Ow... de kans voor erdolf om uit de navo te stappen en rusland te backen. En hij doet dit?quote:
Sowieso dat 'jullie'. Hilarisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:26 schreef JJ76 het volgende:
[..]![]()
![]()
waarom zou 'het Westen' Rusland willen binnenvallen, we leven in andere tijden.
Aldus de Volkskrant.quote:‘Rusland neemt vliegveld bij Kiev in’
Oekraïense autoriteiten hebben bevestigd dat Russische helikopters een grote luchtaanval hebben uitgevoerd op een militair vliegveld ten noordwesten van Kiev. Het Hostomel vliegveld, dat nabij de ringweg rond Kiev ligt, zou inmiddels zijn ingenomen door de Russen.
Punt is die kabel kunnen ze altijd kwijt. Wij zijn meer afhankelijk van hun dan andersom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
En wat denk je dat er met China zou gebeuren als ze hun kabeltjes niet meer kwijt kunnen? Oftewel een debiel fatalistisch scenario waar helemaal niemand baat bij heeft en dus ook nooit uit zal komen.
Dat het bizar voor je lijkt, betekent dat dan niet gewoon dat je er niks van begrijpt en het beter moet onderzoeken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:06 schreef Ronald het volgende:
Blijft eigenlijk wel bizar dat Poetin alles op het spel zet voor wat nutteloze gebieden in Oost Oekraïne. Wat moet je er in godsnaam mee. Hij lijkt iedere vorm van rationaliteit verloren te zijn.
Logisch, nodig om zwaar materieel in te vliegen.quote:
Nope. Precies toen het begon vannacht ging fok down voor een uur. Ik wou net die speech van putin posten. Pas toen er al 15 min explosies te horen waren kwam Fok weer online.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef byah het volgende:
Het goede nieuws is dat dit forum de start van WW3 lijkt te kunnen doorstaan, niet verwacht.
Virtuele meetings?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer komt de lidmaatschapsaanvraag, voor of na het weekend?
Precies wat Poetin gisteravond nog tegen me vertelde.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef Kodiak100 het volgende:
Al dat politieke gewauwel, gewoon een keer een vuist maken.
Dit is gespeeld, we kunnen weer wat anders gaan kijken.quote:
Erdolf stapt gewoon op de juiste trein denk ik zodat hij rustig zijn gang kan gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow... de kans voor erdolf om uit de navo te stappen en rusland te backen. En hij doet dit?
Onberekenbaar, maar op zich prima dus.
Duurt die downtime al een uur tegenwoordig ja?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Precies toen het begon vannacht ging fok down voor een uur.
Hij had wel even de niet zo goed spelende Anthony kunnen vervangen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Moest gisteravond even aan hem denken ja!
Die oorlog is verschrikkelijk maar het raakt ook het voetbal, daar moet meer aandacht voor zijn.
WC-papier in slaan.quote:
Denk het niet, daar is een onroerendgoed bubble aan het klappen. Het chinese regime staat hier echt niet op te wachten. Daarnaast de hoge prijzen voor energie import die volgen.quote:
Dacht ik gisteren nog dat het allemaal zou meevallen. Nu vrees ik dat die mafklepper zelfs Polen gaat overwegen straks zolang wij niks terug doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef Tengano het volgende:
Zou het eigenlijk wel stoppen als Ukraine straks is ingenomen...
#sneeuwbaleffect
De 'westerlingen' die in 1941 de Sovjet-Unie aanvielen zijn ook ons land binnengevallen, hebben Rotterdam platgebombardeerd en de bevolking vermoord en uitgehongerd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso dat 'jullie'. Hilarisch.
Fijn van BVN (Nederland op de satelliet). Heerlijk reclameloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:54 schreef superniger het volgende:
Nog maar 30 seconden NOS journaal.
Reclame is blijkbaar belangrijker.
Momo, kom snel naar het warme bad voor je bloeddruk te hoog wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
De inval door Rusland is acceptabel ?
Ik weet niet of het gepland was maar het was wel bizar hoe het precies down ging op het moment van spreken van poetin. Je kan het gat nog terugvinden 20 topics terug ofzo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Duurt die downtime al een uur tegenwoordig ja?Godsamme.
We doen hier een beetje lacherig over, maar dit zou wel eens heel huge kunnen worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
Dacht ik gisteren nog dat het allemaal zou meevallen. Nu vrees ik dat die mafklepper zelfs Polen gaat overwegen straks zolang wij niks terug doen.
Hoezo? hoge prijzen? ALs Rusland niets aan europa kan verkopen dan kunnen ze heel veel aan China verkopen. En als China de enige is die hun economie spekt kunnen ze er woekerprijzen voor geven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denk het niet, daar is een onroerendgoed bubble aan het klappen. Het chinese regime staat hier echt niet op te wachten. Daarnaast de hoge prijzen voor energie import die volgen.
Nee. Want dan voelt vladje zich bedreigt omdat hij nu wel grenst aan een navo land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef Tengano het volgende:
Zou het eigenlijk wel stoppen als Ukraine straks is ingenomen...
#sneeuwbaleffect
VS bezit de meeste ook wel maar importeren is simpelweg goedkoper en minder belastend voor het milieu. Maar een boycot zou onze transitie naar schonere energievormen wel enorm kunnen vertragen, de gemiddelde elektrische auto zou nooit gebouwd kunnen worden zonder specifieke metalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Rusland bezit enorm veel metalen. China maakt daar nu handig gebruik van. En aangezien China ook in Afrika steeds meer macht krijgt zit China mbt metalen en energie er warmpjes bij.
Het is natuurlijk wel iets anders of je Oekraïne aanvalt of Polen he ... Polen is NAVO en dan heb je andere situatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dacht ik gisteren nog dat het allemaal zou meevallen. Nu vrees ik dat die mafklepper zelfs Polen gaat overwegen straks zolang wij niks terug doen.
Heb je een link? Ik ken alleen deze:quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:23 schreef Confetti het volgende:
Nee, ogv artikel 37 van de oorlogswet is er geen bovengrens qua leeftijd. Iedereen kan opgeroepen worden.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0008589/2020-01-01quote:2:
Onverminderd het derde lid gaat de oproeping van jongere dienstplichtigen zoveel mogelijk vooraf aan de oproeping van oudere dienstplichtigen. Oproeping van dienstplichtigen ouder dan 45 jaar vindt niet plaats.
Die downtime is dagelijks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet of het gepland was maar het was wel bizar hoe het precies down ging op het moment van spreken van poetin. Je kan het gat nog terugvinden 20 topics terug ofzo.
Welke aanvallen op etnische Russen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat het bizar voor je lijkt, betekent dat dan niet gewoon dat je er niks van begrijpt en het beter moet onderzoeken?
Alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen zijn naast staatsburger van hun eigen land ook Russisch staatsburger. Rusland is verplicht om zijn staatsburgers te helpen. En van daaruit volgt alles.
Als Poetin niks doet, dan betekent het dat alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen de-facto vogelvrij zijn. En we weten allemaal wat er vaak gebeurt wanneer twee etnisch-verschillende groepen in één en hetzelfde land wonen, en de ene groep ruzie gaat maken met de ander, zoals dat in Oekraïne gebeut. Bosnië is daar nog een recent voorbeeld van. Over en weer bloedvergieten, en als het lang genoeg duurt volgt er een genocide van de ene of de andere groep.
Dus Poetin moet iets doen. Iets dat niet alleen de etnisch-Russen in Oekraïne beschermt, maar dat ook een duidelijk teken is naar andere landen waar grote groepen er over nadenken hoe ze die etnisch-Russen in hun land het snelst kwijt kunnen raken.
Vanuit deze gedachte zie je dat Oekraïne juist een geschenk is voor Poetin. Van alle landen in Oost-Europa is dit het land waar hij zo'n voorbeeld kan stellen met de minste gevolgen. Bij alle andere landen zullen de slechte gevolgen nog veel groter zijn, terwijl als hij niks zou doen de slechte gevolgen ook heel groot zullen zijn.
Kijk, ik begrijp het dat niet iedereen hier dit weet en ook begrijpt, en dat veel mensen denken dat Poetin gewoon gek is geworden. Prima, niemand kan alles weten.
Wat ik niet kan begrijpen is hoe onze eigen diplomaten dit niet begrepen. Het is notabene hun werk om dit soort dingen te weten. Maar ik denk dat ze het wel wisten, en dat ze het toelieten.
Ik denk dat alleen de Oekraïense regering nog niet begrepen hadden dat zij garanties moeten geven aan de etnisch-Russen, en dat Rusland niet aan het bluffen was.
De ego's vieren hoogtij in de Oekraïense regering. Zelfs Zelenskiy's laatste speeches van vandaag zitten nog vol met uitspraken die politiek getint zijn en niet diplomatiek getint. Uitspraken die duidelijk bedoeld zijn om zijn ass te coveren, etc. Maar Zelenskiy heeft op grootse wijze gefaald, en zijn voorgangers ook. Anders was het nooit zo ver gekomen als vandaag. Het is geen ongeluk ofzo, er is 8 jaar overheen gegaan, waarin niemand iets heeft gedaan om de problemen echt op te lossen.
Hoelaat was dat? Mail me even de precieze tijd ajb? Kunnen we even kijken, yvonne@fok.nlquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Precies toen het begon vannacht ging fok down voor een uur. Ik wou net die speech van putin posten. Pas toen er al 15 min explosies te horen waren kwam Fok weer online.
RIP ukraïne.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat we al wisten is nu ook bevestigd. Ukraine zal geen militaire ondersteuning vanuit de NAVO krijgen.
[ twitter ]
Wat een lul verhaal met je etnische Russen. In andere landen zoals de Baltische staten vind je ook genoeg etnische Russen, daar moet Rusland helemaal niks mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat het bizar voor je lijkt, betekent dat dan niet gewoon dat je er niks van begrijpt en het beter moet onderzoeken?
Alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen zijn naast staatsburger van hun eigen land ook Russisch staatsburger. Rusland is verplicht om zijn staatsburgers te helpen. En van daaruit volgt alles.
Als Poetin niks doet, dan betekent het dat alle etnisch-Russen in alle voormalige Soviet Unie landen de-facto vogelvrij zijn. En we weten allemaal wat er vaak gebeurt wanneer twee etnisch-verschillende groepen in één en hetzelfde land wonen, en de ene groep ruzie gaat maken met de ander, zoals dat in Oekraïne gebeut. Bosnië is daar nog een recent voorbeeld van. Over en weer bloedvergieten, en als het lang genoeg duurt volgt er een genocide van de ene of de andere groep.
Dus Poetin moet iets doen. Iets dat niet alleen de etnisch-Russen in Oekraïne beschermt, maar dat ook een duidelijk teken is naar andere landen waar grote groepen er over nadenken hoe ze die etnisch-Russen in hun land het snelst kwijt kunnen raken.
Vanuit deze gedachte zie je dat Oekraïne juist een geschenk is voor Poetin. Van alle landen in Oost-Europa is dit het land waar hij zo'n voorbeeld kan stellen met de minste gevolgen. Bij alle andere landen zullen de slechte gevolgen nog veel groter zijn, terwijl als hij niks zou doen de slechte gevolgen ook heel groot zullen zijn.
Kijk, ik begrijp het dat niet iedereen hier dit weet en ook begrijpt, en dat veel mensen denken dat Poetin gewoon gek is geworden. Prima, niemand kan alles weten.
Wat ik niet kan begrijpen is hoe onze eigen diplomaten dit niet begrepen. Het is notabene hun werk om dit soort dingen te weten. Maar ik denk dat ze het wel wisten, en dat ze het toelieten.
Ik denk dat alleen de Oekraïense regering nog niet begrepen hadden dat zij garanties moeten geven aan de etnisch-Russen, en dat Rusland niet aan het bluffen was.
De ego's vieren hoogtij in de Oekraïense regering. Zelfs Zelenskiy's laatste speeches van vandaag zitten nog vol met uitspraken die politiek getint zijn en niet diplomatiek getint. Uitspraken die duidelijk bedoeld zijn om zijn ass te coveren, etc. Maar Zelenskiy heeft op grootse wijze gefaald, en zijn voorgangers ook. Anders was het nooit zo ver gekomen als vandaag. Het is geen ongeluk ofzo, er is 8 jaar overheen gegaan, waarin niemand iets heeft gedaan om de problemen echt op te lossen.
Tja, zelfs hier in Nederland had ik vanmorgen zo'n discussie met mijn kinderen. Of het hier ook oorlog zou worden. Ik durfde niks te beloven en dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:00 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Naast de inzending van Rusland van het songfestival van 2021, spreekt ook Sergey Lazarev (Songfestival 2016 en 2019) zich uit tegen deze inval, iets subtieler maar toch. Een van de grootste sterren in Rusland.
Top. Dan zijn wij dus medeschuldig aan massaslachtingen in o.a. Afghanistan en Irak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het eerste duck duck resultaat: bloedbad waarbij zeer veel slachtoffers vallen.
Nee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |