Stikken niet perse, ze kunnen ook thuis geholpen worden maar geen plekje op de IC lijkt mij helemaal prima.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.
Zoiets?
vaccinatieplicht?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Als de regering nou eens hardere keuzes had gemaakt, had ze helemaal niet dicht gehoeven.
Oh ja, doen ze dat zo in de landen om ons heen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maximaal 10 plekken IC voor ongevaccineerden. De rest mag stikken.
Zoiets?
Daar ben ik het mee eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat er geen keuzes gemaakt mogen worden. De dame achter de kassa van de Kruidvat heeft qua bullshit-job niet meer of minder aanzien dan iemand die in een nagelstudio werkt. Sterker nog, die in de nagelstudio heeft daar meer opleiding voor gedaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles waarmee je je geld verdient om je vaste lasten te betalen is dan ook essentieel... zo werkt dat hier. Daar horen ook nagelstylisten bij. Sowieso zou men eens moeten kappen met dat neerbuigende gedoe omtrent bepaalde banen. Zoals Bo Diddley al zei: "You got a job? You get paid? Then there is no such thing as a bullshit job".
Er had dan ook sowieso niets dicht gehoeven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor, maar dat wil niet zeggen dat er geen keuzes gemaakt mogen worden. De dame achter de kassa van de Kruidvat heeft qua bullshit-job niet meer of minder aanzien dan iemand die in een nagelstudio werkt. Sterker nog, die in de nagelstudio heeft daar meer opleiding voor gedaan.
Is ook niet relevant in de keuze of die toko wel of niet open moet blijven als maatregel tegen Corona.
Bijv.quote:
Zeg ik dat ja? Jeetje. Wat erg dat ik dat beweer. Pek en veren nu meteen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja, doen ze dat zo in de landen om ons heen?
Nee, maar dan hadden er eerder andere keuzes gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er had dan ook sowieso niets dicht gehoeven.
FEESTMUTS OPquote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
Positief verhaal bij Nieuwsuur. Einde van de pandemie werd aangekondigd.
En nadenken over het einde van quarantaines.
Ja, en daar hebben al die kleine ondernemers dus nu geen fuk aan. En nog leuker, gezien het naderende VVD66 kabinet, krijgen ze nog nul op rekest straks ook wanneer ze echt niet meer rond kunnen komen. "Daar hebben wij een fijne participatiewet voor... succes als aardappelsorteerder met behoud van uitkering. Uiteraard wel eerst uw spaargeld en huis opeten."quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, maar dan hadden er eerder andere keuzes gemaakt moeten worden.
Zolang we met de modellen van het RIVM/OMT zitten is er toch geen enkel scenario denkbaar waarbij we geen lockdown hadden gehad?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijv.
Of 2G met FFP2 zoals DL.
Kan van alles zijn.
In Denemarken ja. Hier zullen ze daar heeeeeel anders over denken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
Hopen op een summer of lovequote:Op vrijdag 7 januari 2022 21:59 schreef groenen het volgende:
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en daar hebben al die kleine ondernemers dus nu geen fuk aan. En nog leuker, gezien het naderende VVD66 kabinet, krijgen ze nog nul op rekest straks ook wanneer ze echt niet meer rond kunnen komen. "Daar hebben wij een fijne participatiewet voor... succes als aardappelsorteerder met behoud van uitkering. Uiteraard wel eerst uw spaargeld en huis opeten."
ditquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
En niet alleen zij. De hele dienstverlening en infrastructuur er achter ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
Dat heet vennootschapsbelasting.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer een beroep gedaan op Picnic en restaurants die bezorgen. Door dat soort online activiteiten niet extra te belasten vanuit de overheid werk je ook in de hand dat die partijen op de lange termijn een oneerlijk concurrentievoordeel hebben en dat de hele samenleving een beweging die kant op maakt.quote:
Dat staat niet in verhouding als je kijkt naar concurrentiepositie. Als je dat niet snap moet je even opnieuw naar de Havo.quote:
In Picnic is een miljard aan opstartverliezen gepompt, welk beroep wil je daar precies op doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik heb ook veel meer een beroep gedaan op Picnic en restaurants die bezorgen.
Je bedoelt voor particulieren? Die snap ik niet en lijkt me ook raar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:10 schreef HarigeHarry83 het volgende:
Een covid belasting voor iedereen.
Hadden we nu geen lockdown gehad
100% dit. We hebben het hier al in maart of april 2020 over gehad in deze reeks. De middenstand moet dicht, maar de grote jongens draaien overuren. Albert Heijn had de jaaromzet in de zomer al binnen, van de gekken gewoon dat daar niks mee gedaan si.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |