Alsof het Westen niet sowieso de schuld krijgt van Poetinquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:56 schreef KNAK het volgende:
De Ukrainians volproppen vanuit het westen met wapens, materiaal, voer/vliegtuigen, drones, munitie, tech etc waarmee ze Rusland pijn doen. Geen idee of Putin is doorgedraaid maar zo ja is dat best een gevaarlijk spelletje. NATO/westen dalijk de schuldige van z’n mislukte campagne.
Nicequote:Op donderdag 3 maart 2022 00:56 schreef KNAK het volgende:
NATO/westen dalijk de schuldige van z’n mislukte campagne.
Zat het al een tijdje te denken, maar wilde het niet posten om gezeik te voorkomen, maar dit inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap bij god niet hoe je hier helemaal uit je plaat kan gaan over grondrechten tijdens corona en in hetzelfde topic roepen dat de Oekrainers maar braaf op hun rug moeten gaan liggen voor Poetin.
Dan hecht je dus alleen waarde aan grondrechten als het je niets kost en dus niets waard is.
Dit kan ik mij simpelweg niet voorstellen. Als de NAVO zich erin mengt, is het gewoon oorlog met zo'n beetje heel West-Europa en de VS. Dan zal het zich toch niet meer alleen tot Oekraïens luchtruim of grondgebied beperken? Dan zal het de Russen er mijns inziens alles aan gelegen zijn om de luchtmachten van NAVO-lidstaten op Europees grondgebied zo snel mogelijk preventief uit te schakelen, en vice versa.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is in principe een beperkt conflict en ALS de NAVO zich erin zou wagen dan zou het geen aanvallen op Russisch grondgebied doen, vermoed ik, om niet tot een nucleaire escalatie te komen. Russen zijn nogal panisch op aanvallen op het Rodina dus je zou dan puur luchtoverwicht in het Oekraine theater moeten bewerkstelligen.
Zelfs in die mate dat Zelensky zelf bereid is om te worden gedood?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Mwoah, er zit misschien ook nog een politiek element in, hè. Als de burgers er nadrukkelijk ingetrokken worden, wordt het de opvolger onmogelijk gemaakt om het land te kunnen regeren. Niet door de schade die de burgers als vrijheidsstrijders aanrichten, maar door de schade die hen aangedaan is omdat ze meevochten.
Zware bombardementen op diverse steden, metrostations die worden bestookt, burgers die omkomen als gevolg van artillerie-aanvallen en jij beweert dat Putin tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te mijden? Als Rusland ergens bekend om staat dan is het wel dat ze in het algemeen de codes daaromtrent aan hun laars lappen. Zelfs ziekenhuizen bombarderen is voor hen geen brug te ver.quote:Hierom geloof ik trouwens ook dat Putin wel degelijk tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te vermijden.
Ik gok dat het voor veel mensen een veel simpeler kwestie is. Mensen zijn bereid om te vechten voor hun land. De zekere rationaliteit of logica die jij hier op probeert toe te passen is een gepasseerd station.quote:De vraag is dus eigenlijk of de Oekraïners begrijpen dat hun leed het voornaamste middel zal zijn om hun doel te kunnen bewerkstelligen.
Onder die fijne beschermende paraplu van ome Putin die 18 iarige jongens als kanonnenvoer vooruit laat gaan om zijn ego te laten penetreren in een soeverijn buurland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Eens, maar stel je ook max prijs aan de strijd? Alle Oekraiense kinderen die opgroeiem zonder vader, of dan liever met vader maar onder Russisch bewind.
ja het varieert van 10 tot 200. Een enkele uitschieter naar boven. Meeste zullen van Fok!ers zijn die hem kennen van Covidquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
30 views op zijn filmpje. En als je de link weghaalt, blijven dat er zo weinig.
Ik gun Oekraïne de situatie zoals het was voor onze interventie. Het was het best mogelijke alternatief. Maar goed, in de VK en de VS schatten ze dat dit conflict over 10-15 jaar beslecht is, en dat Rusland uiteindelijk zal verliezen. We zullen tzt onze conclusies trekken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap bij god niet hoe je hier helemaal uit je plaat kan gaan over grondrechten tijdens corona en in hetzelfde topic roepen dat de Oekrainers maar braaf op hun rug moeten gaan liggen voor Poetin.
Dan hecht je dus alleen waarde aan grondrechten als het je niets kost en dus niets waard is.
Afgemeten aan de capabilities die ze hebben om het veroveren te vergemakkelijken: absoluut.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:00 schreef Poem_ het volgende:
Zware bombardementen op diverse steden, metrostations die worden bestookt, burgers die omkomen als gevolg van artillerie-aanvallen en jij beweert dat Putin tot op zekere hoogte slachtoffers tracht te mijden? Als Rusland ergens bekend om staat dan is het wel dat ze in het algemeen de codes daaromtrent aan hun laars lappen. Zelfs ziekenhuizen bombarderen is voor hen geen brug te ver.
Wellicht. Ik vond het iets om bij stil te staan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:00 schreef Poem_ het volgende:
Ik gok dat het voor veel mensen een veel simpeler kwestie is. Mensen zijn bereid om te vechten voor hun land. De zekere rationaliteit of logica die jij hier op probeert toe te passen is een gepasseerd station.
Mhmm...niet per se. Limited conflict kan een optie zijn, voor Poetin is total war ook geen aanlokkelijke situatie want dan zal Rusland op meerdere fronten aan de bak moeten en gezien de moeite die ze hebben met Oekraine (vergeet niet dat Oekraine enorm vlak is dus verdedigers hebben weinig terrein voordeel) lijkt mij dat geen keuze die ze graag willen maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit kan ik mij simpelweg niet voorstellen. Als de NAVO zich erin mengt, is het gewoon oorlog met zo'n beetje heel West-Europa en de VS. Dan zal het zich toch niet meer alleen tot Oekraïens luchtruim of grondgebied beperken? Dan zal het de Russen er mijns inziens alles aan gelegen zijn om de luchtmachten van NAVO-lidstaten op Europees grondgebied zo snel mogelijk preventief uit te schakelen, en vice versa.
Als je in Rusland geweest bent snap je het helemaalquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:59 schreef ipa84 het volgende:
Als je dit topic in de avond lees snap je wel waarom Korsakov een rus was.
`quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Tja, het is heel leuk dat jij daar een meta-discussie over probeert te voeren, maar het zijn de mensen in Oekraïne zelf die daar een besluit in maken. Of jij dat wel of niet gerechtvaardigt vindt, is niet zo heel relevant. En eigenlijk ook wel tamelijk arrogant, om daar vanuit je luie, veilige stoel, een impliciet oordeel over te vellen.
Hebben de meeste inwoners de stad ondertussen niet verlaten. Heeft iemand daar informatie over?quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hebben de meeste inwoners de stad ondertussen niet verlaten. Heeft iemand daar informatie over?
Sukhois zijn mooie vliegtuigen. Ik zit honderd keer liever in een JSF, maar esthetisch hebben de Russen het goed gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:03 schreef Evenstar het volgende:
Deze al gepost trouwens? Drie van de vier straaljagers die in Zweeds luchtruim zaten (was even weg dus kan het gemist hebben).
[ afbeelding ]
Foto's gemaakt vanuit Zweedse straaljagers
Edit: Ah hier heb je ze alle vier ..[ afbeelding ]
Iets te riskant allemaal. Ze kunnen beter regering Ukraine ontbinden en even Putin z’n zin geven. Hoeft het leger niet te vechten. Hoeven burgers niet te sterven. Ja, een land wordt ingenomen, of dit terecht is of niet (Donbas vijandigheden en dat wat wij nog meer niet weten) moet maar even opzij worden geschoven. Feit is dat Rusland Ukraine pakt, en Ukraine kan daar weinig meer aan doen. NATO ingrijpen? Dat is een oplossing als je full-scale oorlog als oplossing ziet. Ze moeten hun plan gaan trekken want dit zal allen maar meer destructie en verderf opleveren zoals het nu gaatquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof het Westen niet sowieso de schuld krijgt van Poetin
Het is nog vrij vroeg, je kunt wel nog zoveel materiaal hebben maar dat staat niet binnen 3 dagen aan de rand van Kiev. Er zijn allerlei andere zaken die daarin van invloed zijn. Gezien de moeite die Rusland nu al lijkt te hebben met de bevoorrading zal de inzet van meer tanks en artillerie de bestaande problemen alleen maar met een aantal factoren verdubbelen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:02 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Afgemeten aan de capabilities die ingezet zouden kunnen worden om het veroveren te vergemakkelijken: absoluut.
quote:Wellicht. Ik vond het iets om bij stil te staan.
Duik er nu in iig. Truste lui.
En volhouden. Niet weer van die halfslachtige concessies doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:09 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bizar hoe deze manier van oorlogsvoering werkt. Nog een maand en Rusland ligt er niet veel anders bij dan Oekraïne nu. En dat zonder een schot te lossen.
Het Oekraïnse leger is dan ook niet zo klein. Ik geloof dat men op 445.000 getrainde soldaten kan rekenen, dat is een aantal dat je niet simpel aan de kant schuift. Daarnaast blijken de steden lastig om in te nemen, je krijgt dan eerst een omsingeling en daarna bombardementen. Pas na de inname van Kharkiv, Chernihiv, Sumy, Konotop en Mariupol zal pas verdere progressie volgen.quote:
Ah ja. Oekraïne moet zichzelf maar opheffen omdat een doorgedraaide dwaas dat wil. En het westen moet dat maar laten gebeuren? Volgend jaar staat ie in Polen, en dan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:08 schreef KNAK het volgende:
[..]
Iets te riskant allemaal. Ze kunnen beter regering Ukraine ontbinden en even Putin z’n zin geven. Hoeft het leger niet te vechten. Hoeven burgers niet te sterven. Ja, een land wordt ingenomen, of dit terecht is of niet (Donbas vijandigheden en dat wat wij nog meer niet weten) moet maar even opzij worden geschoven. Feit is dat Rusland Ukraine pakt, en Ukraine kan daar weinig meer aan doen. NATO ingrijpen? Dat is een oplossing als je full-scale oorlog als oplossing ziet. Ze moeten hun plan gaan trekken want dit zal allen maar meer destructie en verderf opleveren zoals het nu gaat
Steden zijn deathtraps voor soldaten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Oekraïnse leger is dan ook niet zo klein. Ik geloof dat men op 445.000 getrainde soldaten kan rekenen, dat is een aantal dat je niet simpel aan de kant schuift. Daarnaast blijken de steden lastig om in te nemen, je krijgt dan eerst een omsingeling en daarna bombardementen. Pas na de inname van Kharkiv, Chernihiv, Sumy, Konotop en Mariupol zal pas verdere progressie volgen.
Het werkt nu wel, omdat ieder land dat er toe doet ook echt mee aan het doen is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:09 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bizar hoe deze manier van oorlogsvoering werkt. Nog een maand en Rusland ligt er niet veel anders bij dan Oekraïne nu. En dat zonder een schot te lossen.
Je kunt ze ook gewoon de middeleeuwen in schieten met je artillerie...quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Steden zijn deathtraps voor soldaten.
Dan geven wij Polen toch op. Je wil toch geen oorlog. Niet zo moeilijk doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Oekraïne moet zichzelf maar opheffen omdat een doorgedraaide dwaas dat wil. En het westen moet dat maar laten gebeuren? Volgend jaar staat ie in Polen, en dan?
De grens is bereikt.
De Russen hebben namelijk opgeroepen de stad te verlaten. Dat wijst op massabombardementen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
ongeveer 1/3 is inmiddels vertrokken.
NATO marcheert Ukraine binnen en gevechten tussen Rusland en NATO breken uit. Wat dan? Wat wordt het eindresultaat ? Kan je dan niet beter je verlies nemen en op een ander moment waarop er wat rust is een oplossing zoeken? Want Ukraine gaat vallen…. Hoe het gaat vallen is nog maar de vraag… liever met zo min mogelijk geweld, niet?quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. Oekraïne moet zichzelf maar opheffen omdat een doorgedraaide dwaas dat wil. En het westen moet dat maar laten gebeuren? Volgend jaar staat ie in Polen, en dan?
De grens is bereikt.
Dat maakt de zaak niet per se beter vanuit militair oogpunt. Stalingrad is daar een schoolvoorbeeld van.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt ze ook gewoon de middeleeuwen in schieten met je artillerie...
Dan verliest Rusland. De vraag is dan of Rusland escaleert naar een nucleaire oorlog en dat is exact waarom de NAVO dat dus niet doet. Buiten het feit dat de NAVO geen mandaat heeft om dat te doen maar dat laat ik dan even buiten beschouwing.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
NATO marcheert Ukraine binnen en gevechten tussen Rusland en NATO breken uit. Wat dan? Wat wordt het eindresultaat ? Kan je dan niet beter je verlies nemen en op een ander moment waarop er wat rust is een oplossing zoeken? Want Ukraine gaat vallen…. Hoe het gaat vallen is nog maar de vraag… liever met zo min mogelijk geweld, niet?
Nee. De agressor moet de prijs betalen, dat is heel naar maar wel de enige manier om dit te stoppen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
NATO marcheert Ukraine binnen en gevechten tussen Rusland en NATO breken uit. Wat dan? Wat wordt het eindresultaat ? Kan je dan niet beter je verlies nemen en op een ander moment waarop er wat rust is een oplossing zoeken? Want Ukraine gaat vallen…. Hoe het gaat vallen is nog maar de vraag… liever met zo min mogelijk geweld, niet?
Dat lijkt me aan de mensen zelf daar om daar over te oordelen. Welke keuze men ook maakt; hebben we echt helemaal niets over te zeggen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat wil Rusland niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Onderhandelen met Rusland en Donetsk en Loehansk opgeven in ruil voor toetreding navo.
Niemand zegt toch dat NATO mee moet doen? De huidige maatregelen werken gewoon prima en hoe meer middelen wij aan Oekraïne leveren hoe langer zij het gaan volhouden en hoe groter de kans is dat Rusland veel schade oploopt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ach dat is in 5 minuten geregeld, een coalition of the willing optuigen, Zelensky bellen voor een officieel verzoek om steun en de boel kan voorwaarts. Daar zal het hem niet in zitten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
Buiten het feit dat de NAVO geen mandaat heeft om dat te doen maar dat laat ik dan even buiten beschouwing.
Maar die sancties van: we pakken hun schepen af en al hun geld etc bladiebla geloof ik weinig van… dat gaat echt allemaal niet gebeuren…quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het werkt nu wel, omdat ieder land dat er toe doet ook echt mee aan het doen is.
Meestal zijn de sancties slappe hap en doen bepaalde belangrijke landen niet mee. Heb Europa en zelfd de wereld nog nooit zo op één lijn gezien als nu. Best knap van Putin.
Het eerste superjacht is al in beslag genomen. 600 miljoen, Duitslandquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maar die sancties van: we pakken hun schepen af en al hun geld etc bladiebla geloof ik weinig van… dat gaat echt allemaal niet gebeuren…
Errr...er zijn al schepen in beslag genomen oa in Duitsland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maar die sancties van: we pakken hun schepen af en al hun geld etc bladiebla geloof ik weinig van… dat gaat echt allemaal niet gebeuren…
En dat er veel eerder ingegrepen had moeten worden!quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan geven wij Polen toch op. Je wil toch geen oorlog. Niet zo moeilijk doen.
Jaar later doen wij hetzelfde met Duitsland en nog een jaar later gaan we lopen janken dat niemand ons wil helpen als ze aan onze grenzen staan.
Dat zijn details.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ach en zo lang ze dat geld niet kunnen uitgeven in het westen bereik je ook wat je wil, duurt alleen misschien wat.langerquote:Op donderdag 3 maart 2022 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Errr...er zijn al schepen in beslag genomen oa in Duitsland.
Al hun geld zal niet lukken, nee, maar wel genoeg om ze in het nauw te brengen gecombineerd met de sancties.
Ja, dat is een deel van de strategie inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach en zo lang ze dat geld niet kunnen uitgeven in het westen bereik je ook wat je wil, duurt alleen misschien wat.langer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |