SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Die komt er gewoon hoor
https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_nlJajaquote:Er komt een Europese digitale identiteit voor elke EU-burger, elke inwoner en elke onderneming in de EU die dat wil.![]()
![]()
Nee, dat denk ik ook niet. De coalitie gaat echt niet instemmen met het verwerpen van een wet die ze zelf indient. Zelfs de CU begint daar niet aan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kees vraagt hoofdelijke stemming. Dan denk ik dat hij geen meerderheid heeft.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Had eerlijk gezegd wel de hoop dat het iets minder hard zou oplopen. Als dit de opnamecijfers van de besmettingen van circa 2 weken geleden zijn dan kunnen we over 2 weken nog iets verwachten.
Komende 2 weken wordt cruciaal!![]()
Waar gaat dit opeens heen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ging toch om de wereldheerschappij met eoa Cabal olv Soros ofzo?
Omtzigt had vorige week duidelijke vragen gezet bij het plotseling gelijktrekken van de geldigheidsduur. Was iets te opvallend.
Als hem het zelfs al opvalt. Wat heeft een soros er dan nog mee te maken? Lijkt me wat ridicuul deze post..Omdat denemarken altijd een iets andere koers heeft gevaren mbt coronabeleid? Zeker wat betreft dit xG geneuzel en nu ook weer het liften van de maatregelen. Al de 2de keer trouwens dat ze het doen.quote:Waarom worden alle maatregelen in andere landen zoals bv. Denemarken weer ingetrokken dan?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. De coalitie gaat echt niet instemmen met het verwerpen van een wet die ze zelf indient. Zelfs de CU begint daar niet aan.https://www.trouw.nl/nieu(...)eschikbaar~b6a31934/quote:08:30
ChristenUnie en GroenLinks steunen voorstel om 2G officieel in te trekken
Coalitiepartij ChristenUnie en oppositiepartij GroenLinks keren zich tegen 2G, het beleid waarmee mensen alleen toegang krijgen als ze kunnen bewijzen recent gevaccineerd tegen, of genezen van het coronavirus te zijn. De kleinste coalitiepartij heeft zich nooit groot voorstander van dat beleid getoond, en zal dinsdag voor een motie stemmen om het 2G-wetsvoorstel van tafel te halen.
Jawel. De vraag is alleen of dat uitstel voor hen voldoende is. En dat lijkt zo te zijn.zie email 27 oktober![]()
Als het gaat om gevallen met covid (in plaats van door covid) dan is er geen sprake van die twee weken vertraging lijkt mequote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:01 schreef Zwansen het volgende:
Had eerlijk gezegd wel de hoop dat het iets minder hard zou oplopen. Als dit de opnamecijfers van de besmettingen van circa 2 weken geleden zijn dan kunnen we over 2 weken nog iets verwachten.
Komende 2 weken wordt cruciaal!![]()
Wegstemmen zie ik ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kees vraagt hoofdelijke stemming. Dan denk ik dat hij geen meerderheid heeft."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar als je het niet neemt, dan kan je geen gebruik maken van bepaalde diensten. Maar het blijft een keuze, eChT hOoR!!!quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee dat klopt. Ik ben wel benieuwd of we dat dit binnenkort niet kunnen uitsplitsen. Lijkt me essentieel voor de eventuele versoepelingen en nieuwe maatregelen dat je inzicht hebt in de juiste data.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef belanov het volgende:
[..]
Als het gaat om gevallen met covid (in plaats van door covid) dan is er geen sprake van die twee weken vertraging lijkt me![]()
Er is nu wel een geitenpaadje voor cu. Wordt voorlopig niet ingevoerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)eschikbaar~b6a31934/
Jawel. De vraag is alleen of dat uitstel voor hen voldoende is. En dat lijkt zo te zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jep.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee dat klopt. Ik ben wel benieuwd of we dat dit binnenkort niet kunnen uitsplitsen. Lijkt me essentieel voor de eventuele versoepelingen en nieuwe maatregelen dat je inzicht hebt in de juiste data.
Alleen niet zo leuk voor Lenny vertelde hij hier regelmatig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het is ook niet zo leuk voor ondernemers die al 2 jaar geconfronteerd worden met sluitingen die mogelijk niet op de juiste cijfers gebaseerd waren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
Alleen niet zo leuk voor Lenny vertelde hij hier regelmatig.![]()
Politiek gezien best slim dus wat Kuipers doet? Hij ziet in dat 2G anders permanent weggestemd zou gaan worden vandaag, dus dan maar met dit ''we stellen het uit'' verhaaltje aan komen zetten in de verwachting dat die stemming van vanmiddag dan wel in zijn voordeel zal zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)eschikbaar~b6a31934/
Jawel. De vraag is alleen of dat uitstel voor hen voldoende is. En dat lijkt zo te zijn.![]()
Of voor de jongeren die al 2 jaar geconfronteerd worden met schoolsluitingen of jongeren die al 2 jaar niet normaal kunnen studeren, mensen die persoonlijk failliet gegaan zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet zo leuk voor ondernemers die al 2 jaar geconfronteerd worden met sluitingen die mogelijk niet op de juiste cijfers gebaseerd waren.![]()
Ik vraag mij of dit daadwerkelijk veel invloed heeft gehad op de beslissingen. De ziekenhuizen lagen linksom of rechtsom net zo vol natuurlijk. Te weinig bedden is te weinig bedden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet zo leuk voor ondernemers die al 2 jaar geconfronteerd worden met sluitingen die mogelijk niet op de juiste cijfers gebaseerd waren.
Maar goed, qua communicatie is het wederom natuurlijk een drama.![]()
Iemand die onze regels ondragelijk zwaar vindt is echt niet helemaal goed.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier vinden onze regels bijna ondragelijk zwaar.
Alles is tot 22:00 gewoon open. Je kunt gewoon alles doen, dus wat zeuren ze?![]()
Korte termijn wel, op de lange termijn ben je vertrouwen aan het slopen. En dat gaat te paard…quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Politiek gezien best slim dus wat Kuipers doet? Hij ziet in dat 2G anders permanent weggestemd zou gaan worden vandaag, dus dan maar met dit ''we stellen het uit'' verhaaltje aan komen zetten in de verwachting dat die stemming van vanmiddag dan wel in zijn voordeel zal zijn?zie email 27 oktober![]()
Heeft hij snel onder de knie of niet?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Politiek gezien best slim dus wat Kuipers doet? Hij ziet in dat 2G anders permanent weggestemd zou gaan worden vandaag, dus dan maar met dit ''we stellen het uit'' verhaaltje aan komen zetten in de verwachting dat die stemming van vanmiddag dan wel in zijn voordeel zal zijn?
Toont wederom aan dat Kuipers 2g wil invoeren.
Geen QR code is geen optie voor die man.![]()
De nacht mensen gaan ook in verzet.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Met in plaats van door is pas iets van de laatste golf, de omicron golf. Sommige mensen doen nu net alsof het al twee jaar zo is, maar dat is dus niet zo. Voorheen zal er best een enkeling met corona zijn opgenomen, maar de hausse was toch echt door.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet zo leuk voor ondernemers die al 2 jaar geconfronteerd worden met sluitingen die mogelijk niet op de juiste cijfers gebaseerd waren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Jij vond ook dat je alles kon doen toen alles dicht was.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand die onze regels ondragelijk zwaar vindt is echt niet helemaal goed.
Alles is tot 22:00 gewoon open. Je kunt gewoon alles doen, dus wat zeuren ze?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, want dat kon je ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:12 schreef popje het volgende:
[..]
Jij vond ook dat je alles kon doen toen alles dicht was.
Je kunt gewoon lekker naar buiten, wat wandelen. Gewoon op vakantie.
Gewoon je belangrijke boodschappen doen.
Dat je niet uit eten kon toen of ergens kon zuipen, nou ja boeiend. Dat kan wel even wachten.![]()
Het gaat bij mijn jongste in de klas (groep 7) nu wel heel hard, letterlijk de halve klas positief getest, dat begon dinsdag dus degene die het eerste positief testte kan al bijna weer naar school.
Het gros lijkt amper klachten te hebben trouwens.
Ben benieuwd hoe snel ze inmiddels met de resultaten zijn, jongste had vrijdag eind van de middag een positieve thuistest en kon hem zaterdagochtend bij de GGD laten testen, had de nacht van zaterdag op zondag om 03.30 de testuitslag, ik ben gistermiddag getest, maar nog geen mail.
Als ik al positief test vallen de klachten bij mij ook mee (maar geboosterd, dus dat zou ook zo moeten zijn).
Ik had zaterdagavond nog een negatieve thuistest overigens, maar zondag wel hoofdpijn en spierpijn, dus afspraak voor test gemaakt, want donderdag geruime tijd met jongste in de auto gezeten, en vrijdag voor hij positief testte uiteraard normaal contact met hem gehad, hij was vrijdag al niet naar school, dat scheelt al qua besmettingen doorgeven.![]()
Dus je kon niet alles doen. Of wat bedoel je nu precies.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, want dat kon je ook.
Dat je niet uit eten kon toen of ergens kon zuipen, nou ja boeiend. Dat kan wel even wachten.![]()
De dingen die je niet kunt doen vindt hij niet belangrijk, dus het is niet erg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus je kon niet alles doen. Of wat bedoel je nu precies.![]()
Behalve voor de ondernemers die failliet gegaan zijn, of de studenten die niet naar school konden of de winkeliers die failliet zijn. Geen enkel probleem toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De dingen die je niet kunt doen vindt hij niet belangrijk, dus het is niet erg.![]()
Niet letterlijk alles, dat snapt iedereen nog wel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus je kon niet alles doen. Of wat bedoel je nu precies.
Dat is ook niet relevant in het midden van een pandemie.
Alles wat belangrijk is en een uitlaatklep is kan en kon je gewoon. Je kon alle kanten gewoon op.Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De dingen die je niet kunt doen vindt hij niet belangrijk, dus het is niet erg.
Ik ga graag met vrienden uit eten en ik mag graag op een terrasje zitten.
De leeftijd van het uitgaan heb ik wel gehad, dus dat wel.
Maar echt janken omdat je niet uit eten kan? Doe normaal zeg. Wat is er nou belangrijker in het leven?
Als ik eens zin heb in Italiaans, Chinees of wat dan ook dan bestelde ik dat wel lekker.
Ook met vrienden.![]()
wat wandelen..
Dat kon/kan idd. Lieve mensen, springt u alsjeblieft niet van een flat want u kunt altijd wat wandelen.Go hard or go home![]()
En een heleboel mensen konden niet meer werken. Je weet wel. wat sommige mensen heel erg graag doen, waar ze hun centen mee verdienen. Walgelijk dat je het zo bagatelliseert. Heeft geen ene reet met even niet zuipen te maken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, want dat kon je ook.
Dat je niet uit eten kon toen of ergens kon zuipen, nou ja boeiend. Dat kan wel even wachten.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik hoor om me heen trouwens wel ontzettend veel gevallen van corona nu. Ongeveer 7 in de afgelopen 2 weken. 4 ongevaccineerden en 3 gevaccineerden van 40 jaar of jonger. Allemaal milde klachten. De ongevaccineerden leken het ietsje zwaarder te hebben dan de gevaccineerden (bijv. met wat koorts). Zelf houd ik me verder niet echt aan maatregelen en zie ik toch ook wel regelmatig mensen, maar heb ik nog niets gemerkt.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Ondernemers die failliet gegaan zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Behalve voor de ondernemers die failliet gegaan zijn, of de studenten die niet naar school konden of de winkeliers die failliet zijn. Geen enkel probleem toch?
Oh bedoel je dat laagterecord in faillissementen?
Studenten konden gewoon naar school, online. En konden daar buiten gewoon met elkaar omgaan.![]()
Leven is echt zo mooi!quote:Als ik eens zin heb in Italiaans, Chinees of wat dan ook dan bestelde ik dat wel lekker.
Echt zo C'est la vie en Joi de vivre. Raak er helemaal van in extase.Go hard or go home![]()
Dus je zegt dat ze niet gewoon naar school konden?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Studenten konden gewoon naar school, online.Go hard or go home![]()
Maakt het nog steeds niet relevantquote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als Lenny constateert dat er bij hem alleen allochtonen liggen dan kan dat toch gewoon zijn zoals de (plaatselijke en huidige) situatie is?Als het ook niet relevant is.. ja zeker. Zwanger zijn of Man zijn kan een biologisch aspect zijn wat relevant kan zijn voor je risico's. Allochtoon zijn niet.quote:Zou je het ook een probleem vinden als hij zou benoemen dat er bijvoorbeeld alleen mannen of zwangeressen liggen?![]()
Als je al van een flat wilt springen om de situatie van de afgelopen tijd, dan had je ook voor Corona hulp nodig.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef Noek het volgende:
wat wandelen..
Dat kon/kan idd. Lieve mensen, springt u alsjeblieft niet van een flat want u kunt altijd wat wandelen.
Ja, lekker van de frisse lucht en de prachtige natuur genieten.
Of van je vrienden en daar heen gaan.Ja? En? Het is niet alsof je helemaal niets meer kon en het constant stil stond.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef josja het volgende:
[..]
En een heleboel mensen konden niet meer werken. Je weet wel. wat sommige mensen heel erg graag doen, waar ze hun centen mee verdienen. Walgelijk dat je het zo bagatelliseert. Heeft geen ene reet met even niet zuipen te maken.
Walgelijk dat je alles zo overdrijft bedoel je.![]()
Zelfs hardhollen!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef Noek het volgende:
wat wandelen..
Dat kon/kan idd. Lieve mensen, springt u alsjeblieft niet van een flat want u kunt altijd wat wandelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar ze de zzp'ers niet in meegenomen hebben of de mensen die geen BV hebben, dus die cijfers kloppen niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ondernemers die failliet gegaan zijn?
Studenten konden gewoon naar school, online. En konden daar buiten gewoon met elkaar omgaan.
Ja joh, online naar school is hetzelfde als fysiek naar school, doe normaal zeg.![]()
Niet fysiek want dat was dicht duh.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus je zegt dat ze niet gewoon naar school konden?
Maar online school is ook gewoon school.![]()
Daarom heeft het kabinet besloten weer de eindexameneisen te versoepelen, omdat het onderwijs zo goed was de afgelopen jaren. Stop eens met dat bagatelliseren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet fysiek want dat was dicht duh.
Maar online school is ook gewoon school.![]()
![]()
Het gaat in golven over het land zo lijkt het. In mijn wijk in Amersfoort was het 2 weken geleden raak, maar dan echt met honderden tegelijk. De helft van de mensen die ik ken zat in quarentaine.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hoor om me heen trouwens wel ontzettend veel gevallen van corona nu. Ongeveer 7 in de afgelopen 2 weken. 4 ongevaccineerden en 3 gevaccineerden van 40 jaar of jonger. Allemaal milde klachten. De ongevaccineerden leken het ietsje zwaarder te hebben dan de gevaccineerden (bijv. met wat koorts). Zelf houd ik me verder niet echt aan maatregelen en zie ik toch ook wel regelmatig mensen, maar heb ik nog niets gemerkt.![]()
Ik wilde gaan wandelen maar de burgemeester had het natuurgebied afgezet want te druk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Leven is echt zo mooi!
Echt zo C'est la vie en Joi de vivre. Raak er helemaal van in extase.
Gelukkig kon ik nog een pizza bestellen bij Yorick.![]()
Kortom in de klas van je kinderen en de families is Omicron na deze week ook wel uitgespeeld.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef Leandra het volgende:
Het gaat bij mijn jongste in de klas (groep 7) nu wel heel hard, letterlijk de halve klas positief getest, dat begon dinsdag dus degene die het eerste positief testte kan al bijna weer naar school.
Het gros lijkt amper klachten te hebben trouwens.
Ben benieuwd hoe snel ze inmiddels met de resultaten zijn, jongste had vrijdag eind van de middag een positieve thuistest en kon hem zaterdagochtend bij de GGD laten testen, had de nacht van zaterdag op zondag om 03.30 de testuitslag, ik ben gistermiddag getest, maar nog geen mail.
Als ik al positief test vallen de klachten bij mij ook mee (maar geboosterd, dus dat zou ook zo moeten zijn).
Ik had zaterdagavond nog een negatieve thuistest overigens, maar zondag wel hoofdpijn en spierpijn, dus afspraak voor test gemaakt, want donderdag geruime tijd met jongste in de auto gezeten, en vrijdag voor hij positief testte uiteraard normaal contact met hem gehad, hij was vrijdag al niet naar school, dat scheelt al qua besmettingen doorgeven.
Hopelijk knapt iedereen zonder al te veel klachten op.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mwah, ik vind dat je de situatie behoorlijk bagatelliseert.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ondernemers die failliet gegaan zijn?
Studenten konden gewoon naar school, online. En konden daar buiten gewoon met elkaar omgaan.
Voor de duidelijkheid, ik zit ook niet in het kamp dat roept dat onze vrijheden afgenomen zijn, maar om nou te doen alsof het allemaal niets voorstelt is het andere uiterste.
We zijn behoorlijk beperkt in wat we wel en niet konden doen, dat je daar echter als zolderkamerFOK!ker niet zoveel last van heb begrijp ik, ik heb ook een zolderkamer.![]()
Eh nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar online school is ook gewoon school.
Nee.
Nee x2.Go hard or go home![]()
HoReCa kan niet aan personeel komen, de bouw, IT, bezorgdiensten etc etc allemaal hetzelfde. Geen personeel te krijgen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waar ze de zzp'ers niet in meegenomen hebben of de mensen die geen BV hebben, dus die cijfers kloppen niet.
Ja joh, online naar school is hetzelfde als fysiek naar school, doe normaal zeg.
Werk is er dus zat![]()
Blijft D66quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heeft hij snel onder de knie of niet?
Toont wederom aan dat Kuipers 2g wil invoeren.
Geen QR code is geen optie voor die man.![]()
Dat is wel te hopen idd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kortom in de klas van je kinderen en de families is Omicron na deze week ook wel uitgespeeld.
Hopelijk knapt iedereen zonder al te veel klachten op.![]()
Vertel dat ook even aan de ondernemers.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja boeiend, de hypotheek kan wel even wachten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vertel dat ook even aan de ondernemers.Go hard or go home![]()
Helaas lijken herinfecties vaak op te treden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kortom in de klas van je kinderen en de families is Omicron na deze week ook wel uitgespeeld.
Hopelijk knapt iedereen zonder al te veel klachten op.
https://www.volkskrant.nl(...)or-omikron~bbe94440/
vandaar dat groepsimmuniteit waarschijnlijk een illusie gaat zijn![]()
nvmquote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet letterlijk alles, dat snapt iedereen nog wel.
Dat is ook niet relevant in het midden van een pandemie.
Alles wat belangrijk is en een uitlaatklep is kan en kon je gewoon. Je kon alle kanten gewoon op.
[..]
Wie zegt dat?
Ik ga graag met vrienden uit eten en ik mag graag op een terrasje zitten.
De leeftijd van het uitgaan heb ik wel gehad, dus dat wel.
Maar echt janken omdat je niet uit eten kan? Doe normaal zeg. Wat is er nou belangrijker in het leven?
Als ik eens zin heb in Italiaans, Chinees of wat dan ook dan bestelde ik dat wel lekker.
Ook met vrienden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2022 13:27:31 ]![]()
Wat is vaak?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Helaas lijken herinfecties vaak op te treden.![]()
Zeg je dat ook tegen de mensen die nu van 50 euro per week mogen leven omdat ze in de schuldsanering gekomen zijn? Fijn joh, 3 jaar lang van 50 euro per week leven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
HoReCa kan niet aan personeel komen, de bouw, IT, bezorgdiensten etc etc allemaal hetzelfde. Geen personeel te krijgen.
Werk is er dus zat![]()
En hoe ziek zijn ze dan? Liggen ze dan in het ziekenhuis? Wat te denken trouwens van al die mensen die geboosterd zijn, maar ook corona krijgen?quote:![]()
Wat een onzin. Je kan toch gewoon aangeven wat voor mensen er liggen? Of dat nou man/vrouw/onzijdig ,groot/klein oud/jong, wit/zwart/geel is. Niet alles is meteen racistisch en zeker niet als het gewoon zijn feiten zijn als ooggetuige. Zonder daaraan meteen een oordeel te geven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maakt het nog steeds niet relevant
[..]
Als het ook niet relevant is.. ja zeker. Zwanger zijn of Man zijn kan een biologisch aspect zijn wat relevant kan zijn voor je risico's. Allochtoon zijn niet.![]()
Ja maar dan gaat het om mensen die eerder besmet waren met de bv Wild variant en Delta variant en daarna Omicron krijgen, nog een keer Omicron kan natuurlijk, maar geloof niet zo dat in hele korte tijd gebeurt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Helaas lijken herinfecties vaak op te treden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Overigens zie ik het nut van 2G ook niet zo, doe maar testen voor toegang dan, zeker nu Omicron als een malle door het land reist en ook veel gevaccineerden gewoon besmet zijn, en als ze geboosterd zijn niet eens in quarantaine hoeven als een gezinslid positief test.
Laat ze op ieder horecaplein en bij evenementen maar een testtent opzetten met sneltesten, als je negatief test kun je voor die avond een bandje krijgen waarmee je toegang tot de horeca hebt.![]()
Bespaar je de moeite toch om dat voor de duizendste keer hier uit te leggen. Blijkbaar compleet zinloos, sommigen begrijpen gewoon niet of willen niet begrijpen hoe die vork in de steel zit. Die kijken alleen naar wat droge cijfertjes die voor hun betoog goed uit komen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waar ze de zzp'ers niet in meegenomen hebben of de mensen die geen BV hebben, dus die cijfers kloppen niet.
Ja joh, online naar school is hetzelfde als fysiek naar school, doe normaal zeg.![]()
Hi ha ho... ik denk niet dat mijn theatervoorstelling door gaat hoor. Of bel even met de evenementenbranche.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand die onze regels ondragelijk zwaar vindt is echt niet helemaal goed.
Alles is tot 22:00 gewoon open. Je kunt gewoon alles doen, dus wat zeuren ze?![]()
Ook als je failliet bent kun je nog gewoon wandelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de mensen die nu van 50 euro per week mogen leven omdat ze in de schuldsanering gekomen zijn? Fijn joh, 3 jaar lang van 50 euro per week leven.![]()
Het dingetje is dat iemand die bier kan schenken niet per se een query uit kan voeren in SQL en vice versa. Scholing is een dingetje. Ja, er is werk zat en ja er zijn ook een hele berg mensen die het ontzettend zwaar hebben gehad de afgelopen 2 jaar (en misschien nu nog wel) omdat ze niet (volledig) konden werken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
HoReCa kan niet aan personeel komen, de bouw, IT, bezorgdiensten etc etc allemaal hetzelfde. Geen personeel te krijgen.
Werk is er dus zat![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:
Walgelijk dat je alles zo overdrijft bedoel je.![]()
Miljarden aan overheidssteun nodig, onderwijsachterstanden over alle leeftijdsgroepen, recordhoge wachttijden bij jeugdzorg, enorme stijging in zelfmoorden onder 30-minners. Maar wij moeten niet zo wagelijk overdrijven...![]()
Maar geen Chinees bestellen. Naar de Chinese voedselbank moet je dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook als je failliet bent kun je nog gewoon wandelen.Go hard or go home![]()
Ja hier ook zo'n golf, twee weken geleden kende ik tientallen mensen met corona. Nu niemand meer.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het gaat in golven over het land zo lijkt het. In mijn wijk in Amersfoort was het 2 weken geleden raak, maar dan echt met honderden tegelijk. De helft van de mensen die ik ken zat in quarentaine.![]()
Herinfecties van het coronavirus door Omicron of Omicron zelf dat 3 keer rond gaat?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Helaas lijken herinfecties vaak op te treden.
https://www.volkskrant.nl(...)or-omikron~bbe94440/
vandaar dat groepsimmuniteit waarschijnlijk een illusie gaat zijn
Ik vind het nogal een verschil of er een herinfectie met Omicron is nadat iemand een eerdere variant heeft gehad of dat iemand meerdere malen besmet raakt met de Omicron variant.![]()
Op die schaal alles testen, pak je enorme hoeveelheden false positive en false negatives mee, vals gevoel van veiligheid, nog afgezien van de enorme kosten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef Leandra het volgende:
Overigens zie ik het nut van 2G ook niet zo, doe maar testen voor toegang dan, zeker nu Omicron als een malle door het land reist en ook veel gevaccineerden gewoon besmet zijn, en als ze geboosterd zijn niet eens in quarantaine hoeven als een gezinslid positief test.
Laat ze op ieder horecaplein en bij evenementen maar een testtent opzetten met sneltesten, als je negatief test kun je voor die avond een bandje krijgen waarmee je toegang tot de horeca hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb een jaar gewerkt in een pand met een gore vervuilde airco waardoor ik dat jaar vier of vijf keer strontverkouden was.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat het om mensen die eerder besmet waren met de bv Wild variant en Delta variant en daarna Omicron krijgen, nog een keer Omicron kan natuurlijk, maar geloof niet zo dat in hele korte tijd gebeurt.
Naar de huidige maatstaven is er toen een poging gedaan genocide op mij te plegen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Wandelen richting het bos om daar wat smakelijke vleermuizen te vangen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar geen Chinees bestellen. Naar de Chinese voedselbank moet je dan.![]()
Het is zeker niet makkelijk geweest voor sommigen, maar dat een barman geen SQL kan zal best, echter zijn er zoveel sectoren met tekorten dat er voor velen vast wel wat te vinden is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het dingetje is dat iemand die bier kan schenken niet per se een query uit kan voeren in SQL en vice versa. Scholing is een dingetje. Ja, er is werk zat en ja er zijn ook een hele berg mensen die het ontzettend zwaar hebben gehad de afgelopen 2 jaar (en misschien nu nog wel) omdat ze niet (volledig) konden werken.![]()
Deze mensen kennen elkaar onderling allemaal niet maar zijn bekenden van me die op verschillende plekken in het land wonen. Dus ik gok zo dat het overal stevig rondgaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het gaat in golven over het land zo lijkt het. In mijn wijk in Amersfoort was het 2 weken geleden raak, maar dan echt met honderden tegelijk. De helft van de mensen die ik ken zat in quarentaine.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wandelen richting het bos om daar wat smakelijke vleermuizen te vangen.die zijn beschermd in Nederland
![]()
En als je positief test ga je gewoon lekker met dezelfde groep mensen bij iemand thuis zitten. Heel nuttig, dat testen voor toegang.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef Leandra het volgende:
Laat ze op ieder horecaplein en bij evenementen maar een testtent opzetten met sneltesten, als je negatief test kun je voor die avond een bandje krijgen waarmee je toegang tot de horeca hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar online school is ook gewoon school.sorry maar dat is absoluut geen vervanging voor fysiek onderwijs
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Volgens een aantal mensen hier op dit forum wel. Ik zou een VR-bril aanschaffen en zo bij de mensen in de woonkamer komen. Zou niet meer buiten komen, veel te gevaarlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]sorry maar dat is absoluut geen vervanging voor fysiek onderwijs
![]()
Je kunt natuurlijk prima van mening zijn dat het voor jou allemaal wel meeviel. Maar wil je niet doen alsof dat dan dus maar voor iedereen geldt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar online school is ook gewoon school.
Dank je.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dus je bent voorstander van 1G?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef Leandra het volgende:
Laat ze op ieder horecaplein en bij evenementen maar een testtent opzetten met sneltesten, als je negatief test kun je voor die avond een bandje krijgen waarmee je toegang tot de horeca hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De werkloosheid is ook niet echt opgelopen. Alltime low zo ongeveer.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is zeker niet makkelijk geweest voor sommigen, maar dat een barman geen SQL kan zal best, echter zijn er zoveel sectoren met tekorten dat er voor velen vast wel wat te vinden is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Iets te opvallend voor wat precies? Wat valt er precies op dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Waar gaat dit opeens heen?
Omtzigt had vorige week duidelijke vragen gezet bij het plotseling gelijktrekken van de geldigheidsduur. Was iets te opvallend.
Als hem het zelfs al opvalt. Wat heeft een soros er dan nog mee te maken? Lijkt me wat ridicuul deze postDus?quote:Omdat denemarken altijd een iets andere koers heeft gevaren mbt coronabeleid? Zeker wat betreft dit xG geneuzel en nu ook weer het liften van de maatregelen. Al de 2de keer trouwens dat ze het doen.![]()
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
De werkloosheid is ook niet echt opgelopen. Alltime low zo ongeveer.![]()
herbesmetting wordt gedefinieerd als nogmaals covid minimaal 2 maanden na een eerdere besmetting. Kan dus Alpha of Delta zijn en alles er tussen. Omicron is nog even afwachten denk ikquote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herinfecties van het coronavirus door Omicron of Omicron zelf dat 3 keer rond gaat?
Ik vind het nogal een verschil of er een herinfectie met Omicron is nadat iemand een eerdere variant heeft gehad of dat iemand meerdere malen besmet raakt met de Omicron variant.![]()
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen daar werken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?![]()
Ruwe schatting, maar ik denk dat 80% van de NL'ers die een SQL query uitvoert dit niet op school heeft geleerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is zeker niet makkelijk geweest voor sommigen, maar dat een barman geen SQL kan zal best, echter zijn er zoveel sectoren met tekorten dat er voor velen vast wel wat te vinden is.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Ik geloof direct dat een aantal mensen het als zeer zwaar ervaren heeft. Maar zoveel anderen ook weer als niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima van mening zijn dat het voor jou allemaal wel meeviel. Maar wil je niet doen alsof dat dan dus maar voor iedereen geldt?
Dank je.
De last (voornamelijk psychische klachten lees ik hier veel) is namelijk niet evenredig verdeeld."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Want als je in de schuldsanering zit kan je niet werken?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de mensen die nu van 50 euro per week mogen leven omdat ze in de schuldsanering gekomen zijn? Fijn joh, 3 jaar lang van 50 euro per week leven.
Ik heb geen idee wat voor een relatie je hier probeert te leggen tussen dat er genoeg werk is en mensen die in de schulden zitten.![]()
Het is irrelevant en leidt af van de hoofdzaak, namelijk "ongevaccineerd". Ik beweer nergens dat het racistisch bedoeld zou zijn, alleen dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kan toch gewoon aangeven wat voor mensen er liggen? Of dat nou man/vrouw/onzijdig ,groot/klein oud/jong, wit/zwart/geel is. Niet alles is meteen racistisch en zeker niet als het gewoon zijn feiten zijn als ooggetuige. Zonder daaraan meteen een oordeel te geven.![]()
Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat een aantal mensen het als zeer zwaar ervaren heeft. Maar zoveel anderen ook weer als niet.
De last (voornamelijk psychische klachten lees ik hier veel) is namelijk niet evenredig verdeeld.
Maar het is dus vooral ook een heel persoonlijk iets, hoe iets ervaren is. Het is dan ook, imo, niet echt passend om tegen mensen te zeggen dat ze zich aanstellen omdat je zelf vindt dat het allemaal wel meevalt. Het is heel erg afhankelijk van een heleboel factoren hoe je deze twee jaar ervaren hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het kan ook wel belangrijk zijn, omdat je dan een patroon kunt zien in wie deze ongevaccineerde mensen dan zijn en of er mogelijk nog acties zijn die ondernomen kunnen worden om onder specifieke groepen de vaccinatiegraad te verhogen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het is irrelevant en leidt af van de hoofdzaak, namelijk "ongevaccineerd". Ik beweer nergens dat het racistisch bedoeld zou zijn, alleen dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Maar het is dus vooral ook een heel persoonlijk iets, hoe iets ervaren is. Het is dan ook, imo, niet echt passend om tegen mensen te zeggen dat ze zich aanstellen omdat je zelf vindt dat het allemaal wel meevalt. Het is heel erg afhankelijk van een heleboel factoren hoe je deze twee jaar ervaren hebt.
Long Covid mag je niet bagatelliseren van sommigen hier en dan wel lezen dat 'online school ook school is' en dat mensen niet zo moeten zeuren dat hun sportvereniging een half jaar dicht zat etc.
Ongelooflijk.![]()
Oh zeker, dat kun je al afleiden uit de vaccinatiegraad en de postcodes die Hugo al had. Hier heeft het geen enkele toegevoegde waardequote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan ook wel belangrijk zijn, omdat je dan een patroon kunt zien in wie deze ongevaccineerde mensen dan zijn en of er mogelijk nog acties zijn die ondernomen kunnen worden om onder specifieke groepen de vaccinatiegraad te verhogen.![]()
Als zelfs een FA de troll gaat voeden dan wordt het wel heel ingewikkeld hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]sorry maar dat is absoluut geen vervanging voor fysiek onderwijs
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: