SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Als je een kleuterklas de taak had gegeven om een beleid (en meteen wat grafiekjes) te tekenen hadden ze nog beter werk geleverd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze hebben wel een ongekende teringzooi van dat Covid-beleid gemaakt, he?![]()
Goede laatste vraag. Typisch dat die ‘m weer niet snapt.. typische elite ;-)
https://www.instagram.com/tv/CZb7HThqbWs/?utm_medium=copy_linkEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Klinkt mij eerder alsof Omtzigt de jam van het broodje afhaalde.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:53 schreef trein2000 het volgende: [..] Deconfiture Deconfiture 1) Afgang 2) Bankroet 3) Faillissement 4) Nederlaag 5) Onvermogen om te betalen 6) Zakelijke mislukking
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Lijkt er idd echt opquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En het ergste is misschien wel dat ze het zelf niet eens doorhebben, en gewoon doorrijden in de modder.
Ik heb zo'n collega... Die zegt dan iets en dan denk ik 'owkeeee, waar en hoe moet ik in hemelsnaam beginnen met uitleggen... Dit is niet te doen', als men er echt niets van snapt en dat niet door heeft, wordt een echt gesprek zo lastig en pijnlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maarre, heeft Kuipers nu wel een loopje met de waarheid genomen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:59 schreef Scrummie het volgende:
Agema is altijd een beetje vervelend boos.
Agema: blabla Malaga
Kuipers: ik ben niet bekend met Malaga
Agema: maar in antwoord op kamervragen gaf u aan er bekend mee te zijn? Hoe kan dit![]()
Wat is er met Malaga?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maarre, heeft Kuipers nu wel een loopje met de waarheid genomen?
Agema: maar in antwoord op kamervragen gaf u aan er bekend mee te zijn? Hoe kan ditOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Een feestje met 170 IC verpleegkundigen ofzo die allemaal gevaccineerd, geboost en getest waren. Naderhand waren er blijkbaar 70 positief getest.quote:
Ik kende ‘t verhaal in elk geval niet.![]()
Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?quote:Verder breng ik bij uw Kamer onder de aandacht dat per 1 februari aangepaste inreisregels gelden voor reizigers die vanuit een EU/Schengenland naar Nederland reizen en in het bezit zijn van een Digitaal Corona Certificaat (DCC) dat gebaseerd is op een vaccinatiebewijs. De Europese Commissie heeft op 21 december jl. per gedelegeerde handeling1 besloten om per 1 februari 2022 voor deze DCC’s een geldigheidsduur te bepalen. DCC’s die gebaseerd zijn op een vaccinatiebewijs worden voor het inreizen vanaf 1 februari 2022 alleen geaccepteerd als de primaire vaccinatiereeks minder dan 270 dagen geleden is voltooid of – als dit langer geleden is geweest – een boostervaccinatie is toegediend. Deze nieuwe regeling is als zodanig rechtstreeks werkend binnen de lidstaten. Daarom geldt de nieuwe regeling per vandaag ook voor het reizen naar Nederland vanuit een EU/Schengenland. Voor reizigers uit derde landen die hier bij aankomst een vaccinatiebewijs tonen, geldt deze nieuwe regeling vooralsnog nog niet. Hiervoor is een wijziging van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19 (Trm) noodzakelijk. Op 28 januari jl. is uw Kamer per brief genformeerd dat deze regeling niet eerder in werking zal treden dan 4 februari aanstaande, gelet op de gestelde vragen van de vaste commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de voorgestelde regeling. Als de regeling in werking treedt, geldt vanaf dat moment voor Europese reizigers en derdelanders weer hetzelfde regime.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daar leek het wel op ja, maar ik heb die brief niet gelezen verder.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maarre, heeft Kuipers nu wel een loopje met de waarheid genomen?
Agema: maar in antwoord op kamervragen gaf u aan er bekend mee te zijn? Hoe kan dit![]()
quote:WHO: landen moeten voorzichtig versoepelen
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt landen om de coronamaatregelen niet te snel te versoepelen. Op een persconferentie uitte topman Tedros Adhanom Ghebreyesus zijn zorgen over geluiden in sommige landen dat "vanwege vaccinaties, de grote besmettelijkheid van omikron en omdat de variant minder ziekmakend is" de verspreiding niet langer hoeft te worden beperkt. "Niets is minder waar", zei Tedros hierover.
Hij reageerde op de versoepelingen in onder meer Engeland, Denemarken, Oostenrijk en Nederland van de afgelopen weken. "We vragen geen enkel land om terug te gaan naar een lockdown. Wel roepen we landen op om alle instrumenten te gebruiken om hun bevolking te beschermen, niet alleen vaccinaties."
Ook Maria Van Kerkhove, de Amerikaanse baas van de coronawerkgroep van de WHO, waarschuwt voor te snelle versoepelingen. "Zulke veranderingen moeten langzaam maar gestaag gebeuren. Stap voor stap, want dit virus is nogal dynamisch", zei ze. Volgens haar hebben veel landen de piek in het aantal besmettingen door omikron nog niet bereikt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, ze waren ook erg voorzichtig om dit hele gebeuren tot een pandemie uit te roepen met alle gevolgen van dien.quote:
Klote WHO.![]()
Ohhh, ja dat weet ik nog welquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een feestje met 170 IC verpleegkundigen ofzo die allemaal gevaccineerd, geboost en getest waren. Naderhand waren er blijkbaar 70 positief getest.
Ik kende ‘t verhaal in elk geval niet.
Tsja, weet je, we kunnen wel allemaal voorbeelden aanhalen maar grote data-analyses laten allemaal hetzelfde zien dus open met die zut
Alle maatregelen weggg![]()
Als ik niet gebonden was hier aan thuis zijn zou ik allang elders zitten iig, klaar met de overheid
3 stappen per dag is ook in stappenquote:
Dag Maria
Ik weet niet wat het verschil is, maar zo te zien dus doordat ze niet in EU/Schengen zitten, wat op zijn vroegst gelijkgesteld wordt met EU/Schengen vanaf 4 februari.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Punch in the dick van de zorg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een feestje met 170 IC verpleegkundigen ofzo die allemaal gevaccineerd, geboost en getest waren. Naderhand waren er blijkbaar 70 positief getest.
Ik kende ‘t verhaal in elk geval niet.Go hard or go home![]()
China werkt goed mee!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ze waren ook erg voorzichtig om dit hele gebeuren tot een pandemie uit te roepen met alle gevolgen van dien.
Klote WHO.zie email 27 oktober![]()
Ondertussen zijn er weer 3 collega's met kinderen besmet met Corona.
- 1 ongevaccineerde heeft het goed te pakken, met koorts en kotsen (nog redelijk jong dus hij overleeft het wel)
- 1 voelt zich meh, wel gevaccineerd maar (nog) niet geboost
- 1 voelt heeft nergens last van, maar heeft alleen een positieve zelftest, gevaccineerd en geboost
Toch wel mooi die gradaties.
Als je het eind week nog niet gehad hebt, mag je in je handjes klappen denk ik met deze snelheid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Juridisch dingetje. De wijziging van de regels op EU-niveau werkt automatisch door in het Nederlandse recht, dus voor reizigers uit EU landen geldt die nieuwe Europese regel vanzelf. Alleen voor reizigers van buiten de EU werkt dat niet zo en moet het kabinet een regeling wijzigen om dat gelijk te trekken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het verschil is, maar zo te zien dus doordat ze niet in EU/Schengen zitten, wat op zijn vroegst gelijkgesteld wordt met EU/Schengen vanaf 4 februari.zie email 27 oktober![]()
Wat sowieso nergens op slaat want als je met tunnel gaat gelden weer heel andere regels en rijd je gewoon door naar Nederland zonder verdere controle. Afschaffen die nonsens. Naar nl moet je in kliniek een test doen maar via Frankrijk>nl gewoon zelf test. Is nu wel genoeg geweest zou je zeggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Kunnen we na 2 jaar met dit virus nu echt nog steeds zeggen ‘het virus is grillig’? Er is zo onvoorstelbaar veel onderzoek gedaan, zo grillig is ‘t toch niet meer?
(Zoals Kuipers net deed in ‘t debat)
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2022 21:23:24 ]![]()
Grillig is het inderdaad niet, wel onvoorspelbaar qua varianten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:22 schreef chratnox het volgende:
Kunnen we na 2 jaar met dit virus nu echt nog steeds zeggen ‘het virus is grillig’? Er is zo onvoorstelbaar veel onderzoek gedaan, zo grillig is ‘t toch niet meer?
(Zoals Kuipers net deed in ‘t debat)zie email 27 oktober![]()
Wat is Taiwan? Je bedoelt zuidoost-China?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als Taiwan ter sprake komt valt de verbinding ineens weg.![]()
Wat willen die mensen dan? De aanname is toch dat no matter what iedereen besmet gaat raken? Wat wil je dan met long-COVID? Extra revalidatieklinieken of wat is dan je punt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:25 schreef Scrummie het volgende:
Oh god, Sylvana trekt de longcovid kaart.
Vermoeiend mens.zie email 27 oktober![]()
Ik lees toevallig net dit op LinkedInquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:25 schreef Scrummie het volgende:
Oh god, Sylvana trekt de longcovid kaart.
Vermoeiend mens.![]()
Elke dag duizenden erbij![]()
Ja en als ik een vliegtuigje pak vanaf Dusseldorf ofzo hoeft het weer nietquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat sowieso nergens op slaat want als je met tunnel gaat gelden weer heel andere regels en rijd je gewoon door naar Nederland zonder verdere controle. Afschaffen die nonsens. Naar nl moet je in kliniek een test doen maar via Frankrijk>nl gewoon zelf test. Is nu wel genoeg geweest zou je zeggen.
Gaat best lekkerVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik zou iedereen opsluiten!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik lees toevallig net dit op LinkedIn![]()
[ afbeelding ]
Elke dag duizenden erbij![]()
![]()
Ja geen flauw idee. Ik kreeg de vraag ook maar half mee moet ik eerlijk zeggenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat willen die mensen dan? De aanname is toch dat no matter what iedereen besmet gaat raken? Wat wil je dan met long-COVID? Extra revalidatieklinieken of wat is dan je punt?![]()
![]()
Steeds die onsmakelijke foto van zichzelf erbij plaatsen ook echt
Whyyyy
Het enkele feit dat Landen als Denemarken, Noorwegen en het VK (al kun je over die laatste discussiren), wat echt geen wappielanden zijn zoals Brazili of de VS-onder-Trump, (nagenoeg) alle maatregelen overboord zetten zegt al dat dit geen probleem van betekenis is. In ieder geval niet in de zin van de maatregelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik lees toevallig net dit op LinkedIn![]()
[ afbeelding ]
Elke dag duizenden erbij
zie email 27 oktober![]()
Nederlanders zijn anders ja!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enkele feit dat Landen als Denemarken, Noorwegen en het VK (al kun je over die laatste discussiren), wat echt geen wappielanden zijn zoals Brazili of de VS-onder-Trump, (nagenoeg) alle maatregelen overboord zetten zegt al dat dit geen probleem van betekenis is. In ieder geval niet in de zin van de maatregelen.
Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enkele feit dat Landen als Denemarken, Noorwegen en het VK (al kun je over die laatste discussiren), wat echt geen wappielanden zijn zoals Brazili of de VS-onder-Trump, (nagenoeg) alle maatregelen overboord zetten zegt al dat dit geen probleem van betekenis is. In ieder geval niet in de zin van de maatregelen.![]()
Ben ondertussen aan het hoesten geslagen
Weekend Antwerpse horeca en zulks achter de rug en afgelopen week met 7 personen in aanraking geweest die positief hebben getest
BSO is dicht vanwege teveel covidlijers
Alle buren hebben het, met test bevestigd
Zou ie op de deur hebben geklopt nu dan echt ook hier?
Morgen hoort u meer
Maar dat ook meer zijn dan long covid toch? Vooral in deze stressperiode.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?![]()
Heb ik ook al gezegd. Als we nu eens als definitie pakken ‘8 weken na positieve (ten dele) arbeidsongeschikt terwijl je dat daar voor niet was’ (je kunt er over discussiren of je IC-patinten moet uitsluiten) dan heb je misschien wel wat ruis, maar heb je ook een heel aardig idee van de omvang van het probleem.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?zie email 27 oktober![]()
Yepquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?
En cijfers van/over behandelingen door revalidatie zijn er ook zatOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zelftestjes in huis?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:33 schreef Molo het volgende:
Weekend Antwerpse horeca en zulks achter de rug en afgelopen week met 7 personen in aanraking geweest die positief hebben getest
Morgen hoort u meerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
RIP aan de nabestaandenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:33 schreef Molo het volgende:
Morgen hoort u meer![]()
Denken dat Kuipers antwoord gaat geven
Dit is zo nutteloos.
Hoe is het afgewogen > Begint over boosters.![]()
Zit behoorlijk wat burnout bij ook dus zou wat meer data willen dan en gewoon een goeie definitiequote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd. Als we nu eens als definitie pakken ‘8 weken na positieve (ten dele) arbeidsongeschikt terwijl je dat daar voor niet was’ (je kunt er over discussiren of je IC-patinten moet uitsluiten) dan heb je misschien wel wat ruis, maar heb je ook een heel aardig idee van de omvang van het probleem.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Long covid is natuurlijk de smoes bij uitstek om een paar maanden niet naar je werk te hoeven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit behoorlijk wat burnout bij ook dus zou wat meer data willen dan en gewoon een goeie definitie![]()
Zatquote:
Vanmorgen negatief getest iig![]()
Inclusief keelswabOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ookquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Long covid is natuurlijk de smoes bij uitstek om een paar maanden niet naar je werk te hoeven.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Omtzigt: “Waar is de toetsing? Waar is de impactanalyse”?quote:
Kuipers: Vaccineren doe je voor jezelf en je ouders
Ik had gehoopt dat we van die dooddoeners af waren na de Jonge![]()
![]()
Kuipers is gewoon een Hugo 2.0, alleen hij verwoord het iets tactischer.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omtzigt: “Waar is de toetsing? Waar is de impactanalyse”?
Ik had gehoopt dat we van die dooddoeners af waren na de Jonge![]()
Je weet toch hoeveel ziekmeldingen je normaal hebt in zo’n periode, desnoods neem je een tweede sample die niet positief test. Dat trek je er af en klaar. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, het gaat er om dat we eindelijk eens een idee hebben van de omvang van dit probleem. Want het blijft maar in het luchtledige hangen zo, ook omdat er lieden zijn die daar belang bij hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit behoorlijk wat burnout bij ook dus zou wat meer data willen dan en gewoon een goeie definitiezie email 27 oktober![]()
Valse hoopquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat we van die dooddoeners af waren na de Jonge.
Ernst is prima in het verwoorden van alle medische onzin, maar zo'n discussie met Omtzigt over grondrechten gaat ie natuurlijk altijd verliezen. Heeft ie veel te weinig politieke ervaring voor, lijkt mij.![]()
Is dit een grap?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat we van die dooddoeners af waren na de JongeHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dit klinkt als:
Ik stel je een vraag.
En ik geef jou geen antwoord.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Maar dat is toch standaard daar? Bijna elke keer dat ik het gevolgd heb is het vooral proberen te ontkennen en geen antwoord geven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:42 schreef popje het volgende:
Dit klinkt als:
Ik stel je een vraag.
En ik geef jou geen antwoord.
Vervolgens wordt er gestemd, zijn ze 'anoniem' en dan drukken ze het alsnog erdoor.![]()
En dan heeft het merendeel van de Nl'se bevolking nog vertrouwen in de overheid, onbegrijpelijk als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Maar dat is toch standaard daar? Bijna elke keer dat ik het gevolgd heb is het vooral proberen te ontkennen en geen antwoord geven.
Vervolgens wordt er gestemd, zijn ze 'anoniem' en dan drukken ze het alsnog erdoor.![]()
GGezien de toegenomen werkdruk en angst bij werknemers in die periode lijkt me dat net even te kort door de bochtquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet toch hoeveel ziekmeldingen je normaal hebt in zo’n periode, desnoods neem je een tweede sample die niet positief test. Dat trek je er af en klaar. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, het gaat er om dat we eindelijk eens een idee hebben van de omvang van dit probleem. Want het blijft maar in het luchtledige hangen zo, ook omdat er lieden zijn die daar belang bij hebben.
Maar iets uitgebreidere info is wel gewoon voor handen. Dus is te berekenenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ook prima uiteraard. Maar laten we eens met een helder aantal komen gebaseerd op arbeidsongeschikt. Verdwenen smaak of weet ik wat meer is heel vervelend, maar tenzij je kok bent geen beperking van formaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:46 schreef Molo het volgende:
G
[..]
Gezien de toegenomen werkdruk en angst bij werknemers in die periode lijkt me dat net even te kort door de bocht
Maar iets uitgebreidere info is wel gewoon voor handen. Dus is te berekenenzie email 27 oktober![]()
Is er al vuurwerk in 't debat?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Nuh, vrij standaard debatje.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Huh, ze stemmen toch vaak een andere keer?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:49 schreef S95Sedan het volgende:
Volgens mij hebben ze maar tot 22:00? Dus zal deze vragen beantwoorden zijn en dan stemmen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Euhm de tijd is niet zo hard, zeker niet plenair. Een debat gaat in twee rondes…quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:49 schreef S95Sedan het volgende:
Volgens mij hebben ze maar tot 22:00? Dus zal deze vragen beantwoorden zijn en dan stemmen?zie email 27 oktober![]()
Allebei kan. Maar gebruikelijk is inderdaad later, maar hier zit spoed bij als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, ze stemmen toch vaak een andere keer?zie email 27 oktober![]()
Dit ben ik niet met je eens. Er zijn overduidelijk partijen die het liever vandaag ingevoerd zien dan morgen (VVD en D'66). Die partijen zijn voor een hele lange periode mijn stem kwijt. Niet dat ze mijn ene stem zullen missen, maar als meerdere mensen zo denken dan worden deze partijen hopelijk zwaar afgestraft tijdens een volgende verkiezing.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze allemaal meer onderzoek en op dit moment uitstel. Je kunt je lijstje dus in de prullenbak gooien.![]()
Volgens mij deden ze dat de vorige keer niet. Geen idee waarom de toen was en wellicht was dat iets anders maargoed.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm de tijd is niet zo hard, zeker niet plenair. Een debat gaat in twee rondes…
Tijd ben ik bekend mee, maar 22:00 stond ervoor geplanned![]()
![]()
Afgelopen weekend wezen stappen in Bergen op Zoom, geen corona! Wat een deceptie.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Ja, klopt. Als je na 22:00 niet meer in een restaurant of in een theater mag zitten, dan ook niet in de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:49 schreef S95Sedan het volgende:
Volgens mij hebben ze maar tot 22:00? Dus zal deze vragen beantwoorden zijn en dan stemmen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zou alleen Wim Schellekens en zijn zerocovidwappievriendjes en -vriendinnetjes van het redteam opsluiten in een GGZ kliniek. Allen in een dwangbuis uiteraard.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:28 schreef Molo het volgende:
Steeds die onsmakelijke foto van zichzelf erbij plaatsen ook echt
Whyyyy
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoor ik nou echt iemand zeggen daar uit de tweede kamer zeggen dat je kan 'zien dat de ziekenhuizen nog steeds vol liggen'?quote:
Is het doel dan tegenwoordig volledig lege ziekenhuizen?
Waar hebben we het echt over in deze fase?
[ Bericht 8% gewijzigd door merino op 01-02-2022 22:18:26 ]I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Goed punten wel:quote:
- Er moet een andere soort wet komen waar het parlement de stekker uit bepaalde maatregelen kan trekken.
Nu kan er alleen ja of ja gezegd worden op de verlenging.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De kamer*, anders stelt Rutte hem een vraagquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:13 schreef S95Sedan het volgende:
Kuipers wanner het kabinet een vraag stelt.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wim Voerman, mag wel eens in het zonnetje gezet worden. Kritische staatsrechtelijke blik.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben ik de enige die vindt dat deze FVD-meneer klinkt als een puber?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Hij heeft de baard nog niet in zn keel, kan hij niets aan doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat deze FVD-meneer klinkt als een puber?![]()
Als wat Voermans zegt klopt, en op zich kunnen we daarvanuit gaan, dan snap je wel waarom de regering er zoveel aan gelegen is om die "tijdelijke" wet in de lucht te houden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Goed punten wel:
- Er moet een andere soort wet komen waar het parlement de stekker uit bepaalde maatregelen kan trekken.
Nu kan er alleen ja of ja gezegd worden op de verlenging.
En GroenLinks heeft dus ook weer gewoon vr de verlenging van de wet gestemd, zo is op te maken uit de opmerkingen van Westerveld. Hypocriet clubje blijft dat toch ook.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja hij lijkt 15 maar vind niet dat Kuipers zijn terechte vraag beantwoord met uitleg. Alleen nee, dat wordt niet opgeschort.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat deze FVD-meneer klinkt als een puber?
Sowieso vaag antwoord van Kuipers over de TU Delft en extra onderzoeken tov het eerdere bericht vandaag.![]()
Lijkt me een redelijk standaard iets voor pvdd meisjesquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit pvdd meisje klinkt hele tijd of ze elk moment in tranen gaat uitbarsten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is een woordspelletje. Van Meijeren vroeg over extra onderzoek. Antwoord: TUDelft doet geen extra onderzoek, hebben we niet gevraagd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja hij lijkt 15 maar vind niet dat Kuipers zijn terechte vraag beantwoord met uitleg. Alleen nee, dat wordt niet opgeschort.
Sowieso vaag antwoord van Kuipers over de TU Delft en extra onderzoeken tov het eerdere bericht vandaag.![]()
Voermans praat over het algemeen geen poep als hoogleraar staatsrecht.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als wat Voermans zegt klopt, en op zich kunnen we daarvanuit gaan, dan snap je wel waarom de regering er zoveel aan gelegen is om die "tijdelijke" wet in de lucht te houden.
En GroenLinks heeft dus ook weer gewoon vr de verlenging van de wet gestemd, zo is op te maken uit de opmerkingen van Westerveld. Hypocriet clubje blijft dat toch ook.
De regering zou er goed aan doen zich beter te informeren over de mogelijkheden anders dan te tekenen bij het kruisje van ja of ja.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De slechtste staatsrechtjurist van Nederland is weer eens abuis. Het verwerpen van het wetsvoorstel leidt er niet toe dat maatregelen met terugwerkende kracht onrechtmatig worden, slechts dat zij twee dagen na verwerpen vervallen. Hoe komt hij er bij?quote:zie email 27 oktober![]()
Ja want KERRONAquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als wat Voermans zegt klopt, en op zich kunnen we daarvanuit gaan, dan snap je wel waarom de regering er zoveel aan gelegen is om die "tijdelijke" wet in de lucht te houden.
En GroenLinks heeft dus ook weer gewoon vr de verlenging van de wet gestemd, zo is op te maken uit de opmerkingen van Westerveld. Hypocriet clubje blijft dat toch ook.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Hij zit er wel vaker naast. Maar ik ben altijd blij met zijn commentaar. Omdat het 'Uncharted Territory' is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De slechtste staatsrechtjurist van Nederland is weer eens abuis. Het verwerpen van het wetsvoorstel leidt er niet toe dat maatregelen met terugwerkende kracht onrechtmatig worden, slechts dat zij twee dagen na verwerpen vervallen. Hoe komt hij er bij?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb hier toch een andere mening over. Hij moet politicus worden en niet z’n meninkjes als juridische feiten poneren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:24 schreef _serial_ het volgende:
Voermans praat over het algemeen geen poep als hoogleraar staatsrecht.zie email 27 oktober![]()
Dat is je goed recht hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb hier toch een andere mening over. Hij moet politicus worden en niet z’n meninkjes als juridische feiten poneren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Echt bizar.. Wat overheden wel niet allemaal doen om mensen aan de vaccinatie te krijgen :-|quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Australi heeft weer is een nieuwe rode lijn gepasseerd.![]()
Wat ik nog niet kan plaatsen is de relatief lage rioolcijfers in vergelijking met de deltagolfquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Als je het eind week nog niet gehad hebt, mag je in je handjes klappen denk ik met deze snelheid.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Op deze manier raak je toch definitief het vertrouwen van je bevolking kwijt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een aantal landen laten hun ware aard zien. Maar de kranten staan er alleen vol van als het om antihomowetgeving gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Twee jaar geleden was ik nog in de waan dat er daadwerkelijk zsm een crisis beindigd moest worden teneinde de samenleving weer normaal te laten functioneren.
Tegenwoordig is corona gewoon een politiek onderwerp geworden waarmee partijen proberen te scoren.![]()
Wat moet je met vertrouwen als je toch al gekozen hebt voor repressie als de weg om te gaan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op deze manier raak je toch definitief het vertrouwen van je bevolking kwijt?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Klopt dit kan een enorme backfire worden voor Public Health. Zat mensen die vooraf al hadden gewaarschuwd voor de gevaren van het te veel pushen van de vaccins. Vanochtend kwam ik dit artikel tegen dus ja gaat niet echt de goede kant op dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op deze manier raak je toch definitief het vertrouwen van je bevolking kwijt?![]()
Iets wat wappies hebben voorspeld :pquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Twee jaar geleden was ik nog in de waan dat er daadwerkelijk zsm een crisis beindigd moest worden teneinde de samenleving weer normaal te laten functioneren.
Tegenwoordig is corona gewoon een politiek onderwerp geworden waarmee partijen proberen te scoren.![]()
Zoals alle problemen, eigenlijk. Hoe kun je nog politiek garen spinnen uit een issue als het opgelost is?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voermans is gewoon de popie jopie televisie-staatsjurist.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Goed punt idd. De anti vaxers laten straks hun kinderen ook niet vaccineren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dit kan een enorme backfire worden voor Public Health. Zat mensen die vooraf al hadden gewaarschuwd voor de gevaren van het te veel pushen van de vaccins. Vanochtend kwam ik dit artikel tegen dus ja gaat niet echt de goede kant op dan.
[ twitter ]
Geen vertrouwen meer en wie weet wat ze erin doen...![]()
Dit gaat wel heel ver, ik hoop toch dat dit geen stand houd voor de rechter.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Australi heeft weer is een nieuwe rode lijn gepasseerd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit hadden ze al lang en breed voorspeld weet ik nog anderhalf jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dit kan een enorme backfire worden voor Public Health. Zat mensen die vooraf al hadden gewaarschuwd voor de gevaren van het te veel pushen van de vaccins. Vanochtend kwam ik dit artikel tegen dus ja gaat niet echt de goede kant op dan.
[ twitter ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wappies hadden het ook over 5g, chips en magnetische effecten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:38 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Iets wat wappies hebben voorspeld :p
Laten we niet doen of die het licht de hele tijd als enige zagen.![]()
Maar er is ook een periode na corona.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat moet je met vertrouwen als je toch al gekozen hebt voor repressie als de weg om te gaan?
Trouwens, zei Kuipers nu net dat het CTB niet als doel (ook niet secundair) om ervoor te zorgen dat mensen zich laten vaccineren maar dat dat echt een volledig vrije keus is. De Jonge heeft toch een aantal keer vrijwel letterlijk gezegd dat het bedoeld was om mensen te bewegen zich te laten vaccineren?![]()
What about...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wappies hadden het ook over 5g, chips en magnetische effecten.
Laten we niet doen of die het licht de hele tijd als enige zagen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nou, veel wappies die dat soort dingen niet voorspeld hebben hoor, de meeste wappies hadden echt wel wetenschappelijke bronnen, maar zo kan je mensen op een makkelijke manier framen en ze ongeloofwaardig laten zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor mazelen is een hele hoge vaccinatiegraad nodig. En er werd vroeger niet veel over vaccineren nagedacht, het hoorde er gewoon bij. Nu heeft iedereen er een mening over gevormd en zich opgedeeld in voor en tegenstanders.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goed punt idd. De anti vaxers laten straks hun kinderen ook niet vaccineren.
Geen vertrouwen meer en wie weet wat ze erin doen...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dan liegt ie gewoon keihard. Het geldt wel als doel om mensen zich te dwingen tot vaccinatie. Er is namelijk niks anders want het werkt niet voor andere dingen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er is ook een periode na corona.
Trouwens, zei Kuipers nu net dat het CTB niet als doel (ook niet secundair) om ervoor te zorgen dat mensen zich laten vaccineren maar dat dat echt een volledig vrije keus is. De Jonge heeft toch een aantal keer vrijwel letterlijk gezegd dat het bedoeld was om mensen te bewegen zich te laten vaccineren?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zijn er al cijfers over effect booster op omikron besmettingen?
Zijn naar verhoudingen meer mensen zonder booster die positief testen? En verhouding ziekenhuisopname?![]()
Wat ook logisch is. In het verleden waren vaccinaties primair voor jezelf of je eigen kind. Doordat veel regeringen dit er zo snel en zo hard mogelijk door wilden pushen was dit een risico wat onderbelicht bleef. Ik ga er wel vanuit dat dit een erkend risico was.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor mazelen is een hele hoge vaccinatiegraad nodig. En er werd vroeger niet veel over vaccineren nagedacht, het hoorde er gewoon bij. Nu heeft iedereen er een mening over gevormd en zich opgedeeld in voor en tegenstanders.![]()
Wat is die Van Wijngaarden ook verschrikkelijk zeg.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik meende dat het meer bedacht was voor de periode na de omikrongolf. Als je huis in de fik staat heeft een brandblusser weinig nut. Maar in andere situaties kan het best wel goede preventie zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan liegt ie gewoon keihard. Het geldt wel als doel om mensen zich te dwingen tot vaccinatie. Er is namelijk niks anders want het werkt niet voor andere dingen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kuipers had wel meer rare uitspraken/opmerkingen die ook in de lijn van Hugo waren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er is ook een periode na corona.
Trouwens, zei Kuipers nu net dat het CTB niet als doel (ook niet secundair) om ervoor te zorgen dat mensen zich laten vaccineren maar dat dat echt een volledig vrije keus is. De Jonge heeft toch een aantal keer vrijwel letterlijk gezegd dat het bedoeld was om mensen te bewegen zich te laten vaccineren?![]()
Oeh, dit is wel een tik van Omtzigt. Motie om de modellen van het RIVM te laten reviewen door Deense modelleurs omdat hun modellen vele malen beter lijken te zijn.![]()
Dat interesseert me momenteel eigenlijk geen ene reet meer. De achtbaan is nu onderweg en er kan eigenlijk niks meer aan gedaan worden totdat de rit voorbij is. Daarna kunnen we nog wel eens kijken of de riempjes hun werk hebben gedaanquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:45 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er al cijfers over effect booster op omikron besmettingen?
Zijn naar verhoudingen meer mensen zonder booster die positief testen? En verhouding ziekenhuisopname?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
![]()
Klopt wel als je nu maar die mazelen kijkt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?zie email 27 oktober![]()
Ja, maar dat is er nu niet meer En gaat ook niet meer terug komen. Dit is al de endgame straks.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik meende dat het meer bedacht was voor de periode na de omikrongolf. Als je huis in de fik staat heeft een brandblusser weinig nut. Maar in andere situaties kan het best wel goede preventie zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Tunnelvisie?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?![]()
Het heeft jammergenoeg wel jaren gekost aan campagnes om de vaccinatiegraad zo hoog te krijgen. En het gaat weer jaren duren om in de buurt te komen. En een gedeelte is definitief verloren gegaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ook logisch is. In het verleden waren vaccinaties primair voor jezelf of je eigen kind. Doordat veel regeringen dit er zo snel en zo hard mogelijk door wilden pushen was dit een risico wat onderbelicht bleef. Ik ga er wel vanuit dat dit een erkend risico was.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar dat is gewoon een logisch gevolg, je maakt mensen wantrouwig door dat hele gepush met die vaccins.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Klopt wel als je nu maar die mazelen kijkt.![]()
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:48 schreef chratnox het volgende:
Oeh, dit is wel een tik van Omtzigt. Motie om de modellen van het RIVM te laten reviewen door Deense modelleurs omdat hun modellen vele malen beter lijken te zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat is denk ik nog wel het kleinste probleem. Als mazelen oid straks op grotere basis terugkomt en er komen overlijdens door zullen veel mensen (terecht) boos zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het heeft jammergenoeg wel jaren gekost aan campagnes om de vaccinatiegraad zo hoog te krijgen. En het gaat weer jaren duren om in de buurt te komen. En een gedeelte is definitief verloren gegaan.![]()
Ik snap het ook niet. Zit er een beetje doorheen als Fleur Agema.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?
Het gaat echt nergens over.![]()
Iets met tot 15% en een gereedschapskist.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?![]()
Isolatie is 7 dagen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:20 schreef PicoMMP het volgende:
Morgen vijfde en laatste dag van isolatie![]()
Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Geloven ze het zelf berhaupt? Ik snap niet dat het niet allang in de prullenbak is gegooid. Kuipers is toch ook niet dom? Wij hebben hier allang doorheen geprikt met z'n allen en volgens mij staat het als paal boven water dat het onzinnig is. Ik vind het heel raar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?
Misschien Europese belangen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Meeste brandblussers in huis zijn gekocht nadat iemand er mee is geconfronteerdquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dat is er nu niet meer En gaat ook niet meer terug komen. Dit is al de endgame straks.
Maar het is natuurlijk nog geen 100% zekerheidje dat het straks klaar is, 90% misschien, maar geen 100%Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat is eigenlijk de enige mogelijkheid, dat er andere belangen spelen. Een blinde kan dat onderhand nog zien.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Geloven ze het zelf berhaupt? Ik snap niet dat het niet allang in de prullenbak is gegooid. Kuipers is toch ook niet dom? Wij hebben hier allang doorheen geprikt met z'n allen en volgens mij staat het als paal boven water dat het onzinnig is. Ik vind het heel raar.
Misschien Europese belangen?![]()
Of het nu wel of niet gedaan wordt, het is wel iets wat er voor zorgt dat het onder de loep ligt. Dit zou niet in een motie thuishoren, maar aan het kabinet duidelijk maken dat de modellen die ze gebruiken een minder goede voorspellende waarde heeft dan ze denken is een goede zaak op dit moment.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.![]()
Ze moeten nog 1,8 miljard vaccins verkopen aan de mensen in Europa..quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Geloven ze het zelf berhaupt? Ik snap niet dat het niet allang in de prullenbak is gegooid. Kuipers is toch ook niet dom? Wij hebben hier allang doorheen geprikt met z'n allen en volgens mij staat het als paal boven water dat het onzinnig is. Ik vind het heel raar.
Misschien Europese belangen?![]()
Ja same. Ik voel me er totaal niet goed bij. Hoe dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Zit er een beetje doorheen als Fleur Agema.
Het gaat echt nergens over.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Piet Omtzigt vind ik wel echt een held.
Intelligent,voor het volk en hard werkend. Een beetje het beeld wat je als kind had wat een politicus was ipv de leugenachtige egostische kronkelende politicus die je altijd ziet.
Als al die politici aan klein beetje zo waren werd het land veel beter geregeerd.![]()
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dus zometeen;
Verlengen van wet, Voor; VVD, D66, CDA, PvdA, GL, CU, BIJ1. Tegen; De rest.
Wet verlengd.![]()
Wat was er niet duidelijk aan de uitleg van Kuipers?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Is de PvdA tegen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef S95Sedan het volgende:
Dus zometeen;
Verlengen van wet, Voor; VVD, D66, CDA, GL, CU, BIJ1. Tegen; De rest.
Wet verlengd.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dank u Groen Links.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef S95Sedan het volgende:
Dus zometeen;
Verlengen van wet, Voor; VVD, D66, CDA, GL, CU, BIJ1. Tegen; De rest.
Wet verlengd.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Is wel het meest aannemelijke toch? D66,VVD, Kuipers daar vanwege d66?.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien Europese belangen?
Ik heb een beetjevdat zelfde moedeloze gevoel erbij als toen ik de eerste keer mocht stemmen en tegen dat verdrag van Lissabon stemde.
Daarna werd de vlag aangepast ofzo en hup door terwijl de meerderheid tegen was.
Weg soevereiniteit en vertrouwen in de politiek.![]()
Ik snap het ook niet. Gewoon puur politiek. Als het dan gaat over volgende varianten, dat is een drogreden tot en met, dan kun je prima dan met een voorstel komen. Als het OMT is het er in maximaal een week doorheen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.zie email 27 oktober![]()
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.![]()
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of het nu wel of niet gedaan wordt, het is wel iets wat er voor zorgt dat het onder de loep ligt. Dit zou niet in een motie thuishoren, maar aan het kabinet duidelijk maken dat de modellen die ze gebruiken een minder goede voorspellende waarde heeft dan ze denken is een goede zaak op dit moment.
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.
Misschien moet er een wetenschappelijk adviseur komen voor het kabinet om wetenschappers te duiden in normale mensentaal. Misschien dat ze dan ook de stikstof, co2, en andere onderzoeken gaan begrijpen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En dezelfde politici, die zonder met hun ogen te knipperen dit soort besluiten nemen, staan vervolgens wel weer voor televisiecamera's krokodillentranen te huilen als n van hen bedreigd zou worden. "Zo bedrijven we geen politiek in dit land, boehoehoehooooeee!!!"quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een aantal landen laten hun ware aard zien. Maar de kranten staan er alleen vol van als het om antihomowetgeving gaat.![]()
Uitsluiting van mensen op een dergelijke manier begint toch wel aardig n op n vergelijkbaar te worden met een opressief regime als de voormalige DDR; daar draaide men de hand er niet voor om om ouders hun kinderen af te nemen wanneer ze niet braaf aan het communistische heilstaattoneelstukje wensten deel te nemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?zie email 27 oktober![]()
VoermanSquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Wim Voerman, mag wel eens in het zonnetje gezet worden. Kritische staatsrechtelijke blik.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Snel, waarheid, wil ik niet lezen! verwijderen!Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.![]()
Normaal is isolatie 14 dagen, of 24 uur klachtenvrij, met een minimum van 7 dagen.quote:
https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis![]()
Het lijkt hier wel alsof 2G vandaag is ingevoerd in plaats van dat het van de baan is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.![]()
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassingquote:Om nu ‘tijd te kopen’ voor de boostercampagne, en de uitgangspositie van de
zorg te verbeteren door de verspreiding van de omikronvariant te vertragen,
adviseert het OMT om de huidige avondlockdown uit te breiden, op een wijze
vergelijkbaar met december 2020 en januari 2021 inclusief de toen
geldende maatregelen, door:
• sluiting van scholen en onderwijsinstellingen;
• sluiting van de horeca;
• sluiting van niet-essentile winkels;
• sluiting van de cultuursector en sportclubs;
• sluiting van overige locaties.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kabinet moet gewoon eens kappen met dat domme gejank en gehuil.
2G invoeren en klaar. Wat een dom gezeur om niets zeg.
Die geldigheidsduur van vaccinaties eraf halen voor iedereen onder de 50.
Je straft daarmee alleen maar iedereen die een hoger IQ heeft dan 10. Daarmee krijg je alleen maar
dat mensen er meer een afkeer van krijgen.
En de niet gevaccineerden zijn juist degenen die gewoon eens keihard gestraft moeten worden,
die hebben al meer dan genoeg kansen gehad. Aanpakken die mafketels en weg ermee.
Die hebben alleen een certificaat van onkunde ontvangen inmiddels.![]()
Als shitholecountry kun je toch gewoon hulp vragen van een grotemensenland? Dat is toch niet vreemd?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?zie email 27 oktober![]()
Kuipers heeft de hoop wel een beetje de grond ingeboord.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Het lijkt hier wel alsof 2G vandaag is ingevoerd in plaats van dat het van de baan is.
QR samenleving is nog steeds springlevend.![]()
Wie heeft Kuipers gevraagd voor deze post?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?![]()
vanaf de kerstvakantie, het was niet eens in het model opgenomen dat het al een week eerder in ging.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassingJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.
Misschien moet er een wetenschappelijk adviseur komen voor het kabinet om wetenschappers te duiden in normale mensentaal. Misschien dat ze dan ook de stikstof, co2, en andere onderzoeken gaan begrijpen![]()
Ik zou eerder in de richting van Kaag denken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?![]()
Tjonge.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Enige echte politicus is Omtzigt. De rest is gewoon een poppenkast. Ik had juist gehoopt dat Kuipers het goed zou doen, geen politieke ervaring immers, maar hij speelt het spelletje gewoon keihard mee.
Zou Marcel Levi dat ook gedaan hebben?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Toen van Dissel een voorbereidde uitleg moest geven aan het volk snapte de gemiddelde Nederlander het niet allemaal. Hoe moet een politicus het dan berhaupt nog begrijpen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In de achterkamertjes krijg je gewoon het mes op je keel hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
Enige echte politicus is Omtzigt. De rest is gewoon een poppenkast. Ik had juist gehoopt dat Kuipers het goed zou doen, geen politieke ervaring immers, maar hij speelt het spelletje gewoon keihard mee.
Zou Marcel Levi dat ook gedaan hebben?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef bianconeri het volgende:
Kabinet moet gewoon eens kappen met dat domme gejank en gehuil.
2G invoeren en klaar. Wat een dom gezeur om niets zeg.
Die geldigheidsduur van vaccinaties eraf halen voor iedereen onder de 50.
Je straft daarmee alleen maar iedereen die een hoger IQ heeft dan 10. Daarmee krijg je alleen maar
dat mensen er meer een afkeer van krijgen.
En de niet gevaccineerden zijn juist degenen die gewoon eens keihard gestraft moeten worden,
die hebben al meer dan genoeg kansen gehad. Aanpakken die mafketels en weg ermee.
Die hebben alleen een certificaat van onkunde ontvangen inmiddels.
Als ik je een tip mag geven, haal de boosheid uit je post. Als je er wat minder hard in gaat kun je best een punt hebben namelijk, maar op dit moment leest het zo polariserend dat het niet heel prettig is.![]()
![]()
Hadden we deze al op het lijstje staan? Ben even het overzicht kwijt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Apart, ik zie je bij andere vrij polariserende posts niet zo reageren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?
Als ik je een tip mag geven, haal de boosheid uit je post. Als je er wat minder hard in gaat kun je best een punt hebben namelijk, maar op dit moment leest het zo polariserend dat het niet heel prettig is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat geloof ik wel ja, vandaar dat ik allang al geen vertrouwen meer heb in de politiek. Nee, het is een poppenkast.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de achterkamertjes krijg je gewoon het mes op je keel hoor.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Record na record: ver weg kan de top van de omikrongolf niet meer zijnquote:Dat kan zo niet eeuwig doorgaan, toch?
Wanneer de piek van Mount Omikron in zicht is, weet niemand. Wel dat de stijging opeens ten einde kan zijn, zegt hoogleraar theoretische epidemiologie Hans Heesterbeek (Universiteit Utrecht): ‘Op een gegeven moment zijn er te weinig vatbare mensen. En als je heel hard stijgt, ga je ook harder door de populatie heen. Dan bereik je eerder het punt dat niet iedere besmette nog een nieuw geval kan maken, omdat er geen vatbare mensen meer zijn.’wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij mij is het al ongeveer, laten we zeggen, 4 op 20 personen die positief testen afgelopen weken. n op 5 dus eigenlijk. Ja, ik denk echt dat voor 1 maart 80% van iedereen het wel krijgt. Zoiets was ook al eerder voorspeld in een artikel. Iedereen alsnog ff corona.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:29 schreef _serial_ het volgende:
Record na record: ver weg kan de top van de omikrongolf niet meer zijn
[..]
En ik heb weer twee positieve huisgenoten, ik zal straks ook wel aan de beurt zijn. Eindelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nou dat schiet lekker op. Ernst zegt bij alle moties: bedankt doen we verder niks mee en de poppenkast is ten einde.
Wat een tijdverspilling.![]()
You go, girlquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
En ik heb weer twee positieve huisgenoten, ik zal straks ook wel aan de beurt zijn. Eindelijk.Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
had je werkelijk iets anders verwacht?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nou dat schiet lekker op. Ernst zegt bij alle moties: bedankt doen we verder niks mee en de poppenkast is ten einde.
Wat een tijdverspilling.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op nos.nl; we verlengen de spoedwet nog met 3 maanden want de regeringspartijen zeggen dat er met Omikron nog teveel onzeker is over de ziekenhuizen. Hoe lang kunnen ze dat nog zeggen? Dit is echt helemaal verkeerd.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik zet een tientje in op ontraden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Laten we eens in de gaten houden wat er met deze motie gebeurt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee maar het komt totaal niet serieus over.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
had je werkelijk iets anders verwacht?
Kunnen we net zo goed deze hele schertsveroning skippen.
Wat zijn we nou al bij al wijzer geworden?![]()
Is ontraden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zet een tientje in op ontraden.![]()
Hoe verrassend...quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lijkt me verstandig die spoedwet permanent te maken. Je weet het ook maar nooit of er nog een nieuwe variant komtquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:36 schreef popje het volgende:
Op nos.nl; we verlengen de spoedwet nog met 3 maanden want de regeringspartijen zeggen dat er met Omikron nog teveel onzeker is over de ziekenhuizen. Hoe lang kunnen ze dat nog zeggen? Dit is echt helemaal verkeerd.![]()
Het is een grijs gebied, we hebben nu eenmaal geen glaze bol !quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig die spoedwet permanent te maken. Je weet het ook maar nooit of er nog een nieuwe variant komt![]()
![]()
Noorwegen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Hadden we deze al op het lijstje staan? Ben even het overzicht kwijt.
Denemarken.
Engeland.
Ierland.
Spanje (soort van)
Zwitserland.
Volgens mij.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik had gehoopt dat Kuipers als medicus op deze post een verfrissende indruk zou achterlaten. Een man die objectief en redelijk naar de pandemie kon kijken en daaruit verstandige beslissingen zou nemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat een tijdverspilling.
Maar deze man zit na een paar weken Den Haag al stevig in de houdgreep en is niks meer dan marionettenpop van RutteZuiger van het FOK!-OMT![]()
Kan de ontwikkelingen niet bijhouden, maar Zweden en Schotland dacht ik ook.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Noorwegen.
Denemarken.
Engeland.
Ierland.
Spanje (soort van)
Zwitserland.
Volgens mij.![]()
Ging ik al wel vanuit eigenlijk; anders was hij geen minister geworden denk ik. Plus hij is van D66; dan weet je meteen dat er gestreden gaat worden voor het Corona bewijs en zo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat Kuipers als medicus op deze post een verfrissende indruk zou achterlaten. Een man die objectief en redelijk naar de pandemie kon kijken en daaruit verstandige beslissingen zou nemen.
Maar deze man zit na een paar weken Den Haag al stevig in de houdgreep en is niks meer dan marionettenpop van Rutte![]()
Heel tegenstrijdig, maar ze zouden in de politiek eens iets minder politiek moeten bedrijven.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ging ik al wel vanuit eigenlijk; anders was hij geen minister geworden denk ik. Plus hij is van D66; dan weet je meteen dat er gestreden gaat worden voor het Corona bewijs en zo.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan de ontwikkelingen niet bijhouden, maar Zweden en Schotland dacht ik ook.
Maar hier is het nog heel 'spannend'Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik krijg een melding van de Corona app dat ik 15 min of langer in contact ben geweest met iemand die positief getest is, maar ik kan het mij gewoon niet voorstellen.
Ik ‘moet’ mij laten testen via GGD en als ik dat niet wil ‘moet’ ik tot 8 feb thuis blijven. Houden mensen zich daar nu nog steeds aan?![]()
Geboosterd toevallig?quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:36 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik krijg een melding van de Corona app dat ik 15 min of langer in contact ben geweest met iemand die positief getest is, maar ik kan het mij gewoon niet voorstellen.
Ik ‘moet’ mij laten testen via GGD en als ik dat niet wil ‘moet’ ik tot 8 feb thuis blijven. Houden mensen zich daar nu nog steeds aan?zie email 27 oktober![]()
Er staat ook een moment bij. Weet je nog waar je toen was?quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:36 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik ‘moet’ mij laten testen via GGD en als ik dat niet wil ‘moet’ ik tot 8 feb thuis blijven. Houden mensen zich daar nu nog steeds aan?
Het kunnen ook de buren zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee nog niet. Zag dat ik als ik dat meer dan 7 dagen geleden wel was, ik niet eens hoef te testen enz.quote:![]()
Mja wat ik wel mooi vind hier is dat er wel een gezond niveau van scepticisme is. In vergelijking met bijvoorbeeld reddit waar ze denken dat je als gevaccineerde 20'er gevaar loopt![]()
![]()
Kunnen we na 2 jaar covid concluderen dat we nooit iets wisten en ook nog steeds niets weten?
Lockdowns, vaccinaties, boosters, mondkapjes werken wel/niet, kinderen spelen wel/geen rol in de verspreiding, arosolen, meerdere golven, seizoens virus, UV factor, zangkoren, vaccins voorkomen verspreiding, besmetting kan ook via de ogen etc.
Eigenlijk wisten we het nooit, tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe mensen precies besmet raken, want het virus is niet te isoleren uit bv speeksel van een besmet persoon.
Uit angst hebben overheden van alles gedaan, en waarschijnlijk heeft niets ooit geholpen.
Nu zijn we op het punt dat we nog steeds niets weten. 100K besmettingen per dag zien en leegstromende IC's.
Wat we ook gedaan hadden, het was vrijwel zeker zo gelopen omdat Omicron vermoedelijk uit natuurlijk reservoir afkomstig is. Ook niet zeker, maar meest logisch.
G1, G2 of G3, QR codes, IC's vol ongevaccineerden, kinderen die thuis zaten of vaccins kregen om oude van dagen te beschermen alle winkels gesloten, een avondklok behalve voor de hondenbezitters.
Achteraf vraag je je toch af, al die duizenden loze woorden op tv door experten, al die voorspellingen en zgn kennis, het was allemaal niets. Ik ken niemand die de juiste info bezat, zelfs Hendrik Streeck niet.
Maar dat is ook niemand te verwijten, het virus is te klein en te vluchtig, en indien het op dit moment door de straten waait is dat ook een transmissie route die ik persoonlijk niet zou uitsluiten.
Zelf heb ik ook veel onzin geschreven, van de ene kant naar de andere geswitched.
Maar wat ik het ergst vind is de verloren tijd voor iederen, met dierbaren, collega's of medestudenten, alle uren die gestoken zijn in onzinnig gebabbel van de deskundigen dag in dag uit op elk kanaal.
Ik zie er zo naar uit dat al deze mensen spoedig het veld gaan ruimen met hun jaren van opruierij, nergens meer welkom, en de vergetelheid in, of slechts herdacht als fantasten die alleen konden scoren met doemscenario's.
Tot slot graag wat geleende woorden van Chatnox: ooit een veelgevraagd viroloog, modellenmaker of anderzins expert, nu met de staart staart tussen de benen een Border Collie, wegkwijnend in een asiel tussen soortgenoten, met weemoed denkend aan de glorietijd, hoe mooi het was zo serieus genomen te worden, en dan te ontwaken doordat iemand een hand droge brokken toewerpt.
Bon Apptit voor straks vergeten virologen en deskundigen, in uw kooi der schaamte.
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 02-02-2022 01:15:40 ]![]()
Met vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen (wat zich uitbreidt in het VK).quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja.
Maar hier is het nog heel 'spannend'
Ik weet niet bepaald wat ik daarvan moet vinden. Is dat een versoepeling of een verzwaring. En hoe meet je dat?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb die app werkelijk waar nog nooit gebruikt. In deze tijd zou je dan elke dag een melding krijgen bij een normaal sociaal levenquote:Op woensdag 2 februari 2022 00:36 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik ‘moet’ mij laten testen via GGD en als ik dat niet wil ‘moet’ ik tot 8 feb thuis blijven. Houden mensen zich daar nu nog steeds aan?![]()
![]()
Bij mij is hij 2x afgegaan. 1x door de buren van een vriend van mij, en 1x terugreis van vakantie, moment kon gekoppeld worden aan verblijf op de luchthaven.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb die app werkelijk waar nog nooit gebruikt. In deze tijd zou je dan elke dag een melding krijgen bij een normaal sociaal levenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ben benieuwt of dat zo blijft voor personeel in de NHS ligt die inmiddels al in de prullenbak.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Met vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen (wat zich uitbreidt in het VK).
Ik weet niet bepaald wat ik daarvan moet vinden. Is dat een versoepeling of een verzwaring. En hoe meet je dat?![]()
Ik denk dat je moet stellen dat op het gebied van individuele en negatieve vrijheden een vaccinatieplicht een hele zware stap is. Maar op het gebied van collectieve en positieve vrijheden juist heel veel mogelijkheden biedt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Met vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen (wat zich uitbreidt in het VK).
Ik weet niet bepaald wat ik daarvan moet vinden. Is dat een versoepeling of een verzwaring. En hoe meet je dat?zie email 27 oktober![]()
Paar dagen terug naar deze podcast geluisterd met deze man erin.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je moet stellen dat op het gebied van individuele en negatieve vrijheden een vaccinatieplicht een hele zware stap is. Maar op het gebied van collectieve en positieve vrijheden juist heel veel mogelijkheden biedt.
Hij had het er over dat het medisch ethisch niet te verkopen valt voor een vaccinatieplicht omdat er geen steriele immuniteit is met deze vaccins. Volgens hem is het medisch ethisch alleen mogelijk als je bij vaccinatie een andere beschermd wat niet het geval is.![]()
Ja. Je weegt belangen en vrijheden tegen elkaar af.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je moet stellen dat op het gebied van individuele en negatieve vrijheden een vaccinatieplicht een hele zware stap is. Maar op het gebied van collectieve en positieve vrijheden juist heel veel mogelijkheden biedt.
Mag je een bepaalde beroepsgroep verplichten tot een vaccin zodat je de rest van de samenleving open kunt houden? Of een leeftijdscategorie, die wat vaker met Corona in het ziekenhuis komt ...Dat soort vragen.
We lijken hier in een soort deadlock te zitten. Maar ook Omikron waait wel weer over."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die besmettingen in NL momenteel. Dat we wereldwijd in de top staan enzo.
Is dat nou iets wat bewust beleid is. Het idee van groepsimmuniteit enzo? Laat maar gaan. Zoiets?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh dan heb ik geen normaal sociaal leven denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb die app werkelijk waar nog nooit gebruikt. In deze tijd zou je dan elke dag een melding krijgen bij een normaal sociaal levenWerk nog steeds thuis enzo, zie op zich niet superveel mensne omdat ik vrij druk ben.
![]()
Dit virus is niet maakbaar.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:07 schreef capricia het volgende:
Is dat nou iets wat bewust beleid is. Het idee van groepsimmuniteit enzo? Laat maar gaan. Zoiets?
het is zoals het is.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De lockdown heeft er voor gezorgd dat de piek hier iets later kwam dan in andere landen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:07 schreef capricia het volgende:
Is dat nou iets wat bewust beleid is. Het idee van groepsimmuniteit enzo? Laat maar gaan. Zoiets?![]()
Ook geen reden om te gaan testen dan. En verwijder die app.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:09 schreef Eikenbomen het volgende:
[..]
Oh dan heb ik geen normaal sociaal leven denk ik.Werk nog steeds thuis enzo, zie op zich niet superveel mensne omdat ik vrij druk ben.
![]()
Er waren veel achterstanden qua positieve tests verwerking, daarnaast zijn we net wat later met Omicron begonnen als de UK en Denemarken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:07 schreef capricia het volgende:
Is dat nou iets wat bewust beleid is. Het idee van groepsimmuniteit enzo? Laat maar gaan. Zoiets?
Omicron is een geschenk uit de natuur, het vaccin dat we zelf niet konden maken.
Ik meen 23 man met Omicron op de IC in Denemarken, waarvan de helft incidental findings, dus 10 gevallen vanwege Omicron, met 50.000 besmettingen per dag op een populatie van 5,8 miljoen.
Het is voorbij capricia, nog een staartje Delta her en der.![]()
Ja, ik wist niet eens meer dat ik die app had. Is echt nog van midden in de pandemie..😅quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ook geen reden om te gaan testen dan. En verwijder die app.
Ik ga niet testen denk ik want ik heb geen klachten + geen flauw ideee met wie ik op die dag langer dan 15 min contact had. Kan ik mij niks van herinneren.
Maar ik zie morgen wat mensen en toevallig heb ik t/m het weekend wel elke dag face 2 face afspraken gepland staan. Dus het maakt me dan ook weer egostisch als ik het niet doe en wel naar buiten ga wss? Aangezien er staat blijf als je je niet test bij de GGD thuis tot 8 feb. .![]()
Nee. Om de doodsimpele reden dat er berhaupt geen beleid is. Het beleid is ‘doen wat politiek opportuun is’.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:07 schreef capricia het volgende:
Is dat nou iets wat bewust beleid is. Het idee van groepsimmuniteit enzo? Laat maar gaan. Zoiets?zie email 27 oktober![]()
Maar bescherm je een ander niet ook als hij wl dat laatste ziekenhuisbed kan krijgen omdat jij daar niet ligt met covid?quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Paar dagen terug naar deze podcast geluisterd met deze man erin.
[ twitter ]
Hij had het er over dat het medisch ethisch niet te verkopen valt voor een vaccinatieplicht omdat er geen steriele immuniteit is met deze vaccins. Volgens hem is het medisch ethisch alleen mogelijk als je bij vaccinatie een andere beschermd wat niet het geval is.zie email 27 oktober![]()
Geen idee of het al langsgekomen was hier, maar heijink of hoe die knaker ook heet, haalde in het debat een uitspraak van Hugo van de persco van eind november aan.
Namelijk dat er toen nog ongeveer 1,2 miljoen mensen niet beschermd waren en/of geen immuniteit opgebouwd hadden. Aldus Hugo.
In januari hadden we 1,3 miljoen besmettingen.
Schiet mij maar lek, maar dan zijn we er toch gewoon??
Geen idee overigens wat heijink zijn punt was overigens, ik zat aan het bier
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
![]()
Op minuut 01:43 heeft mevrouw Paulusma het over een nieuwe mutatie.. uuuh wut? Hebben wij hier wat gemist?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Deense mutatie, nog besmettelijker, nog minder ziekmakend, perfect dus.quote:Op woensdag 2 februari 2022 05:55 schreef DonDruiper het volgende:
Op minuut 01:43 heeft mevrouw Paulusma het over een nieuwe mutatie.. uuuh wut? Hebben wij hier wat gemist?- verwijderd door admin -![]()
Overbevolkt land, incompetente RIVM/OMT en overheid die het draagvlak onder de maatregelen eigenhandig gesloopt hebben, burgers die niet meer bang zijn voor een virus dat inmiddels nog maar een verkoudheid is voor het gros der besmetten enz. enz. enz.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:07 schreef capricia het volgende:
Is dat nou iets wat bewust beleid is. Het idee van groepsimmuniteit enzo? Laat maar gaan. Zoiets?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Die zal wel ergens de klok hebben horen luiden over die 2e omicron strain, die net zo mild is. Maar de klepel heeft ze nog niet gevonden...quote:Op woensdag 2 februari 2022 05:55 schreef DonDruiper het volgende:
Op minuut 01:43 heeft mevrouw Paulusma het over een nieuwe mutatie.. uuuh wut? Hebben wij hier wat gemist?![]()
Vast een heel eind. Ook gevaccineerde mensen raken besmet met omikron h.quote:Op woensdag 2 februari 2022 03:14 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al langsgekomen was hier, maar heijink of hoe die knaker ook heet, haalde in het debat een uitspraak van Hugo van de persco van eind november aan.
Namelijk dat er toen nog ongeveer 1,2 miljoen mensen niet beschermd waren en/of geen immuniteit opgebouwd hadden. Aldus Hugo.
Geen idee overigens wat heijink zijn punt was overigens, ik zat aan het bierAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ik begreep later dat ze heeft gewerkt in een ziekenhuis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 06:39 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Die zal wel ergens de klok hebben horen luiden over die 2e omicron strain, die net zo mild is. Maar de klepel heeft ze nog niet gevonden...
Dan snap ik haar zerocovid fetisj nog enigszins. Want mijn god.. dit soort types zijn net zo gevaarlijk als de Willem Engel beweging.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik denk dat ze het prima snappen, maar dat ze het aanhalen om tijdens de discussie een beetje verwarring te zaaien zodat hun betoog voor een heden ongegronde voortzetting van rechtenbeperkingen minder hard over komt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 06:39 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Die zal wel ergens de klok hebben horen luiden over die 2e omicron strain, die net zo mild is. Maar de klepel heeft ze nog niet gevonden...Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maar zijn ze ziek of besmet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:03 schreef quirina het volgende:
Hoppa dag is net begonnen weer 6 ziekmeldingen erbij.
Dat is nogal een wezenlijk verschil.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hier in Zwitserland zonder lockdown gehad te hebben tikken we nu ook dagelijks 90k besmettingen aan, dus daar heeft het weinig mee te maken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De lockdown heeft er voor gezorgd dat de piek hier iets later kwam dan in andere landen.![]()
Maar feitelijk gewoon fakenews.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het prima snappen, maar dat ze het aanhalen om tijdens de discussie een beetje verwarring te zaaien zodat hun betoog voor een heden ongegronde voortzetting van rechtenbeperkingen minder hard over komt.
Net zoals dat Denemarken veel strengere regels hebben gehad de laatste tijd.
Het is gewoon fakenews.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
We zitten nu op 3G, dus nog even volhouden. Je hebt het nu wel over de berwappie. Wappies-light trekken toch wel aardig bij het juiste einde.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat vind ik geen wappies maar kritische mensen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We zitten nu op 3G, dus nog even volhouden. Je hebt het nu wel over de berwappie. Wappies-light trekken toch wel aardig bij het juiste einde.
Die willem engel figuren die de wijsheid in pacht denken te hebben zijn de wappies.![]()
Op naar een nieuwe dagen zonder zorgen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Welnee het is gewoon onkunde, ze weten ook wel dat corona voorbij is en het CTB, die spoedwet en 2G niet meer nodig zijn maar niemand durft op te staan en de beslissing te nemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tegenwoordig is corona gewoon een politiek onderwerp geworden waarmee partijen proberen te scoren.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Overigens wrrd gisteren in het debat gezegd dat 92% van de 60+ers inmiddels geboosterd is. Ic opnamens laag zijn en blijven, waarom dan door blijven pushen met 2/3g terwijl het zo ingrijpend is?
Ik vond Kuipers er maar omheen lullen. Toekomstige varianten, ziekenhuisopnamens ipv ic?, dat hij het eerder al gezegd had.
Ik begrijp nog steeds het waarom niet?
Het gaat zo erg tegen alle logica in dat het lijkt of hij zelf ook het idee heeft dat het onzin is maar daar met een missie staat om alles recht te lullen en het er koste wat kost door drukt.
Kunnen we hem inmiddels zien als marionet van D66?
Echt objectief is hij niet in de hele discussie.![]()
Ze hoeven er niets mee te doen he. Die wet is alleen verlengd omdat ze niets anders hebben geregeld. Gelukkig begint de kamer steeds meer te morren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:36 schreef popje het volgende:
Op nos.nl; we verlengen de spoedwet nog met 3 maanden want de regeringspartijen zeggen dat er met Omikron nog teveel onzeker is over de ziekenhuizen. Hoe lang kunnen ze dat nog zeggen? Dit is echt helemaal verkeerd.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Maar waarom? Dat onderzoek van de TU Delft is een vrijbrief om het af te schaffen want het helpt immers niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee het is gewoon onkunde, ze weten ook wel dat corona voorbij is en het CTB, die spoedwet en 2G niet meer nodig zijn maar niemand durft op te staan en de beslissing te nemen.
Als de wil er echt is hadden we vanaf zeker deze week kunnen kappen met het ctb.
In plaats daarvan, absoluut niet mogelijk. Het moet en zal in de gereedschapskist blijven en overal noodzakelijk zijn. Nu nog verder onderzoek nodig.
Ze hadden het kunnen afschaffen en onderzoeken voor eventuele toekomstige varianten.
Vvd en vooral D66 willen het perse niet loslaten.
Zoals Hans Teeuwen zegt, Waarom in godsnaam?
Het is tijd om kritisch dieper naar dat waarom te kijken en je af te vragen voor wie die partijen dan staan.
Voor de Nederlandse bevolking in ieder geval absoluut niet.![]()
Het geeft weinig hoop dat de kamer compleet radeloos is en Kuipers doodleuk op alles zegt: Ik begrijp uw punt maar ontworpen, ontworpen, ontworpen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ze hoeven er niets mee te doen he. Die wet is alleen verlengd omdat ze niets anders hebben geregeld. Gelukkig begint de kamer steeds meer te morren.
Sowieso klote dat hij dat gewoon zo kan doen ipv dat ze er over stemmen of iets.![]()
Ik blijf erbij dat ze het willen gebruiken als vaccinatieplicht .quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?
Want defacto = 2g een vaccinatieplicht, incl de verplichting voor boosters.
En nu hoeven ze geen (medische/ethische) discussies voor een vaccinatieplicht te houden en/of een uitwerking nodig hoe je een plicht zou willen vormgeven (boetes als je niet komt opdagen?) maar heb je alleen een "10% daling in besmettingen in model X" nodig om het door te voeren.![]()
Kuipers had er makkelijk schone lei kunnen maken ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.
Onderzoek geeft X aan, er is geen politieke support.
Weg ermee![]()
Als je dat label wilt gebruiken: ja. Het is niet de volledige waarheid. Maar een stelling dat er in Denemarken andere maatregelen golden en dat jij die als 'strenger' beoordeelt, dat kun je beweren. Evenals dat je kunt speculeren over toekomstige varianten die mogelijk, onderzoek moet nog worden afgerond, schadelijker kunnen zijn dat de huidig dominante strains. Het is tenminste een creatieve blik op de realiteit, die ondersteunend is voor hun argument: verlengen noodwet, aanhouden beperkingen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar feitelijk gewoon fakenews.
Net zoals dat Denemarken veel strengere regels hebben gehad de laatste tijd.
Het is gewoon fakenews.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het rare is, het wetenschappelijk bureau van D66 wil er ook vanaf:quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom? Dat onderzoek van de TU Delft is een vrijbrief om het af te schaffen want het helpt immers niet.
Als de wil er echt is hadden we vanaf zeker deze week kunnen kappen met het ctb.
In plaats daarvan, absoluut niet mogelijk. Het moet en zal in de gereedschapskist blijven en overal noodzakelijk zijn. Nu nog verder onderzoek nodig.
Ze hadden het kunnen afschaffen en onderzoeken voor eventuele toekomstige varianten.
Vvd en vooral D66 willen het perse niet loslaten.
Zoals Hans Teeuwen zegt, Waarom in godsnaam?
Het is tijd om kritisch dieper naar dat waarom te kijken en je af te vragen voor wie die partijen dan staan.
Voor de Nederlandse bevolking in ieder geval absoluut niet.
(Coen Brummer is de voorzitter van de Hans van Mierlo stichting)
Het onderzoek van TU Delft was de perfecte vrijbrief om ermee te stoppen, om te zeggen: Nieuw onderzoek laat zien dat de toegevoegde waarde met de maatregelen die we hebben marginaal is, dus we gaan het afbouwen. In plaats daarvan willen ze additioneel onderzoek doen om te kijken in welke situaties 2G wel kan werken. Dat klinkt alsof er aan iemand beloofd is dat 2G er komt en ze nu gaan kijken hoe ze daarvoor kunnen zorgen, anders ga je wel met een open blik zo'n onderzoek in.![]()
In mijn ogen is het tijd dat de noodwet verdwijnt. En dat er een nieuwe wet komt waarin het parlement meer invloed heeft. Nu heeft het parlement eigenlijk geen keuze dan steeds de noodwet goed te keuren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:14 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als je dat label wilt gebruiken: ja. Het is niet de volledige waarheid. Maar een stelling dat er in Denemarken andere maatregelen golden en dat jij die als 'strenger' beoordeelt, dat kun je beweren. Evenals dat je kunt speculeren over toekomstige varianten die mogelijk, onderzoek moet nog worden afgerond, schadelijker kunnen zijn dat de huidig dominante strains. Het is tenminste een creatieve blik op de realiteit, die ondersteunend is voor hun argument: verlengen noodwet, aanhouden beperkingen.
En ook een evaluatie of de huidige maatregelen nog proportioneel zijn en de grondrechten niet schenden is op zijn plaats lijkt me.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
In Goedemorgen Nederland: ja als we verder willen versoepelen hoeven er niet per se minder mensen op de IC te liggen, maar moet ook de andere zorg niet meer in het gedrang zijn dus moet alle inhaalzorg zijn gebeurd. Dit is toch niet meer vol te houden als rechtvaardiging voor maatregelen, als mensen amper meer in het ziekenhuis terecht komen? Wanneer stoppen de talkshows met vol zitten over Corona?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Die andere keus hebben ze natuurlijk wl. Daar maken ze geen gebruik van. Als het parlement unaniem besluit niet goed te keuren, dan heeft het kabinet toch een probleem, lijkt me.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
In mijn ogen is het tijd dat de noodwet verdwijnt. En dat er een nieuwe wet komt waarin het parlement meer invloed heeft. Nu heeft het parlement eigenlijk geen keuze dan steeds de noodwet goed te keuren.
En ook een evaluatie of de huidige maatregelen nog proportioneel zijn en de grondrechten niet schenden is op zijn plaats lijkt me.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
IC opnames zijn niet lijdend wat de belasting van de zorg aangaat. Meerdere sectoren in de zorgketen zijn overbelast door de corona.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:29 schreef popje het volgende:
In Goedemorgen Nederland: ja als we verder willen versoepelen hoeven er niet per se minder mensen op de IC te liggen, maar moet ook de andere zorg niet meer in het gedrang zijn dus moet alle inhaalzorg zijn gebeurd. Dit is toch niet meer vol te houden als rechtvaardiging voor maatregelen, als mensen amper meer in het ziekenhuis terecht komen? Wanneer stoppen de talkshows met vol zitten over Corona?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Maar dan heeft hij niets meer om over te babbelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kuipers had er makkelijk schone lei kunnen maken ja.
Onderzoek geeft X aan, er is geen politieke support.
Weg ermee
Zijn er nog steeds quarantaineregels? Laten ze die eerst afschaffen als de wijkverpleging het zo druk heeft.![]()
Het nadeel is dat dat nooit zo belicht is. Er zijn signaalwaardes afgesproken op een gegeven moment. Even los van hoe we er vandaag voor staan, het komt er nu op neer dat die signaalwaardes geen betekenis meer hebben want de ambulancezorg, huisarts, thuishulp en verzorgingstehuizen hebben het nog druk. Doordat daar geen signaalwaardes voor zijn en 't niet opgenomen is als onderdeel van de eerste gesprekken voelt het alsof de doelpalen verzet worden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
IC opnames zijn niet lijdend wat de belasting van de zorg aangaat. Meerdere sectoren in de zorgketen zijn overbelast door de corona.![]()
Maar dat gaat niet gebeuren. Binnen een groter geheel faalt de controlerende taak van het parlement. Het is bijvoorbeeld voor kamerleden moeilijk vrij een keuze te maken die tegen het beleid van de partijen ingaat. Pieter Omtzigt is daar een mooi voorbeeld van. Het kabinet heeft een coalitie akkoord gesloten wat vaak zo is dicht gespijkerd dat er voor het parlement niet veel overblijft om daar op in te grijpen. De veel besproken nieuwe bestuurscultuur gaat er ben ik bang voor ook niet komen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die andere keus hebben ze natuurlijk wl. Daar maken ze geen gebruik van. Als het parlement unaniem besluit niet goed te keuren, dan heeft het kabinet toch een probleem, lijkt me.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Is het niet gerechtvaardigd om op dat gebied de doelpalen te verzetten, als het daar inderdaad hartstikke vast loopt?quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het nadeel is dat dat nooit zo belicht is. Er zijn signaalwaardes afgesproken op een gegeven moment. Even los van hoe we er vandaag voor staan, het komt er nu op neer dat die signaalwaardes geen betekenis meer hebben want de ambulancezorg, huisarts, thuishulp en verzorgingstehuizen hebben het nog druk. Doordat daar geen signaalwaardes voor zijn en 't niet opgenomen is als onderdeel van de eerste gesprekken voelt het alsof de doelpalen verzet worden.
Het niet verzetten van de doelpalen moet wat mij betreft niet een doel op zichzelf zijn. Soms moeten doelpalen ook verschoven, want de situatie vraagt dat.
Ik weet niet in hoeverre dat nu opgaat voor de sectoren die je noemt, maar daar inzicht in proberen te krijgen is op zichzelf neit verkeerd, lijkt me.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Of je nu wel of niet maatregelen hebt, de wijkverpleging en huisartsen blijven het toch wel druk hebben. Omicron gaat dwars door alles heen, quarantaineregels helpen niet want als je het niet hier oploopt, loop je het daar op. We moeten Omicron zien als een vriend, niet als een vijand. Allemaal gratis meer immuun voor een volgende variant.![]()
Dat is een tweede. Maar ze zouden het wel kunnen doen. Je kunt niet alles op het bordje van het kabinet schuiven. Als de partijen uit het parlement samen afspreken het niet goed te keuren, wordt het niet goedgekeurd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet gebeuren. Binnen een groter geheel faalt de controlerende taak van het parlement. Het is bijvoorbeeld voor kamerleden moeilijk vrij een keuze te maken die tegen het beleid van de partijen ingaat. Pieter Omtzigt is daar een mooi voorbeeld van. Het kabinet heeft een coalitie akkoord gesloten wat vaak zo is dicht gespijkerd dat er voor het parlement niet veel overblijft om daar op in te grijpen. De veel besproken nieuwe bestuurscultuur gaat er ben ik bang voor ook niet komen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Met je eens. En ik blijf een beleid missen met een visie op de langere termijn. Nu is het hobbelen van lockdown naar lockdown. Verlenging van de noodwet waarvan je kan denken dat daar maatregelen bij zitten die grondwettelijk niet zuiver op de graat zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het nadeel is dat dat nooit zo belicht is. Er zijn signaalwaardes afgesproken op een gegeven moment. Even los van hoe we er vandaag voor staan, het komt er nu op neer dat die signaalwaardes geen betekenis meer hebben want de ambulancezorg, huisarts, thuishulp en verzorgingstehuizen hebben het nog druk. Doordat daar geen signaalwaardes voor zijn en 't niet opgenomen is als onderdeel van de eerste gesprekken voelt het alsof de doelpalen verzet worden.
Helaas kan een rechter niet toetsen aan de hand van de grondwet. Dat moet het parlement doen. En die faalt daarin.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik denk dat het best gerechtvaardigd kan zijn die doelpalen te verzetten als het daar vastloopt, maar maak het meetbaar. Maak het inzichtelijk, geef houvast. Wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden is waarom de situatie in Nederland zo anders is dan in andere landen. Waarom zijn wij voorzichtiger, waarom houden wij meer vast aan het slechte scenario wat niet zo lijkt te zijn?quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het niet gerechtvaardigd om op dat gebied de doelpalen te verzetten, als het daar inderdaad hartstikke vast loopt?
Het niet verzetten van de doelpalen moet wat mij betreft niet een doel op zichzelf zijn. Soms moeten doelpalen ook verschoven, want de situatie vraagt dat.
Ik weet niet in hoeverre dat nu opgaat voor de sectoren die je noemt, maar daar inzicht in proberen te krijgen is op zichzelf neit verkeerd, lijkt me.
De motie van Omtzigt gisteren was misschien niet de sterkste, maar het was wel een terecht punt. In Denemarken komen de modellen bijna volledig overeen met de werkelijkheid, hier tot nu toe niet. Waarom niet? Is onze situatie anders, zijn de modellen daar van betere kwaliteit? Is onze zorgketen zo anders ingericht dat we de landen niet kunnen vergelijken?![]()
Over een lange termijn zijn honderden ideen, daar ga je niet uitkomen. Je moet nu zeggen: we gaan bv IC's opschalen en dan nu de discussie erover voeren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. En ik blijf een beleid missen met een visie op de langere termijn. Nu is het hobbelen van lockdown naar lockdown. Verlenging van de noodwet waarvan je kan denken dat daar maatregelen bij zitten die grondwettelijk niet zuiver op de graat zijn.
Helaas kan een rechter niet toetsen aan de hand van de grondwet. Dat moet het parlement doen. En die faalt daarin.![]()
Er waren volgens Kuipers gisteren 3 scenario's voor die noodwet:quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. En ik blijf een beleid missen met een visie op de langere termijn. Nu is het hobbelen van lockdown naar lockdown. Verlenging van de noodwet waarvan je kan denken dat daar maatregelen bij zitten die grondwettelijk niet zuiver op de graat zijn.
Helaas kan een rechter niet toetsen aan de hand van de grondwet. Dat moet het parlement doen. En die faalt daarin.
1. TWM aanhouden en elke 3 maanden verlengen
2. Deel van de maatregelen uit de TWM overnemen in de Wet Publieke Gezondheid, andere deel 'afroepen' wanneer nodig.
3. Alle maatregelen uit TWM overnemen in WPG
Hij hintte erop (voor mijn gevoel in elk geval) op dit moment scenario 1 te doen en tegelijkertijd te gaan kijken naar scenario's 2 en 3. Ik weet niet zo goed of ik daar blij mee moet zijn![]()
Maar zo werkt dat helaas dus niet. En dat heeft diverse oorzaken. Het parlement heeft om te beginnen te weinig middelen om de controlerende taak uit te voeren. Of zelf met goede wetgeving te komen. Het parlement kan niet opboksen tegen het kabinet en de ministeries. En het onderliggende machtige ambtenaren apparaat die veel meer kennis en ervaring in huis hebben. En daardoor beter in staat zijn om de controlerende taak van het parlement zelfs actief saboteren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een tweede. Maar ze zouden het wel kunnen doen. Je kunt niet alles op het bordje van het kabinet schuiven. Als de partijen uit het parlement samen afspreken het niet goed te keuren, wordt het niet goedgekeurd.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het is al jaren ellende in de Gazastrook, hoezo?quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:16 schreef mir1986 het volgende:
Maar wat is er nu aan de hand in Isral?![]()
Dat je hier niet blij mee bent is logisch. Je kan het namelijk zo zien maatregelen die nu genomen worden hebben geen doelstelling om naar een punt te komen dat de maatschappij weer normaal open kan. Als je maatregelen neemt zonder mensen daar een helder doel voor te geven waar je naar toe wilt als overheid gaan mensen twijfelen aan het nut van de maatregelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren volgens Kuipers gisteren 3 scenario's voor die noodwet:
1. TWM aanhouden en elke 3 maanden verlengen
2. Deel van de maatregelen uit de TWM overnemen in de Wet Publieke Gezondheid, andere deel 'afroepen' wanneer nodig.
3. Alle maatregelen uit TWM overnemen in WPG
Hij hintte erop (voor mijn gevoel in elk geval) op dit moment scenario 1 te doen en tegelijkertijd te gaan kijken naar scenario's 2 en 3. Ik weet niet zo goed of ik daar blij mee moet zijn
Met alleen een persco houden waarin je eigenlijk alleen aangeeft dat er niets of weinig veranderd en dingen van mensen vraagt daarboven op is niet meer voldoende. Mensen zijn best bereid de regels te volgen. Maar daar moet wel een helder doel of beloning tegen over staan.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Beterschap.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Nu ook bericht van de GGD, positief![]()
Voelt toch minder speciaal nu het 100.000 per dag is.![]()
elke 6 mnd kan je herbesmet raken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 03:14 schreef vosss het volgende:
Geen idee overigens wat heijink zijn punt was overigens, ik zat aan het bier![]()
Uiteindelijk 5 man besmet geraakt na ons bieravondje op vrijdag. 4 man met lichte klachten en eentje ligt met hoge koorts al 2 dagen in bed. Eentje was niet geboosterd, je mag raden welke.![]()
![]()
Beterschap man!quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Voelt toch minder speciaal nu het 100.000 per dag is.![]()
Plus, advocaat v/d duivel, ik hoor al jaren dat wijkverpleging en thuiszorg het veel te druk hebben door alle oudjes die thuis moeten blijven wonen etc. Door corona zullen ze het ng drukker hebben, maar laten we niet doen alsof het alln door corona komt. En we gaan het met corona-maatregelen dus ook niet volledig oplossen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:43 schreef Mondkapje het volgende:
Of je nu wel of niet maatregelen hebt, de wijkverpleging en huisartsen blijven het toch wel druk hebben.![]()
Onze ziekenhuizen zitten altijd vol gezien de belabberde capaciteit.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:29 schreef popje het volgende:
In Goedemorgen Nederland: ja als we verder willen versoepelen hoeven er niet per se minder mensen op de IC te liggen, maar moet ook de andere zorg niet meer in het gedrang zijn dus moet alle inhaalzorg zijn gebeurd. Dit is toch niet meer vol te houden als rechtvaardiging voor maatregelen, als mensen amper meer in het ziekenhuis terecht komen? Wanneer stoppen de talkshows met vol zitten over Corona?
Dus voor eeuwig maatregelen?
Denk het niet. Doelpalen moet je laten staan als het betrekking heeft op vrijheid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ook gevaccineerden raken (nu) massaal besmet. Dus wellicht 1 op de 8 besmettingen bij een ongevaccineerde volwassen iemand. 1/8 van 1,3 miljoen is pas 162.500 bij de doelgroep van 1,2 miljoen mensen. Dan ben je er nog lang niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
elke 6 mnd kan je herbesmet raken.
Die 1/8 is uit de duim gezogen, maar geeft even aan waarom we er eventueel nog lang niet zijn.![]()
Ben benieuwd wat dit voor invloed heeft op het beleid
Net hersteld, raak je weer besmet: met omikron lijkt het te kunnen
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Langer zelfs sinds het vredesverdrag Svres van 10 augustus 1920 is het in die regio een zooitje geworden. Maar dat is off topic.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is al jaren ellende in de Gazastrook, hoezo?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Uiteindelijk 5 man besmet geraakt na ons bieravondje op vrijdag. 4 man met lichte klachten en eentje ligt met hoge koorts al 2 dagen in bed. Eentje was niet geboosterd, je mag raden welke.. N=1, maar nog steeds zijn er mensen die blijven volharden dat vaccineren niet helpt. Ik blijf het schrikbarend vinden hoeveel mensen in die bubbel blijven leven of niks van statistiek begrijpen. Gelukkig valt dat hier nog mee, maar als je toch op twitter kijkt (ja afvoerputje maatschappij) dat is echt niet te geloven.
![]()
- nvm -When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik kan het voor een relatief jong gezond iemand wel begrijpen dat ze het vaccin niet pakken. Iemand op leeftijd die denkt dat het vaccin niet nodig is, dat snap ik niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]. N=1, maar nog steeds zijn er mensen die blijven volharden dat vaccineren niet helpt. Ik blijf het schrikbarend vinden hoeveel mensen in die bubbel blijven leven of niks van statistiek begrijpen. Gelukkig valt dat hier nog mee, maar als je toch op twitter kijkt (ja afvoerputje maatschappij) dat is echt niet te geloven.
![]()
Die hoge koorts?quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Uiteindelijk 5 man besmet geraakt na ons bieravondje op vrijdag. 4 man met lichte klachten en eentje ligt met hoge koorts al 2 dagen in bed. Eentje was niet geboosterd, je mag raden welke.![]()
![]()
Eigenlijk kan je de eerste besmetting dus beter flinke koorts hebben om een betere bescherming te hebben op de lange termijn. Aan de andere kant, als je er de eerste keer bijna geen last van hebt, waarom zou je de 2e keer dan wel erg ziek worden. Het enige nadeel is dat je dan 2x in quarentaine moet met de huidige regels.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:07 schreef Gunner het volgende:
Net hersteld, raak je weer besmet: met omikron lijkt het te kunnen![]()
Probleem is wel dat je dan in quarentaine moet. Ook al ben je verder niet ziek. Wat als gevolg heeft personeelstekort.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef Questular het volgende:
Als het een herbesmetting is met milde klachten who cares.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Niet nemen omdat je jong bent of niet geloven dat het werkt zijn 2 verschillende dingen idd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan het voor een relatief jong gezond iemand wel begrijpen dat ze het vaccin niet pakken. Iemand op leeftijd die denkt dat het vaccin niet nodig is, dat snap ik niet.![]()
Heb het over het aantal ziekenhuisopnames, overlijdens, waar kan dat door verklaard worden?quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Langer zelfs sinds het vredesverdrag Svres van 10 augustus 1920 is het in die regio een zooitje geworden. Maar dat is off topic.![]()
'Daarnaast is de kans op een herinfectie met omikron ongeveer vijf keer groter dan bij delta 'quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:07 schreef Gunner het volgende:
Net hersteld, raak je weer besmet: met omikron lijkt het te kunnen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)herbesmetting-corona
Ik heb gisteren gelezen 16x groter. Wat is het toch dat in Nederland steeds buitenlandse cijfers worden afgezwakt?![]()
Kan wel goed nieuws zijn. Het kan namelijk zijn dat ze hierdoor gedwongen worden om het hele beleid overboord te zetten. Dat betekent namelijk dat het CTB geen enkele waarde meer heeft, dat herstelbewijzen geen waarde meer hebben, dat de quarantaineregels geen waarde meer hebben, etc. Ook betekent dat dat het virus eindeloos kan rondgaan zonder ooit uit te doven (hoewel het vermoedelijk gewoon hoger zal zijn in de winter en lager in de zomer). Dit kan de overheid uiteindelijk dwingen om alle maatregelen los te laten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:07 schreef Gunner het volgende:
Net hersteld, raak je weer besmet: met omikron lijkt het te kunnenGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Zolang iedereen zich laat testen blijft het wel in de cijfers terechtkomen waar weer beleid op gebaseerd wordt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:12 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je de eerste besmetting dus beter flinke koorts hebben om een betere bescherming te hebben op de lange termijn. Aan de andere kant, als je er de eerste keer bijna geen last van hebt, waarom zou je de 2e keer dan wel erg ziek worden. Het enige nadeel is dat je dan 2x in quarentaine moet met de huidige regels.
De vraag blijft hoe goed dit onderzoek is natuurlijk. We hebben wel vaker van dit soort berichten gezien.Where law ends, tyrrany begins.![]()
En quarantaines hebben dan heel weinig effect. Je kunt zo ongeveer meteen weer besmet raken als je weer buiten komt."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)herbesmetting-corona![]()
1G en winterlockdowns incoming.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kan wel goed nieuws zijn. Het kan namelijk zijn dat ze hierdoor gedwongen worden om het hele beleid overboord te zetten. Dat betekent namelijk dat het CTB geen enkele waarde meer heeft, dat herstelbewijzen geen waarde meer hebben, dat de quarantaineregels geen waarde meer hebben, etc. Ook betekent dat dat het virus eindeloos kan rondgaan zonder ooit uit te doven (hoewel het vermoedelijk gewoon hoger zal zijn in de winter en lager in de zomer). Dit kan de overheid uiteindelijk dwingen om alle maatregelen los te laten.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
We zouden toch met het virus leren leven?quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
1G en winterlockdowns incoming.![]()
Helaas is onze regering wel zo dom om deze fout te maken ja. Ik kijk vast uit naar een huisje in Denemarken ...quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
1G en winterlockdowns incoming.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
In dit scenario zie ik dat boosters nog meer gepusht gaan worden. Dan wordt 2G Testen of booster. Ipv booster of hersteld.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kan wel goed nieuws zijn. Het kan namelijk zijn dat ze hierdoor gedwongen worden om het hele beleid overboord te zetten. Dat betekent namelijk dat het CTB geen enkele waarde meer heeft, dat herstelbewijzen geen waarde meer hebben, dat de quarantaineregels geen waarde meer hebben, etc. Ook betekent dat dat het virus eindeloos kan rondgaan zonder ooit uit te doven (hoewel het vermoedelijk gewoon hoger zal zijn in de winter en lager in de zomer). Dit kan de overheid uiteindelijk dwingen om alle maatregelen los te laten.
Lekker 4 keer per jaar, Pfizer blij![]()
![]()
Wat dat betreft lijikt het wel een verkoudheid. Die kan je ook meerdere keren per winter oplopen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kan wel goed nieuws zijn. Het kan namelijk zijn dat ze hierdoor gedwongen worden om het hele beleid overboord te zetten. Dat betekent namelijk dat het CTB geen enkele waarde meer heeft, dat herstelbewijzen geen waarde meer hebben, dat de quarantaineregels geen waarde meer hebben, etc. Ook betekent dat dat het virus eindeloos kan rondgaan zonder ooit uit te doven (hoewel het vermoedelijk gewoon hoger zal zijn in de winter en lager in de zomer). Dit kan de overheid uiteindelijk dwingen om alle maatregelen los te laten.
Nu is Omikron gemiddeld nog wel heftiger dan een verkoudheid, maar het lijkt me toch dat hoe vaker je het hebt gehad des te beter je er tegen bestand bent.
Kortom, sturen op zkhs cijfers en die besmettingen laten voor wat het is.![]()
Dat doet men al een hele tijd met wellicht vervelende gevolgen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:19 schreef aartstyle het volgende:
Kortom, sturen op zkhs cijfers en die besmettingen laten voor wat het is.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
De 2 beginnende vaccinaties voor elke volwassene.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?
Als ik je een tip mag geven, haal de boosheid uit je post. Als je er wat minder hard in gaat kun je best een punt hebben namelijk, maar op dit moment leest het zo polariserend dat het niet heel prettig is.
En zoals ik al vaak genoeg gezegd heb gaat dat natuurlijk niet op voor de personen die vanwege medische redenen geen vaccinatie mogen hebben.
En nee gaat helemaal niet om boosheid of wat dan ook.
Minder hard? Ik maak gewoon een vrij duidelijk punt, wat verder totaal niet hard is.
Nederland wordt al een hele tijd in zijn greep gehouden omdat een hele kleine groep zich vast wil houden aan principes die nergens op slaan en met goede informatie en de feiten heel makkelijk onderuit te halen zijn.
Dat laten ze blijkbaar niet toe, dus moet je wel met harde maatregelen komen.
En dat gedoe hier op COR ook altijd. Zodra je niet met de algehele strekking eens bent ben je direct een trol?
Echt iedereen met gezond verstand kan toch inzien dat Nederland altijd super soft is geweest qua maatregelen. Kijk letterlijk naar alle maatregelen van lockdowns die alle andere landen ingesteld hebben. En dan gaan mensen hier op COR lopen janken terwijl we altijd zo ontzettend veel mochten.
Het wordt gewoon eens tijd om door te pakken door het kabinet, ipv altijd dat softe gedoe om die paar wappies tevreden te houden.
Dat is de enige manier om verder te gaan.
Nou worden de mensen die wel gezond verstand gebruiken en zich wel netjes gedragen elke keer nog weer harder aangepakt.
Terwijl de mafketels die alle regels aan de laars lappen rustig hun gang kunnen gaan.![]()
Nee, niet laten testen zorgt voor goede cijfers. Denk even na voor je wat zegt lol.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zolang iedereen zich laat testen blijft het wel in de cijfers terechtkomen waar weer beleid op gebaseerd wordt.
De vraag blijft hoe goed dit onderzoek is natuurlijk. We hebben wel vaker van dit soort berichten gezien.Vaccinatieplicht hopelijk. Wordt eens tijd in dit softe landje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
1G en winterlockdowns incoming.![]()
Je zou liever die ene positieve test zijn, natuurlijk!quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Voelt toch minder speciaal nu het 100.000 per dag is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ben het wel een beetje met je eens. Het ging al fout toen ze zeiden dat er nooit een vaccinatiedwang zou komen. Sindsdien is het polderen, polderen, polderen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De 2 beginnende vaccinaties voor elke volwassene.
En zoals ik al vaak genoeg gezegd heb gaat dat natuurlijk niet op voor de personen die vanwege medische redenen geen vaccinatie mogen hebben.
En nee gaat helemaal niet om boosheid of wat dan ook.
Minder hard? Ik maak gewoon een vrij duidelijk punt, wat verder totaal niet hard is.
Nederland wordt al een hele tijd in zijn greep gehouden omdat een hele kleine groep zich vast wil houden aan principes die nergens op slaan en met goede informatie en de feiten heel makkelijk onderuit te halen zijn.
Dat laten ze blijkbaar niet toe, dus moet je wel met harde maatregelen komen.
En dat gedoe hier op COR ook altijd. Zodra je niet met de algehele strekking eens bent ben je direct een trol?
Echt iedereen met gezond verstand kan toch inzien dat Nederland altijd super soft is geweest qua maatregelen. Kijk letterlijk naar alle maatregelen van lockdowns die alle andere landen ingesteld hebben. En dan gaan mensen hier op COR lopen janken terwijl we altijd zo ontzettend veel mochten.
Het wordt gewoon eens tijd om door te pakken door het kabinet, ipv altijd dat softe gedoe om die paar wappies tevreden te houden.
Dat is de enige manier om verder te gaan.
Nou worden de mensen die wel gezond verstand gebruiken en zich wel netjes gedragen elke keer nog weer harder aangepakt.
Terwijl de mafketels die alle regels aan de laars lappen rustig hun gang kunnen gaan.
Vaccineren helpt tegen zkhs opnames. Had je het verplicht dan hadden wellicht helemaal niet meer in lockdown gemoeten. Maar goed, als iedereen een gezond BMI had gehad wellicht ook niet.
Blijft een lastige discussie, maar die halfbakken beleid en geen echte beslissing durven nemen heeft wel heel weinig rendement.![]()
Ja preciesquote:Op woensdag 2 februari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
We zouden toch met het virus leren leven?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waar is @cempexo als je hem nodig hebtquote:Op woensdag 2 februari 2022 09:18 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Helaas is onze regering wel zo dom om deze fout te maken ja. Ik kijk vast uit naar een huisje in Denemarken ...Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dan moet het wel op tv bekend gemaakt worden met een briefje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zou liever die ene positieve test zijn, natuurlijk!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: