abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:04:27 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203464370

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203464374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze hebben wel een ongekende teringzooi van dat Covid-beleid gemaakt, he?
Als je een kleuterklas de taak had gegeven om een beleid (en meteen wat grafiekjes) te tekenen hadden ze nog beter werk geleverd.
pi_203464391
Goede laatste vraag :D. Typisch dat die ‘m weer niet snapt.. typische elite ;-)

https://www.instagram.com/tv/CZb7HThqbWs/?utm_medium=copy_link
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203464408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 19:53 schreef trein2000 het volgende: [..] Deconfiture Deconfiture 1) Afgang 2) Bankroet 3) Faillissement 4) Nederlaag 5) Onvermogen om te betalen 6) Zakelijke mislukking
Klinkt mij eerder alsof Omtzigt de jam van het broodje afhaalde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:07:41 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203464423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En het ergste is misschien wel dat ze het zelf niet eens doorhebben, en gewoon doorrijden in de modder.
Lijkt er idd echt op

Ik heb zo'n collega... Die zegt dan iets en dan denk ik 'owkeeee, waar en hoe moet ik in hemelsnaam beginnen met uitleggen... Dit is niet te doen', als men er echt niets van snapt en dat niet door heeft, wordt een echt gesprek zo lastig en pijnlijk :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203464436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:59 schreef Scrummie het volgende:
Agema is altijd een beetje vervelend boos.
Maarre, heeft Kuipers nu wel een loopje met de waarheid genomen?

Agema: blabla Malaga
Kuipers: ik ben niet bekend met Malaga
Agema: maar in antwoord op kamervragen gaf u aan er bekend mee te zijn? Hoe kan dit
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:09:16 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203464454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Agema: maar in antwoord op kamervragen gaf u aan er bekend mee te zijn? Hoe kan dit
Wat is er met Malaga?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:09:44 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_203464461
Hoe voorspelbaar dit |:)

Gewoon doen alsof je dom bent, eromheen lullen en doorzetten. _O-
pi_203464474
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat is er met Malaga?
Een feestje met 170 IC verpleegkundigen ofzo die allemaal gevaccineerd, geboost en getest waren. Naderhand waren er blijkbaar 70 positief getest.

Ik kende ‘t verhaal in elk geval niet.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:12:17 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203464487
quote:
Verder breng ik bij uw Kamer onder de aandacht dat per 1 februari aangepaste inreisregels gelden voor reizigers die vanuit een EU/Schengenland naar Nederland reizen en in het bezit zijn van een Digitaal Corona Certificaat (DCC) dat gebaseerd is op een vaccinatiebewijs. De Europese Commissie heeft op 21 december jl. per gedelegeerde handeling1 besloten om per 1 februari 2022 voor deze DCC’s een geldigheidsduur te bepalen. DCC’s die gebaseerd zijn op een vaccinatiebewijs worden voor het inreizen vanaf 1 februari 2022 alleen geaccepteerd als de primaire vaccinatiereeks minder dan 270 dagen geleden is voltooid of – als dit langer geleden is geweest – een boostervaccinatie is toegediend. Deze nieuwe regeling is als zodanig rechtstreeks werkend binnen de lidstaten. Daarom geldt de nieuwe regeling per vandaag ook voor het reizen naar Nederland vanuit een EU/Schengenland. Voor reizigers uit derde landen die hier bij aankomst een vaccinatiebewijs tonen, geldt deze nieuwe regeling vooralsnog nog niet. Hiervoor is een wijziging van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19 (Trm) noodzakelijk. Op 28 januari jl. is uw Kamer per brief geïnformeerd dat deze regeling niet eerder in werking zal treden dan 4 februari aanstaande, gelet op de gestelde vragen van de vaste commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de voorgestelde regeling. Als de regeling in werking treedt, geldt vanaf dat moment voor Europese reizigers en derdelanders weer hetzelfde regime.
Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:12:55 #11
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203464497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar leek het wel op ja, maar ik heb die brief niet gelezen verder.
pi_203464505
quote:
WHO: landen moeten voorzichtig versoepelen
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt landen om de coronamaatregelen niet te snel te versoepelen. Op een persconferentie uitte topman Tedros Adhanom Ghebreyesus zijn zorgen over geluiden in sommige landen dat "vanwege vaccinaties, de grote besmettelijkheid van omikron en omdat de variant minder ziekmakend is" de verspreiding niet langer hoeft te worden beperkt. "Niets is minder waar", zei Tedros hierover.

Hij reageerde op de versoepelingen in onder meer Engeland, Denemarken, Oostenrijk en Nederland van de afgelopen weken. "We vragen geen enkel land om terug te gaan naar een lockdown. Wel roepen we landen op om alle instrumenten te gebruiken om hun bevolking te beschermen, niet alleen vaccinaties."

Ook Maria Van Kerkhove, de Amerikaanse baas van de coronawerkgroep van de WHO, waarschuwt voor te snelle versoepelingen. "Zulke veranderingen moeten langzaam maar gestaag gebeuren. Stap voor stap, want dit virus is nogal dynamisch", zei ze. Volgens haar hebben veel landen de piek in het aantal besmettingen door omikron nog niet bereikt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:14:24 #13
498282 Scrummie
pi_203464517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja, ze waren ook erg voorzichtig om dit hele gebeuren tot een pandemie uit te roepen met alle gevolgen van dien.

Klote WHO.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:15:20 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203464530
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een feestje met 170 IC verpleegkundigen ofzo die allemaal gevaccineerd, geboost en getest waren. Naderhand waren er blijkbaar 70 positief getest.

Ohhh, ja dat weet ik nog wel

Tsja, weet je, we kunnen wel allemaal voorbeelden aanhalen maar grote data-analyses laten allemaal hetzelfde zien dus open met die zut
Alle maatregelen weggg O+

Als ik niet gebonden was hier aan thuis zijn zou ik allang elders zitten iig, klaar met de overheid :D
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:16:20 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203464549
quote:

[..]

3 stappen per dag is ook in stappen

Dag Maria :W
pi_203464583
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?
Ik weet niet wat het verschil is, maar zo te zien dus doordat ze niet in EU/Schengen zitten, wat op zijn vroegst gelijkgesteld wordt met EU/Schengen vanaf 4 februari.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203464619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Punch in the dick van de zorg.
Go hard or go home
pi_203464620
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, ze waren ook erg voorzichtig om dit hele gebeuren tot een pandemie uit te roepen met alle gevolgen van dien.

Klote WHO.
China werkt goed mee!
zie email 27 oktober
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:20:00 #19
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_203464627
Ernst "Ik lul maar een eind heen in hypothetische situaties die zich nooit voordoen" Kuipers :')
pi_203464630
quote:

[..]

WHO :')
pi_203464645
Ondertussen zijn er weer 3 collega's met kinderen besmet met Corona.

- 1 ongevaccineerde heeft het goed te pakken, met koorts en kotsen (nog redelijk jong dus hij overleeft het wel)
- 1 voelt zich meh, wel gevaccineerd maar (nog) niet geboost
- 1 voelt heeft nergens last van, maar heeft alleen een positieve zelftest, gevaccineerd en geboost

Toch wel mooi die gradaties.

Als je het eind week nog niet gehad hebt, mag je in je handjes klappen denk ik met deze snelheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203464657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het verschil is, maar zo te zien dus doordat ze niet in EU/Schengen zitten, wat op zijn vroegst gelijkgesteld wordt met EU/Schengen vanaf 4 februari.
Juridisch dingetje. De wijziging van de regels op EU-niveau werkt automatisch door in het Nederlandse recht, dus voor reizigers uit EU landen geldt die nieuwe Europese regel vanzelf. Alleen voor reizigers van buiten de EU werkt dat niet zo en moet het kabinet een regeling wijzigen om dat gelijk te trekken.
zie email 27 oktober
pi_203464670
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat sowieso nergens op slaat want als je met tunnel gaat gelden weer heel andere regels en rijd je gewoon door naar Nederland zonder verdere controle. Afschaffen die nonsens. Naar nl moet je in kliniek een test doen maar via Frankrijk>nl gewoon zelf test. Is nu wel genoeg geweest zou je zeggen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203464682
Kunnen we na 2 jaar met dit virus nu echt nog steeds zeggen ‘het virus is grillig’? Er is zo onvoorstelbaar veel onderzoek gedaan, zo grillig is ‘t toch niet meer?

(Zoals Kuipers net deed in ‘t debat)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2022 21:23:24 ]
  dinsdag 1 februari 2022 @ 21:23:26 #25
498282 Scrummie
pi_203464696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
China werkt goed mee!
:D

En als Taiwan ter sprake komt valt de verbinding ineens weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')