Wordt er niet geneukt dan ?quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:17 schreef MissHobje het volgende:
Nu nog even genieten van een rustige nacht
Ik moet toch echt naar mijn werk morgenavond, dus moet de weg opquote:Op donderdag 17 februari 2022 22:43 schreef aloa het volgende:
Het blijft apart dat te veel mensen geen idee hebben wat er morgen voor storm op hun afkomt![]()
Potentieel dodelijk systeem dit
Vrijdagavond werkdag?quote:Op donderdag 17 februari 2022 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet toch echt naar mijn werk morgenavond, dus moet de weg op
Nachtdienst in een ziekenhuis vanaf 23.00quote:
Sterktequote:Op donderdag 17 februari 2022 23:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nachtdienst in een ziekenhuis vanaf 23.00
Ja mooi kak, ik maak me ook zorgen in de spits terug straks…quote:Op donderdag 17 februari 2022 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet toch echt naar mijn werk morgenavond, dus moet de weg op
Rowp dat nog eens om 13 uur vanmiddagquote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:50 schreef sp3c het volgende:
Hier is nog niets aan de hand, minder wind dan gister en eergister
Volgens mij is dan ijshockeyquote:Op vrijdag 18 februari 2022 06:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Rowp dat nog eens om 13 uur vanmiddag
Nee dan heb je nog een uur (en tien minuten)!quote:
Goed uitkijken dan maar...quote:Op donderdag 17 februari 2022 23:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nachtdienst in een ziekenhuis vanaf 23.00
quote:
Op bovenverdieping open en in de bak oprollen. Niet half omdat de wind er dan achter kan komen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:34 schreef Mutant01 het volgende:
Rolluiken naar beneden of juist niet...
Kijk @Nattekat, daar is je eeuw, de 21e eeuw...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
AD liveblog: mogelijk zwaarste storm van 21ste eeuw
https://www.ad.nl/dossier(...)21ste-eeuw~ac1f21e0/
Ik zei 'van deze eeuw'quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kijk @:nattekat, daar is je eeuw, de 21e eeuw...
Als je zegt "van de laatste eeuw"is dat "van de laatste 100 jaar"
Ja dat is de laatste 100 jaar, want deze eeuw is nog maar 21 jaar en een beetje oudquote:
Zeynep klinkt uit iets van de Oostblok landen hahaquote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:42 schreef Frutsel het volgende:
Wel kut dat we overal lezen "Storm Eunice" en dat Duitsland dan weer "Zeynep" als naam meegeeft.
Die wilden niet meedoen met die namen
Die Duitse naam klinkt alsof ze in oud-nederlands willen zeggen dat de storm niet echt isquote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:42 schreef Frutsel het volgende:
Wel kut dat we overal lezen "Storm Eunice" en dat Duitsland dan weer "Zeynep" als naam meegeeft.
Als je geluk hebt kom je straks met 100km/h terugquote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:41 schreef Nattekat het volgende:
Op dit moment is het belangrijkste argument tegen naar werk fietsen de regen en niet de tegenwind. Duurt lang.
Vond eerder Turks ofzo.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zeynep klinkt uit iets van de Oostblok landen haha
Thuiswerken FTWquote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:41 schreef Nattekat het volgende:
Op dit moment is het belangrijkste argument tegen naar werk fietsen de regen en niet de tegenwind. Duurt lang.
https://www.iafd.com/pers(...)r=f/zeynep-rossa.htmquote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zeynep klinkt uit iets van de Oostblok landen haha
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je geluk hebt kom je straks met 100km/h terug
Ja, sinds jaar en dag gebruiken de Duitsers hun eigen naam, zelfs als de rest van Europa een andere naam samen gebruiken. Redelijk onhandig.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:42 schreef Frutsel het volgende:
Het is vanuit het KNMI gewoon een waarschuwing. En bij sommige mensen komt een waarschuwing alleen binnen als je met dood en verderf gaat strooien. En voor de 'clicks' natuurlijkquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:04 schreef Bocaj het volgende:
Gewoon ff goed opletten... vermijd bomen en blijf uit je doppen kijken!
Wandelen in het bos misschien even niet bij storm... Blijf dan maar thuis!
Voor de rest merk ik (weer) uit de ms media dat we weer DOOD gaan! (Er zullen vast ongelukkigen tegen een dakpan aanlopen of een boom op hun auto of hoofd krijgen!)
Kettingzaag en generator gisteren al uit het vet gehaald en proefgedraaid.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:04 schreef Bocaj het volgende:
Gewoon ff goed opletten... vermijd bomen en blijf uit je doppen kijken!
Wandelen in het bos misschien even niet bij storm... Blijf dan maar thuis!
Voor de rest merk ik (weer) uit de ms media dat we weer DOOD gaan! (Er zullen vast ongelukkigen tegen een dakpan aanlopen of een boom op hun auto of hoofd krijgen!)
Snap ik wel idd, die wagentjes zijn wat smal en hoog... prima windvangers!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:13 schreef DaMart het volgende:
Moet ik zo nog zelf boodschappen gaan doen ook... Picnic heeft de bestelling geannuleerd ivm de storm.
Stiekem wel verwacht, voor je het weet worden de boodschappen bezorgd via luchtpost met die wagentjes van ze.
Google Images staat vol met omgewaaide picnic auto's iddquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Snap ik wel idd, die wagentjes zijn wat smal en hoog... prima windvangers!
Goed plan, vandaag is de slowchat hier.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:48 schreef Salina het volgende:
@:bloodymary1
@:dick_laurent
Vandaag blijven we hier.
[ afbeelding ]
En ze zijn pas net uit de brand...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:13 schreef DaMart het volgende:
Moet ik zo nog zelf boodschappen gaan doen ook... Picnic heeft de bestelling geannuleerd ivm de storm.
Stiekem wel verwacht, voor je het weet worden de boodschappen bezorgd via luchtpost met die wagentjes van ze.
Leek van achter het raam wel mee te vallen, maar net even snel naar supermarkt geweest en stiekem toch al een lekker windje. Dacht, ik ga nu maar even snel voor het schaatsen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Goed plan, vandaag is de slowchat hier.
Waait het al bij jullie? Hier nog niet echt.
Een rijtjeshuis, maar het is een kaarsrechte straat van 3km lang met rijtjeswoningen aan twee kanten.. een soort van windtunnel. Ik heb ze nu maar allemaal opgerold. Thnx!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Op bovenverdieping open en in de bak oprollen. Niet half omdat de wind er dan achter kan komen.
Hangt natuurlijk ook af van de ligging van je huis t.o.v. de wind en of je bijv. vrijstaand woont en hoe groot je rolluiken zijn denk ik.
Ik doe ze zelf in elk geval niet naar beneden.
Wordt ook in de Arabische wereld gebruikt, maar dan net iets anders qua spelling.quote:
Fijne plek. Ook hier krijgt de media overal de schuld van. Warm bad.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:48 schreef Salina het volgende:
Vandaag blijven we hier.
[ afbeelding ]
Zainab of Zainap inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wordt ook in de Arabische wereld gebruikt, maar dan net iets anders qua spelling.
Hé gezellig!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Fijne plek. Ook hier krijgt de media overal de schuld van. Warm bad.
Ja ik zag ze hier in de tuin ook voor het eerst dit jaar een nestkastje invliegenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, net op deze dag van de storm des doods gaan hier in de tuin de kool- en pimpelmeesjes voor het eerst de nestkastjes inspecteren. Toch een beetje lente in zicht.
Ik hoop half de middag even te gaan, zonde wel dat springtij en hoogtepunt storm net niet samen lijken te gaan vallen. Nu nog helemaal kalm trouwens, letterlijk stilte voor de storm.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Hé gezellig!
Als ik nu in Vlissingen zou zijn, zou ik lekker naar de boulevard gaan denk ik. Vroeger deden we dat wel eens als het flink waaide.
Ergens trekt de zee me ook wel, vandaag, maar ik weet niet of ik het aandurfquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Hé gezellig!
Als ik nu in Vlissingen zou zijn, zou ik lekker naar de boulevard gaan denk ik. Vroeger deden we dat wel eens als het flink waaide.
Hier is het niet meer helemaal kalm. Gisteravond en vannacht wel, maar het begint hier wel al aan te trekken.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik hoop half de middag even te gaan, zonde wel dat springtij en hoogtepunt storm net niet samen lijken te gaan vallen. Nu nog helemaal kalm trouwens, letterlijk stilte voor de storm.
Nou ja, als ik vrij zou zijn (al werk ik thuis dus als ik besluit om vrij te nemen of een uurtje er tussenuit te knijpen, kan dat gewoon) dan zou dat wel interessant zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ergens trekt de zee me ook wel, vandaag, maar ik weet niet of ik het aandurf
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Benieuwd of vandaag de befaamde omgewaaide tuinstoel nog geplaatst gaat worden hier.
Of ze zoeken een schuilplaatsje..😏quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, net op deze dag van de storm des doods gaan hier in de tuin de kool- en pimpelmeesjes voor het eerst de nestkastjes inspecteren. Toch een beetje lente in zicht.
Een dergelijk spektakel kan ik hier volgens mij ook bekijken in Egmond. Als het kan, rij ik er even heen laterquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou ja, als ik vrij zou zijn (al werk ik thuis dus als ik besluit om vrij te nemen of een uurtje er tussenuit te knijpen, kan dat gewoon) dan zou dat wel interessant zijn.
Al is het op de boulevard van Vlissingen leuker en indrukwekkender. Dat is echt zo'n muur, waar die golven dan keihard tegenop beuken. Heb je geluk, dan komen de golven ver over de muur heen.
Yikes.quote:
Bruh, ik ben al 3 dagen niet naar buiten gegaan. Waarom zou ik in dit helse klimaat.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:48 schreef Salina het volgende:
Vandaag blijven we hier.
[ afbeelding ]
Vakantie zeker al weer een verre herinnering?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bruh, ik ben al 3 dagen niet naar buiten gegaan. Waarom zou ik in dit helse klimaat.
Gister in Hargen/ Camperduin gekeken. Dat duin west van de Lagune is voor een deel verdwenen. Vanuit de Lagune liep er een dikke wildwaterstroom terug naar zee. Ook waaide er vreselijk veel zand weer in die Lagune. Dat gaat weer kosten om het te herstellen. Niets met veiligheid te maken, het is een speelmeertje op het strand.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een dergelijk spektakel kan ik hier volgens mij ook bekijken in Egmond. Als het kan, rij ik er even heen later
Was gister al mooi om te zien de zee, die hoge golven; was op kantoor op een duin in noordwijk met uitzicht op zee. Weet niet of het lekker is op het strand met al dat zand alleen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ergens trekt de zee me ook wel, vandaag, maar ik weet niet of ik het aandurf
Hoogtepunt tussen 15 en 22u.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
Nog steeds rustig hier aan de zeeuwse kust
Gaan we vanmiddag dan echt los? En tot ongeveer hoe laat?
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vakantie zeker al weer een verre herinnering?
Vanaf rond een uur of 14:00 tot (in) de nachtquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
Haha, nou het was ook werken op afstand daarquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vakantie zeker al weer een verre herinnering?
Ik ga nu naar de supermarkt 1000 miljard miljoen rollen toiletpapier inslaanquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:06 schreef Uizichtloos het volgende:
Zijn we er allemaal klaar voor? Iedereen snacks en drinken in huis en alle spullen buiten veilig opgeborgen?
15uur 140 km per uurquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
Waarom een vlieger kopen?quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prima weer om je keffer uit te laten.
Maakt niet uit, waarschijnlijk komt er dan een nieuwe set vanuit de buren aangewaaidquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:13 schreef VacaLoca het volgende:
Heb een aerocover over m'n loungeset,kussens er onder.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Tot nu toe houd dat. Wind toch niet sterk genoeg om de hele boel de lucht in te blazen lijkt me? Zit in het oosten des lands
Omdat het prima vliegerweer is vanmiddag?quote:
Ik zou er voor de zekerheid op gaan zitten. Dan kan het zeker niet de lucht in gaan. Je weet nooit tenslotte.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:13 schreef VacaLoca het volgende:
Heb een aerocover over m'n loungeset,kussens er onder.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Tot nu toe houd dat. Wind toch niet sterk genoeg om de hele boel de lucht in te blazen lijkt me? Zit in het oosten des lands
@dick_laurent ze snappen mijn grap niet.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat het prima vliegerweer is vanmiddag?
Die gebruiken we ook wel eens in het F1 subforumquote:
Vast allemaal mensen die zelf een keffer hebben. Net als Co de Roodt.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:15 schreef Salina het volgende:
[..]
@:dick_laurent ze snappen mijn grap niet.
Misschien houden ze niet van grappen over een hont.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:15 schreef Salina het volgende:
[..]
@:dick_laurent ze snappen mijn grap niet.
Foutief ja, rode vlag is het.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die gebruiken we ook wel eens in het F1 subforum
Oja, dat kan ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien houden ze niet van grappen over een hont.
Hey, dat is mijn tekstquote:
verzuipingsgenotquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoogwater om 15.27, valt toch nog redelijk samen.
Excuus.quote:
Zou Twente aan zee er dan toch eindelijk aankomenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoogwater om 15.27, valt toch nog redelijk samen.
Jezus. Sterkte mensen.quote:
Arme meidquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo te zien waait het hier in Limburg gewoon over. Voel me wel weer een beetje buitengesloten, net als met corona... Iedereen mag meedoen, behalve ik.
Was dan ook in Spanje geblevenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
Hoerenstorm. Ik ga wel gamen ofzo, en ik merk het wel als mijn hut instort.
Zijn wij bijna buren, zo te lezenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gister in Hargen/ Camperduin gekeken. Dat duin west van de Lagune is voor een deel verdwenen. Vanuit de Lagune liep er een dikke wildwaterstroom terug naar zee. Ook waaide er vreselijk veel zand weer in die Lagune. Dat gaat weer kosten om het te herstellen. Niets met veiligheid te maken, het is een speelmeertje op het strand.
Ik denk dat ik vanmiddag ook wel even ergens aan zee ga kijken.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maakt niet uit, waarschijnlijk komt er dan een nieuwe set vanuit de buren aangewaaid
Met corona mocht ik ook niet meedoen, maar nu aan de westkust mag ik met de storm wel meedoenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo te zien waait het hier in Limburg gewoon over. Voel me wel weer een beetje buitengesloten, net als met corona... Iedereen mag meedoen, behalve ik.
Dat deed ik ook graag toen ik nog in Zandvoort woonde. Heerlijk om naar die ruige zee te kijken.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Hé gezellig!
Met corona mocht ik ook niet meedoen, maar nu in Drenthe mag ik met de storm gedeeltelijk wel meedoenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met corona mocht ik ook niet meedoen, maar nu aan de westkust mag ik met de storm wel meedoen
Eerste slachtoffer van code rood.quote:
Zin inquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:12 schreef Oriente het volgende:
Gezellige dag van makeeeeuh!
@:zipportal @:wereldgozer @:powerloungen
Dat bleek al in het tuintopic.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn wij bijna buren, zo te lezen
O ja. Lekker wakker ben ikquote:
Hoe moet ik dit lezen? Want alle kaartjes zijn valid voor 5pm (17:00) vandaag.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn verschillende modellen, windgust=windstoot. Dit is in km per uur.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit lezen? Want alle kaartjes zijn valid voor 5pm (17:00) vandaag.
Dat het overwaait, zoals een storm in een glas water? Dat weet je nooit. Maar "ze" zijn er wel heel serieus over. En in Engeland gaat het al flink tekeer.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:57 schreef Enawh het volgende:
Kan het ook met een sisser aflopen zoals de laatste keren?
Dat het achteraf het wel meevalt
Op veel plekken zal het allemaal vast wel meevallen. Die roepen dan ook steevast: "code roodquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:57 schreef Enawh het volgende:
Ligt aan je verwachting, als je een soort apocalypse met vliegende koeien door de lucht verwacht, dan zal het vast tegenvallen. Vaak zitten de modellen wel redelijk goed met dit soort voorspellingen en worden de verwachte windsnelheden wel gehaald.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:57 schreef Enawh het volgende:
Nou kan nog goed herinneren laatste keren met die voorspellingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt aan je verwachting, als je een soort apocalypse met vliegende koeien door de lucht verwacht, dan zal het vast tegenvallen. Vaak zitten de modellen wel redelijk goed met dit soort voorspellingen en worden de verwachte windsnelheden wel gehaald.
Heb je concreet voorbeeld waarbij de voorspelde waarden en werkelijke waardes zo ver uit elkaar lagen dat volgens de definitie van code oranje of geel, die codes niet uitgegeven hadden moeten worden?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:05 schreef Enawh het volgende:
[..]
Nou kan nog goed herinneren laatste keren met die voorspellingen.
Code geel/oranje. Gebeurde helemaaaal niks
In 99% van de gevallen komen de waarschuwingen inderdaad uit. De laatste keer dat code oranje te zwaar was, dat was op 31 januari 2022. En daarvoor? Kan ik mij niet herinneren. Daarnaast geeft het waarschuwingssysteem ook aan dat de kans minimaal 60% moet zijn, en niet 100%. De mensen zoals hem die altijd lopen te mierenneuken over de waarschuwingen hebben het ook niet helemaal begrepen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je concreet voorbeeld waarbij de voorspelde waarden en werkelijke waardes zo ver uit elkaar lagen dat volgens de definitie van code oranje of geel, die codes niet uitgegeven hadden moeten worden?
Oh nee dat niet specifiek, maar het werd op de dag zelf nog opgeheven. Wel begin van de avond.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je concreet voorbeeld waarbij de voorspelde waarden en werkelijke waardes zo ver uit elkaar lagen dat volgens de definitie van code oranje of geel, die codes niet uitgegeven hadden moeten worden?
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:14 schreef Enawh het volgende:
[..]
Oh nee dat niet specifiek, maar het werd op de dag zelf nog opgeheven. Wel begin van de avond.
Is ook niet erg. Vind het wel leuk af en toe een lekker stormpje
Waar is die fimpje met een student die rollend wegwaaide op straat
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:13 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen komen de waarschuwingen inderdaad uit. De laatste keer dat code oranje te zwaar was, dat was op 31 januari 2022. En daarvoor? Kan ik mij niet herinneren. Daarnaast geeft het waarschuwingssysteem ook aan dat de kans minimaal 60% moet zijn, en niet 100%. De mensen zoals hem die altijd lopen te mierenneuken over de waarschuwingen hebben het ook niet helemaal begrepen.
[ afbeelding ]
En dan klagen dat er niet fatsoenlijk gewaarschuwd isquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Er gaan echt zoveel mensen verrast worden die nietsvermoedend onderweg gaan en dan halverwege ineens in een storm terecht komen
Maar deze storm is nog heftiger?quote:
Nog bezig met alle klusjes voor ik straks de deur uit kan. Laat die storm maar komenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zo, alle klusjes gedaan waarvoor ik de deur uit moest. Laat die storm maar komen
Deze storm kan nog heftiger worden dan die van 18 jan 2018.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Maar deze storm is nog heftiger?
Voorspellingen nu:quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Maar deze storm is nog heftiger?
Toen:quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of het gewoon simpelweg negeren omdat ze denken het beter te weten dan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan klagen dat er niet fatsoenlijk gewaarschuwd is
"Want vorige keer was er code oranje en ging mijn huis echt niet kapot hoor, dus ik geloof er niks van!"quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Of het gewoon simpelweg negeren omdat ze denken het beter te weten dan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben.
En de 'stoere' truckers die met hun gekantelde zooi de snelweg blokkeren; 100K boete + alle bijkomende kosten van opruiming en inzet !!!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:37 schreef Frutsel het volgende:
TLN adviseert om vanaf 1400u in Code Rood provincies al het wegvervoer/transport stil te leggen
https://www.transport-onl(...)ood-provincies-stil/
Dat inderdaad. Hoe dan ook, ik heb alles in de tuin wat rond kan gaan vliegen in de garage opgeborgen. Verder gewoon maar afwachten of het huis heel blijft, veel meer kan ik op dit moment niet doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Want vorige keer was er code oranje en ging mijn huis echt niet kapot hoor, dus ik geloof er niks van!"
Iemand hier die toevallig een Eend bezit?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:37 schreef Frutsel het volgende:
TLN adviseert om vanaf 1400u in Code Rood provincies al het wegvervoer/transport stil te leggen
https://www.transport-onl(...)ood-provincies-stil/
hij komt vast wel aanwaaien denk ikquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat het meevalt![]()
Vriend zou vanavond hierheen komen, en als het niet meevalt dan wordt dat wellicht wat lastig (ik woon ad kust)..
Denk ik niet, hij heeft tegenwind danquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hij komt vast wel aanwaaien denk ik
Dit topic loopt al sinds zondagquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef zodeju het volgende:
Bestel altijd online mijn boodschappen, werden gecanceld voor vandaag en morgen....kunnen niet leveren vanwege het weer.
Ik krijg nog 2 pakketjes vandaag, ben benieuwd of PostNL langskomstquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef zodeju het volgende:
Bestel altijd online mijn boodschappen, werden gecanceld voor vandaag en morgen....kunnen niet leveren vanwege het weer.
Wel met aanhanger danquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iemand hier die toevallig een Eend bezit?
[ afbeelding ]
Lijkt me ideaal om daarmee vanmiddag over de afsluitdijk te gaan rijden
Lijkt me dat ze die dicht gaan doen tijdens de stormquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iemand hier die toevallig een Eend bezit?
[ afbeelding ]
Lijkt me ideaal om daarmee vanmiddag over de afsluitdijk te gaan rijden
Is daar wel een beetje krap als het gaat stormen. Foto strand Vlissingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Vaarverbod op de Westerschelde, alle loodsen vrij. Kan me niet heugen dat dat eerder is gebeurd.
Wordt het morgen ook nog zulk weer dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:43 schreef zodeju het volgende:
Neequote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wordt het morgen ook nog zulk weer dan?
2 uur, wat staat dat weer slordig.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geen thuisbezorgd vanaf 14:00
Ja, hier aan de kust wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wordt het morgen ook nog zulk weer dan?
Maar maar maar...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier regent het nog steedsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Inmiddels valt de regen des doods in hevige mate.
Ow, het is alweer droog.![]()
Dus?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Inmiddels valt de regen des doods in hevige mate.
Ow, het is alweer droog.![]()
Wij spreken hier van de storm des doods, a global killer, the end of mankind as we know it...Nothing will survive, not even bacteria....quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus?
Volgens de weersverwachting is het hier gewoon droog tijdens de storm. Storm gaat over wind he? Dat hoeft niet persé gepaard te gaan met regen![]()
Better safe than sorry, kleine moeite om hem even weg te zetten toch? Wellicht kan je hem ergens wat meer verdekt parkeren (niet onder een boomquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:04 schreef Salina het volgende:
Boys, even serieus vraagje.
Zie foto.
Vlak voor mijn deur staat dus een losse container waarin allemaal losse zooi ligt. Denk aan planken, en andere zooi.
Rechts onder is mijn kleine blauwe lieve autootje.
Even weghalen voor de zekerheid? Denk niet dat de container geleegd gaat worden door de woningbouwvereniging.
[ afbeelding ]
Ja, ik zou m’n auto echt even ergens anders neerzettenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:04 schreef Salina het volgende:
Zie foto.
Vlak voor mijn deur staat dus een losse container waarin allemaal losse zooi ligt. Denk aan planken, en andere zooi.
Even weghalen voor de zekerheid? Denk niet dat de container geleegd gaat worden door de woningbouwvereniging.
[ afbeelding ]
Better safe than sorry toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:04 schreef Salina het volgende:
Zie foto.
[ afbeelding ]
Ja, lijkt mij wel verstandig om weg te halen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:04 schreef Salina het volgende:
Zie foto.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wij spreken hier van de storm des doods, a global killer, the end of mankind as we know it...Nothing will survive, not even bacteria....
Quizvraag, uit welke film komt deze prachtige proza?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Maar regen hoort daar dus niet noodzakelijkerwijs bij
Geen idee, ik kijk zelden filmsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Quizvraag, uit welke film komt deze prachtige proza?
Alleen de bezorgers in Maastricht en Heerlen mogen opgegeven worden zo te zienquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hmm, zo maar even doen toch dan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Better safe than sorry, kleine moeite om hem even weg te zetten toch? Wellicht kan je hem ergens wat meer verdekt parkeren (niet onder een boommaar onder een gebouw ofzo?)
Ik hoop het voor jullie, kan anders een duur geintje worden afhankelijk van waar jullie wonen (want dan wellicht afhankelijk v.e. taxi of een hotelovernachting).quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:11 schreef Fretwork het volgende:
Hier nog steeds een vlucht die de om 3 uur gaat en niet gecanceld is...
Erg benieuwd of we het horen vóór onze laatste trein terug
Blij dat ik niet hoef te vliegen vandaag. Één keer vertrokken tijdens flink onstuimig/stormachtig weer. Echt zodra we van de grond kwamen begon de zware turbulentie al, en die hield een dikke 20 minuten aan totdat we echt ver boven de wolken zaten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:11 schreef Fretwork het volgende:
Hier nog steeds een vlucht die de om 3 uur gaat en niet gecanceld is...
Erg benieuwd of we het horen vóór onze laatste trein terug
De veiligheid is van belang, en toch bezorgen ze in Heerlen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Armageddon.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, ik kijk zelden films
Ja geen idee, het is gewoon onhandig. Bij voorbaat niet gaan terwijl alleen KLM alles cancelt wordt ook een lastig verhaal.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor jullie, kan anders een duur geintje worden afhankelijk van waar jullie wonen (want dan wellicht afhankelijk v.e. taxi).
Daar heb je dan prachtig uitzicht op!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:04 schreef Salina het volgende:
Zie foto.
[ afbeelding ]
What's in a name?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Hmm, zo maar even doen toch dan.
Zet hem wel op parkeerterrein naast mn flat. Staat er nu voor.
Wel dunne bomen daar. Ook niet helemaal veilig.
Overigens is jaren terug in een flat vlak achter mij het dak van de flat afgewaaid. Geen grapje.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ach 's zomers varen ze ook bijna het strand op.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is daar wel een beetje krap als het gaat stormen. Foto strand Vlissingen.
[ afbeelding ]
Zijn jullie een weekendje weg? Is B. al zo opgeknapt (dat zouquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:18 schreef heywoodu het volgende:
We hebben een 96 km/h staan in Zeeland, nog heel even.
Nu al? Die storm houdt zich ook niet aan de afgesproken tijd hè. Vanaf 14.00!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:17 schreef golfer het volgende:
Het begint hier aan de kust (Bloemendaal) nu echt los te gaan.
En er zijn altijd wel een paar thrillseeekers die dan toch het strand op willen:quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:17 schreef golfer het volgende:
Het begint hier aan de kust (Bloemendaal) nu echt los te gaan.
Nee joh, die komt haar bed alleen uit om de rolstoel in te gaan of fucking eigenwijs achteruit op d'r kont de trap op te wurmenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn jullie een weekendje weg? Is Bruna al zo opgeknapt (dat zouzijn)?
Maar wat een timing dan..
Hoorde vanochtend bij de Notenkoning iemand zeggen "de storm valt erg mee he"?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef Haags het volgende:
Loop je ff de supermarkt binnen.
1 grote hamstergolf joh. Mensen doe toch normaal, stel idioten.
Is het wc papier al op?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef Haags het volgende:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef Haags het volgende:
Ik heb het één keer gedaan met storm. En ik had mijn haar niet gevlochten oid. Het duurde héél lang voor je er weer een borstel door kon halen, het leken wel dreadlocks geworden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:21 schreef golfer het volgende:
En er zijn altijd wel een paar thrillseeekers die dan toch het strand op willen:
https://reddingsbrigade-bloemendaal.nl/beachcam/
Zouden die mensen weten dat de storm morgen weer voorbij is?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet gewoon weekendboodschappen, maar echt hamsteren?
Die regenbui net, de teringquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
Het begint hier ineens horizontaal te regenen (woon ook dichtbij de kust)
Big Jet TVquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef bleiblei het volgende:
Was deze livestream op Heathrow al voorbij gekomen? Heb al een paar spannende landingen voorbij zien komen.
Ah, helder!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, die komt haar bed alleen uit om de rolstoel in te gaan of fucking eigenwijs achteruit op d'r kont de trap op te wurmen
Ik bedoel op de weerkaart, bijna de 100 gehaald!
[ afbeelding ]
Hallo mede Leeuwarderquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:22 schreef Eviljane het volgende:
Nu verdacht rustig in Leeuwarden, een uurtje geleden wat rukwinden en wat regen.
Stilte voor de storm?
Ik heb hem nu ook op staan. Die kerel is grappig. Goed entertainmentquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Big Jet TVMet Chiara was dat ook een genot om naar te kijken
Maar zijn er dan nog winkels?!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zouden die mensen weten dat de storm morgen weer voorbij is?
Mijn ah heeft wel vaker problemen met het dak gehad. Enorm veel lekkage en zo. Dus dit is een goede vraag.quote:
Tegenwoordig moet voor elke extreem-weer situatie/nieuwe lockdown/wat dan ook gehamsterd worden in Nederland...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef Haags het volgende:
Ik wil graag een pakketje ophalen bij de Primera morgen. Als die storm niet was geweest dan had ik hem vandaag opgehaald.quote:
Als de Primera er dan nog is....quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wil graag een pakketje ophalen bij de Primera morgen. Als die storm niet was geweest dan had ik hem vandaag opgehaald.
Das pech, Primera weg.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als de Primera er dan nog is....
Dan moet eerst de parkeerdek + auto's eraf waaien.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als de Primera er dan nog is....
Ik kijk deze nu ookquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef bleiblei het volgende:
Was deze livestream op Heathrow al voorbij gekomen? Heb al een paar spannende landingen voorbij zien komen.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar heb je dan prachtig uitzicht op!![]()
Ik zeg: laten staan en filmen!![]()
Wij zien de beelden graag tegemoet.
Misschien nog een wedstrijdje aan verbinden hoeveel auto's eerst geraakt worden voordat het kleine, blauwe, lieve autootje aan de beurt is?![]()
![]()
Hier ook horizontale regen. Zit tussen de kust en het IJsselmeerquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
Het begint hier ineens horizontaal te regenen (woon ook dichtbij de kust)
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:35 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hebben ze jou ook weer vrijgelaten?
Gedraag je hé. Tis geen slowchat hier.
Overigens net stiekem wel even foto's gemaakt van de container en de inhoud daarvan.
Na de storm even nieuwe foto's maken en de verschillen bekijken. Leuk vermaak.![]()
![]()
Ik ook. Op de tvquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kijk deze nu ookEr landt nu een vliegtuig.
Gelukkig hoef ik nergens meer heen vandaagquote:
Er ging zo te zien een cameraman (vrouw) weg? Maar ik zou niet graag in die vliegtuigen zitten, man man. Sommigen lijken eerder te zweven op de wind dan te vliegen. Meer dan 80.000 kijkers daar nu overigens.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ook. Op de tv![]()
Dacht even dat ze gingen stoppen met uitzenden
Ik ook niet. Ik vind milde turbulentie al engquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er ging zo te zien een cameraman (vrouw) weg? Maar ik zou niet graag in die vliegtuigen zitten, man man. Sommigen lijken eerder te zweven op de wind dan te vliegen. Meer dan 80.000 kijkers daar nu overigens.
aai over bolletjequote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:47 schreef josja het volgende:
Ja hoi, ik vind het eng!! Nergens bang voor, behalve storm. Trauma van mijn hurricane alert in Mexico denk ik.
Net in de appie flashbacks naar de eerste Covid golf, mensen hamsteren als een malle en echt stervensdruk!
Net gezien idd. Wat een skills heeft die piloot.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kijk deze nu ookEr landt nu een vliegtuig.
Als de afgelopen 2 jaar iets goed bewezen heeft, is het wel dat de gemiddelde persoon een totale randdebiel isquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:47 schreef josja het volgende:
Net in de appie flashbacks naar de eerste Covid golf, mensen hamsteren als een malle en echt stervensdruk!
Ik kijk ook nu. Die commentator is geinig.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef bleiblei het volgende:
Waarom doen mensen dit? En een storm die binnen een dag afzwakt is toch niet te vergelijken met een pandemische ziektegolf die (op dat moment) mensen nog nooit meegemaakt hadden?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:47 schreef josja het volgende:
Ik ben 1x echt serieus bang geweest voor wind, maar toen waren mijn cavia en konijn ook bang, dus dat mochtquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:47 schreef josja het volgende:
Ja hoi, ik vind het eng!! Nergens bang voor, behalve storm. Trauma van mijn hurricane alert in Mexico denk ik.
Ja, poosje geleden ook toen er net eentje geland wasquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik kijk ook nu. Die commentator is geinig.
Er komt dalijk een vliegtuit uit Cyprus. Het is een type ....
This could be a little fun.
Dit ja.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:50 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Waarom doen mensen dit? En een storm die binnen een dag afzwakt is toch niet te vergelijken met een pandemische ziektegolf die (op dat moment) mensen nog nooit meegemaakt hadden?
A gossie.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben 1x echt serieus bang geweest voor wind, maar toen waren mijn cavia en konijn ook bang, dus dat mocht(cavia luid piepend en konijn flink aan het stampen met achterpoten).
Dat was alleen wel wind van meer dan 160 km/h. We hadden hier een downburstDunde het aantal (grote!!) bomen in de omgeving flink uit.
Ik zou zeggen: lekker binnen blijven![]()
Ik moet nog steeds eten halen voor vanavondThuisbezorgd stopt er ook zo mee, dus dat wordt hem ook niet.
Ja, hij is grappigquote:
Dit in combinatie met Flightradarquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:20 schreef bleiblei het volgende:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:58 schreef Haags het volgende:
Wat zitten jullie in godsnaam te kijken dan?
Niet alleen de Russen zijn gekomen?quote:
Oh wacht, kijken de kijkers ook flightradarquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Next up Triple Seven British Airways
Misschien leuk om ook nog een kanaaltje Air traffic aan te zettenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wacht, kijken de kijkers ook flightradarIk vond het al zo idioot dat er dan een stipje grijs op het scherm kwam en mensen al zeiden wat voor vliegtuig het was
Ryanair vliegt gewoon in degelijke Airbus toestellen voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:59 schreef Caland het volgende:
Landen er ook nog van die brakke ryanair vliegtuigjes?
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bouncing plane..
Respect voor alle piloten![]()
Oh ik heb wel eens in zo’n propellervliegtuigje gevlogen meen ik. Al kan dat ook easyjet oid zijn geweestquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ryanair vliegt gewoon in degelijke Airbus toestellen voor zover ik weet.
Boeings.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ryanair vliegt gewoon in degelijke Airbus toestellen voor zover ik weet.
Hier lopen de kippetjes gewoon lekker in de open ren te pikken. Maar hier is het ook maar een briesje.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
A gossie.![]()
Mijn kippen weigeren nu al van hun warme zoldertje af te komen.![]()
Als de (be)schutting maar niet omwaait....
Owh, Viennaquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:04 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Lol, die commentator begint te zingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |