abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 08:44:06 #256
5428 crew  miss_sly
pi_203468879
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat gaat niet gebeuren. Binnen een groter geheel faalt de controlerende taak van het parlement. Het is bijvoorbeeld voor kamerleden moeilijk vrij een keuze te maken die tegen het beleid van de partijen ingaat. Pieter Omtzigt is daar een mooi voorbeeld van. Het kabinet heeft een coalitie akkoord gesloten wat vaak zo is dicht gespijkerd dat er voor het parlement niet veel overblijft om daar op in te grijpen. De veel besproken nieuwe bestuurscultuur gaat er ben ik bang voor ook niet komen.
Dat is een tweede. Maar ze zouden het wel kunnen doen. Je kunt niet alles op het bordje van het kabinet schuiven. Als de partijen uit het parlement samen afspreken het niet goed te keuren, wordt het niet goedgekeurd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:46:47 #257
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203468899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het nadeel is dat dat nooit zo belicht is. Er zijn signaalwaardes afgesproken op een gegeven moment. Even los van hoe we er vandaag voor staan, het komt er nu op neer dat die signaalwaardes geen betekenis meer hebben want de ambulancezorg, huisarts, thuishulp en verzorgingstehuizen hebben het nog druk. Doordat daar geen signaalwaardes voor zijn en 't niet opgenomen is als onderdeel van de eerste gesprekken voelt het alsof de doelpalen verzet worden.
Met je eens. En ik blijf een beleid missen met een visie op de langere termijn. Nu is het hobbelen van lockdown naar lockdown. Verlenging van de noodwet waarvan je kan denken dat daar maatregelen bij zitten die grondwettelijk niet zuiver op de graat zijn.

Helaas kan een rechter niet toetsen aan de hand van de grondwet. Dat moet het parlement doen. En die faalt daarin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203468909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is het niet gerechtvaardigd om op dat gebied de doelpalen te verzetten, als het daar inderdaad hartstikke vast loopt?

Het niet verzetten van de doelpalen moet wat mij betreft niet een doel op zichzelf zijn. Soms moeten doelpalen ook verschoven, want de situatie vraagt dat.

Ik weet niet in hoeverre dat nu opgaat voor de sectoren die je noemt, maar daar inzicht in proberen te krijgen is op zichzelf neit verkeerd, lijkt me.
Ik denk dat het best gerechtvaardigd kan zijn die doelpalen te verzetten als het daar vastloopt, maar maak het meetbaar. Maak het inzichtelijk, geef houvast. Wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden is waarom de situatie in Nederland zo anders is dan in andere landen. Waarom zijn wij voorzichtiger, waarom houden wij meer vast aan het slechte scenario wat niet zo lijkt te zijn?

De motie van Omtzigt gisteren was misschien niet de sterkste, maar het was wel een terecht punt. In Denemarken komen de modellen bijna volledig overeen met de werkelijkheid, hier tot nu toe niet. Waarom niet? Is onze situatie anders, zijn de modellen daar van betere kwaliteit? Is onze zorgketen zo anders ingericht dat we de landen niet kunnen vergelijken?
pi_203468915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met je eens. En ik blijf een beleid missen met een visie op de langere termijn. Nu is het hobbelen van lockdown naar lockdown. Verlenging van de noodwet waarvan je kan denken dat daar maatregelen bij zitten die grondwettelijk niet zuiver op de graat zijn.

Helaas kan een rechter niet toetsen aan de hand van de grondwet. Dat moet het parlement doen. En die faalt daarin.
Over een lange termijn zijn honderden ideeën, daar ga je niet uitkomen. Je moet nu zeggen: we gaan bv IC's opschalen en dan nu de discussie erover voeren.
pi_203468940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er waren volgens Kuipers gisteren 3 scenario's voor die noodwet:
1. TWM aanhouden en elke 3 maanden verlengen
2. Deel van de maatregelen uit de TWM overnemen in de Wet Publieke Gezondheid, andere deel 'afroepen' wanneer nodig.
3. Alle maatregelen uit TWM overnemen in WPG

Hij hintte erop (voor mijn gevoel in elk geval) op dit moment scenario 1 te doen en tegelijkertijd te gaan kijken naar scenario's 2 en 3. Ik weet niet zo goed of ik daar blij mee moet zijn
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:52:05 #261
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203468950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is een tweede. Maar ze zouden het wel kunnen doen. Je kunt niet alles op het bordje van het kabinet schuiven. Als de partijen uit het parlement samen afspreken het niet goed te keuren, wordt het niet goedgekeurd.
Maar zo werkt dat helaas dus niet. En dat heeft diverse oorzaken. Het parlement heeft om te beginnen te weinig middelen om de controlerende taak uit te voeren. Of zelf met goede wetgeving te komen. Het parlement kan niet opboksen tegen het kabinet en de ministeries. En het onderliggende machtige ambtenaren apparaat die veel meer kennis en ervaring in huis hebben. En daardoor beter in staat zijn om de controlerende taak van het parlement zelfs actief saboteren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:53:15 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_203468962
Het lijkt erop dat Portugal over 2 weken ook klaar gaat zijn met de pandemie
pi_203469006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 01:16 schreef mir1986 het volgende:
Maar wat is er nu aan de hand in Israël?
Het is al jaren ellende in de Gazastrook, hoezo?
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:01:08 #264
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203469050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er waren volgens Kuipers gisteren 3 scenario's voor die noodwet:
1. TWM aanhouden en elke 3 maanden verlengen
2. Deel van de maatregelen uit de TWM overnemen in de Wet Publieke Gezondheid, andere deel 'afroepen' wanneer nodig.
3. Alle maatregelen uit TWM overnemen in WPG

Hij hintte erop (voor mijn gevoel in elk geval) op dit moment scenario 1 te doen en tegelijkertijd te gaan kijken naar scenario's 2 en 3. Ik weet niet zo goed of ik daar blij mee moet zijn
Dat je hier niet blij mee bent is logisch. Je kan het namelijk zo zien maatregelen die nu genomen worden hebben geen doelstelling om naar een punt te komen dat de maatschappij weer normaal open kan. Als je maatregelen neemt zonder mensen daar een helder doel voor te geven waar je naar toe wilt als overheid gaan mensen twijfelen aan het nut van de maatregelen.

Met alleen een persco houden waarin je eigenlijk alleen aangeeft dat er niets of weinig veranderd en dingen van mensen vraagt daarboven op is niet meer voldoende. Mensen zijn best bereid de regels te volgen. Maar daar moet wel een helder doel of beloning tegen over staan.
pi_203469058
Nu ook bericht van de GGD, positief :O

Voelt toch minder speciaal nu het 100.000 per dag is.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:02:35 #266
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203469066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:

Beterschap.
pi_203469078
quote:
5s.gif Op woensdag 2 februari 2022 03:14 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al langsgekomen was hier, maar heijink of hoe die knaker ook heet, haalde in het debat een uitspraak van Hugo van de persco van eind november aan.

Namelijk dat er toen nog ongeveer 1,2 miljoen mensen niet beschermd waren en/of geen immuniteit opgebouwd hadden. Aldus Hugo.

In januari hadden we 1,3 miljoen besmettingen.

Schiet mij maar lek, maar dan zijn we er toch gewoon?? 8)7

Geen idee overigens wat heijink zijn punt was overigens, ik zat aan het bier :+
elke 6 mnd kan je herbesmet raken.
pi_203469089
Uiteindelijk 5 man besmet geraakt na ons bieravondje op vrijdag. 4 man met lichte klachten en eentje ligt met hoge koorts al 2 dagen in bed. Eentje was niet geboosterd, je mag raden welke. :Y
pi_203469094
quote:

Beterschap man!
pi_203469102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:43 schreef Mondkapje het volgende:
Of je nu wel of niet maatregelen hebt, de wijkverpleging en huisartsen blijven het toch wel druk hebben.
Plus, advocaat v/d duivel, ik hoor al jaren dat wijkverpleging en thuiszorg het veel te druk hebben door alle oudjes die thuis moeten blijven wonen etc. Door corona zullen ze het nóg drukker hebben, maar laten we niet doen alsof het alléén door corona komt. En we gaan het met corona-maatregelen dus ook niet volledig oplossen.
pi_203469104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:29 schreef popje het volgende:
In Goedemorgen Nederland: ja als we verder willen versoepelen hoeven er niet per se minder mensen op de IC te liggen, maar moet ook de andere zorg niet meer in het gedrang zijn dus moet alle inhaalzorg zijn gebeurd. Dit is toch niet meer vol te houden als rechtvaardiging voor maatregelen, als mensen amper meer in het ziekenhuis terecht komen? Wanneer stoppen de talkshows met vol zitten over Corona?
Onze ziekenhuizen zitten altijd vol gezien de belabberde capaciteit.
Dus voor eeuwig maatregelen?

Denk het niet. Doelpalen moet je laten staan als het betrekking heeft op vrijheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203469107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]
elke 6 mnd kan je herbesmet raken.
Ook gevaccineerden raken (nu) massaal besmet. Dus wellicht 1 op de 8 besmettingen bij een ongevaccineerde volwassen iemand. 1/8 van 1,3 miljoen is pas 162.500 bij de doelgroep van 1,2 miljoen mensen. Dan ben je er nog lang niet.

Die 1/8 is uit de duim gezogen, maar geeft even aan waarom we er eventueel nog lang niet zijn.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:07:48 #273
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203469113
Ben benieuwd wat dit voor invloed heeft op het beleid

Net hersteld, raak je weer besmet: met omikron lijkt het te kunnen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203469121
Als het een herbesmetting is met milde klachten who cares.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:08:30 #275
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203469122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:57 schreef Questular het volgende:

[..]
Het is al jaren ellende in de Gazastrook, hoezo?
Langer zelfs sinds het vredesverdrag Sèvres van 10 augustus 1920 is het in die regio een zooitje geworden. Maar dat is off topic.
pi_203469127
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Uiteindelijk 5 man besmet geraakt na ons bieravondje op vrijdag. 4 man met lichte klachten en eentje ligt met hoge koorts al 2 dagen in bed. Eentje was niet geboosterd, je mag raden welke. :Y
:). N=1, maar nog steeds zijn er mensen die blijven volharden dat vaccineren niet helpt. Ik blijf het schrikbarend vinden hoeveel mensen in die bubbel blijven leven of niks van statistiek begrijpen. Gelukkig valt dat hier nog mee, maar als je toch op twitter kijkt (ja afvoerputje maatschappij) dat is echt niet te geloven.
pi_203469128
- nvm -
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:09:15 #278
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203469131
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Nog één poging, je kan het.
Daar ging wat fout ja _O-
pi_203469145
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef aartstyle het volgende:

[..]
:). N=1, maar nog steeds zijn er mensen die blijven volharden dat vaccineren niet helpt. Ik blijf het schrikbarend vinden hoeveel mensen in die bubbel blijven leven of niks van statistiek begrijpen. Gelukkig valt dat hier nog mee, maar als je toch op twitter kijkt (ja afvoerputje maatschappij) dat is echt niet te geloven.
Ik kan het voor een relatief jong gezond iemand wel begrijpen dat ze het vaccin niet pakken. Iemand op leeftijd die denkt dat het vaccin niet nodig is, dat snap ik niet.
pi_203469149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Die hoge koorts? :D
pi_203469152
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:07 schreef Gunner het volgende:

Eigenlijk kan je de eerste besmetting dus beter flinke koorts hebben om een betere bescherming te hebben op de lange termijn. Aan de andere kant, als je er de eerste keer bijna geen last van hebt, waarom zou je de 2e keer dan wel erg ziek worden. Het enige nadeel is dat je dan 2x in quarentaine moet met de huidige regels.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:13:01 #282
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203469157
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef Questular het volgende:
Als het een herbesmetting is met milde klachten who cares.
Probleem is wel dat je dan in quarentaine moet. Ook al ben je verder niet ziek. Wat als gevolg heeft personeelstekort.
pi_203469161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:11 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik kan het voor een relatief jong gezond iemand wel begrijpen dat ze het vaccin niet pakken. Iemand op leeftijd die denkt dat het vaccin niet nodig is, dat snap ik niet.
Niet nemen omdat je jong bent of niet geloven dat het werkt zijn 2 verschillende dingen idd.
pi_203469164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Langer zelfs sinds het vredesverdrag Sèvres van 10 augustus 1920 is het in die regio een zooitje geworden. Maar dat is off topic.
Heb het over het aantal ziekenhuisopnames, overlijdens, waar kan dat door verklaard worden?
pi_203469178
quote:

'Daarnaast is de kans op een herinfectie met omikron ongeveer vijf keer groter dan bij delta '
https://www.rtlnieuws.nl/(...)herbesmetting-corona
Ik heb gisteren gelezen 16x groter. Wat is het toch dat in Nederland steeds buitenlandse cijfers worden afgezwakt?
pi_203469186
quote:

Kan wel goed nieuws zijn. Het kan namelijk zijn dat ze hierdoor gedwongen worden om het hele beleid overboord te zetten. Dat betekent namelijk dat het CTB geen enkele waarde meer heeft, dat herstelbewijzen geen waarde meer hebben, dat de quarantaineregels geen waarde meer hebben, etc. Ook betekent dat dat het virus eindeloos kan rondgaan zonder ooit uit te doven (hoewel het vermoedelijk gewoon hoger zal zijn in de winter en lager in de zomer). Dit kan de overheid uiteindelijk dwingen om alle maatregelen los te laten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:16:25 #287
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203469191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:12 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Eigenlijk kan je de eerste besmetting dus beter flinke koorts hebben om een betere bescherming te hebben op de lange termijn. Aan de andere kant, als je er de eerste keer bijna geen last van hebt, waarom zou je de 2e keer dan wel erg ziek worden. Het enige nadeel is dat je dan 2x in quarentaine moet met de huidige regels.
Zolang iedereen zich laat testen blijft het wel in de cijfers terechtkomen waar weer beleid op gebaseerd wordt.

De vraag blijft hoe goed dit onderzoek is natuurlijk. We hebben wel vaker van dit soort berichten gezien.
pi_203469196
En quarantaines hebben dan heel weinig effect. Je kunt zo ongeveer meteen weer besmet raken als je weer buiten komt."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)herbesmetting-corona
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:17:18 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203469198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Kan wel goed nieuws zijn. Het kan namelijk zijn dat ze hierdoor gedwongen worden om het hele beleid overboord te zetten. Dat betekent namelijk dat het CTB geen enkele waarde meer heeft, dat herstelbewijzen geen waarde meer hebben, dat de quarantaineregels geen waarde meer hebben, etc. Ook betekent dat dat het virus eindeloos kan rondgaan zonder ooit uit te doven (hoewel het vermoedelijk gewoon hoger zal zijn in de winter en lager in de zomer). Dit kan de overheid uiteindelijk dwingen om alle maatregelen los te laten.
1G en winterlockdowns incoming.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203469201
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
We zouden toch met het virus leren leven?
pi_203469202
quote:

[..]
Helaas is onze regering wel zo dom om deze fout te maken ja. Ik kijk vast uit naar een huisje in Denemarken ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203469214
quote:

[..]
In dit scenario zie ik dat boosters nog meer gepusht gaan worden. Dan wordt 2G Testen of booster. Ipv booster of hersteld.
Lekker 4 keer per jaar, Pfizer blij *O*
pi_203469216
quote:

[..]
Wat dat betreft lijikt het wel een verkoudheid. Die kan je ook meerdere keren per winter oplopen.

Nu is Omikron gemiddeld nog wel heftiger dan een verkoudheid, maar het lijkt me toch dat hoe vaker je het hebt gehad des te beter je er tegen bestand bent.

Kortom, sturen op zkhs cijfers en die besmettingen laten voor wat het is.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:21:43 #294
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203469228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:19 schreef aartstyle het volgende:

Kortom, sturen op zkhs cijfers en die besmettingen laten voor wat het is.
Dat doet men al een hele tijd met wellicht vervelende gevolgen.
pi_203469231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Met niet gevaccineerden die gestraft moeten worden bedoel je iedereen, welke leeftijd ook die zich niet heeft laten vaccineren?

Als ik je een tip mag geven, haal de boosheid uit je post. Als je er wat minder hard in gaat kun je best een punt hebben namelijk, maar op dit moment leest het zo polariserend dat het niet heel prettig is.
De 2 beginnende vaccinaties voor elke volwassene.
En zoals ik al vaak genoeg gezegd heb gaat dat natuurlijk niet op voor de personen die vanwege medische redenen geen vaccinatie mogen hebben.

En nee gaat helemaal niet om boosheid of wat dan ook.
Minder hard? Ik maak gewoon een vrij duidelijk punt, wat verder totaal niet hard is.

Nederland wordt al een hele tijd in zijn greep gehouden omdat een hele kleine groep zich vast wil houden aan principes die nergens op slaan en met goede informatie en de feiten heel makkelijk onderuit te halen zijn.
Dat laten ze blijkbaar niet toe, dus moet je wel met harde maatregelen komen.

En dat gedoe hier op COR ook altijd. Zodra je niet met de algehele strekking eens bent ben je direct een trol?
Echt iedereen met gezond verstand kan toch inzien dat Nederland altijd super soft is geweest qua maatregelen. Kijk letterlijk naar alle maatregelen van lockdowns die alle andere landen ingesteld hebben. En dan gaan mensen hier op COR lopen janken terwijl we altijd zo ontzettend veel mochten.

Het wordt gewoon eens tijd om door te pakken door het kabinet, ipv altijd dat softe gedoe om die paar wappies tevreden te houden.
Dat is de enige manier om verder te gaan.

Nou worden de mensen die wel gezond verstand gebruiken en zich wel netjes gedragen elke keer nog weer harder aangepakt.
Terwijl de mafketels die alle regels aan de laars lappen rustig hun gang kunnen gaan.
pi_203469239
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zolang iedereen zich laat testen blijft het wel in de cijfers terechtkomen waar weer beleid op gebaseerd wordt.

De vraag blijft hoe goed dit onderzoek is natuurlijk. We hebben wel vaker van dit soort berichten gezien.
Nee, niet laten testen zorgt voor goede cijfers. Denk even na voor je wat zegt lol.

quote:

[..]
Vaccinatieplicht hopelijk. Wordt eens tijd in dit softe landje.
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 09:24:07 #297
5428 crew  miss_sly
pi_203469244
quote:

Je zou liever die ene positieve test zijn, natuurlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203469295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De 2 beginnende vaccinaties voor elke volwassene.
En zoals ik al vaak genoeg gezegd heb gaat dat natuurlijk niet op voor de personen die vanwege medische redenen geen vaccinatie mogen hebben.

En nee gaat helemaal niet om boosheid of wat dan ook.
Minder hard? Ik maak gewoon een vrij duidelijk punt, wat verder totaal niet hard is.

Nederland wordt al een hele tijd in zijn greep gehouden omdat een hele kleine groep zich vast wil houden aan principes die nergens op slaan en met goede informatie en de feiten heel makkelijk onderuit te halen zijn.
Dat laten ze blijkbaar niet toe, dus moet je wel met harde maatregelen komen.

En dat gedoe hier op COR ook altijd. Zodra je niet met de algehele strekking eens bent ben je direct een trol?
Echt iedereen met gezond verstand kan toch inzien dat Nederland altijd super soft is geweest qua maatregelen. Kijk letterlijk naar alle maatregelen van lockdowns die alle andere landen ingesteld hebben. En dan gaan mensen hier op COR lopen janken terwijl we altijd zo ontzettend veel mochten.

Het wordt gewoon eens tijd om door te pakken door het kabinet, ipv altijd dat softe gedoe om die paar wappies tevreden te houden.
Dat is de enige manier om verder te gaan.

Nou worden de mensen die wel gezond verstand gebruiken en zich wel netjes gedragen elke keer nog weer harder aangepakt.
Terwijl de mafketels die alle regels aan de laars lappen rustig hun gang kunnen gaan.
Ben het wel een beetje met je eens. Het ging al fout toen ze zeiden dat er nooit een vaccinatiedwang zou komen. Sindsdien is het polderen, polderen, polderen.

Vaccineren helpt tegen zkhs opnames. Had je het verplicht dan hadden wellicht helemaal niet meer in lockdown gemoeten. Maar goed, als iedereen een gezond BMI had gehad wellicht ook niet.

Blijft een lastige discussie, maar die halfbakken beleid en geen echte beslissing durven nemen heeft wel heel weinig rendement.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:31:38 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203469315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
We zouden toch met het virus leren leven?
Ja precies :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:32:58 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203469325
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Helaas is onze regering wel zo dom om deze fout te maken ja. Ik kijk vast uit naar een huisje in Denemarken ...
Waar is @cempexo als je hem nodig hebt
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_203469367
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je zou liever die ene positieve test zijn, natuurlijk!
Dan moet het wel op tv bekend gemaakt worden met een briefje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')