ik vind dat in de huidige situatie ook vrij zinloosquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:54 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Dat men het überhaupt nog goed te praten vind dat er nog steeds qr gebruikt word en 2g of 3g speelt.
Gewoon alles weg en open met die hap.
Ik verwacht niet dat het het virus nog de verkeerde kant op muteert en het dus nog erger wordt. Maar ik denk wel dat we er rekening mee moeten houden dat de winter volgend jaar heus nog wel wat impact gaat hebben op de maatschappij/ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
kan je vinden. Het vervelende is gewoon dat het betekend dat groepsimmuniteit niet gaat bestaan en we dus voorlopig te maken kunnen blijven krijgen met lockdowns en weet ik het welke maatregelen
Het irriteert mij deels dat dergelijke uitspraken niet worden afgemaakt. Ik vraag mij af of dat bewust gebeurd om urgentie en zorgen weer te geven.quote:
''En er gaat zeker een dag komen dat het 45 graden wordt''.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
En dan nu het weer.
Het wordt volgende week tussen de 1 en 15 graden.
Het kan waaien, maar misschien ook niet. Waarschijnlijk is het bewolkt, maar de zon zou ook zomaar eens kunnen gaan schijnen.
Qua neerslag verwachten wij tussen de 1 en 20 mm
Tot zover het weerbericht.
Koopmans: het zou ook nog wel eens 20 graden kunnen vriezen. Misschien. Ondanks dat het niet in de vooruitzichten is en we het ook niet hoeven te verwachten, zou het wel eens zomaar kunnen onder bepaalde omstandigheden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
En dan nu het weer.
Het kan waaien, maar misschien ook niet. Waarschijnlijk is het bewolkt, maar de zon zou ook zomaar eens kunnen gaan schijnen.
Omikron is nog minder dan griep. Influenza kan meer tegenvallen voor mensen. IFR van omikron is veel lager. Het neigt meer naar een normale verkoudheid dan een normale griep.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer het andere uiterste.
Over het algemeen kan je nu wel concluderen dat Omicron minder ziekmakend is en dat het voor de meeste mensen inderdaad in de buurt komt van een normaal griepje of een normale verkoudheid. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn bij wie Omicron alsnog keihard aan kan komen. Maar datzelfde kan je zeggen over de normale griep.
De 'dus' in deze post slaat echt nergens op. Het is op geen enkele manier een logisch gevolg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
kan je vinden. Het vervelende is gewoon dat het betekend dat groepsimmuniteit niet gaat bestaan en we dus voorlopig te maken kunnen blijven krijgen met lockdowns en weet ik het welke maatregelen
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
En dan nu het weer.
Wat is aankunnen? Er zijn 11.000 mensen met corona naar huis gestuurd met zuurstof. Waarvan we weten (is hier vaker besproken) dat hiervan een groep onder normale omstandigheden opgenomen zouden zijn geworden in het ZH.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het irriteert mij deels dat dergelijke uitspraken niet worden afgemaakt. Ik vraag mij af of dat bewust gebeurd om urgentie en zorgen weer te geven.
Waar meneer Gommers het na laat om de uitspraak af te maken is het proberen om te beantwoorden van de werkelijke vraag. gaat de zorg het aankunnen? Wat is de realistische verwachte piekbelasting? Kunnen we daarvoor genoeg bedden vrijmaken en welke effecten mogen we verwachten op termijn als we kijken naar afgeschaalde zorg die mogelijk nodig is om de bedden vrij te maken.
Dat er 40.000 bedden zijn geloof ik blind, maar ik denk niet dat we ze allemaal nodig hebben, dat we een x aantal bedden vrij hebben vind ik eigenlijk al jammer, er is namelijk zoveel inhaalzorg, zouden die bedden niet daarvoor gebruikt moeten worden? Maar ik weet ook dat we nog wel ruimte hebben om stijgende opnames te kunnen opvangen.
En ik heb daar als leek geen zicht op, maar hij laat het na als deskundige die hier volgens mij veel meer van af zou kunnen weten om die vraag of we het aan gaan kunnen op een redelijk manier, uiteraard met wat marge, te gaan beantwoorden en hij laat zich verlijden door Fear Uncertainty and Doubt tactieken. Dat neem ik hem wel een beetje kwalijk.
Dit lijkt me een voorbarige conclusie. Beter doen we eerst nog 2 weken onderzoek.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
En dan nu het weer.
200k is de stijging des doods.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:08 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga voor 120K vandaag, stijging des doods![]()
![]()
Voor je mentale gezondheid kan het direct invloed hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Sport is vooral in de lange-termijn goed voor je gezondheid. Niet al in de directe termijn. Hetzelfde geldt voor voeding en dieet. Eventjes niet sporten heeft echt niet zo veel invloed.
Hoe snel was jij van de corona klachten af en wanneer testte je negatief? Of zit je nog in quarantaine?quote:
Voor mij duurde het iig 10 dagen eer ik negatief testtequote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe snel was jij van de corona klachten af en wanneer testte je negatief? Of zit je nog in quarantaine?
Natuurlijk niet als het virus in deze staat verkeerd, en volgens verwachting van velen naar een nieuwe versie doorevolueert die nog minder destructief gaat zijn. Dan is het met recht een stevige griep te noemen waar we al jarenlang geen enkele maatregel voor hebbenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Na 3 dagen en ik heb na 7 dagen quarantaine niet meer getest omdat ik geen klachten meer had.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe snel was jij van de corona klachten af en wanneer testte je negatief? Of zit je nog in quarantaine?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |