SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het kabinet vraagt: hoe nu. Het OMT onderzoekt dat en stelt scenario's voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je kan allerlei stukjes van een definitie roepen om je gelijk te willen zien, wat niet wegneemt dat het OMT niet onafhankelijk en ondergeschikt is aan de Regering die advies vraagt over die inderdaad maatregelen en hoe de uitbraak te bestrijden.
Het OMT gaat niet over of er een uitbraak is noch welke wat daarin nuttig is. Het voorbeeld van de advocaat is een mooie analogie. Als ik voor de rechter wordt gedaagd omdat ik mijn vrouw heb mishandeld moet mijn advocaat zich niet bemoeien dat ik dat heb gedaan maar zorgen dat ik buiten schot blijf.
We kennen een veel te hoge eigendunk en onafhankelijkheid(swaarde) toe aan het OMT dat hier niets meer is dan deel uitmakend van onze Regering.
Je advocaatvergelijking gaat niet op in dit geval.
Dat "sommige" OMT leden publiciteitsgeil zijn is helaas een gegeven.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik wens je veel succes om je onder te gaan dompelen in die wereld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voorleggen kan hier:
Waar kunt u een Wob-verzoek indienen?
Voor een voortvarende behandeling van Wob-verzoeken wordt geadviseerd het Wob-verzoek rechtstreeks te richten aan de Wob-eenheid van het ministerie van VWS. De contactgegevens zijn:
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
t.a.v. Wob-eenheid, directie Wetgeving en Juridische Zaken
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag
Fax: 070 340 59 84
Het formuleren is de uitdaging.
Niet alleen in het formuleren maar ook het inmense geduld om te wachten op antwoord dat als het Wob verzoek eenmaal is gehonoreerd, dan ook enige nut als waarde heeft.
Zoiets als gelijk hebben is één, dat krijgen is twee en er iets aan hebben is drie. Formeel ziet het protocol en procedure, er gelikt uit; helaas heeft het in de praktijk doorgaans geen enekele waarde omdat iets inmiddels al heeft plaatsgevonden.
Zo ook met voorspellende modellen, als je het al lukt om later het geheim boven water te krijgen; hebt je er nu niets aan om aan te tonen dat het model van Maart 2021 onjuist bleek. Verder kun je NIET aantonen dat het model van Maart 2022 daarom dan ook fout zou zijn. Het is als ter discussie stellen van de Horoscoop dat wmb ook zinloze tijdsbesteding is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Gaat leuk worden in m'n supermarktje zo. Heb zelf nu nog anderhalve week vrij.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)xpert-uri-rosenthal/
Moeten we de quarantaine gaan opheffen of inkorten? Over 2 weken zit 20% van de beroepsbevolking thuis, dat is niet houdbaar.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Omdat in dat soort programma's altijd dezelfde mensen worden uitgenodigd. Wees blij dar het Gommers nog is voor hetzelfde geld geeft Linda de Mol haar mening daar zit je helemaal niet op te wachten BN'ers die de krant hebben gelezen en dan over het betreffende onderwerp gaan zitten wauwelen.![]()
Italiaanse methode. Nauwe contacten die gevaccineerd zijn FFP2 mondkapje op en gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja precies, daarom zeg ik ook dat die quarantaineregels veel meer kwaad dan goed doen. Maar wat is dan de meest logische optie volgens jou?. Quarantaineregels voor nauwe contacten versoepelen zoals in België? Zal onder de streep niet heel veel gaan uitmaken denk ik? Besmette mensen dan maar(desnoods met extra bescherming) maar gewoon naar hun werk laten gaan?
Volgende stap zou kunnen zijn om dat ook te laten gelden voor cruciale beroepers die niet gevaccineerd zijn of zelfs positief getest, die laatste groep alleen in functies zonder uitgebreid contact (machinist bijvoorbeeld).zie email 27 oktober![]()
Goftedomme, daar gaan de etentjes in Kleefquote:Duitsland voert een zogenoemd 2G-plusbeleid in voor restaurants en cafés. Dit houdt in dat alle bezoekers zowel gevaccineerd moeten zijn als een negatieve coronatest moeten kunnen tonen. Alleen voor mensen die een boosterprik hebben gehad geldt geen testverplichting. Bondskanselier Olaf Scholz en de leiders van de deelstaten hebben dit vandaag officieel aangekondigd. Duitse media meldden gisteravond al dat dit besluit eraan zat te komen.
WanbeleidVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ff boostertje halen jongen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Goftedomme, daar gaan de etentjes in Kleef
Wanbeleidzie email 27 oktober![]()
Wel met booster, dat scheelt voor mij. Wij wilden inderdaad binnenkort ook weer eens naar Kleef/Emmerich, die kant op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanbeleid
Maar het wordt steeds gekker met al die hoepels![]()
![]()
Misschien kan de QR ervoor gebruikt worden, zodat je alleen positief geteste mensen bij elkaar toelaat. Waarom ook niet toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja precies, daarom zeg ik ook dat die quarantaineregels veel meer kwaad dan goed doen. Maar wat is dan de meest logische optie volgens jou? Quarantaineregels voor nauwe contacten versoepelen zoals in België? Zal onder de streep niet heel veel gaan uitmaken denk ik. Besmette mensen dan maar(desnoods met extra bescherming) maar gewoon naar hun werk laten gaan lijkt me inmiddels wel een optie die je serieus moet gaan overwegen.![]()
Meh, wacht nog anderhalve maand. Dan heb ik de zomer bijna helemaal gedektquote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hugo zat gisteren met Johan Derksen bij Op1, nou toen derksen het opnam voor Hugo glunderde hij helemaal. ook vond Hugo FvD ondemocratisch vanwege verspreiding fakenews.
Dat Hugo niet aan WOB doet en rapporten achterhoudt kwam niet ter sprake, lang leve de staatstelevisie!![]()
Vorige week daar in de dierentuin geweest, maar naast de ingang stond gewoon een test locatie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanbeleid
Dat is dan het enige voordeel.
(En wat ik begreep zijn recent geboosterde uitgesloten van een test?)![]()
Als het goed is staat er dit jaar een parlementaire enquêtecommissie op stapel om e.e.a. te evalueren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:44 schreef THEFXR het volgende:
Hugo zat gisteren met Johan Derksen bij Op1, nou toen derksen het opnam voor Hugo glunderde hij helemaal. ook vond Hugo FvD ondemocratisch vanwege verspreiding fakenews.
Dat Hugo niet aan WOB doet en rapporten achterhoudt kwam niet ter sprake, lang leve de staatstelevisie!https://www.parlement.com(...)stemt_unaniem_in_metquote:Er komt een parlementaire enquête over de aanpak van de coronapandemie. Een motie hiertoe werd gisteren ingediend door eerste ondertekenaar Aukje de Vries (VVD) en vandaag unaniem aangenomen in de Tweede Kamer. Wanneer de enquête uitgevoerd zal worden is nog niet bekend, maar de bedoeling is dat het onderzoek vanaf medio 2022 plaatsvindt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Met niet zoveel woorden zei hij eigenlijk ook wel dat hij dat controleren van de Kamer helemaal niks vindt. Ontzettende engnek die HdJ.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:44 schreef THEFXR het volgende:
Dat Hugo niet aan WOB doet en rapporten achterhoudt kwam niet ter sprake, lang leve de staatstelevisie!![]()
Daar heb ik het inderdaad van echt tenenkrommend die lui. Altijd hun eigen riedeltje maar bellen zodat ze elkaar factuurtjes kunnen sturen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
En als je dan positief test, komt er dan meteen een busje voorrijden waar je in geduwd wordt en afgevoerd wordt?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vorige week daar in de dierentuin geweest, maar naast de ingang stond gewoon een test locatie.
Dat is dan het enige voordeel.
(En wat ik begreep zijn recent geboosterde uitgesloten van een test?)![]()
vandaag nog zelfs onder de 35K zelfs met achterstallige meldingen, dat is toch gewoon laag ivm omikron.
de rest van de cijfers dalen als een baksteen, hoe ver moet het nog dalen voordat er versoepeld wordt?![]()
Ach, Peterrrr heeft er goed geld door achter kunnen latenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daar heb ik het inderdaad van echt tenenkrommend die lui. Altijd hun eigen riedeltje maar bellen zodat ze elkaar factuurtjes kunnen sturen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Een trein richting het oosten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als je dan positief test, komt er dan meteen een busje voorrijden waar je in geduwd wordt en afgevoerd wordt?
Je kreeg je vrijheid terug na vrijwilligers werk![]()
Nee daar hebben ze nog steeds een goed sporennetwerk voorquote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als je dan positief test, komt er dan meteen een busje voorrijden waar je in geduwd wordt en afgevoerd wordt?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik denk dat we een verschillend beeld hebben wat onhankelijk(heid) is en wie de vraag mag stellen om die te beantwoorden. Het OMT onderzoekt hier alleen datgene dat haar gevraagd word.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het kabinet vraagt: hoe nu. Het OMT onderzoekt dat en stelt scenario's voor.
Je advocaatvergelijking gaat niet op in dit geval.
Dat "sommige" OMT leden publiciteitsgeil zijn is helaas een gegeven.
Dat leden daaruit een machtspositie halen is dan ook verwerpelijk.
Dat jij een ik een andere nuance ervaren omdat ik de functie bekijk en niet wijze waarop, laat staan wie.
Ik heb een grote pesthekel aan mijn geweldige huisarts die zijn werk prima doet. Idem voor mijn advocaat, een opportunistische oplichter eerste klas maar wel eentje die als de allerbeste heel goed zorgt dat ik niet aansprakelijk ben indien er aansprakelijkheid ontstaat.
Het OMT is geen instituut zoals het OM, Ombudsman of Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Het OMT is geen verantwoording schuldig noch doet dat aan bv de Tweede Kamer of anderen.
Het OMT is alleen veranrtwoording schuldig aan de Regering en bestuurt dat inmiddels door uitspraken te doen in bv talkshows en ander media."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
ook dat nog, ja, dat ie naar een dictatuur verhuist ofzo...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met niet zoveel woorden zei hij eigenlijk ook wel dat hij dat controleren van de Kamer helemaal niks vindt. Ontzettende engnek die HdJ.![]()
Ik heb er wat snippers van gezien en tenenkrommend hoe de presentatoren balanceerden om het voor de minister als persoon 'gezellig' te houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:44 schreef THEFXR het volgende:
Dat Hugo niet aan WOB doet en rapporten achterhoudt kwam niet ter sprake, lang leve de staatstelevisie!"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
![]()
Dit is ook een prachtig verhaal trouwens. Een grensgebied dat dwars door een stadion heen loopt
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nog voldoende tijd dus om overgebleven bewijsmateriaal door de versnipperaar te halen dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het goed is staat er dit jaar een parlementaire enquêtecommissie op stapel om e.e.a. te evalueren.
[..]
https://www.parlement.com(...)stemt_unaniem_in_met
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan"
/BNWwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Compleet mee eens.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat we een verschillend beeld hebben wat onhankelijk(heid) is en wie de vraag mag stellen om die te beantwoorden. Het OMT onderzoekt hier alleen datgene dat haar gevraagd word.
Dat leden daaruit een machtspositie halen is dan ook verwerpelijk.
Dat jij een ik een andere nuance ervaren omdat ik de functie bekijk en niet wijze waarop, laat staan wie.
Ik heb een grote pesthekel aan mijn geweldige huisarts die zijn werk prima doet. Idem voor mijn advocaat, een opportunistische oplichter eerste klas maar wel eentje die als de allerbeste heel goed zorgt dat ik niet aansprakelijk ben indien er aansprakelijkheid ontstaat.
Het OMT is geen instituut zoals het OM, Ombudsman of Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Het OMT is geen verantwoording schuldig noch doet dat aan bv de Tweede Kamer of anderen.
Het OMT is alleen veranrtwoording schuldig aan de Regering en bestuurt dat inmiddels door uitspraken te doen in bv talkshows en ander media.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik zie die Hans van Tellingen (helaas) constant in mijn timeline voorbij komen. Wat is dat eigenlijk voor opruier?quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Er zullen vooraf wel afspraken zijn gemaakt. Als er (echt) kritische vragen zouden worden gesteld, dan gaat die clown daar niet zitten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb er wat snippers van gezien en tenenkrommend hoe de presentatoren balanceerden om het voor de minister als persoon 'gezellig' te houden.![]()
Die zit onder andere in het bestuur van Belang van Nederland. Je weet wel, dat partijtje van Wybren van Haga.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie die Hans van Tellingen (helaas) constant in mijn timeline voorbij komen. Wat is dat eigenlijk voor opruier?![]()
Wij zijn vanmiddag in Duitsland geweest om te shoppen. FFP2 mondkapjes op, mensen met een ander mondkapje werden daar ook echt op aangesproken, maar verder business as usualquote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:21 schreef quirina het volgende:
Morgen lekker shoppen en naar de kapper in België 🇧🇪
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Die ken ik van de BPOC2000. Je weet wel. Dat verdienmodel van de familie kuit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie die Hans van Tellingen (helaas) constant in mijn timeline voorbij komen. Wat is dat eigenlijk voor opruier?
Hij deed iets met marketing en onderzoek van winkelverhuur. Die man is al jaren boos. Omdat ie inkomsten misloopt.
Inmiddels tegen alles, volgens mij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De maatregel FFP2 / mondkapjes op straat moet echt zo snel mogelijk verwoest worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn vanmiddag in Duitsland geweest om te shoppen. FFP2 mondkapjes op, mensen met een ander mondkapje werden daar ook echt op aangesproken, maar verder business as usualwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ga ook echt geen extra mondkapjes meer aanschaffen nu, het is echt wel mooi geweest. Gelukkig doen ze in Nordrhein-Westfalen minder moeilijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De maatregel FFP2 / mondkapjes op straat moet echt zo snel mogelijk verwoest worden.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die zit onder andere in het bestuur van Belang van Nederland. Je weet wel, dat partijtje van Wybren van Haga.Dat verklaart een hoop. Vermoeiend figuur inderdaad, ga zijn account maar even mutenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Die ken ik van de BPOC2000. Je weet wel. Dat verdienmodel van de familie kuit.
Hij deed iets met marketing en onderzoek van winkelverhuur. Die man is al jaren boos. Omdat ie inkomsten misloopt.
Inmiddels tegen alles, volgens mij.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Peter deed nog iets nuttigsquote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, Peterrrr heeft er goed geld door achter kunnen latenOp woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Hoe vaak ik me niet dood heb geërgerd aan die man als hij weer eens in de zoveelste talkshow betweterig met een vervelend toontje en bijpassend ego aan het bij schnabbelen was.quote:
Maar zodra het over zijn echte werk ging was het een held en deed hij hele goede dingen.
Maar Eva Jinek die aan Ali B gaat vragen hoe we met deze crisis om moeten gaan...
Dan kan je die zooi beter skippen.![]()
Te belachelijk voor woorden dat het kabinet kan bepalen wanneer ik naar de kapper mag. Dictators!Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Naar de kapper of aan een kopje thee?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:58 schreef halfway het volgende:
Te belachelijk voor woorden dat het kabinet kan bepalen wanneer ik naar de kapper mag. Dictators!
Het virus reist met u mee
Aan het Vlaams speciaalbier?
Neemt het virus mee naar hierOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan gaan we weer naar andere cijfers kijken om het heel erg te laten lijken. Net als er eerst naar ziekenhuisbezetting werd gekeken, en nu opeens de vele besmettingen weer héél belangrijk worden gemaakt. Tenenkrommend is het, niet gek dat er geen enkel draagvlak meer is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:48 schreef THEFXR het volgende:
vandaag nog zelfs onder de 35K zelfs met achterstallige meldingen, dat is toch gewoon laag ivm omikron.
de rest van de cijfers dalen als een baksteen, hoe ver moet het nog dalen voordat er versoepeld wordt?![]()
Ze zitten daar ook te klooien met de testcapaciteit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:58 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Stilletjes lijkt het erop dat het plafond is bereikt in het VK .... .....![]()
Dit gaat over het ziekenhuisquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zitten daar ook te klooien met de testcapaciteit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mag dan op de tribunes welke in Engeland liggen wél publiek?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:57 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook een prachtig verhaal trouwens. Een grensgebied dat dwars door een stadion heen loopt
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als het op dit niveau doorgaat zitten ze het totaal aantal patiënten in het ziekenhuis al weer snel boven de eerste golf, weinig is het dus zeker niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:58 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Stilletjes lijkt het erop dat het plafond is bereikt in het VK .... .....![]()
Hoezo naar heel andere cijfers? Het is altijd een wisselwerking tussen besmettingen en opnames geweest lijkt me. En het is toch ook nieuws dat er dagrecord na dagrecord wordt gebroken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan gaan we weer naar andere cijfers kijken om het heel erg te laten lijken. Net als er eerst naar ziekenhuisbezetting werd gekeken, en nu opeens de vele besmettingen weer héél belangrijk worden gemaakt. Tenenkrommend is het, niet gek dat er geen enkel draagvlak meer is.![]()
Ernst wilt ff lekker kunnen sportenquote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Sporten is alleen noodzakelijk voor hele belangrijke mensen! Hij doet een Wopketje.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Haha, je verzint het niet.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Waar was dat? In Kreis Viersen kom je winkels gewoon binnen met die wegwerpmaskers die bijv. de tandarts ook draagt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn vanmiddag in Duitsland geweest om te shoppen. FFP2 mondkapjes op, mensen met een ander mondkapje werden daar ook echt op aangesproken, maar verder business as usual“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ben benieuwd met welke uitleg hij gaat komen. Een puur formalistische waarom dit zou mogen (niet uit te sluiten dat het wel legaal is, namelijk), nu al een 'sorry dit was niet handig' of gewoon helemaal negeren.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En een Ferdjequote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:20 schreef popje het volgende:
[..]
Sporten is alleen noodzakelijk voor hele belangrijke mensen! Hij doet een Wopketje.![]()
Niedersachsen (NOH)quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar was dat? In Kreis Viersen kom je winkels gewoon binnen met die wegwerpmaskers die bijv. de tandarts ook draagt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
"Het ziekenhuis vindt het belangrijk om het eigen personeel fit te houden’’, legt ze uit." ,Sport houdt het personeel fit en het geeft ze een uitlaatklep.’’ Tja, je zou zo denken dat dat voor iedereen geldt.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ah het stront gooien is weer begonnen, laten we blij zijn van Hugo af te zijn en deze man eerst eens een kans geven.quote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Serieus?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar Eva Jinek die aan Ali B gaat vragen hoe we met deze crisis om moeten gaan...
Dan kan je die zooi beter skippen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Frankrijk is een beetje de weg kwijt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
Frankrijk is ook weer goed bezig
[ twitter ]
+300000![]()
Heeft een onderzoeksbureau voor winkelcentra, prentendeert al jaren dat online retailing een verloren business is en dat “stenen winkels winnen”. Eigenlijk een verkapte lobbyist dus voor de ouderwetse retail en groot fan van o.a. de Actionquote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie die Hans van Tellingen (helaas) constant in mijn timeline voorbij komen. Wat is dat eigenlijk voor opruier?![]()
En de labs zijn de lachende derde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
+300000
300K x 60 eurotjes
Kassa.
En dat per dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
“De sportschool in het Erasmus is alleen toegankelijk voor medewerkers en daarom is het gewoon een meetingruimte met loopbanden en gewichten”quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben benieuwd met welke uitleg hij gaat komen. Een puur formalistische waarom dit zou mogen (niet uit te sluiten dat het wel legaal is, namelijk), nu al een 'sorry dit was niet handig' of gewoon helemaal negeren.![]()
Blijkbaar liggen de kantoren van het stadion in Engeland en het veld en tribunes in Wales. Dus neequote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mag dan op de tribunes welke in Engeland liggen wél publiek?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Tijd voor tien mondmaskers over elkaar en twaalf boosters.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
+300000![]()
Was de Eiffeltoren STUK.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
+300000![]()
Gelijk heeft die.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:23 schreef josja het volgende:
"Het ziekenhuis vindt het belangrijk om het eigen personeel fit te houden’’, legt ze uit." ,Sport houdt het personeel fit en het geeft ze een uitlaatklep.’’ Tja, je zou zo denken dat dat voor iedereen geldt.
Nu nog even doortrekken naar de samenleving.Go hard or go home![]()
Dat zou een groot pluspunt zijn voor hem ja. Heel hypocriet heb ik vandaag ook gewoon getraind in de gym; moet er toch komen werken, kan ik net zo goed even trainen. Mag vast ook niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Gelijk heeft die.
Nu nog even doortrekken naar de samenleving.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Nou opzich doet het Erasmus niets fout, want ze maken gebruik van een uitzondering. Maar die reactie van het ziekenhuis is wel weerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:33 schreef Scrummie het volgende:
Kuipersgod, nog niet eens op het bordes en hij laat al zien waarom hij uitermate geschikt is
Voor de rest van de samenleving is fit blijven niet nodigquote:Het ziekenhuis vindt het belangrijk om het eigen personeel fit te houden’’, legt ze uit." ,Sport houdt het personeel fit en het geeft ze een uitlaatklep.![]()
De formalistische uitleg dus. Goed verhaal. Eens kijken of Kuipers bij de eerstvolgende persconferentie boos durft te worden op de burgers die de regels in hun voordeel uitleggen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat een randdebiel.quote:
Hij wil het personeel fit houden tuurlijk.
Maar de rest van de Nederland kan wegkwijnen in ellende.
Perfecte opvolger voor Hugo, net zo waardeloos.![]()
Laat zien dat hij prima bij het zootje ongeregeld pastquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:33 schreef Scrummie het volgende:
Kuipersgod, nog niet eens op het bordes en hij laat al zien waarom hij uitermate geschikt is~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
All animals are equal, but some animals are more equal than others.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:23 schreef josja het volgende:
"Het ziekenhuis vindt het belangrijk om het eigen personeel fit te houden’’, legt ze uit." ,Sport houdt het personeel fit en het geeft ze een uitlaatklep.’’ Tja, je zou zo denken dat dat voor iedereen geldt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Das 0.5% van de gehele Franse bevolkingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
+300000Het werkelijke aantal zal vast nog wel horen liggen, groepsimmuniteit incoming
![]()
![]()
(Of in ieder geval dat iedereen een bepaalde immuniteit heeft)
![]()
Netto is het maar +100 omdat de ligtijd zo kort is bij Omicron:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:15 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Als het op dit niveau doorgaat zitten ze het totaal aantal patiënten in het ziekenhuis al weer snel boven de eerste golf, weinig is het dus zeker niet.
https://data.spectator.co.uk/![]()
xEen veelvoud aangezien een substantieël percetage vast negatief test. (Volgens mij is het percentage positief in Nederland de laatste tijd tussen de 30-40%)quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En de labs zijn de lachende derde.
300K x 60 eurotjes
Kassa.
En dat per dag.![]()
Hoeveel uren is Hugo nu weg?
Misschien vindt Ernst dat wel voor de hele samenleving. Jullie hebben no chill.Go hard or go home![]()
Peppi en Kokki --> Ernst en Bobbiequote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:24 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat Ernst het hele Corona gebeuren een Boost kan geven.
Ernst, Rutte en de Rest![]()
Zo. Booster zit erin, 3e keer Pfizer. Ging verrassend soepel, meteen doorlopen en binnen 2 minuten geregeld. In Zeewolde trouwens.
We kunnen weer een paar maanden vooruit.![]()
Ja, dat punt probeerde ik te maken maar kwam niet over dusquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:39 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Laat zien dat hij prima bij het zootje ongeregeld past![]()
![]()
Oh, niet echt neequote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat punt probeerde ik te maken maar kwam niet over dus![]()
Graag gedaan dan maar
~FEYENOORD~
Tot eind april/begin meiquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Zo. Booster zit erin, 3e keer Pfizer. Ging verrassend soepel, meteen doorlopen en binnen 2 minuten geregeld. In Zeewolde trouwens.
![]()
Zeker. Over 4 maanden mag je op voor prik nummer 4.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Nieuw elan!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Gelijk heeft die.
Nu nog even doortrekken naar de samenleving.
Als hij sporten mogelijk maakt op zijn eerste persconferentie top,anders kan hij meteen weg.
Onbetrouwbare bestuurders hebben we al genoeg gehad.![]()
Ik kijk nu Op1 van gisteren terug, je hoort Hugo praten over zijn gezin en de invloed van zijn ministerschap voor zijn kinderen. Die kinderen worden verguisd en ze wilden niet dat hij door zou gaan als minister van VWS, maar als hij gevraagd was, was hij doorgegaan zegt hij.
Die arme kinderen...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Mensen die hun carrière boven het welzijn van hun kinderen plaatsen hadden er beter geen kunnen nemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:03 schreef popje het volgende:
Ik kijk nu Op1 van gisteren terug, je hoort Hugo praten over zijn gezin en de invloed van zijn ministerschap voor zijn kinderen. Die kinderen worden verguisd en ze wilden niet dat hij door zou gaan als minister van VWS, maar als hij gevraagd was, was hij doorgegaan zegt hij.
Die arme kinderen...De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:
![]()
Ik gewoon bij de BF vandaag. Fysio half uurtje daar, en dan daarna de rest van de sportschool tot je beschikking. Want ja. Je moet toch je fysiotherapie-oefeningen doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:34 schreef josja het volgende:
[..]
Dat zou een groot pluspunt zijn voor hem ja. Heel hypocriet heb ik vandaag ook gewoon getraind in de gym; moet er toch komen werken, kan ik net zo goed even trainen. Mag vast ook niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mensen die kinderen gaan belagen omdat het werk van hun vader ze niet bevalt moeten ze deporteren naar Spitsbergen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die hun carrière boven het welzijn van hun kinderen plaatsen hadden er beter geen kunnen nemen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik hoor in mijn omgeving (familie én werk) ook verrassend veel mensen voor de booster gaan, óók gezonde 40-minners. Anekdotisch, maar lijkt aardig overeen te komen met het gegeven dat 80-90% van degenen die al volledig gevaccineerd waren nu opnieuw de prikstraten opzoeken.![]()
Het FOK OMT begint daar niet aan. @Oliver23quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving (familie én werk) ook verrassend veel mensen voor de booster gaan, óók gezonde 40-minners. Anekdotisch, maar lijkt aardig overeen te komen met het gegeven dat 80-90% van degenen die al volledig gevaccineerd waren nu opnieuw de prikstraten opzoeken.![]()
Grappig dat je dat verrassend noemt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Spitsbergen is erg mooi om een tijdje te vertoeven, daar betalen mensen goud geld voorquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen die kinderen gaan belagen omdat het werk van hun vader ze niet bevalt moeten ze deporteren naar Spitsbergen.![]()
Echt wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het FOK OMT begint daar niet aan. @:oliver23"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb de booster gehaald, maar word nu door iemand met wie ik date als een schaap weggezet en als iemand die niet 'wakker' is en hij wil liever geen 'niet wakkere' mensen daten. Hij noemt me volgzaam en naief, en niet bewust van de fuik waarin ik wandel die ervoor zorgt dat ik me elke 3 maanden moet laten prikken om 'gezond te zijn'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving (familie én werk) ook verrassend veel mensen voor de booster gaan, óók gezonde 40-minners. Anekdotisch, maar lijkt aardig overeen te komen met het gegeven dat 80-90% van degenen die al volledig gevaccineerd waren nu opnieuw de prikstraten opzoeken.
Ik hoop dat deze jongen ongelijk krijgt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vrouwen met korte rokjes moeten niet klagen als ze verkracht worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die hun carrière boven het welzijn van hun kinderen plaatsen hadden er beter geen kunnen nemen.
Wtf is dit voor kansloz victim blaming man. Lees je überhaupt wel eens wat je schrijft.
En waarom blijft zo'n bericht wel staan @chratnix @chratnox![]()
Dit post je maar in het FB topic, niet hier.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En waarom blijft zo'n bericht wel staan @:chratnixWhat can change the nature of a man?![]()
Ja maar dit is wel de laatste hoor zeggen ze dan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving (familie én werk) ook verrassend veel mensen voor de booster gaan, óók gezonde 40-minners. Anekdotisch, maar lijkt aardig overeen te komen met het gegeven dat 80-90% van degenen die al volledig gevaccineerd waren nu opnieuw de prikstraten opzoeken.
Die staan over 4 maanden gewoon weer in de rij voor de volgende prik en hun groene vinkje.![]()
Deze date krijgt geen vervolg neem ik aan?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb de booster gehaald, maar word nu door iemand met wie ik date als een schaap weggezet en als iemand die niet 'wakker' is en hij wil liever geen 'niet wakkere' mensen daten. Hij noemt me volgzaam en naief, en niet bewust van de fuik waarin ik wandel die ervoor zorgt dat ik me elke 3 maanden moet laten prikken om 'gezond te zijn'.
Ik hoop dat deze jongen ongelijk krijgt.![]()
80-90% betekent bij een vaccinatiegraad van 85% dat slechts tussen de 68% en 77% geboosterd is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik denk overigens dat ze dat niet gaan halen. Mijn positieve coronabesmetting van 6 december is vooralsnog een jaar geldig. Dat geldt natuurlijk voor een hele hoop meer mensen.![]()
Deze jongen is je tijd niet waard.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb de booster gehaald, maar word nu door iemand met wie ik date als een schaap weggezet en als iemand die niet 'wakker' is en hij wil liever geen 'niet wakkere' mensen daten. Hij noemt me volgzaam en naief, en niet bewust van de fuik waarin ik wandel die ervoor zorgt dat ik me elke 3 maanden moet laten prikken om 'gezond te zijn'.
Ik hoop dat deze jongen ongelijk krijgt.![]()
Nee wat denk je zelf?? Hahahaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze date krijgt geen vervolg neem ik aan?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wat heb je aan zo'n date die niet alles op alles zet om je zo snel mogelijk geprikt te krijgenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze jongen ongelijk krijgt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik zou hem om een Rituals pakketje vragen en dan ghosten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze jongen ongelijk krijgt.What can change the nature of a man?![]()
Die jongen noemen ze een wappie, maar wappies hebben de afgelopen anderhalf jaar té vaak gelijk gehad om het als geheel onzin af te doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor de zomer nog een nieuwe booster mag nemen…![]()
Goed. Hij kan nu al de tyfus gaan genieten.quote:
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Misschien dat het vooruitzicht op een aflopende geldigheid van QR-codes in binnen en/of buitenland veel mensen opnieuw naar de prikstraten doen begeven? Vandaag kwam tenslotte het nieuws binnen dat Duitsland voor wat betreft horeca gaat voor een 2G+ model, waarbij degenen met een booster voordelen kennen. De gezondheidsvoordelen lijken voor hen in een jongere (zeg maar pakweg onder 40-45 jaar) vrijwel nihil.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Grappig dat je dat verrassend noemt.
Overigens respecteer ik ieders keuze en zie een ongevaccineerde niet per definitie als een doorgedraaide Wappie en iemand die per direct een booster haalt niet als een overheidsschaap.![]()
Pardon? Dat is toch geen vergelijk?!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vrouwen met korte rokjes moeten niet klagen als ze verkracht worden.
Wtf is dit voor kansloz victim blaming man. Lees je überhaupt wel eens wat je schrijft.
En waarom blijft zo'n bericht wel staan @chratnix @:chratnox
Natuurlijk moeten vrouwen met korte rokjes niet verkracht worden. En natuurlijk is het verwerpelijk dat mensen uitlatingen tegen kinderen van Hugo doen.
Dat keur ik niet goed en daarom gaf ik janneke's bericht ook een like.
Ik stel louter dat mensen die hun carrière boven het welzijn van hun kinderen plaatsen er beter geen hadden kunnen nemen. Me dunkt dat daar niets mis mee is.
Geen idee waarom je xo reageert. Misschien dat je zelf zo een lul bent die altijd maar werken werken werken is en je vrouw thuis laat verrekken met de kinderen. Als dat zo is dan vind ik jou niet kies. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hoe strikt wordt in Niedersachsen dit gehandhaaft? https://duitslandinstituu(...)sen-voert-2g-plus-in. Ik wil morgen naar Leer, even over de grens met Nieuweschans, maar schrik hier wel van.
Nedersaksen voert 2G-plus in
Kort nieuws - 1 december 2021 - Auteur: Redactie Duitslandweb
In de Duitse deelstaat Nedersaksen geldt vanaf vandaag de 2G-plus-regel, wat inhoudt dat gevaccineerde en van corona genezen mensen alleen met een negatief testbewijs toegang krijgen.
Nedersaksen voert het 2G-plus-systeem in onder meer de horeca - waaronder ook hotels-, op kerstmarkten en bij binnenevenementen in. Ook om toegang te krijgen tot discotheken of contactberoepen zoals de kapper is een negatief testbewijs nodig. Net als bij de standaard 2G-regel krijgen niet-gevaccineerden geen toegang, ook niet met een negatieve test.
In de meeste binnenruimtes in Nedersaksen geldt ook de plicht om een FFP2-mondkapje te dragen, een gewoon medisch mondkapje volstaat niet. Kinderen jonger dan 6 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.![]()
Over een gigantische redflag gesproken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Damn.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zolang er in NL geen vooruitzicht is dat we ook echt wat leuks na die booster kunnen doen wacht ik ook nog even, ben ik gewoon eerlijk in.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Misschien dat het vooruitzicht op een aflopende geldigheid van QR-codes in binnen en/of buitenland veel mensen opnieuw naar de prikstraten doen begeven?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Bedoel je dat ik wel zou moeten daten, omdat jij niet voor prikken bent?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat heb je aan zo'n date die niet alles op alles zet om je zo snel mogelijk geprikt te krijgenHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Overigens respecteer ik ieders keuze en zie een ongevaccineerde niet per definitie als een doorgedraaide Wappie en iemand die per direct een booster haalt als een overheidsschaap.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zegt natuurlijk ook wat over popje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Over een gigantische redflag gesproken.
Damn.What can change the nature of a man?![]()
Gelukkig ben ik inmiddels met een ander leuk iemand aan het daten.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Heb de FFP2 maskers vandaag binnen gekregen, zolang ik mijn shag en bier daar kan kopen vind ik het wel prima allemaalquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:19 schreef Nia het volgende:
Hoe strikt wordt in Niedersachsen dit gehandhaaft? https://duitslandinstituu(...)sen-voert-2g-plus-in. Ik wil morgen naar Leer, even over de grens met Nieuweschans, maar schrik hier wel van.
In de Duitse deelstaat Nedersaksen geldt vanaf vandaag de 2G-plus-regel, wat inhoudt dat gevaccineerde en van corona genezen mensen alleen met een negatief testbewijs toegang krijgen.
Nedersaksen voert het 2G-plus-systeem in onder meer de horeca - waaronder ook hotels-, op kerstmarkten en bij binnenevenementen in. Ook om toegang te krijgen tot discotheken of contactberoepen zoals de kapper is een negatief testbewijs nodig. Net als bij de standaard 2G-regel krijgen niet-gevaccineerden geen toegang, ook niet met een negatieve test.
In de meeste binnenruimtes in Nedersaksen geldt ook de plicht om een FFP2-mondkapje te dragen, een gewoon medisch mondkapje volstaat niet. Kinderen jonger dan 6 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.~FEYENOORD~
Je laat er geen gras over groeien.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:22 schreef popje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik inmiddels met een ander leuk iemand aan het daten.![]()
Neehoor, ik heb twee weken geleden een date gehad met deze gast.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Jaja, flauwekul. Hugo's opmerking had helemaal niets te maken met het aantal uren en dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Pardon? Dat is toch geen vergelijk?!
Natuurlijk moeten vrouwen met korte rokjes niet verkracht worden. En natuurlijk is het verwerpelijk dat mensen uitlatingen tegen kinderen van Hugo doen.
Dat keur ik niet goed en daarom gaf ik janneke's bericht ook een like.
Ik stel louter dat mensen die hun carrière boven het welzijn van hun kinderen plaatsen er beter geen hadden kunnen nemen. Me dunkt dat daar niets mis mee is.
Geen idee waarom je xo reageert. Misschien dat je zelf zo een lul bent die altijd maar werken werken werken is en je vrouw thuis laat verrekken met de kinderen. Als dat zo is dan vind ik jou niet kies. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
En prima dat je er even een persoonlijke aanval op mij van maakt. Je zit er wel 100% naast.![]()
Net zei je wat anders.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:22 schreef popje het volgende:
[..]
Neehoor, ik heb twee weken geleden een date gehad met deze gast.
Wat is het nou?What can change the nature of a man?![]()
Hij bedoelt een andere manier van prikkenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:20 schreef popje het volgende:
[..]
Bedoel je dat ik wel zou moeten daten, omdat jij niet voor prikken bent?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hij bedoelt een andere manier van prikkenAl besproken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?![]()
Datingperikelen in COR. Volgens mij is dat weer iets nieuws voor dit topic.
VAN ALLE MARKTEN THUIS JAAAAAA warm bad![]()
Mooi. Popje krijgt wel een plopje binnenkort.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:22 schreef popje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik inmiddels met een ander leuk iemand aan het daten.![]()
We kunnen het ook weer over paarden gaan hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:24 schreef Scrummie het volgende:
Datingperikelen in COR. Volgens mij is dat weer iets nieuws voor dit topic.
VAN ALLE MARKTEN THUIS JAAAAAA warm badWhat can change the nature of a man?![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:25 schreef Coco het volgende:
[..]
We kunnen het ook weer over paarden gaan hebben.Hardop gelachen
~FEYENOORD~
Mijn god, dat is echt een hardcore wappiequote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar? Zie de reactie nadat ze het vroeg niet? Of gemod?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:18 schreef Gunner het volgende:
Terwijl die kerel elke week wel wil prikken.What can change the nature of a man?![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hij bedoelt een andere manier van prikkenEen keer in de drie maanden. Wanne homo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:25 schreef Coco het volgende:
[..]
We kunnen het ook weer over paarden gaan hebben.
@monkyyy![]()
Booster, negatieve test en FFP2 voor een kappersbezoek. Man man man.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:19 schreef Nia het volgende:
In de meeste binnenruimtes in Nedersaksen geldt ook de plicht om een FFP2-mondkapje te dragen, een gewoon medisch mondkapje volstaat niet. Kinderen jonger dan 6 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.- verwijderd door admin -![]()
Nou overdrijven is ook een vakquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn god, dat is echt een hardcore wappie![]()
Ik zei een jongen met wie ik date, ik heb dus een date met hem gehad.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Sowieso, dat soort discussies start je pas op als je iemand al een paar keer sufgeneukt hebt en er op uitgekeken bent. Voor die tijd laat je dit soort onderwerpen keurig rusten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn god, dat is echt een hardcore wappie![]()
Nah, ik schakel naar VI.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:25 schreef Coco het volgende:
[..]
We kunnen het ook weer over paarden gaan hebben.![]()
Goede post.quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Volgens mij is alleen een booster voldoende.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:27 schreef groenen het volgende:
[..]
Booster, negatieve test en FFP2 voor een kappersbezoek. Man man man.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik had ook een keer een date met een wappie toen ze tijdelijk stopten met astrazeneca en daar hadden we een discussie over, zij werd zo woest dat ze naar huis is gegaan tijdens de avond klokSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Date is een lastig woord. Kan zowel voltooid als onvoltooid zijn. Ik snap de verwarring. Voor de volgende keer : een jongen die ik heb gedate maar nu een grafhekel aan heb.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zei een jongen met wie ik date, ik heb dus een date met hem gehad.![]()
Dat is niet hoe de Nederlandse taal werkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zei een jongen met wie ik date, ik heb dus een date met hem gehad.What can change the nature of a man?![]()
rustig aan tijgerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sowieso, dat soort discussies start je pas op als je iemand al een paar keer sufgeneukt hebt en er op uitgekeken bent. Voor die tijd laat je dit soort onderwerpen keurig rusten.![]()
Klinkt als een match made in heaven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze jongen ongelijk krijgt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Date is dan ook geen Nederlands woord.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:30 schreef Coco het volgende:
[..]
Dat is niet hoe de Nederlandse taal werkt.
Tegenwoordige tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Verleden tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Wij hebben gedate
Dus als popje in het verleden eenmalig heeft gedate met deze wappie, dan klopt haar zin als ze stelt dat het enige tijd geleden was.
Graag gedaan.![]()
Dit kan echt nietquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Date is dan ook geen Nederlands woord.
Tegenwoordige tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Verleden tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Wij hebben gedate
Dus als popje in het verleden eenmalig heeft gedate met deze wappie, dan klopt haar zin als ze stelt dat het enige tijd geleden was.
Graag gedaan.
What can change the nature of a man?![]()
Kan gebeuren, op naar VI!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Excuus. Het is de Whisky.What can change the nature of a man?![]()
Zo vervoeg je het werkwoord daten dus niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegenwoordige tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Verleden tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Wij hebben gedate
Graag gedaan.![]()
Shit. Hoe dan in het Nederlands?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:41 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Zo vervoeg je het werkwoord daten dus niet.![]()
je Google is stuk?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Shit. Hoe dan in het Nederlands?
https://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/daten![]()
Dit doet niemand zo gekkie. Die van mij is veel gangbaarder. Dit is universitair theoretisch Nerderlands voor groeneboekjes neukers.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:44 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
je Google is stuk?
https://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/daten![]()
https://edition.cnn.com/t(...)scli-intl/index.html125 Van de 179 mensen tijdens een vlucht positief.... En nu is de snotneuzen politie naar ze opzoekquote:Indian police hunt Covid-positive air passengers who escaped on way to quarantine
(CNN) — At least 10 passengers have escaped from an airport in the northern Indian city of Amritsar after testing positive for Covid-19, according to Ruhee Dugg, a senior district official.
The passengers arrived aboard an international chartered flight from Italy to India on Thursday, and 125 people tested positive on arrival, Dugg told CNN on Friday.
After arriving from Rome on Thursday morning, the passengers were tested for coronavirus, in accordance with India's Covid-19 entry rules.
V.K. Seth, director of Amritsar airport, told CNN that 160 passengers were tested, while 19 were exempted because they were under five years of age.![]()
![]()
![]()
Is het met behulp van kwantummechanica niet mogelijk om mensen tijdens een test te marken, zodat ze nadat de positieve testuitslag bekend is direct licht gaan geven zodat iedereen kan zien dat deze mensen neergeschoten mogen worden in quarantaine horen te zitten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:57 schreef Anton91 het volgende:
https://edition.cnn.com/t(...)scli-intl/index.html
[..]
125 Van de 179 mensen tijdens een vlucht positief.... En nu is de snotneuzen politie naar ze opzoek![]()
![]()
Dit kan inderdaad echt niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegenwoordige tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Verleden tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Wij hebben gedate
Graag gedaan.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Klopt wel. Ik maakte de uitspraak niet duidelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit kan inderdaad echt niet.
Tegenwoordige tijd
Ik date
Hij date
Wij daten
Verleden tijd
Ik datè
Hij datè
Wij datèn
Wij hebben gedate
In de verleden tijd spreek je het meer uit als 'datuh'
Ik hoop dat het nu duidelijk is voor de minder intelligente mensen hier.![]()
Vieze Jack, ik zeg het jequote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er trouwens bar slecht uit.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zo zie je er uit als je al anderhalf jaar de ballen uit je broek werkt en daar hoon, spot, beledigingen en bedreigingen aan het adres van je gezin voor terug krijgt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er trouwens bar slecht uit.![]()
Ik zie er zo uit als ik 3 keer uit m'n bed moet snachts voor m'n spugende kindquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo zie je er uit als je al anderhalf jaar de ballen uit je broek werkt en daar hoon, spot, beledigingen en bedreigingen aan het adres van je gezin voor terug krijgt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
niemand dwingt hem. Keuzes hebben consequentiesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo zie je er uit als je al anderhalf jaar de ballen uit je broek werkt en daar hoon, spot, beledigingen en bedreigingen aan het adres van je gezin voor terug krijgt.![]()
Geldt dat ook voor ongevaccineerden?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:26 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
niemand dwingt hem. Keuzes hebben consequentiesOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Doe normaal gast. Bedreigingen aan zijn gezin en dagelijkse incidenten bij zijn huis horen echt niet bij zijn functieomschrijving.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:26 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
niemand dwingt hem. Keuzes hebben consequenties"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ja zo werkt het tegenwoordig tochquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor ongevaccineerden?![]()
Klopt. Dat geldt voor alles. Zo heeft niet vaccineren ook consequenties.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:26 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
niemand dwingt hem. Keuzes hebben consequenties![]()
Mooi, hoef je dus niet meer te zeuren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:30 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
ja zo werkt het tegenwoordig tochOmnibus in omnibus.
Vond het gisteravond bij op1 wel meevallen eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er trouwens bar slecht uit.Zonder wrijving geen glans![]()
ok boomerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi, hoef je dus niet meer te zeuren.![]()
Uiteraard eens, maar ik kijk er niet meer raar van op gezien de staat van de samenleving op dit moment.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe normaal gast. Bedreigingen aan zijn gezin en dagelijkse incidenten bij zijn huis horen echt niet bij zijn functieomschrijving.![]()
Zo kun je ieder slachtoffer wel de schuld geven van wat hem of haar overkomt. Dat is natuurlijk de boel omdraaien.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Uiteraard eens, maar ik kijk er niet meer raar van op gezien de staat van de samenleving op dit moment.![]()
succes weer zondagquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:34 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
aha, het 'keuzes hebben consequenties' mantra gaat in dit geval niet op? ok, bedanktOmnibus in omnibus.
Ik geef Hugo de Jonge nergens de schuld van hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo kun je ieder slachtoffer wel de schuld geven van wat hem of haar overkomt. Dat is natuurlijk de boel omdraaien.
Nouja, behalve zijn vele fouten de afgelopen 2 jaar dan. Maar dan zonder fakkels of dreigementen.![]()
Wat heeft de kwantummechanica hiermee te maken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is het met behulp van kwantummechanica niet mogelijk om mensen tijdens een test te marken, zodat ze nadat de positieve testuitslag bekend is direct licht gaan geven zodat iedereen kan zien dat deze mensen neergeschoten mogen worden in quarantaine horen te zitten.![]()
![]()
Communicerende deeltjes, je weet toch.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heeft de kwantummechanica hiermee te maken?![]()
![]()
Oh zo. Dan moeten we iets met de spin van verstrengelde deeltjesparen doen. Als dan de test (spin) van de ene positief is dat de spin van het andere deeltje op die persoon instantaan negatief wordt en daarmee een zwaailicht aanzet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Communicerende deeltjes, je weet toch.
Alleen nog een goede techneut vinden die het operationeel maakt.![]()
Dit moesten er meer doen. Oproep aan alle vrouwelijke FOKkers. Ben geen schaap, kleed je uit voor het goede doel!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:44 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)agram-tegen-lockdown![]()
Ik zie geen eenvoudigere methode om positieve mensen aan de schandpaal te nagelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh zo. Dan moeten we iets met de spin van verstrengelde deeltjesparen doen. Als dan de test (spin) van de ene positief is dat de spin van het andere deeltje op die persoon instantaan negatief wordt en daarmee een zwaailicht aanzet.
Alleen nog een goede techneut vinden die het operationeel maakt.![]()
Damn, wat een goede ideeën heb jij vandaag!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit moesten er meer doen. Oproep aan alle vrouwelijke FOKkers. Ben geen schaap, kleed je uit voor het goede doel!![]()
Een nagelwinkel essentieel vinden
Het is haar brood, medunkt dat ze het essentieel vindt.quote:Omnibus in omnibus.
Nee, dat is het niet. Dus dan mag het ook kapot.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Is dat de plek waar je als aankomend ouder de nagels voor je ongeboren kind uitzoekt? Want dan vind ik het wel belangrijk om die open te houden.quote:![]()
Nageltjes met boter en kaas graag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is haar brood, medunkt dat ze het essentieel vindt.
Niet alle vrouwelijke FOK!ers...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit moesten er meer doen. Oproep aan alle vrouwelijke FOKkers. Ben geen schaap, kleed je uit voor het goede doel!![]()
![]()
Dat suggereerde ik niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dus dan mag het ook kapot.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik vind die nagels op mijn rug net voor het hoogtepunt toch wel geil hoor. Maar essentieel? Dat lijkt me wat overdreven.![]()
Ik ben ongetwijfeld ook wat verzuurd aangezien mijn werk net zo niet essentieel is
Ja, dan is alles essentieel. Overal werkt wel iemand. Het is ook een kwestie van harde keuzes maken. Dan maar een paar weken geen opplaknagels.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat maakt het dan uit of die branche essentieel is of niet?![]()
Een aantal van mijn opdrachten wel en dat is ronduit belachelijk. Betekent dat ik een paar uur per week naar kantoor mag. Dat is niet zo erg, maar ze verwachten ook van me dat ik kom en dat is super kut.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:51 schreef D_A het volgende:
Ik ben ongetwijfeld ook wat verzuurd aangezien mijn werk net zo niet essentieel is![]()
Volgens mij hebben we nooit echt harde keuzes gemaakt en altijd maar pleistertjes geplakt tegen een virus waar we het niet van gaan winnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dan is alles essentieel. Overal werkt wel iemand. Het is ook een kwestie van harde keuzes maken. Dan maar een paar weken geen opplaknagels.![]()
Alles waarmee je je geld verdient om je vaste lasten te betalen is dan ook essentieel... zo werkt dat hier. Daar horen ook nagelstylisten bij. Sowieso zou men eens moeten kappen met dat neerbuigende gedoe omtrent bepaalde banen. Zoals Bo Diddley al zei: "You got a job? You get paid? Then there is no such thing as a bullshit job".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dan is alles essentieel. Overal werkt wel iemand. Het is ook een kwestie van harde keuzes maken. Dan maar een paar weken geen opplaknagels.Omnibus in omnibus.
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nooit echt harde keuzes gemaakt en altijd maar pleistertjes geplakt tegen een virus waar we het niet van gaan winnen.
Zoiets?![]()
Dit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nooit echt harde keuzes gemaakt en altijd maar pleistertjes geplakt tegen een virus waar we het niet van gaan winnen.
Als de regering nou eens hardere keuzes had gemaakt, had ze helemaal niet dicht gehoeven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Stikken niet perse, ze kunnen ook thuis geholpen worden maar geen plekje op de IC lijkt mij helemaal prima.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.
Zoiets?![]()
vaccinatieplicht?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Als de regering nou eens hardere keuzes had gemaakt, had ze helemaal niet dicht gehoeven.Omnibus in omnibus.
Oh ja, doen ze dat zo in de landen om ons heen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.
Zoiets?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar ben ik het mee eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat er geen keuzes gemaakt mogen worden. De dame achter de kassa van de Kruidvat heeft qua bullshit-job niet meer of minder aanzien dan iemand die in een nagelstudio werkt. Sterker nog, die in de nagelstudio heeft daar meer opleiding voor gedaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles waarmee je je geld verdient om je vaste lasten te betalen is dan ook essentieel... zo werkt dat hier. Daar horen ook nagelstylisten bij. Sowieso zou men eens moeten kappen met dat neerbuigende gedoe omtrent bepaalde banen. Zoals Bo Diddley al zei: "You got a job? You get paid? Then there is no such thing as a bullshit job".
Is ook niet relevant in de keuze of die toko wel of niet open moet blijven als maatregel tegen Corona.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-01-2022 21:59:51 ]![]()
Er had dan ook sowieso niets dicht gehoeven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat er geen keuzes gemaakt mogen worden. De dame achter de kassa van de Kruidvat heeft qua bullshit-job niet meer of minder aanzien dan iemand die in een nagelstudio werkt. Sterker nog, die in de nagelstudio heeft daar meer opleiding voor gedaan.
Is ook niet relevant in de keuze of die toko wel of niet open moet blijven als maatregel tegen Corona.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-01-2022 22:00:09 ]Omnibus in omnibus.
Bijv.quote:
Of 2G met FFP2 zoals DL.
Kan van alles zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zeg ik dat ja? Jeetje. Wat erg dat ik dat beweer. Pek en veren nu meteen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja, doen ze dat zo in de landen om ons heen?![]()
Positief verhaal bij Nieuwsuur. Einde van de pandemie werd aangekondigd.
En nadenken over het einde van quarantaines.- verwijderd door admin -![]()
Nee, maar dan hadden er eerder andere keuzes gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er had dan ook sowieso niets dicht gehoeven.![]()
FEESTMUTS OPquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
En nadenken over het einde van quarantaines.
Tijd voor een rondvaart.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ja, en daar hebben al die kleine ondernemers dus nu geen fuk aan. En nog leuker, gezien het naderende VVD66 kabinet, krijgen ze nog nul op rekest straks ook wanneer ze echt niet meer rond kunnen komen. "Daar hebben wij een fijne participatiewet voor... succes als aardappelsorteerder met behoud van uitkering. Uiteraard wel eerst uw spaargeld en huis opeten."quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar dan hadden er eerder andere keuzes gemaakt moeten worden.Omnibus in omnibus.
Zolang we met de modellen van het RIVM/OMT zitten is er toch geen enkel scenario denkbaar waarbij we geen lockdown hadden gehad?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijv.
Of 2G met FFP2 zoals DL.
Kan van alles zijn.![]()
In Denemarken ja. Hier zullen ze daar heeeeeel anders over denken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
En nadenken over het einde van quarantaines.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hopen op een summer of lovequote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
En nadenken over het einde van quarantaines.![]()
![]()
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en daar hebben al die kleine ondernemers dus nu geen fuk aan. En nog leuker, gezien het naderende VVD66 kabinet, krijgen ze nog nul op rekest straks ook wanneer ze echt niet meer rond kunnen komen. "Daar hebben wij een fijne participatiewet voor... succes als aardappelsorteerder met behoud van uitkering. Uiteraard wel eerst uw spaargeld en huis opeten."![]()
ditquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.Omnibus in omnibus.
En niet alleen zij. De hele dienstverlening en infrastructuur er achter ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben benieuwd vanaf wanneer en hoe snel we gaan versoepelen. Opzich kan het wel goed zijn met de omicron om wat superspread events te organizeren. Hoge pieken diepe dalen en zo bereik je net wat meer mensen die besmet raken en dus ook anti-stoffen opbouwen.![]()
Dat heet vennootschapsbelasting.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik heb ook veel meer een beroep gedaan op Picnic en restaurants die bezorgen. Door dat soort online activiteiten niet extra te belasten vanuit de overheid werk je ook in de hand dat die partijen op de lange termijn een oneerlijk concurrentievoordeel hebben en dat de hele samenleving een beweging die kant op maakt.quote:
Nu juich ik dat toe, want van mij mogen er heel veel winkellocaties sluiten om plaats te maken voor wonen (dat is mijn werk) maar het gaat zo wel heel snel.![]()
Dat staat niet in verhouding als je kijkt naar concurrentiepositie. Als je dat niet snap moet je even opnieuw naar de Havo.quote:![]()
In Picnic is een miljard aan opstartverliezen gepompt, welk beroep wil je daar precies op doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik heb ook veel meer een beroep gedaan op Picnic en restaurants die bezorgen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Je bedoelt voor particulieren? Die snap ik niet en lijkt me ook raar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:10 schreef HarigeHarry83 het volgende:
Een covid belasting voor iedereen.
Hadden we nu geen lockdown gehad![]()
100% dit. We hebben het hier al in maart of april 2020 over gehad in deze reeks. De middenstand moet dicht, maar de grote jongens draaien overuren. Albert Heijn had de jaaromzet in de zomer al binnen, van de gekken gewoon dat daar niks mee gedaan si.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.![]()
Krijgt bol.com dan straks ook geld als ze verdreven wordt door Amazon of werkt dat soort juridisch onafdwingbare luchtfietserij maar één kant op?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dat staat niet in verhouding als je kijkt naar concurrentiepositie.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die belasting gaat er over een tijdje wel komen, al zal het uiteraard niet zo genoemd worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je bedoelt voor particulieren? Die snap ik niet en lijkt me ook raar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die verliezen hebben betrekking op de winst (of ja, dus het verlies), niet op de omzet. Het punt is dat ze die verliezen bewust nemen omdat ze weten dat ze nu een marktpositie verwerven waar ze de komende decennia de vruchten van gaan plukken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:12 schreef nostra het volgende:
[..]
In Picnic is een miljard aan opstartverliezen gepompt, welk beroep wil je daar precies op doen?
Het gaat er dus om dat ze tegelijkertijd enorme omzet boeken en daar zou je dus op moeten belasten, want die zijn enorm veel hoger dan ze zonder corona zouden zijn geweest.![]()
Voor de financiële steun wordt ook gekeken naar omzetverschillen om te beoordelen of een onderneming er recht op heeft. Waarom niet hetzelfde doen voor omzetgroei en vragen of deze bedrijven wat in de pot kunnen doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Krijgt bol.com dan straks ook geld als ze verdreven wordt door Amazon of werkt dat soort juridisch onafdwingbare luchtfietserij maar één kant op?![]()
Die was er tijdens de vorige crisis ook al voor de "excessieve inkomens", in de praktijk ergens zo rond de anderhalve ton. Levert geen jota op in Nederland, want we zijn het land met de laagste inkomensconcentratie ter wereld, maar het geeft voldoening aan de rode zijde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die belasting gaat er over een tijdje wel komen, al zal het uiteraard niet zo genoemd zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het gaat om online vs niet online in relatie tot lockdowns. Dat je als online partij verliest van een grotere online partij heeft niets met corona te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Krijgt bol.com dan straks ook geld als ze verdreven wordt door Amazon of werkt dat soort juridisch onafdwingbare luchtfietserij maar één kant op?![]()
Je snapt niet wat ik bedoel, denk ik. We hebben een bedrag van 12 cijfers uitgegeven om de lockdown te financieren. De rente mag dan laag zijn, het geleende bedrag moet toch echt een keer worden terugbetaald. Iedereen die jonger is dan pakweg vijftig kan daar over een jaar of wat een paar decennia lang de schatkist voor gaan spekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Die was er tijdens de vorige crisis ook al voor de "excessieve inkomens", in de praktijk ergens zo rond de anderhalve ton. Levert geen jota op in Nederland, want we zijn het land met de laagste inkomensconcentratie ter wereld, maar het geeft voldoening aan de rode zijde.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Gelukkig is de inflatie lekker hoog 😉quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel, denk ik. We hebben een bedrag van 12 cijfers uitgegeven om de lockdown te financieren. De rente mag dan laag zijn, het geleende bedrag moet toch echt een keer worden terugbetaald. Iedereen die jonger is dan pakweg vijftig kan daar over een jaar of wat een paar decennia lang de schatkist voor gaan spekken.![]()
Dat weten ze natuurlijk helemaal niet, dat beogen ze. En dat financieren ze met risicodragend kapitaal en daarvan wil je dat je als overheid dat kapitaal komt afpakken onder het mom "jij hebt buitensporig verdiend, dus geef mij dat geld maar". Dat is leuk hoor, dat kan je één keer doen als overheid en voor de komende decennia kan je verdere risicovolle investeringen wel vergeten. Penny wise, pould foolish.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het punt is dat ze die verliezen bewust nemen omdat ze weten dat ze nu een marktpositie verwerven waar ze de komende decennia de vruchten van gaan plukken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, want de inflatie levert de schatkist zo lekker veel op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:20 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Gelukkig is de inflatie lekker hoog 😉![]()
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel, denk ik. We hebben een bedrag van 12 cijfers uitgegeven om de lockdown te financieren. De rente mag dan laag zijn, het geleende bedrag moet toch echt een keer worden terugbetaald. Iedereen die jonger is dan pakweg vijftig kan daar over een jaar of wat een paar decennia lang de schatkist voor gaan spekken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik post hier niet vaak, maar 3 weken lockdown heeft ons ruim 2 miljard gekost. De prognose is nu dat we dezelfde kant op gaan als onze buurlanden. Die buurlanden hebben 2 weken lang hun economie draaiende gehouden en ondernemers hebben hun verliezen enigszins kunnen opvangen met bezoekers uit NL.
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.![]()
Daarom is het ook jammer dat ze dat niet direct hebben opgepakt. Als je dat nu nog doet is het gewoon onbehoorlijk bestuur.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weten ze natuurlijk helemaal niet, dat beogen ze. En dat financieren ze met risicodragend kapitaal en daarvan wil je dat je als overheid dat kapitaal komt afpakken onder het mom "jij hebt buitensporig verdiend, dus geef mij dat geld maar". Dat is leuk hoor, dat kan je één keer doen als overheid en voor de komende decennia kan je verdere risicovolle investeringen wel vergeten. Penny wise, pould foolish.
Maar op het moment dat je een steunregeling in het leven roept voor ondernemers die getroffen wordt, zou je in de financiering direct mee moeten nemen dat dat deel gebeurt door de ondernemers die de vruchten plukken. Natuurlijk is dat gevoelig en heeft dat gevolgen, maar dan ben je de grote investeringen bij die partijen voor en hebben die ondernemeningen dus ook maar beperkt voordeel bij de sluiting van die anderen.
Helaas moet het op zo'n moment allemaal snelsnelsnel en wordt er te weinig nagedacht over de lange termijn.![]()
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% dit. We hebben het hier al in maart of april 2020 over gehad in deze reeks. De middenstand moet dicht, maar de grote jongens draaien overuren. Albert Heijn had de jaaromzet in de zomer al binnen, van de gekken gewoon dat daar niks mee gedaan si.![]()
En de kosten die samenhangen met die omzetgroei - dure inhuur, logistieke kosten die de pan uitrijzen, handhaving van maatregelen, aanpassen winkelruimtes, ziek personeel en ga zo maar door; die mogen de aandeelhouders zelf ophoesten?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:15 schreef Tijn het volgende:
Waarom niet hetzelfde doen voor omzetgroei en vragen of deze bedrijven wat in de pot kunnen doen?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja precies. Daar was best wat solidariteit richting de middenstand op z'n plaats geweest.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.![]()
Dat ligt er natuurlijk aan waar ze het mee terugverdienen. Ik vind het te simpel om dit nu al zo te stellen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.![]()
Niet alleen de onderkant hoor. De middenklasse gaat keihard genaaid worden tegen die tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ach kom nou. Ik zeg toch niet dat ze de volledige omzetgroei moeten doneren? Het was gewoon mooi geweest als bedrijven die juist hebben geprofiteerd van de crisis het leed van de bedrijven die er de dupe van worden wat hadden verzacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]
En de kosten die samenhangen met die omzetgroei - dure inhuur, logistieke kosten die de pan uitrijzen, handhaving van maatregelen, aanpassen winkelruimtes, ziek personeel en ga zo maar door; die mogen de aandeelhouders zelf ophoesten?![]()
Nou ja, die hele 'essentiële' discussie is natuurlijk sowieso raar. Ik denk dat de gemiddelde buurtsuper echt wel last heeft gehad van de enorme run op online bestellen. En dat geldt zeker ook voor de bakker en de slager.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. Daar was best wat solidariteit richting de middenstand op z'n plaats geweest.
Ja, AH als bedrijf heeft er enorm mee gewonnen, maar de franchise AH op de hoek echt niet.![]()
Ik denk zo'n beetje iedereen behalve de onderste en de bovenste 5%.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Dat is ook nog eens zo inderdaad. En juist de onderkant van de samenleving is daar de dupe van.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Toekomstig winkelcentrum bestaat straks toch enkel nog maar uit een supermarkt met pakketservice en een covid test/vaccin zaakje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. Daar was best wat solidariteit richting de middenstand op z'n plaats geweest.![]()
Volgens Gommers zijn we met een nieuw kabinet ook toe aan een andere aanpak. Ook omdat de omicronvariant echt een stuk minder ziekmakend is.
Maar we wachten echt nog op data!!!!
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Harde data!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:29 schreef Caland het volgende:
Volgens Gommers zijn we met een nieuw kabinet ook toe aan een andere aanpak. Ook omdat de omicronvariant echt een stuk minder ziekmakend is.
Maar we wachten echt nog op data!!!!Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Winkelcentra zijn al 10 jaar op hun retour. Dat is ook volstrekt logisch en helemaal niet erg. Op een enkele branche na zijn er maar weinig winkels waar de geboden service opweegt tegen de 20% extra op de prijs die gerekend wordt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toekomstig winkelcentrum bestaat straks toch enkel nog maar uit een supermarkt met pakketservice en een covid test/vaccin zaakje.![]()
![]()
Wel opvallend van die mensen die nog in het ziekenhuis komen, best wat kinderen tussen zitten. Al zal het vaak uit voorzorg zijn misschien.![]()
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, die hele 'essentiële' discussie is natuurlijk sowieso raar. Ik denk dat de gemiddelde buurtsuper echt wel last heeft gehad van de enorme run op online bestellen. En dat geldt zeker ook voor de bakker en de slager.
Ja, AH als bedrijf heeft er enorm mee gewonnen, maar de franchise AH op de hoek echt niet.![]()
![]()
Top line allemaal leuk ja, voor de rest valt dat allemaal reuze mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Daar valt het te halen hè.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet alleen de onderkant hoor. De middenklasse gaat keihard genaaid worden tegen die tijd.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
met of door corona?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel opvallend van die mensen die nog in het ziekenhuis komen, best wat kinderen tussen zitten. Al zal het vaak uit voorzorg zijn misschien.![]()
Mag je Pfizer e.d. meteen ook meenemen imo. Ja, ze helpen de bevolking, maar indirect profiteren ze ook flink van de crisis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.![]()
klap in het gezicht van de zorgquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'![]()
Nou ja, dat dus. Maar ik vind dat ook voor de kruidvat hoor. Niets wat daar verkocht wordt wat je niet bij de apotheek of de supermarkt kunt krijgen. En zo kun je 100 voorbeelden geven, zeker als je dan buitensport voor minderjarigen minder belangrijk vindt dan keuze voor waar je je Hansaplast koopt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'![]()
En het ergste is nog wel dat ze maar 3% extra dividend gaan betalen Q1 dit jaarquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mag je Pfizer e.d. meteen ook meenemen imo. Ja, ze helpen de bevolking, maar indirect profiteren ze ook flink van de crisis.Direct de aandelen weer weg gedaan
![]()
![]()
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.![]()
Nou dat weten we niet of Newgene gevoeliger is uit zo'n grafiek. Even statistiek opfrissen.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja, snap ook niet waarom de bakker, slager en groenteboer open mogen zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Maar ik vind dat ook voor de kruidvat hoor. Niets wat daar verkocht wordt wat je niet bij de apotheek of de supermarkt kunt krijgen. En zo kun je 100 voorbeelden geven, zeker als je dan buitensport voor minderjarigen minder belangrijk vindt dan keuze voor waar je je Hansaplast koopt.
Voor hun assortiment kun je ook met gemak bij de supermarkt terecht.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Geen 100%, maar wel 30%. En dat was 2020, wie weet wat 2021 heeft gebracht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.https://www.rtlnieuws.nl/(...)akketten-door-coronaquote:In het vierde kwartaal werden haast 30 procent meer pakjes verstuurd dan een jaar eerder.![]()
Veel kleine ondernemers bieden hun producten via bol.com aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
Verder beetje raar om bedrijven die wel winst maken te beboeten...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Zoals dit:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach kom nou. Ik zeg toch niet dat ze de volledige omzetgroei moeten doneren? Het was gewoon mooi geweest als bedrijven die juist hebben geprofiteerd van de crisis het leed van de bedrijven die er de dupe van worden wat hadden verzacht.
https://www.trouw.nl/econ(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Of dit:
https://www.gelderlander.(...)apatienten~a1172280/
Wordt wel heel makkelijk hier er vanuitgegaab dat dit soort bedrijven niks terugdoen![]()
We waren sowieso al het braafste jongetje van de klas qua staatsschuld en geld lenen is tegenwoordig gratis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Kidjuh het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar 3 weken lockdown heeft ons ruim 2 miljard gekost. De prognose is nu dat we dezelfde kant op gaan als onze buurlanden. Die buurlanden hebben 2 weken lang hun economie draaiende gehouden en ondernemers hebben hun verliezen enigszins kunnen opvangen met bezoekers uit NL.
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Waarom is de supermarkt nog open? Het leger kan ook voedselpakketten uit gaan delenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, snap ook niet waarom de bakker, slager en groenteboer open mogen zijn.
Voor hun assortiment kun je ook met gemak bij de supermarkt terecht.![]()
"Ahold Delhaize behaalt door coronacrisis recordomzet van 74,7 miljard"quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Top line allemaal leuk ja, voor de rest valt dat allemaal reuze mee.
https://www.volkskrant.nl(...)-7-miljard~b76bdcc0/![]()
Coolblue heeft zijn omzet met een derde zien stijgen in een jaar tijd. Deels ook vanwege nieuwe diensten, maar de postbezorging heeft niet zo veel invloed op Coolblue, omdat ze een heel groot deel zelf bezorgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.
Bol is tijdens de lockdown van 2020 gezegend met een omzetstijging van 70(!!!!)%.
Cijfers van 2021 zijn er nog niet, maar waarom zou dat effect er niet zijn. Of sterker nog, blijvend meer omzet omdat mensen de weg meer hebben gevonden.![]()
Hoveniers, schilders noem maar op hebben ook topjaren gedraaid met corona.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Coolblue heeft zijn omzet met een derde zien stijgen in een jaar tijd. Deels ook vanwege nieuwe diensten, maar de postbezorging heeft niet zo veel invloed op Coolblue, omdat ze een heel groot deel zelf bezorgen.
Bol is tijdens de lockdown van 2020 gezegend met een omzetstijging van 70(!!!!)%.
Cijfers van 2021 zijn er nog niet, maar waarom zou dat effect er niet zijn. Of sterker nog, blijvend meer omzet omdat mensen de weg meer hebben gevonden.
Mijn ouwe zit in de zonweringen en rolluiken. Heeft het ook nog nooit zo druk gehadVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De online branche alleen al zonder corona laat dergelijke groeicijfers zien. Die 30% was echt niet voldoendequote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen 100%, maar wel 30%. En dat was 2020, wie weet wat 2021 heeft gebracht.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)akketten-door-corona![]()
Absoluut. Zelfs keukenboeren en stucadoors zijn niet aan te slepen. Zelfs Praxis heeft in 2020, ondanks de lockdown en het winkelen op afspraak, de winst ongelooflijk zien stijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoveniers, schilders noem maar op hebben ook topjaren gedraaid met corona.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Kidjuh het volgende:
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.![]()
![]()
Ja, dat zeg ik: top line allemaal leuk, maar onderaan de streep valt het allemaal reuze mee. AH is niet heel representatief, die haalt zijn omzet grotendeels uit de US. Maar bon, pakken we Jumbo erbij:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Ahold Delhaize behaalt door coronacrisis recordomzet van 74,7 miljard"
https://www.volkskrant.nl(...)-7-miljard~b76bdcc0/
Het is wat.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Forum Opties Forumhop: Hop naar: