Ik heb dus een (jongere) collega die gevaccineerd is en nu corona heeft. Is vanaf vorige week maandag al afwezig/ziek.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk mag je Omikron best vergelijken met een verkoudheidje. Nog minder dan een griep is het. Met een flinke griep lig je echt wel 1 a 2 weken op apegapen. Hier 1 of 2 dagen koorts max. als ze dat al hebben. Wat keelpijn. Niet eens altijd verkouden. Geen reuk-of smaakverlies meer.
Houd toch op met dat overtrokken gedoe alsof het nog heel veel voorstelt, dat doet het niet. Ken ook al genoeg mensen (ondernemers) die de afgelopen maand gewoon hebben doorgewerkt met corona (in de bouw en landbouw), ging prima.
Het is nu nog steeds een ziekte in de buitencategorie, ik ken werkelijk niks dat zo besmettelijk is in dit land dat zulke grote aantallen mensen naar het ziekenhuis kan sturen. Hopelijk is het na deze golf weer een tijdje rustig en wordt het wel een seizoensvirus.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk ook dat veel mensen (hier ook) nog in een spasme leven van "je mag het niet met een griep vergelijken, het is geen griepje". Ook omdat je dan vergeleken werd met Baudet. En dat was ook terecht.
Maar nu niet meer. Het is momenteel nog minder dan een manflu.
Ja duh.... alles is milder dan manflu!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk ook dat veel mensen (hier ook) nog in een spasme leven van "je mag het niet met een griep vergelijken, het is geen griepje". Ook omdat je dan vergeleken werd met Baudet. En dat was ook terecht.
Hoeveel mensen worden per dag in het ziekenhuis met een griep opgenomen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:19 schreef Salina het volgende:
Er gaat dus in de Tweede Kamer niet gestemd worden over 2G vanmiddag? Hoorde iets over een week uitstel op de radio?
[..]
Ik heb dus een (jongere) collega die gevaccineerd is en nu corona heeft. Is vanaf vorige week maandag al afwezig/ziek.
Kan gewoon thuiswerken, wat hij al twee jaar doet.
Ben stiekem echt wel benieuwd wat hem nu mankeert, eerlijk gezegd.![]()
![]()
Misschien toch eens een appje sturen ofzo (privé).
Eerste ben ik met je eens. Het tweede twijfel ik aan. Degenen die daarover beslissen hebben helaas niet zoveel realiteitsbesef.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zien er prima uit die cijfers, ik verwacht dat vanaf volgend weekend alle restricties naar de eeuwige jachtvelden gaan.
Avondklok en verbod op kerstkoren?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Gestupificeerd antwoord: dat er niet verder versoepeld gaat worden. En dat carnaval op de helling staat.
Een verwachting maakt nog geen zekerheid. Het kan ook de andere kant op muteren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als het virus in deze staat verkeerd, en volgens verwachting van velen naar een nieuwe versie doorevolueert die nog minder destructief gaat zijn. Dan is het met recht een stevige griep te noemen waar we al jarenlang geen enkele maatregel voor hebben
Met hoeveel procent de IC opnames? Zie het al, bijna 20%..quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef LTVDK het volgende:
Afgelopen week zijn de besmettingscijfers, ziekenhuisopnames, IC-opnames, overlijdens en het R-getal gestegen
Geen idee. Tuurlijk worden er veel mensen in het zkh opgenomen als er veel mensen de ziekte hebben, besmet zijn dus. Maar nog veel meer niet. De proportionaliteit mag onderhand wel eens wat beter in perspectief genomen worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden per dag in het ziekenhuis met een griep opgenomen?
Restricties er af zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd. Alhoewel het er nu de tijd voor zou zijn.... Laat maar lekker rondgaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eerste ben ik met je eens. Het tweede twijfel ik aan. Degenen die daarover beslissen hebben helaas niet zoveel realiteitsbesef.
Top, kan niet beterquote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef LTVDK het volgende:
Afgelopen week zijn de besmettingscijfers, ziekenhuisopnames, IC-opnames, overlijdens en het R-getal gestegen
Ze zouden vanaf nu toch bijhouden hoeveel mensen zouden worden opgenomen met en door Corona? Waar zijn die cijfers?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee. Tuurlijk worden er veel mensen in het zkh opgenomen als er veel mensen de ziekte hebben, besmet zijn dus. Maar nog veel meer niet. De proportionaliteit mag onderhand wel eens wat beter in perspectief genomen worden.
Die komen niet zo goed uit die cijfers, daar wachten we een maandje mee.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:24 schreef popje het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf nu toch bijhouden hoeveel mensen zouden worden opgenomen met en door Corona? Waar zijn die cijfers?
En waar zijn de cijfers per plaats?
Pfff. cijfers. Ze kunnen helemaal niks bijhouden met hun excelbestandje. Stelletje amateurs.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:24 schreef popje het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf nu toch bijhouden hoeveel mensen zouden worden opgenomen met en door Corona? Waar zijn die cijfers?
Dat klopt, maar we moeten wel zo eerlijk zijn dat de opnames ook enorm laag waren natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef LTVDK het volgende:
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:24 schreef popje het volgende:
[..]
Met name op de IC blijft het vooralsnog goed gaan ondanks die kleine stijging.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar we moeten wel zo eerlijk zijn dat de opnames ook enorm laag waren natuurlijk.
Over 2G-wet wordt er niet gestemd maar er ligt wel een motie van oppositie om die hele weg in te trekken. Daar wordt er wel over gestemd, alhoewel het twijfelachtig of er meerderheid daarvoor is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:19 schreef Salina het volgende:
Er gaat dus in de Tweede Kamer niet gestemd worden over 2G vanmiddag? Hoorde iets over een week uitstel op de radio?
[..]
Ik heb dus een (jongere) collega die gevaccineerd is en nu corona heeft. Is vanaf vorige week maandag al afwezig/ziek.
Kan gewoon thuiswerken, wat hij al twee jaar doet.
Ben stiekem echt wel benieuwd wat hem nu mankeert, eerlijk gezegd.![]()
![]()
Misschien toch eens een appje sturen ofzo (privé).
Ik heb er van de week ook nog een podcast over gehoord. Kan het helaas niet meer terug vinden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Avondklok en verbod op kerstkoren?
Ik had het niet over versoepelingen en/of verzwaringen. Jammer.
Ik wil gewoon weten van een expert in dat werkveld wat zijn realistische verwachtingen zijn en welke impact dat gaat hebben bij ongewijzigd beleid.Is dat zoveel te veel gevraagd?
Ik ben geen viroloog, maar dat gebeurt volgens mij meestal niet. Want het moet automatisch namelijk ook besmettelijker worden om dominanter dan Omicron te wordenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een verwachting maakt nog geen zekerheid. Het kan ook de andere kant op muteren.
Geen idee? Hoe weet je dan dat het nu vergelijkbaar met de griep is?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee. Tuurlijk worden er veel mensen in het zkh opgenomen als er veel mensen de ziekte hebben, besmet zijn dus. Maar nog veel meer niet. De proportionaliteit mag onderhand wel eens wat beter in perspectief genomen worden.
Ik ook niet, maar volgens mij kan je prima een mutatie krijgen op Omicron die ziek makender is. Griep is het ene jaar ook heftiger dan het andere.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben geen viroloog, maar dat gebeurt volgens mij meestal niet. Want het moet automatisch namelijk ook besmettelijker worden om dominanter dan Omicron te worden
Dat zou nergens op slaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht hierdoor wel een sterkere terughoudendheid om verder te versoepelen over 2 weken, zeker als dit zich zo door blijft ontwikkelen.
Dan moeten we weer twee weken wachten om te kijken wat de cijfers gaan doen... carnaval je kunt inpakkenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht hierdoor wel een sterkere terughoudendheid om verder te versoepelen over 2 weken, zeker als dit zich zo door blijft ontwikkelen.
De SGP heeft die motie ingediend, samen met Kamerlid Omtzigt. ChristenUnie en GroenLinks hebben al aangegeven dat voorstel te steunen. Omdat SGP-leider Van der Staaij om een hoofdelijke stemming heeft gevraagd, wordt er niet vandaag gestemd over zijn motie, maar op een nog te bepalen moment.quote:
25% van de IC opnamen is "met", kun je nagaan hoe weinig impact het hele Omikron gebeuren eigenlijk nog heeft.quote:
Dus?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een verwachting maakt nog geen zekerheid. Het kan ook de andere kant op muteren.
Hoofdelijke stemming hiervoor jemig...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De SGP heeft die motie ingediend, samen met Kamerlid Omtzigt. ChristenUnie en GroenLinks hebben al aangegeven dat voorstel te steunen. Omdat SGP-leider Van der Staaij om een hoofdelijke stemming heeft gevraagd, wordt er niet vandaag gestemd over zijn motie, maar op een nog te bepalen moment.
Daar kun je nu denk ik wel een flink bedrag op zetten ja, dat we het "nog even aan gaan kijken".quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Omikron is al zo gigantisch efficiënt en voordelig. Ik zie niet in hoe het veel dodelijker én besmettelijker kan worden. Dat spreekt elkaar toch tegen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben geen viroloog, maar dat gebeurt volgens mij meestal niet. Want het moet automatisch namelijk ook besmettelijker worden om dominanter dan Omicron te worden
Oh ja ik zie het al, volgende week dinsdag dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De SGP heeft die motie ingediend, samen met Kamerlid Omtzigt. ChristenUnie en GroenLinks hebben al aangegeven dat voorstel te steunen. Omdat SGP-leider Van der Staaij om een hoofdelijke stemming heeft gevraagd, wordt er niet vandaag gestemd over zijn motie, maar op een nog te bepalen moment.
Ik ook maar het moet realistisch gezien snel gaan dalen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Omdat ik het over de symptomen heb van een half miljoen NLers die het momenteel heeft. Nog minder dan een griep zei ik overigens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Geen idee? Hoe weet je dan dat het nu vergelijkbaar met de griep is?
Carnaval tegenhouden is niet meer haalbaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef popje het volgende:
[..]
Dan moeten we weer twee weken wachten om te kijken wat de cijfers gaan doen... carnaval je kunt inpakken
Quote voor de 3 op een rijquote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ik het over de symptomen heb van een half miljoen NLers die het momenteel heeft. Nog minder dan een griep zei ik overigens.
Ja, met betekent niet door hè. Dus je zou kunnen stellen dat 75% wel door of indirect door corona op de IC komt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
25% van de IC opnamen is "met", kun je nagaan hoe weinig impact het hele Omikron gebeuren eigenlijk nog heeft.
Idd. Er is geen reden voor ongerustheid, maar ook geen reden om te zeggen dat we ervanaf zijn. Denk dat de mensen met poltiieke invloed die al tijden roepen dat we alles moeten loslaten toch wat onrustiger op de stoel beginnen te schuiven. Dat wil niet zeggen dat ik nu denk dat we weer in een strengere lockdown moeten, maar enige voorzichtigheid kan ik mij nu wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Als jij niet weet hoeveel mensen er dagelijks worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege griep kan je niet stellen dat Omicron minder erg is dan griep. Laten we niet die toer op gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ik het over de symptomen heb van een half miljoen NLers die het momenteel heeft. Nog minder dan een griep zei ik overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |