abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:41:11 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203459202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat de avondklok niet alleen gebaseerd is op een bierviltjesberekening. Ook daar waren onderzoeken van die het effect hebben geprobeerd te modelleren (en nee, niet van het RIVM). Maar dan opeens telt het niet? Want we hadden hier immers al bepaald dat de avondklok geen effect heeft.
Waar dan? Behalve dan 'we denken dat het werkt'?
Mensen die doorvroegen in die periode kregen enkel dat soort antwoorden en werden het bos in gestuurd. Nergens een fundament die de beweringen staafde aan feiten.

Nota bene onze Min VWS had naderhand het antwoord dat de avondklokbijdrage nihil was aan de IC opnames.
Weer een flutberedenering van een vermoedensonderzoekje gebaseerd op aannames zonder enig fundament. Zeg maar nog slechter dan de aannames die gebruikt worden bij het wallinga model wat nu 7.000 bedden naast de werkelijkheid zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:41:51 #177
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203459207
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?
Ongeveer evenveel als in de gesloten sectoren thuis zitten zodat daardoor de werkeloosheid niet is toegenomen?
To BG or not to BG!
pi_203459211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar dan? Behalve dan 'we denken dat het werkt'?
Mensen die doorvroegen in die periode kregen enkel dat soort antwoorden en werden het bos in gestuurd. Nergens een fundament die de beweringen staafde aan feiten.

Nota bene onze Min VWS had naderhand het antwoord dat de avondklokbijdrage nihil was aan de IC opnames.
Weer een flutberedenering van een vermoedensonderzoekje gebaseerd op aannames zonder enig fundament. Zeg maar nog slechter dan de aannames die gebruikt worden bij het wallinga model wat nu 7.000 bedden naast de werkelijkheid zit.
Ik zou zeggen, zoek in de technische briefings van destijds. Daarin werden meerdere onderzoeken geciteerd. Onderzoeken uit Frankrijk en België. Kwamen ook ongeveer rond de 10 à 15% dempend effect.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:42:17 #179
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203459213
Het OMT maakt gewoon van elke keer een model dat niet klopt een stukje die steile lijn omhoog naar rechts opschuiven en plakt daar een nieuw getalletje op.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:42:31 #180
236264 crew  capricia
pi_203459215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:
Even wat meer nuance over die bedden:

https://lcps.nu/wp-content/uploads/220131_ZHC.pdf
[..]
Nog plek voor 2k dus.

En als het moet vast wel meer. Maar die 5k gaan we niet halen.
Ja. De verwachting is dat het op kan gaan lopen naar eenderde van de beddencapaciteit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203459218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?
Er werken zo'n 17 miljoen mensen daar niet.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203459220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het lijkt mij veel te hoog die 5k. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de mensen (hier) die roepen dat het allemaal niks voorsteld wat ook niet waar is. Zelf denk ik dat de waarheid in het midden ligt dus dat we rond of iets boven de 2k uitkomen met de huidige maatregelen. Tenzij de instroom van vandaag een incident was.
Ik denk dat we sowieso niet al teveel op de kliniek moeten letten gezien je daar nu natuurlijk meer mensen gaat zien die er opgenomen worden mét Corona i.p.v. dóór Corona. Zoveel besmettingen joh, zeer grote kans dat je dan Omicron hebt als je voor wat anders opgenomen moet worden.
pi_203459228
Dus dit zou betekenen dat die QR code en booster houdbaarheid ook weer wordt doorgeschoven? Want dat is toch het idee met die 2g (dat je volledig gevaccineerd bent en die booster om ergens toegelaten te worden) Of zie ik het nu verkeerd en is dat 3g?
pi_203459235
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:42 schreef popje het volgende:
Het OMT maakt gewoon van elke keer een model dat niet klopt een stukje die steile lijn omhoog naar rechts opschuiven en plakt daar een nieuw getalletje op.
Van hun vorige sessie:

quote:
Hoe gaat dat zich ontwikkelen? Van den Hof verwijst naar de laatste prognoses uit het op maandag gepubliceerde advies van het Outbreak Management Team (OMT). Daarin wordt de inschatting gemaakt dat het aantal opnames mogelijk oploopt tot hoogtes vergelijkbaar met de piek van de deltavariant van het coronavirus begin december.

De onzekerheidsmarge is echter groot. Zo kunnen volgens het OMT dagelijks 125 mensen op de verpleegafdelingen en 10 op de ic worden opgenomen. Dit kunnen er in het ergste scenario echter ook ruim 1.000 en 120 per dag zijn.
En lekker brede onzekerheidsmarges.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:45:19 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203459245
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Wij hadden zaterdag een kantinefeestje bij het voetbal en twee teams ook al voor driekwart uitgevallen nu.

En ik heb nog steeds niks, kutzooi.
Gelet op de drukte in onze kantine zaterdag kan het statistisch bijna niet anders of ik heb het intussen ook.

Voor de gein zelftestje gedaan gister maar negatief. WOEDEND
pi_203459262
Mag je nou op de 5de dag testen als je geen klachten meer hebt? Ik snap niets meer van de regels..
pi_203459277
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Mag je nou op de 5de dag testen als je geen klachten meer hebt? Ik snap niets meer van de regels..
Als positief geteste is de regel vrij eenvoudig: minimaal zeven dagen en wanneer je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie.

Je hoeft niet te testen.
pi_203459284
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:43 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Dus dit zou betekenen dat die QR code en booster houdbaarheid ook weer wordt doorgeschoven? Want dat is toch het idee met die 2g (dat je volledig gevaccineerd bent en die booster om ergens toegelaten te worden) Of zie ik het nu verkeerd en is dat 3g?
Staat los van elkaar. 2G zou betekenen dat je niet meer naar binnen mag met een negatieve test. Je moet dan of een vaccinatie bewijs hebben, of een herstelbewijs. Dat 2G gebeuren lijkt er voorlopig niet te komen.

Maar 3G blijft wel actief. En daarbinnen vervalt je vinkje dus als je laatste prik meer dan 9 maanden geleden was. Dat staat in ieder geval op de planning, volgens mij moet er nog wel over gestemd worden.
pi_203459290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:09 schreef Noek het volgende:

[..]
Whehehe, juist de combi van deze is wat slecht gekozen.
Veel mensen werden dus daadwerkelijk ongezonder doordat hun sportschool dicht was.
Nee, je kan niet zomaar gaan hardhollen. Revalideren kun je niet zomaar even op je zolder.
revalideren doe je ook niet in de sportschool volgens mij.
Als je ongezonder bent geworden omdat je sportschool dicht was dan doe je volgens mij iets verkeerd in je leven.
pi_203459294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Onmogelijk. Ik lees dat omikron niet meer dan een verkoudheidje kan zijn.
Een of 2 dagen flinke koorts stelt ook niet veel voor natuurlijk. Manflu.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:51:11 #191
236264 crew  capricia
pi_203459296
Diederik Gommers :
quote:
“Er is onduidelijkheid over het aantal ziekenhuisbedden. Volgens het ministerie zijn er bijna 40.000 bedden in de Nederlandse ziekenhuizen. Dit getal gaat over alle bedden dus inclusief voor kinderen, neonaten, dialyse, revalidatie etc.

Het aantal ziekenhuisbedden beschikbaar voor volwassen patiënten is veel lager. En nog belangrijker er kan pas een patiënt opgenomen worden op een bed als er ook personeel beschikbaar is. Dat noemen we operationele ziekenhuisbedden en dat wordt iedere dag weergegeven door het LCPS. Op dit moment zijn er rond de 12.500 bedden bij voldoende personeel. Op deze bedden liggen de volwassen covid- en non-covid (=reguliere) patiënten.”
Bron
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:51:16 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203459297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:43 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
momenteel heb je met 2 prikken, een herstelbewijs of een tvt een QR code voor 3G, bij 2G valt tvt weg en moet je dus gevaccineerd zijn (2 prikken) of hersteld.

Vanaf 1 februari gelden 2 prikken nog maximaal 270 dagen als volledig gevaccineerd en is dus een booster nodig om weer een geldige QR code te krijgen op die basis.
pi_203459310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als positief geteste is de regel vrij eenvoudig: minimaal zeven dagen en wanneer je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie.

Je hoeft niet te testen.
5 dagen is inderdaad huisgenoot.
pi_203459312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Toch vind ik 10% een betrekkelijk laag aantal.
Klopt, Maar bij het onderzoek van Sanquin van afgelopen herfst (plus ook andere buitenlandse onderzoeken bevestigen dat) was duidelijk te zien dat mensen die besmet en gevaccineerd zijn het langst antistoffen hebben. Komt ook omdat je op meerdere onderdelen van het virus antistoffen maakt bij een besmetting. Dus zal me niks verwonderen dat het daar mee te maken heeft.
pi_203459326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
momenteel heb je met 2 prikken, een herstelbewijs of een tvt een QR code voor 3G, bij 2G valt tvt weg en moet je dus gevaccineerd zijn (2 prikken) of hersteld.

Vanaf 1 februari gelden 2 prikken nog maximaal 270 dagen als volledig gevaccineerd en is dus een booster nodig om weer een geldige QR code te krijgen op die basis.
Dat men het überhaupt nog goed te praten vind dat er nog steeds qr gebruikt word en 2g of 3g speelt.
Gewoon alles weg en open met die hap.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 14:54:53 #196
5428 crew  miss_sly
pi_203459330
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar anderzijds doen alsof we met zijn allen in een keizware lockdown zaten, dat er niets meer kon, en dat het hele land naar zijn grootje ging, is evenzeer niet echt passend. Dat is namelijk ook puur een individuele beleving.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
O, dat is zeker waar.
Lockdown en de maatregelen zijn voor iedereen anders. Maar dus mag iemand best vinden dat het geen lockdown was, maar mogen anderen ook vinden dat het een zware lockdown was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203459331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Onmogelijk. Ik lees dat omikron niet meer dan een verkoudheidje kan zijn.
Maar dat is dan weer het andere uiterste.

Over het algemeen kan je nu wel concluderen dat Omicron minder ziekmakend is en dat het voor de meeste mensen inderdaad in de buurt komt van een normaal griepje of een normale verkoudheid. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn bij wie Omicron alsnog keihard aan kan komen. Maar datzelfde kan je zeggen over de normale griep.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 14:55:17 #198
14505 OProg
A Life in Music
pi_203459335
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

We gaan allemaal dood
Het was wel weer een bijzonder gesprek verder. Denemarken was vooral wensdenken kreeg ik mee. Hij had wel een medicus gesproken die de Deense overheid advies geeft maar hier hadden ze het niet over gehad. En bovendien was toen nog onbekend dat ze zouden versoepelen daar.

Het kwam er verder vooral op neer dat het nieuwe advies dat ze nu hebben gemaakt, met mensen uit allehande takken, eerst iets was waar ze tegenop keken. Maar dat ze er na een uur al unaniem over eens waren dat het een belachelijk groot succes gaat worden. Hij zei nog net niet dat de maatschappij ze dankbaar moeten zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203459339
:lijstje:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203459343
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Toch vind ik 10% een betrekkelijk laag aantal.
kan je vinden. Het vervelende is gewoon dat het betekend dat groepsimmuniteit niet gaat bestaan en we dus voorlopig te maken kunnen blijven krijgen met lockdowns en weet ik het welke maatregelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')