abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203466852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 23:02:36 #152
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203466864
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Of het nu wel of niet gedaan wordt, het is wel iets wat er voor zorgt dat het onder de loep ligt. Dit zou niet in een motie thuishoren, maar aan het kabinet duidelijk maken dat de modellen die ze gebruiken een minder goede voorspellende waarde heeft dan ze denken is een goede zaak op dit moment.
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.

Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.

Misschien moet er een wetenschappelijk adviseur komen voor het kabinet om wetenschappers te duiden in normale mensentaal. Misschien dat ze dan ook de stikstof, co2, en andere onderzoeken gaan begrijpen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203466881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Een aantal landen laten hun ware aard zien. Maar de kranten staan er alleen vol van als het om antihomowetgeving gaat.
En dezelfde politici, die zonder met hun ogen te knipperen dit soort besluiten nemen, staan vervolgens wel weer voor televisiecamera's krokodillentranen te huilen als één van hen bedreigd zou worden. "Zo bedrijven we geen politiek in dit land, boehoehoehooooeee!!!" :'(

Uitsluiting van mensen op een dergelijke manier begint toch wel aardig één op één vergelijkbaar te worden met een opressief regime als de voormalige DDR; daar draaide men de hand er niet voor om om ouders hun kinderen af te nemen wanneer ze niet braaf aan het communistische heilstaattoneelstukje wensten deel te nemen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203466890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.
zie email 27 oktober
  dinsdag 1 februari 2022 @ 23:06:15 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203466928
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Wim Voerman, mag wel eens in het zonnetje gezet worden. Kritische staatsrechtelijke blik. ^O^
VoermanS ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203466935
Snel, waarheid, wil ik niet lezen! verwijderen!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_203466946
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:54 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Ook als je klachtenvrij bent?
Normaal is isolatie 14 dagen, of 24 uur klachtenvrij, met een minimum van 7 dagen.
https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis
pi_203466968
Het lijkt hier wel alsof 2G vandaag is ingevoerd in plaats van dat het van de baan is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203466976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?
pi_203466983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.

Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.

quote:
Om nu ‘tijd te kopen’ voor de boostercampagne, en de uitgangspositie van de
zorg te verbeteren door de verspreiding van de omikronvariant te vertragen,
adviseert het OMT om de huidige avondlockdown uit te breiden, op een wijze
vergelijkbaar met december 2020 en januari 2021 inclusief de toen
geldende maatregelen, door:
• sluiting van scholen en onderwijsinstellingen;
• sluiting van de horeca;
• sluiting van niet-essentiële winkels;
• sluiting van de cultuursector en sportclubs;
• sluiting van overige locaties.
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassing
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203466990
Kabinet moet gewoon eens kappen met dat domme gejank en gehuil.
2G invoeren en klaar. Wat een dom gezeur om niets zeg.

Die geldigheidsduur van vaccinaties eraf halen voor iedereen onder de 50.
Je straft daarmee alleen maar iedereen die een hoger IQ heeft dan 10. Daarmee krijg je alleen maar
dat mensen er meer een afkeer van krijgen.

En de niet gevaccineerden zijn juist degenen die gewoon eens keihard gestraft moeten worden,
die hebben al meer dan genoeg kansen gehad. Aanpakken die mafketels en weg ermee.
Die hebben alleen een certificaat van onkunde ontvangen inmiddels.
pi_203466995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.
Als shitholecountry kun je toch gewoon hulp vragen van een grotemensenland? Dat is toch niet vreemd?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203466997
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.
zie email 27 oktober
pi_203467006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Het lijkt hier wel alsof 2G vandaag is ingevoerd in plaats van dat het van de baan is.
Kuipers heeft de hoop wel een beetje de grond ingeboord.
QR samenleving is nog steeds springlevend.
pi_203467029
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wie heeft Kuipers gevraagd voor deze post?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 23:10:55 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203467031
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassing
vanaf de kerstvakantie, het was niet eens in het model opgenomen dat het al een week eerder in ging.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203467034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.

Misschien moet er een wetenschappelijk adviseur komen voor het kabinet om wetenschappers te duiden in normale mensentaal. Misschien dat ze dan ook de stikstof, co2, en andere onderzoeken gaan begrijpen ;)
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 23:11:05 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_203467039
quote:

[..]
Ik zou eerder in de richting van Kaag denken.
pi_203467058
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.
Tjonge.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203467065
Enige echte politicus is Omtzigt. De rest is gewoon een poppenkast. Ik had juist gehoopt dat Kuipers het goed zou doen, geen politieke ervaring immers, maar hij speelt het spelletje gewoon keihard mee.

Zou Marcel Levi dat ook gedaan hebben?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 23:13:14 #171
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203467090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.
Toen van Dissel een voorbereidde uitleg moest geven aan het volk snapte de gemiddelde Nederlander het niet allemaal. Hoe moet een politicus het dan überhaupt nog begrijpen?
pi_203467102
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
Enige echte politicus is Omtzigt. De rest is gewoon een poppenkast. Ik had juist gehoopt dat Kuipers het goed zou doen, geen politieke ervaring immers, maar hij speelt het spelletje gewoon keihard mee.

Zou Marcel Levi dat ook gedaan hebben?
In de achterkamertjes krijg je gewoon het mes op je keel hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203467137
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef bianconeri het volgende:
Kabinet moet gewoon eens kappen met dat domme gejank en gehuil.
2G invoeren en klaar. Wat een dom gezeur om niets zeg.

Die geldigheidsduur van vaccinaties eraf halen voor iedereen onder de 50.
Je straft daarmee alleen maar iedereen die een hoger IQ heeft dan 10. Daarmee krijg je alleen maar
dat mensen er meer een afkeer van krijgen.

En de niet gevaccineerden zijn juist degenen die gewoon eens keihard gestraft moeten worden,
die hebben al meer dan genoeg kansen gehad. Aanpakken die mafketels en weg ermee.
Die hebben alleen een certificaat van onkunde ontvangen inmiddels.
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?

Als ik je een tip mag geven, haal de boosheid uit je post. Als je er wat minder hard in gaat kun je best een punt hebben namelijk, maar op dit moment leest het zo polariserend dat het niet heel prettig is.
pi_203467305
twitter

Hadden we deze al op het lijstje staan? Ben even het overzicht kwijt.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 23:23:24 #175
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_203467306
Jezus wat kan die Kuipers eromheen lullen...

Dat is de vraag toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')