Wat moet je met vertrouwen als je toch al gekozen hebt voor repressie als de weg om te gaan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op deze manier raak je toch definitief het vertrouwen van je bevolking kwijt?
Klopt dit kan een enorme backfire worden voor Public Health. Zat mensen die vooraf al hadden gewaarschuwd voor de gevaren van het te veel pushen van de vaccins. Vanochtend kwam ik dit artikel tegen dus ja gaat niet echt de goede kant op dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op deze manier raak je toch definitief het vertrouwen van je bevolking kwijt?
Iets wat wappies hebben voorspeld :pquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Twee jaar geleden was ik nog in de waan dat er daadwerkelijk zsm een crisis beëindigd moest worden teneinde de samenleving weer normaal te laten functioneren.
Tegenwoordig is corona gewoon een politiek onderwerp geworden waarmee partijen proberen te scoren.
Zoals alle problemen, eigenlijk. Hoe kun je nog politiek garen spinnen uit een issue als het opgelost is?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tegenwoordig is corona gewoon een politiek onderwerp geworden waarmee partijen proberen te scoren.
Goed punt idd. De anti vaxers laten straks hun kinderen ook niet vaccineren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dit kan een enorme backfire worden voor Public Health. Zat mensen die vooraf al hadden gewaarschuwd voor de gevaren van het te veel pushen van de vaccins. Vanochtend kwam ik dit artikel tegen dus ja gaat niet echt de goede kant op dan.
[ twitter ]
Dit gaat wel heel ver, ik hoop toch dat dit geen stand houd voor de rechter.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Australië heeft weer is een nieuwe rode lijn gepasseerd.
Dit hadden ze al lang en breed voorspeld weet ik nog anderhalf jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dit kan een enorme backfire worden voor Public Health. Zat mensen die vooraf al hadden gewaarschuwd voor de gevaren van het te veel pushen van de vaccins. Vanochtend kwam ik dit artikel tegen dus ja gaat niet echt de goede kant op dan.
[ twitter ]
Wappies hadden het ook over 5g, chips en magnetische effecten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:38 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Iets wat wappies hebben voorspeld :p
Maar er is ook een periode na corona.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat moet je met vertrouwen als je toch al gekozen hebt voor repressie als de weg om te gaan?
What about...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wappies hadden het ook over 5g, chips en magnetische effecten.
Laten we niet doen of die het licht de hele tijd als enige zagen.
Nou, veel wappies die dat soort dingen niet voorspeld hebben hoor, de meeste wappies hadden echt wel wetenschappelijke bronnen, maar zo kan je mensen op een makkelijke manier framen en ze ongeloofwaardig laten zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wappies hadden het ook over 5g, chips en magnetische effecten.
Laten we niet doen of die het licht de hele tijd als enige zagen.
Voor mazelen is een hele hoge vaccinatiegraad nodig. En er werd vroeger niet veel over vaccineren nagedacht, het hoorde er gewoon bij. Nu heeft iedereen er een mening over gevormd en zich opgedeeld in voor en tegenstanders.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goed punt idd. De anti vaxers laten straks hun kinderen ook niet vaccineren.
Geen vertrouwen meer en wie weet wat ze erin doen...
Dan liegt ie gewoon keihard. Het geldt wel als doel om mensen zich te dwingen tot vaccinatie. Er is namelijk niks anders want het werkt niet voor andere dingen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er is ook een periode na corona.
Trouwens, zei Kuipers nu net dat het CTB niet als doel (ook niet secundair) om ervoor te zorgen dat mensen zich laten vaccineren maar dat dat echt een volledig vrije keus is. De Jonge heeft toch een aantal keer vrijwel letterlijk gezegd dat het bedoeld was om mensen te bewegen zich te laten vaccineren?
Wat ook logisch is. In het verleden waren vaccinaties primair voor jezelf of je eigen kind. Doordat veel regeringen dit er zo snel en zo hard mogelijk door wilden pushen was dit een risico wat onderbelicht bleef. Ik ga er wel vanuit dat dit een erkend risico was.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor mazelen is een hele hoge vaccinatiegraad nodig. En er werd vroeger niet veel over vaccineren nagedacht, het hoorde er gewoon bij. Nu heeft iedereen er een mening over gevormd en zich opgedeeld in voor en tegenstanders.
Ik meende dat het meer bedacht was voor de periode na de omikrongolf. Als je huis in de fik staat heeft een brandblusser weinig nut. Maar in andere situaties kan het best wel goede preventie zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan liegt ie gewoon keihard. Het geldt wel als doel om mensen zich te dwingen tot vaccinatie. Er is namelijk niks anders want het werkt niet voor andere dingen.
Kuipers had wel meer rare uitspraken/opmerkingen die ook in de lijn van Hugo waren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er is ook een periode na corona.
Trouwens, zei Kuipers nu net dat het CTB niet als doel (ook niet secundair) om ervoor te zorgen dat mensen zich laten vaccineren maar dat dat echt een volledig vrije keus is. De Jonge heeft toch een aantal keer vrijwel letterlijk gezegd dat het bedoeld was om mensen te bewegen zich te laten vaccineren?
Dat interesseert me momenteel eigenlijk geen ene reet meer. De achtbaan is nu onderweg en er kan eigenlijk niks meer aan gedaan worden totdat de rit voorbij is. Daarna kunnen we nog wel eens kijken of de riempjes hun werk hebben gedaanquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:45 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er al cijfers over effect booster op omikron besmettingen?
Zijn naar verhoudingen meer mensen zonder booster die positief testen? En verhouding ziekenhuisopname?
Ja, maar dat is er nu niet meer En gaat ook niet meer terug komen. Dit is al de endgame straks.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik meende dat het meer bedacht was voor de periode na de omikrongolf. Als je huis in de fik staat heeft een brandblusser weinig nut. Maar in andere situaties kan het best wel goede preventie zijn.
Tunnelvisie?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?
Het heeft jammergenoeg wel jaren gekost aan campagnes om de vaccinatiegraad zo hoog te krijgen. En het gaat weer jaren duren om in de buurt te komen. En een gedeelte is definitief verloren gegaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ook logisch is. In het verleden waren vaccinaties primair voor jezelf of je eigen kind. Doordat veel regeringen dit er zo snel en zo hard mogelijk door wilden pushen was dit een risico wat onderbelicht bleef. Ik ga er wel vanuit dat dit een erkend risico was.
Maar dat is gewoon een logisch gevolg, je maakt mensen wantrouwig door dat hele gepush met die vaccins.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Klopt wel als je nu maar die mazelen kijkt.
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:48 schreef chratnox het volgende:
Oeh, dit is wel een tik van Omtzigt. Motie om de modellen van het RIVM te laten reviewen door Deense modelleurs omdat hun modellen vele malen beter lijken te zijn.
Dat is denk ik nog wel het kleinste probleem. Als mazelen oid straks op grotere basis terugkomt en er komen overlijdens door zullen veel mensen (terecht) boos zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het heeft jammergenoeg wel jaren gekost aan campagnes om de vaccinatiegraad zo hoog te krijgen. En het gaat weer jaren duren om in de buurt te komen. En een gedeelte is definitief verloren gegaan.
Ik snap het ook niet. Zit er een beetje doorheen als Fleur Agema.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even, kan iemand mij uitleggen waarom dat kabinet zo krampachtig aan 2G vasthoudt? Iedereen is tegen, het is een zwaar beladen onderwerp, het werkt niet en we blijven er maar politiek kapitaal op stuk gooien. Waarom in godsnaam?
Iets met tot 15% en een gereedschapskist.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Isolatie is 7 dagen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:20 schreef PicoMMP het volgende:
Morgen vijfde en laatste dag van isolatie
Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Geloven ze het zelf überhaupt? Ik snap niet dat het niet allang in de prullenbak is gegooid. Kuipers is toch ook niet dom? Wij hebben hier allang doorheen geprikt met z'n allen en volgens mij staat het als paal boven water dat het onzinnig is. Ik vind het heel raar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Meeste brandblussers in huis zijn gekocht nadat iemand er mee is geconfronteerdquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dat is er nu niet meer En gaat ook niet meer terug komen. Dit is al de endgame straks.
Dat is eigenlijk de enige mogelijkheid, dat er andere belangen spelen. Een blinde kan dat onderhand nog zien.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Geloven ze het zelf überhaupt? Ik snap niet dat het niet allang in de prullenbak is gegooid. Kuipers is toch ook niet dom? Wij hebben hier allang doorheen geprikt met z'n allen en volgens mij staat het als paal boven water dat het onzinnig is. Ik vind het heel raar.
Misschien Europese belangen?
Of het nu wel of niet gedaan wordt, het is wel iets wat er voor zorgt dat het onder de loep ligt. Dit zou niet in een motie thuishoren, maar aan het kabinet duidelijk maken dat de modellen die ze gebruiken een minder goede voorspellende waarde heeft dan ze denken is een goede zaak op dit moment.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.
Ze moeten nog 1,8 miljard vaccins verkopen aan de mensen in Europa..quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Geloven ze het zelf überhaupt? Ik snap niet dat het niet allang in de prullenbak is gegooid. Kuipers is toch ook niet dom? Wij hebben hier allang doorheen geprikt met z'n allen en volgens mij staat het als paal boven water dat het onzinnig is. Ik vind het heel raar.
Ja same. Ik voel me er totaal niet goed bij. Hoe dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Zit er een beetje doorheen als Fleur Agema.
Het gaat echt nergens over.
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Wat was er niet duidelijk aan de uitleg van Kuipers?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Is de PvdA tegen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef S95Sedan het volgende:
Dus zometeen;
Verlengen van wet, Voor; VVD, D66, CDA, GL, CU, BIJ1. Tegen; De rest.
Wet verlengd.
Dank u Groen Links.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef S95Sedan het volgende:
Dus zometeen;
Verlengen van wet, Voor; VVD, D66, CDA, GL, CU, BIJ1. Tegen; De rest.
Wet verlengd.
Is wel het meest aannemelijke toch? D66,VVD, Kuipers daar vanwege d66?.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Gewoon puur politiek. Als het dan gaat over volgende varianten, dat is een drogreden tot en met, dan kun je prima dan met een voorstel komen. Als het OMT is het er in maximaal een week doorheen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Hier kan zelfs de immer cynische Janneke geen zinnige reden voor verzinnen.
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of het nu wel of niet gedaan wordt, het is wel iets wat er voor zorgt dat het onder de loep ligt. Dit zou niet in een motie thuishoren, maar aan het kabinet duidelijk maken dat de modellen die ze gebruiken een minder goede voorspellende waarde heeft dan ze denken is een goede zaak op dit moment.
En dezelfde politici, die zonder met hun ogen te knipperen dit soort besluiten nemen, staan vervolgens wel weer voor televisiecamera's krokodillentranen te huilen als één van hen bedreigd zou worden. "Zo bedrijven we geen politiek in dit land, boehoehoehooooeee!!!"quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een aantal landen laten hun ware aard zien. Maar de kranten staan er alleen vol van als het om antihomowetgeving gaat.
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?
VoermanSquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Wim Voerman, mag wel eens in het zonnetje gezet worden. Kritische staatsrechtelijke blik.
Normaal is isolatie 14 dagen, of 24 uur klachtenvrij, met een minimum van 7 dagen.quote:
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassingquote:Om nu ‘tijd te kopen’ voor de boostercampagne, en de uitgangspositie van de
zorg te verbeteren door de verspreiding van de omikronvariant te vertragen,
adviseert het OMT om de huidige avondlockdown uit te breiden, op een wijze
vergelijkbaar met december 2020 en januari 2021 inclusief de toen
geldende maatregelen, door:
• sluiting van scholen en onderwijsinstellingen;
• sluiting van de horeca;
• sluiting van niet-essentiële winkels;
• sluiting van de cultuursector en sportclubs;
• sluiting van overige locaties.
Als shitholecountry kun je toch gewoon hulp vragen van een grotemensenland? Dat is toch niet vreemd?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach jongens, wat een populistische prietpraat. Ik snap de sneer, maar dat kun je toch niet serieus nemen om echt te gaan doen.
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?
Kuipers heeft de hoop wel een beetje de grond ingeboord.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Het lijkt hier wel alsof 2G vandaag is ingevoerd in plaats van dat het van de baan is.
Wie heeft Kuipers gevraagd voor deze post?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is mijn indruk dat Kuipers eigenlijk donders goed weet dat het onzin is. Dan is er iemand anders die het perse moet willen. Rutte?
vanaf de kerstvakantie, het was niet eens in het model opgenomen dat het al een week eerder in ging.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm, het OMT adviseerde de lockdown in december.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)t-134-met-aanpassing
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat het echte probleem is dat het kabinet teveel reageert op plaatjes die ze niet goed begrijpen. Bij het model van half december is er duidelijk aangegeven welke aannames er zijn gedaan en was het OMT ook duidelijk erin dat het een voorzichtig scenario was. Maar ook dat het bijna nooit was meegevallen.
Dat de politiek dat model las als een voldongen feit en daarop een overreactie vertoonde door direct alles op slot te gooien verbaasde zelfs het OMT.
Misschien moet er een wetenschappelijk adviseur komen voor het kabinet om wetenschappers te duiden in normale mensentaal. Misschien dat ze dan ook de stikstof, co2, en andere onderzoeken gaan begrijpen
Ik zou eerder in de richting van Kaag denken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tjonge.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of Hugo die via de ministerraad en zijn partij natuurlijk ook nog invloed heeft. Dan zit je wel in de sfeer van gezichtsverlies. Maar dat is allemaal pure speculatie.
Toen van Dissel een voorbereidde uitleg moest geven aan het volk snapte de gemiddelde Nederlander het niet allemaal. Hoe moet een politicus het dan überhaupt nog begrijpen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat primair echt een verantwoordelijkheid van het RIVM en dan in bijzondere zin van Dissel. Van Dissel zit er tijdens de Catshuisberaden bij om de visie van het OMT uit te leggen, om de modellen toe te lichten en om het uit te leggen. Uiteraard zou het goed zijn als kamerleden sterker in statistiek worden, maar tegelijkertijd gaat hier hetzelfde op als in elk vakgebied: Als je technische materie niet eenvoudig genoeg uit kunt leggen begrijp je het misschien wel niet goed genoeg.
In de achterkamertjes krijg je gewoon het mes op je keel hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
Enige echte politicus is Omtzigt. De rest is gewoon een poppenkast. Ik had juist gehoopt dat Kuipers het goed zou doen, geen politieke ervaring immers, maar hij speelt het spelletje gewoon keihard mee.
Zou Marcel Levi dat ook gedaan hebben?
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:09 schreef bianconeri het volgende:
Kabinet moet gewoon eens kappen met dat domme gejank en gehuil.
2G invoeren en klaar. Wat een dom gezeur om niets zeg.
Die geldigheidsduur van vaccinaties eraf halen voor iedereen onder de 50.
Je straft daarmee alleen maar iedereen die een hoger IQ heeft dan 10. Daarmee krijg je alleen maar
dat mensen er meer een afkeer van krijgen.
En de niet gevaccineerden zijn juist degenen die gewoon eens keihard gestraft moeten worden,
die hebben al meer dan genoeg kansen gehad. Aanpakken die mafketels en weg ermee.
Die hebben alleen een certificaat van onkunde ontvangen inmiddels.
Apart, ik zie je bij andere vrij polariserende posts niet zo reageren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?
Als ik je een tip mag geven, haal de boosheid uit je post. Als je er wat minder hard in gaat kun je best een punt hebben namelijk, maar op dit moment leest het zo polariserend dat het niet heel prettig is.
Dat geloof ik wel ja, vandaar dat ik allang al geen vertrouwen meer heb in de politiek. Nee, het is een poppenkast.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de achterkamertjes krijg je gewoon het mes op je keel hoor.
quote:Dat kan zo niet eeuwig doorgaan, toch?
Wanneer de piek van Mount Omikron in zicht is, weet niemand. Wel dat de stijging opeens ten einde kan zijn, zegt hoogleraar theoretische epidemiologie Hans Heesterbeek (Universiteit Utrecht): ‘Op een gegeven moment zijn er te weinig vatbare mensen. En als je heel hard stijgt, ga je ook harder door de populatie heen. Dan bereik je eerder het punt dat niet iedere besmette nog een nieuw geval kan maken, omdat er geen vatbare mensen meer zijn.’
Bij mij is het al ongeveer, laten we zeggen, 4 op 20 personen die positief testen afgelopen weken. Één op 5 dus eigenlijk. Ja, ik denk echt dat voor 1 maart 80% van iedereen het wel krijgt. Zoiets was ook al eerder voorspeld in een artikel. Iedereen alsnog ff corona.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:29 schreef _serial_ het volgende:
Record na record: ver weg kan de top van de omikrongolf niet meer zijn
[..]
You go, girlquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
En ik heb weer twee positieve huisgenoten, ik zal straks ook wel aan de beurt zijn. Eindelijk.
had je werkelijk iets anders verwacht?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nou dat schiet lekker op. Ernst zegt bij alle moties: bedankt doen we verder niks mee en de poppenkast is ten einde.
Wat een tijdverspilling.
Ik zet een tientje in op ontraden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Laten we eens in de gaten houden wat er met deze motie gebeurt.
Nee maar het komt totaal niet serieus over.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
had je werkelijk iets anders verwacht?
Is ontraden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zet een tientje in op ontraden.
Hoe verrassend...quote:
Lijkt me verstandig die spoedwet permanent te maken. Je weet het ook maar nooit of er nog een nieuwe variant komtquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:36 schreef popje het volgende:
Op nos.nl; we verlengen de spoedwet nog met 3 maanden want de regeringspartijen zeggen dat er met Omikron nog teveel onzeker is over de ziekenhuizen. Hoe lang kunnen ze dat nog zeggen? Dit is echt helemaal verkeerd.
Het is een grijs gebied, we hebben nu eenmaal geen glaze bol !quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig die spoedwet permanent te maken. Je weet het ook maar nooit of er nog een nieuwe variant komt
Noorwegen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Hadden we deze al op het lijstje staan? Ben even het overzicht kwijt.
Ik had gehoopt dat Kuipers als medicus op deze post een verfrissende indruk zou achterlaten. Een man die objectief en redelijk naar de pandemie kon kijken en daaruit verstandige beslissingen zou nemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nou dat schiet lekker op. Ernst zegt bij alle moties: bedankt doen we verder niks mee en de poppenkast is ten einde.
Wat een tijdverspilling.
Kan de ontwikkelingen niet bijhouden, maar Zweden en Schotland dacht ik ook.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Noorwegen.
Denemarken.
Engeland.
Ierland.
Spanje (soort van)
Zwitserland.
Volgens mij.
Ging ik al wel vanuit eigenlijk; anders was hij geen minister geworden denk ik. Plus hij is van D66; dan weet je meteen dat er gestreden gaat worden voor het Corona bewijs en zo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat Kuipers als medicus op deze post een verfrissende indruk zou achterlaten. Een man die objectief en redelijk naar de pandemie kon kijken en daaruit verstandige beslissingen zou nemen.
Maar deze man zit na een paar weken Den Haag al stevig in de houdgreep en is niks meer dan marionettenpop van Rutte
Heel tegenstrijdig, maar ze zouden in de politiek eens iets minder politiek moeten bedrijven.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ging ik al wel vanuit eigenlijk; anders was hij geen minister geworden denk ik. Plus hij is van D66; dan weet je meteen dat er gestreden gaat worden voor het Corona bewijs en zo.
Ja.quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan de ontwikkelingen niet bijhouden, maar Zweden en Schotland dacht ik ook.
Geboosterd toevallig?quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:36 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik krijg een melding van de Corona app dat ik 15 min of langer in contact ben geweest met iemand die positief getest is, maar ik kan het mij gewoon niet voorstellen.
Ik ‘moet’ mij laten testen via GGD en als ik dat niet wil ‘moet’ ik tot 8 feb thuis blijven. Houden mensen zich daar nu nog steeds aan?
Er staat ook een moment bij. Weet je nog waar je toen was?quote:Op woensdag 2 februari 2022 00:36 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik krijg een melding van de Corona app dat ik 15 min of langer in contact ben geweest met iemand die positief getest is, maar ik kan het mij gewoon niet voorstellen.
Ik ‘moet’ mij laten testen via GGD en als ik dat niet wil ‘moet’ ik tot 8 feb thuis blijven. Houden mensen zich daar nu nog steeds aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |