Nu afwachten waar dat kantelpunt ligt.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland verliest in hoog tempo materiaal. Het kost ze extreem veel geld om dit allemaal te vervangen. Helemaal zeker weten kan nooit; maar ik gok dat we nu al drie dagen kijken naar totale onderschatting van het land, de mensen en hun extreme wilskracht. Tel daarbij op dat de internationale gemeenschap ook op een unieke wijze reageert (met in mijn ogen als hoogtepunt Zwitserland wat Rusland aanpakt).
De arrogantie van Putin backfired extreem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Jonge jongens die gevangen genomen worden, en het thuisfront mogen bellen, wat weer weerstand tegen de oorlog oproept in Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:49 schreef quirina het volgende:
Rusland probeert Oekrane moe te maken met die jochies. Die jochies zijn puur kanonnenvlees, die weten niet wat ze moeten doen.
ja ik geloof dat die jongens erin geluisd zijn onder het mom van “oefeningen”.
Putin laat straks sterkere meer ervaren militairen hun gang gaan en dan gaat het moeilijker worden vr Oekraners.
Putin hoopt gewoon dat de Oekraners vroegtijdig hun kruit verschieten zeg maar. Dat is een taktiek.
Deze oorlog kent alleen maar verliezers. Zowel aan Oekraense als aan Russische kant.
quote:Op zondag 27 februari 2022 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Infantino - goeie naam voor een slechterik. Doet me denken aan:
[ afbeelding ]waren dat niet de popples?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Tegen de FIFA kunnen ook wel weer wat sancties opgelegd worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En dat er niemand op de PR afdeling van de FIFA zit die zegt: Jongens... dit zou weleens kunnen backfire-en.
Al besproken.quote:
Formeel gaat de NAVO daar niet over. De praktijk werkt wel iets anders uiteraard. Daarnaast kan Oekraine geen lid worden als het in dezelfde situatie terecht komt als bijvoorbeeld Georgi.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik roep het nog maar een keer, dat de Oekraners dat helemaal zelf moeten uitmaken om conform regels dan lid te willen worden van de NATO. Dat dit nu totaal niet aan de orde is, is omdat de Oekrane in een conflict is verwikkeld.
Elke discussie is gaat dat de NATO dat al of niet zelf of op verzoek van een ander gaat bepalen, is het aanwakkeren van desinformatie. De NATO gaat niet over wie lid wordt maar het lid zelf dat bepaalt of het zich wil aanmelden.
Er moet ook gewoon bier gedronken worden he?quote:Op zondag 27 februari 2022 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
@:achja is verdacht stil vandaag.
Dat was toch die quiz met Rutger Castricum?quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Infantino - goeie naam voor een slechterik. Doet me denken aan:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een Bluffer...Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
Nee johquote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ben benieuwd wanneer Rutte met een TV-toespraak komt. Verwacht het wel komende dagen.
Als Duitsland en Frankrijk hadden gezegd: dat lidmaatschap van Oekraine gaan we zeker vetoen...en Oekraine, zorg voor goede relatie met al je buurlanden. Je kan een mooie brug tussen de EU en Rusland worden.....quote:Op zondag 27 februari 2022 23:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Formeel gaat de NAVO daar niet over. De praktijk werkt wel iets anders uiteraard. Daarnaast kan Oekraine geen lid worden als het in dezelfde situatie terecht komt als bijvoorbeeld Georgi.
En als Oekrane besluit om geen lid te willen worden om de boel wat af te laten koelen, dan zullen ze wel garanties willen. En iets zegt me dat ze niet zoveel vertrouwen meer hebben in de Russen.
Ik niet eerlijk gezegd.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ben benieuwd wanneer Rutte met een TV-toespraak komt. Verwacht het wel komende dagen.
Waarom zou dat nodig zijn?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Alsof iemand naar die lafaard wil kijken ;')quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Lidmaatschap van Oekrane zal sowieso niet voor morgen zijn. Zoiets is niet in 'n dag geregeld, al denkt Zelensky van wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Als Duitsland en Frankrijk hadden gezegd: dat lidmaatschap van Oekraine gaan we zeker vetoen...en Oekraine, zorg voor goede relatie met al je buurlanden. Je kan een mooie brug tussen de EU en Rusland worden.....
heb je nog niet genoeg gehad de afgelopen twee jaar ....quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Die pakt wel het dagrecord op strava.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Wielrenners. Overal heb je er last van.
Het zou de KNVB sieren als ze met een statement komen waarin ze aangeven dat ze niet tegen Rusland of de RFU voetballen. Je kan je niet altijd blijven verschuilen achter het argument dat politiek en sport gescheiden moeten blijven.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tegen de FIFA kunnen ook wel weer wat sancties opgelegd worden.
Geen weldenkend land gaat nu berhaupt tegen de Russen ballen of wat dan ook, wat de FIFA ook besluit…
Daar zit het al sinds 2014 in. Het heeft al jarenlang geen volledige controle over het eigen grondgebied (een harde voorwaarde), daar veranderd deze hele oorlog niets aan.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Formeel gaat de NAVO daar niet over. De praktijk werkt wel iets anders uiteraard. Daarnaast kan Oekraine geen lid worden als het in dezelfde situatie terecht komt als bijvoorbeeld Georgi.
En als Oekrane besluit om geen lid te willen worden om de boel wat af te laten koelen, dan zullen ze wel garanties willen. En iets zegt me dat ze niet zoveel vertrouwen meer hebben in de Russen.
Doe maar niet, we hebben er de afgelopen jaren al tig met/van hem gehad…quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Clandestino is de ultieme slechterik waar mijn generatie mee is opgegroeid, samen met Gargamel natuurlijk. Excuus, genoeg offtopic zo.quote:
Nouja, dat je het in Polen of Litouwen doet snap ik wel, maar hier is er nog weinig te zeggen denk ik, behalve dat het vervelend zou zijn als Putin met kernwapens zou gooien.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Doen ze in veel andere landen wel.
Ging me eigenlijk om de 2e tweet.quote:
Wanneer speelt Nederland tegen Rusland?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef PirE het volgende:
[..]
Het zou de KNVB sieren als ze met een statement komen waarin ze aangeven dat ze niet tegen Rusland of de RFU voetballen. Je kan je niet altijd blijven verschuilen achter het argument dat politiek en sport gescheiden moeten blijven.
Eens.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef PirE het volgende:
[..]
Het zou de KNVB sieren als ze met een statement komen waarin ze aangeven dat ze niet tegen Rusland of de RFU voetballen. Je kan je niet altijd blijven verschuilen achter het argument dat politiek en sport gescheiden moeten blijven.
Je bent een bluffer je blijft een bluffer.quote:
KNVB is daar denk ik te laf voor.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eens.
Polen heeft dat inmiddels al gedaan…
Ik zou gewoon ballen. De landen die illegaal Irak binnen vielen, mochten ook gewoon ballen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef PirE het volgende:
[..]
Hele Russische konvooien ophoudenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Wielrenners. Overal heb je er last van.
Zonder supporters, want die mogen niet reizen…quote:Op zondag 27 februari 2022 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rusland gaat het WK winnen in de finale tegen Qatar, omdat de rest thuis blijft.
Ze kunnen toch niet anders reageren? Wat moeten ze met Qatar dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef PirE het volgende:
[..]
Ook omgekeerd zie ik niet dat een besluit om geen lid te (willen) worden - door bv uit "eigen"belang neutraal te zijn - ook maar enige NATO toezegging of garantie zou moeten hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar dat kan toch bijna niet waar zijn?! De legertop weet toch wel hoe ze zoiets moeten organiseren? Wat kan dat verklaren?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:08 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet wat voor prutsers er in de militaire top van Rusland zitten maar ecbt, wat een geknoei... Ik dacht eerst nog dat het bewust was om zo alvast een flink gat in de voorraden van Oekraine te slaan maar het lijkt erop dat dit gewoon de aanvalstactiek is/was...
Geen spreiding, door oorden trekken, op wegen blijven, geen luchtverdediging tijdens verplaatsingen etc. etc...
Kaag is goed en duidelijk bezig op OP1.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Neem aan dat ze dat wel willen. De Russen vertrouwen ze vast niet meer. Als je dan toch neutraal blijft, wil je wel enige zekerheid voor het geval dat je weer eens aan wordt gevallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook omgekeerd zie ik niet dat een besluit om geen lid te (willen) worden - door bv uit "eigen"belang neutraal te zijn - ook maar enige NATO toezegging of garantie zou moeten hebben.
Een gedachte dat de Oekrane dan kan rekenen op garanties uit het Kremlin, is vooral het sprookje dat dan niet goed afloopt. Een land dat zich laat dwingen tot een keuze is geen land maar een aanhanger van het regime dat haar onderdrukt.
Ik denk niet dat ze slapende honden willen wakker maken. Daarbij heeft het weinig nut aangezien half Nederland knetter lam feest loopt te vieren in een Pikachu pakquote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
WWIII-lockdown aankondigingen? Avondklok? Verplicht gasmaskers in winkels? 15 meter afstand houden?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Groot verschil volgens de FIFAquote:Op zondag 27 februari 2022 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rusland RFU gaat het WK winnen in de finale tegen Qatar, omdat de rest thuis blijft.
Als enkele grote voetballanden weigeren te gaan, dan trapt de FIFA Rusland er wel uit natuurlijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niet anders reageren? Wat moeten ze met Qatar dan?
Ook afblazen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou voorlopig doet Rusland niet eens mee dus ik weet niet wat je punt is.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Fake News.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kaag is goed en duidelijk bezig op OP1.
Dat zou je wel zeggen. Of er moet nog eoa troefkaart uit de hoge hoed getoverd worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar dat kan toch bijna niet waar zijn?! De legertop weet toch wel hoe ze zoiets moeten organiseren? Wat kan dat verklaren?
Verkopen ze geen toiletpapier bij bol?quote:Op zondag 27 februari 2022 22:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De meest verkochte spullen nu op bol.com...
Volgens sommige mensen is Rutte gewoon de schuld van allesquote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
WWIII-lockdown aankondigingen? Avondklok? Verplicht gasmaskers in winkels? 15 meter afstand houden?
Wat heeft Rutte hiermee te maken?
Het is lastig aan info te komen, maar wat ik begrijp is dat Rusland als ze Mariupol innemen ze in het zuiden hun doelstelling binnen handbereik hebben. Daarnaast dreigt dan omsingeling bij Donbas. Dus houd dat maar goed in de gaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat kan toch bijna niet waar zijn?! De legertop weet toch wel hoe ze zoiets moeten organiseren?
Op de wegen blijven ligt aan de geografie van Oekrane; een gemak is dat het vlak is. Een nadeel is dat het voor een groot deel te drassig is om van gebaande wegen af te gaan. Maar ja, als militair planner zou je daar rekening mee moeten houden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:08 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet wat voor prutsers er in de militaire top van Rusland zitten maar ecbt, wat een geknoei... Ik dacht eerst nog dat het bewust was om zo alvast een flink gat in de voorraden van Oekraine te slaan maar het lijkt erop dat dit gewoon de aanvalstactiek is/was...
Geen spreiding, door oorden trekken, op wegen blijven, geen luchtverdediging tijdens verplaatsingen etc. etc...
Als de FIFA het Russische team zou weigeren dan kan Qatar toch ook niet doorgaan vanwege de mensenrechtenschendingen daar…quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou voorlopig doet Rusland niet eens mee dus ik weet niet wat je punt is.
Nee, dat denkt Zelensky helemaal niet, die uitstekend op de hoogte is van zijn situatie die door Rusland wordt veroorzaakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lidmaatschap van Oekrane zal sowieso niet voor morgen zijn. Zoiets is niet in 'n dag geregeld, al denkt Zelensky van wel.
Maar neem aan dat Oekrane wel garanties wil.
Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als de FIFA het Russische team zou weigeren dan kan Qatar toch ook niet doorgaan vanwege de mensenrechtenschendingen daar…
Kloptquote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kaag is goed en duidelijk bezig op OP1.
Hem en de jonge hep wel kerona bedagt, hep op feesboek gestaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen is Rutte gewoon de schuld van alles
quote:Enkele lidstaten van de Europese Unie zijn bereid gevechtsvliegtuigen te leveren aan de Oekraense luchtmacht, zei hoofd Josep Borrell van het buitenlands beleid van de Europese Unie zondagavond.
Hij maakte niet duidelijk om welke typen gevechtsvliegtuigen het gaat en welke landen de vliegtuigen gaan leveren, maar vermoedelijk gaat het om toestellen van Russische makelij die in een aantal voormalige Warschaupact-staten, zoals Bulgarije, Slowakije en Polen, nog in gebruik zijn.
"De Oekraense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba zegt dat hij vliegtuigen nodig heeft die de Oekraners kunnen besturen", zei Borrell in Brussel na een virtuele bijeenkomst van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken over de crisis. "Sommige lidstaten beschikken over die vliegtuigen en we gaan ze leveren samen met andere bewapening die nodig is in een oorlog."
De lidstaten zijn bezorgd dat de crisis veroorzaakt door de Russische invasie van Oekrane kan overslaan naar onder meer Moldavi, Georgi en de westelijke Balkan, zei Borrell. "We maken ons zorgen over wat er in de regio kan gebeuren. We zijn bang dat Rusland niet stopt in Oekrane en dat de buurlanden onder Russische invloed komen te staan."
Tevens kondigde Borrell aan dat Polen bereid is om als logistiek centrum te fungeren voor het transport van wapens naar Oekrane.
Ja, dan gaan ze wel overstag uiteraard. Ze gaan het niet laten gebeuren dat Rusland (of hoe het heet straks) zonder te spelen wereldkampioen wordt.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als enkele grote voetballanden weigeren te gaan, dan trapt de FIFA Rusland er wel uit natuurlijk.
Exact. Lijkt niet gedaan te zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:12 schreef HiZ het volgende:
Op de wegen blijven ligt aan de geografie van Oekrane; een gemak is dat het vlak is. Een nadeel is dat het voor een groot deel te drassig is om van gebaande wegen af te gaan. Maar ja, als militair planner zou je daar rekening mee moeten houden.
Ja als je zo gaat redeneren kun je bijna helemaal nrgens meer voetballen!quote:Op zondag 27 februari 2022 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als de FIFA het Russische team zou weigeren dan kan Qatar toch ook niet doorgaan vanwege de mensenrechtenschendingen daar…
Russische jochies die er ingeluisd zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef polderturk het volgende:
Oekraense soldaat spreekt Russen toe.
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
Het is wel een beetje irritant als er drie keer per kwartier dezelfde twitterberichten worden gepost van anderhalf uur geleden.quote:
Voorlopig niet maar het is meer om Polen, Zweden en Tsjechi te steunen en extra druk op de FIFA te zetten om de Russen voorlopig uit te sluiten.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wanneer speelt Nederland tegen Rusland?
Maar ze kunnen zich wel nog via de playoffs kwalificeren, en daarbij zitten ze in een bracket met allemaal landen die weigeren tegen Rusland te spel. Dat zou de FIFA dan weer met een reglementair verlies kunnen bestraffen en dan kunnen de Russen zonder ooit gespeeld te hebben de tickets naar Qatar boeken.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien eens kappen met 10x hetzelfde te postenquote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:12 schreef michaelmoore het volgende:
Iedereen praat nu over de NATO
We zijn in oorlog , OOK TURKIJE
sommigen komen uit sevastopol, dat is de krim ,dat waren 3 jaar terug nog Oekrainersquote:Op zondag 27 februari 2022 23:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Russische jochies die er ingeluisd zijn.
Zelensky hengelt al een tijdje naar lidmaatschap van de NAVO h...quote:Op zondag 27 februari 2022 23:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat denkt Zelensky helemaal niet, die uitstekend op de hoogte is van zijn situatie die door Rusland wordt veroorzaakt.
Ik had nog niet gezien. Chill.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Misschien eens kappen met 10x hetzelfde te posten
Dus houden ze zich wijselijk afzijdig in deze.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja als je zo gaat redeneren kun je bijna helemaal nrgens meer voetballen!
8 Jaar geleden lieverd. De tijd vliegt....quote:Op zondag 27 februari 2022 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sommigen komen uit sevastopol, dat is de krim ,dat waren 3 jaar terug nog Oekrainers
Die heeft een boek gedrukt en is klaar.quote:
Want dat is verboden of zo?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zelensky hengelt al een tijdje naar lidmaatschap van de NAVO h...
Geen enkele reden voor de KNVB nu al een statement uit te brengen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef PirE het volgende:
[..]
Voorlopig niet maar het is meer om Polen, Zweden en Tsjechi te steunen en extra druk op de FIFA te zetten om de Russen voorlopig uit te sluiten.
Sport is natuurlijk wel gewoon heel relevant om een politiek statement mee te makenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
wie geeft een fok om fifa en voetbal nu
Ah, verrassend. Zou toch niet gebeuren? Wel super dat er dan een land met 44 miljoen inwoners bij komt, waardoor ze direct de vijfde plek qua zetels in het EP krijgen, net onder Spanje. Meer dan twee keer zoveel als Nederland. Mogen landen als Polen en Oekrane lekker gaan beslissen over onze toekomst en uitgaven. Zin in!quote:
En dat mag hij. En dat mag Oekrane.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt hier niet van twee walletjes eten..... daarom kies wat je democratisch wil kiezen en ga je kiezers geen worsten voorhouden dat al het er op aan komt ze toich wel worden geholpen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neem aan dat ze dat wel willen. De Russen vertrouwen ze vast niet meer. Als je dan toch neutraal blijft, wil je wel enige zekerheid voor het geval dat je weer eens aan wordt gevallen.
Al besprokenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als een tweet ouder dan een uur is kan je er vanuit gaan dat het al gepost is. Tenzij het vrij obscuur is
Eens, maar je kan ook begrijpen dat niet iedereen 24/7 hier zit of 10 topics terug kan lezen. De topics gaan snel en "al besproken" voegt ook weinig toe. Je kan het gewoon negeren als het al besproken is, misschien dat iemand wel wil reageren of er nog over wil discusseren.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is wel een beetje irritant als er drie keer per kwartier dezelfde twitterberichten worden gepost van anderhalf uur geleden.
Vast, maar zolang die landverrader niet op een sanctielijst staat is het nog niet genoeg geweest.quote:
Misschien dat gewoon even afwachten in plaats van statements eisen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze kunnen zich wel nog via de playoffs kwalificeren, en daarbij zitten ze in een bracket met allemaal landen die weigeren tegen Rusland te spel. Dat zou de FIFA dan weer met een reglementair verlies kunnen bestraffen en dan kunnen de Russen zonder ooit gespeeld te hebben de tickets naar Qatar boeken.
Zie hem dan eerst maar te vinden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef einzeinz het volgende:
Kunnen ze niet gewoon Poetin uitschakelen?
Ze hebben wel een kwalificatiepoule gespeeld. Dus ze zouden dan niet naar het WK gaan zonder ooit ervoor gespeeld te hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze kunnen zich wel nog via de playoffs kwalificeren, en daarbij zitten ze in een bracket met allemaal landen die weigeren tegen Rusland te spel. Dat zou de FIFA dan weer met een reglementair verlies kunnen bestraffen en dan kunnen de Russen zonder ooit gespeeld te hebben de tickets naar Qatar boeken.
Wie is 'ze'?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef einzeinz het volgende:
Denk aan 1973 Chili, zoek maar eens op.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien dat gewoon even afwachten in plaats van statements eisen.
Ja, de FIA doet dat wat makkelijker en sneller.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sport is natuurlijk wel gewoon heel relevant om een politiek statement mee te maken
Vraag even waar en hoe laat het hem schikt…quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef einzeinz het volgende:
Nee, tuurlijk niet, weet je wat een lang proces dat wel niet is. Is gewoon een beetje lief doen tegen een land dat het zwaar heeft. Boodschap is dat ze wel welkom zijn wat betreft Ursulaquote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, verrassend. Zou toch niet gebeuren? Wel super dat er dan een land met 44 miljoen inwoners bij komt, waardoor ze direct de vijfde plek qua zetels in het EP krijgen, net onder Spanje. Meer dan twee keer zoveel als Nederland. Mogen landen als Polen en Oekrane lekker gaan beslissen over onze toekomst en uitgaven. Zin in!
Als Tsjechi, Zweden en Polen weigeren te spelen doet Rusland mee.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Al besproken.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef einzeinz het volgende:
Leuk dat ze dat wil, maar ze gaat er niet over en Oekrane voldoet niet aan talloze voorwaarden.quote:
Ik zou met Rusland naast me en Wit-Rusland boven me niet hengelen, maar smeken en eisen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, eerlijk gezegd, maar hoe dan ook hoeft de KNVB daar nu nog niets over te zeggen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Tsjechi, Zweden en Polen weigeren te spelen doet Rusland mee.
Kan die Ursula-kut niet gewoon even stoppen met olie op het vuur gooien???quote:
Ik ben er niet tegen, maar als dit de lijn is, dan is in ieder het Oekranse volk binnenkort lid van de EU 🤓quote:
Opstaan tegen die communistische Stalinist is ruim voldoende...quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Leuk dat ze dat wil, maar ze gaat er niet over en Oekrane voldoet niet aan talloze voorwaarden.
Hehehe, dan zullen al die links-liberale figuren die nu zo graag Oekrane bij de EU trekken nog kunnen lachen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, verrassend. Zou toch niet gebeuren? Wel super dat er dan een land met 44 miljoen inwoners bij komt, waardoor ze direct de vijfde plek qua zetels in het EP krijgen, net onder Spanje. Meer dan twee keer zoveel als Nederland. Mogen landen als Polen en Oekrane lekker gaan beslissen over onze toekomst en uitgaven. Zin in!
Nouja, dan maakt de FIFA toch wel een impliciete keuze.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, eerlijk gezegd, maar hoe dan ook hoeft de KNVB daar nu nog niets over te zeggen.
Want ? Of zit je nu geluid te maken ? Kijk straks nog maar even terug wat en hoe ze dat zei.quote:
Wie heeft het over kiezers worsten voorhouden? Ik zeg gewoon dat Oekrane garanties zal willen hebben. En niet van Rusland, want die vertrouwen ze vast niet meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je kunt hier niet van twee walletjes eten..... daarom kies wat je democratisch wil kiezen en ga je kiezers geen worsten voorhouden dat al het er op aan komt ze toich wel worden geholpen.
Dan blijft nog steeds dat de KNVB er nu nog niets van hoeft te vinden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, dan maakt de FIFA toch wel een impliciete keuze.
Ah, de Baudeteska is gearriveerd.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan die Ursula-kut niet gewoon even stoppen met olie op het vuur gooien???![]()
![]()
We zitten met nucleaire wapens op scherp en een oorlog in Europa. Die _elk_ moment volledig, maar dan ook compleet n totaal uit de hand kan lopen. Voor iedereen in Europa.
Omdat Oekrane zo nodig bij de EU wil/moet.
Tief op vuige steuk-heks
Beter twitter je iets de-escalerends.
Ik wil geen oorlog hier en al helemaal niet omdat jij zo nodig Oekrane bij de EU wil hebben. Stuk verdriet
Jij snapt er weinig vanquote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
We zitten met nucleaire wapens op scherp en een oorlog in Europa. Die _elk_ moment volledig, maar dan ook compleet n totaal uit de hand kan lopen. Voor iedereen in Europa.
Tief op vuige steuk-heks
Ik wil geen oorlog hier en al helemaal niet omdat jij zo nodig Oekrane bij de EU wil hebben. Stuk verdriet
Ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:21 schreef PzKpfw het volgende:
Zou Putin oprecht de verwachting hebben gehad dat de Oekraners zich, wellicht uit angst, al snel zouden overgeven?
Vertaling klopt van geen kant.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Russische jochies die er ingeluisd zijn.
Had je opa soms een zwart uniform aan?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
Walgelijke man.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
Jij snapt er ook weinig vanquote:Op zondag 27 februari 2022 23:22 schreef Complotwappie het volgende:
Man man man, twee maanden geleden moest iedereen op slot en grendel (grondrechten incluis) omdat we een paar bejaarden wat extra dagen wilden geven en nu willen we alles en iedereen en al hun moeders opofferen om Oekrane bij de EU te krijgen.
Angsthaas.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
Het is veel verstandiger om toe te geven als je bedreigd wordt he? Stuur meteen de sleutels van je huis naar het Kremlin dumbo.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:22 schreef Complotwappie het volgende:
Man man man, twee maanden geleden moest iedereen op slot en grendel (grondrechten incluis) omdat we een paar bejaarden wat extra dagen wilden geven en nu willen we alles en iedereen en al hun moeders opofferen om Oekrane bij de EU te krijgen.
En hij heeft gelijk gehad. Getuige de huidige situatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat mag hij. En dat mag Oekrane.
Geen populaire mening maar ik vraag me toch af of we straks vergunningen moeten uitdelen als in Oekraine een autoritair regime wordt genstalleerd dat wel stabiliteit kan bieden. Dit zijn serieuze aantallen vluchtelingen.quote:
Of hij geloofde gewoon in zijn eigen sprookje dat hij door de bevolking als een bevrijder gezien zou worden? Geen idee ....quote:Op zondag 27 februari 2022 23:21 schreef PzKpfw het volgende:
Zou Putin oprecht de verwachting hebben gehad dat de Oekraners zich, wellicht uit angst, al snel zouden overgeven?
Is al besproken man.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Tsjechi, Zweden en Polen weigeren te spelen doet Rusland mee.
Denk niet dat berhaupt een van de voorwaarden is, anders was Turkije decennia terug al toegelaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Opstaan tegen die communistische Stalinist is ruim voldoende...
Dat gaat Putin natuurlijk never nooit niet toestaan. Zeker niet onder de huidige omstandigheden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben er niet tegen, maar als dit de lijn is, dan is in ieder het Oekranse volk binnenkort lid van de EU 🤓
Ukraine is een enorm corrupt land. In hindsight hadden we zelfs een Italie en Griekenland er niet bij moeten nemen, maar Ukraine is momenteel nog een paar gradaties erger. Al neemt dat niet weg dat nu de hele wereld en facebook geel/blauw kleurt natuurlijk. Na de oorlog realiseert men hopelijk weer dat Ukraine nog heel wat moet verbeteren willen ze kunnen toetreden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hehehe, dan zullen al die links-liberale figuren die nu zo graag Oekrane bij de EU trekken nog kunnen lachen.![]()
Ik ben wel voorstander van een EU-lidmaatschap van de Oekrane, maar puur omdat er dan een flinke conservatieve stem bij komt.
De workforce kunnen de meeste EU-landen ook wel goed gebruiken. Maar andere kant van de medaille is dat Oekrane zelf al een problematische demografische toestand heeft en het dan niet helpt als een groot deel van de beroepsbevolking naar het westen trekt.
Ik twijfel dan ook aan de authenticiteit, het heeft namelijk een hoog Pallywood gehalte.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:22 schreef Godshand het volgende:
Officieel mogen die tweets met krijgsgevangene Russische militairen die hun ouders bellen niet. Krijgsgevangenen mogen namelijk niet publiek worden tentoon gesteld aan het publiek van het land/landen waar ze niet vandaan komen, volgens het oorlogsrecht. Maar dat oorlogsrecht komt nog volgens mij uit de tijd van voor mobieltjes en apps...
Zal helemaal van de omstandigheden afhangen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen populaire mening maar ik vraag me toch af of we straks vergunningen moeten uitdelen als in Oekraine een autoritair regime wordt genstalleerd dat wel stabiliteit kan bieden. Dit zijn serieuze aantallen vluchtelingen.
Het boeit hem geen reet, Oekrane moet gewoon onder Russische invloedssfeer. Hoe maakt hem niet uit, al duurt het maanden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Of hij geloofde gewoon in zijn eigen sprookje dat hij door de bevolking als een bevrijder gezien zou worden? Geen idee ....
Rutte, hij was nog niet begonnen over dat Rutte verantwoordelijk was.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, de Baudeteska is gearriveerd.
Allemaal de schuld van de EU/NAVO/Biden/Kaag... mis ik nog iemand? Hebben we dat maar vast gehad.
Meneer wil geen oorlog... Die is er al, Trump fanboy...
Ik was in 2009 zelf op de krimquote:Op zondag 27 februari 2022 23:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
8 Jaar geleden lieverd. De tijd vliegt....
Oekrane als land komt natuurlijk te vervallen na een eventuele Russische regeringsovername.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen populaire mening maar ik vraag me toch af of we straks vergunningen moeten uitdelen als in Oekraine een autoritair regime wordt genstalleerd dat wel stabiliteit kan bieden. Dit zijn serieuze aantallen vluchtelingen.
Ja ik zit hier natuurlijk DE HELE DAG te kijken wat Pietje en Jantje hier voor rotzooi spuien.quote:
Lezen?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat gaat Putin natuurlijk never nooit niet toestaan. Zeker niet onder de huidige omstandigheden.
Ze voldoen niet aan de voorwaarden. Maar mooie incentive voor ze om na te streven. Toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:24 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ukraine is een enorm corrupt land. In hindsight hadden we zelfs een Italie en Griekenland er niet bij moeten nemen, maar Ukraine is momenteel nog een paar gradaties erger. Al neemt dat niet weg dat nu de hele wereld en facebook geel/blauw kleurt natuurlijk. Na de oorlog realiseert men hopelijk weer dat Ukraine nog heel wat moet verbeteren willen ze kunnen toetreden.
Wat klopt er allemaal niet aan dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertaling klopt van geen kant.
Denk nog steeds dat dat heel lastig gaat zijn. Je kan daar een puppet installeren, maar dan moet je er ook nog voor zorgen dat je de bevolking onder controle blijft houden. Dat gaat veel geld en moeite kosten. Geld raakt straks een keer op en als de sancties aanblijven dan zie ik de bevolking in Rusland ook echt wel langzaam maar zeker in actie komen. Het piept en kraakt nu al.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het boeit hem geen reet, Oekrane moet gewoon onder Russische invloedssfeer. Hoe maakt hem niet uit, al duurt het maanden.
Ja. Is goed.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Amerika heeft een smerige plan dat lopende is. Ze hebben Rusland geprovoceerd met Oekraine. Resultaat is oorlog.
Het volgende doelwit is Turkije. Ze gaan Turkije provoceren via Griekenland en zo een nieuwe oorlog uitlokken.
Turkije bevindt zich in een zeer lastige situatie.
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Amerika heeft een smerige plan dat lopende is. Ze hebben Rusland geprovoceerd met Oekraine. Resultaat is oorlog.
Het volgende doelwit is Turkije. Ze gaan Turkije provoceren via Griekenland en zo een nieuwe oorlog uitlokken.
Economie van Turkije is in elk geval makkelijk te slopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Wtf staat hier allemaal?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Bedankt Thierry.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Ben jij niet Russisch?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
Wablief.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Je glazen bol is kapot.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Dat deden ze al, maar ze zijn nog ver verwijderd. (bron: Mijn Ukrainse collega, wiens ouders momenteel in een schuilkelder in Kiev overnachten)quote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze voldoen niet aan de voorwaarden. Maar mooie incentive voor ze om na te streven. Toch?
Dat doet Erdo zelf aan heel vakkundigquote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Economie van Turkije is in elk geval makkelijk te slopen.
Hoezo dit dan ineens?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Dat lidstaten dat bereid zijn is iets anders of dat de Oekraners er iets aan zullen hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:13 schreef SoldMayor het volgende:.. Enkele lidstaten van de Europese Unie zijn bereid gevechtsvliegtuigen te leveren aan de Oekraense luchtmacht, zei hoofd Josep Borrell van het buitenlands beleid van de Europese Unie zondagavond.....
Ze hebben wel snel Nederlands geleerdquote:Op zondag 27 februari 2022 23:27 schreef eenjongen... het volgende:
Je zou zeggen dat Fok! totaal niet belangrijk is voor Rusland, maar als ik het zo bekijk hebben ze hier ook het trollenleger op af gestuurd
laat dat maar aan ome Erdo zelf overquote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Economie van Turkije is in elk geval makkelijk te slopen.
Ga naar bed psychopaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Oh nouja zelfde niveau trollquote:
Heb je weer je medicijnronde gemist?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Ik heb niet het idee dat deze user ze allemaal op een rijtje heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Om tot die conclusie te komen hoef ik niet naar Kaag in dat nare programma te kijken.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want ? Of zit je nu geluid te maken ? Kijk straks nog maar even terug wat en hoe ze dat zei.
Kaag is wmb al MinFin & VicPM helder bezig en doet duidelijke uitspraken door samenhevat duidelijk te maken dat Putin knetter is geworden en zelfs Duitsland een paar dagen tijd 180 qua beleid is gedraaid etc.etc.
Precies, lekker laten zitten daar.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:28 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
laat dat maar aan ome Erdo zelf over
En captain planet.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bent een bluffer je blijft een bluffer.
Wel grappig dat er vroeger zoveel kinderseries over het milieu gingen.. of nouja zoveel de bluffers en seabert sowieso wel.
Op tweakers worden ze gebandquote:Op zondag 27 februari 2022 23:27 schreef eenjongen... het volgende:
Je zou zeggen dat Fok! totaal niet belangrijk is voor Rusland, maar als ik het zo bekijk hebben ze hier ook het trollenleger op af gestuurd
Je hebt maar een klein groepje nodig die Rusland propaganda verspreidt in het Westen. Dat vervolgens door genoeg useful idiots verspreid wordt.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:27 schreef eenjongen... het volgende:
Zou mooi zijn. Veel inwoners en dus veel stemmen. En ze stemmen daar niet op partijen die boeren terroriseren en zich bezighouden met gendergeneuzel.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:28 schreef Cherni het volgende:
Je kunt nu niet anders dan de Oekrane bij de EU voegen als ze dat willen. Je kunt nu niet dat land in een puinhoop achterlaten als de Russen daar opgerot zijn. Zeker nu er tal van wapens geleverd worden. Daar maak ik mij wel wat zorgen over als je de Oekrane niet steunt als die Russen opgerot zijn.
Het wordt pas precair voor Poetin als zijn generaals hem willen gaan arresteren.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat dat heel lastig gaat zijn. Je kan daar een puppet installeren, maar dan moet je er ook nog voor zorgen dat je de bevolking onder controle blijft houden. Dat gaat veel geld en moeite kosten. Geld raakt straks een keer op en als de sancties aanblijven dan zie ik de bevolking in Rusland ook echt wel langzaam maar zeker in actie komen. Het piept en kraakt nu al.
Niet op reageren, WerkPerd en PolderTurk zijn trollen die in elke post iets moeten zeggen over Turkije, als ze daar reacties op krijgen, dan gaat hun hartje sneller kloppen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Zo had ik het nog niet bekeken. Goed punt.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat deze user ze allemaal op een rijtje heeft.
Van jou had ik enigzins wel verwacht dat je verstand zou hebben van geopolitiek. Men begrijpt nog steeds niet dat Amerika zijn hegemonie probeert te redden en daarvoor bloedbaden start.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Anton91 het volgende:
Ik vraag mij af of ik er niet verstandig aan doe om even een paar weekjes naar Afrika te gaan en dan te bekijken hoe of wat. In de drie dagen dat de oorlog bezig is, is het gigantisch snel gescaleerd.
Ok Gordon.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Anton91 het volgende:
Ik vraag mij af of ik er niet verstandig aan doe om even een paar weekjes naar Afrika te gaan en dan te bekijken hoe of wat. In de drie dagen dat de oorlog bezig is, is het gigantisch snel gescaleerd.
Nee ik ben niet Russisch.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben jij niet Russisch?
Niet dat dat uitmaakt hoor. Want er zijn natuurlijk ook Russen tegen Putin
Trkiye is nato lidquote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Van jou had ik enigzins wel verwacht dat je verstand zou hebben van geopolitiek. Men begrijpt nog steeds niet dat Amerika zijn hegemonie probeert te redden en daarvoor bloedbaden start.
Turkije heeft goede banden met Rusland. Vrij logisch dat Turkije ook uit de weg geruimd moet worden. Vooral omdat Turkije de plannen van Amerikanen in Syrie heeft gesaboteerd.
Tijd zal het laten zien
Over bereikbaarheid.....quote:
meer serieus:quote:Nederlanders vragen nog wel eens of het niet koud is hier, alsof dat erg is. Nee, maart en april zijn de ergste maanden. De enorme berg sneeuw verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Een stromende brei van water, modder, pekel en rotzooi vult de straten.
bron: blog
quote:bron: [url= https://edition.cnn.com/2(...)alant/index.html]cnn[/url]
.... As the New York Times reported last month, "Some intelligence officials believe the muds of late March in Ukraine could be the country's best defense." But until Putin shows his hand, it's impossible to know what he has in mind, and any action need not involve ground forces at all. ....
Daar zul je wel behoorlijk wat energie in moeten steken. Dat is waar.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Veel inwoners en dus veel stemmen. En ze stemmen daar niet op partijen die boeren terroriseren en zich bezighouden met gendergeneuzel.
De enige die hier een bloedbad is gestart is die Stalinist in Moskou.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Van jou had ik enigzins wel verwacht dat je verstand zou hebben van geopolitiek. Men begrijpt nog steeds niet dat Amerika zijn hegemonie probeert te redden en daarvoor bloedbaden start.
Turkije heeft goede banden met Rusland. Vrij logisch dat Turkije ook uit de weg geruimd moet worden. Vooral omdat Turkije de plannen van Amerikanen in Syrie heeft gesaboteerd.
Tijd zal het laten zien
Hoe krijg je het je toetsenbord uitquote:Op zondag 27 februari 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee ik ben niet Russisch.
Ik ben wel tegen hetgeen de EU/VS/UK doet. Die hebben Oekrane een worst voorgehouden. Terwijl Putin meermaals gezegd heeft het niet te zullen accepteren.
De mensen in Oekrane zijn een loer gedraaid door "ons" en wat doen de mensen die daar voor verantwoordelijk waren nu? Non-stop olie op het vuur gooien.
Dit gaat slecht aflopen voor Europaals we niet uitkijken.
Verder heb ik zeker te doen met de mensen in Oekrane. Ik vind alleen dat we het er niet beter op maken door juist hetgeen te roepen en te doen waarvan Rusland heeft gezegd daar ligt de grens.
Turkije heeft indirect misschien wel meeste schade aan materiaal van Rusland toegebracht met al die Bayraktars ....quote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Tijd zal het laten zien
En hoe komt het dat Rusland bepaalt wat een andere soevereine staat doet?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben wel tegen hetgeen de EU/VS/UK doet. Die hebben Oekrane een worst voorgehouden. Terwijl Putin meermaals gezegd heeft het niet te zullen accepteren.
De mensen in Oekrane zijn een loer gedraaid door "ons" en wat doen de mensen die daar voor verantwoordelijk waren nu? Non-stop olie op het vuur gooien.
Verder heb ik zeker te doen met de mensen in Oekrane. Ik vind alleen dat we het er niet beter op maken door juist hetgeen te roepen en te doen waarvan Rusland heeft gezegd daar ligt de grens.
100% eens hiermee, hele rare tweet van zon hooggeplaatst persoon. Lekkr de-escaletend maar niet heus.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
Zo werkt geopolitiek.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
En hoe komt het dat Rusland bepaalt wat een andere soevereine staat doet?
Je bent gewoon een laf mannetje dat het wel best vindt Putin even bepaald wat een soevereine natie wel of niet mag doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, zou dan ergens in een zelfvoorzienend dorpje gaan zitten. Daar zullen er vast geen bommen vallenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:31 schreef Anton91 het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Tief op vuige steuk-heks
Is de plaatselijke GGZ in dit topic leeggelopen het afgelopen uur?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Succes met die nuke in je achtertuin. Omdat jij zo graag een corrupt land erbij wilde hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit
Het is allemaal de schuld van Saoedi-Arabi.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Totaal niet relevant nu. Ik ben tegen Oekrane bij EU (in ieder geval de komende weet ik veel hoeveel jaar). Maar ik ben 100% voor een vrij Oekrane en ik steun zowel de Oekraense bevolking als het Oekraense leger zoveel ik kan.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:27 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat deden ze al, maar ze zijn nog ver verwijderd. (bron: Mijn Ukrainse collega, wiens ouders momenteel in een schuilkelder in Kiev overnachten)
Ik denk van wel. Beide landen hebben weinig belang bij een langlopend conflict.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef BMW1993 het volgende:
Verwachten jullie trouwens dat het gesprek tussen Rusland en Oekrane wat gaat opleveren komende maandag?
Of zal de oorlog nog meer gaan escaleren, in de zin van dat ze van Kiev een tweede Aleppo maken...
Ja, precies, Oekraners willen en kunnen niets zelf, die zijn 'een worst' voorgehouden... Hou toch op man. Je bent de zoveelste FvD-adept die hier z'n persoonlijke vendetta tegen alles van Hillary Clinton tot de studentenafdeling van de Roermondse D'66 fractie inzet om een plasje te doen over een geopolitieke kwestie (en oorlog) waar je verder de ballen verstand van hebt.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Bezuinigingen hequote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Is de plaatselijke GGZ in dit topic leeggelopen het afgelopen uur?
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Succes met die nuke in je achtertuin. Omdat jij zo graag een corrupt land erbij wilde hebben.
Ja bedankt, was nog niet eerder gepost.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:34 schreef speknek het volgende:
Zie hier het plan.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Misschien moet 'ie voor de grap 'n uitkering aanvragen daar en 'n sociale huurwoning eisen. En dan niet werken, zodat 'ie genoeg tijd heeft om daar vrouwen lastig te vallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, zou dan ergens in een zelfvoorzienend dorpje gaan zitten. Daar zullen er vast geen bommen vallen
Een definitieve oplossing voor het Oekraine vraagstuk.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:34 schreef speknek het volgende:
Zie hier het plan.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik verwacht vooral dat Zelensky in de val gelokt zal worden. Enmaal hij over de grens komt kan hij in theorie opgepakt worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef BMW1993 het volgende:
Verwachten jullie trouwens dat het gesprek tussen Rusland en Oekrane wat gaat opleveren komende maandag?
Of zal de oorlog nog meer gaan escaleren, in de zin van dat ze van Kiev een tweede Aleppo maken...
Je opa wees zeker de Joden aan zodat hij zeker was van geen nukes in zijn achtertuin?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Succes met die nuke in je achtertuin. Omdat jij zo graag een corrupt land erbij wilde hebben.
Past wel in de cancel-cultuur. Is helemaal hip om nu tegenstanders overal van te cancellenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kan zo zijn lidmaatschap verliezen. NATO is niet betrouwbaar.
Zelensky gaat daar zelf niet heen he.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik verwacht vooral dat Zelensky in de val gelokt zal worden. Enmaal hij over de grens komt kan hij in theorie opgepakt worden.
Gaat 'ie zelf wel?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik verwacht vooral dat Zelensky in de val gelokt zal worden. Enmaal hij over de grens komt kan hij in theorie opgepakt worden.
Nee ik vind dat zeker niet best. Maar het is wel iets wat het westen zelf gecreerd heeft. Daar kan je het mee oneens zijn, maar dat maakt niet uit, het is een feit namelijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je bent gewoon een laf mannetje dat het wel best vindt Putin even bepaald wat een soevereine natie wel of niet mag doen.
We zijn gered door de Omicron variant die erg mild bleek, dit was overigens al een maand geleden bekend.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef einzeinz het volgende:
Bestaat corona eigenlijk nog? Ik hoor er al een week niets meer over.
Niet gek dat jij ook een anti-vaxxer bentquote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooi staaltje propaganda... Wat begrijp je niet aan een soevereine staat?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Net als de Russen schijnbaar zelf doen komen de trollen ook in golven. Het ene moment is het rustig, dan zijn er ineens een stuk of 8 tegelijk actief in het topic en een kwartier later naaien ze hem allemaal weer eruit.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Is de plaatselijke GGZ in dit topic leeggelopen het afgelopen uur?
Zou niet verstandig zijn.quote:
Wat zijn we het Amerikaanse kunstwerk in Afghanistan, Irak, Libie en Syrie toch snel vergeten zeg. Bloed van paar miljoen mensen was zeker niet genoeg om het kunstwerk interessant te vinden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige die hier een bloedbad is gestart is die Stalinist in Moskou.
Dan moet er wel ruimte zijn om over iets te onderhandelen… misschien De Krim als concessie, aangezien daar ook een ruime meerderheid etnische Russen wonen vanuit Oekrane, maar buiten dat?!quote:Op zondag 27 februari 2022 23:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk van wel. Beide landen hebben weinig belang bij een langlopend conflict.
Altijd deze kulargumenten, geloof je dat gelul nu echt zelf?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee ik vind dat zeker niet best. Maar het is wel iets wat het westen zelf gecreerd heeft. Daar kan je het mee oneens zijn, maar dat maakt niet uit, het is een feit namelijk.
Rusland is in deze zeker de agressor, maar het Westen heeft in deze situatie ook een deel schuld aan. En doet nu niets anders dan olie op het vuur gooien. Ipv de-escaleren.
Maar Oekrane in de EU te willen sluizen vanwege deze ellende met Rusland is ook weer totale onzin.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze voldoen niet aan de voorwaarden. Maar mooie incentive voor ze om na te streven. Toch?
Dat telt alleen als het tegen negers en ander bruin volk is.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi staaltje propaganda... Wat begrijp je niet aan een soevereine staat?
Jij denkt dat hij huppelend de grens over gaat steken ofzo? Hij gaat echt niet zelf hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Het gaat hier om SU-vliegtuigen als ik met niet vergis.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat lidstaten dat bereid zijn is iets anders of dat de Oekraners er iets aan zullen hebben.
Er zullen zeker veel Oekraners zijn die een vliegtuig kunnen besturen maar het besturen van een F16, laat staan F35, vraagt naast de piloot vooral een compleet ondersteunend onderhoudsteam en netwerk dat een stuk lastiger is te verkrijgen.
Het is in dit verband verder ondenkbaar dat die vliegende Oekraners met hun jet dan hun uitvalsbasis kunnen hebben op/in EU, laat staan NATO gebied.
Kortom, leuk verhaal en daarmee is dan ook alles gezegd.
Denk je nou serieus dat Poetin zijn troepen weg had gehaald als de NAVO had toegezegd dat Oekrane nooit lid zou worden? Dan ben je nog debieler dan dat je hier al laat blijken en dat is op zich een hele prestatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat jij in het verkeerde topic zit Mohammed.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat zijn we het Amerikaanse kunstwerk in Afghanistan, Irak, Libie en Syrie toch snel vergeten zeg. Bloed van paar miljoen mensen was zeker niet genoeg om het kunstwerk interessant te vinden.
Over Luhansk en Donetsk was al afgesproken dat die meer zelfbestuur moeten krijgen. Dus op zoiets zal het wel uitdraaien.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan moet er wel ruimte zijn om over iets te onderhandelen… misschien De Krim als concessie, aangezien daar ook een ruime meerderheid etnische Russen wonen vanuit Oekrane, maar buiten dat?!
Ik zou ze er gewoon bij halen. Het deel van overblijft dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:39 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Maar Oekrane in de EU te willen sluizen vanwege deze ellende met Rusland is ook weer totale onzin.
Laat hun maar eerst eens het land op orde krijgen zonder dat daar een belofte van EU lidmaatschap achter zit. En laat de EU dan kijken of het land economisch en sociaal past binnen de unie.
Op Urk en Assen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef einzeinz het volgende:
Waar zou Poetin die nuke op richten?
Brussel dan? Als vestigingsplaats van de NAVO en SWIFT.
Zwaargewapende neutraliteit, maar vooralsnog blijft Rusland eisen dat een neutraal Oekrane geen wapens uit het Westen kan kopen (en dus in de praktijk volledig afhankelijk van Rusland is).quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan moet er wel ruimte zijn om over iets te onderhandelen… misschien De Krim als concessie, aangezien daar ook een ruime meerderheid etnische Russen wonen vanuit Oekrane, maar buiten dat?!
Leg eens uit wat de Amerikanen precies hebben gedaan in Syri.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat zijn we het Amerikaanse kunstwerk in Afghanistan, Irak, Libie en Syrie toch snel vergeten zeg. Bloed van paar miljoen mensen was zeker niet genoeg om het kunstwerk interessant te vinden.
Alleen als Putin ook zelf gaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zelensky gaat daar zelf niet heen he.
Ik snap nog steeds niet dat jij geen permanente ban hebt, je vertegenwoordigd je hier als een radicaal al jaren lang, en hebt nog gedreigd Giethoorn aan te vallen.. En niemand doet er wat tegen.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In Putin zijn toespraak zei die:quote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef einzeinz het volgende:
Mooi vredesgebaar.quote:
MEDIAHYPEDquote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef einzeinz het volgende:
Jeetje.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Ja, zal dat besef bij de Oekrainers ook doordringen ? Dat sommigen liever een Oekraine in een jaren lange oorlog zien omdat dat hun rivaal Rusland verzwakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk van wel. Beide landen hebben weinig belang bij een langlopend conflict.
Dit. Straks krijg je hetzelfde gezeik met Oekrane in de EU, als met Polen, Hongarije en Tsjechi/Slowakije.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:39 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Maar Oekrane in de EU te willen sluizen vanwege deze ellende met Rusland is ook weer totale onzin.
Laat hun maar eerst eens het land op orde krijgen zonder dat daar een belofte van EU lidmaatschap achter zit. En laat de EU dan kijken of het land economisch en sociaal past binnen de unie.
Je zou denken dat je met artillerie die shit stuk voor stuk zou kunnen opblazenquote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Check die enorm lange rij Russische voertuigen buiten Kyiv, (klik op het plaatje om in te zoomen)
[ afbeelding ]
Geen alcohol verkoop na 20.00 uur natuurlijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:41 schreef Salina het volgende:
[..]
Jeetje.
Wat erg!
![]()
Hoe kunnen WE dit stoppen?
Die zijn thans vooral bezig hun territoriale integriteit te verdedigen, gok ik. Omdat iemand is binnengevallen, denk ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, zal dat besef bij de Oekrainers ook doordringen ? Dat sommigen liever een Oekraine in een jaren lange oorlog zien omdat dat hun rivaal Rusland verzwakt.
Het centrale probleem is natuurlijk dat onderhandelingen met iemand die je aantoonbaar niet kunt vertrouwen dubbel zo moeilijk zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Over Luhansk en Donetsk was al afgesproken dat die meer zelfbestuur moeten krijgen. Dus op zoiets zal het wel uitdraaien.
De situatie Oekrane is al 10 jaar onveranderd. Er zijn handelsakkoorden gesloten. Nou nou. Dat is wel even een invasie waard inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:25 schreef Werkperd het volgende:
Nee, Brussel is verder niet zo boeiend. Nieuw hoofdkantoor heb je zo ergens betrokken. Denk eerder belangrijke militaire bases/punten of havens.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef einzeinz het volgende:
Drone...stukken effectiever.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Je zou denken dat je met artillerie die shit stuk voor stuk zou kunnen opblazen
Op sky hadden ze daar meerdere dingen vanquote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Check die enorm lange rij Russische voertuigen buiten Kyiv, (klik op het plaatje om in te zoomen)
[ afbeelding ]
Al besproken.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk gewoon even verder, dat is je eigen fout. Ik snap dit soort gezeur echt niet, en komt altijd van de grootste coronawappies. Er zijn nog genoeg berichten over corona, maar als jij alleen klikt op Ruslandartikelen dan zie je het niet nee, maar je hebt ook niet echt gekeken.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef einzeinz het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef einzeinz het volgende:
Dat zou dom zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:41 schreef hangtime het volgende:
[..]
In Putin zijn toespraak zei die:
Berlijn, Parijs, DC en New York
Wel op blijven letten he!
Aan beide kanten zul je je hardliners hebben, ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, zal dat besef bij de Oekrainers ook doordringen ? Dat sommigen liever een Oekraine in een jaren lange oorlog zien omdat dat hun rivaal Rusland verzwakt.
Drones hebben beperkte payload en artillerie kan je snel herladen. Drones kan je eventueel gebruiken om belangrijke wagens te spotten/aankruizen voor artilleriequote:
Oekrane bij de EU halen dusquote:Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit. Straks krijg je hetzelfde gezeik met Oekrane in de EU, als met Polen, Hongarije en Tsjechi/Slowakije.
Geen moslim immigranten opnemen, geen LHBTI in hun bevolking accepteren, geen EU wetgeving accepteren maar wel geld willen vangen...
Stop nou gewoon eens met die twitter bullshit man.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
RU media praten over vernietiging halce wereld.
[ twitter ]
We zullen morgen wel de smeulende resten zienquote:Op zondag 27 februari 2022 23:43 schreef snabbi het volgende:
[..]
Op sky hadden ze daar meerdere dingen van
Hier wel: Corona COVID-19 forumquote:Op zondag 27 februari 2022 23:35 schreef einzeinz het volgende:
Ja, maar Rusland blijft je buur. Dat is een feit. Het is zoveel beter om goede relaties met buren te hebben. Dus vrede moet het doel zijn. En dat willen de russen ook. De vraag is of er een compromis kan worden gevonden.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zijn thans vooral bezig hun territoriale integriteit te verdedigen, gok ik. Omdat iemand is binnengevallen, denk ik.
Daarom ook dat Oekrane garanties zal willen van iemand anders dan de Russen. Dat gaat er hier bij sommigen niet in, maar toezeggingen van de Russen zullen weinig waard zijn voor Oekrane.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het centrale probleem is natuurlijk dat onderhandelingen met iemand die je aantoonbaar niet kunt vertrouwen dubbel zo moeilijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |