Bij Sven Op1 vandaag klonken best wat redelijke geluiden ("OMT moet uit crisisstand en we moeten naar een andere modus" o.i.d.). Maar toen bleek het een OMT lid te zijn, en volgens mij ook 1 van die pipo's die ongevraagd dat langetermijnplan hadden bedacht. Die denkt ook oprecht nog steeds dat er in maart een ME-GA golf komt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De onheilsprofeten mogen met pensioen.
CDAquote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:22 schreef Blik het volgende:
Remind me even, welke partijen zijn er nu nog voor 2G en/of zwaardere maatregelen?
D’66, VVD, Sylvana, PvdA, welke mis ik nog?
Dan weet ik in ieder geval welke partijen ik voor de toekomst kan uitsluiten van mijn stem
VVDquote:
Bedacht door de regering hè.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:22 schreef Blik het volgende:
Remind me even, welke partijen zijn er nu nog voor 2G en/of zwaardere maatregelen?
Dan weet ik in ieder geval welke partijen ik voor de toekomst kan uitsluiten van mijn stem
We hebben geen glazen bol maar er komt een enorme ramp op ons af. Probleem met dat soort “argumenten” is dat je ze alleen achteraf kunt ontkrachten..lquote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:24 schreef Modus het volgende:
[..]
Bij Sven Op1 vandaag klonken best wat redelijke geluiden ("OMT moet uit crisisstand en we moeten naar een andere modus" o.i.d.). Maar toen bleek het een OMT lid te zijn, en volgens mij ook 1 van die pipo's die ongevraagd dat langetermijnplan hadden bedacht. Die denkt ook oprecht nog steeds dat er in maart een ME-GA golf komt.
https://www.nporadio1.nl/(...)mt-lid-jan-kluytmans
Volgens mij willen ze allemaal meer onderzoek en op dit moment uitstel. Je kunt je lijstje dus in de prullenbak gooien.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:22 schreef Blik het volgende:
De enige reden dat D66 en VVD voor uitstel zijn, is omdat ze er op dit moment geen meerderheid voor kunnen genereren. Als het aan hun lag ging het morgen in.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze allemaal meer onderzoek en op dit moment uitstel. Je kunt je lijstje dus in de prullenbak gooien.
D66 en VVD hebben sowieso zwaar afgedaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze allemaal meer onderzoek en op dit moment uitstel. Je kunt je lijstje dus in de prullenbak gooien.
En je kan er garant op staan dat ze dan geen extra onderzoeken hadden aangevraagd. Dan hadden ze continue naar dat TU onderzoek gewezen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De enige reden dat D66 en VVD voor uitstel zijn, is omdat ze er op dit moment geen meerderheid voor kunnen genereren. Als het aan hun lag ging het morgen in.
Dit volg ik niet zo. Als er geen meerderheid voor is, is het bij uitstek een gelegenheid om je op dit punt te kunnen profileren. Iets waar regeringspartijen al een stuk minder de kans voor krijgen. Je zou denken dat ze dat met beide handen aan zouden willen grijpen dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De enige reden dat D66 en VVD voor uitstel zijn, is omdat ze er op dit moment geen meerderheid voor kunnen genereren. Als het aan hun lag ging het morgen in.
Nee hoor. Als ze het nu in stemming zouden brengen, dan verliezen ze. Door voor uitstel te pleiten winnen ze niet, maar verliezen ze in elk geval ook niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit volg ik niet zo. Als er geen meerderheid voor is, is het bij uitstek een gelegenheid om je op dit punt te kunnen profileren. Iets wat regeringspartijen een stuk minder de kans voor krijgen.
Je kunt niet aan de ene kant daadwerkelijk wat willen invoeren en aan de andere kant sierlijk faken alsof je dan denkt dat het ineffectief en disproportioneel is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ze het nu in stemming zouden brengen, dan verliezen ze. Door voor uitstel te pleiten winnen ze niet, maar verliezen ze in elk geval ook niet.
Het zou ze sieren als ze zouden erkennen dat de 2G-wet een doodgeboren kindje is door een gebrek aan steun, effectiviteit en proportionaliteit, en het voorstel intrekken. Maar dat doen ze niet. En trouwens, profileren werkt ook maar matig op een plan dat binnen de samenleving ook maar op marginale steun kan rekenen.
Dat extra onderzoek komt er alleen maar omdat het eerste niet het gewenste resultaat opleverde.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je kunt niet aan de ene kant daadwerkelijk wat willen invoeren en aan de andere kant sierlijk faken alsof je dan denkt dat het ineffectief en disproportioneel is.
Hoe dan ook, ik vind het helemaal niet vreemd als ze oprecht wat twijfel hebben en/of intern verdeeld zijn, waar een hoop anderen al wat verder zijn in hun denken. Zo'n extra onderzoekje kan dan wat twijfel wegnemen, misschien wat twijfelaars over de streept trekken en wat tijd kopen.
Ieder zinnig denkende persoon of partij dacht na dat rapport 'ok dat hoofdstuk is compleet klaar'.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ze het nu in stemming zouden brengen, dan verliezen ze. Door voor uitstel te pleiten winnen ze niet, maar verliezen ze in elk geval ook niet.
Het zou ze sieren als ze zouden erkennen dat de 2G-wet een doodgeboren kindje is door een gebrek aan steun, effectiviteit en proportionaliteit, en het voorstel intrekken. Maar dat doen ze niet. En trouwens, profileren werkt ook maar matig op een plan dat binnen de samenleving ook maar op marginale steun kan rekenen.
Ik heb er ook een pittige mening over.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ieder zinnig denkende persoon of partij dacht na dat rapport 'ok dat hoofdstuk is compleet klaar'.
Nou, daar wil ik het maar bij laten dus, want ik vind er iets van
Nou ja, voor de duidelijkheid, ik heb niet een hard standpunt over hoe ze intern erover denken ... publiekelijk dragen ze een standpunt uit en ik kan me voorstellen dat dat het echte standpunt is. Het scenario wat jij schetst acht ik ook best plausibel, maar de zekerheid waarmee je het stelt kan ik niet in mee gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat extra onderzoek komt er alleen maar omdat het eerste niet het gewenste resultaat opleverde.
Maar let's agree to disagree, jij kijkt er duidelijk anders tegenaan dan ik.
Dat heet veranderingsbereidheid, de veranderkundige aspecten die gaan optreden op basis van/na presentatie van harde data, onderzoek.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je kunt niet aan de ene kant daadwerkelijk wat willen invoeren en aan de andere kant sierlijk faken alsof je dan denkt dat het ineffectief en disproportioneel is.
Hoe dan ook, ik vind het helemaal niet vreemd als ze oprecht wat twijfel hebben en/of intern verdeeld zijn, waar een hoop anderen al wat verder zijn in hun denken. Zo'n extra onderzoekje kan dan wat twijfel wegnemen, misschien wat twijfelaars over de streept trekken en wat tijd kopen.
Yep! En terugkeer naar normaal doen is dusdanig pijnlijk dat alleen maar verder de stronthoop in rijden met de houten kar geloof ik de strategie is nuquote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze hebben wel een ongekende teringzooi van dat Covid-beleid gemaakt, he?
Een soort Marijnissen. Nee, die is meer zuur.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:59 schreef Scrummie het volgende:
Agema is altijd een beetje vervelend boos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |