenario dan uit van het uitschakelen van Russisch luchtoverwicht in Oekraïens luchtruim, of daarbij inbegrepen het uitschakelen van de gehele vloot op Russisch grondgebied?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De komende 2 dagen of 2 dagen in zijn algemeenheid? 2 dagen is meer dan genoeg tijd mits men nu begint, de aanval zelf duurt niet zo lang, zeker niet met AWACS in de lucht om de toestellen te dirigeren.
*fictieve zonesquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:33 schreef Salina het volgende:
[..]
User @:Scrummie is inderdaad een wat a-typische, veelzijdige user die je het best in vier gelijke vakken kunt verdelen, al naar gelang het onderwerp van de dag.
Echt.. dit is toch gewoon de omgekeerde wereld?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:35 schreef V-for-Vendetta het volgende:
President van land moet ook onnodige bloedvergieten voorkomen. Rust moet asap terugkeren.
Ik ben geboren in een bezet land en ik kom inderdaad niet verder dan zeuren op een forum.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
Jij wel. Jij zou je er onmiddelijk neerleggen blijkbaar als je land bezet wordt
Je geeft burgers de kans om zichzelf en hun land te verdedigen. Of vind jij dat burgers alleen voor menselijk schild mogen spelen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?
Wat een slap gelul. Ik ben het ineens eens met veel mensen met wie ik het voorheen toch vrij regelmatig oneens was (ik noem geen namen maar het begint met een 'S' en het eindigt op 'crummie', of een niet nader te noemen conciërge).quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef Complotwappie het volgende:
Het zijn ook niet voor niets exact dezelfde mensen die zich tegen ongeavaccineerden lieten ophitsen. En daarvoor tegen ''extreem-rechts'', de mensen die juist verfoeid werden om hun nationalisme. Het maakt eigenlijk niet wie de tegenpartij is, of wat ze doen: als de macht, of de groep wijst, dan komen ze in een blinde woede aangerend. Het is bijzonder beangstigend. Zeker wanneer je merkt dat ze bereid geraken de eigen rechten en vrijheid op te offeren om de ander een hak te kunnen zetten.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. Ik ben het ineens eens met veel mensen met wie ik het voorheen toch vrij regelmatig oneens was (ik noem geen namen maar het begint met een 'S' en het eindigt op 'crummie', of een niet nader te noemen conciërge).
Oke, wanneer stop je met deze act?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het best raar dat eu landen met hun leveringen de oorlog en bloedvergieten bevorderen. Ze moeten inzetten op onderhandelingen en wapenstilstand.
Je geeft de burgers vooral een grotere kans om als de dreiging benaderd te worden die ze niet zijn. En hoeveel kans precies?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je geeft burgers de kans om zichzelf en hun land te verdedigen. Of vind jij dat burgers alleen voor menselijk schild mogen spelen?
Scrummie de uitzondering hadden we al erkend ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef Poem_ het volgende:
Wat een slap gelul. Ik ben het ineens eens met veel mensen met wie ik het voorheen toch vrij regelmatig oneens was (ik noem geen namen maar het begint met een 'S' en het eindigt op 'crummie', of een niet nader te noemen conciërge).
Burgers laten meevechten is zeer onfraai. Desalniettemin het geeft maar aan hoe ver men gaat om niet als slaven in Poetins rijk te moeten leven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?
Eens, maar stel je ook max prijs aan de strijd? Alle Oekraiense kinderen die opgroeiem zonder vader, of dan liever met vader maar onder Russisch bewind.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt.. dit is toch gewoon de omgekeerde wereld?
Je land wordt zonder reden aangevallen.. hoe kun je nou verwachten van dat volk dat ze zichzelf niet verdedigen?
En als beloning geven we gewoon allemaal stukjes land aan de agressor?
Zo werkt een oorlog niet. Gewoon optyfen terug naar je eigen land.
Dit hele topic is zo ongeveer fictief te noemen, zeker na pakweg 22:00, dus de fictieve zones kunnen er ook nog wel bij.quote:
Putin wil niet onderhandelen. Dan zou hij een staakt het vuren accepteren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het best raar dat eu landen met hun leveringen de oorlog en bloedvergieten bevorderen. Ze moeten inzetten op onderhandelingen en wapenstilstand.
Tja, het is heel leuk dat jij daar een meta-discussie over probeert te voeren, maar het zijn de mensen in Oekraïne zelf die daar een besluit in maken. Of jij dat wel of niet gerechtvaardigt vindt, is niet zo heel relevant. En eigenlijk ook wel tamelijk arrogant, om daar vanuit je luie, veilige stoel, een impliciet oordeel over te vellen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ze worden toch wel kapot gebombardeerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je geeft de burgers vooral een grotere kans om als de dreiging benaderd te worden die ze niet zijn. En hoeveel kans precies?
Zo zijn er nog wel een paar hoor. Zelfs op deze pagina nog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Scrummie de uitzondering hadden we al erkend ja.
Finland is zich nu hard aan het beraden over NAVO lidmaatschap bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als de andere landen snel een aanvraag doen tot toetreding is Poetin nog veel verder van huis.
Mwoah, er zit misschien ook nog een politiek element in, hè. Als de burgers er nadrukkelijk ingetrokken worden, wordt het de opvolger onmogelijk gemaakt om het land te kunnen regeren. Niet door de schade die de burgers als vrijheidsstrijders aanrichten, maar door de schade die hen aangedaan is omdat ze meevochten. Hierom geloof ik trouwens ook dat Putin wel degelijk tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te vermijden. Het is ook waarom hij het Oekraïnse leger niet in as legt: hij gaat dat leger en hun goodwill nodig hebben om Oekraïne te kunnen controleren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:42 schreef Poem_ het volgende:
Tja, het is heel leuk dat jij daar een meta-discussie over probeert te voeren, maar het zijn de mensen in Oekraïne zelf die daar een besluit in maken. Of jij dat wel of niet gerechtvaardigt vindt, is niet zo heel relevant. En eigenlijk ook wel tamelijk arrogant, om daar vanuit je luie, veilige stoel, een impliciet oordeel over te vellen.
Ik denk ook dat Poetin zijn Waterloo getekend heeft, alleen is het de vraag hoe lang dit nog gaat duren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. De beurs is al dagen dicht. Dat doe je alleen als je een afstraffing vreest. Op een gegeven moment moet hij toch weer open.
En dan gaan bedrijven, belegger, pensioenfondsen allemaal nat. Poetin heeft alles wat hij op heeft gebouwd op het spel gezet. Hij kwam aan de macht door de crisis van 1998. En dat gaat nu nog een keer gebeuren.
En Oekraine is niet stil te houden.
Dit is in principe een beperkt conflict en ALS de NAVO zich erin zou wagen dan zou het geen aanvallen op Russisch grondgebied doen, vermoed ik, om niet tot een nucleaire escalatie te komen. Russen zijn nogal panisch op aanvallen op het Rodina dus je zou dan puur luchtoverwicht in het Oekraine theater moeten bewerkstelligen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Twee dagen in zijn algemeenheid. Ga je in dit scenario dan uit van het uitschakelen van Russisch luchtoverwicht in Oekraïens luchtruim, of daarbij inbegrepen het uitschakelen van de gehele vloot op Russisch grondgebied?
En hoe denk jij dat zo'n proces meestal werkt? Zonder dwang gaat Poetin niet onderhandelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Who-fucking-cares? Als zij willen vechten voor hun land en hun rechten dan hebben ze daar het volste recht toe en wij de morele plicht ze daarin te steunen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je geeft de burgers vooral een grotere kans om als de dreiging benaderd te worden die ze niet zijn. En hoeveel kans precies?
Tijd dat die nazi's en junkies Kiev opgeven.quote:
Duurt verdomd langquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Cherson en Melitopol veralsnog, Mariupol zal ook wel snel ingenomen worden aangezien het omsingeld is.
Ik ga direct met mijn medewappies in conclaaf!quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
Who-fucking-cares? Als zij willen vechten voor hun land en hun rechten dan hebben ze daar het volste recht toe en wij de morele plicht ze daarin te steunen.
Je bent toch zo fel op grondrechten? Nou, dit is dus wat mensen doen die hun rechten dierbaar zijn.
Het heeft dus zin. Duidelijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Weerstand is initieel altijd hoger. Onze interventie gaat voor een rek daarvan zorgen.
30 views op zijn filmpje. En als je de link weghaalt, blijven dat er zo weinig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:53 schreef Dutch_view het volgende:
Nu Corona langzaam aan de horizon verdwijnt, gaan de wappies zich vervelen![]()
Zo ook de gestoorde opperwappie Erik Groenendijk "Gele Camera"![]()
Volgens mij hebben ze een soort spoedcursus gevolgd van "Corona-expert" , naar "Oorlogs-expert".
Het is nu lekker schoppen tegen Zelensky![]()
![]()
Moet je ook ff de quote aanpassenquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
30 views op zijn filmpje. En als je de link weghaalt, blijven dat er zo weinig.
Alsof het Westen niet sowieso de schuld krijgt van Poetinquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:56 schreef KNAK het volgende:
De Ukrainians volproppen vanuit het westen met wapens, materiaal, voer/vliegtuigen, drones, munitie, tech etc waarmee ze Rusland pijn doen. Geen idee of Putin is doorgedraaid maar zo ja is dat best een gevaarlijk spelletje. NATO/westen dalijk de schuldige van z’n mislukte campagne.
Nicequote:Op donderdag 3 maart 2022 00:56 schreef KNAK het volgende:
NATO/westen dalijk de schuldige van z’n mislukte campagne.
Zat het al een tijdje te denken, maar wilde het niet posten om gezeik te voorkomen, maar dit inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap bij god niet hoe je hier helemaal uit je plaat kan gaan over grondrechten tijdens corona en in hetzelfde topic roepen dat de Oekrainers maar braaf op hun rug moeten gaan liggen voor Poetin.
Dan hecht je dus alleen waarde aan grondrechten als het je niets kost en dus niets waard is.
Dit kan ik mij simpelweg niet voorstellen. Als de NAVO zich erin mengt, is het gewoon oorlog met zo'n beetje heel West-Europa en de VS. Dan zal het zich toch niet meer alleen tot Oekraïens luchtruim of grondgebied beperken? Dan zal het de Russen er mijns inziens alles aan gelegen zijn om de luchtmachten van NAVO-lidstaten op Europees grondgebied zo snel mogelijk preventief uit te schakelen, en vice versa.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is in principe een beperkt conflict en ALS de NAVO zich erin zou wagen dan zou het geen aanvallen op Russisch grondgebied doen, vermoed ik, om niet tot een nucleaire escalatie te komen. Russen zijn nogal panisch op aanvallen op het Rodina dus je zou dan puur luchtoverwicht in het Oekraine theater moeten bewerkstelligen.
Zelfs in die mate dat Zelensky zelf bereid is om te worden gedood?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Mwoah, er zit misschien ook nog een politiek element in, hè. Als de burgers er nadrukkelijk ingetrokken worden, wordt het de opvolger onmogelijk gemaakt om het land te kunnen regeren. Niet door de schade die de burgers als vrijheidsstrijders aanrichten, maar door de schade die hen aangedaan is omdat ze meevochten.
Zware bombardementen op diverse steden, metrostations die worden bestookt, burgers die omkomen als gevolg van artillerie-aanvallen en jij beweert dat Putin tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te mijden? Als Rusland ergens bekend om staat dan is het wel dat ze in het algemeen de codes daaromtrent aan hun laars lappen. Zelfs ziekenhuizen bombarderen is voor hen geen brug te ver.quote:Hierom geloof ik trouwens ook dat Putin wel degelijk tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te vermijden.
Ik gok dat het voor veel mensen een veel simpeler kwestie is. Mensen zijn bereid om te vechten voor hun land. De zekere rationaliteit of logica die jij hier op probeert toe te passen is een gepasseerd station.quote:De vraag is dus eigenlijk of de Oekraïners begrijpen dat hun leed het voornaamste middel zal zijn om hun doel te kunnen bewerkstelligen.
Onder die fijne beschermende paraplu van ome Putin die 18 iarige jongens als kanonnenvoer vooruit laat gaan om zijn ego te laten penetreren in een soeverijn buurland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Eens, maar stel je ook max prijs aan de strijd? Alle Oekraiense kinderen die opgroeiem zonder vader, of dan liever met vader maar onder Russisch bewind.
ja het varieert van 10 tot 200. Een enkele uitschieter naar boven. Meeste zullen van Fok!ers zijn die hem kennen van Covidquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
30 views op zijn filmpje. En als je de link weghaalt, blijven dat er zo weinig.
Ik gun Oekraïne de situatie zoals het was voor onze interventie. Het was het best mogelijke alternatief. Maar goed, in de VK en de VS schatten ze dat dit conflict over 10-15 jaar beslecht is, en dat Rusland uiteindelijk zal verliezen. We zullen tzt onze conclusies trekken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap bij god niet hoe je hier helemaal uit je plaat kan gaan over grondrechten tijdens corona en in hetzelfde topic roepen dat de Oekrainers maar braaf op hun rug moeten gaan liggen voor Poetin.
Dan hecht je dus alleen waarde aan grondrechten als het je niets kost en dus niets waard is.
Afgemeten aan de capabilities die ze hebben om het veroveren te vergemakkelijken: absoluut.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:00 schreef Poem_ het volgende:
Zware bombardementen op diverse steden, metrostations die worden bestookt, burgers die omkomen als gevolg van artillerie-aanvallen en jij beweert dat Putin tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te mijden? Als Rusland ergens bekend om staat dan is het wel dat ze in het algemeen de codes daaromtrent aan hun laars lappen. Zelfs ziekenhuizen bombarderen is voor hen geen brug te ver.
Wellicht. Ik vond het iets om bij stil te staan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:00 schreef Poem_ het volgende:
Ik gok dat het voor veel mensen een veel simpeler kwestie is. Mensen zijn bereid om te vechten voor hun land. De zekere rationaliteit of logica die jij hier op probeert toe te passen is een gepasseerd station.
Mhmm...niet per se. Limited conflict kan een optie zijn, voor Poetin is total war ook geen aanlokkelijke situatie want dan zal Rusland op meerdere fronten aan de bak moeten en gezien de moeite die ze hebben met Oekraine (vergeet niet dat Oekraine enorm vlak is dus verdedigers hebben weinig terrein voordeel) lijkt mij dat geen keuze die ze graag willen maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit kan ik mij simpelweg niet voorstellen. Als de NAVO zich erin mengt, is het gewoon oorlog met zo'n beetje heel West-Europa en de VS. Dan zal het zich toch niet meer alleen tot Oekraïens luchtruim of grondgebied beperken? Dan zal het de Russen er mijns inziens alles aan gelegen zijn om de luchtmachten van NAVO-lidstaten op Europees grondgebied zo snel mogelijk preventief uit te schakelen, en vice versa.
Als je in Rusland geweest bent snap je het helemaalquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:59 schreef ipa84 het volgende:
Als je dit topic in de avond lees snap je wel waarom Korsakov een rus was.
`quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Tja, het is heel leuk dat jij daar een meta-discussie over probeert te voeren, maar het zijn de mensen in Oekraïne zelf die daar een besluit in maken. Of jij dat wel of niet gerechtvaardigt vindt, is niet zo heel relevant. En eigenlijk ook wel tamelijk arrogant, om daar vanuit je luie, veilige stoel, een impliciet oordeel over te vellen.
Hebben de meeste inwoners de stad ondertussen niet verlaten. Heeft iemand daar informatie over?quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hebben de meeste inwoners de stad ondertussen niet verlaten. Heeft iemand daar informatie over?
Sukhois zijn mooie vliegtuigen. Ik zit honderd keer liever in een JSF, maar esthetisch hebben de Russen het goed gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:03 schreef Evenstar het volgende:
Deze al gepost trouwens? Drie van de vier straaljagers die in Zweeds luchtruim zaten (was even weg dus kan het gemist hebben).
[ afbeelding ]
Foto's gemaakt vanuit Zweedse straaljagers
Edit: Ah hier heb je ze alle vier ..[ afbeelding ]
Iets te riskant allemaal. Ze kunnen beter regering Ukraine ontbinden en even Putin z’n zin geven. Hoeft het leger niet te vechten. Hoeven burgers niet te sterven. Ja, een land wordt ingenomen, of dit terecht is of niet (Donbas vijandigheden en dat wat wij nog meer niet weten) moet maar even opzij worden geschoven. Feit is dat Rusland Ukraine pakt, en Ukraine kan daar weinig meer aan doen. NATO ingrijpen? Dat is een oplossing als je full-scale oorlog als oplossing ziet. Ze moeten hun plan gaan trekken want dit zal allen maar meer destructie en verderf opleveren zoals het nu gaatquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof het Westen niet sowieso de schuld krijgt van Poetin
Het is nog vrij vroeg, je kunt wel nog zoveel materiaal hebben maar dat staat niet binnen 3 dagen aan de rand van Kiev. Er zijn allerlei andere zaken die daarin van invloed zijn. Gezien de moeite die Rusland nu al lijkt te hebben met de bevoorrading zal de inzet van meer tanks en artillerie de bestaande problemen alleen maar met een aantal factoren verdubbelen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:02 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Afgemeten aan de capabilities die ingezet zouden kunnen worden om het veroveren te vergemakkelijken: absoluut.
quote:Wellicht. Ik vond het iets om bij stil te staan.
Duik er nu in iig. Truste lui.
En volhouden. Niet weer van die halfslachtige concessies doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:09 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bizar hoe deze manier van oorlogsvoering werkt. Nog een maand en Rusland ligt er niet veel anders bij dan Oekraïne nu. En dat zonder een schot te lossen.
Het Oekraïnse leger is dan ook niet zo klein. Ik geloof dat men op 445.000 getrainde soldaten kan rekenen, dat is een aantal dat je niet simpel aan de kant schuift. Daarnaast blijken de steden lastig om in te nemen, je krijgt dan eerst een omsingeling en daarna bombardementen. Pas na de inname van Kharkiv, Chernihiv, Sumy, Konotop en Mariupol zal pas verdere progressie volgen.quote:
Ah ja. Oekraïne moet zichzelf maar opheffen omdat een doorgedraaide dwaas dat wil. En het westen moet dat maar laten gebeuren? Volgend jaar staat ie in Polen, en dan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:08 schreef KNAK het volgende:
[..]
Iets te riskant allemaal. Ze kunnen beter regering Ukraine ontbinden en even Putin z’n zin geven. Hoeft het leger niet te vechten. Hoeven burgers niet te sterven. Ja, een land wordt ingenomen, of dit terecht is of niet (Donbas vijandigheden en dat wat wij nog meer niet weten) moet maar even opzij worden geschoven. Feit is dat Rusland Ukraine pakt, en Ukraine kan daar weinig meer aan doen. NATO ingrijpen? Dat is een oplossing als je full-scale oorlog als oplossing ziet. Ze moeten hun plan gaan trekken want dit zal allen maar meer destructie en verderf opleveren zoals het nu gaat
Steden zijn deathtraps voor soldaten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Oekraïnse leger is dan ook niet zo klein. Ik geloof dat men op 445.000 getrainde soldaten kan rekenen, dat is een aantal dat je niet simpel aan de kant schuift. Daarnaast blijken de steden lastig om in te nemen, je krijgt dan eerst een omsingeling en daarna bombardementen. Pas na de inname van Kharkiv, Chernihiv, Sumy, Konotop en Mariupol zal pas verdere progressie volgen.
Het werkt nu wel, omdat ieder land dat er toe doet ook echt mee aan het doen is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:09 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bizar hoe deze manier van oorlogsvoering werkt. Nog een maand en Rusland ligt er niet veel anders bij dan Oekraïne nu. En dat zonder een schot te lossen.
Je kunt ze ook gewoon de middeleeuwen in schieten met je artillerie...quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Steden zijn deathtraps voor soldaten.
Dan geven wij Polen toch op. Je wil toch geen oorlog. Niet zo moeilijk doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Oekraïne moet zichzelf maar opheffen omdat een doorgedraaide dwaas dat wil. En het westen moet dat maar laten gebeuren? Volgend jaar staat ie in Polen, en dan?
De grens is bereikt.
De Russen hebben namelijk opgeroepen de stad te verlaten. Dat wijst op massabombardementen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
ongeveer 1/3 is inmiddels vertrokken.
NATO marcheert Ukraine binnen en gevechten tussen Rusland en NATO breken uit. Wat dan? Wat wordt het eindresultaat ? Kan je dan niet beter je verlies nemen en op een ander moment waarop er wat rust is een oplossing zoeken? Want Ukraine gaat vallen…. Hoe het gaat vallen is nog maar de vraag… liever met zo min mogelijk geweld, niet?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Oekraïne moet zichzelf maar opheffen omdat een doorgedraaide dwaas dat wil. En het westen moet dat maar laten gebeuren? Volgend jaar staat ie in Polen, en dan?
De grens is bereikt.
Dat maakt de zaak niet per se beter vanuit militair oogpunt. Stalingrad is daar een schoolvoorbeeld van.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt ze ook gewoon de middeleeuwen in schieten met je artillerie...
Dan verliest Rusland. De vraag is dan of Rusland escaleert naar een nucleaire oorlog en dat is exact waarom de NAVO dat dus niet doet. Buiten het feit dat de NAVO geen mandaat heeft om dat te doen maar dat laat ik dan even buiten beschouwing.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
NATO marcheert Ukraine binnen en gevechten tussen Rusland en NATO breken uit. Wat dan? Wat wordt het eindresultaat ? Kan je dan niet beter je verlies nemen en op een ander moment waarop er wat rust is een oplossing zoeken? Want Ukraine gaat vallen…. Hoe het gaat vallen is nog maar de vraag… liever met zo min mogelijk geweld, niet?
Nee. De agressor moet de prijs betalen, dat is heel naar maar wel de enige manier om dit te stoppen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
NATO marcheert Ukraine binnen en gevechten tussen Rusland en NATO breken uit. Wat dan? Wat wordt het eindresultaat ? Kan je dan niet beter je verlies nemen en op een ander moment waarop er wat rust is een oplossing zoeken? Want Ukraine gaat vallen…. Hoe het gaat vallen is nog maar de vraag… liever met zo min mogelijk geweld, niet?
Dat lijkt me aan de mensen zelf daar om daar over te oordelen. Welke keuze men ook maakt; hebben we echt helemaal niets over te zeggen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat wil Rusland niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Onderhandelen met Rusland en Donetsk en Loehansk opgeven in ruil voor toetreding navo.
Niemand zegt toch dat NATO mee moet doen? De huidige maatregelen werken gewoon prima en hoe meer middelen wij aan Oekraïne leveren hoe langer zij het gaan volhouden en hoe groter de kans is dat Rusland veel schade oploopt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ach dat is in 5 minuten geregeld, een coalition of the willing optuigen, Zelensky bellen voor een officieel verzoek om steun en de boel kan voorwaarts. Daar zal het hem niet in zitten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
Buiten het feit dat de NAVO geen mandaat heeft om dat te doen maar dat laat ik dan even buiten beschouwing.
Maar die sancties van: we pakken hun schepen af en al hun geld etc bladiebla geloof ik weinig van… dat gaat echt allemaal niet gebeuren…quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het werkt nu wel, omdat ieder land dat er toe doet ook echt mee aan het doen is.
Meestal zijn de sancties slappe hap en doen bepaalde belangrijke landen niet mee. Heb Europa en zelfd de wereld nog nooit zo op één lijn gezien als nu. Best knap van Putin.
Het eerste superjacht is al in beslag genomen. 600 miljoen, Duitslandquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maar die sancties van: we pakken hun schepen af en al hun geld etc bladiebla geloof ik weinig van… dat gaat echt allemaal niet gebeuren…
Errr...er zijn al schepen in beslag genomen oa in Duitsland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maar die sancties van: we pakken hun schepen af en al hun geld etc bladiebla geloof ik weinig van… dat gaat echt allemaal niet gebeuren…
En dat er veel eerder ingegrepen had moeten worden!quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan geven wij Polen toch op. Je wil toch geen oorlog. Niet zo moeilijk doen.
Jaar later doen wij hetzelfde met Duitsland en nog een jaar later gaan we lopen janken dat niemand ons wil helpen als ze aan onze grenzen staan.
Dat zijn details.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ach en zo lang ze dat geld niet kunnen uitgeven in het westen bereik je ook wat je wil, duurt alleen misschien wat.langerquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Errr...er zijn al schepen in beslag genomen oa in Duitsland.
Al hun geld zal niet lukken, nee, maar wel genoeg om ze in het nauw te brengen gecombineerd met de sancties.
Ja, dat is een deel van de strategie inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach en zo lang ze dat geld niet kunnen uitgeven in het westen bereik je ook wat je wil, duurt alleen misschien wat.langer
opslagexplosie of een micronukequote:Op donderdag 3 maart 2022 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn geen normale explosies meer ..... en dat in een stad.
Ja maar hun hightech oorlogsmateriaal komt er nog aan hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
Ook erg interessant draadje over de problemen met de banden van de Russische legervoertuigen:
[ twitter ]
[ twitter ]
hoe gaan ze martial law verkopen als er volgens hun eigen propaganda niks aan de hand is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik hoop wel dat er straks wat nuance komt op persoonlijke sancties op Russen. Is nu wel erg de botte bijl, wat nog wel een beetje te begrijpen is ivm tijd en beperkte mankracht. Maar er zijn miljoenen Russen die ook anti-Putin zijn, zou een zwaar gemis zijn als je die nou in kamp Putin gaat jagen.
En dan bedoel ik niet die oligarchen die nu hun straatje aan het schoonvegen zijn, maar gewoon normale lui. Een goede vriend van me heeft een Russische collega die flink pissig is op Putin en deze oorlog. Zou imho niet goed zijn als die in deze heksenjacht z'n baan verliest oid.
Die snap ik even niet?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe gaan ze martial law verkopen als er volgens hun eigen propaganda niks aan de hand is?
Rusland wil morgen martial law afkondigen, maar waarom, er is volgens hun eigen zeggen niks aan de hand.quote:
Dat zijn zeer zwakke geruchten volgens mij hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Rusland wil morgen martial law afkondigen, maar waarom, er is volgens hun eigen zeggen niks aan de hand.
Tja dat is een beetje het hele probleem die oligarchen hebben juist een groot gedeelte van de economie in handen door hun bedrijven die we dus willen aanpakken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik hoop wel dat er straks wat nuance komt op persoonlijke sancties op Russen. Is nu wel erg de botte bijl, wat nog wel een beetje te begrijpen is ivm tijd en beperkte mankracht. Maar er zijn miljoenen Russen die ook anti-Putin zijn, zou een zwaar gemis zijn als je die nou in kamp Putin gaat jagen.
En dan bedoel ik niet die oligarchen die nu hun straatje aan het schoonvegen zijn, maar gewoon normale lui. Een goede vriend van me heeft een Russische collega die flink pissig is op Putin en deze oorlog. Zou imho niet goed zijn als die in deze heksenjacht z'n baan verliest oid.
Misschien ben ik te dronken of te moetquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Rusland wil morgen martial law afkondigen, maar waarom, er is volgens hun eigen zeggen niks aan de hand.
Tja, ik vind dat jij een permban zou moeten hebben voor alles buiten BNW, maar Etto denkt daar anders over. En de FA's blijkbaar ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke Adolf van Belgie
Vertel eens , hoe moeten we die ''oligarchen'' aanpakken ?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Prima, veel hebben directe banden met Putin. Pak die corrupte lui maar aan, had al veel eerder moeten gebeuren. Maar doel meer op heksenjachten als de vierdaagse waar geen Russen aan mee mogen doen bijvquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja dat is een beetje het hele probleem die oligarchen hebben juist een groot gedeelte van de economie in handen door hun bedrijven die we dus willen aanpakken.
Russen wat is dat ?? gewoon ontkennen dat er iets is dan heb je ook geen probleemquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Prima, veel hebben directe banden met Putin. Pak die corrupte lui maar aan, had al veel eerder moeten gebeuren. Maar doel meer op heksenjachten als de vierdaagse waar geen Russen aan mee mogen doen bijvOf users die opeens gaan verkondigen alle Russen te haten (wtf
). Of universiteiten die Russen eruit willen gooien. Ik hoop gewoon dat er straks wat meer nuance in gaat zitten.
De vierdaagse heeft denk vooral mee te maken dat vaak een legereenheid uit een land er aan mee doet. Die zullen waarschijnlijk niet mee mogen doen. Dat mensen Russen willen haten is hun probleem ik denk dat de meeste Russen dit ook niet willen. Over studenten zal vooral te maken hebben met samenwerkingen met Russisch universiteiten wat ik zo las.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Prima, veel hebben directe banden met Putin. Pak die corrupte lui maar aan, had al veel eerder moeten gebeuren. Maar doel meer op heksenjachten als de vierdaagse waar geen Russen aan mee mogen doen bijvOf users die opeens gaan verkondigen alle Russen te haten (wtf
). Of universiteiten die Russen eruit willen gooien. Ik hoop gewoon dat er straks wat meer nuance in gaat zitten.
ja dat is vaak samenwerking , of gewoon een jaartje even naar het buitenland ... maar die leerlingen kunnen er ook niets aan doen maar die worden nu ook scheef aangekeken , Wat dus ook weer kan gaan versterken voor de volgende generatie dat die nog meer een hekel aan het westen gaat krijgen .... want ze worden overal uit geschetenquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De vierdaagse heeft denk vooral mee te maken dat vaak een legereenheid uit een land er aan mee doet. Die zullen waarschijnlijk niet mee mogen doen. Dat mensen Russen willen haten is hun probleem ik denk dat de meeste Russen dit ook niet willen. Over studenten zal vooral te maken hebben met samenwerkingen met Russisch universiteiten wat ik zo las.
Het wordt tijd voor een Russische Lente.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat is vaak samenwerking , of gewoon een jaartje even naar het buitenland ... maar die leerlingen kunnen er ook niets aan doen maar die worden nu ook scheef aangekeken , Wat dus ook weer kan geen versterken voor de volgend e generatie dat die nog meer een hekel aan het westen gaat krijgen .... want ze worden over uit gescheten
Ze hadden het tegen tegenovergesteld eigenlijk in mijn ogen moeten doen , juist omarmen de mensen die hier zitten en laten zien aan Russische burgers dat we geen haat tegen hun hebben.
Maar zo als het nu gaat is het inderdaad een twijfel de ze al hadden nu wel versterkt door het nu negatief wegzetten
Ik heb zelf niks tegen de Russen zelf maar wel wat tegen de overheid en vind het goed dat het aangepakt wordt. Of je voor die studenten iets anders had kunnen regelen geen idee. Maar ik heb wel vaker gelezen dat de laatste jaren een flinke braindrain gaande is in Rusland. Daar had je eventueel ook gebruik van kunnen maken. Maar ik snap ook dat je nu met deze sancties geen kennis wilt exporteren naar Rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat is vaak samenwerking , of gewoon een jaartje even naar het buitenland ... maar die leerlingen kunnen er ook niets aan doen maar die worden nu ook scheef aangekeken , Wat dus ook weer kan gaan versterken voor de volgende generatie dat die nog meer een hekel aan het westen gaat krijgen .... want ze worden overal uit gescheten
Ze hadden het tegen tegenovergesteld eigenlijk in mijn ogen moeten doen , juist omarmen de mensen die hier zitten en laten zien aan Russische burgers dat we geen haat tegen hun hebben.
Maar zo als het nu gaat is het inderdaad een twijfel de ze al hadden nu wel versterkt door het nu negatief wegzetten
jepsquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een Russische Lente.
Maar goed.. ik zie dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
jeps
op het rode plein graag
maar helaas zonder muziek heb ik begrepen want spotify heeft ook rusland geblokkeerd
De knal komt 31 seconden na de eerste en 8 seconden na de tweede flits. Afhankelijk van bij welke flits die knal hoorde was het 3 km of ruim 10 km van hen verwijderd...quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
ja dat is ook wel een puntje die kennisquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb zelf niks tegen de Russen zelf maar wel wat tegen de overheid en vind het goed dat het aangepakt wordt. Of je voor die studenten iets anders had kunnen regelen geen idee. Maar ik heb wel vaker gelezen dat de laatste jaren een flinke braindrain gaande is in Rusland. Daar had je eventueel ook gebruik van kunnen maken. Maar ik snap ook dat je nu met deze sancties geen kennis wilt exporteren naar Rusland.
Ik vind het moeilijk te geloven dat Navalny een mobieltje heeft.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:28 schreef Kijkertje het volgende:
En als er maar genoeg Russen gaan demonstreren kunnen ze op een gegeven moment geen mensen meer oppakken![]()
[ twitter ]
Eerder deed de door Putin vergiftigde en opgesloten tegenstander Navalny ook al een oproep:
[ twitter ]
Dat twitteraccount beheert hij natuurlijk ook niet zelf neem ik aanquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat Navalny een mobieltje heeft.
Gaat via zijn advocaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is een beetje een prisoners dillema. Als grote groep kun je veel, maar als individuele speler kunnen de gevolgen gigantisch zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:28 schreef Kijkertje het volgende:
En als er maar genoeg Russen gaan demonstreren kunnen ze op een gegeven moment geen mensen meer oppakken![]()
[ twitter ]
Eerder deed de door Putin vergiftigde en opgesloten tegenstander Navalny ook al een oproep:
[ twitter ]
Dat is gewoon iemand uit zijn groep natuurlijk. Hetzij met info via bezoek of een soort "dit zou hij gezegd hebben"quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Lijkt me ook erg moeilijk idd en het is moeilijk te peilen hoe groot het animo daarvoor isquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is een beetje een prisoners dillema. Als grote groep kun je veel, maar als individuele speler kunnen de gevolgen gigantisch zijn.
Met ook nog eens een risico dat als het niet werkt ze je later pakken adhv beeldmateriaal. Ik snap wel dat de anti-Putin/anti-oorlog Russen een beetje huiverig zijn.
De gewone Rus die hier op tegen is heeft ook geen te benijden positie.
Want dan wordt hij ineens Poetinfan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:52 schreef tjoptjop het volgende:
spontaan een stockholm syndroomquote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat konvooi is ook een raar verhaal.
De propagandamachine daar werpt zijn vruchten blijkbaar af, man man man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:43 schreef Kijkertje het volgende:
Putinfan bij Nieuwsuur:
[ twitter ]
Blijkbaar helemaal into Putin's propagandapraatje
Geef het maar even de tijd. Om twee redenen, even minderen kan best maar langdurig gaat dat knellen. Dat hebben we in west-europa onlangs nog gezien met corona.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
Michael McFaul (ambassadeur Rusland onder Obama):
[ twitter ]
Alles verloopt volgens vooropgezette planning gezien gelekte documenten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:49 schreef RAVW het volgende:
Bijna al een week dat die russen het maar blijven proberen om alles over te nemen
Het ligt wat ingewikkelder. De oligarchen (die hun rijkdom in de jaren negentig hebben vergaard) die het maar vervelend vinden hebben niets in te brengen bij Putin en wonen sws in het buitenland maar de oligarchen die wel invloed hebben (van olie- en gasbedrijven) zijn de echte Putinvriendjes die niet van gedachten zullen veranderen en erop gokken dat ze na deze periode wel weer rijk worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geef het maar even de tijd. Om twee redenen, even minderen kan best maar langdurig gaat dat knellen. Dat hebben we in west-europa onlangs nog gezien met corona.
Twee, dit is slechts een as waarlangs de sancties hun ding moeten gaan doen. Het algeheel slopen van de economie en het financiële systeem is een andere en die heeft net wat meer tijd nodig.
Die geven zich zometeen massaal over.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom vreemd, dat is toch gewoon om druk te zetten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja hoe dan? Door al je troep bij elkaar te zetten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:11 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom vreemd, dat is toch gewoon om druk te zetten.
Ja machtsvertoon. Druk zetten, overgave, conformeren aan de eisen of ze vallen binnen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:15 schreef trein2000 het volgende:
Ja hoe dan? Door al je troep bij elkaar te zetten?
Druk zetten door met je kapotte pröttel zonder brandstof te staan...quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:19 schreef Za het volgende:
[..]
Ja machtsvertoon. Druk zetten, overgave, conformeren aan de eisen of ze vallen binnen.
ja lekker straks hebben ze nog meer van die bayraktars binnen en dan gaan ze los op die rij die staat te wachtenquote:Op donderdag 3 maart 2022 03:11 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom vreemd, dat is toch gewoon om druk te zetten.
Ze willen zonder binnen te walsen dwingen tot capitulatie.
Zo niet, en wanneer het overleg niet de uitkomst heeft die voldoet aan de eisen van Putin vallen ze binnen. Dat zou binnen 3 dagen plaatsvinden volgens gelekte papieren.
Zodra de eerste auto's gaan rijden om Kiev binnen te vallen, duurt het drie dagen voordat de laatste auto rijdt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:19 schreef Za het volgende:
[..]
Ja machtsvertoon. Druk zetten, overgave, conformeren aan de eisen of ze vallen binnen.
Dat is propaganda imo.quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:22 schreef trein2000 het volgende:
Druk zetten door met je kapotte pröttel zonder brandstof te staan...
En al die andere legervoertuigen die de Russen hebben achtergelaten omdat ze geen benzine meer hadden.. of is dat ook propaganda?quote:
Want er is maar 1 route om Kiev binnen te rijden?quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:23 schreef DonDruiper het volgende:
Zodra de eerste auto's gaan rijden om Kiev binnen te vallen, duurt het drie dagen voordat de laatste auto rijdt.
We hebben het nu over die 60km lange stoet toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:26 schreef Za het volgende:
[..]
Want er is maar 1 route om Kiev binnen te rijden?
Uiteraard.quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:24 schreef DonDruiper het volgende:
En al die andere legervoertuigen die de Russen hebben achtergelaten omdat ze geen benzine meer hadden.. of is dat ook propaganda?
Hebben wij de beelden?quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:28 schreef DonDruiper het volgende:
We hebben het nu over die 60km lange stoet toch?
Mwah het schijnt anders vrij normaal te zijn naarmate de aanvoerlijnen langer worden. De vraag is meer of ze in staat zijn dat probleem binnen afzienbare tijd op te lossen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:30 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ze rijden op diesel en de dieseltanks waren gewoon onderdeel van hun colonnes.
Het verhaal, de Russen komen oorlog voeren en komen onderweg zonder benzine te staan, een erg ongeloofwaardig verhaal.
zo bijzonder is dat toch helemaal niet?quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:30 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ze rijden op diesel en de dieseltanks waren gewoon onderdeel van hun colonnes.
Het verhaal, de Russen komen oorlog voeren en komen onderweg zonder benzine te staan, een erg ongeloofwaardig verhaal.
Ik vraag gewoon om de beelden van die 60 km lange colonne.quote:Op donderdag 3 maart 2022 03:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh, dus nu zijn die beelden propaganda?
Welke gelekte documenten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:59 schreef Za het volgende:
[..]
Alles verloopt volgens vooropgezette planning gezien gelekte documenten.
Het is vastgesteld adhv satellietbeeldenquote:Op donderdag 3 maart 2022 04:24 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon om de beelden van die 60 km lange colonne.
Post je de beelden svp. Bvd
Maar bij een inval neem je voldoende brandstof mee in je convoy.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:22 schreef sp3c het volgende:
zo bijzonder is dat toch helemaal niet?
als je een eindje gaat rijden dan raakt je brandstof op ... iedereen heeft daar last van
Het bestrijkt een gebied van 40 miles, is niet gelijk aan het heeft een lengte van 40 miles.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is vastgesteld adhv satellietbeelden
'convoy, which includes supply'
[ twitter ]
er is nooit voldoende brandstofquote:Op donderdag 3 maart 2022 04:35 schreef Za het volgende:
[..]
Maar bij een inval neem je voldoende brandstof mee in je convoy.
Ja dat begrijpt ook iedereen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het bestrijkt een gebied van 40 miles, is niet gelijk aan het heeft een lengte van 40 miles.
Daarnaast heb ik nog geen enkele satelite foto gezien met meer dan 36 tanks, waarom geen beelden van deze pakweg 6000 tanks?
We zullen het wel zien de komende 3 dagen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:39 schreef sp3c het volgende:
er is nooit voldoende brandstof
maar in dit geval denk ik dat ze door de toch zware verliezen ff niet meer weten wat boven en onder is
we zien het nu alquote:Op donderdag 3 maart 2022 04:44 schreef Za het volgende:
[..]
We zullen het wel zien de komende 3 dagen.
Ja, dan is de strijd verloren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:43 schreef Kijkertje het volgende:
Het is maar de vraag of je met die fuel trucks overal langs kunt komen en ze zijn natuurlijk ook een geliefd doelwit:
[ twitter ]
De planning is gelekt 20/2 - 6/3.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:45 schreef sp3c het volgende:
we zien het nu al
een teringgrote groep voertuigen dat ineens niet meer vooruit lijkt te komen en ook niet aangevallen lijkt te worden ... dan is er wat aan de hand
ik snap helemaal niets van deze postquote:Op donderdag 3 maart 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
De planning is gelekt 20/2 - 6/3.
BTW het is toch onzin. Indien het zo was waarom zou je dan nog meer kilometers vol tanks laten aansluiten op de stilstaande eerste 40 km.
Indien je een 40 km lange colonne tanks hebt staan, zonder benzine, waarom zou je er dan nog 20 kilometer achter zetten.quote:
Putin kan zich helemaal niet terugtrekken. Alles staat vast in de modderquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
Ook erg interessant draadje over de problemen met de banden van de Russische legervoertuigen:
[ twitter ]
[ twitter ]
Is dat die 60 km lange colonne?quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Putin kan zich helemaal niet terugtrekken. Alles staat vast in de modder
er zal wel benzine naar toe komen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:51 schreef Za het volgende:
[..]
Indien je een 40 km lange colonne tanks hebt staan, zonder benzine, waarom zou je er dan nog 20 kilometer achter zetten.
Het is één grote afleidingsmanoeuvre.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
er zal wel benzine naar toe komen?
weet ik het, ik snap sowieso niet waarom ze daar stil blijven staan ... ik denk dat het plan een beetje in duigen ligt door de geleden verliezen en dat ze moeten schakelen nu
de argumenten om dit oorlogje te voeren hangen ook als los zand aan elkaar dus het zou kunnenquote:Op donderdag 3 maart 2022 04:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is één grote afleidingsmanoeuvre.
De komende dagen haalt Rusland al z'n hightech oorlogsmateriaal uit de kast en worden al die junkies en nazi's in Oekraïne weggevaagd.
Is allemaal zand in de ogen dit.
Geen idee hoe die wegen daar zijn. De gestrande voertuigen in de modder leken wel allemaal op zichzelf te staan. Maar er kunnen naast de benzine-aanvoer ook allerlei andere problemen zijn natuurlijk. Las ook ergens dat er opzettelijk door Russen gesaboteerd zou zijn maar of dat waar is ....quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin kan zich helemaal niet terugtrekken. Alles staat vast in de modder
Godverdomme Aleks, ik zei nog zo geen E10. CYKA BLYATquote:Op donderdag 3 maart 2022 05:06 schreef myShizzle het volgende:
Ze zullen wel niet meegekregen hebben dat Euro95 nu E10 is
Ja heb ik ook vaak. Is de auto leeg en dan parkeer ik gewoon op de vluchtstrook en loop naar de dealer voor een nieuwe auto. Erg irritant.quote:Op donderdag 3 maart 2022 04:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo bijzonder is dat toch helemaal niet?
als je een eindje gaat rijden dan raakt je brandstof op ... iedereen heeft daar last van
Misschien dacht Putin dat hij in een dagje kon bijtanken in Kiev.quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:15 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja heb ik ook vaak. Is de auto leeg en dan parkeer ik gewoon op de vluchtstrook en loop naar de dealer voor een nieuwe auto. Erg irritant.
Ik zou de Wegenwacht bellenquote:Op donderdag 3 maart 2022 05:15 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja heb ik ook vaak. Is de auto leeg en dan parkeer ik gewoon op de vluchtstrook en loop naar de dealer voor een nieuwe auto. Erg irritant.
niet echt, het is of de diepe modder of geen brandstof of geen eten of geen moraal meer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
als het ze lukt om de Russen er uit te trappen (en ook uit de krim en donetsk) hebben ze een paar jaar om hun gasproductie op gang te brengen.. leveren aan Europa. Vervolgens dat geld gebruiken om het leger en de grensbewaking op te bouwen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:39 schreef the-eye het volgende:
Wat denken jullie, stel de Ruskies worden verslagen, is er dan vrede in dat land?
Dat is het antwoord op de vraag hoe het land na de oorlog weer op te bouwen maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag is of er na het verslaan van de Russen vrede in dat land is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
als het ze lukt om de Russen er uit te trappen (en ook uit de krim en donetsk) hebben ze een paar jaar om hun gasproductie op gang te brengen.. leveren aan Europa. Vervolgens dat geld gebruiken om het leger en de grensbewaking op te bouwen.
Dat was allemaal huiswerk wat nog lag wat ze al die jaren niet opgepakt hebben.
Er was vrede voor Rusland zat te stoken, dus ja?quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is het antwoord op de vraag hoe het land na de oorlog weer op te bouwen maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag is of er na het verslaan van de Russen vrede in dat land is?
Er zijn na de Maiden revolutie zo'n 14000 mensen gedood dan kan je toch niet zeggen dat er vrede was?quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er was vrede voor Rusland zat te stoken, dus ja?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |