Die zal wel ergens de klok hebben horen luiden over die 2e omicron strain, die net zo mild is. Maar de klepel heeft ze nog niet gevonden...quote:Op woensdag 2 februari 2022 05:55 schreef DonDruiper het volgende:
Op minuut 01:43 heeft mevrouw Paulusma het over een nieuwe mutatie.. uuuh wut? Hebben wij hier wat gemist?
Vast een heel eind. Ook gevaccineerde mensen raken besmet met omikron hè.quote:Op woensdag 2 februari 2022 03:14 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al langsgekomen was hier, maar heijink of hoe die knaker ook heet, haalde in het debat een uitspraak van Hugo van de persco van eind november aan.
Namelijk dat er toen nog ongeveer 1,2 miljoen mensen niet beschermd waren en/of geen immuniteit opgebouwd hadden. Aldus Hugo.
In januari hadden we 1,3 miljoen besmettingen.
Schiet mij maar lek, maar dan zijn we er toch gewoon??
Geen idee overigens wat heijink zijn punt was overigens, ik zat aan het bier
Ik begreep later dat ze heeft gewerkt in een ziekenhuis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 06:39 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Die zal wel ergens de klok hebben horen luiden over die 2e omicron strain, die net zo mild is. Maar de klepel heeft ze nog niet gevonden...
Ik denk dat ze het prima snappen, maar dat ze het aanhalen om tijdens de discussie een beetje verwarring te zaaien zodat hun betoog voor een heden ongegronde voortzetting van rechtenbeperkingen minder hard over komt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 06:39 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Die zal wel ergens de klok hebben horen luiden over die 2e omicron strain, die net zo mild is. Maar de klepel heeft ze nog niet gevonden...
Maar zijn ze ziek of besmet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:03 schreef quirina het volgende:
Hoppa dag is net begonnen weer 6 ziekmeldingen erbij.
Hier in Zwitserland zonder lockdown gehad te hebben tikken we nu ook dagelijks 90k besmettingen aan, dus daar heeft het weinig mee te maken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 01:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De lockdown heeft er voor gezorgd dat de piek hier iets later kwam dan in andere landen.
Maar feitelijk gewoon fakenews.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het prima snappen, maar dat ze het aanhalen om tijdens de discussie een beetje verwarring te zaaien zodat hun betoog voor een heden ongegronde voortzetting van rechtenbeperkingen minder hard over komt.
We zitten nu op 3G, dus nog even volhouden. Je hebt het nu wel over de überwappie. Wappies-light trekken toch wel aardig bij het juiste einde.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wappies hadden het ook over 5g, chips en magnetische effecten.
Laten we niet doen of die het licht de hele tijd als enige zagen.
Dat vind ik geen wappies maar kritische mensen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We zitten nu op 3G, dus nog even volhouden. Je hebt het nu wel over de überwappie. Wappies-light trekken toch wel aardig bij het juiste einde.
Welnee het is gewoon onkunde, ze weten ook wel dat corona voorbij is en het CTB, die spoedwet en 2G niet meer nodig zijn maar niemand durft op te staan en de beslissing te nemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Twee jaar geleden was ik nog in de waan dat er daadwerkelijk zsm een crisis beëindigd moest worden teneinde de samenleving weer normaal te laten functioneren.
Tegenwoordig is corona gewoon een politiek onderwerp geworden waarmee partijen proberen te scoren.
Ze hoeven er niets mee te doen he. Die wet is alleen verlengd omdat ze niets anders hebben geregeld. Gelukkig begint de kamer steeds meer te morren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:36 schreef popje het volgende:
Op nos.nl; we verlengen de spoedwet nog met 3 maanden want de regeringspartijen zeggen dat er met Omikron nog teveel onzeker is over de ziekenhuizen. Hoe lang kunnen ze dat nog zeggen? Dit is echt helemaal verkeerd.
Maar waarom? Dat onderzoek van de TU Delft is een vrijbrief om het af te schaffen want het helpt immers niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee het is gewoon onkunde, ze weten ook wel dat corona voorbij is en het CTB, die spoedwet en 2G niet meer nodig zijn maar niemand durft op te staan en de beslissing te nemen.
Het geeft weinig hoop dat de kamer compleet radeloos is en Kuipers doodleuk op alles zegt: Ik begrijp uw punt maar ontworpen, ontworpen, ontworpen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ze hoeven er niets mee te doen he. Die wet is alleen verlengd omdat ze niets anders hebben geregeld. Gelukkig begint de kamer steeds meer te morren.
Ik blijf erbij dat ze het willen gebruiken als vaccinatieplicht .quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik begin eerlijk gezegd haast richting de BNW-kant te redeneren, zodat men de mogelijkheden heeft (gevoelsmatig) een vorm van controle te houden en er later meer/andere dingen mee te doen. Andere logische mogelijkheden zijn er toch amper? Het heeft nauwelijks effect qua inperking van de besmettingen, of het de vaccinatiegraad nog erg omhoog helpt betwijfel ik, er is van alle kanten kritiek op, als je het niet doet zul je weinig politiek gezichtverlies lijden. Dan moet er toch een andere reden zijn?
Kuipers had er makkelijk schone lei kunnen maken ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is dat of politiek gezichtsverlies, maar juist Kuipers als nieuwe man had daar geen last van gehad. Erg bijzonder.
Als je dat label wilt gebruiken: ja. Het is niet de volledige waarheid. Maar een stelling dat er in Denemarken andere maatregelen golden en dat jij die als 'strenger' beoordeelt, dat kun je beweren. Evenals dat je kunt speculeren over toekomstige varianten die mogelijk, onderzoek moet nog worden afgerond, schadelijker kunnen zijn dat de huidig dominante strains. Het is tenminste een creatieve blik op de realiteit, die ondersteunend is voor hun argument: verlengen noodwet, aanhouden beperkingen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar feitelijk gewoon fakenews.
Net zoals dat Denemarken veel strengere regels hebben gehad de laatste tijd.
Het is gewoon fakenews.
Het rare is, het wetenschappelijk bureau van D66 wil er ook vanaf:quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom? Dat onderzoek van de TU Delft is een vrijbrief om het af te schaffen want het helpt immers niet.
Als de wil er echt is hadden we vanaf zeker deze week kunnen kappen met het ctb.
In plaats daarvan, absoluut niet mogelijk. Het moet en zal in de gereedschapskist blijven en overal noodzakelijk zijn. Nu nog verder onderzoek nodig.
Ze hadden het kunnen afschaffen en onderzoeken voor eventuele toekomstige varianten.
Vvd en vooral D66 willen het perse niet loslaten.
Zoals Hans Teeuwen zegt, Waarom in godsnaam?
Het is tijd om kritisch dieper naar dat waarom te kijken en je af te vragen voor wie die partijen dan staan.
Voor de Nederlandse bevolking in ieder geval absoluut niet.
In mijn ogen is het tijd dat de noodwet verdwijnt. En dat er een nieuwe wet komt waarin het parlement meer invloed heeft. Nu heeft het parlement eigenlijk geen keuze dan steeds de noodwet goed te keuren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:14 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als je dat label wilt gebruiken: ja. Het is niet de volledige waarheid. Maar een stelling dat er in Denemarken andere maatregelen golden en dat jij die als 'strenger' beoordeelt, dat kun je beweren. Evenals dat je kunt speculeren over toekomstige varianten die mogelijk, onderzoek moet nog worden afgerond, schadelijker kunnen zijn dat de huidig dominante strains. Het is tenminste een creatieve blik op de realiteit, die ondersteunend is voor hun argument: verlengen noodwet, aanhouden beperkingen.
Die andere keus hebben ze natuurlijk wél. Daar maken ze geen gebruik van. Als het parlement unaniem besluit niet goed te keuren, dan heeft het kabinet toch een probleem, lijkt me.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
In mijn ogen is het tijd dat de noodwet verdwijnt. En dat er een nieuwe wet komt waarin het parlement meer invloed heeft. Nu heeft het parlement eigenlijk geen keuze dan steeds de noodwet goed te keuren.
En ook een evaluatie of de huidige maatregelen nog proportioneel zijn en de grondrechten niet schenden is op zijn plaats lijkt me.
IC opnames zijn niet lijdend wat de belasting van de zorg aangaat. Meerdere sectoren in de zorgketen zijn overbelast door de corona.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:29 schreef popje het volgende:
In Goedemorgen Nederland: ja als we verder willen versoepelen hoeven er niet per se minder mensen op de IC te liggen, maar moet ook de andere zorg niet meer in het gedrang zijn dus moet alle inhaalzorg zijn gebeurd. Dit is toch niet meer vol te houden als rechtvaardiging voor maatregelen, als mensen amper meer in het ziekenhuis terecht komen? Wanneer stoppen de talkshows met vol zitten over Corona?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |