quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik wil even benadrukken dat 5000 ziekenhuisopnames bijna 2000 meer is dan de piek april 2020.
Mensen met een gebroken arm enzo.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen die in het ziekenhuis liggen? Ik hoor daar nooit wat van in mijn omgeving, zelfs niet onder de meest dikke, ongezonde, ongevaccineerde personen die besmet raken.
Toch vind ik 10% een betrekkelijk laag aantal.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor dat dit corona virus kwam werd je gemiddeld genomen 10 keer met elke andere 4 endemische coronavirus besmet in je leven. Dus dat er veel herbesmettingen komen is gewoon in de lijn van der verwachtingen. Over het algemeen heb je veel minder klachten bij een herbesmetting. Nu Sars-cov-2 nog flink rond gaat zullen de komende tijd best veel herbesmettingen komen, in de UK was het tijdens Omnicronpiek gemiddeld genomen 10% van de besmettingen.
[ twitter ]
Gelukkig hebben we 2 jaar de tijd gehad om een paar extra verplegers op te leiden, dus dit moeten we aan kunnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik wil even benadrukken dat 5000 ziekenhuisopnames bijna 2000 meer is dan de piek april 2020.
Iedereen in mijn omgeving raakt besmet, dus eigenlijk soort van opluchting van laat het nu maar gebeuren. Ben overigens geboosterd. Merk bij mijn vrienden die geen booster hebben gehad een heftiger ziektebeeld (flinke koorts vooral). Dus hopelijk blijft het bij een kuchje.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wou je een like geven, maar ergens is dat ook wat raar. Blij zijn dat iemand besmet is geraakt.
Dus bij deze: gefeliciteerd/gecondoleerd/sterkte/beterschap/whatever, kies er maar een of twee
Haha.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen met een gebroken arm enzo.
@:chratnox
Laat maar komen die 5000.quote:Diederik Gommers heeft een onthutsend eenvoudige verklaring: “Er is onduidelijkheid over het aantal ziekenhuisbedden. Volgens het ministerie zijn er bijna 40.000 bedden in de Nederlandse ziekenhuizen. Dit getal gaat over alle bedden dus inclusief voor kinderen, neonaten, dialyse, revalidatie etc.
Het aantal ziekenhuisbedden beschikbaar voor volwassen patiënten is veel lager. En nog belangrijker er kan pas een patiënt opgenomen worden op een bed als er ook personeel beschikbaar is. Dat noemen we operationele ziekenhuisbedden en dat wordt iedere dag weergegeven door het LCPS. Op dit moment zijn er rond de 12.500 bedden bij voldoende personeel. Op deze bedden liggen de volwassen covid- en non-covid (=reguliere) patiënten.”
IRL hoor ik bijna alleen maar positieve verhalen à la 'eindelijk weer een restaurant gepakt'/'blij dat ik weer competitief kan sporten'. Maar wie weet, misschien zitten die 's avonds ook wel allemaal driftig achter hun toetsenbord te klagen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, op fok en Twitter. In de echte wereld hoor ik vrijwel niemand klagen en zeuren over andere mensen.
Overigens zijn dat dezelfde mensen die ook niet elke dag om 13:30 zitten te F5’en voor de opnamecijfers en stipt om 15:15 weer klaarzitten voor de dagcijfers.
Onmogelijk. Ik lees dat omikron niet meer dan een verkoudheidje kan zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Iedereen in mijn omgeving raakt besmet, dus eigenlijk soort van opluchting van laat het nu maar gebeuren. Ben overigens geboosterd. Merk bij mijn vrienden die geen booster hebben gehad een heftiger ziektebeeld (flinke koorts vooral). Dus hopelijk blijft het bij een kuchje.
Nog plek voor 2k dus.quote:Totale capaciteit kliniek
De totale capaciteit in de kliniek bedraagt 15145 bedden. Deze bestaat uit beze e bedden (COVID en non-COVID) en vrije capaciteit.
Totale beze ng kliniek
De totale beze ng in de kliniek is gestegen naar 12958 bedden. Dit zijn 1035 COVID- pa ënten en 11923 non-COVID-pa ënten.
Een los bierviltjesberekening was anders wel voldoende om een land de avondklok in te rommelen. Nu er en TU Delft onderzoeksrapport ligt met een 'meh doe maar niet want heeft geen zin' conclusie is het opeens niet voldoende?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hetzelfde. Eén losse zin in een nieuwsartikel vind ik echt wel wat anders dan een degelijk geformuleerde onderzoeksvraag in een rapport.
En het voorbeeld van capricia vind ik evengoed geen goede vraag, omdat deze veel te breed is, en onmogelijk te vatten in één onderzoek.
dachten vooral dat ze geen vaccin nodig haddenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha.
Maar ik bedoel eigenlijk, zijn die heel oud, of hebben die al luchtwegkwalen. Of kan het eigenlijk gewoon iedereen gebeuren. Ach, van dat laatste heb jij ook al vaak genoeg voorbeelden gegeven. Maar nu met Omikron bijvoorbeeld.
Behalve dan dat de avondklok niet alleen gebaseerd is op een bierviltjesberekening. Ook daar waren onderzoeken van die het effect hebben geprobeerd te modelleren (en nee, niet van het RIVM). Maar dan opeens telt het niet? Want we hadden hier immers al bepaald dat de avondklok geen effect heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een los bierviltjesberekening was anders wel voldoende om een land de avondklok in te rommelen. Nu er en TU Delft onderzoeksrapport ligt met een 'meh doe maar niet want heeft geen zin' conclusie is het opeens niet voldoende?
Beetje dubbel, vind je niet?
Oh daar ben ik er ook een van hoor. Op goede dagen ben ik blij dat ik weer vanalles kan en mag. Als ik met m'n verkeerde been uit bed val, dan rage ik online, zo werkt het bij mij al een jaar of 2quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
IRL hoor ik bijna alleen maar positieve verhalen à la 'eindelijk weer een restaurant gepakt'/'blij dat ik weer competitief kan sporten'. Maar wie weet, misschien zitten die 's avonds ook wel allemaal driftig achter hun toetsenbord te klagen.
Ja. 15:50 beginnen ze las ik hier.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:38 schreef Haags het volgende:
Vanmiddag stemt de kamer toch nog over die motie van Omtzigt, over het intrekken van die 2G wet?
Je onderschrift is in ieder geval eerlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:37 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oh daar ben ik er ook een van hoor. Op goede dagen ben ik blij dat ik weer vanalles kan en mag. Als ik met m'n verkeerde been uit bed val, dan rage ik online, zo werkt het bij mij al een jaar of 2
Oh ik dacht 19:40 - 19:45quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:38 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja. 15:50 beginnen ze las ik hier.
Die mensen hoor je straks niet mocht het toch weer vollopen in de ziekenhuizen. Gek wordt je er van.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Ik lees dat omikron niet meer dan een verkoudheidje kan zijn.
Wij hadden zaterdag een kantinefeestje bij het voetbal en twee teams ook al voor driekwart uitgevallen nu.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:38 schreef Simmertje het volgende:
Nu wel zelf ervaren dat we deze variant op geen enkele manier gaan tegenhouden. Vorig jaar meerdere malen bieravondjes thuis gehad met pak en weg 10 man en geen enkele besmetting gehad. Afgelopen vrijdag bieravondje met 9 man, teller staat nu op 5 besmet.
Waar dan? Behalve dan 'we denken dat het werkt'?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de avondklok niet alleen gebaseerd is op een bierviltjesberekening. Ook daar waren onderzoeken van die het effect hebben geprobeerd te modelleren (en nee, niet van het RIVM). Maar dan opeens telt het niet? Want we hadden hier immers al bepaald dat de avondklok geen effect heeft.
Ongeveer evenveel als in de gesloten sectoren thuis zitten zodat daardoor de werkeloosheid niet is toegenomen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?
Ik zou zeggen, zoek in de technische briefings van destijds. Daarin werden meerdere onderzoeken geciteerd. Onderzoeken uit Frankrijk en België. Kwamen ook ongeveer rond de 10 à 15% dempend effect.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar dan? Behalve dan 'we denken dat het werkt'?
Mensen die doorvroegen in die periode kregen enkel dat soort antwoorden en werden het bos in gestuurd. Nergens een fundament die de beweringen staafde aan feiten.
Nota bene onze Min VWS had naderhand het antwoord dat de avondklokbijdrage nihil was aan de IC opnames.
Weer een flutberedenering van een vermoedensonderzoekje gebaseerd op aannames zonder enig fundament. Zeg maar nog slechter dan de aannames die gebruikt worden bij het wallinga model wat nu 7.000 bedden naast de werkelijkheid zit.
Ja. De verwachting is dat het op kan gaan lopen naar eenderde van de beddencapaciteit.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:
Even wat meer nuance over die bedden:
https://lcps.nu/wp-content/uploads/220131_ZHC.pdf
[..]
Nog plek voor 2k dus.
En als het moet vast wel meer. Maar die 5k gaan we niet halen.
Er werken zo'n 17 miljoen mensen daar niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat te denken van alle mensen die bij de teststraten, BCO, vaccinatiestraten werken? Hoeveel mensen zullen daar wel niet werken?
Ik denk dat we sowieso niet al teveel op de kliniek moeten letten gezien je daar nu natuurlijk meer mensen gaat zien die er opgenomen worden mét Corona i.p.v. dóór Corona. Zoveel besmettingen joh, zeer grote kans dat je dan Omicron hebt als je voor wat anders opgenomen moet worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het lijkt mij veel te hoog die 5k. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de mensen (hier) die roepen dat het allemaal niks voorsteld wat ook niet waar is. Zelf denk ik dat de waarheid in het midden ligt dus dat we rond of iets boven de 2k uitkomen met de huidige maatregelen. Tenzij de instroom van vandaag een incident was.
Van hun vorige sessie:quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:42 schreef popje het volgende:
Het OMT maakt gewoon van elke keer een model dat niet klopt een stukje die steile lijn omhoog naar rechts opschuiven en plakt daar een nieuw getalletje op.
En lekker brede onzekerheidsmarges.quote:Hoe gaat dat zich ontwikkelen? Van den Hof verwijst naar de laatste prognoses uit het op maandag gepubliceerde advies van het Outbreak Management Team (OMT). Daarin wordt de inschatting gemaakt dat het aantal opnames mogelijk oploopt tot hoogtes vergelijkbaar met de piek van de deltavariant van het coronavirus begin december.
De onzekerheidsmarge is echter groot. Zo kunnen volgens het OMT dagelijks 125 mensen op de verpleegafdelingen en 10 op de ic worden opgenomen. Dit kunnen er in het ergste scenario echter ook ruim 1.000 en 120 per dag zijn.
Gelet op de drukte in onze kantine zaterdag kan het statistisch bijna niet anders of ik heb het intussen ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Wij hadden zaterdag een kantinefeestje bij het voetbal en twee teams ook al voor driekwart uitgevallen nu.
En ik heb nog steeds niks, kutzooi.
Als positief geteste is de regel vrij eenvoudig: minimaal zeven dagen en wanneer je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Mag je nou op de 5de dag testen als je geen klachten meer hebt? Ik snap niets meer van de regels..
Staat los van elkaar. 2G zou betekenen dat je niet meer naar binnen mag met een negatieve test. Je moet dan of een vaccinatie bewijs hebben, of een herstelbewijs. Dat 2G gebeuren lijkt er voorlopig niet te komen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:43 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Dus dit zou betekenen dat die QR code en booster houdbaarheid ook weer wordt doorgeschoven? Want dat is toch het idee met die 2g (dat je volledig gevaccineerd bent en die booster om ergens toegelaten te worden) Of zie ik het nu verkeerd en is dat 3g?
revalideren doe je ook niet in de sportschool volgens mij.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Whehehe, juist de combi van deze is wat slecht gekozen.
Veel mensen werden dus daadwerkelijk ongezonder doordat hun sportschool dicht was.
Nee, je kan niet zomaar gaan hardhollen. Revalideren kun je niet zomaar even op je zolder.
Een of 2 dagen flinke koorts stelt ook niet veel voor natuurlijk. Manflu.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bronquote:“Er is onduidelijkheid over het aantal ziekenhuisbedden. Volgens het ministerie zijn er bijna 40.000 bedden in de Nederlandse ziekenhuizen. Dit getal gaat over alle bedden dus inclusief voor kinderen, neonaten, dialyse, revalidatie etc.
Het aantal ziekenhuisbedden beschikbaar voor volwassen patiënten is veel lager. En nog belangrijker er kan pas een patiënt opgenomen worden op een bed als er ook personeel beschikbaar is. Dat noemen we operationele ziekenhuisbedden en dat wordt iedere dag weergegeven door het LCPS. Op dit moment zijn er rond de 12.500 bedden bij voldoende personeel. Op deze bedden liggen de volwassen covid- en non-covid (=reguliere) patiënten.”
momenteel heb je met 2 prikken, een herstelbewijs of een tvt een QR code voor 3G, bij 2G valt tvt weg en moet je dus gevaccineerd zijn (2 prikken) of hersteld.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:43 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Dus dit zou betekenen dat die QR code en booster houdbaarheid ook weer wordt doorgeschoven? Want dat is toch het idee met die 2g (dat je volledig gevaccineerd bent en die booster om ergens toegelaten te worden) Of zie ik het nu verkeerd en is dat 3g?
5 dagen is inderdaad huisgenoot.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als positief geteste is de regel vrij eenvoudig: minimaal zeven dagen en wanneer je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie.
Je hoeft niet te testen.
Klopt, Maar bij het onderzoek van Sanquin van afgelopen herfst (plus ook andere buitenlandse onderzoeken bevestigen dat) was duidelijk te zien dat mensen die besmet en gevaccineerd zijn het langst antistoffen hebben. Komt ook omdat je op meerdere onderdelen van het virus antistoffen maakt bij een besmetting. Dus zal me niks verwonderen dat het daar mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch vind ik 10% een betrekkelijk laag aantal.
Dat men het überhaupt nog goed te praten vind dat er nog steeds qr gebruikt word en 2g of 3g speelt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
momenteel heb je met 2 prikken, een herstelbewijs of een tvt een QR code voor 3G, bij 2G valt tvt weg en moet je dus gevaccineerd zijn (2 prikken) of hersteld.
Vanaf 1 februari gelden 2 prikken nog maximaal 270 dagen als volledig gevaccineerd en is dus een booster nodig om weer een geldige QR code te krijgen op die basis.
O, dat is zeker waar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar anderzijds doen alsof we met zijn allen in een keizware lockdown zaten, dat er niets meer kon, en dat het hele land naar zijn grootje ging, is evenzeer niet echt passend. Dat is namelijk ook puur een individuele beleving.
Het werkt natuurlijk wel twee kanten op.
Maar dat is dan weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het was wel weer een bijzonder gesprek verder. Denemarken was vooral wensdenken kreeg ik mee. Hij had wel een medicus gesproken die de Deense overheid advies geeft maar hier hadden ze het niet over gehad. En bovendien was toen nog onbekend dat ze zouden versoepelen daar.quote:
kan je vinden. Het vervelende is gewoon dat het betekend dat groepsimmuniteit niet gaat bestaan en we dus voorlopig te maken kunnen blijven krijgen met lockdowns en weet ik het welke maatregelenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch vind ik 10% een betrekkelijk laag aantal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |