Man man man..quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke Adolf van Belgie
Vertel eens , hoe moeten we die ''oligarchen'' aanpakken ?
Huh? Ik denk niet dat je doorhebt wat het verdrag van Versailles en de gevolgen daarvan zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom niet, heeft voor de Duitsers wonderen verricht. Al waren die wel zo verstandig om na de oorlog in te zien dat ze zich misschien toch wel eens misdragen hadden, weet niet of de Russen daar in staat toe zijn.
Nee, ik denk dat de NAVO dan gelaagde air cover inzet met AWACS ondersteuning en eerst het Russische luchtoverwicht onschadelijk maakt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Russische air support niet wat opgeschroefd zou worden in dat geval? Een konvooi terugtrekkende Irakezen zonder air support bombarderen is niet zo moeilijk.
Ga gewoon slapen joh.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
Spanje gooit olie op het vuur
[ twitter ]
Sommige dingen hebben ook tijd nodig. Nu horen Russen over een speciale operatie op televisie en steunen het nog. Als het conflict langer duurt, en de kosten hoger worden (financieel en qua mensenoffers) zal de steun steeds meer afbrokkelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja de stille minderheid vindt het allemaal wel best dat hun geld ineens dubbel zo weinig waard is en ze niet meer kunnen pinnen. De stille minderheid vindt het allemaal wel best dat het bedrijf waarvoor ze werken geen handel meer kan drijven met het buitenland en hun salaris niet meer kan uitbetalen. De stille minderheid vind het allemaal wel best dat de supermarkten en andere winkels straks amper nog bevoorraad kunnen worden. De stille minderheid vind het allemaal wel best dat hun broeders, vrienden en kennissen in Ukraïne misschien wel omkomen. Koekoek.
700k?! Lekker van Oekraïnse burgers slachtoffers maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Oekraine helpen om zichzelf te verdedigen is slecht?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat ging wel een stuk verder en langer door dan wat er nu gaande is. Het is niet echt te vergelijken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:03 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Huh? Ik denk niet dat je doorhebt wat het verdrag van Versailles en de gevolgen daarvan zijn.
Want dat doet Poetin niet, toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
700k?! Lekker van Oekraïnse burgers slachtoffers maken.
Goed nieuws! De Russen gaan sowieso niets extra's doen (aka de NAVO oid aanvallen) voor het sturen van hulpgoederen en extra wapens. Dus sturen die handel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Omgekeerde wereld genotquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat is wat Poetin aan het doen is. Spanje levert enkel een uitbreiding van de verdediging.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog heeft het ook even nog wel even geduurd voordat Duitsland weer terug kon keren tot het rijtje der beschaafde naties. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat we ze nog decennia moeten uitsluiten van vanalles en nog wat maar je zou toch zeker in je recht staan als je wel een flinke tijd blijft herinneren aan de gevolgen van hun waanbeelden in deze periode.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:03 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Huh? Ik denk niet dat je doorhebt wat het verdrag van Versailles en de gevolgen daarvan zijn.
Dit is toch gewoon uitlokking om ze neergeknald te krijgen? Burgers kunnen niet met die dingen overweg. En teneinde van wat?quote:
Puntje van ironie, als de crash van '29 niet had plaatsgevonden was Duitsland in de jaren 30 alweer economisch behoorlijk gezond geweest ondanks Versailles.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat ging wel een stuk verder en langer door dan wat er nu gaande is. Het is niet echt te vergelijken.
Die gaat nu verder met zijn we'ĺl hunt Putins entourage down: buy, built & do America with freeways for health as paid by the $400K+ haves.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel stil vanuit het Witte Huis.
Inderdaad... en toen ze weer mee mochten voetballen werden ze meteen wereldkampioen... de bastardsquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog heeft het ook even nog wel even geduurd voordat Duitsland weer terug kon keren tot het rijtje der beschaafde naties.
Teneinde dat ze geen Russische overheersing willen? Waarom ben je er zo op tegen dat Oekraine zichzelf wil verdedigen, eigenlijk?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon uitlokking om ze neergeknald te krijgen? Burgers kunnen niet met die dingen overweg. En teneinde van wat?
Oekraine heeft ervoor gekozen te strijden tegen Russische agressie. De wapens helpen ze bij deze strijd waar wij achter staan. Niet echt hogere wiskunde lijkt me.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon uitlokking om ze neergeknald te krijgen? Burgers kunnen niet met die dingen overweg. En teneinde van wat?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
En die surfde nota bene op de golf van een reusachtige terreuraanslag op zijn land. Poetin heeft die 'luxe' niet, hooguit wat gemurmel over de Donbas.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef luxerobots het volgende:
In het begin was Bush met zijn oorlogen ook populair, hij is zelfs nog herkozen. En nu wordt hij algemeen gezien als één van de slechtste Amerikaanse presidenten ooit.
Die wil gaat toch helemaal niet gerealiseerd worden via deze weg? Hoe groot schat je die kans zelf oprecht in? En op welke termijn? En ten koste van wat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Teneinde dat ze geen Russische overheersing willen? Waarom ben je er zo op tegen dat Oekraine zichzelf wil verdedigen, eigenlijk?
Dat zou ook veel beter zijn. Ik weet alleen niet of zijn ego het toelaat om te verliezen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben benieuwd of er deze week nog een doorbraak gaat komen in de zin van een staakt het vuren, of een akkoord..
Het lijkt mij voor de gehele wereld het beste, ook voor Poetin, het lijkt mij dat hij ook niet staat te wachten op een enorm economisch drama? Corona heeft al een flinke tik gegeven, deze oorlog zal Rusland nog verder de schulden in jagen..
Zijn populariteit zal ook niet toenemen, dus eigenlijk is hij nu al gigantisch aan het verliezen.
Kun je wel lezen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom denk jij het recht te hebben om Oekrainers te ontzeggen of ze voor hun land willen vechten? Ongelofelijk, zeg. Grote bek over grondrecht maar als mensen voor hun grondrechten willen vechten dan ontzeg jij ze dat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Die wil gaat toch helemaal niet gerealiseerd worden via deze weg? Hoe groot schat je die kans zelf oprecht in? En op welke termijn? En ten koste van wat?
Dater al ''talloze'' burgers gedood zijn betekent niet dat dergelijk beleid er niet voor kan zorgen dat er talloze bij kunnen komen, die anders vermeden hadden kunnen worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef Poem_ het volgende:
Kennelijk heb je liggen slapen de afgelopen dagen. Maar bij deze dan: er zijn al talloze burgers gedood. Of Spanje nu wel of geen wapens levert, die misdaden gaan gewoon gestaag door. Wel maf dat je niet de agressor verwijt burgerdoden te maken maar een land wat besluit om zich beter te verdedigen tegen de agressor. Je zou bijna veronderstellen dat je er een dubieuze agenda op nahoudt.
Ah rounds.quote:
Yep, Rusland vordert langzaam maar Oekraine vecht door.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik loop weer hopeloos achterop de actualiteit
Maar ik begrijp dat Oekraïne nog dapper stand houdt?
Ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik loop weer hopeloos achterop de actualiteit
Maar ik begrijp dat Oekraïne nog dapper stand houdt?
Wat een onzin. Als wij kunnen zien dat het een doodlopende weg is, dan maak je ze dat duidelijk. Wat wij doen is ze in de waan voeden dat de kans reëel is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom denk jij het recht te hebben om Oekrainers te ontzeggen of ze voor hun land willen vechten? Ongelofelijk, zeg. Grote bek over grondrecht maar als mensen voor hun grondrechten willen vechten dan ontzeg jij ze dat?
Al is de kans 0.001%, als zij voor HUN land willen vechten dan moeten wij hun daarbij helpen.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, Rusland vordert langzaam maar Oekraine vecht door.
Dank!quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja.
Al moeten we wel tot onze spijt concluderen dat ze de toverdrank niet hebben.
Wij? Volgens mij ben jij toch nogal zwaar in de minderheid dus mischien moet jij je even matigen met je aannames en niet voor meervoud spreken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als wij kunnen zien dat het een doodlopende weg is, dan maak je ze dat duidelijk. Wat wij doen is ze in de waan voeden dat de kans reëel is.
Cherson en Melitopol veralsnog, Mariupol zal ook wel snel ingenomen worden aangezien het omsingeld is.quote:
Gewoon goede propaganda voor Oekraïne.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar het staat zo grappig en het voelt zo veilig om Rusland te beschimpen dat ze kinderen de oorlog in sturen zonder dat ze weten waarom.
Capituleren voor een despoot die al duizenden slachtoffers heeft gemaakt in je land? Zelfs al zou Poetin zijn zin krijgen ergens de komende maand en Oekraïne weer inlijven; dit is daarna nog niet voorbij. Er zit ook een heel raar, onderliggend verwijt in, alsof ze niet laf genoeg zijn en het hun schuld is dat er zoveel doden vallen. Te gek voor woorden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
Die wil gaat toch helemaal niet gerealiseerd worden via deze weg? Hoe groot schat je die kans zelf oprecht in? En op welke termijn? En ten koste van wat?
We zullen het zienquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:47 schreef Poem_ het volgende: [..] Alsof Rusland überhaupt een kans maakt als de NAVO haar krachten bundelt.
In het meest optimistische scenario heeft Rusland een aantal machtige bondgenoten die ook hun legers willen inzetten, maar het heeft er alle schijn van dat Rusland heel erg geïsoleerd raakt. Dus neuh, zolang het op een conventionele oorlog uit zal draaien maken ze geen schijn van kans.
Gewoon alles geven aan de agressor, nooit verdedigen. Scheelt veel levens man, op de korte termijn. Wat er daarna zal gebeuren.. tja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom denk jij het recht te hebben om Oekrainers te ontzeggen of ze voor hun land willen vechten? Ongelofelijk, zeg. Grote bek over grondrecht maar als mensen voor hun grondrechten willen vechten dan ontzeg jij ze dat?
Al is de kans 0.001%, als zij voor HUN land willen vechten dan moeten wij hun daarbij helpen.
Alsof wij daar überhaupt veel invloed op hebben. Zelfs als het Westen unaniem zegt: "jongens, zoek het lekker uit daar, wij kijken de andere kant op", hebben veel mensen daar nog iets teveel eer en trots om niet direct een foto van Poetin aan de muur te hangen. Veel mensen zijn nog eerder bereid om te sterven dan te buigen voor dat kleine, narcistische dictatortje. Maar dat is kennelijk een heel vreemd en onbekend concept voor jou.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als wij kunnen zien dat het een doodlopende weg is, dan maak je ze dat duidelijk. Wat wij doen is ze in de waan voeden dat de kans reëel is.
Laten we het hopen. Maar het is natuurlijk wel het vervelende van Rusland dat je gewoon geen idee hebt wat er intern allemaal gebeurt. Het kan dat Poetin eindelijk eens luistert naar die ene generaal die hem zegt dat “The war situation has developed not necessarily to Russia's advantage.”. Of dat de Chinezen op hem hebben weten in te praten of dat hij de tijd nu gebruikt om te hergroeperen en dan full Grozny te gaan op allerlei steden daar. Je weet het gewoon nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben benieuwd of er deze week nog een doorbraak gaat komen in de zin van een staakt het vuren, of een akkoord..
Het lijkt mij voor de gehele wereld het beste, ook voor Poetin, het lijkt mij dat hij ook niet staat te wachten op een enorm economisch drama? Corona heeft al een flinke tik gegeven, deze oorlog zal Rusland nog verder de schulden in jagen..
Zijn populariteit zal ook niet toenemen, dus eigenlijk is hij nu al gigantisch aan het verliezen.
Denk het niet. Oekraïne is te trots om de Russen grondgebied te geven (en om lid maatschap van de EU en navo te weigeren), en Rusland is te trots om zichzelf terug te trekken; die weten ook wel dat die bestaande sancties echt niet zomaar verdwijnen; ook niet als hij zich terug trekt. Dus in zijn ogen heeft hij niks te verliezen; gevaarlijker kan je ze niet hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |