abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203458058

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:00:06 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203458067
quote:
quote:
Er komt een Europese digitale identiteit voor elke EU-burger, elke inwoner en elke onderneming in de EU die dat wil.
Jaja :')
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:00:49 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203458076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kees vraagt hoofdelijke stemming. Dan denk ik dat hij geen meerderheid heeft.
Nee, dat denk ik ook niet. De coalitie gaat echt niet instemmen met het verwerpen van een wet die ze zelf indient. Zelfs de CU begint daar niet aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:01:31 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203458088
Had eerlijk gezegd wel de hoop dat het iets minder hard zou oplopen. Als dit de opnamecijfers van de besmettingen van circa 2 weken geleden zijn dan kunnen we over 2 weken nog iets verwachten.

Komende 2 weken wordt cruciaal!
pi_203458105
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het ging toch om de wereldheerschappij met eoa Cabal olv Soros ofzo?
Waar gaat dit opeens heen?
Omtzigt had vorige week duidelijke vragen gezet bij het plotseling gelijktrekken van de geldigheidsduur. Was iets te opvallend.
Als hem het zelfs al opvalt. Wat heeft een soros er dan nog mee te maken? Lijkt me wat ridicuul deze post..
quote:
Waarom worden alle maatregelen in andere landen zoals bv. Denemarken weer ingetrokken dan?
Omdat denemarken altijd een iets andere koers heeft gevaren mbt coronabeleid? Zeker wat betreft dit xG geneuzel en nu ook weer het liften van de maatregelen. Al de 2de keer trouwens dat ze het doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203458109
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik ook niet. De coalitie gaat echt niet instemmen met het verwerpen van een wet die ze zelf indient. Zelfs de CU begint daar niet aan.
quote:
08:30
ChristenUnie en GroenLinks steunen voorstel om 2G officieel in te trekken

Coalitiepartij ChristenUnie en oppositiepartij GroenLinks keren zich tegen 2G, het beleid waarmee mensen alleen toegang krijgen als ze kunnen bewijzen recent gevaccineerd tegen, of genezen van het coronavirus te zijn. De kleinste coalitiepartij heeft zich nooit groot voorstander van dat beleid getoond, en zal dinsdag voor een motie stemmen om het 2G-wetsvoorstel van tafel te halen.
https://www.trouw.nl/nieu(...)eschikbaar~b6a31934/

Jawel. De vraag is alleen of dat uitstel voor hen voldoende is. En dat lijkt zo te zijn.
zie email 27 oktober
pi_203458110
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:01 schreef Zwansen het volgende:
Had eerlijk gezegd wel de hoop dat het iets minder hard zou oplopen. Als dit de opnamecijfers van de besmettingen van circa 2 weken geleden zijn dan kunnen we over 2 weken nog iets verwachten.

Komende 2 weken wordt cruciaal!
Als het gaat om gevallen met covid (in plaats van door covid) dan is er geen sprake van die twee weken vertraging lijkt me
pi_203458113
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kees vraagt hoofdelijke stemming. Dan denk ik dat hij geen meerderheid heeft.
Wegstemmen zie ik ook niet gebeuren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203458123
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]
[..]
Jaja :')
Maar als je het niet neemt, dan kan je geen gebruik maken van bepaalde diensten. Maar het blijft een keuze, eChT hOoR!!!
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:05:11 #10
68638 Zwansen
pi_203458142
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef belanov het volgende:

[..]
Als het gaat om gevallen met covid (in plaats van door covid) dan is er geen sprake van die twee weken vertraging lijkt me
Nee dat klopt. Ik ben wel benieuwd of we dat dit binnenkort niet kunnen uitsplitsen. Lijkt me essentieel voor de eventuele versoepelingen en nieuwe maatregelen dat je inzicht hebt in de juiste data.
pi_203458156
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]

Jawel. De vraag is alleen of dat uitstel voor hen voldoende is. En dat lijkt zo te zijn.
Er is nu wel een geitenpaadje voor cu. Wordt voorlopig niet ingevoerd.
1947-2016
pi_203458169
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nee dat klopt. Ik ben wel benieuwd of we dat dit binnenkort niet kunnen uitsplitsen. Lijkt me essentieel voor de eventuele versoepelingen en nieuwe maatregelen dat je inzicht hebt in de juiste data.
Jep.
Alleen niet zo leuk voor Lenny vertelde hij hier regelmatig.
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:08:01 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203458191
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jep.
Alleen niet zo leuk voor Lenny vertelde hij hier regelmatig.
Het is ook niet zo leuk voor ondernemers die al 2 jaar geconfronteerd worden met sluitingen die mogelijk niet op de juiste cijfers gebaseerd waren.
pi_203458209
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]

Politiek gezien best slim dus wat Kuipers doet? Hij ziet in dat 2G anders permanent weggestemd zou gaan worden vandaag, dus dan maar met dit ''we stellen het uit'' verhaaltje aan komen zetten in de verwachting dat die stemming van vanmiddag dan wel in zijn voordeel zal zijn?
pi_203458218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is ook niet zo leuk voor ondernemers die al 2 jaar geconfronteerd worden met sluitingen die mogelijk niet op de juiste cijfers gebaseerd waren.
Of voor de jongeren die al 2 jaar geconfronteerd worden met schoolsluitingen of jongeren die al 2 jaar niet normaal kunnen studeren, mensen die persoonlijk failliet gegaan zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_203458221
quote:

[..]
Ik vraag mij of dit daadwerkelijk veel invloed heeft gehad op de beslissingen. De ziekenhuizen lagen linksom of rechtsom net zo vol natuurlijk. Te weinig bedden is te weinig bedden.

Maar goed, qua communicatie is het wederom natuurlijk een drama.
pi_203458234
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Een aantal mensen hier vinden onze regels bijna ondragelijk zwaar.
Iemand die onze regels ondragelijk zwaar vindt is echt niet helemaal goed.
Alles is tot 22:00 gewoon open. Je kunt gewoon alles doen, dus wat zeuren ze?
pi_203458240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Politiek gezien best slim dus wat Kuipers doet? Hij ziet in dat 2G anders permanent weggestemd zou gaan worden vandaag, dus dan maar met dit ''we stellen het uit'' verhaaltje aan komen zetten in de verwachting dat die stemming van vanmiddag dan wel in zijn voordeel zal zijn?
Korte termijn wel, op de lange termijn ben je vertrouwen aan het slopen. En dat gaat te paard…
zie email 27 oktober
pi_203458242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Heeft hij snel onder de knie of niet?
Toont wederom aan dat Kuipers 2g wil invoeren.
Geen QR code is geen optie voor die man.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:04 #20
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203458250
De nacht mensen gaan ook in verzet.

instagram
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:45 #21
5428 crew  miss_sly
pi_203458260
quote:

[..]
Met in plaats van door is pas iets van de laatste golf, de omicron golf. Sommige mensen doen nu net alsof het al twee jaar zo is, maar dat is dus niet zo. Voorheen zal er best een enkeling met corona zijn opgenomen, maar de hausse was toch echt door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:50 #22
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203458262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij vond ook dat je alles kon doen toen alles dicht was.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203458283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:12 schreef popje het volgende:

[..]
Jij vond ook dat je alles kon doen toen alles dicht was.
Ja, want dat kon je ook.
Je kunt gewoon lekker naar buiten, wat wandelen. Gewoon op vakantie.
Gewoon je belangrijke boodschappen doen.

Dat je niet uit eten kon toen of ergens kon zuipen, nou ja boeiend. Dat kan wel even wachten.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:14:47 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203458291
Het gaat bij mijn jongste in de klas (groep 7) nu wel heel hard, letterlijk de halve klas positief getest, dat begon dinsdag dus degene die het eerste positief testte kan al bijna weer naar school.
Het gros lijkt amper klachten te hebben trouwens.

Ben benieuwd hoe snel ze inmiddels met de resultaten zijn, jongste had vrijdag eind van de middag een positieve thuistest en kon hem zaterdagochtend bij de GGD laten testen, had de nacht van zaterdag op zondag om 03.30 de testuitslag, ik ben gistermiddag getest, maar nog geen mail.
Als ik al positief test vallen de klachten bij mij ook mee (maar geboosterd, dus dat zou ook zo moeten zijn).

Ik had zaterdagavond nog een negatieve thuistest overigens, maar zondag wel hoofdpijn en spierpijn, dus afspraak voor test gemaakt, want donderdag geruime tijd met jongste in de auto gezeten, en vrijdag voor hij positief testte uiteraard normaal contact met hem gehad, hij was vrijdag al niet naar school, dat scheelt al qua besmettingen doorgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:15:01 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203458298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja, want dat kon je ook.

Dat je niet uit eten kon toen of ergens kon zuipen, nou ja boeiend. Dat kan wel even wachten.
Dus je kon niet alles doen. Of wat bedoel je nu precies.
pi_203458307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De dingen die je niet kunt doen vindt hij niet belangrijk, dus het is niet erg.
pi_203458322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Behalve voor de ondernemers die failliet gegaan zijn, of de studenten die niet naar school konden of de winkeliers die failliet zijn. Geen enkel probleem toch?
pi_203458327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Niet letterlijk alles, dat snapt iedereen nog wel.
Dat is ook niet relevant in het midden van een pandemie.

Alles wat belangrijk is en een uitlaatklep is kan en kon je gewoon. Je kon alle kanten gewoon op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wie zegt dat?

Ik ga graag met vrienden uit eten en ik mag graag op een terrasje zitten.
De leeftijd van het uitgaan heb ik wel gehad, dus dat wel.

Maar echt janken omdat je niet uit eten kan? Doe normaal zeg. Wat is er nou belangrijker in het leven?
Als ik eens zin heb in Italiaans, Chinees of wat dan ook dan bestelde ik dat wel lekker.
Ook met vrienden.
pi_203458329
wat wandelen..
Dat kon/kan idd. Lieve mensen, springt u alsjeblieft niet van een flat want u kunt altijd wat wandelen.
Go hard or go home
pi_203458334
quote:

[..]
Ja, want dat kon je ook.

En een heleboel mensen konden niet meer werken. Je weet wel. wat sommige mensen heel erg graag doen, waar ze hun centen mee verdienen. Walgelijk dat je het zo bagatelliseert. Heeft geen ene reet met even niet zuipen te maken.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203458335
Ik hoor om me heen trouwens wel ontzettend veel gevallen van corona nu. Ongeveer 7 in de afgelopen 2 weken. 4 ongevaccineerden en 3 gevaccineerden van 40 jaar of jonger. Allemaal milde klachten. De ongevaccineerden leken het ietsje zwaarder te hebben dan de gevaccineerden (bijv. met wat koorts). Zelf houd ik me verder niet echt aan maatregelen en zie ik toch ook wel regelmatig mensen, maar heb ik nog niets gemerkt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203458336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:17 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Behalve voor de ondernemers die failliet gegaan zijn, of de studenten die niet naar school konden of de winkeliers die failliet zijn. Geen enkel probleem toch?
Ondernemers die failliet gegaan zijn?
Oh bedoel je dat laagterecord in faillissementen?

Studenten konden gewoon naar school, online. En konden daar buiten gewoon met elkaar omgaan.
pi_203458340
quote:
Als ik eens zin heb in Italiaans, Chinees of wat dan ook dan bestelde ik dat wel lekker.
Leven is echt zo mooi!
Echt zo C'est la vie en Joi de vivre. Raak er helemaal van in extase.
Go hard or go home
pi_203458347
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef bianconeri het volgende:

Studenten konden gewoon naar school, online.
Dus je zegt dat ze niet gewoon naar school konden?
Go hard or go home
pi_203458349
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Als Lenny constateert dat er bij hem alleen allochtonen liggen dan kan dat toch gewoon zijn zoals de (plaatselijke en huidige) situatie is?
Maakt het nog steeds niet relevant
quote:
Zou je het ook een probleem vinden als hij zou benoemen dat er bijvoorbeeld alleen mannen of zwangeressen liggen?
Als het ook niet relevant is.. ja zeker. Zwanger zijn of Man zijn kan een biologisch aspect zijn wat relevant kan zijn voor je risico's. Allochtoon zijn niet.
pi_203458350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef Noek het volgende:
wat wandelen..
Dat kon/kan idd. Lieve mensen, springt u alsjeblieft niet van een flat want u kunt altijd wat wandelen.
Als je al van een flat wilt springen om de situatie van de afgelopen tijd, dan had je ook voor Corona hulp nodig.
Ja, lekker van de frisse lucht en de prachtige natuur genieten.
Of van je vrienden en daar heen gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef josja het volgende:

[..]
En een heleboel mensen konden niet meer werken. Je weet wel. wat sommige mensen heel erg graag doen, waar ze hun centen mee verdienen. Walgelijk dat je het zo bagatelliseert. Heeft geen ene reet met even niet zuipen te maken.
Ja? En? Het is niet alsof je helemaal niets meer kon en het constant stil stond.
Walgelijk dat je alles zo overdrijft bedoel je.
pi_203458352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef Noek het volgende:
wat wandelen..
Zelfs hardhollen!

SPOILER
pi_203458353
quote:

[..]

Studenten konden gewoon naar school, online. En konden daar buiten gewoon met elkaar omgaan.
Waar ze de zzp'ers niet in meegenomen hebben of de mensen die geen BV hebben, dus die cijfers kloppen niet.
Ja joh, online naar school is hetzelfde als fysiek naar school, doe normaal zeg.
pi_203458357
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Dus je zegt dat ze niet gewoon naar school konden?
Niet fysiek want dat was dicht duh.
Maar online school is ook gewoon school.
pi_203458365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daarom heeft het kabinet besloten weer de eindexameneisen te versoepelen, omdat het onderwijs zo goed was de afgelopen jaren. Stop eens met dat bagatelliseren. -O-
pi_203458368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hoor om me heen trouwens wel ontzettend veel gevallen van corona nu. Ongeveer 7 in de afgelopen 2 weken. 4 ongevaccineerden en 3 gevaccineerden van 40 jaar of jonger. Allemaal milde klachten. De ongevaccineerden leken het ietsje zwaarder te hebben dan de gevaccineerden (bijv. met wat koorts). Zelf houd ik me verder niet echt aan maatregelen en zie ik toch ook wel regelmatig mensen, maar heb ik nog niets gemerkt.
Het gaat in golven over het land zo lijkt het. In mijn wijk in Amersfoort was het 2 weken geleden raak, maar dan echt met honderden tegelijk. De helft van de mensen die ik ken zat in quarentaine.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:21:38 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203458370
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:19 schreef Noek het volgende:

[..]
Leven is echt zo mooi!
Echt zo C'est la vie en Joi de vivre. Raak er helemaal van in extase.
Ik wilde gaan wandelen maar de burgemeester had het natuurgebied afgezet want te druk.

Gelukkig kon ik nog een pizza bestellen bij Yorick.
pi_203458373
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef Leandra het volgende:
Het gaat bij mijn jongste in de klas (groep 7) nu wel heel hard, letterlijk de halve klas positief getest, dat begon dinsdag dus degene die het eerste positief testte kan al bijna weer naar school.
Het gros lijkt amper klachten te hebben trouwens.

Ben benieuwd hoe snel ze inmiddels met de resultaten zijn, jongste had vrijdag eind van de middag een positieve thuistest en kon hem zaterdagochtend bij de GGD laten testen, had de nacht van zaterdag op zondag om 03.30 de testuitslag, ik ben gistermiddag getest, maar nog geen mail.
Als ik al positief test vallen de klachten bij mij ook mee (maar geboosterd, dus dat zou ook zo moeten zijn).

Ik had zaterdagavond nog een negatieve thuistest overigens, maar zondag wel hoofdpijn en spierpijn, dus afspraak voor test gemaakt, want donderdag geruime tijd met jongste in de auto gezeten, en vrijdag voor hij positief testte uiteraard normaal contact met hem gehad, hij was vrijdag al niet naar school, dat scheelt al qua besmettingen doorgeven.
Kortom in de klas van je kinderen en de families is Omicron na deze week ook wel uitgespeeld.
Hopelijk knapt iedereen zonder al te veel klachten op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:21:58 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203458374
quote:

[..]

Mwah, ik vind dat je de situatie behoorlijk bagatelliseert.

Voor de duidelijkheid, ik zit ook niet in het kamp dat roept dat onze vrijheden afgenomen zijn, maar om nou te doen alsof het allemaal niets voorstelt is het andere uiterste.

We zijn behoorlijk beperkt in wat we wel en niet konden doen, dat je daar echter als zolderkamerFOK!ker niet zoveel last van heb begrijp ik, ik heb ook een zolderkamer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203458376
quote:

[..]
Eh nee.
Nee.
Nee x2.
Go hard or go home
pi_203458382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Waar ze de zzp'ers niet in meegenomen hebben of de mensen die geen BV hebben, dus die cijfers kloppen niet.
Ja joh, online naar school is hetzelfde als fysiek naar school, doe normaal zeg.
HoReCa kan niet aan personeel komen, de bouw, IT, bezorgdiensten etc etc allemaal hetzelfde. Geen personeel te krijgen.
Werk is er dus zat
pi_203458383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Heeft hij snel onder de knie of niet?
Toont wederom aan dat Kuipers 2g wil invoeren.
Geen QR code is geen optie voor die man.
Blijft D66
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:23:00 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203458386
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kortom in de klas van je kinderen en de families is Omicron na deze week ook wel uitgespeeld.
Dat is wel te hopen idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203458391
In Spanje konden ze niet eens Chinees bestellen. Tapas, hooguit.
Go hard or go home
pi_203458395
quote:

[..]

Vertel dat ook even aan de ondernemers.
pi_203458402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vertel dat ook even aan de ondernemers.
Ja boeiend, de hypotheek kan wel even wachten.
Go hard or go home
pi_203458403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Helaas lijken herinfecties vaak op te treden.

https://www.volkskrant.nl(...)or-omikron~bbe94440/

vandaar dat groepsimmuniteit waarschijnlijk een illusie gaat zijn
pi_203458408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niet letterlijk alles, dat snapt iedereen nog wel.
Dat is ook niet relevant in het midden van een pandemie.

Alles wat belangrijk is en een uitlaatklep is kan en kon je gewoon. Je kon alle kanten gewoon op.
[..]
Wie zegt dat?

Ik ga graag met vrienden uit eten en ik mag graag op een terrasje zitten.
De leeftijd van het uitgaan heb ik wel gehad, dus dat wel.

Maar echt janken omdat je niet uit eten kan? Doe normaal zeg. Wat is er nou belangrijker in het leven?
Ook met vrienden.
nvm

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2022 13:27:31 ]
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:24:57 #54
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203458411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat is vaak?
pi_203458412
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
HoReCa kan niet aan personeel komen, de bouw, IT, bezorgdiensten etc etc allemaal hetzelfde. Geen personeel te krijgen.
Werk is er dus zat
Zeg je dat ook tegen de mensen die nu van 50 euro per week mogen leven omdat ze in de schuldsanering gekomen zijn? Fijn joh, 3 jaar lang van 50 euro per week leven.
pi_203458416
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Wat is vaak?
En worden mensen dan weer net zo ziek?
Go hard or go home
pi_203458417
quote:

[..]
Wat is vaak?
En hoe ziek zijn ze dan? Liggen ze dan in het ziekenhuis? Wat te denken trouwens van al die mensen die geboosterd zijn, maar ook corona krijgen?
pi_203458422
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Maakt het nog steeds niet relevant
[..]
Als het ook niet relevant is.. ja zeker. Zwanger zijn of Man zijn kan een biologisch aspect zijn wat relevant kan zijn voor je risico's. Allochtoon zijn niet.
Wat een onzin. Je kan toch gewoon aangeven wat voor mensen er liggen? Of dat nou man/vrouw/onzijdig ,groot/klein oud/jong, wit/zwart/geel is. Niet alles is meteen racistisch en zeker niet als het gewoon zijn feiten zijn als ooggetuige. Zonder daaraan meteen een oordeel te geven.
pi_203458426
quote:

[..]
Ja maar dan gaat het om mensen die eerder besmet waren met de bv Wild variant en Delta variant en daarna Omicron krijgen, nog een keer Omicron kan natuurlijk, maar geloof niet zo dat in hele korte tijd gebeurt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203458428
quote:

[..]
Wat is vaak?
13% laatste wat ik zag
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:26:53 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203458432
Overigens zie ik het nut van 2G ook niet zo, doe maar testen voor toegang dan, zeker nu Omicron als een malle door het land reist en ook veel gevaccineerden gewoon besmet zijn, en als ze geboosterd zijn niet eens in quarantaine hoeven als een gezinslid positief test.

Laat ze op ieder horecaplein en bij evenementen maar een testtent opzetten met sneltesten, als je negatief test kun je voor die avond een bandje krijgen waarmee je toegang tot de horeca hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203458435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
13% laatste wat ik zag
En dan?
Go hard or go home
pi_203458437
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Bespaar je de moeite toch om dat voor de duizendste keer hier uit te leggen. Blijkbaar compleet zinloos, sommigen begrijpen gewoon niet of willen niet begrijpen hoe die vork in de steel zit. Die kijken alleen naar wat droge cijfertjes die voor hun betoog goed uit komen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:27:06 #64
498282 Scrummie
pi_203458439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
13% laatste wat ik zag
Dat vind ik niet vaak.
pi_203458441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hi ha ho... ik denk niet dat mijn theatervoorstelling door gaat hoor. Of bel even met de evenementenbranche.
pi_203458443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zeg je dat ook tegen de mensen die nu van 50 euro per week mogen leven omdat ze in de schuldsanering gekomen zijn? Fijn joh, 3 jaar lang van 50 euro per week leven.
Ook als je failliet bent kun je nog gewoon wandelen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:27:51 #67
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203458445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Werk is er dus zat
Het dingetje is dat iemand die bier kan schenken niet per se een query uit kan voeren in SQL en vice versa. Scholing is een dingetje. Ja, er is werk zat en ja er zijn ook een hele berg mensen die het ontzettend zwaar hebben gehad de afgelopen 2 jaar (en misschien nu nog wel) omdat ze niet (volledig) konden werken.
pi_203458450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:27 schreef Noek het volgende:

[..]
En dan?
laat in ieder geval zien dat groepsimmuniteit vooralsnog een illusie gaat zijn
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:14 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_203458452
quote:

Walgelijk dat je alles zo overdrijft bedoel je.
:')

Miljarden aan overheidssteun nodig, onderwijsachterstanden over alle leeftijdsgroepen, recordhoge wachttijden bij jeugdzorg, enorme stijging in zelfmoorden onder 30-minners. Maar wij moeten niet zo wagelijk overdrijven...
pi_203458454
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ook als je failliet bent kun je nog gewoon wandelen.
Maar geen Chinees bestellen. Naar de Chinese voedselbank moet je dan.
Go hard or go home
pi_203458457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het gaat in golven over het land zo lijkt het. In mijn wijk in Amersfoort was het 2 weken geleden raak, maar dan echt met honderden tegelijk. De helft van de mensen die ik ken zat in quarentaine.
Ja hier ook zo'n golf, twee weken geleden kende ik tientallen mensen met corona. Nu niemand meer.
pi_203458461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dat vind ik niet vaak.
voor de kerst was het ~5%...
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:59 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203458462
quote:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)or-omikron~bbe94440/

vandaar dat groepsimmuniteit waarschijnlijk een illusie gaat zijn
Herinfecties van het coronavirus door Omicron of Omicron zelf dat 3 keer rond gaat?
Ik vind het nogal een verschil of er een herinfectie met Omicron is nadat iemand een eerdere variant heeft gehad of dat iemand meerdere malen besmet raakt met de Omicron variant.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203458465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef Leandra het volgende:
Overigens zie ik het nut van 2G ook niet zo, doe maar testen voor toegang dan, zeker nu Omicron als een malle door het land reist en ook veel gevaccineerden gewoon besmet zijn, en als ze geboosterd zijn niet eens in quarantaine hoeven als een gezinslid positief test.

Laat ze op ieder horecaplein en bij evenementen maar een testtent opzetten met sneltesten, als je negatief test kun je voor die avond een bandje krijgen waarmee je toegang tot de horeca hebt.
Op die schaal alles testen, pak je enorme hoeveelheden false positive en false negatives mee, vals gevoel van veiligheid, nog afgezien van de enorme kosten.

dinsdag 1 februari 2022 @ 13:29:36 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_203458470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja maar dan gaat het om mensen die eerder besmet waren met de bv Wild variant en Delta variant en daarna Omicron krijgen, nog een keer Omicron kan natuurlijk, maar geloof niet zo dat in hele korte tijd gebeurt.
Ik heb een jaar gewerkt in een pand met een gore vervuilde airco waardoor ik dat jaar vier of vijf keer strontverkouden was.

Naar de huidige maatstaven is er toen een poging gedaan genocide op mij te plegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203458472
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:28 schreef Noek het volgende:

[..]
Maar geen Chinees bestellen. Naar de Chinese voedselbank moet je dan.
Wandelen richting het bos om daar wat smakelijke vleermuizen te vangen.
pi_203458487
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:27 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Het dingetje is dat iemand die bier kan schenken niet per se een query uit kan voeren in SQL en vice versa. Scholing is een dingetje. Ja, er is werk zat en ja er zijn ook een hele berg mensen die het ontzettend zwaar hebben gehad de afgelopen 2 jaar (en misschien nu nog wel) omdat ze niet (volledig) konden werken.
Het is zeker niet makkelijk geweest voor sommigen, maar dat een barman geen SQL kan zal best, echter zijn er zoveel sectoren met tekorten dat er voor velen vast wel wat te vinden is.
pi_203458491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Deze mensen kennen elkaar onderling allemaal niet maar zijn bekenden van me die op verschillende plekken in het land wonen. Dus ik gok zo dat het overal stevig rondgaat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203458494
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wandelen richting het bos om daar wat smakelijke vleermuizen te vangen.
:{w die zijn beschermd in Nederland
pi_203458499
quote:

En als je positief test ga je gewoon lekker met dezelfde groep mensen bij iemand thuis zitten. Heel nuttig, dat testen voor toegang.
pi_203458504
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
:{w die zijn beschermd in Nederland
Ja, waren ze dat in China maar.
Go hard or go home
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:32:52 #82
498282 Scrummie
pi_203458508
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
voor de kerst was het ~5%...
Tja.
  Forum Admin dinsdag 1 februari 2022 @ 13:34:17 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203458524
quote:

[..]
:') sorry maar dat is absoluut geen vervanging voor fysiek onderwijs
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203458536
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens een aantal mensen hier op dit forum wel. Ik zou een VR-bril aanschaffen en zo bij de mensen in de woonkamer komen. Zou niet meer buiten komen, veel te gevaarlijk.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:36:26 #85
5428 crew  miss_sly
pi_203458545
quote:

[..]
Je kunt natuurlijk prima van mening zijn dat het voor jou allemaal wel meeviel. Maar wil je niet doen alsof dat dan dus maar voor iedereen geldt?
Dank je.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:38:32 #86
236264 crew  capricia
pi_203458561
quote:

Dus je bent voorstander van 1G?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:40:32 #87
236264 crew  capricia
pi_203458588
quote:

[..]
Het is zeker niet makkelijk geweest voor sommigen, maar dat een barman geen SQL kan zal best, echter zijn er zoveel sectoren met tekorten dat er voor velen vast wel wat te vinden is.
De werkloosheid is ook niet echt opgelopen. Alltime low zo ongeveer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:40:37 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203458589
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef Red_85 het volgende:

Waar gaat dit opeens heen?
Omtzigt had vorige week duidelijke vragen gezet bij het plotseling gelijktrekken van de geldigheidsduur. Was iets te opvallend.
Als hem het zelfs al opvalt. Wat heeft een soros er dan nog mee te maken? Lijkt me wat ridicuul deze post
Iets te opvallend voor wat precies? Wat valt er precies op dan?

quote:
Omdat denemarken altijd een iets andere koers heeft gevaren mbt coronabeleid? Zeker wat betreft dit xG geneuzel en nu ook weer het liften van de maatregelen. Al de 2de keer trouwens dat ze het doen.
Dus?
pi_203458598
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?
pi_203458610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Herinfecties van het coronavirus door Omicron of Omicron zelf dat 3 keer rond gaat?
Ik vind het nogal een verschil of er een herinfectie met Omicron is nadat iemand een eerdere variant heeft gehad of dat iemand meerdere malen besmet raakt met de Omicron variant.
herbesmetting wordt gedefinieerd als nogmaals covid minimaal 2 maanden na een eerdere besmetting. Kan dus Alpha of Delta zijn en alles er tussen. Omicron is nog even afwachten denk ik
pi_203458611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen daar werken.
pi_203458616
quote:

[..]
Ruwe schatting, maar ik denk dat 80% van de NL'ers die een SQL query uitvoert dit niet op school heeft geleerd.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:43:06 #93
236264 crew  capricia
pi_203458626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk prima van mening zijn dat het voor jou allemaal wel meeviel. Maar wil je niet doen alsof dat dan dus maar voor iedereen geldt?
Dank je.
Ik geloof direct dat een aantal mensen het als zeer zwaar ervaren heeft. Maar zoveel anderen ook weer als niet.
De last (voornamelijk psychische klachten lees ik hier veel) is namelijk niet evenredig verdeeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203458633
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Want als je in de schuldsanering zit kan je niet werken?
Ik heb geen idee wat voor een relatie je hier probeert te leggen tussen dat er genoeg werk is en mensen die in de schulden zitten.
pi_203458661
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Wat een onzin. Je kan toch gewoon aangeven wat voor mensen er liggen? Of dat nou man/vrouw/onzijdig ,groot/klein oud/jong, wit/zwart/geel is. Niet alles is meteen racistisch en zeker niet als het gewoon zijn feiten zijn als ooggetuige. Zonder daaraan meteen een oordeel te geven.
Het is irrelevant en leidt af van de hoofdzaak, namelijk "ongevaccineerd". Ik beweer nergens dat het racistisch bedoeld zou zijn, alleen dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:46:24 #96
5428 crew  miss_sly
pi_203458662
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geloof direct dat een aantal mensen het als zeer zwaar ervaren heeft. Maar zoveel anderen ook weer als niet.
De last (voornamelijk psychische klachten lees ik hier veel) is namelijk niet evenredig verdeeld.
Ben ik met je eens.
Maar het is dus vooral ook een heel persoonlijk iets, hoe iets ervaren is. Het is dan ook, imo, niet echt passend om tegen mensen te zeggen dat ze zich aanstellen omdat je zelf vindt dat het allemaal wel meevalt. Het is heel erg afhankelijk van een heleboel factoren hoe je deze twee jaar ervaren hebt.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:47:42 #97
5428 crew  miss_sly
pi_203458674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het is irrelevant en leidt af van de hoofdzaak, namelijk "ongevaccineerd". Ik beweer nergens dat het racistisch bedoeld zou zijn, alleen dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft.
Het kan ook wel belangrijk zijn, omdat je dan een patroon kunt zien in wie deze ongevaccineerde mensen dan zijn en of er mogelijk nog acties zijn die ondernomen kunnen worden om onder specifieke groepen de vaccinatiegraad te verhogen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:49:38 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203458694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ben ik met je eens.
Maar het is dus vooral ook een heel persoonlijk iets, hoe iets ervaren is. Het is dan ook, imo, niet echt passend om tegen mensen te zeggen dat ze zich aanstellen omdat je zelf vindt dat het allemaal wel meevalt. Het is heel erg afhankelijk van een heleboel factoren hoe je deze twee jaar ervaren hebt.
Inderdaad.

Long Covid mag je niet bagatelliseren van sommigen hier en dan wel lezen dat 'online school ook school is' en dat mensen niet zo moeten zeuren dat hun sportvereniging een half jaar dicht zat etc.

Ongelooflijk.
pi_203458703
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het kan ook wel belangrijk zijn, omdat je dan een patroon kunt zien in wie deze ongevaccineerde mensen dan zijn en of er mogelijk nog acties zijn die ondernomen kunnen worden om onder specifieke groepen de vaccinatiegraad te verhogen.
Oh zeker, dat kun je al afleiden uit de vaccinatiegraad en de postcodes die Hugo al had. Hier heeft het geen enkele toegevoegde waarde
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:50:46 #100
346939 Janneke141
pi_203458704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als zelfs een FA de troll gaat voeden dan wordt het wel heel ingewikkeld hoor.
  Forum Admin dinsdag 1 februari 2022 @ 13:51:34 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203458713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als zelfs een FA de troll gaat voeden dan wordt het wel heel ingewikkeld hoor.
Ik heb ook zo mijn momenten hoor :'(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203458729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Inderdaad.

Long Covid mag je niet bagatelliseren van sommigen hier en dan wel lezen dat 'online school ook school is' en dat mensen niet zo moeten zeuren dat hun sportvereniging een half jaar dicht zat etc.

Ongelooflijk.
er is een verschil tussen iets dat "vervelend" is (je sportschool 6 maanden dicht) en maanden met een slechtere gezondheid te kampen hebben
pi_203458740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]
herbesmetting wordt gedefinieerd als nogmaals covid minimaal 2 maanden na een eerdere besmetting. Kan dus Alpha of Delta zijn en alles er tussen. Omicron is nog even afwachten denk ik
Voor dat dit corona virus kwam werd je gemiddeld genomen 10 keer met elke andere 4 endemische coronavirus besmet in je leven. Dus dat er veel herbesmettingen komen is gewoon in de lijn van der verwachtingen. Over het algemeen heb je veel minder klachten bij een herbesmetting. Nu Sars-cov-2 nog flink rond gaat zullen de komende tijd best veel herbesmettingen komen, in de UK was het tijdens Omnicronpiek gemiddeld genomen 10% van de besmettingen.
twitter
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:54:06 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203458742
Overigens: is het niet rijkelijk laat dat wij in februari 2022 nog steeds aan het praten zijn over wel of geen 2G. Dit zijn toch weer vorige oorlogen die we hier proberen te winnen, om met @trein2000 te spreken.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 13:55:54 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203458760
quote:
Amsterdamse clubs houden protestactie 'De nacht staat op'

De clubs in de stad gaan in protest tegen de coronamaatregelen. Een aantal wil daarom op 12 februari onder de noemer 'De nacht staat op' de deuren openen.

De clubs geven woensdagavond om 19.00 uur een persconferentie waarin ze hun protestactie uit de doeken doen. Dat bevestigt nachtburgemeester Ramon de Lima na berichtgeving van NAPNieuws.

Clubs zoals Paradiso, de Marktkantine, Radion en Sexyland zouden hun deuren willen openen. Pieter de Kroon, eigenaar van de Chicago Social Club en voorzitter van het Overleg Amsterdamse Clubs wil nog niet veel kwijt over het protest, maar zegt druk bezig te zijn met de voorbereidingen.

Sinds vorige week mag de horeca weer tot 22.00 uur open met zitplaatsen voor gasten. Echter moeten nachtclubs nog altijd de deuren gesloten houden.
https://www.at5.nl/artike(...)ie-de-nacht-staat-op
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 13:56:36 #106
5428 crew  miss_sly
pi_203458765
quote:

[..]
Inderdaad.

Ongelooflijk.
Bij voorkeur bagatelliseren we niets, omdat we niet weten hoe het voor iemand is. Vind ik.
Online school was voor mjin groep 7 en later groep 8 kind geen enkele probleem. De gemiste dagen en de online lessen nu in de brugklas vind ik alweer een heel ander ies.
Het hele gebeuren is inmiddels ook 2 jaar bezig. Hoe men iets ervaart zal ook niet per se een statisch gegeven zijn en meebewegen met wat er verder in het leven gebeurt.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:58:20 #107
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203458782
quote:
Oei nu al onenigheid in die sector, dacht dat ze morgenavond gezamenlijk met een statement zouden komen? . _O-

Eerst maar eens zien of hier iets van komt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 13:58:39 #108
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203458785
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Oei nu al onenigheid in die sector, dacht dat ze morgenavond gezamenlijk zouden komen? . _O-

Eerst maar eens zien of hier iets van komt.
At5 is alvast aan het vissen geslagen.
pi_203458793
Ik vind gewoon dat we alles wel open kunnen doen, laat mensen elkaar maar besmetten, des te eerder is het klaar. Omikron stelt niets meer voor. Nu al iets van twintig besmettingen in totaal in mijn kring. Beetje keelpijn, wat verkouden. Het is verder niets meer. IFR van omikron is ook veel lager dan influenza.

We moeten er ook een punt achter durven te zetten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203458861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]
er is een verschil tussen iets dat "vervelend" is (je sportschool 6 maanden dicht) en maanden met een slechtere gezondheid te kampen hebben
Er is wel een link tussen de twee. Sporten is onwijs belangrijk voor je gezondheid; dat is niet enkel een kwestie van ''het is een beetje vervelend''.

Laten we vooral niet vergeten dat iedereen anders is. En dat iedereen bepaalde scenario's anders ervaart.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:08:43 #111
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203458882
quote:

[..]
Er is een verschil tussen iets dat "vervelend" is (je sportschool is 6 maanden dicht) en iets dat "vervelend" is (eigenaar van die sportschool zijn die 6 maanden dicht is, 15% van je leden die opzeggen, geen inkomsten, geen medewerking van de gemeentes en dus gewoon je vaste kosten hebben, geen werk hebben en intussen wel gewoon je gezin moeten onderhouden en alle bijbehorende fysieke en mentale klachten overhouden die daarbij komen en dan nog niet te praten over andere problemen die daar vandaan komen).

Jij lijkt even te vergeten dat voor ieder vervelend dingetje dat mensen nu niet als uitje kunnen doen, er ook mensen zijn die daar normaliter hun brood mee verdienen. En dat maakt het van een beetje vervelend toch ineens behoorlijk irritant, zeker als je in financiële problemen komt.

Zonder daarmee overigens Corona te bagatelliseren, want ik ben me er van bewust dat je er goed ziek van kunt worden en ook lang last van kan houden. Het is simpelweg geen vergelijking.
pi_203458887
quote:

[..]
Whehehe, juist de combi van deze is wat slecht gekozen.
Veel mensen werden dus daadwerkelijk ongezonder doordat hun sportschool dicht was.
Nee, je kan niet zomaar gaan hardhollen. Revalideren kun je niet zomaar even op je zolder.
Go hard or go home
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:10:23 #113
14505 OProg
A Life in Music
pi_203458898
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er is wel een link tussen de twee. Sporten is onwijs belangrijk voor je gezondheid; dat is niet enkel een kwestie van ''het is een beetje vervelend''.

Laten we vooral niet vergeten dat iedereen anders is. En dat iedereen bepaalde scenario's anders ervaart.
Deze hele pandemie is vooral "Ik heb er geen last van dus zo vervelend is het niet, mensen moeten zich niet zo aanstellen" en vice versa.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_203458909
Sterker nog, ik heb nog iemand met long covid laten revalideren in de sportschool.
Maar ook zwangeren begeleidt en vrouwen die net waren bevallen en mensen met diabetes.
Gezondheid. Je weet wel. Vervelend.
Go hard or go home
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:12:43 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203458927
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:11 schreef Noek het volgende:
Sterker nog, ik heb nog iemand met long covid laten revalideren in de sportschool.
Maar ook zwangeren begeleidt en vrouwen die net waren bevallen en mensen met diabetes.
Gezondheid. Je weet wel. Vervelend.
Sporten schijnt zelfs slecht te zijn voor mensen met long covid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:13:05 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203458929
quote:

[..]
Exact.
Sorry voor Lenny en zijn collega's maar dit horen ze gewoon te doen. Klap in het gezicht van de maatschappij zodra dit niet het geval is.
1947-2016
pi_203458931

De GGD heeft extra personeel ingezet om de achterstand weg te werken, en zodoende komen we straks weer op een heerlijk nieuw record *O*
pi_203458939
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:12 schreef Megumi het volgende:

[..]
Sporten schijnt zelfs slecht te zijn voor mensen met long covid.
Wat is sporten en wat is dan exact ongezond?
Spieratrofie is pas ongezond.
Go hard or go home
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:17:10 #119
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203458958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:14 schreef Noek het volgende:

[..]
Wat is sporten en wat is dan exact ongezond?
Spieratrofie is pas ongezond.
Inspanning kan nadelig uitpakken voor mensen met log covid is wat ik bedoel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:17:36 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203458961
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Officieel volgens de rekenmethode die gehanteerd is geweest.
Toen kwam de eu langs met hun rekenmethode en waren er opeens 100.000 werklozen extra.

https://www.telegraaf.nl/(...)nu%20wordt%20gemeten.

https://nos.nl/artikel/24(...)03-nog-nooit-zo-laag

Alsnog qua % zit het wel snor.

Maar haal eens alle steunpakketten weg, wat gebeurt er dan?
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:18:17 #121
68638 Zwansen
pi_203458965
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:10 schreef OProg het volgende:

[..]
Deze hele pandemie is vooral "Ik heb er geen last van dus zo vervelend is het niet, mensen moeten zich niet zo aanstellen" en vice versa.
Ja, op fok en Twitter. In de echte wereld hoor ik vrijwel niemand klagen en zeuren over andere mensen. _O-

Overigens zijn dat dezelfde mensen die ook niet elke dag om 13:30 zitten te F5’en voor de opnamecijfers en stipt om 15:15 weer klaarzitten voor de dagcijfers.
pi_203458966
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:13 schreef wingdings het volgende:
[ afbeelding ]

De GGD heeft extra personeel ingezet om de achterstand weg te werken, en zodoende komen we straks weer op een heerlijk nieuw record *O*
150K genot _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203458974
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Inspanning kan nadelig uitpakken voor mensen met log covid is wat ik bedoel.
Ja, ik zou ook geen heuvelsprintjes trekken met ze.
Revalideren gebeurt dan ook met een opbouw. Sowieso is dat handig om te doen met mensen die een longziekte hebben of vanaf 0 weer moeten starten vanwege een ziekte. Niet alleen covid.
Go hard or go home
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:19:34 #124
498282 Scrummie
pi_203458978
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
150K genot _O_
Storm voor de stilte.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:21:22 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203458995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Storm voor de stilte.
Besmettingen:

IC's:
pi_203459006
Daar issie dan, na 1,5 jaar een positieve zelftest. Vanochtend al naar de GGD geweest, maar voelde de bui al hangen. Hoor eindelijk bij de club *O*
pi_203459019
Zie nu pas de ziekenhuiscijfers, dat belooft weinig goeds voor de komende tijd (vanuit het kabinet bekeken) -O-
pi_203459021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Daar issie dan, na 1,5 jaar een positieve zelftest. Vanochtend al naar de GGD geweest, maar voelde de bui al hangen. Hoor eindelijk bij de club *O*
Klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.

Wegwezen jij.

dinsdag 1 februari 2022 @ 14:25:30 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203459023
twitter

We gaan allemaal dood
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203459030
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
@:DireStraits7

Hierom wekt het dus heel weinig vertrouwen. Je kan wel het goede blijven geloven, maar hoe denk je er zelf over inmiddels?
Hetzelfde. Eén losse zin in een nieuwsartikel vind ik echt wel wat anders dan een degelijk geformuleerde onderzoeksvraag in een rapport.

En het voorbeeld van capricia vind ik evengoed geen goede vraag, omdat deze veel te breed is, en onmogelijk te vatten in één onderzoek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:26:35 #131
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_203459031
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Is de gebaseerd op het RIVM grafiekje waarin elke keer de zelfde piek te zien is, maar de datum op de x-as wat opgeschoven is?
pi_203459035
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Overigens zijn dat dezelfde mensen die ook niet elke dag om 13:30 zitten te F5’en voor de opnamecijfers en stipt om 15:15 weer klaarzitten voor de dagcijfers.
Zijn er echt mensen die dat doen denk je?
pi_203459038
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

Sport is vooral in de lange-termijn goed voor je gezondheid. Niet al in de directe termijn. Hetzelfde geldt voor voeding en dieet. Eventjes niet sporten heeft echt niet zo veel invloed.
pi_203459043
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
5000 patiënten. _O-

Het zal niemand verbazen, maar expert Kluytmans werkt in Breda.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 14:27:30 #135
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203459045
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:27:42 #136
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203459048
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
5000 ziekenhuisopnames _O-
Makkelijk eerste
pi_203459049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Eventjes niet sporten heeft echt niet zo veel invloed.
Anderhalf jaar niet sporten wel.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:27:56 #138
346939 Janneke141
pi_203459051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:26 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Is de gebaseerd op het RIVM grafiekje waarin elke keer de zelfde piek te zien is, maar de datum op de x-as wat opgeschoven is?
Dat zit er dik in ja.
pi_203459062
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Blijft absurd dat dit hele land gegijzeld blijft door een man of 10/15 die de cijfers niet op orde hebben.
pi_203459067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind gewoon dat we alles wel open kunnen doen, laat mensen elkaar maar besmetten, des te eerder is het klaar. Omikron stelt niets meer voor. Nu al iets van twintig besmettingen in totaal in mijn kring. Beetje keelpijn, wat verkouden. Het is verder niets meer. IFR van omikron is ook veel lager dan influenza.

We moeten er ook een punt achter durven te zetten.
Goh, een compleet nieuw inzicht. Vertel eens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:28:51 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203459069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
5000 patiënten. _O-

Het zal niemand verbazen, maar expert Kluytmans werkt in Breda.
Kluytmans is niveau Keuken Kampioen Divisie.
pi_203459075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Ik wou je een like geven, maar ergens is dat ook wat raar. Blij zijn dat iemand besmet is geraakt.

Dus bij deze: gefeliciteerd/gecondoleerd/sterkte/beterschap/whatever, kies er maar een of twee :P
pi_203459077
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Ik word wel eens door een mod gecorrigeerd dat het netjes moet blijven maar je kan mij niet wijsmaken dat dit geen kwaadaardige opzet is om de bevolking te terroriseren met leugens.
pi_203459079
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Het lijkt mij veel te hoog die 5k. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de mensen (hier) die roepen dat het allemaal niks voorsteld wat ook niet waar is. Zelf denk ik dat de waarheid in het midden ligt dus dat we rond of iets boven de 2k uitkomen met de huidige maatregelen. Tenzij de instroom van vandaag een incident was.
pi_203459084
quote:

[..]
Inderdaad.

Ongelooflijk.
Het helpt te realiseren dat dat niet per se dezelfde personen zijn. Het in extremis trekken van allerhande stellingen gebeurt aan beide zijden.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:30:02 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203459085
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
We gaan nu sturen op aantal bedden op kliniek

Nieuwe stap in routekaart genot
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:30:10 #147
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203459087
Ik wil even benadrukken dat 5000 ziekenhuisopnames bijna 2000 meer is dan de piek april 2020.
Makkelijk eerste
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:30:30 #148
236264 crew  capricia
pi_203459090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ben ik met je eens.
Dat klopt. Maar anderzijds doen alsof we met zijn allen in een keizware lockdown zaten, dat er niets meer kon, en dat het hele land naar zijn grootje ging, is evenzeer niet echt passend. Dat is namelijk ook puur een individuele beleving.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203459093
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen die in het ziekenhuis liggen? Ik hoor daar nooit wat van in mijn omgeving, zelfs niet onder de meest dikke, ongezonde, ongevaccineerde personen die besmet raken.
pi_203459094
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
5000 ziekenhuisopnames _O-
Met of door C.
pi_203459096
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik wil even benadrukken dat 5000 ziekenhuisopnames bijna 2000 meer is dan de piek april 2020.
pi_203459098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef zoost het volgende:

[..]
Met of door C.
Ja.

@Coco
pi_203459104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen die in het ziekenhuis liggen? Ik hoor daar nooit wat van in mijn omgeving, zelfs niet onder de meest dikke, ongezonde, ongevaccineerde personen die besmet raken.
Mensen met een gebroken arm enzo.

@chratnox
pi_203459106
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:54 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Voor dat dit corona virus kwam werd je gemiddeld genomen 10 keer met elke andere 4 endemische coronavirus besmet in je leven. Dus dat er veel herbesmettingen komen is gewoon in de lijn van der verwachtingen. Over het algemeen heb je veel minder klachten bij een herbesmetting. Nu Sars-cov-2 nog flink rond gaat zullen de komende tijd best veel herbesmettingen komen, in de UK was het tijdens Omnicronpiek gemiddeld genomen 10% van de besmettingen.
[ twitter ]
Toch vind ik 10% een betrekkelijk laag aantal.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:32:08 #155
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_203459110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gelukkig hebben we 2 jaar de tijd gehad om een paar extra verplegers op te leiden, dus dit moeten we aan kunnen.
pi_203459113
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik wou je een like geven, maar ergens is dat ook wat raar. Blij zijn dat iemand besmet is geraakt.

Dus bij deze: gefeliciteerd/gecondoleerd/sterkte/beterschap/whatever, kies er maar een of twee :P
Iedereen in mijn omgeving raakt besmet, dus eigenlijk soort van opluchting van laat het nu maar gebeuren. Ben overigens geboosterd. Merk bij mijn vrienden die geen booster hebben gehad een heftiger ziektebeeld (flinke koorts vooral). Dus hopelijk blijft het bij een kuchje.
pi_203459115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Mensen met een gebroken arm enzo.

@:chratnox
Haha.

Maar ik bedoel eigenlijk, zijn die heel oud, of hebben die al luchtwegkwalen. Of kan het eigenlijk gewoon iedereen gebeuren. Ach, van dat laatste heb jij ook al vaak genoeg voorbeelden gegeven. Maar nu met Omikron bijvoorbeeld.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:33:04 #158
498282 Scrummie
pi_203459117
Gommers in 2020:

quote:
Diederik Gommers heeft een onthutsend eenvoudige verklaring: “Er is onduidelijkheid over het aantal ziekenhuisbedden. Volgens het ministerie zijn er bijna 40.000 bedden in de Nederlandse ziekenhuizen. Dit getal gaat over alle bedden dus inclusief voor kinderen, neonaten, dialyse, revalidatie etc.

Het aantal ziekenhuisbedden beschikbaar voor volwassen patiënten is veel lager. En nog belangrijker er kan pas een patiënt opgenomen worden op een bed als er ook personeel beschikbaar is. Dat noemen we operationele ziekenhuisbedden en dat wordt iedere dag weergegeven door het LCPS. Op dit moment zijn er rond de 12.500 bedden bij voldoende personeel. Op deze bedden liggen de volwassen covid- en non-covid (=reguliere) patiënten.”
Laat maar komen die 5000.
pi_203459136
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, op fok en Twitter. In de echte wereld hoor ik vrijwel niemand klagen en zeuren over andere mensen. _O-

IRL hoor ik bijna alleen maar positieve verhalen à la 'eindelijk weer een restaurant gepakt'/'blij dat ik weer competitief kan sporten'. Maar wie weet, misschien zitten die 's avonds ook wel allemaal driftig achter hun toetsenbord te klagen. :D
pi_203459143
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
5000. Die gaan we even opslaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 14:35:29 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203459144
Cijfers van vandaag?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203459148
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Iedereen in mijn omgeving raakt besmet, dus eigenlijk soort van opluchting van laat het nu maar gebeuren. Ben overigens geboosterd. Merk bij mijn vrienden die geen booster hebben gehad een heftiger ziektebeeld (flinke koorts vooral). Dus hopelijk blijft het bij een kuchje.
Onmogelijk. Ik lees dat omikron niet meer dan een verkoudheidje kan zijn.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:36:10 #163
498282 Scrummie
pi_203459150
Even wat meer nuance over die bedden:

https://lcps.nu/wp-content/uploads/220131_ZHC.pdf
quote:
Totale capaciteit kliniek
De totale capaciteit in de kliniek bedraagt 15145 bedden. Deze bestaat uit bezee bedden (COVID en non-COVID) en vrije capaciteit.

Totale bezeng kliniek
De totale bezeng in de kliniek is gestegen naar 12958 bedden. Dit zijn 1035 COVID- paënten en 11923 non-COVID-paënten.
Nog plek voor 2k dus.

En als het moet vast wel meer. Maar die 5k gaan we niet halen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:36:31 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203459152
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hetzelfde. Eén losse zin in een nieuwsartikel vind ik echt wel wat anders dan een degelijk geformuleerde onderzoeksvraag in een rapport.

En het voorbeeld van capricia vind ik evengoed geen goede vraag, omdat deze veel te breed is, en onmogelijk te vatten in één onderzoek.
Een los bierviltjesberekening was anders wel voldoende om een land de avondklok in te rommelen. Nu er en TU Delft onderzoeksrapport ligt met een 'meh doe maar niet want heeft geen zin' conclusie is het opeens niet voldoende?

Beetje dubbel, vind je niet?
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:37:13 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203459161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Haha.

Maar ik bedoel eigenlijk, zijn die heel oud, of hebben die al luchtwegkwalen. Of kan het eigenlijk gewoon iedereen gebeuren. Ach, van dat laatste heb jij ook al vaak genoeg voorbeelden gegeven. Maar nu met Omikron bijvoorbeeld.
dachten vooral dat ze geen vaccin nodig hadden
pi_203459168
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een los bierviltjesberekening was anders wel voldoende om een land de avondklok in te rommelen. Nu er en TU Delft onderzoeksrapport ligt met een 'meh doe maar niet want heeft geen zin' conclusie is het opeens niet voldoende?

Beetje dubbel, vind je niet?
Behalve dan dat de avondklok niet alleen gebaseerd is op een bierviltjesberekening. Ook daar waren onderzoeken van die het effect hebben geprobeerd te modelleren (en nee, niet van het RIVM). Maar dan opeens telt het niet? Want we hadden hier immers al bepaald dat de avondklok geen effect heeft.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:37:53 #167
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203459169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
IRL hoor ik bijna alleen maar positieve verhalen à la 'eindelijk weer een restaurant gepakt'/'blij dat ik weer competitief kan sporten'. Maar wie weet, misschien zitten die 's avonds ook wel allemaal driftig achter hun toetsenbord te klagen. :D
Oh daar ben ik er ook een van hoor. Op goede dagen ben ik blij dat ik weer vanalles kan en mag. Als ik met m'n verkeerde been uit bed val, dan rage ik online, zo werkt het bij mij al een jaar of 2 :D
pi_203459172
Vanmiddag stemt de kamer toch nog over die motie van Omtzigt, over het intrekken van die 2G wet?
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Games dinsdag 1 februari 2022 @ 14:38:29 #169
181272 crew  Noppie2000
pi_203459176
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:38 schreef Haags het volgende:
Vanmiddag stemt de kamer toch nog over die motie van Omtzigt, over het intrekken van die 2G wet?
Ja. 15:50 beginnen ze las ik hier.
pi_203459180
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:37 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Oh daar ben ik er ook een van hoor. Op goede dagen ben ik blij dat ik weer vanalles kan en mag. Als ik met m'n verkeerde been uit bed val, dan rage ik online, zo werkt het bij mij al een jaar of 2 :D
Je onderschrift is in ieder geval eerlijk. :D
pi_203459181
Nu wel zelf ervaren dat we deze variant op geen enkele manier gaan tegenhouden. Vorig jaar meerdere malen bieravondjes thuis gehad met pak en weg 10 man en geen enkele besmetting gehad. Afgelopen vrijdag bieravondje met 9 man, teller staat nu op 5 besmet :').
pi_203459184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:38 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Ja. 15:50 beginnen ze las ik hier.
Oh ik dacht 19:40 - 19:45
pi_203459187
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Bij iedereen waarvan de achternaam op "...mans" eindigt, krijg ik zo mijn bedenkingen... :{w
pi_203459196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Die mensen hoor je straks niet mocht het toch weer vollopen in de ziekenhuizen. Gek wordt je er van.

Dan gaan ze de schuld geven dat het allemaal mensen met corona zijn ipv door corona. Komt vast door de gipsvluchten vanuit de wintersport etc.

Overigens ben ik het ermee eens dat Omikron geen Delta is qua ziekmakendheid en zelfs niet in combinatie van besmettelijkheid en ziekmakendheid. Maar in mijn optiek zit je er toch echt ver naast om dit virus te vergelijken met een verkoudheid.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:40:36 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203459197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:38 schreef Simmertje het volgende:
Nu wel zelf ervaren dat we deze variant op geen enkele manier gaan tegenhouden. Vorig jaar meerdere malen bieravondjes thuis gehad met pak en weg 10 man en geen enkele besmetting gehad. Afgelopen vrijdag bieravondje met 9 man, teller staat nu op 5 besmet :').
Wij hadden zaterdag een kantinefeestje bij het voetbal en twee teams ook al voor driekwart uitgevallen nu.

En ik heb nog steeds niks, kutzooi.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:41:11 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203459202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat de avondklok niet alleen gebaseerd is op een bierviltjesberekening. Ook daar waren onderzoeken van die het effect hebben geprobeerd te modelleren (en nee, niet van het RIVM). Maar dan opeens telt het niet? Want we hadden hier immers al bepaald dat de avondklok geen effect heeft.
Waar dan? Behalve dan 'we denken dat het werkt'?
Mensen die doorvroegen in die periode kregen enkel dat soort antwoorden en werden het bos in gestuurd. Nergens een fundament die de beweringen staafde aan feiten.

Nota bene onze Min VWS had naderhand het antwoord dat de avondklokbijdrage nihil was aan de IC opnames.
Weer een flutberedenering van een vermoedensonderzoekje gebaseerd op aannames zonder enig fundament. Zeg maar nog slechter dan de aannames die gebruikt worden bij het wallinga model wat nu 7.000 bedden naast de werkelijkheid zit.
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:41:51 #177
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203459207
quote:

[..]
Ongeveer evenveel als in de gesloten sectoren thuis zitten zodat daardoor de werkeloosheid niet is toegenomen?
To BG or not to BG!
pi_203459211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar dan? Behalve dan 'we denken dat het werkt'?
Mensen die doorvroegen in die periode kregen enkel dat soort antwoorden en werden het bos in gestuurd. Nergens een fundament die de beweringen staafde aan feiten.

Nota bene onze Min VWS had naderhand het antwoord dat de avondklokbijdrage nihil was aan de IC opnames.
Weer een flutberedenering van een vermoedensonderzoekje gebaseerd op aannames zonder enig fundament. Zeg maar nog slechter dan de aannames die gebruikt worden bij het wallinga model wat nu 7.000 bedden naast de werkelijkheid zit.
Ik zou zeggen, zoek in de technische briefings van destijds. Daarin werden meerdere onderzoeken geciteerd. Onderzoeken uit Frankrijk en België. Kwamen ook ongeveer rond de 10 à 15% dempend effect.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:42:17 #179
3778 popje
pi_203459213
Het OMT maakt gewoon van elke keer een model dat niet klopt een stukje die steile lijn omhoog naar rechts opschuiven en plakt daar een nieuw getalletje op.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:42:31 #180
236264 crew  capricia
pi_203459215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:
Even wat meer nuance over die bedden:

https://lcps.nu/wp-content/uploads/220131_ZHC.pdf
[..]
Nog plek voor 2k dus.

En als het moet vast wel meer. Maar die 5k gaan we niet halen.
Ja. De verwachting is dat het op kan gaan lopen naar eenderde van de beddencapaciteit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203459218
quote:

[..]
Er werken zo'n 17 miljoen mensen daar niet.
pi_203459220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het lijkt mij veel te hoog die 5k. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de mensen (hier) die roepen dat het allemaal niks voorsteld wat ook niet waar is. Zelf denk ik dat de waarheid in het midden ligt dus dat we rond of iets boven de 2k uitkomen met de huidige maatregelen. Tenzij de instroom van vandaag een incident was.
Ik denk dat we sowieso niet al teveel op de kliniek moeten letten gezien je daar nu natuurlijk meer mensen gaat zien die er opgenomen worden mét Corona i.p.v. dóór Corona. Zoveel besmettingen joh, zeer grote kans dat je dan Omicron hebt als je voor wat anders opgenomen moet worden.
pi_203459228
Dus dit zou betekenen dat die QR code en booster houdbaarheid ook weer wordt doorgeschoven? Want dat is toch het idee met die 2g (dat je volledig gevaccineerd bent en die booster om ergens toegelaten te worden) Of zie ik het nu verkeerd en is dat 3g?
pi_203459235
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:42 schreef popje het volgende:
Het OMT maakt gewoon van elke keer een model dat niet klopt een stukje die steile lijn omhoog naar rechts opschuiven en plakt daar een nieuw getalletje op.
Van hun vorige sessie:

quote:
Hoe gaat dat zich ontwikkelen? Van den Hof verwijst naar de laatste prognoses uit het op maandag gepubliceerde advies van het Outbreak Management Team (OMT). Daarin wordt de inschatting gemaakt dat het aantal opnames mogelijk oploopt tot hoogtes vergelijkbaar met de piek van de deltavariant van het coronavirus begin december.

De onzekerheidsmarge is echter groot. Zo kunnen volgens het OMT dagelijks 125 mensen op de verpleegafdelingen en 10 op de ic worden opgenomen. Dit kunnen er in het ergste scenario echter ook ruim 1.000 en 120 per dag zijn.
En lekker brede onzekerheidsmarges.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:45:19 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203459245
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Wij hadden zaterdag een kantinefeestje bij het voetbal en twee teams ook al voor driekwart uitgevallen nu.

En ik heb nog steeds niks, kutzooi.
Gelet op de drukte in onze kantine zaterdag kan het statistisch bijna niet anders of ik heb het intussen ook.

Voor de gein zelftestje gedaan gister maar negatief. WOEDEND
pi_203459262
Mag je nou op de 5de dag testen als je geen klachten meer hebt? Ik snap niets meer van de regels..
pi_203459277
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Mag je nou op de 5de dag testen als je geen klachten meer hebt? Ik snap niets meer van de regels..
Als positief geteste is de regel vrij eenvoudig: minimaal zeven dagen en wanneer je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie.

Je hoeft niet te testen.
pi_203459284
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:43 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Dus dit zou betekenen dat die QR code en booster houdbaarheid ook weer wordt doorgeschoven? Want dat is toch het idee met die 2g (dat je volledig gevaccineerd bent en die booster om ergens toegelaten te worden) Of zie ik het nu verkeerd en is dat 3g?
Staat los van elkaar. 2G zou betekenen dat je niet meer naar binnen mag met een negatieve test. Je moet dan of een vaccinatie bewijs hebben, of een herstelbewijs. Dat 2G gebeuren lijkt er voorlopig niet te komen.

Maar 3G blijft wel actief. En daarbinnen vervalt je vinkje dus als je laatste prik meer dan 9 maanden geleden was. Dat staat in ieder geval op de planning, volgens mij moet er nog wel over gestemd worden.
pi_203459290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:09 schreef Noek het volgende:

[..]
Whehehe, juist de combi van deze is wat slecht gekozen.
Veel mensen werden dus daadwerkelijk ongezonder doordat hun sportschool dicht was.
Nee, je kan niet zomaar gaan hardhollen. Revalideren kun je niet zomaar even op je zolder.
revalideren doe je ook niet in de sportschool volgens mij.
Als je ongezonder bent geworden omdat je sportschool dicht was dan doe je volgens mij iets verkeerd in je leven.
pi_203459294
quote:

[..]
Een of 2 dagen flinke koorts stelt ook niet veel voor natuurlijk. Manflu.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:51:11 #191
236264 crew  capricia
pi_203459296
Diederik Gommers :
quote:
“Er is onduidelijkheid over het aantal ziekenhuisbedden. Volgens het ministerie zijn er bijna 40.000 bedden in de Nederlandse ziekenhuizen. Dit getal gaat over alle bedden dus inclusief voor kinderen, neonaten, dialyse, revalidatie etc.

Het aantal ziekenhuisbedden beschikbaar voor volwassen patiënten is veel lager. En nog belangrijker er kan pas een patiënt opgenomen worden op een bed als er ook personeel beschikbaar is. Dat noemen we operationele ziekenhuisbedden en dat wordt iedere dag weergegeven door het LCPS. Op dit moment zijn er rond de 12.500 bedden bij voldoende personeel. Op deze bedden liggen de volwassen covid- en non-covid (=reguliere) patiënten.”
Bron
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:51:16 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203459297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:43 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
momenteel heb je met 2 prikken, een herstelbewijs of een tvt een QR code voor 3G, bij 2G valt tvt weg en moet je dus gevaccineerd zijn (2 prikken) of hersteld.

Vanaf 1 februari gelden 2 prikken nog maximaal 270 dagen als volledig gevaccineerd en is dus een booster nodig om weer een geldige QR code te krijgen op die basis.
pi_203459310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als positief geteste is de regel vrij eenvoudig: minimaal zeven dagen en wanneer je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie.

Je hoeft niet te testen.
5 dagen is inderdaad huisgenoot.
pi_203459312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, Maar bij het onderzoek van Sanquin van afgelopen herfst (plus ook andere buitenlandse onderzoeken bevestigen dat) was duidelijk te zien dat mensen die besmet en gevaccineerd zijn het langst antistoffen hebben. Komt ook omdat je op meerdere onderdelen van het virus antistoffen maakt bij een besmetting. Dus zal me niks verwonderen dat het daar mee te maken heeft.
pi_203459326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
momenteel heb je met 2 prikken, een herstelbewijs of een tvt een QR code voor 3G, bij 2G valt tvt weg en moet je dus gevaccineerd zijn (2 prikken) of hersteld.

Vanaf 1 februari gelden 2 prikken nog maximaal 270 dagen als volledig gevaccineerd en is dus een booster nodig om weer een geldige QR code te krijgen op die basis.
Dat men het überhaupt nog goed te praten vind dat er nog steeds qr gebruikt word en 2g of 3g speelt.
Gewoon alles weg en open met die hap.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:54:53 #196
5428 crew  miss_sly
pi_203459330
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar anderzijds doen alsof we met zijn allen in een keizware lockdown zaten, dat er niets meer kon, en dat het hele land naar zijn grootje ging, is evenzeer niet echt passend. Dat is namelijk ook puur een individuele beleving.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
O, dat is zeker waar.
Lockdown en de maatregelen zijn voor iedereen anders. Maar dus mag iemand best vinden dat het geen lockdown was, maar mogen anderen ook vinden dat het een zware lockdown was.
pi_203459331
quote:

[..]
Maar dat is dan weer het andere uiterste.

Over het algemeen kan je nu wel concluderen dat Omicron minder ziekmakend is en dat het voor de meeste mensen inderdaad in de buurt komt van een normaal griepje of een normale verkoudheid. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn bij wie Omicron alsnog keihard aan kan komen. Maar datzelfde kan je zeggen over de normale griep.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:55:17 #198
14505 OProg
A Life in Music
pi_203459335
quote:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Het was wel weer een bijzonder gesprek verder. Denemarken was vooral wensdenken kreeg ik mee. Hij had wel een medicus gesproken die de Deense overheid advies geeft maar hier hadden ze het niet over gehad. En bovendien was toen nog onbekend dat ze zouden versoepelen daar.

Het kwam er verder vooral op neer dat het nieuwe advies dat ze nu hebben gemaakt, met mensen uit allehande takken, eerst iets was waar ze tegenop keken. Maar dat ze er na een uur al unaniem over eens waren dat het een belachelijk groot succes gaat worden. Hij zei nog net niet dat de maatschappij ze dankbaar moeten zijn.
pi_203459339
:lijstje:
pi_203459343
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
kan je vinden. Het vervelende is gewoon dat het betekend dat groepsimmuniteit niet gaat bestaan en we dus voorlopig te maken kunnen blijven krijgen met lockdowns en weet ik het welke maatregelen
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:57:59 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203459361
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:54 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Dat men het überhaupt nog goed te praten vind dat er nog steeds qr gebruikt word en 2g of 3g speelt.
Gewoon alles weg en open met die hap.
ik vind dat in de huidige situatie ook vrij zinloos
pi_203459366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
kan je vinden. Het vervelende is gewoon dat het betekend dat groepsimmuniteit niet gaat bestaan en we dus voorlopig te maken kunnen blijven krijgen met lockdowns en weet ik het welke maatregelen
Ik verwacht niet dat het het virus nog de verkeerde kant op muteert en het dus nog erger wordt. Maar ik denk wel dat we er rekening mee moeten houden dat de winter volgend jaar heus nog wel wat impact gaat hebben op de maatschappij/ziekenhuizen.

Denk wel dat we over de gehele linie gewoon de goede kant op gaan, dus dat het stapje voor stapje echt beter wordt.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:58:31 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203459370
En dan nu het weer.

Het wordt volgende week tussen de 1 en 15 graden.

Het kan waaien, maar misschien ook niet. Waarschijnlijk is het bewolkt, maar de zon zou ook zomaar eens kunnen gaan schijnen.

Qua neerslag verwachten wij tussen de 1 en 20 mm

Tot zover het weerbericht.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:00:00 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_203459384
Beginnen die tribunalen eigenlijk voor of na volgende winter?

Wel handig om te weten met oog op maatregelen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:00:33 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203459393
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:51 schreef capricia het volgende:
Diederik Gommers :
[..]
Bron
Het irriteert mij deels dat dergelijke uitspraken niet worden afgemaakt. Ik vraag mij af of dat bewust gebeurd om urgentie en zorgen weer te geven.

Waar meneer Gommers het na laat om de uitspraak af te maken is het proberen om te beantwoorden van de werkelijke vraag. gaat de zorg het aankunnen? Wat is de realistische verwachte piekbelasting? Kunnen we daarvoor genoeg bedden vrijmaken en welke effecten mogen we verwachten op termijn als we kijken naar afgeschaalde zorg die mogelijk nodig is om de bedden vrij te maken.

Dat er 40.000 bedden zijn geloof ik blind, maar ik denk niet dat we ze allemaal nodig hebben, dat we een x aantal bedden vrij hebben vind ik eigenlijk al jammer, er is namelijk zoveel inhaalzorg, zouden die bedden niet daarvoor gebruikt moeten worden? Maar ik weet ook dat we nog wel ruimte hebben om stijgende opnames te kunnen opvangen.

En ik heb daar als leek geen zicht op, maar hij laat het na als deskundige die hier volgens mij veel meer van af zou kunnen weten om die vraag of we het aan gaan kunnen op een redelijk manier, uiteraard met wat marge, te gaan beantwoorden en hij laat zich verlijden door Fear Uncertainty and Doubt tactieken. Dat neem ik hem wel een beetje kwalijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203459408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
En dan nu het weer.

Het kan waaien, maar misschien ook niet. Waarschijnlijk is het bewolkt, maar de zon zou ook zomaar eens kunnen gaan schijnen.

''En er gaat zeker een dag komen dat het 45 graden wordt''.

Beter om dus voorzichtig te blijven.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:02:43 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203459415
quote:
En dan nu het weer.

Koopmans: het zou ook nog wel eens 20 graden kunnen vriezen. Misschien. Ondanks dat het niet in de vooruitzichten is en we het ook niet hoeven te verwachten, zou het wel eens zomaar kunnen onder bepaalde omstandigheden.

Dus laat de strooiwagens nu alvast maar rijden. En iedereen: koop een heeeeeeeeele dikke winterjas.
1947-2016
pi_203459420
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar dat is dan weer het andere uiterste.

Over het algemeen kan je nu wel concluderen dat Omicron minder ziekmakend is en dat het voor de meeste mensen inderdaad in de buurt komt van een normaal griepje of een normale verkoudheid. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn bij wie Omicron alsnog keihard aan kan komen. Maar datzelfde kan je zeggen over de normale griep.
Omikron is nog minder dan griep. Influenza kan meer tegenvallen voor mensen. IFR van omikron is veel lager. Het neigt meer naar een normale verkoudheid dan een normale griep.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:04:16 #209
346939 Janneke141
pi_203459428
quote:

[..]
De 'dus' in deze post slaat echt nergens op. Het is op geen enkele manier een logisch gevolg.
pi_203459451
Ik ga voor 120K vandaag, stijging des doods *O* :lijstje: :M
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 15:08:33 #211
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203459454
quote:
En dan nu het weer.

:D :'( :D
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 15:08:53 #212
236264 crew  capricia
pi_203459456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:00 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het irriteert mij deels dat dergelijke uitspraken niet worden afgemaakt. Ik vraag mij af of dat bewust gebeurd om urgentie en zorgen weer te geven.

Waar meneer Gommers het na laat om de uitspraak af te maken is het proberen om te beantwoorden van de werkelijke vraag. gaat de zorg het aankunnen? Wat is de realistische verwachte piekbelasting? Kunnen we daarvoor genoeg bedden vrijmaken en welke effecten mogen we verwachten op termijn als we kijken naar afgeschaalde zorg die mogelijk nodig is om de bedden vrij te maken.

Dat er 40.000 bedden zijn geloof ik blind, maar ik denk niet dat we ze allemaal nodig hebben, dat we een x aantal bedden vrij hebben vind ik eigenlijk al jammer, er is namelijk zoveel inhaalzorg, zouden die bedden niet daarvoor gebruikt moeten worden? Maar ik weet ook dat we nog wel ruimte hebben om stijgende opnames te kunnen opvangen.

En ik heb daar als leek geen zicht op, maar hij laat het na als deskundige die hier volgens mij veel meer van af zou kunnen weten om die vraag of we het aan gaan kunnen op een redelijk manier, uiteraard met wat marge, te gaan beantwoorden en hij laat zich verlijden door Fear Uncertainty and Doubt tactieken. Dat neem ik hem wel een beetje kwalijk.
Wat is aankunnen? Er zijn 11.000 mensen met corona naar huis gestuurd met zuurstof. Waarvan we weten (is hier vaker besproken) dat hiervan een groep onder normale omstandigheden opgenomen zouden zijn geworden in het ZH.
Ook hebben we te kampen gehad met fors veel oversterfte.
'Aankunnen' is een rekbaar begrip.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:09:18 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203459459
quote:
En dan nu het weer.

Dit lijkt me een voorbarige conclusie. Beter doen we eerst nog 2 weken onderzoek.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 15:09:18 #214
446930 crew  ESF1Gamer
pi_203459460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:08 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga voor 120K vandaag, stijging des doods *O* :lijstje: :M
200k is de stijging des doods.

120k is peanuts vergeleken met de cijfers van gisteren
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:09:28 #215
224960 highender
Travellin' Light
pi_203459463
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Sport is vooral in de lange-termijn goed voor je gezondheid. Niet al in de directe termijn. Hetzelfde geldt voor voeding en dieet. Eventjes niet sporten heeft echt niet zo veel invloed.
Voor je mentale gezondheid kan het direct invloed hebben.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:11:05 #216
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203459478
Ach ja we gaan het wel weer krijgen dat elke stijging weer wordt gebruikt om niet verder te versoepelen. Hadden we maar net zoveel lef als alle gidslanden om ons heen. Maar Rutte vond dat we hier al een risico mee namen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203459479
15x Vegeta moet lukken lijkt me.
pi_203459481
169.420 zou top zijn
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 15:11:51 #219
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203459484
w/ w/ w/ HUP!
pi_203459493
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
15x Vegeta moet lukken lijkt me.
Hoe snel was jij van de corona klachten af en wanneer testte je negatief? Of zit je nog in quarantaine?
pi_203459494
Eigenlijk mag je Omikron best vergelijken met een verkoudheidje. Nog minder dan een griep is het. Met een flinke griep lig je echt wel 1 a 2 weken op apegapen. Hier 1 of 2 dagen koorts max. als ze dat al hebben. Wat keelpijn. Niet eens altijd verkouden. Geen reuk-of smaakverlies meer.

Houd toch op met dat overtrokken gedoe alsof het nog heel veel voorstelt, dat doet het niet. Ken ook al genoeg mensen (ondernemers) die de afgelopen maand gewoon hebben doorgewerkt met corona (in de bouw en landbouw), ging prima.
  Redactie Games dinsdag 1 februari 2022 @ 15:12:58 #222
181272 crew  Noppie2000
pi_203459495
140.045 natuurlijk
pi_203459498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Hoe snel was jij van de corona klachten af en wanneer testte je negatief? Of zit je nog in quarantaine?
Voor mij duurde het iig 10 dagen eer ik negatief testte
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:14:00 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_203459511
quote:

[..]
Natuurlijk niet als het virus in deze staat verkeerd, en volgens verwachting van velen naar een nieuwe versie doorevolueert die nog minder destructief gaat zijn. Dan is het met recht een stevige griep te noemen waar we al jarenlang geen enkele maatregel voor hebben
pi_203459515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Na 3 dagen en ik heb na 7 dagen quarantaine niet meer getest omdat ik geen klachten meer had.
pi_203459516
Ken ook aardig wat mensen die één dag koorts en hoesten hebben, dag twee al veel minder en dag drie weer normaal. Het lijkt ook veel minder lang te duren bij velen.
pi_203459519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]
Natuurlijk niet als het virus in deze staat verkeerd, en volgens verwachting van velen naar een nieuwe versie doorevolueert die nog minder destructief gaat zijn. Dan is het met recht een stevige griep te noemen waar we al jarenlang geen enkele maatregel voor hebben
Niet eens een stevige griep dus. Veel minder.
pi_203459525
Schiet op!!! Ik hou het niet meer
pi_203459526
- 105.795 nieuwe positieve testen
- 237 nieuwe ziekenhuisopnames
- 19 nieuwe IC-opnames
- 16 nieuwe overlijdens
pi_203459528
Flopshow.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:12 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203459529
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is aankunnen? Er zijn 11.000 mensen met corona naar huis gestuurd met zuurstof. Waarvan we weten (is hier vaker besproken) dat hiervan een groep onder normale omstandigheden opgenomen zouden zijn geworden in het ZH.
Ook hebben we te kampen gehad met fors veel oversterfte.
'Aankunnen' is een rekbaar begrip.
Ik meende dat ik dat al breder uiteen had gezet, maar ik zal het stupificeren, Wat zijn de te verwachten gevolgen van de verwachtte stijging van ziekenhuisopnames?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Games dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:12 #232
181272 crew  Noppie2000
pi_203459531
Matig -O-
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:17 #233
3778 popje
pi_203459532
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 19 nieuwe IC-opnames
- 16 nieuwe overlijdens
Teleurstelling
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:25 #234
446930 crew  ESF1Gamer
pi_203459535
quote:
- 19 nieuwe IC-opnames
- 16 nieuwe overlijdens
De Corrie daling
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:27 #235
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203459536
Fantastisch weer. Alles open, zonder uitzonderingen.
Tics van je petten.
pi_203459537
Is dat alles? My god -O-
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:32 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_203459538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Niet eens een stevige griep dus. Veel minder.
Ik kan moeilijk inschatten hoe de griepepidemie van 2018 zich verhoudt tot bijvoorbeeld deze Omikron-variant
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:33 #238
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203459539
quote:
- 19 nieuwe IC-opnames
- 16 nieuwe overlijdens
9.gif9.gif9.gif
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:45 #239
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203459542
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:45 #240
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203459543
quote:
- 19 nieuwe IC-opnames
- 16 nieuwe overlijdens
*O* DALING *O*
pi_203459547
Maar goed dat we nog beperkingen hebben, want zonder die beperkingen was het pas écht uit de klauwen gelopen!
pi_203459549
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Na 3 dagen en ik heb na 7 dagen quarantaine niet meer getest omdat ik geen klachten meer had.
Top, thanks!
pi_203459552
Denk ook dat veel mensen (hier ook) nog in een spasme leven van "je mag het niet met een griep vergelijken, het is geen griepje". Ook omdat je dan vergeleken werd met Baudet. En dat was ook terecht.

Maar nu niet meer. Het is momenteel nog minder dan een manflu.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:17:22 #244
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203459553
Onderrapportage nu 81k
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 15:17:27 #245
236264 crew  capricia
pi_203459555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:16 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik meende dat ik dat al breder uiteen had gezet, maar ik zal het stupificeren, Wat zijn de te verwachten gevolgen van de verwachtte stijging van ziekenhuisopnames?
Gestupificeerd antwoord: dat er niet verder versoepeld gaat worden. En dat carnaval op de helling staat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 15:17:37 #246
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203459558

WE LOPEN IN!
pi_203459559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Flinke zkh stijging

Of zijn dit weer figuren met een nieuwe heup @Lenny_Leonard
pi_203459562
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef zalkc het volgende:
Onderrapportage nu 81k
40k weg gewerkt?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:18:28 #249
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203459565
quote:
Onderrapportage nu 81k
Dus het is een aardig stukje ingelopen? dan valt het niet eens tegen.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:19:02 #250
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203459567
We zijn over de piek heen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203459569
Er gaat dus in de Tweede Kamer niet gestemd worden over 2G vanmiddag? Hoorde iets over een week uitstel op de radio?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk mag je Omikron best vergelijken met een verkoudheidje. Nog minder dan een griep is het. Met een flinke griep lig je echt wel 1 a 2 weken op apegapen. Hier 1 of 2 dagen koorts max. als ze dat al hebben. Wat keelpijn. Niet eens altijd verkouden. Geen reuk-of smaakverlies meer.

Houd toch op met dat overtrokken gedoe alsof het nog heel veel voorstelt, dat doet het niet. Ken ook al genoeg mensen (ondernemers) die de afgelopen maand gewoon hebben doorgewerkt met corona (in de bouw en landbouw), ging prima.
Ik heb dus een (jongere) collega die gevaccineerd is en nu corona heeft. Is vanaf vorige week maandag al afwezig/ziek.
Kan gewoon thuiswerken, wat hij al twee jaar doet.

Ben stiekem echt wel benieuwd wat hem nu mankeert, eerlijk gezegd. :@ :X

Misschien toch eens een appje sturen ofzo (privé).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:19:38 #252
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203459572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk ook dat veel mensen (hier ook) nog in een spasme leven van "je mag het niet met een griep vergelijken, het is geen griepje". Ook omdat je dan vergeleken werd met Baudet. En dat was ook terecht.

Het is nu nog steeds een ziekte in de buitencategorie, ik ken werkelijk niks dat zo besmettelijk is in dit land dat zulke grote aantallen mensen naar het ziekenhuis kan sturen. Hopelijk is het na deze golf weer een tijdje rustig en wordt het wel een seizoensvirus.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2022 @ 15:20:08 #253
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203459576
_____
pi_203459577
Zien er prima uit die cijfers, ik verwacht dat vanaf volgend weekend alle restricties naar de eeuwige jachtvelden gaan.
pi_203459581
quote:

Ja duh.... alles is milder dan manflu! :{w
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:21:00 #256
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_203459582
quote:

Hoeveel mensen worden per dag in het ziekenhuis met een griep opgenomen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_203459583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:19 schreef Salina het volgende:
Er gaat dus in de Tweede Kamer niet gestemd worden over 2G vanmiddag? Hoorde iets over een week uitstel op de radio?
[..]
Ik heb dus een (jongere) collega die gevaccineerd is en nu corona heeft. Is vanaf vorige week maandag al afwezig/ziek.

twitter
pi_203459588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zien er prima uit die cijfers, ik verwacht dat vanaf volgend weekend alle restricties naar de eeuwige jachtvelden gaan.
Eerste ben ik met je eens. Het tweede twijfel ik aan. Degenen die daarover beslissen hebben helaas niet zoveel realiteitsbesef.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2022 @ 15:21:27 #259
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203459589
Afgelopen week zijn de besmettingscijfers, ziekenhuisopnames, IC-opnames, overlijdens en het R-getal gestegen
_____
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:21:33 #260
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203459592
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Gestupificeerd antwoord: dat er niet verder versoepeld gaat worden. En dat carnaval op de helling staat.
Avondklok en verbod op kerstkoren?

Ik had het niet over versoepelingen en/of verzwaringen. Jammer.
Ik wil gewoon weten van een expert in dat werkveld wat zijn realistische verwachtingen zijn en welke impact dat gaat hebben bij ongewijzigd beleid.Is dat zoveel te veel gevraagd?
pi_203459594
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]
Een verwachting maakt nog geen zekerheid. Het kan ook de andere kant op muteren.
pi_203459604
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef LTVDK het volgende:
Afgelopen week zijn de besmettingscijfers, ziekenhuisopnames, IC-opnames, overlijdens en het R-getal gestegen
Met hoeveel procent de IC opnames? Zie het al, bijna 20%..
pi_203459609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef Montov het volgende:

[..]
Hoeveel mensen worden per dag in het ziekenhuis met een griep opgenomen?
Geen idee. Tuurlijk worden er veel mensen in het zkh opgenomen als er veel mensen de ziekte hebben, besmet zijn dus. Maar nog veel meer niet. De proportionaliteit mag onderhand wel eens wat beter in perspectief genomen worden.
pi_203459610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Eerste ben ik met je eens. Het tweede twijfel ik aan. Degenen die daarover beslissen hebben helaas niet zoveel realiteitsbesef.
Restricties er af zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd. Alhoewel het er nu de tijd voor zou zijn.... Laat maar lekker rondgaan.

Maar ook met de huidige restricties gaat het prima rond, ik mag dus eigenlijk niet klagen.
pi_203459614
quote:
Top, kan niet beter ^O^
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:24:56 #266
3778 popje
pi_203459620
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Geen idee. Tuurlijk worden er veel mensen in het zkh opgenomen als er veel mensen de ziekte hebben, besmet zijn dus. Maar nog veel meer niet. De proportionaliteit mag onderhand wel eens wat beter in perspectief genomen worden.
Ze zouden vanaf nu toch bijhouden hoeveel mensen zouden worden opgenomen met en door Corona? Waar zijn die cijfers?

En waar zijn de cijfers per plaats?
pi_203459629
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:24 schreef popje het volgende:

[..]
Ze zouden vanaf nu toch bijhouden hoeveel mensen zouden worden opgenomen met en door Corona? Waar zijn die cijfers?

Die komen niet zo goed uit die cijfers, daar wachten we een maandje mee.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:26:05 #268
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203459632
NOS PUSHPANIEK !!!1!1!
Tics van je petten.
pi_203459633
quote:

[..]

Pfff. cijfers. Ze kunnen helemaal niks bijhouden met hun excelbestandje. Stelletje amateurs.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:26:23 #270
68638 Zwansen
pi_203459637
quote:
Dat klopt, maar we moeten wel zo eerlijk zijn dat de opnames ook enorm laag waren natuurlijk.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:26:36 #271
498282 Scrummie
pi_203459640
quote:
Onderrapportage nu 81k
Gister 100k toch? Dus dan zitten we nog steeds rond de 80k.
pi_203459655
Waren gisteren niet een heel aantal testlocaties gesloten?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:29:52 #273
68638 Zwansen
pi_203459671
Overigens is corona de hoofdoorzaak bij 63% van alle IC-opnames in de afgelopen week. Doe die cijfers dus maar x 0,63.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:31:31 #274
68638 Zwansen
pi_203459686
quote:

[..]

twitter
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:31:42 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_203459689
24% van de ziekenhuisopnames afgelopen week dus niet vanwege Omicron...
pi_203459696
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat klopt, maar we moeten wel zo eerlijk zijn dat de opnames ook enorm laag waren natuurlijk.
Met name op de IC blijft het vooralsnog goed gaan ondanks die kleine stijging.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:32:00 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203459697
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:19 schreef Salina het volgende:
[..]

Over 2G-wet wordt er niet gestemd maar er ligt wel een motie van oppositie om die hele weg in te trekken. Daar wordt er wel over gestemd, alhoewel het twijfelachtig of er meerderheid daarvoor is.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 15:33:10 #278
236264 crew  capricia
pi_203459713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Avondklok en verbod op kerstkoren?

Ik had het niet over versoepelingen en/of verzwaringen. Jammer.
Ik wil gewoon weten van een expert in dat werkveld wat zijn realistische verwachtingen zijn en welke impact dat gaat hebben bij ongewijzigd beleid.Is dat zoveel te veel gevraagd?
Ik heb er van de week ook nog een podcast over gehoord. Kan het helaas niet meer terug vinden. :{
Dacht ook Gommers, die het dan wat meer uiteenzette.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:33:12 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_203459714
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Een verwachting maakt nog geen zekerheid. Het kan ook de andere kant op muteren.
Ik ben geen viroloog, maar dat gebeurt volgens mij meestal niet. Want het moet automatisch namelijk ook besmettelijker worden om dominanter dan Omicron te worden
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:34:45 #280
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_203459727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Geen idee? Hoe weet je dan dat het nu vergelijkbaar met de griep is?
Géén kloon van tvlxd!
pi_203459731
Ik verwacht hierdoor wel een sterkere terughoudendheid om verder te versoepelen over 2 weken, zeker als dit zich zo door blijft ontwikkelen.
pi_203459735
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:33 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik ben geen viroloog, maar dat gebeurt volgens mij meestal niet. Want het moet automatisch namelijk ook besmettelijker worden om dominanter dan Omicron te worden
Ik ook niet, maar volgens mij kan je prima een mutatie krijgen op Omicron die ziek makender is. Griep is het ene jaar ook heftiger dan het andere.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:35:53 #283
498282 Scrummie
pi_203459740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht hierdoor wel een sterkere terughoudendheid om verder te versoepelen over 2 weken, zeker als dit zich zo door blijft ontwikkelen.
Dat zou nergens op slaan.

Maar waarschijnlijk krijg je gelijk.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:36:12 #284
3778 popje
pi_203459742
quote:
Dan moeten we weer twee weken wachten om te kijken wat de cijfers gaan doen... carnaval je kunt inpakken
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:36:13 #285
346939 Janneke141
pi_203459743
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef Haags het volgende:

[..]
[ twitter ]
De SGP heeft die motie ingediend, samen met Kamerlid Omtzigt. ChristenUnie en GroenLinks hebben al aangegeven dat voorstel te steunen. Omdat SGP-leider Van der Staaij om een hoofdelijke stemming heeft gevraagd, wordt er niet vandaag gestemd over zijn motie, maar op een nog te bepalen moment.
pi_203459744
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]
[ twitter ]
25% van de IC opnamen is "met", kun je nagaan hoe weinig impact het hele Omikron gebeuren eigenlijk nog heeft.
pi_203459747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dus?
Go hard or go home
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:36:59 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203459751
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De SGP heeft die motie ingediend, samen met Kamerlid Omtzigt. ChristenUnie en GroenLinks hebben al aangegeven dat voorstel te steunen. Omdat SGP-leider Van der Staaij om een hoofdelijke stemming heeft gevraagd, wordt er niet vandaag gestemd over zijn motie, maar op een nog te bepalen moment.
Hoofdelijke stemming hiervoor jemig...
pi_203459753
quote:
Daar kun je nu denk ik wel een flink bedrag op zetten ja, dat we het "nog even aan gaan kijken".
pi_203459754
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:33 schreef Blik het volgende:

[..]
Omikron is al zo gigantisch efficiënt en voordelig. Ik zie niet in hoe het veel dodelijker én besmettelijker kan worden. Dat spreekt elkaar toch tegen?
pi_203459760
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh ja ik zie het al, volgende week dinsdag dus.
pi_203459761
quote:
Ik ook maar het moet realistisch gezien snel gaan dalen natuurlijk.
pi_203459763
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:34 schreef Montov het volgende:

[..]
Geen idee? Hoe weet je dan dat het nu vergelijkbaar met de griep is?
Omdat ik het over de symptomen heb van een half miljoen NLers die het momenteel heeft. Nog minder dan een griep zei ik overigens.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:37:52 #294
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203459767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef popje het volgende:

[..]
Dan moeten we weer twee weken wachten om te kijken wat de cijfers gaan doen... carnaval je kunt inpakken
Carnaval tegenhouden is niet meer haalbaar.
pi_203459768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Omdat ik het over de symptomen heb van een half miljoen NLers die het momenteel heeft. Nog minder dan een griep zei ik overigens.
Quote voor de 3 op een rij

EDIT: mislukt

Ontopic: zwangere collega heeft het toch wel zwaar :( Koorts en benauwd. En geen booster nog want dat mocht niet ivm te kort op 22-wekenprik. Dus ook geen geldige QR code als ze niet was besmet. Dus geluk bij een ongeluk :P
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:38:34 #296
68638 Zwansen
pi_203459775
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
25% van de IC opnamen is "met", kun je nagaan hoe weinig impact het hele Omikron gebeuren eigenlijk nog heeft.
Ja, met betekent niet door hè. Dus je zou kunnen stellen dat 75% wel door of indirect door corona op de IC komt.
pi_203459778
quote:
Idd. Er is geen reden voor ongerustheid, maar ook geen reden om te zeggen dat we ervanaf zijn. Denk dat de mensen met poltiieke invloed die al tijden roepen dat we alles moeten loslaten toch wat onrustiger op de stoel beginnen te schuiven. Dat wil niet zeggen dat ik nu denk dat we weer in een strengere lockdown moeten, maar enige voorzichtigheid kan ik mij nu wel iets bij voorstellen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:38:40 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203459779
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als jij niet weet hoeveel mensen er dagelijks worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege griep kan je niet stellen dat Omicron minder erg is dan griep. Laten we niet die toer op gaan.
pi_203459781
Laatste update: 01-02-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 105840

Gemeentes met +5 besmettingen:
3959 Amsterdam
3797 Enschede
2710 Utrecht
2521 Rotterdam
2256 's-Gravenhage
1908 Eindhoven
1867 Almelo
1783 Hengelo
1769 Tilburg
1611 Amersfoort
1252 Breda
1244 Groningen
1225 Almere
1207 's-Hertogenbosch
1171 Nijmegen
1129 Zwolle
1065 Zaanstad
926 Alkmaar
913 Deventer
845 Helmond
830 Dijk en Waard
803 Twenterand
785 Rijssen-Holten
776 Haarlem
760 Veenendaal
SPOILER
Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
pi_203459787
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:36 schreef Noek het volgende:

[..]
Dus?
- sportscholen dicht
- 2G
- Vaccinatieplicht
- Online school
- Grenzen dicht
- horeca dicht
- mondkapje ook thuis op

Het kan de andere kant op muteren he !!!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 15:40:33 #301
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203459798
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')