Poetin ziet ook het verzet in Kiev en zn steun afbrokkelen. Denk goede deal voor beiden en je voorkomt onnodige bloedvergieten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus ze moeten nog een deel van Oekraine opgeven en Poetin zegt geen NAVO lidmaatschap te accepteren. Ik zou zeggen ga het even voorstellen in Moskou.
Als de andere landen snel een aanvraag doen tot toetreding is Poetin nog veel verder van huis.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus ze moeten nog een deel van Oekraine opgeven en Poetin zegt geen NAVO lidmaatschap te accepteren. Ik zou zeggen ga het even voorstellen in Moskou.
En wat als Poetin over 3 maanden nog een deel wil hebben?
In die 3 maanden (relatieve) rust kun je aardig wat stingers en TB2's in Oekraïne krijgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat als Poetin over 3 maanden nog een deel wil hebben?
User @Scrummie is inderdaad een wat a-typische, veelzijdige user die je het best in vier gelijke vakken kunt verdelen, al naar gelang het onderwerp van de dag.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, @:Scrummie voldoet niet aan het standaard plaatje dat mensen die op het ene nieuwsdossier knettergek zijn, dat dan ook op alle andere nieuwshypes door trekken.
Je bent wat a-typisch en daarom houden we zo van je (of hebben we een teringhekel aan je) afhankelijk van het onderwerp van de dag.
Dat is wellicht waar voor bepaalde dingen. Maar de cia en andere inlichtingendiensten verzamelen meer informatie dan twitteraccounts prijs geven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Maar het is natuurlijk wel het vervelende van Rusland dat je gewoon geen idee hebt wat er intern allemaal gebeurt. Het kan dat Poetin eindelijk eens luistert naar die ene generaal die hem zegt dat “The war situation has developed not necessarily to Russia's advantage.”. Of dat de Chinezen op hem hebben weten in te praten of dat hij de tijd nu gebruikt om te hergroeperen en dan full Grozny te gaan op allerlei steden daar. Je weet het gewoon niet.
Die is niet zo heel relevant meer. Zelensky was vanaf dag 1 al heel duidelijk, terwijl er toen nog veel onzeker was over de keuze van landen als China en Turkije en ook de EU.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:28 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit ging speciefk over de schuld voor het idee dat ze een kans maken.
Ja, dat waren ze namelijk al vanaf dag 1. Een oorlog gaat veel verder dan een afweging of je het wel of niet haalt. Dan komen de daadwerkelijke waarden bovendrijven en gaat het niet meer om koude en rationele afwegingen.quote:Het leveren komt natuurlijk met de impliciete boodschap dat het nut heeft. Daarbij kun je je wel degelijk afvragen of ze zónder al die wapens even resoluut zouden zijn, of het in dezelfde mate tot beweging zouden brengen.
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:28 schreef Poem_ het volgende:
Jij maakt daar een rationele afweging in kennelijk, voor de inwoners daar ligt dat toch iets anders. Als dat het geval was zouden de onderhandelingen al heel anders zijn gelopen.
Jij wel. Jij zou je er onmiddelijk neerleggen blijkbaar als je land bezet wordtquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Op basis van hun geschiedenis zou ik juist heel pessimistisch worden.
Wel gelijk valsspelen door expres van Hongarije te verliezen met een B-team en ondertussen de beste speler van het dream team van de Hongaren te blesseren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad... en toen ze weer mee mochten voetballen werden ze meteen wereldkampioen... de bastards
Ja initieel; tot je de realiteit onder ogen komt. En dat gaan we nu uitstellen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Poem_ het volgende:
Ja, dat waren ze namelijk al vanaf dag 1. Een oorlog gaat veel verder dan een afweging of je het wel of niet haalt. Dan komen de daadwerkelijke waarden bovendrijven en gaat het niet meer om koude en rationele afwegingen.
Twee dagen in zijn algemeenheid. Ga je in dit scenario dan uit van het uitschakelen van Russisch luchtoverwicht in Oekraïens luchtruim, of daarbij inbegrepen het uitschakelen van de gehele vloot op Russisch grondgebied?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De komende 2 dagen of 2 dagen in zijn algemeenheid? 2 dagen is meer dan genoeg tijd mits men nu begint, de aanval zelf duurt niet zo lang, zeker niet met AWACS in de lucht om de toestellen te dirigeren.
*fictieve zonesquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:33 schreef Salina het volgende:
[..]
User @:Scrummie is inderdaad een wat a-typische, veelzijdige user die je het best in vier gelijke vakken kunt verdelen, al naar gelang het onderwerp van de dag.
Echt.. dit is toch gewoon de omgekeerde wereld?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:35 schreef V-for-Vendetta het volgende:
President van land moet ook onnodige bloedvergieten voorkomen. Rust moet asap terugkeren.
Ik ben geboren in een bezet land en ik kom inderdaad niet verder dan zeuren op een forum.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
Jij wel. Jij zou je er onmiddelijk neerleggen blijkbaar als je land bezet wordt
Je geeft burgers de kans om zichzelf en hun land te verdedigen. Of vind jij dat burgers alleen voor menselijk schild mogen spelen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Hoe dan ook, mn (onjuiste) aanname was dat het over wapens voor burgers ging. Want dat is binnen dit geheel nog een apart onderwerp: tot in hoeverre wil je onkundige burgers laten meevechten. Welke winst tegen welk leed haal je tav het gewenste doel?
Wat een slap gelul. Ik ben het ineens eens met veel mensen met wie ik het voorheen toch vrij regelmatig oneens was (ik noem geen namen maar het begint met een 'S' en het eindigt op 'crummie', of een niet nader te noemen conciërge).quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef Complotwappie het volgende:
Het zijn ook niet voor niets exact dezelfde mensen die zich tegen ongeavaccineerden lieten ophitsen. En daarvoor tegen ''extreem-rechts'', de mensen die juist verfoeid werden om hun nationalisme. Het maakt eigenlijk niet wie de tegenpartij is, of wat ze doen: als de macht, of de groep wijst, dan komen ze in een blinde woede aangerend. Het is bijzonder beangstigend. Zeker wanneer je merkt dat ze bereid geraken de eigen rechten en vrijheid op te offeren om de ander een hak te kunnen zetten.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. Ik ben het ineens eens met veel mensen met wie ik het voorheen toch vrij regelmatig oneens was (ik noem geen namen maar het begint met een 'S' en het eindigt op 'crummie', of een niet nader te noemen conciërge).
Oke, wanneer stop je met deze act?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het best raar dat eu landen met hun leveringen de oorlog en bloedvergieten bevorderen. Ze moeten inzetten op onderhandelingen en wapenstilstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |