Winkelcentra zijn al 10 jaar op hun retour. Dat is ook volstrekt logisch en helemaal niet erg. Op een enkele branche na zijn er maar weinig winkels waar de geboden service opweegt tegen de 20% extra op de prijs die gerekend wordt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toekomstig winkelcentrum bestaat straks toch enkel nog maar uit een supermarkt met pakketservice en een covid test/vaccin zaakje.
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, die hele 'essentiële' discussie is natuurlijk sowieso raar. Ik denk dat de gemiddelde buurtsuper echt wel last heeft gehad van de enorme run op online bestellen. En dat geldt zeker ook voor de bakker en de slager.
Ja, AH als bedrijf heeft er enorm mee gewonnen, maar de franchise AH op de hoek echt niet.
Top line allemaal leuk ja, voor de rest valt dat allemaal reuze mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
Die supermarkten hebben echt topjaren gehad, daar werd bij elke lockdown een champagnefles ontkurkt.
Daar valt het te halen hè.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet alleen de onderkant hoor. De middenklasse gaat keihard genaaid worden tegen die tijd.
met of door corona?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel opvallend van die mensen die nog in het ziekenhuis komen, best wat kinderen tussen zitten. Al zal het vaak uit voorzorg zijn misschien.
Mag je Pfizer e.d. meteen ook meenemen imo. Ja, ze helpen de bevolking, maar indirect profiteren ze ook flink van de crisis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
klap in het gezicht van de zorgquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'
Nou ja, dat dus. Maar ik vind dat ook voor de kruidvat hoor. Niets wat daar verkocht wordt wat je niet bij de apotheek of de supermarkt kunt krijgen. En zo kun je 100 voorbeelden geven, zeker als je dan buitensport voor minderjarigen minder belangrijk vindt dan keuze voor waar je je Hansaplast koopt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl de discussie werd gevoerd of de Hema open mag of niet, heb ik een keer een doos bonbons gekocht hier in het centrum omdat ik een kadootje nodig had. De chocolatier verkoopt immers louter etenswaar en is dus 'essentieel'
En het ergste is nog wel dat ze maar 3% extra dividend gaan betalen Q1 dit jaarquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mag je Pfizer e.d. meteen ook meenemen imo. Ja, ze helpen de bevolking, maar indirect profiteren ze ook flink van de crisis.
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
Nou dat weten we niet of Newgene gevoeliger is uit zo'n grafiek. Even statistiek opfrissen.quote:
Ja, snap ook niet waarom de bakker, slager en groenteboer open mogen zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Maar ik vind dat ook voor de kruidvat hoor. Niets wat daar verkocht wordt wat je niet bij de apotheek of de supermarkt kunt krijgen. En zo kun je 100 voorbeelden geven, zeker als je dan buitensport voor minderjarigen minder belangrijk vindt dan keuze voor waar je je Hansaplast koopt.
Geen 100%, maar wel 30%. En dat was 2020, wie weet wat 2021 heeft gebracht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)akketten-door-coronaquote:In het vierde kwartaal werden haast 30 procent meer pakjes verstuurd dan een jaar eerder.
Veel kleine ondernemers bieden hun producten via bol.com aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals dit:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach kom nou. Ik zeg toch niet dat ze de volledige omzetgroei moeten doneren? Het was gewoon mooi geweest als bedrijven die juist hebben geprofiteerd van de crisis het leed van de bedrijven die er de dupe van worden wat hadden verzacht.
We waren sowieso al het braafste jongetje van de klas qua staatsschuld en geld lenen is tegenwoordig gratis.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Kidjuh het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar 3 weken lockdown heeft ons ruim 2 miljard gekost. De prognose is nu dat we dezelfde kant op gaan als onze buurlanden. Die buurlanden hebben 2 weken lang hun economie draaiende gehouden en ondernemers hebben hun verliezen enigszins kunnen opvangen met bezoekers uit NL.
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.
Waarom is de supermarkt nog open? Het leger kan ook voedselpakketten uit gaan delenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, snap ook niet waarom de bakker, slager en groenteboer open mogen zijn.
Voor hun assortiment kun je ook met gemak bij de supermarkt terecht.
"Ahold Delhaize behaalt door coronacrisis recordomzet van 74,7 miljard"quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Top line allemaal leuk ja, voor de rest valt dat allemaal reuze mee.
Coolblue heeft zijn omzet met een derde zien stijgen in een jaar tijd. Deels ook vanwege nieuwe diensten, maar de postbezorging heeft niet zo veel invloed op Coolblue, omdat ze een heel groot deel zelf bezorgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Just for the record. Hoeveel extra omzet of winst heeft een bol.com of coolblue te pakken door corona? Ik denk dat je dat schromelijk overschat omdat daar een grote bottleneck tussenzit, namelijk de bezorging van die producten. Een PostNL kan niet opeens 100% meer pakketjes bezorgen.
Voor wat betreft een supermarkt of thuisbezorgd ben ik het met je eens.
Hoveniers, schilders noem maar op hebben ook topjaren gedraaid met corona.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Coolblue heeft zijn omzet met een derde zien stijgen in een jaar tijd. Deels ook vanwege nieuwe diensten, maar de postbezorging heeft niet zo veel invloed op Coolblue, omdat ze een heel groot deel zelf bezorgen.
Bol is tijdens de lockdown van 2020 gezegend met een omzetstijging van 70(!!!!)%.
Cijfers van 2021 zijn er nog niet, maar waarom zou dat effect er niet zijn. Of sterker nog, blijvend meer omzet omdat mensen de weg meer hebben gevonden.
De online branche alleen al zonder corona laat dergelijke groeicijfers zien. Die 30% was echt niet voldoendequote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen 100%, maar wel 30%. En dat was 2020, wie weet wat 2021 heeft gebracht.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)akketten-door-corona
Absoluut. Zelfs keukenboeren en stucadoors zijn niet aan te slepen. Zelfs Praxis heeft in 2020, ondanks de lockdown en het winkelen op afspraak, de winst ongelooflijk zien stijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoveniers, schilders noem maar op hebben ook topjaren gedraaid met corona.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:24 schreef Kidjuh het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar 3 weken lockdown heeft ons ruim 2 miljard gekost. De prognose is nu dat we dezelfde kant op gaan als onze buurlanden. Die buurlanden hebben 2 weken lang hun economie draaiende gehouden en ondernemers hebben hun verliezen enigszins kunnen opvangen met bezoekers uit NL.
Geef mij een argument hoe dit goed te praten is. 2 miljard, houd dat in je achterhoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |