Je geeft de burgers vooral een grotere kans om als de dreiging benaderd te worden die ze niet zijn. En hoeveel kans precies?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je geeft burgers de kans om zichzelf en hun land te verdedigen. Of vind jij dat burgers alleen voor menselijk schild mogen spelen?
Scrummie de uitzondering hadden we al erkend ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef Poem_ het volgende:
Wat een slap gelul. Ik ben het ineens eens met veel mensen met wie ik het voorheen toch vrij regelmatig oneens was (ik noem geen namen maar het begint met een 'S' en het eindigt op 'crummie', of een niet nader te noemen conciërge).
Burgers laten meevechten is zeer onfraai. Desalniettemin het geeft maar aan hoe ver men gaat om niet als slaven in Poetins rijk te moeten leven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?
Eens, maar stel je ook max prijs aan de strijd? Alle Oekraiense kinderen die opgroeiem zonder vader, of dan liever met vader maar onder Russisch bewind.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt.. dit is toch gewoon de omgekeerde wereld?
Je land wordt zonder reden aangevallen.. hoe kun je nou verwachten van dat volk dat ze zichzelf niet verdedigen?
En als beloning geven we gewoon allemaal stukjes land aan de agressor?
Zo werkt een oorlog niet. Gewoon optyfen terug naar je eigen land.
Dit hele topic is zo ongeveer fictief te noemen, zeker na pakweg 22:00, dus de fictieve zones kunnen er ook nog wel bij.quote:
Putin wil niet onderhandelen. Dan zou hij een staakt het vuren accepteren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het best raar dat eu landen met hun leveringen de oorlog en bloedvergieten bevorderen. Ze moeten inzetten op onderhandelingen en wapenstilstand.
Tja, het is heel leuk dat jij daar een meta-discussie over probeert te voeren, maar het zijn de mensen in Oekraïne zelf die daar een besluit in maken. Of jij dat wel of niet gerechtvaardigt vindt, is niet zo heel relevant. En eigenlijk ook wel tamelijk arrogant, om daar vanuit je luie, veilige stoel, een impliciet oordeel over te vellen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?
Ze worden toch wel kapot gebombardeerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je geeft de burgers vooral een grotere kans om als de dreiging benaderd te worden die ze niet zijn. En hoeveel kans precies?
Zo zijn er nog wel een paar hoor. Zelfs op deze pagina nog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Scrummie de uitzondering hadden we al erkend ja.
Finland is zich nu hard aan het beraden over NAVO lidmaatschap bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als de andere landen snel een aanvraag doen tot toetreding is Poetin nog veel verder van huis.
Mwoah, er zit misschien ook nog een politiek element in, hè. Als de burgers er nadrukkelijk ingetrokken worden, wordt het de opvolger onmogelijk gemaakt om het land te kunnen regeren. Niet door de schade die de burgers als vrijheidsstrijders aanrichten, maar door de schade die hen aangedaan is omdat ze meevochten. Hierom geloof ik trouwens ook dat Putin wel degelijk tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te vermijden. Het is ook waarom hij het Oekraïnse leger niet in as legt: hij gaat dat leger en hun goodwill nodig hebben om Oekraïne te kunnen controleren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:42 schreef Poem_ het volgende:
Tja, het is heel leuk dat jij daar een meta-discussie over probeert te voeren, maar het zijn de mensen in Oekraïne zelf die daar een besluit in maken. Of jij dat wel of niet gerechtvaardigt vindt, is niet zo heel relevant. En eigenlijk ook wel tamelijk arrogant, om daar vanuit je luie, veilige stoel, een impliciet oordeel over te vellen.
Ik denk ook dat Poetin zijn Waterloo getekend heeft, alleen is het de vraag hoe lang dit nog gaat duren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. De beurs is al dagen dicht. Dat doe je alleen als je een afstraffing vreest. Op een gegeven moment moet hij toch weer open.
En dan gaan bedrijven, belegger, pensioenfondsen allemaal nat. Poetin heeft alles wat hij op heeft gebouwd op het spel gezet. Hij kwam aan de macht door de crisis van 1998. En dat gaat nu nog een keer gebeuren.
En Oekraine is niet stil te houden.
Dit is in principe een beperkt conflict en ALS de NAVO zich erin zou wagen dan zou het geen aanvallen op Russisch grondgebied doen, vermoed ik, om niet tot een nucleaire escalatie te komen. Russen zijn nogal panisch op aanvallen op het Rodina dus je zou dan puur luchtoverwicht in het Oekraine theater moeten bewerkstelligen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Twee dagen in zijn algemeenheid. Ga je in dit scenario dan uit van het uitschakelen van Russisch luchtoverwicht in Oekraïens luchtruim, of daarbij inbegrepen het uitschakelen van de gehele vloot op Russisch grondgebied?
En hoe denk jij dat zo'n proces meestal werkt? Zonder dwang gaat Poetin niet onderhandelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het best raar dat eu landen met hun leveringen de oorlog en bloedvergieten bevorderen. Ze moeten inzetten op onderhandelingen en wapenstilstand.
Who-fucking-cares? Als zij willen vechten voor hun land en hun rechten dan hebben ze daar het volste recht toe en wij de morele plicht ze daarin te steunen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je geeft de burgers vooral een grotere kans om als de dreiging benaderd te worden die ze niet zijn. En hoeveel kans precies?
Tijd dat die nazi's en junkies Kiev opgeven.quote:
Duurt verdomd langquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Cherson en Melitopol veralsnog, Mariupol zal ook wel snel ingenomen worden aangezien het omsingeld is.
Ik ga direct met mijn medewappies in conclaaf!quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
Who-fucking-cares? Als zij willen vechten voor hun land en hun rechten dan hebben ze daar het volste recht toe en wij de morele plicht ze daarin te steunen.
Je bent toch zo fel op grondrechten? Nou, dit is dus wat mensen doen die hun rechten dierbaar zijn.
Het heeft dus zin. Duidelijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Weerstand is initieel altijd hoger. Onze interventie gaat voor een rek daarvan zorgen.
30 views op zijn filmpje. En als je de link weghaalt, blijven dat er zo weinig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:53 schreef Dutch_view het volgende:
Nu Corona langzaam aan de horizon verdwijnt, gaan de wappies zich vervelen![]()
Zo ook de gestoorde opperwappie Erik Groenendijk "Gele Camera"![]()
Volgens mij hebben ze een soort spoedcursus gevolgd van "Corona-expert" , naar "Oorlogs-expert".
Het is nu lekker schoppen tegen Zelensky![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |