Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Tsja, als het carnaval maar niet in gevaar komt dan vinden ze het in Limburg wel best.quote:
Die afhankelijkheid is er altijdquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Die afhankelijkheid werkt twee kanten op, als je je goederen niet meer kwijt kunt ben je net zo goed fucked.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:13 schreef HSG het volgende:
Het westen wilde Oekraïne gebruiken voor als springplank om Rusland in de toekomst binnen te vallen dus Rusland verdedigd zich om die reden.
80 jaar geleden (1941) hebben jullie dat ook geprobeerd maar nu hebben de Russen die vieze spelletjes van het westen van te voren door.
De kosten liggen aanzienlijk hoger om verschillende redenen die niet per se bijdragen aan een sterker geheel in het geval van direct conflict. Dat terzijde zou de VS wel superieur zijn:quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
Wel eens het militaire budget van de VS vergeleken met dat van China?
Diep triest, de wereld staat in brand maar niemand hoeft bang te zijn dat Carnaval niet doorgaat.quote:
Jij en Limburg zijn onze sterke rots in deze brandingquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hierbij een officiële oproep tot vrede.
Was getekend, Chevy
quote:
Vrede is een illusie. Groetjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hierbij een officiële oproep tot vrede.
Was getekend, Chevy
Is dit serieus?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:13 schreef HSG het volgende:
Het westen wilde Oekraïne gebruiken voor als springplank om Rusland in de toekomst binnen te vallen dus Rusland verdedigd zich om die reden.
80 jaar geleden (1941) hebben jullie dat ook geprobeerd maar nu hebben de Russen die vieze spelletjes van het westen van te voren door.
geforceerde woordgrappen zijn echt zo kut.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef Salina het volgende:
Dit gaat wel uit de hand escaleren hé.
Kunnen we die gast niet gewoon even de put in gooien?
Ik heb duidelijk geen stalin zenuwen om weer een oorlog mee te moeken maken.
Als de economie klapt moeten we straks massaal gaan lenin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef Salina het volgende:
quote:
En als je nü niet ophoudt dan stuur ik je naar je kamer!quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:24 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat wij als FOK! ook een statement aan Puttin moeten afgeven waar hij van zal sidderen
ventjes zijn 12 ofzo?quote:
Wist je dat Lenin nog in goede staat 'in leven' wordt gehouden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de economie klapt moeten we straks massaal gaan lenin.
Doe maarquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef Salina het volgende:
DAquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef Salina het volgende:
Triest? Wat heeft carnaval met Oekraïne te maken? Vier lekker een feestje, waarom zou het leven hier niet door moeten gaan? Vier juist vooral carnaval.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Diep triest, de wereld staat in brand maar niemand hoeft bang te zijn dat Carnaval niet doorgaat.
Met wie? Medvedev.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de economie klapt moeten we straks massaal gaan lenin.
Die emblemen zijn er net opgeplakt man.quote:
Zeker.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Triest? Wat heeft carnaval met Oekraïne te maken? Vier lekker een feestje, waarom zou het leven hier niet door moeten gaan? Vier juist vooral carnaval.
Denk dat het tegen zondag wel gespeeld is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af hoe snel Rusland Kiev in handen heeft. Twee weken?
Met dit tempo..quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop het eerlijk gezegd. Hoe sneller hoe beter.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Denk dat het tegen zondag wel gespeeld is.
zijn indrukwekkender als ze met 100.000+ zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit zijn de ventjes waar europa bang voor is.
Is een prestige stukje en laten zien dat je gruwelijk overwicht hebt. Zal dus de bedoeling te zijn om heeeeel snel alles in handen te hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Nee. Die zijn bang voor de tank waar deze ventjes in rijden. En voor de nukes die de baas van deze ventjes heeftquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit zijn de ventjes waar europa bang voor is.
Want?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik hoop het eerlijk gezegd. Hoe sneller hoe beter.
Ik verbied geen feestjes hoor. Maar dit is een heel beroerde kop.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Triest? Wat heeft carnaval met Oekraïne te maken? Vier lekker een feestje, waarom zou het leven hier niet door moeten gaan? Vier juist vooral carnaval.
hoe langer het duurt hoe meer dodenquote:
En wederom fake news, hou maar effe op met het posten van random tweets, want het is allemaal bedrog.quote:
Ik geef ze best een goeie kans eigenlijk, maar dan op lange termijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
Op Telegram beelden van opgeblazen Russische APC en soldaten, de Oekraïners hebben dus nog niet opgegeven.
Hi ha hoquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:33 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nouja zeg, bel net het reisbureau om een weekendje Kiev te boeken, wordt de telefoon er ouderwets opgegooid!
Dan maar naar Moskou
Afhankelijk is relatief. Die producten kunnen in principe ook gewoon in Europa geproduceerd worden. Het is alleen duurder. De financiële gevolgen voor China zouden vele malen groter zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die afhankelijkheid is er altijdOf heb jij geen pc, tv, kleding etc nodig?
@:Hathor onder Supermacht verstaan we niet alleen het financiele plaatje van het leger. Daar komt wel meer bij kijken
Ja, onhandig, oké.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik verbied geen feestjes hoor. Maar dit is een heel beroerde kop.
hedde RED of die hard wel eens gezien? Die zijn ook geen 12 mee hequote:Op donderdag 24 februari 2022 12:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Je gaat geen AOW-ers naar het front sturen toch?
Gewoon lekker jonkies laten vechten.
Niks mis met aanwas van goedkope arbeidskrachten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:34 schreef hollandia02 het volgende:
Jaaa Oekraïnse vluchtelingen woohoo
Die fabrieken heb je niet in een paar maanden gebouwd he.. en je moet de grondstoffen ook nog ergens vandaan halen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Afhankelijk is relatief. Die producten kunnen in principe ook gewoon in Europa geproduceerd worden. Het is alleen duurder. De financiële gevolgen voor China zouden vele malen groter zijn.
Ben best bereid 150 euro meer uit te geven aan een tv die hier gemaakt is boven een chinese. Die incidentiele uitgave..quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Afhankelijk is relatief. Die producten kunnen in principe ook gewoon in Europa geproduceerd worden. Het is alleen duurder. De financiële gevolgen voor China zouden vele malen groter zijn.
Putinjugend?quote:
Helaas bestaat het merendeel van de grootste wereldleiders uit totale gekken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je merkt nu wel welke politici echt totaal gestoord zijn he? Net zoals met de corona eigenlijk.
Het idee is dan dat als Rusland in Kiev is de hele toestand achter de rug is? Is dat niet wat naief?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe langer het duurt hoe meer doden
Ja dat was bij Thierry inderdaad nog niet duidelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je merkt nu wel welke politici echt totaal gestoord zijn he? Net zoals met de corona eigenlijk.
Volkomen normale man.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat was bij Thierry inderdaad nog niet duidelijk.
Dan begint het pas echt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dan dat als Rusland in Kiev is de hele toestand achter de rug is? Is dat niet wat naief?
Ook een stukje desinformatie, kan mij niet voorstelen dat je als soldaat zo eble-ematisch gaat vechten.quote:
moet ukraine wel even een verzoek indienen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef SpecialK het volgende:
Ik hoop dat Oekraine het vol houdt om Rusland flink pijn te doen. En ik hoop dat de internationale gemeenschap snel ondersteuning aan ze biedt.
waarom zouden ze er blijven?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dan dat als Rusland in Kiev is de hele toestand achter de rug is? Is dat niet wat naief?
Eh ja, maar dat weten we toch al een paar uur?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef Alloch87 het volgende:
Als het echt zo is dat Rusland met grondtroepen Charkov binnen is gevallen, hit de shit de fan dan niet echt heel erg?
Die stad ligt toch buiten de Donbas? Dat zou dan toch betekenen dat Rusland zich niet alleen focust op de Donbas, maar geheel Ukraine?
Dat voorspelde de VS al weken.. de shit zou pas echt de fan hitten als er bommen landen in bijv. Polen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef Alloch87 het volgende:
Als het echt zo is dat Rusland met grondtroepen Charkov binnen is gevallen, hit de shit de fan dan niet echt heel erg?
Die stad ligt toch buiten de Donbas? Dat zou dan toch betekenen dat Rusland zich niet alleen focust op de Donbas, maar geheel Ukraine?
Uhm ja?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat durf je na de ontwikkelingen van afgelopen nacht gewoon te zeggen? Zoals Baudet al aangaf; Het morele gelijk gaat hierin niet helpen. Nu een keer koppie koppie gebruiken
Al wakker, Putin heeft gezegd dat het om geheel ukraine gaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef Alloch87 het volgende:
Pssst, er zijn ook mensen die werken. Die niet de gehele dag als een autist achter Fok zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eh ja, maar dat weten we toch al een paar uur?
Ze vallen Kiev al aan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef Alloch87 het volgende:
Zijn er ook geen 2 of 3 ofso.quote:
Eerder twee dagen. Het Pentagon had van tevoren al berekend dat Rusland maar zo'n drie dagen nodig zou hebben om het land over te nemen. Ze zijn wat langzamer begonnen, maar MichaelScott heeft een redelijke inschatting met zondag.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is jouw definitie van 'massaslachting'?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij verzint je eigen definitie van massaslachting en dan is het inderdaad geen massaslachting. Jezus man wat een triestigheid.
Ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:38 schreef TLC het volgende:
Zit Putin zich nu af te trekken voor de tv met al die oorlogsbeelden ?
Nah, vast niet. Zoveel hebben we niet ingemeen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:38 schreef TLC het volgende:
Zit Putin zich nu af te trekken voor de tv met al die oorlogsbeelden ?
Dat denk ik ook, maar dan vallen die doden toch ook alsnog? Ik zie niet in waarom het "hoe sneller hoe beter" zou zijn dat Rusland in Kiev is, eigenlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan begint het pas echt.
Oftewel niemand heeft daar enige baat bij. Chinezen al helemaal niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Die fabrieken heb je niet in een paar maanden gebouwd he.. en je moet de grondstoffen ook nog ergens vandaan halen.
Omdat elk regime dat ze er installeren het land niet onder controle kan houden zonder Russische steun? Ze hebben al twee revoluties gehad in een tijd dat ze behoorlijk meer pro-Russisch waren dan nu, dan is het nogal naïef om te denken dat de Oekraïners zich nu wel even neer zullen leggen bij de marionet die Poetin daar plaatst.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden ze er blijven?
Georgie ging niet heel anders volgens mij
Ik denk dat Rusland (mits de mensen redelijk goed behandeld worden) de boel best aardig onder controle kan houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Eerder twee dagen. Het Pentagon had van tevoren al berekend dat Rusland maar zo'n drie dagen nodig zou hebben om het land over te nemen. Ze zijn wat langzamer begonnen, maar MichaelScott heeft een redelijke inschatting met zondag.
De aftermath is waar het echt om gaat. Rusland moet een land van 40 miljoen mensen zonder enige steun onder de bevolking in bedwang houden, terwijl hun eigen economie de vernieling in geholpen wordt. Dat gaan ze niet volhouden, als Europa tenminste de sancties door kan zetten en niet na zondag zoiets heeft van okay het is gedaan precies, nu alle handel weer openzetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snap ik. Maar ik dacht dat je dit bracht alsof het nieuws was. Dus ik vroeg mij af wat dan het nieuws was.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:38 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Pssst, er zijn ook mensen die werken. Die niet de gehele dag als een autist achter Fok zitten.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:40 schreef polderturk het volgende:
WARNINGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
WARNINGNou, die doet het even niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
2 dagen? Is echt snel. Bedoel, dat lijkt mij de tijd die je nodig hebt om er doorheen te rijden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Eerder twee dagen. Het Pentagon had van tevoren al berekend dat Rusland maar zo'n drie dagen nodig zou hebben om het land over te nemen. Ze zijn wat langzamer begonnen, maar MichaelScott heeft een redelijke inschatting met zondag.
De aftermath is waar het echt om gaat. Rusland moet een land van 40 miljoen mensen zonder enige steun onder de bevolking in bedwang houden, terwijl hun eigen economie de vernieling in geholpen wordt. Dat gaan ze niet volhouden, als Europa tenminste de sancties door kan zetten en niet na zondag zoiets heeft van okay het is gedaan precies, nu alle handel weer openzetten.
WARNINGVolgens google translate: Dit zijn de Russen die 's ochtends in de wijk Kharkiv stondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WARNINGRussisch of Oekraïens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dus gewoon op alle steden die maar iets van betekenis zouden kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alle locaties met bombardementen
En dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:41 schreef falling_away het volgende:
Ik zou misschien maar eens wat cash in huis gaan halen voor het geval van een cyberaanval op het bankwezen
WARNINGAchter een spoiler, topSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Dan kun je in de supermarkt tenminste nog wat boodschappen betalen als je niet kan pinnenquote:
Blijf het verschrikkelijke beelden vinden. Ook die mannen hebben gezinnen thuis en hadden vrijwel geen keus.quote:
Als ze de banken kunnen aanvallen zijn de supermarkten ook binnen de kortste keren leeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dan kun je in de supermarkt tenminste nog wat boodschappen betalen als je niet kan pinnen
WARNINGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bepaalde grondstoffen komen hier simpelweg niet voor. Volgens mij heeft Rusland ook beschikking over bepaalde elementen die elders amper te vinden zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben best bereid 150 euro meer uit te geven aan een tv die hier gemaakt is boven een chinese. Die incidentiele uitgave..
Als we dat met zn allen doen is china ook zo uitgeluld.
Blijft naar om zo op twitter tegen te komenquote:
Dat ligt vlak buiten Kiev. Dit was een operatie in de Donbass toch volgens ome Vlad?quote:
Dat kan dus niet, want dan zou onze economie helemaal naar de vernaggeling gaan. Dat is de macht die China heeft. Niemand gaat in plaats van 1 euro voor een oplaadkabel ineens 6 euro betalen. Dat is het effect. Het is niet dat producten een beetje duurder worden. Ze worden mega veel duurder.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit, zeker als er dan minder gelukzoekers uit Afrika komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:34 schreef hollandia02 het volgende:
Jaaa Oekraïnse vluchtelingen woohoo
Yepquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Al wakker, Putin heeft gezegd dat het om geheel ukraine gaat.
Best wel een engnek dat die op grond van ideologische overtuigingen bereid is tot het gaatje te gaan.quote:bron: news://reader2.newsxs.nl/alt.current-events.ukraine (usenet, bestaat ook nog)
“Those who seize the power and keep the power in Kyiv, we demand to stop
hostilities immediately, otherwise, all the responsibility for the possible
continuation of the bloodbath will be on the consciousness of the regime that
is ruling in Kyiv. By declaring these decisions, I’m confident that I will
have support of all the patriotic forces of Russia,” Putin said.
Ome Vlad is een smerige leugenaar en een gevaarlijke gek.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ligt vlak buiten Kiev. Dit was een operatie in de Donbass toch volgens ome Vlad?
He lied.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ligt vlak buiten Kiev. Dit was een operatie in de Donbass toch volgens ome Vlad?
WARNINGDie is gaan hemelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat de winkels hun deuren op tijd zullen sluiten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dan kun je in de supermarkt tenminste nog wat boodschappen betalen als je niet kan pinnen
Allemachtig. ze gebruiken gewoon lange afstandsraketten dusquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alle locaties met bombardementen
Pas maar op, russische spionnen zitten ook op FOK!quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ome Vlad is een smerige leugenaar en een gevaarlijke gek.
Iig iemand's zoon.quote:
UEFAquote:
Laat maar komen, ik lust ze rauw.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Pas maar op, russische spionnen zitten ook op FOK!
En misschien wel man, vaderquote:
Dat deze dag nog eens mocht komen. Erdogan die iets goeds zegt.quote:
Rusland bezit enorm veel metalen. China maakt daar nu handig gebruik van. En aangezien China ook in Afrika steeds meer macht krijgt zit China mbt metalen en energie er warmpjes bij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Bepaalde grondstoffen komen hier simpelweg niet voor. Volgens mij heeft Rusland ook beschikking over bepaalde elementen die elders amper te vinden zijn.
Titanium als ik me niet vergis. Dat was in de koude oorlog een enorme stunt dat de VS dat via de zwarte markt verkregen had voor de bouw van hun Blackbird stealth toestellen.
Nu China nogquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als zelfs de Turken anti-Rusland zijn...
De champions league finale is in Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
UEFAIs er niet iets belangrijkers te melden dan voetbal?
Сука блятьquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Duidelijke taal van een mogendheid die soms onverwacht kan reageren. Dat maak tenminste enige indruk op Poetin. Zeker na het incident met die uit de lucht geschoten mig 29.quote:
Het door GAZPROM gesponsorde UEFA zal zich vast zwaar uitspreken ja.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
De champions league finale is was in Rusland
De CL finale staat nog in St. Petersburg, die gaat daar weg. Toch de eerste stap naar verdere internationale isolatie van Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja dus? Er is een oorlog gaande. Dan ga je toch niet over voetbal praten manquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
De champions league finale is in Rusland
Lachenquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat weet de Fok! inlichtingendienst al langquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wel belangrijk voor Rusland denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja dus? Er is een oorlog gaande. Dan ga je toch niet over voetbal praten man
Denk eens even 2 stapjes verder na, ik weet dat het moeilijk is voor dat simpele brein maar kom op zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat was vannacht al duidelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:36 schreef Alloch87 het volgende:
Niet lang meer gok ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Mwah het gaan om cyberaanvallen, die zullen tijdelijk zijn. Maar het is sowieso goed om wat cash in huis te hebben voor noodgevallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze de banken kunnen aanvallen zijn de supermarkten ook binnen de kortste keren leeg.
De UEFA moet naar het front ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Voetbal is oorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe gek het ook mag klinken, de UEFA en Fifa hebben nog aardig wat macht in de Wereldorde.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De FINALE van de CL is in RUSLANDquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Precies! Vodka en Hardbass en je bent veilig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik spreek Russisch, misschien als de soldaten aan mijn deur staan zullen ze me niet afknallen
Goede en juiste analyse. Neemt niet weg dat Rusland totaal de weg kwijt is.quote:
Tsk tskquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef byah het volgende:
Het goede nieuws is dat dit forum de start van WW3 lijkt te kunnen doorstaan, niet verwacht.
zit niet te zeuren joh, dit is gewoon relevantquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De spits moet diep gaanquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De UEFA moet naar het front ofzo?
Heeft Danny een extra server geplaatst?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef byah het volgende:
Het goede nieuws is dat dit forum de start van WW3 lijkt te kunnen doorstaan, niet verwacht.
Karskens is nu eenmaal een debiel, maar hij mag dit uiteraard vinden en verkondigen.quote:
Aanval is de beste verdedigingquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De UEFA moet naar het front ofzo?
In onze schuilkelders is dit het enige wat we straks nog kunnen. FOK! wordt groter dan ooit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef byah het volgende:
De inval door Rusland is acceptabel ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede en juiste analyse. Neemt niet weg dat Rusland totaal de weg kwijt is.
Daar zitten wij toch al 2 jaar vanwege corona?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In onze schuilkelders is dit het enige wat we straks nog kunnen. FOK! wordt groter dan ooit.
Het eerste duck duck resultaat: bloedbad waarbij zeer veel slachtoffers vallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van 'massaslachting'?
Geef elk bedreigd Groningshuis (285.000) een check van ¤300K en we zijn daar met 90 miljard (op te brengen door de internationale gemeenschap) in ruil voor het gas wel min-of-meer klaar als compensatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef aartstyle het volgende:
Kelderen de huizenprijzen in Groningen al? Want daar gaat dadelijk weer wat extra uit de grond gehaald worden.
De appeasementpolitiek voor het hedendaagse fascisme in Nederland mag wel eens een halt toe worden geroepen.quote:
WARNINGwar is ugly.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
neequote:Op donderdag 24 februari 2022 12:54 schreef Alpha0 het volgende:
Kalingrad terugpakken ... zeg het maar jongens?
Eerlijk gezegd dacht ik er wel aanquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn jullie gedachten ook bij David Neres?
https://www.vi.nl/nieuws/(...)p-we-kunnen-niet-weg
Weet niet hoe het in FInland zit, maar Zweden is niet zo snel. Zijn nog steeds grote partijen die tegen zijn, of die moeten omslaan of er moet een referendum komen (als ik het goed begrepen heb).quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer komt de lidmaatschapsaanvraag, voor of na het weekend?
Koningsbergen. Vredesmacht uiteraard. Onafhankelijk ook.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:54 schreef Alpha0 het volgende:
Kalingrad terugpakken ... zeg het maar jongens?
kap ff met deze onzin johquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Koningsbergen. Vredesmacht uiteraard. Onafhankelijk ook.
En wat denk je dat er met China zou gebeuren als ze hun kabeltjes niet meer kwijt kunnen? Oftewel een debiel fatalistisch scenario waar helemaal niemand baat bij heeft en dus ook nooit uit zal komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want dan zou onze economie helemaal naar de vernaggeling gaan. Dat is de macht die China heeft. Niemand gaat in plaats van 1 euro voor een oplaadkabel ineens 6 euro betalen. Dat is het effect. Het is niet dat producten een beetje duurder worden. Ze worden mega veel duurder.
Ow... de kans voor erdolf om uit de navo te stappen en rusland te backen. En hij doet dit?quote:
Sowieso dat 'jullie'. Hilarisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:26 schreef JJ76 het volgende:
[..]![]()
![]()
waarom zou 'het Westen' Rusland willen binnenvallen, we leven in andere tijden.
Aldus de Volkskrant.quote:‘Rusland neemt vliegveld bij Kiev in’
Oekraïense autoriteiten hebben bevestigd dat Russische helikopters een grote luchtaanval hebben uitgevoerd op een militair vliegveld ten noordwesten van Kiev. Het Hostomel vliegveld, dat nabij de ringweg rond Kiev ligt, zou inmiddels zijn ingenomen door de Russen.
Punt is die kabel kunnen ze altijd kwijt. Wij zijn meer afhankelijk van hun dan andersom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
En wat denk je dat er met China zou gebeuren als ze hun kabeltjes niet meer kwijt kunnen? Oftewel een debiel fatalistisch scenario waar helemaal niemand baat bij heeft en dus ook nooit uit zal komen.
Dat het bizar voor je lijkt, betekent dat dan niet gewoon dat je er niks van begrijpt en het beter moet onderzoeken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:06 schreef Ronald het volgende:
Blijft eigenlijk wel bizar dat Poetin alles op het spel zet voor wat nutteloze gebieden in Oost Oekraïne. Wat moet je er in godsnaam mee. Hij lijkt iedere vorm van rationaliteit verloren te zijn.
Logisch, nodig om zwaar materieel in te vliegen.quote:
Nope. Precies toen het begon vannacht ging fok down voor een uur. Ik wou net die speech van putin posten. Pas toen er al 15 min explosies te horen waren kwam Fok weer online.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef byah het volgende:
Virtuele meetings?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer komt de lidmaatschapsaanvraag, voor of na het weekend?
Precies wat Poetin gisteravond nog tegen me vertelde.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef Kodiak100 het volgende:
Al dat politieke gewauwel, gewoon een keer een vuist maken.
Dit is gespeeld, we kunnen weer wat anders gaan kijken.quote:
Erdolf stapt gewoon op de juiste trein denk ik zodat hij rustig zijn gang kan gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow... de kans voor erdolf om uit de navo te stappen en rusland te backen. En hij doet dit?
Onberekenbaar, maar op zich prima dus.
Duurt die downtime al een uur tegenwoordig ja?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Precies toen het begon vannacht ging fok down voor een uur.
Hij had wel even de niet zo goed spelende Anthony kunnen vervangen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Moest gisteravond even aan hem denken ja!
Die oorlog is verschrikkelijk maar het raakt ook het voetbal, daar moet meer aandacht voor zijn.
WC-papier in slaan.quote:
Denk het niet, daar is een onroerendgoed bubble aan het klappen. Het chinese regime staat hier echt niet op te wachten. Daarnaast de hoge prijzen voor energie import die volgen.quote:
Dacht ik gisteren nog dat het allemaal zou meevallen. Nu vrees ik dat die mafklepper zelfs Polen gaat overwegen straks zolang wij niks terug doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef Tengano het volgende:
Zou het eigenlijk wel stoppen als Ukraine straks is ingenomen...
#sneeuwbaleffect
De 'westerlingen' die in 1941 de Sovjet-Unie aanvielen zijn ook ons land binnengevallen, hebben Rotterdam platgebombardeerd en de bevolking vermoord en uitgehongerd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso dat 'jullie'. Hilarisch.
Fijn van BVN (Nederland op de satelliet). Heerlijk reclameloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:54 schreef superniger het volgende:
Nog maar 30 seconden NOS journaal.
Reclame is blijkbaar belangrijker.
Momo, kom snel naar het warme bad voor je bloeddruk te hoog wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
De inval door Rusland is acceptabel ?
Ik weet niet of het gepland was maar het was wel bizar hoe het precies down ging op het moment van spreken van poetin. Je kan het gat nog terugvinden 20 topics terug ofzo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Duurt die downtime al een uur tegenwoordig ja?Godsamme.
We doen hier een beetje lacherig over, maar dit zou wel eens heel huge kunnen worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
Dacht ik gisteren nog dat het allemaal zou meevallen. Nu vrees ik dat die mafklepper zelfs Polen gaat overwegen straks zolang wij niks terug doen.
Hoezo? hoge prijzen? ALs Rusland niets aan europa kan verkopen dan kunnen ze heel veel aan China verkopen. En als China de enige is die hun economie spekt kunnen ze er woekerprijzen voor geven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denk het niet, daar is een onroerendgoed bubble aan het klappen. Het chinese regime staat hier echt niet op te wachten. Daarnaast de hoge prijzen voor energie import die volgen.
Nee. Want dan voelt vladje zich bedreigt omdat hij nu wel grenst aan een navo land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef Tengano het volgende:
Zou het eigenlijk wel stoppen als Ukraine straks is ingenomen...
#sneeuwbaleffect
VS bezit de meeste ook wel maar importeren is simpelweg goedkoper en minder belastend voor het milieu. Maar een boycot zou onze transitie naar schonere energievormen wel enorm kunnen vertragen, de gemiddelde elektrische auto zou nooit gebouwd kunnen worden zonder specifieke metalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Rusland bezit enorm veel metalen. China maakt daar nu handig gebruik van. En aangezien China ook in Afrika steeds meer macht krijgt zit China mbt metalen en energie er warmpjes bij.
Het is natuurlijk wel iets anders of je Oekraïne aanvalt of Polen he ... Polen is NAVO en dan heb je andere situatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dacht ik gisteren nog dat het allemaal zou meevallen. Nu vrees ik dat die mafklepper zelfs Polen gaat overwegen straks zolang wij niks terug doen.
Heb je een link? Ik ken alleen deze:quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:23 schreef Confetti het volgende:
Nee, ogv artikel 37 van de oorlogswet is er geen bovengrens qua leeftijd. Iedereen kan opgeroepen worden.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0008589/2020-01-01quote:2:
Onverminderd het derde lid gaat de oproeping van jongere dienstplichtigen zoveel mogelijk vooraf aan de oproeping van oudere dienstplichtigen. Oproeping van dienstplichtigen ouder dan 45 jaar vindt niet plaats.
Die downtime is dagelijks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet of het gepland was maar het was wel bizar hoe het precies down ging op het moment van spreken van poetin. Je kan het gat nog terugvinden 20 topics terug ofzo.
Welke aanvallen op etnische Russen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat het bizar voor je lijkt, betekent dat dan niet gewoon dat je er niks van begrijpt en het beter moet onderzoeken?
Alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen zijn naast staatsburger van hun eigen land ook Russisch staatsburger. Rusland is verplicht om zijn staatsburgers te helpen. En van daaruit volgt alles.
Als Poetin niks doet, dan betekent het dat alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen de-facto vogelvrij zijn. En we weten allemaal wat er vaak gebeurt wanneer twee etnisch-verschillende groepen in één en hetzelfde land wonen, en de ene groep ruzie gaat maken met de ander, zoals dat in Oekraïne gebeut. Bosnië is daar nog een recent voorbeeld van. Over en weer bloedvergieten, en als het lang genoeg duurt volgt er een genocide van de ene of de andere groep.
Dus Poetin moet iets doen. Iets dat niet alleen de etnisch-Russen in Oekraïne beschermt, maar dat ook een duidelijk teken is naar andere landen waar grote groepen er over nadenken hoe ze die etnisch-Russen in hun land het snelst kwijt kunnen raken.
Vanuit deze gedachte zie je dat Oekraïne juist een geschenk is voor Poetin. Van alle landen in Oost-Europa is dit het land waar hij zo'n voorbeeld kan stellen met de minste gevolgen. Bij alle andere landen zullen de slechte gevolgen nog veel groter zijn, terwijl als hij niks zou doen de slechte gevolgen ook heel groot zullen zijn.
Kijk, ik begrijp het dat niet iedereen hier dit weet en ook begrijpt, en dat veel mensen denken dat Poetin gewoon gek is geworden. Prima, niemand kan alles weten.
Wat ik niet kan begrijpen is hoe onze eigen diplomaten dit niet begrepen. Het is notabene hun werk om dit soort dingen te weten. Maar ik denk dat ze het wel wisten, en dat ze het toelieten.
Ik denk dat alleen de Oekraïense regering nog niet begrepen hadden dat zij garanties moeten geven aan de etnisch-Russen, en dat Rusland niet aan het bluffen was.
De ego's vieren hoogtij in de Oekraïense regering. Zelfs Zelenskiy's laatste speeches van vandaag zitten nog vol met uitspraken die politiek getint zijn en niet diplomatiek getint. Uitspraken die duidelijk bedoeld zijn om zijn ass te coveren, etc. Maar Zelenskiy heeft op grootse wijze gefaald, en zijn voorgangers ook. Anders was het nooit zo ver gekomen als vandaag. Het is geen ongeluk ofzo, er is 8 jaar overheen gegaan, waarin niemand iets heeft gedaan om de problemen echt op te lossen.
Hoelaat was dat? Mail me even de precieze tijd ajb? Kunnen we even kijken, yvonne@fok.nlquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Precies toen het begon vannacht ging fok down voor een uur. Ik wou net die speech van putin posten. Pas toen er al 15 min explosies te horen waren kwam Fok weer online.
RIP ukraïne.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat we al wisten is nu ook bevestigd. Ukraine zal geen militaire ondersteuning vanuit de NAVO krijgen.
[ twitter ]
Wat een lul verhaal met je etnische Russen. In andere landen zoals de Baltische staten vind je ook genoeg etnische Russen, daar moet Rusland helemaal niks mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat het bizar voor je lijkt, betekent dat dan niet gewoon dat je er niks van begrijpt en het beter moet onderzoeken?
Alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen zijn naast staatsburger van hun eigen land ook Russisch staatsburger. Rusland is verplicht om zijn staatsburgers te helpen. En van daaruit volgt alles.
Als Poetin niks doet, dan betekent het dat alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen de-facto vogelvrij zijn. En we weten allemaal wat er vaak gebeurt wanneer twee etnisch-verschillende groepen in één en hetzelfde land wonen, en de ene groep ruzie gaat maken met de ander, zoals dat in Oekraïne gebeut. Bosnië is daar nog een recent voorbeeld van. Over en weer bloedvergieten, en als het lang genoeg duurt volgt er een genocide van de ene of de andere groep.
Dus Poetin moet iets doen. Iets dat niet alleen de etnisch-Russen in Oekraïne beschermt, maar dat ook een duidelijk teken is naar andere landen waar grote groepen er over nadenken hoe ze die etnisch-Russen in hun land het snelst kwijt kunnen raken.
Vanuit deze gedachte zie je dat Oekraïne juist een geschenk is voor Poetin. Van alle landen in Oost-Europa is dit het land waar hij zo'n voorbeeld kan stellen met de minste gevolgen. Bij alle andere landen zullen de slechte gevolgen nog veel groter zijn, terwijl als hij niks zou doen de slechte gevolgen ook heel groot zullen zijn.
Kijk, ik begrijp het dat niet iedereen hier dit weet en ook begrijpt, en dat veel mensen denken dat Poetin gewoon gek is geworden. Prima, niemand kan alles weten.
Wat ik niet kan begrijpen is hoe onze eigen diplomaten dit niet begrepen. Het is notabene hun werk om dit soort dingen te weten. Maar ik denk dat ze het wel wisten, en dat ze het toelieten.
Ik denk dat alleen de Oekraïense regering nog niet begrepen hadden dat zij garanties moeten geven aan de etnisch-Russen, en dat Rusland niet aan het bluffen was.
De ego's vieren hoogtij in de Oekraïense regering. Zelfs Zelenskiy's laatste speeches van vandaag zitten nog vol met uitspraken die politiek getint zijn en niet diplomatiek getint. Uitspraken die duidelijk bedoeld zijn om zijn ass te coveren, etc. Maar Zelenskiy heeft op grootse wijze gefaald, en zijn voorgangers ook. Anders was het nooit zo ver gekomen als vandaag. Het is geen ongeluk ofzo, er is 8 jaar overheen gegaan, waarin niemand iets heeft gedaan om de problemen echt op te lossen.
Tja, zelfs hier in Nederland had ik vanmorgen zo'n discussie met mijn kinderen. Of het hier ook oorlog zou worden. Ik durfde niks te beloven en dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:00 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Naast de inzending van Rusland van het songfestival van 2021, spreekt ook Sergey Lazarev (Songfestival 2016 en 2019) zich uit tegen deze inval, iets subtieler maar toch. Een van de grootste sterren in Rusland.
Top. Dan zijn wij dus medeschuldig aan massaslachtingen in o.a. Afghanistan en Irak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het eerste duck duck resultaat: bloedbad waarbij zeer veel slachtoffers vallen.
Nee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De thuisclub.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:01 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb het een beetje gemist, maar voor wie zijn we?
Zei ik, klopt niks van.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook een stukje desinformatie, kan mij niet voorstelen dat je als soldaat zo eble-ematisch gaat vechten.
Thunder and lightning, it's getting exciting.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:00 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Naast de inzending van Rusland van het songfestival van 2021, spreekt ook Sergey Lazarev (Songfestival 2016 en 2019) zich uit tegen deze inval, iets subtieler maar toch. Een van de grootste sterren in Rusland.
Ja dat het een bloederige guerilla oorlog wordt na de bezetting en ze erg veel soldaten gaan verliezen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef roos94 het volgende:
Heeft Rusland eigenlijk zelf wat te vrezen? Of zijn ze zo oppermachtig en sterk dat niemand ze wat kan maken.
Zou zomaar kunnen dat Puttin dat ook niet boeit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Polen is NAVO dan treedt artikel 5 in werking begint de derde wereldoorlog.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:00 schreef Frutsel het volgende:
Heeft / Had de Oekraïne uberhaupt een luchtmacht?
10 voor 4 tot iets over 4 ofzoquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelaat was dat? Mail me even de precieze tijd ajb? Kunnen we even kijken, yvonne@fok.nl
Kijk, het is geen kwestie van wie gelijk heeft of niet, het is een kwestie van waar mensen van overtuigd zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef falling_away het volgende:
Ukraine will function as cannon fodder for US / NATO lead strategies. - het is allemaal de schuld van de Navo en US volgens die vent op RT.
Ja dat mag dan wel zo zijn. Maar de reden waarom we het niet doen is hetzelfde. Angst voor de rode knop en/of onnodig veel slachtoffers. En Putin is gek genoeg om te kijken hoever hij kan gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel iets anders of je Oekraïne aanvalt of Polen he ... Polen is NAVO en dan heb je andere situatie.
1 topic, lastig hè.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
Nog geen eigen subforum? Niet bij te houden hier joh
Boycot direct man.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef EinarBoe het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
Terwijl Rusland de aanval heeft geopend op Oekraïne, maken de basketballers van Oranje zich in Perm klaar voor het WK-kwalificatieduel met de Russen. Na goed overleg is besloten die wedstrijd gewoon door te laten gaan.
"Ik heb geen angst gezien bij de internationals, we voelen ons veilig hier", zegt teammanager René Vlaanderen. "Maar we moeten na die partij ook weer terug naar Nederland. Daar ligt wel een uitdaging."
Kijk eens dom
Neutrale kijker, als het maar een leuke wedstrijd wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:01 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb het een beetje gemist, maar voor wie zijn we?
Daar verschillen we nogal van mening over volgens mij....quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef roos94 het volgende:
Heeft Rusland eigenlijk zelf wat te vrezen? Of zijn ze zo oppermachtig en sterk dat niemand ze wat kan maken.
Rusland is alleen bang voor Chinaquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef roos94 het volgende:
Rond 4 uur snachts toen poetin begin te spreken :pquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelaat was dat? Mail me even de precieze tijd ajb? Kunnen we even kijken, yvonne@fok.nl
Alsof Jens Stoltenberg alle ins en outs van de NAVO-plannen aan de grote klok gaat hangen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat we al wisten is nu ook bevestigd. Ukraine zal geen militaire ondersteuning vanuit de NAVO krijgen.
[ twitter ]
Haha, wat kansloos. Ik vraag mij af wat ze hier nu mee willen bereiken.quote:
Dat zal putin wenig schelen denk ikquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja dat het een bloederige guerilla oorlog wordt na de bezetting en ze erg veel soldaten gaan verliezen.
In Civilization IV zou dit een ongelijke strijd zijnquote:
Klopt, zeker als hij daadwerkelijk "ziek" zou zijn zoals al een tijdje gesuggereerd zou zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen dat Puttin dat ook niet boeit.
Nato is sterker dan ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:03 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Rusland is alleen bang voor China
Murica zal ook wel wat kunnen hoorquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:03 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Rusland is alleen bang voor China
Innemen en suprematie in de lucht, lijkt mij ook voor de hand liggen.quote:
Maar zou je alsnog winnen omdat de AI niet snapt dat je steden alleen maar met meelee units in kan nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Civilization IV zou dit een ongelijke strijd zijn
Yep als je het verhaal van die vent net op RT hebt gehoord als Rus (en verder alleen die kant van het verhaal) dan kan ik me voorstellen dat je helemaal achter Putin staat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kijk, het is geen kwestie van wie gelijk heeft of niet, het is een kwestie van waar mensen van overtuigd zijn.
Als de Russen overtuigd zijn dat het de schuld van de NAVO en de VS is, dan ligt daar hun probleem. Het doet er niet toe of jij het wel of geen probleem vind, de Russen vinden het een probleem. Dus moet je je daar op concentreren, en er van uit gaan dat de NAVO en de US inderdaad een probleem voor Rusland zijn.
Als je dat dan niet serieus neemt, zelf denkt dat je beter weet wat hun probleem is, en dan DIE dingen gaat zitten oplossen.
Sja, dan los je dus de verkeerde problemen op en moet je niet zo raar staan te kijken als er dan toch een escalatie uit voortkomt...
de onenigheid is iets recentsquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Alpha0 het volgende:
Ergens heeft Oekraïne 30 jaar lang zitten slapen. Alle tijd om een sterk leger op te bouwen natuurlijk. Je bent met 40 miljoen man. Dat is niet niks. Snap dat het in een door en door corrupt land iets anders gaat maar toch.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Alpha0 het volgende:
Ergens heeft Oekraïne 30 jaar lang zitten slapen. Alle tijd om een sterk leger op te bouwen natuurlijk. Je bent met 40 miljoen man. Dat is niet niks. Snap dat het in een door en door corrupt land iets anders gaat maar toch.
Het zou zo mooi zijn als landen gewoon allemaal Zwitserland willen wordenquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Alpha0 het volgende:
Klopt. Maar Nato gaat nog wel uit elkaar vallen. Rusland was al heel dichtbij met dank aan Trump.quote:
Geen idee. Zou de russen niet al te snel geloven. Maar met deze aantallen zou het prima kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En die Oekraïnse vliegtuigen zijn dus al allemaal vernietigd zoals de Russen beweren?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen dat Puttin dat ook niet boeit.
Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:06 schreef Tengano het volgende:
Als Europa straks wordt platgegooid zitten we straks helemaal met een crisis op de woningmarkt.
Daar had ik op Immortal of Deity nooit last van. Elk niveau daaronder was wel vrij matig ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar zou je alsnog winnen omdat de AI niet snapt dat je steden alleen maar met meelee units in kan nemen.
Daarmee brokkelt zijn macht en steun van het volk af natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat zal putin wenig schelen denk ik
wanneer hebben die hun leger afgeschaft dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het zou zo mooi zijn als landen gewoon allemaal Zwitserland willen wordenDie bemoeien zich nergens mee, geen leger niks. Het kan dus wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |