Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of het nu wel of niet gedaan wordt, het is wel iets wat er voor zorgt dat het onder de loep ligt. Dit zou niet in een motie thuishoren, maar aan het kabinet duidelijk maken dat de modellen die ze gebruiken een minder goede voorspellende waarde heeft dan ze denken is een goede zaak op dit moment.
En dezelfde politici, die zonder met hun ogen te knipperen dit soort besluiten nemen, staan vervolgens wel weer voor televisiecamera's krokodillentranen te huilen als één van hen bedreigd zou worden. "Zo bedrijven we geen politiek in dit land, boehoehoehooooeee!!!"quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een aantal landen laten hun ware aard zien. Maar de kranten staan er alleen vol van als het om antihomowetgeving gaat.
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?
VoermanSquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Wim Voerman, mag wel eens in het zonnetje gezet worden. Kritische staatsrechtelijke blik.
Normaal is isolatie 14 dagen, of 24 uur klachtenvrij, met een minimum van 7 dagen.quote:
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassingquote:Om nu ‘tijd te kopen’ voor de boostercampagne, en de uitgangspositie van de
zorg te verbeteren door de verspreiding van de omikronvariant te vertragen,
adviseert het OMT om de huidige avondlockdown uit te breiden, op een wijze
vergelijkbaar met december 2020 en januari 2021 inclusief de toen
geldende maatregelen, door:
• sluiting van scholen en onderwijsinstellingen;
• sluiting van de horeca;
• sluiting van niet-essentiële winkels;
• sluiting van de cultuursector en sportclubs;
• sluiting van overige locaties.
Als shitholecountry kun je toch gewoon hulp vragen van een grotemensenland? Dat is toch niet vreemd?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?
Kuipers heeft de hoop wel een beetje de grond ingeboord.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Het lijkt hier wel alsof 2G vandaag is ingevoerd in plaats van dat het van de baan is.
Wie heeft Kuipers gevraagd voor deze post?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?
vanaf de kerstvakantie, het was niet eens in het model opgenomen dat het al een week eerder in ging.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassing
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.
Misschien moet er een wetenschappelijk adviseur komen voor het kabinet om wetenschappers te duiden in normale mensentaal. Misschien dat ze dan ook de stikstof, co2, en andere onderzoeken gaan begrijpen
Ik zou eerder in de richting van Kaag denken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tjonge.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.
Toen van Dissel een voorbereidde uitleg moest geven aan het volk snapte de gemiddelde Nederlander het niet allemaal. Hoe moet een politicus het dan überhaupt nog begrijpen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.
In de achterkamertjes krijg je gewoon het mes op je keel hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
Enige echte politicus is Omtzigt. De rest is gewoon een poppenkast. Ik had juist gehoopt dat Kuipers het goed zou doen, geen politieke ervaring immers, maar hij speelt het spelletje gewoon keihard mee.
Zou Marcel Levi dat ook gedaan hebben?
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef bianconeri het volgende:
Kabinet moet gewoon eens kappen met dat domme gejank en gehuil.
2G invoeren en klaar. Wat een dom gezeur om niets zeg.
Die geldigheidsduur van vaccinaties eraf halen voor iedereen onder de 50.
Je straft daarmee alleen maar iedereen die een hoger IQ heeft dan 10. Daarmee krijg je alleen maar
dat mensen er meer een afkeer van krijgen.
En de niet gevaccineerden zijn juist degenen die gewoon eens keihard gestraft moeten worden,
die hebben al meer dan genoeg kansen gehad. Aanpakken die mafketels en weg ermee.
Die hebben alleen een certificaat van onkunde ontvangen inmiddels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |