[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] En het ergste is misschien wel dat ze het zelf niet eens doorhebben, en gewoon doorrijden in de modder.
Lijkt er idd echt op
Ik heb zo'n collega... Die zegt dan iets en dan denk ik 'owkeeee, waar en hoe moet ik in hemelsnaam beginnen met uitleggen... Dit is niet te doen', als men er echt niets van snapt en dat niet door heeft, wordt een echt gesprek zo lastig en pijnlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Verder breng ik bij uw Kamer onder de aandacht dat per 1 februari aangepaste inreisregels gelden voor reizigers die vanuit een EU/Schengenland naar Nederland reizen en in het bezit zijn van een Digitaal Corona Certificaat (DCC) dat gebaseerd is op een vaccinatiebewijs. De Europese Commissie heeft op 21 december jl. per gedelegeerde handeling1 besloten om per 1 februari 2022 voor deze DCC’s een geldigheidsduur te bepalen. DCC’s die gebaseerd zijn op een vaccinatiebewijs worden voor het inreizen vanaf 1 februari 2022 alleen geaccepteerd als de primaire vaccinatiereeks minder dan 270 dagen geleden is voltooid of – als dit langer geleden is geweest – een boostervaccinatie is toegediend. Deze nieuwe regeling is als zodanig rechtstreeks werkend binnen de lidstaten. Daarom geldt de nieuwe regeling per vandaag ook voor het reizen naar Nederland vanuit een EU/Schengenland. Voor reizigers uit derde landen die hier bij aankomst een vaccinatiebewijs tonen, geldt deze nieuwe regeling vooralsnog nog niet. Hiervoor is een wijziging van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19 (Trm) noodzakelijk. Op 28 januari jl. is uw Kamer per brief geïnformeerd dat deze regeling niet eerder in werking zal treden dan 4 februari aanstaande, gelet op de gestelde vragen van de vaste commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de voorgestelde regeling. Als de regeling in werking treedt, geldt vanaf dat moment voor Europese reizigers en derdelanders weer hetzelfde regime.
Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?
WHO: landen moeten voorzichtig versoepelen De Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt landen om de coronamaatregelen niet te snel te versoepelen. Op een persconferentie uitte topman Tedros Adhanom Ghebreyesus zijn zorgen over geluiden in sommige landen dat "vanwege vaccinaties, de grote besmettelijkheid van omikron en omdat de variant minder ziekmakend is" de verspreiding niet langer hoeft te worden beperkt. "Niets is minder waar", zei Tedros hierover.
Hij reageerde op de versoepelingen in onder meer Engeland, Denemarken, Oostenrijk en Nederland van de afgelopen weken. "We vragen geen enkel land om terug te gaan naar een lockdown. Wel roepen we landen op om alle instrumenten te gebruiken om hun bevolking te beschermen, niet alleen vaccinaties."
Ook Maria Van Kerkhove, de Amerikaanse baas van de coronawerkgroep van de WHO, waarschuwt voor te snelle versoepelingen. "Zulke veranderingen moeten langzaam maar gestaag gebeuren. Stap voor stap, want dit virus is nogal dynamisch", zei ze. Volgens haar hebben veel landen de piek in het aantal besmettingen door omikron nog niet bereikt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
[..] Een feestje met 170 IC verpleegkundigen ofzo die allemaal gevaccineerd, geboost en getest waren. Naderhand waren er blijkbaar 70 positief getest.
Ik kende ‘t verhaal in elk geval niet.
Ohhh, ja dat weet ik nog wel
Tsja, weet je, we kunnen wel allemaal voorbeelden aanhalen maar grote data-analyses laten allemaal hetzelfde zien dus open met die zut Alle maatregelen weggg
Als ik niet gebonden was hier aan thuis zijn zou ik allang elders zitten iig, klaar met de overheid
[..] Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?
Ik weet niet wat het verschil is, maar zo te zien dus doordat ze niet in EU/Schengen zitten, wat op zijn vroegst gelijkgesteld wordt met EU/Schengen vanaf 4 februari.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Ondertussen zijn er weer 3 collega's met kinderen besmet met Corona.
- 1 ongevaccineerde heeft het goed te pakken, met koorts en kotsen (nog redelijk jong dus hij overleeft het wel) - 1 voelt zich meh, wel gevaccineerd maar (nog) niet geboost - 1 voelt heeft nergens last van, maar heeft alleen een positieve zelftest, gevaccineerd en geboost
Toch wel mooi die gradaties.
Als je het eind week nog niet gehad hebt, mag je in je handjes klappen denk ik met deze snelheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
[..] Ik weet niet wat het verschil is, maar zo te zien dus doordat ze niet in EU/Schengen zitten, wat op zijn vroegst gelijkgesteld wordt met EU/Schengen vanaf 4 februari.
Juridisch dingetje. De wijziging van de regels op EU-niveau werkt automatisch door in het Nederlandse recht, dus voor reizigers uit EU landen geldt die nieuwe Europese regel vanzelf. Alleen voor reizigers van buiten de EU werkt dat niet zo en moet het kabinet een regeling wijzigen om dat gelijk te trekken.
[..] Ik zat die brief van Kuipers te lezen, maar ik begrijp hieruit dat die belachelijke inreisregels voor bv. vanuit Engeland in stand blijven?
Wat sowieso nergens op slaat want als je met tunnel gaat gelden weer heel andere regels en rijd je gewoon door naar Nederland zonder verdere controle. Afschaffen die nonsens. Naar nl moet je in kliniek een test doen maar via Frankrijk>nl gewoon zelf test. Is nu wel genoeg geweest zou je zeggen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Kunnen we na 2 jaar met dit virus nu echt nog steeds zeggen ‘het virus is grillig’? Er is zo onvoorstelbaar veel onderzoek gedaan, zo grillig is ‘t toch niet meer?
(Zoals Kuipers net deed in ‘t debat)
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2022 21:23:24 ]
Op dinsdag 1 februari 2022 21:22 schreef chratnox het volgende: Kunnen we na 2 jaar met dit virus nu echt nog steeds zeggen ‘het virus is grillig’? Er is zo onvoorstelbaar veel onderzoek gedaan, zo grillig is ‘t toch niet meer?
(Zoals Kuipers net deed in ‘t debat)
Grillig is het inderdaad niet, wel onvoorspelbaar qua varianten.
Wat willen die mensen dan? De aanname is toch dat no matter what iedereen besmet gaat raken? Wat wil je dan met long-COVID? Extra revalidatieklinieken of wat is dan je punt?
[..] Wat sowieso nergens op slaat want als je met tunnel gaat gelden weer heel andere regels en rijd je gewoon door naar Nederland zonder verdere controle. Afschaffen die nonsens. Naar nl moet je in kliniek een test doen maar via Frankrijk>nl gewoon zelf test. Is nu wel genoeg geweest zou je zeggen.
Ja en als ik een vliegtuigje pak vanaf Dusseldorf ofzo hoeft het weer niet
[..] Wat willen die mensen dan? De aanname is toch dat no matter what iedereen besmet gaat raken? Wat wil je dan met long-COVID? Extra revalidatieklinieken of wat is dan je punt?
Ja geen flauw idee. Ik kreeg de vraag ook maar half mee moet ik eerlijk zeggen
Het enkele feit dat Landen als Denemarken, Noorwegen en het VK (al kun je over die laatste discussiëren), wat echt geen wappielanden zijn zoals Brazilië of de VS-onder-Trump, (nagenoeg) alle maatregelen overboord zetten zegt al dat dit geen probleem van betekenis is. In ieder geval niet in de zin van de maatregelen.
[..] Het enkele feit dat Landen als Denemarken, Noorwegen en het VK (al kun je over die laatste discussiëren), wat echt geen wappielanden zijn zoals Brazilië of de VS-onder-Trump, (nagenoeg) alle maatregelen overboord zetten zegt al dat dit geen probleem van betekenis is. In ieder geval niet in de zin van de maatregelen.
Nederlanders zijn anders ja!!!
[..] Het enkele feit dat Landen als Denemarken, Noorwegen en het VK (al kun je over die laatste discussiëren), wat echt geen wappielanden zijn zoals Brazilië of de VS-onder-Trump, (nagenoeg) alle maatregelen overboord zetten zegt al dat dit geen probleem van betekenis is. In ieder geval niet in de zin van de maatregelen.
Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?
[..] Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?
Maar dat ook meer zijn dan long covid toch? Vooral in deze stressperiode.
[..] Dit zou je inmiddels toch redelijk moeten kunnen meten? Langduriger ziekteverzuim pakken en kijken hoe dit zich verhoudt tot eerdere jaren? Er wordt telkens gezegd dat er zoveel mensen zijn die niet meer kunnen werken, daar moeten toch cijfers van zijn?
Heb ik ook al gezegd. Als we nu eens als definitie pakken ‘8 weken na positieve (ten dele) arbeidsongeschikt terwijl je dat daar voor niet was’ (je kunt er over discussiëren of je IC-patiënten moet uitsluiten) dan heb je misschien wel wat ruis, maar heb je ook een heel aardig idee van de omvang van het probleem.
Yep
En cijfers van/over behandelingen door revalidatie zijn er ook zat
[..] Heb ik ook al gezegd. Als we nu eens als definitie pakken ‘8 weken na positieve (ten dele) arbeidsongeschikt terwijl je dat daar voor niet was’ (je kunt er over discussiëren of je IC-patiënten moet uitsluiten) dan heb je misschien wel wat ruis, maar heb je ook een heel aardig idee van de omvang van het probleem.
Zit behoorlijk wat burnout bij ook dus zou wat meer data willen dan en gewoon een goeie definitie