jepsquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een Russische Lente.
Maar goed.. ik zie dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
jeps
op het rode plein graag
maar helaas zonder muziek heb ik begrepen want spotify heeft ook rusland geblokkeerd
De knal komt 31 seconden na de eerste en 8 seconden na de tweede flits. Afhankelijk van bij welke flits die knal hoorde was het 3 km of ruim 10 km van hen verwijderd...quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn geen normale explosies meer ..... en dat in een stad.
ja dat is ook wel een puntje die kennisquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb zelf niks tegen de Russen zelf maar wel wat tegen de overheid en vind het goed dat het aangepakt wordt. Of je voor die studenten iets anders had kunnen regelen geen idee. Maar ik heb wel vaker gelezen dat de laatste jaren een flinke braindrain gaande is in Rusland. Daar had je eventueel ook gebruik van kunnen maken. Maar ik snap ook dat je nu met deze sancties geen kennis wilt exporteren naar Rusland.
Ik vind het moeilijk te geloven dat Navalny een mobieltje heeft.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:28 schreef Kijkertje het volgende:
En als er maar genoeg Russen gaan demonstreren kunnen ze op een gegeven moment geen mensen meer oppakken![]()
[ twitter ]
Eerder deed de door Putin vergiftigde en opgesloten tegenstander Navalny ook al een oproep:
[ twitter ]
Dat twitteraccount beheert hij natuurlijk ook niet zelf neem ik aanquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat Navalny een mobieltje heeft.
Gaat via zijn advocaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is een beetje een prisoners dillema. Als grote groep kun je veel, maar als individuele speler kunnen de gevolgen gigantisch zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:28 schreef Kijkertje het volgende:
En als er maar genoeg Russen gaan demonstreren kunnen ze op een gegeven moment geen mensen meer oppakken![]()
[ twitter ]
Eerder deed de door Putin vergiftigde en opgesloten tegenstander Navalny ook al een oproep:
[ twitter ]
Dat is gewoon iemand uit zijn groep natuurlijk. Hetzij met info via bezoek of een soort "dit zou hij gezegd hebben"quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Lijkt me ook erg moeilijk idd en het is moeilijk te peilen hoe groot het animo daarvoor isquote:Op donderdag 3 maart 2022 02:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is een beetje een prisoners dillema. Als grote groep kun je veel, maar als individuele speler kunnen de gevolgen gigantisch zijn.
Met ook nog eens een risico dat als het niet werkt ze je later pakken adhv beeldmateriaal. Ik snap wel dat de anti-Putin/anti-oorlog Russen een beetje huiverig zijn.
De gewone Rus die hier op tegen is heeft ook geen te benijden positie.
Want dan wordt hij ineens Poetinfan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik hoop wel dat er straks wat nuance komt op persoonlijke sancties op Russen. Is nu wel erg de botte bijl, wat nog wel een beetje te begrijpen is ivm tijd en beperkte mankracht. Maar er zijn miljoenen Russen die ook anti-Putin zijn, zou een zwaar gemis zijn als je die nou in kamp Putin gaat jagen.
En dan bedoel ik niet die oligarchen die nu hun straatje aan het schoonvegen zijn, maar gewoon normale lui. Een goede vriend van me heeft een Russische collega die flink pissig is op Putin en deze oorlog. Zou imho niet goed zijn als die in deze heksenjacht z'n baan verliest oid.
spontaan een stockholm syndroomquote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat konvooi is ook een raar verhaal.
De propagandamachine daar werpt zijn vruchten blijkbaar af, man man man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:43 schreef Kijkertje het volgende:
Putinfan bij Nieuwsuur:
[ twitter ]
Blijkbaar helemaal into Putin's propagandapraatje
Geef het maar even de tijd. Om twee redenen, even minderen kan best maar langdurig gaat dat knellen. Dat hebben we in west-europa onlangs nog gezien met corona.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
Michael McFaul (ambassadeur Rusland onder Obama):
[ twitter ]
Alles verloopt volgens vooropgezette planning gezien gelekte documenten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:49 schreef RAVW het volgende:
Bijna al een week dat die russen het maar blijven proberen om alles over te nemen
Het ligt wat ingewikkelder. De oligarchen (die hun rijkdom in de jaren negentig hebben vergaard) die het maar vervelend vinden hebben niets in te brengen bij Putin en wonen sws in het buitenland maar de oligarchen die wel invloed hebben (van olie- en gasbedrijven) zijn de echte Putinvriendjes die niet van gedachten zullen veranderen en erop gokken dat ze na deze periode wel weer rijk worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geef het maar even de tijd. Om twee redenen, even minderen kan best maar langdurig gaat dat knellen. Dat hebben we in west-europa onlangs nog gezien met corona.
Twee, dit is slechts een as waarlangs de sancties hun ding moeten gaan doen. Het algeheel slopen van de economie en het financiële systeem is een andere en die heeft net wat meer tijd nodig.
Die geven zich zometeen massaal over.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom vreemd, dat is toch gewoon om druk te zetten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |