abonnement Unibet Coolblue
pi_202412457
quote:
Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Dat kan er ook nog wel bij :|W
pi_202412642
En China gelijk Taiwan dan. Leuk geopolitiek spel wordt dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202412790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
En China gelijk Taiwan dan. Leuk geopolitiek spel wordt dat.
De wereld is druk bezig zich opnieuw in 2 blokken te verdelen. Totalitair versus westers democratisch. De aanzet tot geweld komt vooral vanuit totalitair. Stagnerende economie binnen totalitair is er mijnsinziens de oorzaak van. Taiwan en Ukraine moeten heeeeeeeeeeeeeeeel rap eigen kernwapens ontwikkelen anders zijn ze het haasje.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202412845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De wereld is druk bezig zich opnieuw in 2 blokken te verdelen. Totalitair versus westers democratisch. De aanzet tot geweld komt vooral vanuit totalitair. Stagnerende economie binnen totalitair is er mijnsinziens de oorzaak van. Taiwan en Ukraine moeten heeeeeeeeeeeeeeeel rap eigen kernwapens ontwikkelen anders zijn ze het haasje.
Dan vallen ze sowieso direct binnen, allebei. Hoeft nog geen dag te duren.

Ik ben wel benieuwd als Rusland het echt gaat flikken, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202413087
-

[ Bericht 40% gewijzigd door Akathisia op 01-12-2021 11:54:22 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202413172
Niemand zal ze een strobreed in de weg liggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:52:09 #7
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_202413200
Het is natuurlijk wel het perfecte moment om zoiets te flikken midden op het hoogtepunt van een wereldwijde pandemie
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_202413202
Alsof we niet genoeg ellende hebben. Dit kan er ook nog wel bij. Dan hebben we alles maar gehad.
pi_202413215
Mocht Rusland binnenvallen dan gaan wij, zoals altijd, helemaal niks doen. Net zoals de Krim. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202413260
quote:
Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden.
Net als de satellietbeelden die dezelfde Amerikaanse inlichtingendienst toonde van massavernietigingswapens in Irak?
pi_202413273
Ik heb de situatie in de Oekraïne al een hele tijd niet meer gevolgd. Ik kan er geen zinnig woord over vertellen. Maar met Poetin weet je het maar nooit.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:08:18 #12
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202413442
Oekraïne is een arm land, wie zou dat nou willen veroveren?
pi_202413444
Zolang China Rusland niet steunt omtrent de Oekraïne zal het wel uitdraaien op bluffen. Blijft moeilijk te voorspellen deze kwestie. Lijkt mij niet dat Rusland de middelen heeft om een langdurig conflict aan te gaan.
pi_202413513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:52 schreef Rodgrod het volgende:
Het is natuurlijk wel het perfecte moment om zoiets te flikken midden op het hoogtepunt van een wereldwijde pandemie
Dat lijkt mij ook.

- In Rusland is er ook een pandemie, dus een invasie is een mooie gelegenheid om het Russische volk te verenigen.
- De Westerse landen zijn druk met interne strubbelingen vanwege de pandemie.
- Merkel is weg.
- De Europese gasvoorraad is laag en er komt een koude winter aan, dus Europa is afhankelijk van het Russische gas.

Waarschijnlijk wordt het een inval zoals bij de Krim en zullen ze alleen het bevriende Oost-Oekraïne innemen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:16:51 #15
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202413550
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook.

- In Rusland is er ook een pandemie, dus een invasie is een mooie gelegenheid om het Russische volk te verenigen.
- De Westerse landen zijn druk met interne strubbelingen vanwege de pandemie.
- Merkel is weg.
- De Europese gasvoorraad is laag en er komt een koude winter aan, dus Europa is afhankelijk van het Russische gas.

Waarschijnlijk wordt het een inval zoals bij de Krim en zullen ze alleen het bevriende Oost-Oekraïne innemen.
Verwacht jij dat dit een vluchtelingen stroom te weeg brengt richting Duitsland / Nederland?
Tot nu toe hoor je nooit iets over vluchtelingen uit Oekraïne.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 november 2021 @ 23:20:08 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202413600
Over een goed half uur een persconferentie dus, ben benieuwd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202413604
Ojee de Russen komen weer. Gezellig. B:)B
pi_202413607
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:16 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Verwacht jij dat dit een vluchtelingen stroom te weeg brengt richting Duitsland / Nederland?
Tot nu toe hoor je nooit iets over vluchtelingen uit Oekraïne.
Tijdens de burgeroorlog in 2014 is dat volgens mij ook niet gebeurd. Dus ik verwacht het niet, tenzij Rusland het hele land probeert in te nemen. Maar dan hebben we wel grotere zorgen dan vluchtelingen uit Oekraïne, want ik denk dat de NAVO dat niet zal accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojoke op 30-11-2021 23:42:36 ]
pi_202413647
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:20 schreef heywoodu het volgende:
Over een goed half uur een persconferentie dus, ben benieuwd.
Van wie?
pi_202413660
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef Digi2 het volgende:
Totalitair versus westers democratisch
_O- _O- _O-

Ja zo democratisch. Een malloot van het machtigste land ter wereld die een coup probeert te plegen, een ouwe seniel die executive order na executive order tekent. In Nederland hebben we een demissionair kabinet dat consequent de grondwet negeert, de Tweede Kamer niet of bijna niet informeert, grondrechten afpakt op basis van medische keuze en een turbospoedprocedure bedenkt na een ongunstig vonnis van de rechter bij de avondklok.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:26:43 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202413673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:25 schreef Derrazi het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Ja zo democratisch. Een malloot van het machtigste land ter wereld die een coup probeert te plegen, een ouwe seniel die executive order na executive order tekent. In Nederland hebben we een demissionair kabinet dat consequent de grondwet negeert, de Tweede Kamer niet of bijna niet informeert, grondrechten afpakt op basis van medische keuze en een turbospoedprocedure bedenkt na een ongunstig vonnis van de rechter bij de avondklok.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202413674
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:55 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Net als de satellietbeelden die dezelfde Amerikaanse inlichtingendienst toonde van massavernietigingswapens in Irak?
Ach de VS moet een beetje doen alsof ze nog bestaan met al de problemen die er daar elke dag weer iets nieuws spelen.

Kan niet wachten op het filmpje morgen van Rutte dat Putin wel weer effe rustig moet doen.

Verdeel en heers. En creëer een gezamenlijke vijand.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 november 2021 @ 23:29:55 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202413698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:24 schreef hanskraaijjr het volgende:

[..]
Van wie?
Blijkbaar is daar ergens iets niet goed gegaan en zat 'men' er naast, geen persco van ome Vlad, maar een spoedberaad of iets dergelijks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202413709
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cherni het volgende:
Ik heb de situatie in de Oekraïne al een hele tijd niet meer gevolgd. Ik kan er geen zinnig woord over vertellen. Maar met Poetin weet je het maar nooit.
Met de VS en EU weet je het wel: Creëren de ene vijandsbeeld na de andere en oorlogszuchtig als de pest.
pi_202413797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:31 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Met de VS en EU weet je het wel: Creëren de ene vijandsbeeld na de andere en oorlogszuchtig als de pest.
Uiteraard maakt de VS en EU ook fouten. Dat erkent zelfs een Japio de Hoop Scheffer. Maar tussen grootmachten spelen altijd geopolitieke zaken. En ik zie liever een VS/EU als wereldorde dan een Rusland/China.
Uiteraard hoop je nooit op gewapende conflicten of economische ellende.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:00:55 #26
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_202413957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:08 schreef BMW1993 het volgende:
Oekraïne is een arm land, wie zou dat nou willen veroveren?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_202414047
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard maakt de VS en EU ook fouten. Dat erkent zelfs een Japio de Hoop Scheffer. Maar tussen grootmachten spelen altijd geopolitieke zaken. En ik zie liever een VS/EU als wereldorde dan een Rusland/China.
Uiteraard hoop je nooit op gewapende conflicten of economische ellende.
"Fouten" _O- al die gruwelijke oorlogen (de ene na de andere), coups, sancties, moordaanslagen, enz. "fouten".
pi_202414094
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:15 schreef SecretPass het volgende:

[..]
"Fouten" _O- al die gruwelijke oorlogen (de ene na de andere), coups, sancties, moordaanslagen, enz. "fouten".
Dat doet alleen de VS? Rusland zat ook in Afghanistan, Syrië etc. En China plunderen complete landen van hun grondstoffen. En over moordaanslagen aub hou daar eens over op. Poetin laat elke tegenstander opruimen. China sluit complete bevolkingsgroepen uit.

En hoe de Russen zich in Polen hebben gedragen zullen we het ook maar niet over hebben.
En dan haal ik niet eens de ellende naar boven toen die muur er nog stond.

maw grootmachten, het is een pot nat. Maar zoals gezegd liever een VS.
Overigens fouten op geopolitiek vlak zoals die uitbreiding van de Navo naar het oosten waar Jaap het ook over had.
pi_202415481
De zoveelste waarschuwing. Wat hebben ze in het verleden voorspeld: inname van Kharkiv oblast, inval vanuit Transnistrië (Moldavië), een landbrug naar de Krim, verovering van Odessa...

Rusland wil de status-quo behouden: zolang Donetsk in handen van de rebellen is, maakt Oekraine geen kans om NAVO lid te worden. Als ze veel troepen aan de grens hebben, is het misschien omdat ze denken dat Oekraine een offensief tegen de rebellen van plan is. Net zoals Saakashvili in 2008 South-Ossetia en Abkhazia wilde heroveren om Georgisch lidmaatschap van NAVO mogelijk te maken. Toen kon Rusland maar net beletten dat Georgische troepen de Roki tunnel afsloten.
quote:
Russia will act if Nato countries cross Ukraine ‘red lines’, Putin says

[..]
Sergei Lavrov on Tuesday compared the situation in Ukraine to that of Georgia in 2008, indicating Russia would be ready to launch a larger war over its support of the separatist territories it controls in Ukraine.

Fyodor Lukyanov, an expert on Russian foreign policy, wrote last week that Russia was seeking guarantees that Ukraine would never join Nato even in an an unofficial capacity as an ally against Russia.
https://www.theguardian.c(...)red-lines-putin-says
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 1 december 2021 @ 09:17:52 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_202415649
En ze gaan er, op wat economische sancties na, nog mee wegkomen ook!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_202415830
Beetje dreigen met raketten richting Europa, neerhalen van GPS satelieten en de gaskraan dichtdraaien. Ze hebben one bij de ballen
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 09:43:30 #33
8781 crew  Frutsel
pi_202415877
Putin zal wel onder druk staan van zijn machtsgeile generaaltjes.

Het zal er vroeg of laat wel van komen en dan staan we er bij en kijken we er naar en blijven we doodleuk met dat tyfusland handelen.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:46:11 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202415909
ik hoop dat Nederland , mocht het zover komen , bereid is om wat vrouwen uit Oekraïne op te vangen.
Ik ben inmiddels overleden
pi_202416101
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:43 schreef Frutsel het volgende:
Het zal er vroeg of laat wel van komen en dan staan we er bij en kijken we er naar en blijven we doodleuk met dat tyfusland handelen.
Mwah, er is maar 1 belangrijke grondstof waarvan europa erg afhankelijk is van Rusland en dat is aardgas. De huidige wake-up call in combinatie met de energietransitie zal er voor zorgen dat die afhankelijkheid snel zal verminderen.
Het toenemende gebruik van LNG terminals maakt de aardgasmarkt meer globaal. Jammer genoeg is LNG vanwege het cryogene transport relatief duur. Daarnaast is er veel energie nodig om aardgas vloeibaar te maken en ook daardoor nemen de kosten en CO2 belasting toe. De import van veel EU agri producten heeft Rusland zelf al verboden dus die EU-export is al gering.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 1 december 2021 @ 10:09:03 #36
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_202416133
Jahaaaa, nog 10.000 Victorias Koblenko die hier deze kant op komen vluchten
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_202416192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is maar 1 belangrijke grondstof waarvan europa erg afhankelijk is van Rusland en dat is aardgas. De huidige wake-up call in combinatie met de energietransitie zal er voor zorgen dat die afhankelijkheid snel zal verminderen.
Het toenemende gebruik van LNG terminals maakt de aardgasmarkt meer globaal. Jammer genoeg is LNG vanwege het cryogene transport relatief duur. Daarnaast is er veel energie nodig om aardgas vloeibaar te maken en ook daardoor nemen de kosten en CO2 belasting toe. De import van veel EU agri producten heeft Rusland zelf al verboden dus die EU-export is al gering.
Dat is de prijs die je gaat betalen. Duurdere energie. Daar zal Duitsland al helemaal niet blij mee zijn. China zal wel kunnen profiteren van de grondstoffen die Rusland bezit. In iedergeval is een blok Rusland/China zeer ongunstig.
pi_202416270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is de prijs die je gaat betalen. Duurdere energie. Daar zal Duitsland al helemaal niet blij mee zijn. China zal wel kunnen profiteren van de grondstoffen die Rusland bezit. In iedergeval is een blok Rusland/China zeer ongunstig.
De prijs van zonne-energie e.d. keldert zo snel dat het momenteel vooral een kwestie is van snel genoeg kunnen leggen en de initiële investering kunnen betalen. Of ja, het energie-netwerk opnieuw inrichten is natuurlijk een best probleem, maar als de prijs van accu's ook blijft kelderen op eenzelfde tempo komen daar vanzelf lokale oplossingen voor.
pi_202416278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is de prijs die je gaat betalen. Duurdere energie. Daar zal Duitsland al helemaal niet blij mee zijn. China zal wel kunnen profiteren van de grondstoffen die Rusland bezit. In iedergeval is een blok Rusland/China zeer ongunstig.
De wereldorde zie je al duidelijk in 2 blokken uiteenvallen. De westers georienteerde democratien versus de totalitairen die elkaar steunen. Ik zie dat eerder toe dan afnemen en ga er vanuit dat de handel tussen deze 2 blokken gaat stagneren en afnemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202416379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is de prijs die je gaat betalen. Duurdere energie. Daar zal Duitsland al helemaal niet blij mee zijn. China zal wel kunnen profiteren van de grondstoffen die Rusland bezit. In iedergeval is een blok Rusland/China zeer ongunstig.
Het grootste probleem voor allerlei dingen is idd aan grondstoffen komen. Vind het wat dat aangaat niet zo gek dat China half Afrika in de zak heeft op het moment. Die snappen ook dat de technologie zich zover gaat ontwikkelen dat het uiteindelijk alleen van belang is om (goedkope) grondstoffen te hebben om je fabrieken te voeden.
pi_202416408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:20 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
De prijs van zonne-energie e.d. keldert zo snel dat het momenteel vooral een kwestie is van snel genoeg kunnen leggen en de initiële investering kunnen betalen. Of ja, het energie-netwerk opnieuw inrichten is natuurlijk een best probleem, maar als de prijs van accu's ook blijft kelderen op eenzelfde tempo komen daar vanzelf lokale oplossingen voor.
Seizoens invloeden zijn lastig met accu's te overbruggen en daarvoor zijn andere oplossingen nodig zoals bijv. ammoniak NH3 gemaakt met groene waterstof en luchtstikstof. Waterstof zelf is totaal ongeschikt voor langdurige opslag vanwege het enorme volume, lekken door metalen wanden en het pas vloeibaar worden dichtbij het absolute nulpunt.

quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_hydrogen
However, for it to be in a fully liquid state at atmospheric pressure H2 needs to be cooled to 20.28 K (−252.87 °C)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 1 december 2021 @ 10:34:12 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202416424
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan vallen ze sowieso direct binnen, allebei. Hoeft nog geen dag te duren.

Ik ben wel benieuwd als Rusland het echt gaat flikken, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
Ben ik ook heel benieuwd naar. We hebben dit vaker gezien. Troepen naar de grens, nieuwe wapens onthullen, etc. Niets nieuws voor rusland.

Maar nu de VS opeens met de invasieplannen van Rusland lekken, en Rusland die ook reservepersoneel oproept. Toch vaag.

Ik gok dat Rusland wil kijken hoe het westen reageert op elke stap van de Russen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 december 2021 @ 11:00:52 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202416695
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De wereld is druk bezig zich opnieuw in 2 blokken te verdelen. Totalitair versus westers democratisch. De aanzet tot geweld komt vooral vanuit totalitair. Stagnerende economie binnen totalitair is er mijnsinziens de oorzaak van. Taiwan en Ukraine moeten heeeeeeeeeeeeeeeel rap eigen kernwapens ontwikkelen anders zijn ze het haasje.
Het 'democratische westen' is in rap tempo achter de schermen ook totalitair aan het worden.

OT: dat China een groot gevaar is voor Taiwan, maken ze zelf niet eens een geheim van. Maar de 'Russische dreiging' richting Oekraine is een hoax, sinds de Obama-jaren heeft men de oude boeman Rusland weer van stal gehaald, zodat de jaarlijkse +/- 700 miljard dollar (en ieder jaar nog steeds oplopend!) voor het ministerie van Defensie en de wapentuigfabrikanten blijven stromen. Rusland heeft helemaal geen ambities om de Oekraine in te nemen of aan te vallen, de Krim en de Zwarte Zee marinebasis zijn geannexeerd en in een aantal regio's zijn nog wat schermutselingen met etnisch-Russische separatisten maar geen reden voor een invasie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_202416721
Het wordt tijd dat Duitsland en Polen hun gestolen grond van de Russische imperialisten annexeren.
pi_202416769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Het 'democratische westen' is in rap tempo achter de schermen ook totalitair aan het worden.

OT: dat China een groot gevaar is voor Taiwan, maken ze zelf niet eens een geheim van. Maar de 'Russische dreiging' richting Oekraine is een hoax, sinds de Obama-jaren heeft men de oude boeman Rusland weer van stal gehaald, zodat de jaarlijkse +/- 700 miljard dollar (en ieder jaar nog steeds oplopend!) voor het ministerie van Defensie en de wapentuigfabrikanten blijven stromen. Rusland heeft helemaal geen ambities om de Oekraine in te nemen of aan te vallen, de Krim en de Zwarte Zee marinebasis zijn geannexeerd en in een aantal regio's zijn nog wat schermutselingen met etnisch-Russische separatisten maar geen reden voor een invasie.
Het werkelijk democratisch gehalte was al lange tijd laag vanwege lobbyisme en eigenbelangen (stoelenwarmen bij met name multinationals) van politici. Het enige is dat het in het huidige internet tijdperk sneller zichtbaar wordt. Het wereldwijde militair industrieel complex heeft baat bij geopolitieke spanningen dus dat is altijd oppassen geblazen. Poetin gebruikt graag "frozen conflicts" om zijn macht te behouden en uit te breiden en naarmate de russische economie stagneert zal dat incentive dus ook toenemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202416812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De wereld is druk bezig zich opnieuw in 2 blokken te verdelen. Totalitair versus westers democratisch. De aanzet tot geweld komt vooral vanuit totalitair. Stagnerende economie binnen totalitair is er mijnsinziens de oorzaak van. Taiwan en Ukraine moeten heeeeeeeeeeeeeeeel rap eigen kernwapens ontwikkelen anders zijn ze het haasje.
Nou... voor de andere kant valt ook wat te zeggen.

pi_202416834
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Jahaaaa, nog 10.000 Victorias Koblenko die hier deze kant op komen vluchten
Wat een fraaie meervoudsvorm!
  woensdag 1 december 2021 @ 11:33:28 #48
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202417074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:08 schreef BMW1993 het volgende:
Oekraïne is een arm land, wie zou dat nou willen veroveren?
Oekraïne was vroeger Rusland :')
  woensdag 1 december 2021 @ 11:34:22 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202417083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het werkelijk democratisch gehalte was al lange tijd laag vanwege lobbyisme en eigenbelangen (stoelenwarmen bij met name multinationals) van politici. Het enige is dat het in het huidige internet tijdperk sneller zichtbaar wordt. Het wereldwijde militair industrieel complex heeft baat bij geopolitieke spanningen dus dat is altijd oppassen geblazen. Poetin gebruikt graag "frozen conflicts" om zijn macht te behouden en uit te breiden en naarmate de russische economie stagneert zal dat incentive dus ook toenemen.
Oja, ik geloof meteen dat Poetin dezelfde spierballentaal en oorlogsretoriek bezigt, zodat men het volk afleidt van de werkelijke problemen. Want dat is in het westen natuurlijk ook een dingetje; zolang de media het volk bezig houden met alleen maar focussen op bepaalde problematiek, zien de burgers bepaalde andere problemen niet en heeft de overheid een reden om allerlei vervelende maatregelen te nemen die we anders nooit zouden slikken. In de jaren 00 was dit 'terrorisme' en nu is het climate change en Corona; hele volksstammen gaan akkoord met ongrondwettelijke maatregelen die de belangen, rechten, gezondheid en privacy van de brurger ernstig schaden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 1 december 2021 @ 11:37:45 #50
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202417116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:11 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Nou... voor de andere kant valt ook wat te zeggen.

[ afbeelding ]
In de vredesverdragen van de vorige eeuw beloofden de voormalige Koude Oorlog vijanden niet elkaars satellietstaten over te nemen. Duurde niet lang voordat zo goed als alle voormalige Warschaupactlanden lid van de NAVO en de EU werden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_202417257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:11 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Nou... voor de andere kant valt ook wat te zeggen.

[ afbeelding ]
Er is een klein verschil tussen landen die zelf aansluiting zoeken met bijv. de NAVO of de VS en daar ook graag bescherming van willen genieten en landen die onvrijwillig geannexeeerd worden door mannetjes in groene pakken.
  woensdag 1 december 2021 @ 11:52:31 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202417277
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
En China gelijk Taiwan dan. Leuk geopolitiek spel wordt dat.
Zou wel een logische move zijn, denk ik?

Het westen zal al moeite hebben met een respons voor 1 van deze 2 zaken, laat staan beide tegelijk.

Aan de andere kant zal je zoiets moeten coordineren, wat ook niet onopgemerkt blijft natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202417282
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zou wel een logische move zijn, denk ik?

Het westen zal al moeite hebben met een respons voor 1 van deze 2 zaken, laat staan beide tegelijk.
Zo staat het in het geopolitieke boekje. Dat zou wel de move zijn sowieso.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202417401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
In de vredesverdragen van de vorige eeuw beloofden de voormalige Koude Oorlog vijanden niet elkaars satellietstaten over te nemen. Duurde niet lang voordat zo goed als alle voormalige Warschaupactlanden lid van de NAVO en de EU werden.
die landen, willen zelf hun koers bepalen en het is niet an de kgb om dit voor hun te dicteren. Oekraine is een bijzondere positie, omdat oekraine rusland afsluit van de zee, dus het altijd moeilijk is voor rusland om via internationale routes handel te drijven en altijd afhankelijk zijn van derde. Nu het poolproject wat is mislukt of nog op zich laat wachten, en. rusland steeds verder in de shit raakt, is een open handelsroute vanaf zee, een must voor hun economie en belangen.
pi_202417517
Probleem is dat de EU niet mee kan doen aan geopolitieke oorlogsvoering. Tijd dus voor een Verenigde Staten van Europa met een samengevoegd leger inclusief atoomwapenarsenaal. :Y
pi_202417623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die landen, willen zelf hun koers bepalen en het is niet an de kgb om dit voor hun te dicteren. Oekraine is een bijzondere positie, omdat oekraine rusland afsluit van de zee, dus het altijd moeilijk is voor rusland om via internationale routes handel te drijven en altijd afhankelijk zijn van derde. Nu het poolproject wat is mislukt of nog op zich laat wachten, en. rusland steeds verder in de shit raakt, is een open handelsroute vanaf zee, een must voor hun economie en belangen.
Die route is dan toch nog steeds open via bijvoorbeeld Rostov en Novorossiejsk of zie ik iets over het hoofd?
pi_202417933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:51 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Er is een klein verschil tussen landen die zelf aansluiting zoeken met bijv. de NAVO of de VS en daar ook graag bescherming van willen genieten en landen die onvrijwillig geannexeeerd worden door mannetjes in groene pakken.
Zeker maar schone handen hebben wij ook niet. De EU heeft bijv. een kwalijke rol gespeeld op het Maidanplein in de vorm van Van Baalen en Verhofstadt en zo zijn er nog veel redenen om anders naar onze eigen rol te kijken. Dat was wat ik eigenlijk wilde aangeven. Onze ogen zijn niet zo onschuldig blauw als we zelf graag denken.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:58:16 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202418109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Zeker maar schone handen hebben wij ook niet. De EU heeft bijv. een kwalijke rol gespeeld op het Maidanplein in de vorm van Van Baalen en Verhofstadt en zo zijn er nog veel redenen om anders naar onze eigen rol te kijken. Dat was wat ik eigenlijk wilde aangeven. Onze ogen zijn niet zo onschuldig blauw als we zelf graag denken.
Dat was inderdaad tamelijk bizar dat die daar zo ineens opdoken. Toch een beetje hetzelfde als Erdogan of een van zijn ministers die twee weekenden geleden met een microfoon en gebalde vuist op een gebouw staand de relschoppers zou hebben aangemoedigd.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202418191
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat doet alleen de VS? Rusland zat ook in Afghanistan, Syrië etc. En China plunderen complete landen van hun grondstoffen. En over moordaanslagen aub hou daar eens over op. Poetin laat elke tegenstander opruimen. China sluit complete bevolkingsgroepen uit.

En hoe de Russen zich in Polen hebben gedragen zullen we het ook maar niet over hebben.
En dan haal ik niet eens de ellende naar boven toen die muur er nog stond.

maw grootmachten, het is een pot nat. Maar zoals gezegd liever een VS.
Overigens fouten op geopolitiek vlak zoals die uitbreiding van de Navo naar het oosten waar Jaap het ook over had.
Je houdt jezelf voor de gek. Er is geen land in de wereld dat sinds 1900 zoveel oorlogen heeft gevoerd dan de VS, het overtreft ver de oorlogen die Rusland, China, Iran, Noord-Korea, enz 'gezamenlijk' hebben gevoerd. Het lijkt wel bijna een traditie in de VS dat elke president zijn eigen gruwelijke oorlog moet hebben. Je hoeft alleen te kijken naar hoeveel militaire basissen de VS in de wereld heeft, defensie-uitgaven, enz om te beseffen dat het een oorlogszuchtig land is. Zolang hun bommen niet op je hoofd vallen of je dierbaren uiteenrijten en kogels niet om je oren vliegen vind jij het allemaal best. We hebben afgelopen decennia 2x Irak gehad, Afghanistan, Syrië, tig landen waar ze actief zijn met drone-aanvallen, bijna oorlog met Iran, Noord-Korea, Venezuela, enz. nu zijn de propagandamachines weer hard aan het werk tegen Rusland. En jij blijft er maar intuinen.
pi_202418267
Misschien kunnen fokkers wel een paar oekrainse chikies opvangen ? @osodevo..
Ik zwaai naar dieren.
pi_202418346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:03 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Je houdt jezelf voor de gek. Er is geen land in de wereld dat sinds 1900 zoveel oorlogen heeft gevoerd dan de VS, het overtreft ver de oorlogen die Rusland, China, Iran, Noord-Korea, enz 'gezamenlijk' hebben gevoerd. Het lijkt wel bijna een traditie in de VS dat elke president zijn eigen gruwelijke oorlog moet hebben. Je hoeft alleen te kijken naar hoeveel militaire basissen de VS in de wereld heeft, defensie-uitgaven, enz om te beseffen dat het een oorlogszuchtig land is. Zolang hun bommen niet op je hoofd vallen of je dierbaren uiteenrijten en kogels niet om je oren vliegen vind jij het allemaal best. We hebben afgelopen decennia 2x Irak gehad, Afghanistan, Syrië, tig landen waar ze actief zijn met drone-aanvallen, bijna oorlog met Iran, Noord-Korea, Venezuela, enz. nu zijn de propagandamachines weer hard aan het werk tegen Rusland. En jij blijft er maar intuinen.
Godverdomme, de eerste FOK!ker die mijn gedachten uitspreekt en waar ik het volledig mee eens ben als het gaat om internationale politiek. Kom hier, zodat ik je twee zeer stevige smakkerds op die wangen kan geven, beste kerel. Ik reageer alleen in dit topic omdat er zich een FOK!ker in bevindt met dezelfde ideeën. Anders is het alsof je hand steekt in een wespennest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 01-12-2021 13:25:55 ]
  woensdag 1 december 2021 @ 13:24:41 #62
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202418507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die landen, willen zelf hun koers bepalen en het is niet an de kgb om dit voor hun te dicteren. Oekraine is een bijzondere positie, omdat oekraine rusland afsluit van de zee, dus het altijd moeilijk is voor rusland om via internationale routes handel te drijven en altijd afhankelijk zijn van derde. Nu het poolproject wat is mislukt of nog op zich laat wachten, en. rusland steeds verder in de shit raakt, is een open handelsroute vanaf zee, een must voor hun economie en belangen.
Er zijn officiele afspraken gemaakt over niet rommelen in elkaars achtertuin, die de NAVO grootschalig heeft geschonden.

Verder heeft Rusland een flink stuk grondgebied grenzend aan de Zwarte Zee, daar hebben ze Oekraine niet voor nodig. De Russen hebben op de Krim een grote marinebasis, het in een gekke bui door Chroetsjov aan Oekraine gegeven stuk land. Dat maakte toendertijd weinig uit omdat beide landen toch deel waren van dezelfde Sovjet-Unie maar sinds de uittreding van Oekraine was het toch wel een gekken situatie dat Rusland haar marinebasis op grondgebied van een andere staat had. Logisch dus dat toen het westen Oekraine ging 'regime-changen', de Russen de Krim innamen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 1 december 2021 @ 13:25:21 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202418518
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:14 schreef laforest het volgende:
Probleem is dat de EU niet mee kan doen aan geopolitieke oorlogsvoering. Tijd dus voor een Verenigde Staten van Europa met een samengevoegd leger inclusief atoomwapenarsenaal. :Y
Heil Franz Timmermanz!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_202418716
quote:
13s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Heil Franz Timmermanz!
Jij bent liever een slaaf van Xi of Poetin. :Y
  woensdag 1 december 2021 @ 13:43:39 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202418741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:42 schreef laforest het volgende:

[..]
Jij bent liever een slaaf van Xi of Poetin. :Y
Nee, ik ben net als jij een slaaf van het grootkapitaal
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 1 december 2021 @ 13:45:48 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202418770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:43 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Nee, ik ben net als jij een slaaf van het grootkapitaal
Och ik sla het kleine kapitaal ook niet af :Y)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202418894
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:43 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Nee, ik ben net als jij een slaaf van het grootkapitaal
:O
  woensdag 1 december 2021 @ 14:16:46 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202419076
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:14 schreef laforest het volgende:
Probleem is dat de EU niet mee kan doen aan geopolitieke oorlogsvoering. Tijd dus voor een Verenigde Staten van Europa met een samengevoegd leger inclusief atoomwapenarsenaal. :Y
Denk niet dat de Fransen hun kernwapens met de rest willen delen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202419379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:14 schreef laforest het volgende:
Probleem is dat de EU niet mee kan doen aan geopolitieke oorlogsvoering. Tijd dus voor een Verenigde Staten van Europa met een samengevoegd leger inclusief atoomwapenarsenaal. :Y
Daar heeft de EU 70 jaar de tijd voor gehad. Lukte toen niet, lukt nu niet, lukt nooit niet }:|

We konden godverdomme Srebrenica niet eens verdedigen omdat er teveel politieke onwil was :{w Dat gaat met een Europees leger echt niet anders zijn. Niemand heeft zin eigen volk op te offeren om land als de Oekraïne te verdedigen.
afspraak tandarts verzetten
pi_202419432
quote:
15s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:41 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Daar heeft de EU 70 jaar de tijd voor gehad. Lukte toen niet, lukt nu niet, lukt nooit niet }:|

We konden godverdomme Srebrenica niet eens verdedigen omdat er teveel politieke onwil was :{w Dat gaat met een Europees leger echt niet anders zijn. Niemand heeft zin eigen volk op te offeren om land als de Oekraïne te verdedigen.
Door die kutbritten. Nu gaat dat wel lukken. :Y
Srebrenica was nooit gebeurd met een EU leger. :N

Oekraïne heeft met de EU niks te maken. :W
pi_202419449
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Denk niet dat de Fransen hun kernwapens met de rest willen delen.
Macron wel hoor. :Y
  woensdag 1 december 2021 @ 14:49:15 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202419483
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Die route is dan toch nog steeds open via bijvoorbeeld Rostov en Novorossiejsk of zie ik iets over het hoofd?
Geen warme havens.
pi_202421838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:08 schreef BMW1993 het volgende:
Oekraïne is een arm land, wie zou dat nou willen veroveren?
Strategisch belang, in de Krim ligt ook een enorme vloot militaire schepen van Rusland.
Vakman pur sang
  woensdag 1 december 2021 @ 20:03:32 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202424687
Dat gaat niet gebeuren. Het gaat de Russen namelijk vies tegen vallen. Oekraïne is de Krim niet, die hebben helemaal geen zin in een bezetting en zullen behoorlijk verbeten terugvechten. Stukken die je vervolgens bezet zullen veel aandacht en energie vragen om rustig te houden - zeker als je meer richting het westen komt. Daarbovenop nog de onvermijdelijke economische sancties en een invasie van de Oekraïne kan eigenlijk alleen maar desastreus uitpakken voor de Russen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202425353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:03 schreef AgLarrr het volgende:
Dat gaat niet gebeuren. Het gaat de Russen namelijk vies tegen vallen. Oekraïne is de Krim niet, die hebben helemaal geen zin in een bezetting en zullen behoorlijk verbeten terugvechten. Stukken die je vervolgens bezet zullen veel aandacht en energie vragen om rustig te houden - zeker als je meer richting het westen komt. Daarbovenop nog de onvermijdelijke economische sancties en een invasie van de Oekraïne kan eigenlijk alleen maar desastreus uitpakken voor de Russen.
Sancties ligt Rusland niet wakker van, alles wat ze nodig hebben loopt via China als het moet.
Europa is platzak, heeft geen leger of je moet dat rapid response team van een paar duizend mee willen tellen, maar dan ga ik je uitlachen.

We hebben gas nodig en dat kan Amerika ook niet snel genoeg leveren, Rusland draait dan domweg de kraan dicht en dan is het failliete Europa dankzij Draghi en Corona, compleet verdeeld en daarna is het game over.
Tenzij Poetin zo dom is een Europees land aan te vallen uiteraard, maar daar hebben ze helemaal geen interesse in, Poetin hoeft alleen maar achterover te leunen en te kijken hoe we onszelf kapot maken.
  woensdag 1 december 2021 @ 20:41:34 #76
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202425622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Sancties ligt Rusland niet wakker van, alles wat ze nodig hebben loopt via China als het moet.
Europa is platzak, heeft geen leger of je moet dat rapid response team van een paar duizend mee willen tellen, maar dan ga ik je uitlachen.

We hebben gas nodig en dat kan Amerika ook niet snel genoeg leveren, Rusland draait dan domweg de kraan dicht en dan is het failliete Europa dankzij Draghi en Corona, compleet verdeeld en daarna is het game over.
Tenzij Poetin zo dom is een Europees land aan te vallen uiteraard, maar daar hebben ze helemaal geen interesse in, Poetin hoeft alleen maar achterover te leunen en te kijken hoe we onszelf kapot maken.
Rusland heeft de infrastructuur niet liggen om een dichte Europese kraan te compenseren met export naar China. Daarbij steunt de Russische economie voor een groot deel op olie en gas. Ze zouden zichzelf in de voet schieten.

Daarbij: failliet Europa? Moreel misschien. Maar economisch zeer zeker niet. Bovendien: als de poep echt aan de knikker is hebben we alleen al in de Nederlandse exclusieve economische zone nog een paar Mrd m3 aan gas. Dat geldt ook voor o.a. de Engelsen en de Noren. Russisch gas is voor ons een keuze.

En je kunt lollig doen over de staat van een aantal Europese krijgsmachten, maar dat is niet helemaal terecht. De Fransen, de Polen en ook de Engelsen kunnen wel degelijk klappen uitdelen. En zo zijn er nog wel een paar landen. Bovendien is het gros van het Russische leger oude troep. Tuurlijk hebben ze een paar nieuwe platforms her en der, maar het gros is nog altijd gewoon materiaal uit de koude oorlog. Zo voor de hand liggend is een Russische overwinning niet. Militair niet, economisch al helemaal niet.

Ruslands strategie is chaos creëren en zo haar buurlanden verzwakken. Ze heeft de kracht niet omdat met hard power te doen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202425658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Die route is dan toch nog steeds open via bijvoorbeeld Rostov en Novorossiejsk of zie ik iets over het hoofd?
Er zijn meerdere routes natuurlijk en ook havens. Maar het drukst bevolkte gebied van Rusland is bij de grens van Oekraine, en daarboven. Er is geen adequate infrastructuur echt om via eigen land gebied te gaan. Deze wegen zijn altijd open geweest in tijden van soviet en daarna. Nu oekraine richting het westen ontwikkeld, is er een kans dat de belangrijkste aanvoer routes van Rusland dicht gegooid worden + dat mocht er oorlog komen, en oekraine is niet bij rusland, strategisch gezien men al heel diep in russisch gebied kan komen + Rusland over Oekrainese zijn zeegrenzen moet om hun eigen grens vanaf zee te verdedigen. Rusland heeft in elk strategisch opzicht belang om Oekraine in te lijven.
pi_202425826
Het EU leger kan nu ff niet, want ze kunnen zich niet verplaatsen en de 1,5m aanhouden.
Vakman pur sang
pi_202427410
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ruslands strategie is chaos creëren en zo haar buurlanden verzwakken. Ze heeft de kracht niet omdat met hard power te doen.
Het GDP van Rusland is vergelijkbaar met dat van Belgie, Nederland en Luxemburg bij elkaar opgeteld. Het is een reus op lemen voeten. De toegevoegde waarde zit steeds meer in zaken die Rusland niet biedt en er zijn ook onvoldoende incentives daar iets aan te doen, op dat gebied doen de chinezen het stukken beter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202427650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Mocht Rusland binnenvallen dan gaan wij, zoals altijd, helemaal niks doen. Net zoals de Krim. :')
klopt helaas.

Gelukkig zal Rusland iets meer geinteresseerd zijn in voormalige sovjetlanden dan in West Europa.
pi_202427772
Europa heeft er baat bij als Rusland de Oekraine binnenvalt. We hebben nu europa-breed een enorm gebrek aan goede arbeidskrachten vanwege de energie transitie, laat maar komen die oekrainers ^O^ Bovendien zal de westerse wereld zich nog sneller van de russische economie ontkoppelen dan nu al gaande is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202427789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Oja, ik geloof meteen dat Poetin dezelfde spierballentaal en oorlogsretoriek bezigt, zodat men het volk afleidt van de werkelijke problemen. Want dat is in het westen natuurlijk ook een dingetje; zolang de media het volk bezig houden met alleen maar focussen op bepaalde problematiek, zien de burgers bepaalde andere problemen niet en heeft de overheid een reden om allerlei vervelende maatregelen te nemen die we anders nooit zouden slikken. In de jaren 00 was dit 'terrorisme' en nu is het climate change en Corona; hele volksstammen gaan akkoord met ongrondwettelijke maatregelen die de belangen, rechten, gezondheid en privacy van de brurger ernstig schaden.
War on drugs, war on terror and nu war on the unvaccinated/virus.
pi_202427844
Hey, weer niks gebeurd! Angstzaaiers :')
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 23:50:51 #84
8781 crew  Frutsel
pi_202428308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:57 schreef Cockwhale het volgende:
Hey, weer niks gebeurd! Angstzaaiers :')
Januari/Februari was ook pas de planning ;)
pi_202428346
Wanneer vallen we Vlaanderen binnen ? :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202428517
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het GDP van Rusland is vergelijkbaar met dat van Belgie, Nederland en Luxemburg bij elkaar opgeteld. Het is een reus op lemen voeten. De toegevoegde waarde zit steeds meer in zaken die Rusland niet biedt en er zijn ook onvoldoende incentives daar iets aan te doen, op dat gebied doen de chinezen het stukken beter.
In Rusland kun je met een euro al snel vier keer meer dan met een euro hier. Ook is Rusland zeer efficient met oorlogsvoering en industrie. Ze hebben alle grondstoffen binnen de grenzen en de bevolking heeft daar niet zo veel te willen. Oftewel ik zou niet te snel conclusies trekken.
pi_202428539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]
In Rusland kun je met een euro al snel vier keer meer dan met een euro hier. Ook is Rusland zeer efficient met oorlogsvoering en industrie. Ze hebben alle grondstoffen binnen de grenzen en de bevolking heeft daar niet zo veel te willen. Oftewel ik zou niet te snel conclusies trekken.
Ik zie nog weinig russische passagiersvliegtuigen, elektrische autos en elektrische vrachtautos of supersnelle treinen, IC-industrie is vrijwel non existent. Zie hier de verschillen met China, het gaat om marge, als je dingen doet die iedereen makkelijk kan komen die snel onder druk. Niet voor niets mag ASML de EUV-steppers niet aan China leveren van de VS.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202428566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik zie nog weinig russische passagiersvliegtuigen, elektrische autos en elektrische vrachtautos of supersnelle treinen, IC-industrie is vrijwel non existent. Zie hier de verschillen met China, het gaat om marge, als je dingen doet die iedereen makkelijk kan komen die snel onder druk. Niet voor niets mag ASML de EUV-steppers niet aan China leveren van de VS.
Ja, ze hebben ondertussen de slimste koppen in China op R&D gezet gericht op DUV en EUV lithografie machines. Geen idee of het ze gaat lukken maar er wordt hard aan getrokken in China.

[ Bericht 29% gewijzigd door Peppert op 02-12-2021 00:49:18 ]
pi_202428589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:39 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ja, ze hebben ondertussen de slimste koppen in China op R&D gezet gericht op DUV en EUV lithografie machines. Geen idee of het ze gaat lukken maar er wordt hard aan getrokken in China.
Zal een lastig verhaal worden in China, bovendien staat ook ASML niet stil. De volgende generatie steppers gaat mogelijk naar 1 nm resoluties en daarmee wordt molecular self assembly goed mogelijk en krijg je een totaal nieuwe paradigma shift. Mede om deze reden zal de VS de voorsprong van uiterst strategisch belang achten.


quote:
Shanghai Micro Electronics Equipment, or SMEE is China's ambitious project to replace ASML.

The company has been around for a while, and they have received a lot of attention and cheerleading in the Chinese media. But recent high profile export bans to China have brought them special focus.

In this video, we are going to take a closer look at this under-covered company, what they have been able to produce, and how they are doing so far.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202428599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zal een lastig verhaal worden in China, bovendien staat ook ASML niet stil. De volgende generatie steppers gaat mogelijk naar 1 nm resoluties en daarmee wordt molecular self assembly goed mogelijk en krijg je een totaal nieuwe paradigma shift. Mede om deze reden zal de VS de voorsprong van uiterst strategisch belang achten.

Ze moeten eerst nog maar een 28nm DUV lithografie machine zien uit te rollen. Een EUV machine is veel verder weg maar het R&D traject is niet gisteren opgestart maar loopt al een flink aantal jaren. We onderschatten de complexiteit. Ik las dat zo'n EUV machine bestaat uit 100.000 verschillende onderdelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peppert op 02-12-2021 00:56:18 ]
pi_202428679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:56 schreef TLC het volgende:
Wanneer vallen we Vlaanderen binnen ? :P
Nadat de russen er zijn binnengevallen :@
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 2 december 2021 @ 01:28:12 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202428687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:25 schreef Derrazi het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Ja zo democratisch. Een malloot van het machtigste land ter wereld die een coup probeert te plegen, een ouwe seniel die executive order na executive order tekent. In Nederland hebben we een demissionair kabinet dat consequent de grondwet negeert, de Tweede Kamer niet of bijna niet informeert, grondrechten afpakt op basis van medische keuze en een turbospoedprocedure bedenkt na een ongunstig vonnis van de rechter bij de avondklok.
Een turbospoedprocedure? Wat bazel je allemaal?
pi_202428853
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik zie nog weinig russische passagiersvliegtuigen, elektrische autos en elektrische vrachtautos of supersnelle treinen, IC-industrie is vrijwel non existent. Zie hier de verschillen met China, het gaat om marge, als je dingen doet die iedereen makkelijk kan komen die snel onder druk. Niet voor niets mag ASML de EUV-steppers niet aan China leveren van de VS.
Niet voor niets mag ASML de EUV-steppers niet aan China leveren van de VS.

US dictatuur. Grappig,
Veel gelul over Rusland en China maar wij laten ons dicteren door de US.
Wie is er nu de domme slaaf? _O-

Rusland gaat de Oekraine echt niet aanvallen alleen de Dombas regio is voior hun van belang omdat er heel veel RUSSISCHEstaatsburgers wonen.

Wij gaven Kosovo zo makkelijk aan de Albanezen dus waarom de Donbass dan ook niet voor Etnische Russische/Oekrainische burgers?
pi_202428886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:56 schreef TLC het volgende:
Wanneer vallen we Vlaanderen binnen ? :P
Kan je beter via de politieke weg doen. Referendumpie oid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202428893
Ik vind het raar gedoe allemaal.

Maar ehh Gazprom aandeel staat alleen maar hoger.

EU heeft zonder Russisch gas ook een giga probleem. We zijn extremistische klimaat zuigertjes geworden en dat maakt onze stroomvoorziening uiterst fragiel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202429084
Het westen roept wel meer wat maar misschien is het tijd dat wij eens stoppen met politieagentje spelen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202429090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 06:15 schreef Schaamlap het volgende:
Rusland gaat de Oekraine echt niet aanvallen alleen de Dombas regio
Dus vallen ze Oekraïne wel binnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 2 december 2021 @ 08:23:39 #98
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202429321
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zal een lastig verhaal worden in China, bovendien staat ook ASML niet stil. De volgende generatie steppers gaat mogelijk naar 1 nm resoluties en daarmee wordt molecular self assembly goed mogelijk en krijg je een totaal nieuwe paradigma shift. Mede om deze reden zal de VS de voorsprong van uiterst strategisch belang achten.

[..]

Ziet de VS ASML ook als een dermate belangrijke strategische ‘partner’ dat ze er (indirect) in gaan investeren?

Of zal de hulp vanuit de VS vooral gaan door middel van regelgeving en het tegenwerken van de concurrentie?
pi_202429465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:08 schreef BMW1993 het volgende:
Oekraïne is een arm land, wie zou dat nou willen veroveren?
Dat denk jij? En daarbij, dat zou de enige reden zijn, rijkdom?
pi_202429551
Ik hoop dat de AIVD hier meeleest, wat een hoop trollen hier zeg
pi_202429582
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het EU leger kan nu ff niet, want ze kunnen zich niet verplaatsen en de 1,5m aanhouden.
Als ze slim zijn vallen de Russen ons tussen 17.00u en 5.00u binnen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 december 2021 @ 09:03:19 #103
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202429610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:57 schreef byah het volgende:
Ik hoop dat de AIVD hier meeleest, wat een hoop trollen hier zeg
De AIVD lijkt me doorgaans niet de organisatie om achter internet-trollen aan te gaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202429797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
In de vredesverdragen van de vorige eeuw beloofden de voormalige Koude Oorlog vijanden niet elkaars satellietstaten over te nemen. Duurde niet lang voordat zo goed als alle voormalige Warschaupactlanden lid van de NAVO en de EU werden.
Onzin dat heeft nooit in die verdragen gestaan. En je ziet wel hoe belangrijk het is om lid van de Navo te zijn anders wordt je zo binnengevallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 december 2021 @ 09:34:45 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202430034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Onzin dat heeft nooit in die verdragen gestaan. En je ziet wel hoe belangrijk het is om lid van de Navo te zijn anders wordt je zo binnengevallen.
Er was wel een soort herenakkoord en onderhandse afspraak (beroemde bierfiltje van Churchill en Stalin en Stalins opmerking dat GB zich niet met Griekenland moest bemoeien, dan zou de Sovjet-Unie uit Belgie blijven), maar de Sovjet-Unie heeft die koude oorlog natuurlijk min of meer verloren en viel uit elkaar. Het semiderdewereldland dat Rusland tegenwoordig is, heeft niet meer dezelfde status en Poetin doet wel erg stoer maar is in principe niet meer dan de bitchboy van China. Als Xi Jinping "spring" roept vraagt Poetin "hoe hoog?".
We have always been at war with Eastasia.
pi_202430119
Het wordt tijd dat Rusland eens wat klapjes terug krijgt. Die lui denken echt dat ze wat voorstellen terwijl het gewoon een zwaar pauperland is met een kleine economie en slechts 140 mln inwoners.
Wellicht kunnen we beginnen met een trollenfarm om lekker in de wondjes van Rusland te peuteren. Goedkoop en doeltreffend.
Radio Espantoso
pi_202430246
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus vallen ze Oekraïne wel binnen.
Knippen om een zin te veranderen... zielig hoor...
pi_202430283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:45 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dat denk jij? En daarbij, dat zou de enige reden zijn, rijkdom?
Ze hebben daar 2 pijpleidingen liggen die miljoenen hebben gekost en er staat nog een miljoenen rekening open bij de Oekrainsche regering.... dus dat ze belangen hebben in de Oekraine...ja, kan je wel zeggen...
pi_202430316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:41 schreef Peligrosso het volgende:
Het wordt tijd dat Rusland eens wat klapjes terug krijgt. Die lui denken echt dat ze wat voorstellen terwijl het gewoon een zwaar pauperland is met een kleine economie en slechts 140 mln inwoners.
Wellicht kunnen we beginnen met een trollenfarm om lekker in de wondjes van Rusland te peuteren. Goedkoop en doeltreffend.
Dat pauperland rolt in 2 maanden over de EU heen als het nodig is.... dat houd jou toesenbord helden praat ook niet tegen...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 december 2021 @ 10:04:29 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202430361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:00 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat pauperland rolt in 2 maanden over de EU heen als het nodig is.... dat houd jou toesenbord helden praat ook niet tegen...
Iets minder red alert spelen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202430478
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Hoop dat Rusland en Oekraïne er vreedzaam uitkomen en tot een schappelijke en werkbare overeenkomst kunnen komen. Samenwerken als buren is lucratiever.
  donderdag 2 december 2021 @ 10:20:54 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202430543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:41 schreef Peligrosso het volgende:
Het wordt tijd dat Rusland eens wat klapjes terug krijgt. Die lui denken echt dat ze wat voorstellen terwijl het gewoon een zwaar pauperland is met een kleine economie en slechts 140 mln inwoners.
Wellicht kunnen we beginnen met een trollenfarm om lekker in de wondjes van Rusland te peuteren. Goedkoop en doeltreffend.
Hoe gaat dat bijdragen aan vrede en goede verstandhoudingen?
pi_202430750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Hoop dat Rusland en Oekraïne er vreedzaam uitkomen en tot een schappelijke en werkbare overeenkomst kunnen komen. Samenwerken als buren is lucratiever.
Lijkt mij erg optimistisch, gezien de verhoudingen tussen beide landen. De relatie is de laatste jaren in rap tempo verslechterd. Vermoed dat toenadering zoeken verdomd lastig wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 2 december 2021 @ 10:41:24 #114
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202430796
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Iets minder red alert spelen
Denk dat de gemiddelde Rus heel wat meer voor z'n land overheeft dan een Europeaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202430834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Lijkt mij erg optimistisch, gezien de verhoudingen tussen beide landen. De relatie is de laatste jaren in rap tempo verslechterd. Vermoed dat toenadering zoeken verdomd lastig wordt.
Ja. Een tussenoplossing is een neutrale houding maar elkaar. Proberen langs elkaar heen te leven en dat zal heel moeilijk worden. Op oorlog zitten echter maar heel weinig mensen te wachten. Maar zoals altijd hebben de schaakstukken geen invloed of hun leven in de waagschaal wordt gelegd.
pi_202430895
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ziet de VS ASML ook als een dermate belangrijke strategische ‘partner’ dat ze er (indirect) in gaan investeren?

Of zal de hulp vanuit de VS vooral gaan door middel van regelgeving en het tegenwerken van de concurrentie?
Het op groot volume productie niveau brengen van EUV was veel moeilijker dan ASML had ingeschat. De kans op mislukking was ASML te groot geworden. Intel en Samsung hebben daarop een miljardenbelang in ASML genomen om mede risico te dragen. ASML kreeg dus vanuit ZK en de VS hulp op deze wijze. De EUV steppers produceren industrieel IC's in Taiwan, VS en ZK en verder nergens voor zover mij bekend. ZK en Taiwan zijn geen "veilige" plekken en om dit risico te verminderen komen er nu EUV IC-fabs in Japan, europa en extra capaciteit in de VS waarbij flinke overheidssubsidies een rol spelen. ASML is monopolist en heeft geen concurrentie meer want die is al lang afgehaakt. ASML neemt genoegen met circa 60% marge op de steppers en dat is al jarenlang zo, het is geen amerikaans bedrijf dat op kortdurende winstmaximalisatie uit is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 december 2021 @ 10:51:11 #117
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202430941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Denk dat de gemiddelde Rus heel wat meer voor z'n land overheeft dan een Europeaan.
Je scheert nu letterlijk tientallen etnische groeperingen over een kam, hoogstwaarschijnlijk vanuit stereotypering.

Er klopt in ieder geval niets van
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202430962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:00 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat pauperland rolt in 2 maanden over de EU heen als het nodig is.... dat houd jou toesenbord helden praat ook niet tegen...
Het was even puzzelen om er achter te komen wat je bedoelt maar nee, dat kunnen ze niet.
Radio Espantoso
pi_202431011
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe gaat dat bijdragen aan vrede en goede verstandhoudingen?
Putin bezig houden zodat hij geen tijd/ruimte heeft om steeds te lopen etteren.
Radio Espantoso
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:11:31 #120
8781 crew  Frutsel
  donderdag 2 december 2021 @ 11:13:19 #121
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202431318
Al 30 jaar hetzelfde gezeurm

"De Russen komen" :')

Jullie gaan de Russen straks nog missen als de Chinezen komen. ;)
pi_202431675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:13 schreef YoungDriller het volgende:
Al 30 jaar hetzelfde gezeurm

"De Russen komen" :')

Jullie gaan de Russen straks nog missen als de Chinezen komen. ;)
Die laatste zijn wel erg lang onderweg.
Ik zie ze dat nog niet doen om landingen op de Europese stranden te plannen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202431822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die laatste zijn wel erg lang onderweg.
Ik zie ze dat nog niet doen om landingen op de Europese stranden te plannen.
Die Chinezen proberen op een hele andere manier hun macht uit te breiden en tot nu toe zijn ze daar helaas tot mijn onvrede behoorlijk in geslaagd.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:40:42 #124
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202431887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Onzin dat heeft nooit in die verdragen gestaan. En je ziet wel hoe belangrijk het is om lid van de Navo te zijn anders wordt je zo binnengevallen.
Lulkoek. De enige die in de recente geschiedenis steeds landen binnenvalt of er een regime change laat plaatsvinden is de VS.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 2 december 2021 @ 11:41:26 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202431904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:41 schreef Peligrosso het volgende:
Het wordt tijd dat Rusland eens wat klapjes terug krijgt. Die lui denken echt dat ze wat voorstellen terwijl het gewoon een zwaar pauperland is met een kleine economie en slechts 140 mln inwoners.
Wellicht kunnen we beginnen met een trollenfarm om lekker in de wondjes van Rusland te peuteren. Goedkoop en doeltreffend.
De Russiche Federatie probeert gewoon te kijken hoe ver ze gaan kunnen. Een daadwerkelijke invasie van Europa militair is al een overwogen door de voormalige USSR maar afgeblazen omdat een inzet van kernwapens niet is uit te sluiten. Het is een spel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202431940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
In de vredesverdragen van de vorige eeuw beloofden de voormalige Koude Oorlog vijanden niet elkaars satellietstaten over te nemen. Duurde niet lang voordat zo goed als alle voormalige Warschaupactlanden lid van de NAVO en de EU werden.
En geef die landen eens ongelijk zeg. Ze mogen toch verdorie zelf weten met wie ze allianties sluiten? De Russen hebben zich in die landen decennialang als vuile beesten gedragen door miljoenen mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden, te verkrachten, te deporteren en te laten verdwijnen. Dus nogal wiedes dat de bevolking van die landen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zich zo snel mogelijk heeft afgekeerd van Rusland. Dat heeft Rusland helemaal aan zichzelf en z'n walgelijke mensonterende daden te danken. En dan moeten we het nu zo zielig vinden voor Rusland dat ze niet meer zo groot en machtig zijn? Echt hou op hoor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202432038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:40 schreef byah het volgende:
Beetje dreigen met raketten richting Europa, neerhalen van GPS satelieten en de gaskraan dichtdraaien. Ze hebben one bij de ballen
:')
Gino ♥
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:52:09 #128
8781 crew  Frutsel
pi_202432088
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:40 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Lulkoek. De enige die in de recente geschiedenis steeds landen binnenvalt of er een regime change laat plaatsvinden is de VS.
Doe nou niet of de Russen zo'n lieverdje zijn qua buitenland politiek of hoe ze politieke tegenstanders de mond snoeren etc etc. Ik heb in elk geval Amerika nog geen land zien annexeren als 51e, 52e of 53e staat van Amerika.

Maar goed, dat was vast allemaal een reactie op Westerse propaganda natuurlijk.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:52:43 #129
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202432098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die laatste zijn wel erg lang onderweg.
Ik zie ze dat nog niet doen om landingen op de Europese stranden te plannen.
De Chinezen pakken het anders aan, gebruiken ons eigen kapitalisme en democratie tegen ons. Ze hoeven het Westen niet binnen 5 tot 10 jaar op de knietjes te brengen, dat doen ze over een veel langere termijn. Ze stelen westerse technologie, sturen hun slimste studenten naar westerse universiteiten waar wij ze zelf wijzer maken dan goed voor ons is, ze corrumperen politici en bestuurders die vatbaar zijn voor omkoping of chantage, ze zijn inmiddels al eigenaar van heel veel westerse bedrijven en onroerend goed, ze verstrekken grote leningen aan derde wereldlanden die afbetaald moeten worden in zeldzame grondstoffen, ze verzwakken het westen door dat wij ons zelf allerlei idiote klimaatdoelen opleggen terwijl zij zelf lekker doorgaan met het goedkoop stoken van fossiele brandstoffen en wie weet is het loslaten van virussen op de wereldbevolking ook wel opzettelijk geweest - kijk eens wat voor ellende dat in de westerse wereld heeft veroorzaakt.

Er is inderdaad een nieuwe koude oorlog, maar niet met de Russen. Wie in de politiek nog beweert dat de Russen het grote gevaar zijn, is of zo dom als een varken of liegt de mensen voor, met eventueel enorme gevolgen. De Russen kunnen misschien defensief wel redelijk sterk zijn, offensief stellen ze weinig voor.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:53:13 #130
8781 crew  Frutsel
pi_202432106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:41 schreef Megumi het volgende:

[..]
De Russiche Federatie probeert gewoon te kijken hoe ver ze gaan kunnen. Een daadwerkelijke invasie van Europa militair is al een overwogen door de voormalige USSR maar afgeblazen omdat een inzet van kernwapens niet is uit te sluiten. Het is een spel.
Ik denk dat de Russen minder begaan zijn met het lot van hun eigen burgers dan de EU of de VS. Wat dat betreft zal ze dat een worst zijn.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:54:46 #131
8781 crew  Frutsel
pi_202432138
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En geef die landen eens ongelijk zeg. Ze mogen toch verdorie zelf weten met wie ze allianties sluiten? De Russen hebben zich in die landen decennialang als vuile beesten gedragen door miljoenen mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden, te verkrachten, te deporteren en te laten verdwijnen. Dus nogal wiedes dat de bevolking van die landen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zich zo snel mogelijk heeft afgekeerd van Rusland. Dat heeft Rusland helemaal aan zichzelf en z'n walgelijke mensonterende daden te danken. En dan moeten we het nu zo zielig vinden voor Rusland dat ze niet meer zo groot en machtig zijn? Echt hou op hoor.
Westerse propaganda!!!!
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 11:55:40 #132
8781 crew  Frutsel
pi_202432153
Oh en China is net zo'n kutland, daar gaat inderdaad een misschien nog wel grotere dreiging vanuit die momenteel wat minder zichtbaar is, dat klopt.
pi_202432156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
De Chinezen pakken het anders aan, gebruiken ons eigen kapitalisme en democratie tegen ons. Ze hoeven het Westen niet binnen 5 tot 10 jaar op de knietjes te brengen, dat doen ze over een veel langere termijn. Ze stelen westerse technologie, sturen hun slimste studenten naar westerse universiteiten waar wij ze zelf wijzer maken dan goed voor ons is, ze corrumperen politici en bestuurders die vatbaar zijn voor omkoping of chantage, ze zijn inmiddels al eigenaar van heel veel westerse bedrijven en onroerend goed, ze verstrekken grote leningen aan derde wereldlanden die afbetaald moeten worden in zeldzame grondstoffen, ze verzwakken het westen door dat wij ons zelf allerlei idiote klimaatdoelen opleggen terwijl zij zelf lekker doorgaan met het goedkoop stoken van fossiele brandstoffen en wie weet is het loslaten van virussen op de wereldbevolking ook wel opzettelijk geweest - kijk eens wat voor ellende dat in de westerse wereld heeft veroorzaakt.

Er is inderdaad een nieuwe koude oorlog, maar niet met de Russen. Wie in de politiek nog beweert dat de Russen het grote gevaar zijn, is of zo dom als een varken of liegt de mensen voor, met eventueel enorme gevolgen. De Russen kunnen misschien defensief wel redelijk sterk zijn, offensief stellen ze weinig voor.
goede analyse van de stand van zaken...

vergeet ook niet dat we China telkens maar weer legitimeren door er grote evenementen als het WK Voetbal, Formule 1 races en de Olympische Spelen aan toe te wijzen... iedereen trapt erin omdat het geld oplevert.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202432340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Januari/Februari was ook pas de planning ;)
Na de kerst, eerst Jezus respecteren, daarna weer de eikel uithangen :')
  donderdag 2 december 2021 @ 12:11:49 #135
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202432450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Doe nou niet of de Russen zo'n lieverdje zijn qua buitenland politiek of hoe ze politieke tegenstanders de mond snoeren etc etc. Ik heb in elk geval Amerika nog geen land zien annexeren als 51e, 52e of 53e staat van Amerika.

Maar goed, dat was vast allemaal een reactie op Westerse propaganda natuurlijk.
Je noemt 'de Russen' maar je vergeet dat de Russische agressie destijds door de Sovjet-Unie gevoerd is uit ideologische overwegingen. Er zijn wel recentelijk wat kleine schermutselingen geweest in Georgie en wat Kaukasische deelstaten, maar dat is niks in vergelijking met de Amerikaanse agressie sinds de Tweede Wereldoorlog. Onder de regeringen Bush en Obama (incl Joe Biden) is het hele Midden-oosten verkloot met invasies en regime changes. Ze hebben sindsdien overal in Afrika en Azie de boel op zijn kop gezet, maar bijna overal heeft dit tot grote chaos en talloze slachtoffers geleid. In Libie is sinds Khadaffi afgezet is alleen maar ellende geweest, in Irak en Syrie is door toedoen van het machtvacuum IS ontstaan, Afganistan is na 20 jaar weer terug bij af en de Amerikanen hebben er bewust een hoop wapentuig achtergelaten zodat dit zich weer een weg kan vinden elders om problemen te veroorzaken. En wat is er bereikt? Biljoenen aan dollars naar Defensie, de veiligheidsdiensten en fabrikanten en andere commerciele partijen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 2 december 2021 @ 12:17:56 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202432564
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het GDP van Rusland is vergelijkbaar met dat van Belgie, Nederland en Luxemburg bij elkaar opgeteld. Het is een reus op lemen voeten. De toegevoegde waarde zit steeds meer in zaken die Rusland niet biedt en er zijn ook onvoldoende incentives daar iets aan te doen, op dat gebied doen de chinezen het stukken beter.
De Chinezen zijn dan ook een supermacht, de Russen echt al lang niet meer. Een eensgezinde en effectieve EU is één van hun nachtmerries. En niet alleen van Rusland, maar ook van China en in mindere mate zelfs van de VS. Brussel dicteert nu al een hoop van de (tech) marktstandaarden en projecteert daarmee haar (politieke) wil op de wereldmarkt. Stel je toch eens voor dat die Europese economische hard power (nog) effectiever wordt ingezet en daarnaast ook een militaire vorm krijgt. Daar zit niemand buiten Europa op te wachten, omdat het een derde supermacht zou zijn die normbepalend zou zijn voor heel veel zaken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202432651
quote:
13s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Je noemt 'de Russen' maar je vergeet dat de Russische agressie destijds door de Sovjet-Unie gevoerd is uit ideologische overwegingen. Er zijn wel recentelijk wat kleine schermutselingen geweest in Georgie en wat Kaukasische deelstaten, maar dat is niks in vergelijking met de Amerikaanse agressie sinds de Tweede Wereldoorlog. Onder de regeringen Bush en Obama (incl Joe Biden) is het hele Midden-oosten verkloot met invasies en regime changes. Ze hebben sindsdien overal in Afrika en Azie de boel op zijn kop gezet, maar bijna overal heeft dit tot grote chaos en talloze slachtoffers geleid. In Libie is sinds Khadaffi afgezet is alleen maar ellende geweest, in Irak en Syrie is door toedoen van het machtvacuum IS ontstaan, Afganistan is na 20 jaar weer terug bij af en de Amerikanen hebben er bewust een hoop wapentuig achtergelaten zodat dit zich weer een weg kan vinden elders om problemen te veroorzaken. En wat is er bereikt? Biljoenen aan dollars naar Defensie, de veiligheidsdiensten en fabrikanten en andere commerciele partijen.
Dat is wel allemaal on het mom van iets goed doen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432653
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En geef die landen eens ongelijk zeg. Ze mogen toch verdorie zelf weten met wie ze allianties sluiten? De Russen hebben zich in die landen decennialang als vuile beesten gedragen door miljoenen mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden, te verkrachten, te deporteren en te laten verdwijnen. Dus nogal wiedes dat de bevolking van die landen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zich zo snel mogelijk heeft afgekeerd van Rusland. Dat heeft Rusland helemaal aan zichzelf en z'n walgelijke mensonterende daden te danken. En dan moeten we het nu zo zielig vinden voor Rusland dat ze niet meer zo groot en machtig zijn? Echt hou op hoor.
Jouw quote: "De Russen hebben zich in die landen decennialang als vuile beesten gedragen door miljoenen mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden, te verkrachten, te deporteren en te laten verdwijnen."

Dit soort aantallen komt mij onwaarschijnlijk over. Welke landen bedoel jij, en over welke periode heb jij het over?

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 02-12-2021 12:37:46 ]
pi_202432684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Chinezen zijn dan ook een supermacht, de Russen echt al lang niet meer. Een eensgezinde en effectieve EU is één van hun nachtmerries. En niet alleen van Rusland, maar ook van China en in mindere mate zelfs van de VS. Brussel dicteert nu al een hoop van de (tech) marktstandaarden en projecteert daarmee haar (politieke) wil op de wereldmarkt. Stel je toch eens voor dat die Europese economische hard power (nog) effectiever wordt ingezet en daarnaast ook een militaire vorm krijgt. Daar zit niemand buiten Europa op te wachten, omdat het een derde supermacht zou zijn die normbepalend zou zijn voor heel veel zaken.
De EU heeft ook veruit de strengste marktregels van alle andere grote economische machtsblokken. Dus uiteraard zijn de overige machtsblokken dit liever kwijt dan rijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:40 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Lulkoek. De enige die in de recente geschiedenis steeds landen binnenvalt of er een regime change laat plaatsvinden is de VS.
Jij bent Rusland en de Krim (plus Oekraine) vergeten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 december 2021 @ 12:42:02 #141
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202432926
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De EU heeft ook veruit de strengste marktregels van alle andere grote economische machtsblokken. Dus uiteraard zijn de overige machtsblokken dit liever kwijt dan rijk.
Daar heb ik als consument heel veel plezier van.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202433854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je scheert nu letterlijk tientallen etnische groeperingen over een kam, hoogstwaarschijnlijk vanuit stereotypering.

Er klopt in ieder geval niets van
Jij kent de Russen dus niet...
pi_202433882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jij kent de Russen dus niet...
Jij wel dan? Jij reist wekelijks naar alle uithoeken van Rusland om daar kennis te maken met de lokale bevolking? Ben jij dan die gast van Bald & Bankrupt toevallig?

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202433895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jij bent Rusland en de Krim (plus Oekraine) vergeten?
Dat streep ik weg tegen Kosovo, ook zo'n heeeeeerlijk schurken land gecreeerd door hjet Westen...
pi_202433919
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Jij wel dan? Jij reist wekelijks naar alle uithoeken van Rusland om daar kennis te maken met de lokale bevolking? Ben jij dan die gast van Bald & Bankrupt toevallig?

Yup. Kom al jaren in het Oostblok. Ken de situatie op mn duimpje maar ik kan je verzekeren dat een heleboel Oostblokkers niet blij zijn met de US "democratie" en hun smerige spelletjes rond de Zwarte zee... en met de Bosnische Oorlog waren ze ronduit tegen de NATO...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 december 2021 @ 13:53:10 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202433922
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jij kent de Russen dus niet...
Nee ik ken "de Russen" totaal niet.
:')
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat streep ik weg tegen Kosovo, ook zo'n heeeeeerlijk schurken land gecreeerd door hjet Westen...
Ah je bent er zo een. Weet alweer genoeg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202433934
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee ik ken "de Russen" totaal niet.
:')
[..]
Ah je bent er zo een. Weet alweer genoeg
Jij weet niets van het Oostblok...dat is jouw probleem...
pi_202433943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat streep ik weg tegen Kosovo, ook zo'n heeeeeerlijk schurken land gecreeerd door hjet Westen...
juist en de Holodomor en later de deportaties naar de goelags kun je wegstrepen tegen de Holocaust en zo doet niemand iets slechts in deze wereld *O*
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 december 2021 @ 13:55:31 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202433945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:54 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jij weet niets van het Oostblok...dat is jouw probleem...
Oh wacht ik weet alweer wie jij bent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202433948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Yup. Kom al jaren in het Oostblok. Ken de situatie op mn duimpje maar ik kan je verzekeren dat een heleboel Oostblokkers niet blij zijn met de US "democratie" en hun smerige spelletjes rond de Zwarte zee... en met de Bosnische Oorlog waren ze ronduit tegen de NATO...
ah ja, de Oostblokker... :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 2 december 2021 @ 13:59:08 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202433970
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ah ja, de Oostblokker... :')
Het gemak waar deze vent generaliseert is wel komisch hoor. De Russen, het Oostblok, de Europeaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202433993
Een aantal van de topmensen in Oekraïne hebben tijdens de problemen rondom hun staatsgreep aan Amerika gevraagd of ze een atoombom op Moskou wilden gooien.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Rusland zichzelf tegen dat soort mensen wil beschermen.

Wat ik niet begrijp is dat Amerika, de EU en de NAVO, die vraag hebben gebagatelliseerd en Oekraïne en hun despotenleiders desondanks zijn blijven steunen. Met dat soort leiders kan het alleen maar fout aflopen, want ze sleuren je zo mee een oorlog in.

En dat zien we nu dan ook gebeuren.

Heel onverstandig van de NAVO. De NAVO had juist zijn handen van Oekraïne af moeten trekken. Dan had Oekraïne een tijd lang diplomatischer moeten zijn, omdat ze geen rugdekking meer hadden om zo'n grote bek op te zetten. En na een jaartje of wat zouden ze dan wel zo gekalmeerd zijn dat we de toegang tot de NAVO weer bespreekbaar zouden kunnen maken.

Zachte heelmeesters.

Ik zie bepaalde invloedrijke mensen in Oekraïne er wel voor aan om stiekem een atoombom te versieren en die midden in Moskou af te laten gaan. Met dat soort vrienden moet je goed oppassen.
pi_202434010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:54 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Jij weet niets van het Oostblok...dat is jouw probleem...
Er is geen Oostblok meer. Het is nu de Russische federatie.

Oostblok is een benaming die Russofoben gebruiken. Ben je een Russofoob?
pi_202434088
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
De Chinezen pakken het anders aan, gebruiken ons eigen kapitalisme en democratie tegen ons. Ze hoeven het Westen niet binnen 5 tot 10 jaar op de knietjes te brengen, dat doen ze over een veel langere termijn. Ze stelen westerse technologie, sturen hun slimste studenten naar westerse universiteiten waar wij ze zelf wijzer maken dan goed voor ons is, ze corrumperen politici en bestuurders die vatbaar zijn voor omkoping of chantage, ze zijn inmiddels al eigenaar van heel veel westerse bedrijven en onroerend goed, ze verstrekken grote leningen aan derde wereldlanden die afbetaald moeten worden in zeldzame grondstoffen, ze verzwakken het westen door dat wij ons zelf allerlei idiote klimaatdoelen opleggen terwijl zij zelf lekker doorgaan met het goedkoop stoken van fossiele brandstoffen en wie weet is het loslaten van virussen op de wereldbevolking ook wel opzettelijk geweest - kijk eens wat voor ellende dat in de westerse wereld heeft veroorzaakt.
Kortom, ze zijn dus bezig om 'ons' te worden. En dat maakt je bang. Want jij weet waar 'wij' toe in staat zijn.

Ik zeg niet dat er geen kern van waarheid in jouw betoog zit.

Maar als ze 'ons' worden, dan zou je verwachten dat ze ook minder barbaars zouden worden. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.

Dus zijn jouw conclusies, waarin je er van uit gaat dat de Chinezen ons willen vernietigen, dan misschien niet een beetje voorbarig? Als China niet barbaars meer is, wat is dan nog hun stimulus om ons te vernietigen?

Even nog afgezien van dat wij hun grootste afzetmarkt zijn, en hun BNP zal instorten wanneer wij geen geld meer hebben om uit te geven...
  donderdag 2 december 2021 @ 14:17:49 #155
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202434160
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
goede analyse van de stand van zaken...

vergeet ook niet dat we China telkens maar weer legitimeren door er grote evenementen als het WK Voetbal, Formule 1 races en de Olympische Spelen aan toe te wijzen... iedereen trapt erin omdat het geld oplevert.
Ze pakken ons op de individuele hebzucht van mensen die inspraak hebben in allerlei organen.

En in hoeverre ze te chanteren zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 2 december 2021 @ 14:19:01 #156
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202434175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jij bent Rusland en de Krim (plus Oekraine) vergeten?
Direct resultaat van de door het westen georkestreerde putsch.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_202434187
Geopolitiek gezien is Oekraïne een bufferland tussen de EU en de RF. En volgens geopolitiek zijn de bufferlanden waar oorlogen tussen grootmachten uitgevochten worden. En ze zijn nodig om te voorkomen dat de grootmachten all-out elkaar zullen gaan vernietigen.

Geopolitiek gezien is het dus belangrijk om Oekraïne onafhankelijk te laten zijn en blijven. En te zorgen dat ze niet de macht krijgen om de grootmachten in een oorlog te sleuren. Want in die positie zit zo'n bufferland natuurlijk ook weer.

Maar ook zit het bufferland in een riante positie om geld te verdienen aan de handel tussen beide grootmachten.

Als het bufferland dus zijn kaarten goed uitspeelt, kan het een hele lange tijd voorspoed hebben.

Dat is ook de reden waarom Nederland na het verslaan van Napoleon zijn zelfbestuur heeft (terug)gekregen. Wij zijn geopolitiek gezien het bufferland tussen Duitsland, Engeland en Frankrijk. En wij hebben onze kaarten goed uitgespeeld, want we hebben er een hoop voorspoed gekregen. Moet ik nog ingaan op dat wij als landje niet de grondstoffen hebben om rijk van te worden, en het dus van handel, dienstverlening en ueberhaupt intelligentie moeten hebben?

Moet ik ook nog aanstippen hoe slecht Oekraïne zijn kaarten aan het uitspelen is?
  donderdag 2 december 2021 @ 14:34:42 #158
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202434381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kortom, ze zijn dus bezig om 'ons' te worden. En dat maakt je bang. Want jij weet waar 'wij' toe in staat zijn.

Ik zeg niet dat er geen kern van waarheid in jouw betoog zit.

Maar als ze 'ons' worden, dan zou je verwachten dat ze ook minder barbaars zouden worden. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.

Dus zijn jouw conclusies, waarin je er van uit gaat dat de Chinezen ons willen vernietigen, dan misschien niet een beetje voorbarig? Als China niet barbaars meer is, wat is dan nog hun stimulus om ons te vernietigen?

Even nog afgezien van dat wij hun grootste afzetmarkt zijn, en hun BNP zal instorten wanneer wij geen geld meer hebben om uit te geven...
Nee, ze zijn niet bezig 'ons' te worden. De Chinese communistische partij vertegenwoordigt een autoritair systeem op basis van een ideologie die men ook elders wil vestigen. Een systeem waar de individuele burger een slaaf is, tenzij deze hogerop in de hierarchie weet te klimmen.

Ik denk dat de CCP maling heeft aan een begrip als BNP. Dat is namelijk een economische in onze wereld. Als China verzekerd is van autarkie en hun interne markt kan voor alles zorgen wat ze zelf nodig hebben (aangevuld met grondstoffen uit de kolonieen), kan wat hen betreft de economie van de rest van de wereld lekker instorten, want dat zou een prachtige chaotische basis vormen voor een toekomstige wereld onder autoritaire heerschappij.

Het huidige westen doet mij heel veel denken aan het Romeinse Rijk in de 5e eeuw. Verzwakt, arrogant, corrupt, ijdele incapabele politici / bestuur en een zeepbeleconomie gebouwd op drijfzand.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_202434474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Nee, ze zijn niet bezig 'ons' te worden. De Chinese communistische partij vertegenwoordigt een autoritair systeem op basis van een ideologie die men ook elders wil vestigen. Een systeem waar de individuele burger een slaaf is, tenzij deze hogerop in de hierarchie weet te klimmen.
Eh, klinkt als Kapitalisme. :P

quote:
Ik denk dat de CCP maling heeft aan een begrip als BNP. Dat is namelijk een economische in onze wereld
BNP is een maat van de inkomsten per land, per deel van een unie als je het zo wil noemen. Aangezien China een import en een export heeft, denk ik dat BNP wel degelijk belangrijk voor ze is. Hoe kunnen ze anders hun economische performance meten ten opzichte van die van andere landen?

quote:
Het huidige westen doet mij heel veel denken aan het Romeinse Rijk in de 5e eeuw. Verzwakt, arrogant, corrupt, ijdele incapabele politici / bestuur en een zeepbeleconomie gebouwd op drijfzand.
Zo denken wij ook over de VS. En dat is één van de redenen dat wij de EU hebben opgericht en onafhankelijk van hen proberen te worden.

Verder weet ik niet precies hoe dat met China te maken heeft. Maar mogelijk dat China meer affiniteit met ons heeft dan met Amerikanen.

Maar goed. Incapabele politici... Bij gebrek aan goede tegenstand is dat altijd waar het na verloop van tijd op uit zal draaien.

Ik heb mijn gedachten nog niet rond over China en hun motieven. Wat ik wel weet is dat Chinezen over het algemeen vrij xenofobisch zijn, en dat ze zich daarom wel twee keer zullen bedenken of ze West-Europese landen zullen overnemen en die dwarse buitenlandse burgers proberen om te programmeren tot Chinezen. Naast dat ze daarmee hun grootste afzetmarkt zouden vernietigen.

[ Bericht 26% gewijzigd door RetepV op 02-12-2021 14:48:48 ]
  donderdag 2 december 2021 @ 14:45:32 #160
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202434526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Eh, klinkt als Kapitalisme. :P
Dat heeft niets met het kapitalisme te maken. Het kapitalisme is een economisch systeem, dat staat verder los van de waarde en invloed die je je burgers en/of anderen in de samenleving toedicht.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 december 2021 @ 14:55:23 #161
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202434702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Eh, klinkt als Kapitalisme. :P
[..]
BNP is een maat van de inkomsten per land, per deel van een unie als je het zo wil noemen. Aangezien China een import en een export heeft, denk ik dat BNP wel degelijk belangrijk voor ze is. Hoe kunnen ze anders hun economische performance meten ten opzichte van die van andere landen?
[..]
Zo denken wij ook over de VS. En dat is één van de redenen dat wij de EU hebben opgericht en onafhankelijk van hen proberen te worden.

Verder weet ik niet precies hoe dat met China te maken heeft. Maar mogelijk dat China meer affiniteit met ons heeft dan met Amerikanen.

Maar goed. Incapabele politici... Bij gebrek aan goede tegenstand is dat altijd waar het na verloop van tijd op uit zal draaien.

Ik heb mijn gedachten nog niet rond over China en hun motieven. Wat ik wel weet is dat Chinezen over het algemeen vrij xenofobisch zijn, en dat ze zich daarom wel twee keer zullen bedenken of ze West-Europese landen zullen overnemen en die dwarse buitenlandse burgers proberen om te programmeren tot Chinezen. Naast dat ze daarmee hun grootste afzetmarkt zouden vernietigen.
Om te begrijpen wat ik schreef, zul je eerst moeten begrijpen dat mensen die in een totalitair systeem opgroeien, de wereld totaal anders bekijken. Je redeneert vanuit jezelf.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 2 december 2021 @ 14:55:32 #162
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_202434705
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Denk dat de gemiddelde Rus heel wat meer voor z'n land overheeft dan een Europeaan.
De gemiddelde rus sterft 20 jaar eerder door zn wodka verslaving. Kunnen amper richten
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_202434839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:55 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
De gemiddelde rus sterft 20 jaar eerder door zn wodka verslaving. Kunnen amper richten
Als je in een wereld van clichés leeft wel ja. Het Russische leger is niet niks hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 2 december 2021 @ 15:15:22 #164
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202435120
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Nee, ze zijn niet bezig 'ons' te worden. De Chinese communistische partij vertegenwoordigt een autoritair systeem op basis van een ideologie die men ook elders wil vestigen. Een systeem waar de individuele burger een slaaf is, tenzij deze hogerop in de hierarchie weet te klimmen.

Ik denk dat de CCP maling heeft aan een begrip als BNP. Dat is namelijk een economische in onze wereld. Als China verzekerd is van autarkie en hun interne markt kan voor alles zorgen wat ze zelf nodig hebben (aangevuld met grondstoffen uit de kolonieen), kan wat hen betreft de economie van de rest van de wereld lekker instorten, want dat zou een prachtige chaotische basis vormen voor een toekomstige wereld onder autoritaire heerschappij.

Het huidige westen doet mij heel veel denken aan het Romeinse Rijk in de 5e eeuw. Verzwakt, arrogant, corrupt, ijdele incapabele politici / bestuur en een zeepbeleconomie gebouwd op drijfzand.
Dat neofeudalisme begint bij ons ook steeds meer terug te komen, in een andere vorm weliswaar.

Verder ben ik het eens met je betoog.
  donderdag 2 december 2021 @ 15:16:12 #165
495427 LiptonLemon
Houdt van ijsthee drinken
pi_202435148
Voor de Fokkers tussen de 17en 45, hebben jullie al bedacht hoe jullie onder de dienstplicht gaan uitkomen? Of zien jullie het wel zitten om te sterven aan het oostfront strijden voor het vaderland?
pi_202435196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Direct resultaat van de door het westen georkestreerde putsch.
Quatsch.
En dan nog geeft het geen reden om een land binnen te vallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 december 2021 @ 15:26:34 #167
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202435383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Quatsch.
En dan nog geeft het geen reden om een land binnen te vallen.
Ze vielen niet binnen want ze waren er al.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 2 december 2021 @ 15:36:39 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202435521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als je in een wereld van clichés leeft wel ja. Het Russische leger is niet niks hoor.
Russische soldaten zijn ook ideaal. Spotgoedkoop, een autoritaire en gemakkelijk te manipuleren mindset en heel weinig te verliezen. Dat soort dommekracht gaat door het vuur voor Poetin.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 2 december 2021 @ 15:45:50 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202435664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Russische soldaten zijn ook ideaal. Spotgoedkoop, een autoritaire en gemakkelijk te manipuleren mindset en heel weinig te verliezen. Dat soort dommekracht gaat door het vuur voor Poetin.
In Armenië liep een vriend van mij een bar uit en werd meteen gevraagd door een groepje Russen of hij Russisch was. Toen hij nee zei werden ze nogal agressief. Het was zeg maar één slimme gast en twee "thugs". Wat ze niet wisten is dat een Franse gozer en ik (beiden nogal lang) er nog achteraan kwamen. Toen veranderde de sfeer iets.

Na een kleine inschatting had ik door dat ik met die slimmere gozer moest praten, bleek dat hij jaarlijks in Amsterdam kwam en ik had best een leuk gesprek met hem. Hij had duidelijk invloed op de "thugs" want die dropen met de seconde meer af. Ze stonden echter wel op de achtergrond nog "Putin Putin Putin" te roepen :')

Mooie inzage in de mindset van de nationalistische Rus. Soortgelijk iets een keer meegemaakt met dronken Russen in Litouwen en Moldavië.
pi_202435716
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In Armenië liep een vriend van mij een bar uit en werd meteen gevraagd door een groepje Russen of hij Russisch was. Toen hij nee zei werden ze nogal agressief. Het was zeg maar één slimme gast en twee "thugs". Wat ze niet wisten is dat een Franse gozer en ik (beiden nogal lang) er nog achteraan kwamen. Toen veranderde de sfeer iets.

Na een kleine inschatting had ik door dat ik met die slimmere gozer moest praten, bleek dat hij jaarlijks in Amsterdam kwam en ik had best een leuk gesprek met hem. Hij had duidelijk invloed op de "thugs" want die dropen met de seconde meer af. Ze stonden echter wel op de achtergrond nog "Putin Putin Putin" te roepen :')

Mooie inzage in de mindset van de nationalistische Rus. Soortgelijk iets een keer meegemaakt met dronken Russen in Litouwen en Moldavië.
In Griekenland kwam ik een keer een Russische chick tegen die werkte bij de kinderanimatie op een duur resort. Later die vakantie heb ik haar geneukt. Soortgelijk iets een keer meegemaakt met een dronken Russische in Letland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 2 december 2021 @ 15:51:53 #171
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202435733
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
In Griekenland kwam ik een keer een Russische chick tegen die werkte bij de kinderanimatie op een duur resort. Later die vakantie heb ik haar geneukt. Soortgelijk iets een keer meegemaakt met een dronken Russische in Letland.
Leuk voor je :Y heeft dat iets te maken met nationalistische Russen?
pi_202435859
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En geef die landen eens ongelijk zeg. Ze mogen toch verdorie zelf weten met wie ze allianties sluiten? De Russen hebben zich in die landen decennialang als vuile beesten gedragen door miljoenen mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden, te verkrachten, te deporteren en te laten verdwijnen. Dus nogal wiedes dat de bevolking van die landen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zich zo snel mogelijk heeft afgekeerd van Rusland. Dat heeft Rusland helemaal aan zichzelf en z'n walgelijke mensonterende daden te danken. En dan moeten we het nu zo zielig vinden voor Rusland dat ze niet meer zo groot en machtig zijn? Echt hou op hoor.
Dat geldt misschien voor de Baltische staten, maar Georgië en Oekraine waren al veel langer Russisch.
Stalin was een Georgiër, Brezjnev een Oekrainer.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202435875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat geldt misschien voor de Baltische staten, maar Georgië en Oekraine waren al veel langer Russisch.
Stalin was een Georgiër, Brezjnev een Oekrainer.
Dan hebben ze alsnog het recht om nu ze vrij zijn van Rusland zelf te beslissen wat ze doen.
pi_202435886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dan hebben ze alsnog het recht om nu ze vrij zijn van Rusland zelf te beslissen wat ze doen.
Russen kennen zulke zaken niet. Beslisrecht geldt alleen voor de Rus.
pi_202435933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Ze vielen niet binnen want ze waren er al.
Oh ja?
Ik denk dat oekraine anders over denkt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202435964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dan hebben ze alsnog het recht om nu ze vrij zijn van Rusland zelf te beslissen wat ze doen.
De VS was bereid een oorlog te beginnen om de raketten uit Cuba weg te krijgen, maar van de Russen verwachten we dat ze niets doen als alle buurlanden lid van de NAVO worden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202435968
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat geldt misschien voor de Baltische staten, maar Georgië en Oekraine waren al veel langer Russisch.
Stalin was een Georgiër, Brezjnev een Oekrainer.
De bevolking van de Oekraine is decennialang extreem bruut behandeld door de Sovjet-Unie. Bekendste voorbeeld is toch wel de Holodomor, een erkende genocide van het Oekraïnse volk door de leiders van de Sovjet-Unie waarbij 3,5 miljoen mensen zijn omgekomen. Maar ook het deporteren van de miljoenen Oekraïnse Kulaks, Polen en Duitsers is een voorbeeld van brute mensenrechtenschendingen. En dan hebben we het nog maar over één land. Boeiend dat Brezjnev een Oekraïner was, daar hadden al die families helemaal geen ene fuck aan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202435987
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Leuk voor je :Y heeft dat iets te maken met nationalistische Russen?
oh nee ik dacht dat we anekdotes over Russiche ontmoetingen aan het delen waren...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202435991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De VS was bereid een oorlog te beginnen om de raketten uit Cuba weg te krijgen, maar van de Russen verwachten we dat ze niets doen als alle buurlanden lid van de NAVO worden?
Het maakt in deze geen flikker uit wat de VS doet of gedaan heeft, dit topic gaat over de Russen. Als je een topic over de VS opent wil ik daar best uitleggen waarom ik het een ranzige boevenbende vind.
pi_202436019
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De VS was bereid een oorlog te beginnen om de raketten uit Cuba weg te krijgen, maar van de Russen verwachten we dat ze niets doen als alle buurlanden lid van de NAVO worden?
aggossie arme russen... de landen waar ze decennialang de bevolking hebben onderdrukt, gemarteld, uitgehongerd, verkracht, gedood en gedeporteerd naar de gulags willen geen vriendjes meer met ze zijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202436058
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
aggossie arme russen... de landen waar ze decennialang de bevolking hebben onderdrukt, gemarteld, uitgehongerd, verkracht, gedood en gedeporteerd naar de gulags willen geen vriendjes meer met ze zijn...
Welke Russen bedoel je nou precies? Het is nogal een gevarieerd en gigantisch groot land met vele volkeren en vele culturen. Waarbij zeker bepaalde volkeren net zo veel last hebben gehad van dominante groeperingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2021 16:19:53 ]
pi_202436080
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Welke Russen bedoel je nou precies? Het is nogal een gevarieerd en gigantisch groot land met vele volkeren en vele culturen. Waarbij zeker bepaalde volkeren net zo veel last hebben gehad van dominante groeperingen.
ik refereer uiteraard aan de leiding van het land... de gemiddelde Rus die dagelijks z'n monotome bestaan met een kansloze baan in een verafgelegen kansloos dorp leeft heeft daar weinig mee van doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202436122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De VS was bereid een oorlog te beginnen om de raketten uit Cuba weg te krijgen, maar van de Russen verwachten we dat ze niets doen als alle buurlanden lid van de NAVO worden?
Uitstekend gesproken. Helemaal mee eens.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 16:26:51 #184
8781 crew  Frutsel
pi_202436154
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:24 schreef Peppert het volgende:

[..]
Uitstekend gesproken. Helemaal mee eens.
Okay, beginnen we geen oorlog.
Geven we alleen de Oekraïne hun nukes weer terug. Prima.
pi_202436177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Okay, beginnen we geen oorlog.
Geven we alleen de Oekraïne hun nukes weer terug. Prima.
Of we laten twee autonome landen het gewoon zelf regelen. We zijn helemaal niets verschuldigd aan Rusland en helemaal niets aan Oekraïne.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 16:32:54 #186
8781 crew  Frutsel
pi_202436223
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of we laten twee autonome landen het gewoon zelf regelen. We zijn helemaal niets verschuldigd aan Rusland en helemaal niets aan Oekraïne.
Waar leg je dan de grens? Als Litouwen de volgende is? Of Letland? of Polen? Tsjechie? Finland?

Tsjechoslowakije weet daar alles van.
pi_202436258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Waar leg je dan de grens? Als Litouwen de volgende is? Of Letland? of Polen? Tsjechie? Finland?

Tsjechoslowakije weet daar alles van.
Bij de NAVO en bij de EU.
Iig niet bij Oekraïne.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 16:41:10 #188
8781 crew  Frutsel
pi_202436316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bij de NAVO en bij de EU.
Iig niet bij Oekraïne.
Lullig voor ze, recht van de sterkste zal dus zegevieren en we stonden erbij en keken er naar.

Daarom zeg ik: geef de vrijwillig afgestane nukes dan maar terug.

Die wapens zijn bij het uiteenvallen van de Sovjet Unie in handen van Oekraïne gekomen. In ruil voor het respecteren van de grenzen van de Oekraine zijn die teruggegeven aan Rusland.
Nou, mooi dom, zo blijkt nu.

Kazakstan, wees gewaarschuwd, jullie zijn de volgende

Wit-Rusland mag ook niet, daar zorgt LukasjenkoPutin2 wel voor.
pi_202436481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Lullig voor ze, recht van de sterkste zal dus zegevieren en we stonden erbij en keken er naar.
Ja het is evengoed lullig voor de Oeigoeren, de Molukkers, de Tibetanen, de westelijke Sahara bewoners en ga zo maar door. En we stonden erbij en keken er naar.

Als Rusland Oekraïne wou innemen hadden ze dat al lang gedaan. Ik denk dat er prima een diplomatieke oplossing gevonden kan worden.

Ga jij je leven geven voor Oekraïne? Of je zoon of dochter naar het front sturen om te sneuvelen voor Oekraïne?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2021 16:53:52 ]
pi_202436766
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De bevolking van de Oekraine is decennialang extreem bruut behandeld door de Sovjet-Unie. Bekendste voorbeeld is toch wel de Holodomor, een erkende genocide van het Oekraïnse volk door de leiders van de Sovjet-Unie waarbij 3,5 miljoen mensen zijn omgekomen. Maar ook het deporteren van de miljoenen Oekraïnse Kulaks, Polen en Duitsers is een voorbeeld van brute mensenrechtenschendingen. En dan hebben we het nog maar over één land. Boeiend dat Brezjnev een Oekraïner was, daar hadden al die families helemaal geen ene fuck aan.
De Sovjet Unie heeft in die periode meerdere hongersnoden gekend. De hongersnood in 1933 trof niet enkel Oekraine, ook streken waar voornamelijk Russen woonden werden zwaar getroffen, oa de Volga regio, waar de eerdere hongersnood van 1921-23 reeds veel slachtoffers had gemaakt.

De meeste historici zien de holodomor niet als een genocide gericht tegen een bepaalde etnische groep, maar als het gevolg van een mislukte oogst en van Stalin's economische hervormingen, oa z'n "oorlog" tegen de boeren (de gedwongen collectivisering van het platteland). Kazakstan werd trouwens even erg getroffen.
quote:
Although the low 1932 harvest may have been a mitigating circumstance, the regime was still responsible for the deprivation and suffering of the Soviet population in the early 1930s. The data presented here provide a more precise measure of the consequences of collectivization and forced industrialization than has previously been available; if anything, these data show that the effects of those policies were worse than has been assumed. They also, however, indicate that the famine was real, the result of a failure of economic policy, of the "revolution from above," rather than of a "successful" nationality policy against Ukrainians or other ethnic groups.
Voor Oekraine komt het goed uit om het als een bewuste genocide voor te stellen, het verschaft een rechtvaardiging voor de collaboratie met de Duitsers door degenen die nu als helden gezien worden... Die hebben toen ook heel wat Polen en Joden afgemaakt. Stepan Bandera is tegenwoordig een officiële held van de natie, en in Lviv herdenken ze elk jaar de 14. Waffen-Grenadier-Division der SS.
Vorig jaar was er nog een diplomatieke rel toen een woordvoerder van buitenlandse zaken de verering van Bandera verdedigde, en Polen en Israel verweet dat ze met hun kritiek daarop vooral Rusland in de kaart speelden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202438090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De Sovjet Unie heeft in die periode meerdere hongersnoden gekend. De hongersnood in 1933 trof niet enkel Oekraine, ook streken waar voornamelijk Russen woonden werden zwaar getroffen, oa de Volga regio, waar de eerdere hongersnood van 1921-23 reeds veel slachtoffers had gemaakt.
[ afbeelding ]
De meeste historici zien de holodomor niet als een genocide gericht tegen een bepaalde etnische groep, maar als het gevolg van een mislukte oogst en van Stalin's economische hervormingen, oa z'n "oorlog" tegen de boeren (de gedwongen collectivisering van het platteland). Kazakstan werd trouwens even erg getroffen.
[..]
Voor Oekraine komt het goed uit om het als een bewuste genocide voor te stellen, het verschaft een rechtvaardiging voor de collaboratie met de Duitsers door degenen die nu als helden gezien worden... Die hebben toen ook heel wat Polen en Joden afgemaakt. Stepan Bandera is tegenwoordig een officiële held van de natie, en in Lviv herdenken ze elk jaar de 14. Waffen-Grenadier-Division der SS.
Vorig jaar was er nog een diplomatieke rel toen een woordvoerder van buitenlandse zaken de verering van Bandera verdedigde, en Polen en Israel verweet dat ze met hun kritiek daarop vooral Rusland in de kaart speelden...
Post alsjeblieft meer als het gaat om internationale politiek. Je hebt een veel bredere historische en geopolitieke bewustzijn en kennis van zaken dan velen die hier in NWS en POL posten. Dat was mij al wel duidelijk.
  donderdag 2 december 2021 @ 19:04:20 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202438479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De VS was bereid een oorlog te beginnen om de raketten uit Cuba weg te krijgen, maar van de Russen verwachten we dat ze niets doen als alle buurlanden lid van de NAVO worden?
Exact. Als je met Rusland wil dealen moet je bereid zijn je te verdiepen in hoe Rusland denkt en handelt en waarom. Wat haar ambities en wat haar zorgen zijn. Nu wordt er telkens reactief gehandeld richting Rusland, dat in reactie op andere gebeurtenissen handelt zonder dat kritisch naar die gebeurtenissen wordt gekeken of zelfs maar een poging wordt gedaan om te begrijpen hoe die gebeurtenissen Rusland tot handelen aanzetten. Rusland is niet één of ander compleet irrationeel, elke dag van de week op oorlog zinnend land.

Als er meerdere grote jongens zich op het schoolplein bevinden kan je elkaar respecteren. Je kan ook denken, ik ben de enige grote jongen en ik ga gewoon lekker mijn gang. Als die ander het daar niet mee eens is, dan volgen er consequenties zodra hij wat terugdoet. Ik sta immers in mijn recht te doen wat ik wil. Dat is een strategie die je kan volgen, die leidt echter altijd tot ruzie omdat de andere grote jongen voelt dat hij in zijn recht staat zijn stukje schoolplein te verdedigen.
  donderdag 2 december 2021 @ 19:04:24 #193
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202438481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die laatste zijn wel erg lang onderweg.
Ik zie ze dat nog niet doen om landingen op de Europese stranden te plannen.
Een landing op Scheveningen is een ander verhaal. Maar begrijp goed dat de enige grote buffer tussen de EU en China is. Rusland heeft grondstoffen die zowel China als Europa nodig hebben. Wij zijn momenteel hard op weg Rusland in de armen van de Chinezen te duwen. Iets waar wij 100% spijt van gaan krijgen. Want op het moment dat dit gebeurd, is China ineens heel dichtbij. En dan gaan wij Poetin nog missen.

Als we niet gaan samenwerken met de Russen gaan we dit verliezen. Op de Amerikanen kunnen we niet (meer) bouwen.
pi_202442184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:55 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Knippen om een zin te veranderen... zielig hoor...
Jij geeft dus duidelijk aan dat je je eigen tekst niet hebt begrepen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202442666
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:04 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Een landing op Scheveningen is een ander verhaal. Maar begrijp goed dat de enige grote buffer tussen de EU en China is. Rusland heeft grondstoffen die zowel China als Europa nodig hebben. Wij zijn momenteel hard op weg Rusland in de armen van de Chinezen te duwen. Iets waar wij 100% spijt van gaan krijgen. Want op het moment dat dit gebeurd, is China ineens heel dichtbij. En dan gaan wij Poetin nog missen.

Als we niet gaan samenwerken met de Russen gaan we dit verliezen. Op de Amerikanen kunnen we niet (meer) bouwen.
De Chinezen en Russen hebben een verdrag ondertekend die loopt tot februari 2027 dat ze elkaar niet politiek of militair lastigvallen zoals in de jaren 60 gebeurde.
pi_202444429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact. Als je met Rusland wil dealen moet je bereid zijn je te verdiepen in hoe Rusland denkt en handelt en waarom. Wat haar ambities en wat haar zorgen zijn. Nu wordt er telkens reactief gehandeld richting Rusland, dat in reactie op andere gebeurtenissen handelt zonder dat kritisch naar die gebeurtenissen wordt gekeken of zelfs maar een poging wordt gedaan om te begrijpen hoe die gebeurtenissen Rusland tot handelen aanzetten. Rusland is niet één of ander compleet irrationeel, elke dag van de week op oorlog zinnend land.

Als er meerdere grote jongens zich op het schoolplein bevinden kan je elkaar respecteren. Je kan ook denken, ik ben de enige grote jongen en ik ga gewoon lekker mijn gang. Als die ander het daar niet mee eens is, dan volgen er consequenties zodra hij wat terugdoet. Ik sta immers in mijn recht te doen wat ik wil. Dat is een strategie die je kan volgen, die leidt echter altijd tot ruzie omdat de andere grote jongen voelt dat hij in zijn recht staat zijn stukje schoolplein te verdedigen.
Wat jullie niet doorhebben is dat jullie deze nazi's aan het verdedigen zijn.... direkte doods bedreigingen aan Russisch Oekrainische burgers en de rellen in Kiev (waar onze EU helden stonden te brullen) hebben de agressie in een stroomversnelling gebracht.
Als je dit soort tuig verdedigt (uiteraard veilig vanuit huis achter je pc'tje) dan ben je een droevig stukje mens...
pi_202444463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:04 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Een landing op Scheveningen is een ander verhaal. Maar begrijp goed dat de enige grote buffer tussen de EU en China is. Rusland heeft grondstoffen die zowel China als Europa nodig hebben. Wij zijn momenteel hard op weg Rusland in de armen van de Chinezen te duwen. Iets waar wij 100% spijt van gaan krijgen. Want op het moment dat dit gebeurd, is China ineens heel dichtbij. En dan gaan wij Poetin nog missen.

Als we niet gaan samenwerken met de Russen gaan we dit verliezen. Op de Amerikanen kunnen we niet (meer) bouwen.
Klopt.
De Russen wilden zelfs lid worden van de EU wat werd tegengehouden door de USA want we hebben een vijand nodig om de Amerikaanse wapenindustrie te spekken nietwaar?

Ondertussen zijn we ook de Chinezen aan het treiteren en heeft de US samen met Australie en afvallige UK een verbond gesloten om het Chinese "kwaad" tegen te houden in Azie. (waar een Franse onderzeeboot deal werd verneukt, maar Europa is niet meer welwillend genoeg om blindelings de US te volgen)

Doet mij denken aan de Korea oorlog en Vietnam.... en die 2 oorlogen verloren de US ook... lekker zo'n partner... _O-

Gewoon goede afspraken maken met de Russen, met gas en olie als onderhandelings punten, en je komt er wel uit.Ook wat Oekraine betreft.
Alsjeblieft die Amerikanen er buiten houden.
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:45:54 #198
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202446325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:29 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat jullie niet doorhebben is dat jullie deze nazi's aan het verdedigen zijn.... direkte doods bedreigingen aan Russisch Oekrainische burgers en de rellen in Kiev (waar onze EU helden stonden te brullen) hebben de agressie in een stroomversnelling gebracht.
Als je dit soort tuig verdedigt (uiteraard veilig vanuit huis achter je pc'tje) dan ben je een droevig stukje mens...
[ afbeelding ]
Ik verdedig geen nazi volunteers uit Oekraïne, waar heb je het over?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 10:54:32 #199
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202446401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik verdedig geen nazi volunteers uit Oekraïne, waar heb je het over?
Laat gaan, die man heeft bizarre waanbeelden.

Hij noemt nog net niet de gehele Oekraïnse krijgsmacht (neo) nazi's :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202446437
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Om te begrijpen wat ik schreef, zul je eerst moeten begrijpen dat mensen die in een totalitair systeem opgroeien, de wereld totaal anders bekijken. Je redeneert vanuit jezelf.
Om Chinezen te begrijpen, moet je eerst begrijpen dat ze van huis uit collectivistisch zijn en niet individualistisch. En dat wat wij als 'totalitair' zien, voor hen over he algemeen 'logisch' is.

Wij zien hun systeem als totalitair omdat we denken dat iedereen gedwongen wordt om zo te denken.

Maar het enige dat hun systeem voor hen totalitair maakt, is dat het systeem weinig ruimte overlaat voor mensen die anders willen zijn.

Begrijp je het nuanceverschil?

Wij denken dat 100% van de Chinezen *gedwongen* wordt om zo te leven.

Maar zo'n 99,9% van de Chinezen *wil* zo leven. En alleen de overige 0,1% wordt onderdrukt (en hebben in het Communisme een naam gekregen: dissident).

Jij denkt vanuit je individualistische cultuur. Maar zij hebben een collectivistische cultuur, en hadden dat al ver voor de Communistische tijd. Een Chinees cijfert zichzelf weg voor het collectief.
pi_202446559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:58 schreef RetepV het volgende:

[..]
Om Chinezen te begrijpen, moet je eerst begrijpen dat ze van huis uit collectivistisch zijn en niet individualistisch. En dat wat wij als 'totalitair' zien, voor hen over he algemeen 'logisch' is.

Wij zien hun systeem als totalitair omdat we denken dat iedereen gedwongen wordt om zo te denken.

Maar het enige dat hun systeem voor hen totalitair maakt, is dat het systeem weinig ruimte overlaat voor mensen die anders willen zijn.

Begrijp je het nuanceverschil?

Wij denken dat 100% van de Chinezen *gedwongen* wordt om zo te leven.

Maar zo'n 99,9% van de Chinezen *wil* zo leven. En alleen de overige 0,1% wordt onderdrukt (en hebben in het Communisme een naam gekregen: dissident).

Jij denkt vanuit je individualistische cultuur. Maar zij hebben een collectivistische cultuur, en hadden dat al ver voor de Communistische tijd. Een Chinees cijfert zichzelf weg voor het collectief.
Het Confucianisme speelt ook een rol. Een sterke en enorme overheid wordt als een ouder gezien.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Confucianism
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:08:12 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202446575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:58 schreef RetepV het volgende:

[..]
Om Chinezen te begrijpen, moet je eerst begrijpen dat ze van huis uit collectivistisch zijn en niet individualistisch. En dat wat wij als 'totalitair' zien, voor hen over he algemeen 'logisch' is.

Wij zien hun systeem als totalitair omdat we denken dat iedereen gedwongen wordt om zo te denken.

Maar het enige dat hun systeem voor hen totalitair maakt, is dat het systeem weinig ruimte overlaat voor mensen die anders willen zijn.

Begrijp je het nuanceverschil?

Wij denken dat 100% van de Chinezen *gedwongen* wordt om zo te leven.

Maar zo'n 99,9% van de Chinezen *wil* zo leven. En alleen de overige 0,1% wordt onderdrukt (en hebben in het Communisme een naam gekregen: dissident).

Jij denkt vanuit je individualistische cultuur. Maar zij hebben een collectivistische cultuur, en hadden dat al ver voor de Communistische tijd. Een Chinees cijfert zichzelf weg voor het collectief.
Chinees Communisme is stevig geworteld in Confucianisme inderdaad.
pi_202446684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Russische soldaten zijn ook ideaal. Spotgoedkoop, een autoritaire en gemakkelijk te manipuleren mindset en heel weinig te verliezen. Dat soort dommekracht gaat door het vuur voor Poetin.
Wat ik in een andere post over Chinezen schreef, geldt ook voor Russen. Ze zijn collectivistisch, en jij redeneert vanuit je eigen individualistische mindset.

Russen *lijken* makkelijk te manipuleren, omdat jij er van uit gaat dat ze individualistisch denken. Maar ze denken collectivistisch, en staan zelf 100% achter wat ze doen. Ze zullen hun leven geven als ze daarmee het vaderland kunnen redden. En als je ze iets dwingt om te doen waarbij ze hun leven zinloos op het spel zouden zetten, gaan ze ook gewoon dwars liggen. Dus wat jij als manipulatie ziet, is in werkelijkheid gewoon de eigen keuze van de persoon.

Voor een Rus is het vanzelfsprekend om zijn leven voor het grotere doel in te zetten.

Kijk maar eens hoe snel die etnisch-Russische burgers in de Donbass regio in Oekraïne al hun onderlinge geschillen opzij gooiden, zichzelf in recordtijd organiseerden, en feitelijk het professionele leger van Oekraïne heeft verslagen. Alleen daarmee al hadden ze voor de Russen bewezen dat ze 'Russisch' waren en dat ze hulp verdienden. Want die etnisch-Russen maakten daarmee deel uit van het Russische collectief.

Als je niet helemaal begrijpt wat ik hier allemaal schrijf, dan moet je eens wat lezen over de verschillen in mindset tussen individualistische en collectivistische volkeren. Er is veel over geschreven. En zonder het te lezen, zul je Russen en Chinezen niet kunnen begrijpen.

Begin maar eens met uit te zoeken waarom een Chinees altijd "ja" op een vraag van jou zal antwoorden, zelfs als hij het antwoord niet weet. Antwoord: de Chinees is beschaamd dat jij niet weet dat hij het antwoord niet weet, en dat hij je er mee moet confronteren dat je niet een deel van het collectief bent, en antwoordt met "ja" om jou niet te beledigen. Wanneer je dat kan begrijpen, ben je op weg om collectivisme te begrijpen.
pi_202446727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat geldt misschien voor de Baltische staten, maar Georgië en Oekraine waren al veel langer Russisch.
Stalin was een Georgiër, Brezjnev een Oekrainer.
Oekraïne bestaat als onafhankelijk land zelfs pas sinds 1990.
pi_202446767
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog maar over één land. Boeiend dat Brezjnev een Oekraïner was, daar hadden al die families helemaal geen ene fuck aan.
Brezjnev was geen Rus. Dus het is raar wanneer je Rusland aanwijst als verantwoordelijke.

Maar ik kan het wel iets voor je verduidelijken: Soviet Unie is niet Rusland.

Het is compleet raar om Rusland de schuld te geven van dingen die tijdens de Soviet Unie zijn gebeurd. Want die dingen gebeurden met Georgiërs en Oekraïners aan de macht.

Dus het is wel relevant in de discussie.

Haal Soviet Unie en Rusland niet door elkaar.
pi_202447577
Interessant artikel.
Russen spreiden nepnieuws over Oekraïene.
Oekraïeners zijn eigenlijk Russen die bevrijd willen worden van hun leiders die Nazis en Joden zouden zijn.
Er zijn mensen in het westen die deze flauwekul geloven.

Inmiddels wil 64% van Oekraïene bij de NAVO horen.

https://foreignpolicy.com/2021/12/02/russia-ukraine-liberated/
pi_202447620
Topreclame.

twitter
pi_202447662
Wat wilt Poetin hiermee bereiken?
pi_202447705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:20 schreef polderturk het volgende:
Interessant artikel.
Russen spreiden nepnieuws over Oekraïene.
Bij elk conflict wordt er nepnieuws verspreid, al eeuwen lang.
Rusland zal ongetwijfeld nepnieuws verspreiden, net zoals Oekraïne dat ongetwijfeld zal doen. En wie weet verspreid de VS ook wel nepnieuws omtrent dit conflict.
pi_202448299
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Laat gaan, die man heeft bizarre waanbeelden.

Hij noemt nog net niet de gehele Oekraïnse krijgsmacht (neo) nazi's :D
Ja JIJ zal het wel weten... _O-
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:13:40 #211
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202448406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:06 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja JIJ zal het wel weten... _O-
Ik klets in ieder geval niet uit mijn nek, maar ik pretendeer zeker niet de waarheid in pacht te hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202448421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:20 schreef polderturk het volgende:
Interessant artikel.
Russen spreiden nepnieuws over Oekraïene.
Oekraïeners zijn eigenlijk Russen die bevrijd willen worden van hun leiders die Nazis en Joden zouden zijn.
Er zijn mensen in het westen die deze flauwekul geloven.

Inmiddels wil 64% van Oekraïene bij de NAVO horen.

https://foreignpolicy.com/2021/12/02/russia-ukraine-liberated/
De groep die daadwerkelijk bedreigd is zijn de etnische Russen die voornamelijk op de Krim en op de Donbass wonen.
Daar is geen woord aan gelogen.

In ieder geval komen de Russen op voor hun landgenoten als ze bedreigd worden.

Donbass onafhankelijk verklaren en klaar: probleem opgelost.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:18:23 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202448480
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bij elk conflict wordt er nepnieuws verspreid, al eeuwen lang.
Rusland zal ongetwijfeld nepnieuws verspreiden, net zoals Oekraïne dat ongetwijfeld zal doen. En wie weet verspreid de VS ook wel nepnieuws omtrent dit conflict.
Ik vind het altijd wel fascinerend dat als het over nepnieuws gaat, de VS zelden tot nooit genoemd wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202448575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel fascinerend dat als het over nepnieuws gaat, de VS zelden tot nooit genoemd wordt.
Terwijl de VS toch wel een grote bron is van nepnieuws. De VS is onze economische vijand. De VS hebben meerdere conflicten aan de grenzen van de EU in de hand gewerkt om zo vluchtelingenstromen op gang te brengen en de EU te verzwakken.
Een nieuw gewapend conflict op Europese bodem is gunstig voor de VS.
pi_202449611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Brezjnev was geen Rus. Dus het is raar wanneer je Rusland aanwijst als verantwoordelijke.

Maar ik kan het wel iets voor je verduidelijken: Soviet Unie is niet Rusland.

Het is compleet raar om Rusland de schuld te geven van dingen die tijdens de Soviet Unie zijn gebeurd. Want die dingen gebeurden met Georgiërs en Oekraïners aan de macht.

Dus het is wel relevant in de discussie.

Haal Soviet Unie en Rusland niet door elkaar.
Leuuke propaganda switch. Maar de huidige regering va n rusland zijn allemaal elite politici geweest binnen de Soviet Unie en specifieker allemaal rondom KGB en diens contacten (toevallig waar KGB agent LtKol Poetin, gestationeerd was).
pi_202450437
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel fascinerend dat als het over nepnieuws gaat, de VS zelden tot nooit genoemd wordt.
Zeker Trump vergeten?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 15:51:24 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202450732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:30 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zeker Trump vergeten?
Trump was een debiel,ik heb het meer over bewust nepnieuws verspreiden om je tegenstanders te ondermijnen. Berichtjes, krantenartikelen, dat soort shit. De VS is daar meester in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202452046
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump was een debiel,ik heb het meer over bewust nepnieuws verspreiden om je tegenstanders te ondermijnen. Berichtjes, krantenartikelen, dat soort shit. De VS is daar meester in.
... en om je vrienden te brainwashen ... zijn ze idd meester in...
pi_202454133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Chinezen zijn dan ook een supermacht, de Russen echt al lang niet meer. Een eensgezinde en effectieve EU is één van hun nachtmerries. En niet alleen van Rusland, maar ook van China en in mindere mate zelfs van de VS. Brussel dicteert nu al een hoop van de (tech) marktstandaarden en projecteert daarmee haar (politieke) wil op de wereldmarkt. Stel je toch eens voor dat die Europese economische hard power (nog) effectiever wordt ingezet en daarnaast ook een militaire vorm krijgt. Daar zit niemand buiten Europa op te wachten, omdat het een derde supermacht zou zijn die normbepalend zou zijn voor heel veel zaken.
De usa is daar het meest bang voor. Die hebben het meest te verliezen namelijk. Hoe denk je dat we de eurocrisissen ingerommeld zijn.

Door Amerikaanse banken.
Whatever...
pi_202457166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Chinezen zijn dan ook een supermacht, de Russen echt al lang niet meer. Een eensgezinde en effectieve EU is één van hun nachtmerries. En niet alleen van Rusland, maar ook van China en in mindere mate zelfs van de VS. Brussel dicteert nu al een hoop van de (tech) marktstandaarden en projecteert daarmee haar (politieke) wil op de wereldmarkt. Stel je toch eens voor dat die Europese economische hard power (nog) effectiever wordt ingezet en daarnaast ook een militaire vorm krijgt. Daar zit niemand buiten Europa op te wachten, omdat het een derde supermacht zou zijn die normbepalend zou zijn voor heel veel zaken.
Niet mee eens. Je moet een objectief oordeel vellen en niet laten leiden door Yellow Peril en McCarthyisme. Dit is de stand van zaken in 2021 als het gaat om internationale macht en dan laat ik internationale coalities (een enorme waslijst op allerlei terreinen) even buiten.

1. Hypermacht: VS.

2. Supermacht: niemand.

3. Grote regionale macht: China & EU

4. Regionale machten: Rusland, Turkije, Iran, Japan, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Australië, Saudi-Arabië.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peppert op 03-12-2021 22:35:43 ]
pi_202460292
Washington Post: ‘Russen plannen inval Oekraïne’, Biden accepteert ‘rode lijn’ Poetin niet
De Amerikaanse president Joe Biden heeft de waarschuwing van zijn Russische ambtsgenoot Vladimir Poetin dat westerse steun aan Oekraïne een ,,rode lijn” betekent, weggewuifd. Poetin had gewaarschuwd dat hij het plaatsen van raketafweersystemen in Oekraïne zo op zou vatten, maar Biden zei ,,geen respect te hebben voor de rode lijnen van wie dan ook”.
Ongeveer 125.000 Oekraïense soldaten staan daar op enige afstand tegenover 100.000 Russische.

Aan het troepen aantal te zien zou je zeggen dat de Oekraine eerder van plan is Rusland aan te vallen. :Y

En dit moeten we overlaten aan die seniele gek van een Biden?
Altijd wel leuk als je "beste vriend" een oorlog riskeert in de EU.



Dat meldt de krant op basis van een document van de Amerikaanse inlichtingendiensten en gesprekken met anonieme bronnen. Ja want dat is ook zoooooooo betrouwbaar....
pi_202460407
Poep raakt t plafond
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202460411
Vroeger waren ze al bang dat de Russen kwamen, dat gevoel gaat terugkomen :{ ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202460483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 07:48 schreef TLC het volgende:
Vroeger waren ze al bang dat de Russen kwamen, dat gevoel gaat terugkomen :{ ;(
Ze WILLEN dat dit gevoel weer terug komt.Laat je niet gek maken.

Denk je nu echt dat de Russen zo super opvallend aan troepenverplaatsingen doen en zo een aanval blootgeven?
Wat een bullshit.

Als de US denkt dat ze de Oekraine kunnen volpompen met moderne raketsystemen die op Rusland gericht staan, met die halve gare Oekrainiers aan de knop, dan is voor Putin de maat vol ja. oO/

Dan nog zullen ze niet openlijk de aanval zoeken maar ik denk dan dat er opeens heel veel "vrijwilligers" de Donbass ingepompt worden...
pi_202460877
Van mij mag hij het hele zooitje hebben tot aan de Pools Duitse grens dat werkte de vorige keer ook zo goed namelijk. Echt navo en Warschaupact gedoe hebben we dan niets geleerd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202460977
Laat ze maar beginnen met Hongarije en Servië, die vinden toch alles kut aan Europa. En dan kijken of ze dat een leuk vooruitzicht vinden in Polen.
Radio Espantoso
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:53:16 #227
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202461072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:38 schreef Peligrosso het volgende:
Laat ze maar beginnen met Hongarije en Servië, die vinden toch alles kut aan Europa. En dan kijken of ze dat een leuk vooruitzicht vinden in Polen.
Ik denk eerder dat het blinde paniek voor de EU zou zijn als de landen in die regio aansluiting zouden zoeken bij Rusland.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 10:18:32 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_202461316


*O*

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202461357
We zullen het gauw genoeg weten, denk niet dat de Russen het moraal hebben om maanden voor de grens te verkleumen, dus er komt snel een aanval of het is wederom spierballentaal
pi_202461369
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het blinde paniek voor de EU zou zijn als de landen in die regio aansluiting zouden zoeken bij Rusland.
Nee, het is zowel Polen als Hongarije al duidelijk gemaakt dat als ze de europese kernwaarden niet delen het hen vrij staat de EU te verlaten. Er is namelijk statutair niet in voorzien een EU-lid uit de club te zetten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202461403
Op zich zou Poetin de gok kunnen wagen. Europa zal niks anders doen dan sancties instellen. Het gas blijft gewoon naar Europa stromen want Europa kan niet zonder.

En de VS zal er onder Biden ook weinig trek in hebben om militair in te grijpen. Die zullen dus ook niet veel verder gaan dan sancties en wapenleveranties aan Oekraïne.

Het enige risico voor Poetin is Oekraïne zelf en hoeveel tegenstand die kunnen gaan bieden.
pi_202461429
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:22 schreef byah het volgende:
We zullen het gauw genoeg weten, denk niet dat de Russen het moraal hebben om maanden voor de grens te verkleumen, dus er komt snel een aanval of het is wederom spierballentaal
Ik denk dat gegeven Putin en Biden mentaal ok zijn en de persoonlijke relatie tussen beide helemaal zo slecht niet is en dit heel erg meetelt in wederzijds respect. Dat het daardoor mogelijk alleen maar bij spierballenvertoon blijft.

Wat ik wel jammer vindt is dat Merkel geen factor meer is. Zij spreekt Russisch en daarmee voorkom je vertaalfouten zoals het bekende "we will bury you" in de foute vertaling vamuit het Russisch wat destijds het westen deed geloven dat de Russen knettergek waren geworden.
pi_202461633
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:28 schreef Breekfast het volgende:
Op zich zou Poetin de gok kunnen wagen. Europa zal niks anders doen dan sancties instellen. Het gas blijft gewoon naar Europa stromen want Europa kan niet zonder.

En de VS zal er onder Biden ook weinig trek in hebben om militair in te grijpen. Die zullen dus ook niet veel verder gaan dan sancties en wapenleveranties aan Oekraïne.

Het enige risico voor Poetin is Oekraïne zelf en hoeveel tegenstand die kunnen gaan bieden.
klopt de gehele wereld zal alleen stoere taal uiten en sancties opleggen, meer niet. Het gas zal sowieso buiten de sancties blijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:14:36 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202462545
Wat heeft Rusland er aan dan? Alsof de Oekraïense bevolking zich graag bij Rusland wil aansluiten? Het gaat het om een klein deel van Oekraïne, zoals De Krim?
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:44:35 #235
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202463658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 22:02 schreef Peppert het volgende:

[..]
Niet mee eens. Je moet een objectief oordeel vellen en niet laten leiden door Yellow Peril en McCarthyisme. Dit is de stand van zaken in 2021 als het gaat om internationale macht en dan laat ik internationale coalities (een enorme waslijst op allerlei terreinen) even buiten.

1. Hypermacht: VS.

2. Supermacht: niemand.

3. Grote regionale macht: China & EU

4. Regionale machten: Rusland, Turkije, Iran, Japan, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Australië, Saudi-Arabië.
Ik weet niet hoor, maar in de literatuur over internationale betrekkingen die ik tot me heb genomen en neem, komt het hele woord hypermacht niet voor. Bovenstaande lijkt me nogal een willekeurige set termen + indeling. Maar ik houd me van harte aanbevolen voor bronnen en links, etc.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202464203
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 07:47 schreef TLC het volgende:
Poep raakt t plafond
Je bedoelt poep raakt de ventilator.
pi_202464326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 06:32 schreef Schaamlap het volgende:
Washington Post: ‘Russen plannen inval Oekraïne’, Biden accepteert ‘rode lijn’ Poetin niet
De Amerikaanse president Joe Biden heeft de waarschuwing van zijn Russische ambtsgenoot Vladimir Poetin dat westerse steun aan Oekraïne een ,,rode lijn” betekent, weggewuifd. Poetin had gewaarschuwd dat hij het plaatsen van raketafweersystemen in Oekraïne zo op zou vatten, maar Biden zei ,,geen respect te hebben voor de rode lijnen van wie dan ook”.
Ongeveer 125.000 Oekraïense soldaten staan daar op enige afstand tegenover 100.000 Russische.

Aan het troepen aantal te zien zou je zeggen dat de Oekraine eerder van plan is Rusland aan te vallen. :Y

En dit moeten we overlaten aan die seniele gek van een Biden?
Altijd wel leuk als je "beste vriend" een oorlog riskeert in de EU.

[ afbeelding ]

Dat meldt de krant op basis van een document van de Amerikaanse inlichtingendiensten en gesprekken met anonieme bronnen. Ja want dat is ook zoooooooo betrouwbaar....
Als het zo moet zijn dat het plaatsen van een raketafweersysteem door Biden leidt tot WW3, dan is het niet anders. Niemand zit daar uiteraard op te wachten, ik ook niet, maar het kan ook niet zo zijn dat Poetin te pas en te onpas landjepik bij zijn buurlanden pleegt en dat dat door iedereen getolereerd wordt of dat ze daar met halfzachte maatregelen op reageren, totaal onacceptabel...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 04-12-2021 14:46:30 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202464375
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:39 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Als het zo moet zijn dat het plaatsen van een raketafweersysteem door Biden leidt tot WW3, dan is het niet anders. Niemand zit daar uiteraard op te wachten, ik ook niet maar het kan ook niet zo zijn dat Poetin te pas en te onpas landjepik bij zijn buurlanden pleegt en dat dat door iedereen getolereerd wordt,totaal onacceptabel...
Want daar is usa niet al jaren mee bezig

Weapons of mass destruction :{

Hoop en denk dat putin niks gaat doen. Miss klein stuk in het oosten maar verder dan zou het rusland aardig gaan raken in de portemonnee neem ik aan.
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:53:33 #240
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202464516
De Russen zitten momenteel in een vrij luxe positie. Van de Europeanen hebben ze niks te vrezen zo lang die nog massaal aan het gas hangen en de Amerikanen zijn (ongeacht wat Biden nu weer allemaal voor de vorm roept) toch vooral bezig met de Chinezen. Ik vraag me af of ze dat allemaal op het spel gaan zetten voor de inlijving van een minnow als Oekraïne. Maar goed, ik ben geen strateeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 04-12-2021 14:58:51 ]
pi_202464527
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:43 schreef SOG het volgende:

[..]
Want daar is usa niet al jaren mee bezig

Weapons of mass destruction :{

Hoop en denk dat putin niks gaat doen. Miss klein stuk in het oosten maar verder dan zou het rusland aardig gaan raken in de portemonnee neem ik aan.
Europa en de VS moeten gewoon keihard met de vuist op tafel slaan, hun tanden laten zien en zeggen:" Tot hier en niet verder, of anders oorlog." Dus niet van die slappe economische maatregelen, daar doet Poetin het echt niet van in zijn broek.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_202464534
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het blinde paniek voor de EU zou zijn als de landen in die regio aansluiting zouden zoeken bij Rusland.
Ja, dat is natuurlijk ook zo.
Maar het zou leuk zijn als die pauperlanden krijgen waar ze steeds om brullen.
Radio Espantoso
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:56:29 #243
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_202464549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:39 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Als het zo moet zijn dat het plaatsen van een raketafweersysteem door Biden leidt tot WW3, dan is het niet anders. Niemand zit daar uiteraard op te wachten, ik ook niet, maar het kan ook niet zo zijn dat Poetin te pas en te onpas landjepik bij zijn buurlanden pleegt en dat dat door iedereen getolereerd wordt of dat ze daar met halfzachte maatregelen op reageren, totaal onacceptabel...
Dat jij een kutleven hebt wil niet zeggen dat we allemaal trek hebben in een nucleaire winter. :')
pi_202464654
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dat jij een kutleven hebt wil niet zeggen dat we allemaal trek hebben in een nucleaire winter. :')
Haha nee hoor, helemaal niet, we laten ons alleen veel te makkelijk keer op keer afschepen door Poetin. Als we geen respect bij hem afdwingen door ons harder op te stellen, dan blijft hij gewoon doen waar hij trek in heeft.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:01 #245
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202465144
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Haha nee hoor, helemaal niet, we laten ons alleen veel te makkelijk keer op keer afschepen door Poetin. Als we geen respect bij hem afdwingen door ons harder op te stellen, dan blijft hij gewoon doen waar hij trek in heeft.
Heb jij nu echt niet door dat "wij"/het westen continu landje pik aan het doen is richting het oosten, en dat Rusland bijna compleet omsingeld is?

Dat het Ukraiense leger al in 2014 o.a. door Engelse, Canades en Amerikaanse instructeurs geleid werd?

LPR en DPR zijn nu onafhankelijke staten, welke NIET toegelaten zijn tot het CIS. Putin staat dat ook niet toe. De Ukraine moet een staat zijn met een bevroren conflict, zodat het niet toe kan treden tot de NAVO.

Dat was nl het westerse plan.
pi_202465254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Heb jij nu echt niet door dat "wij"/het westen continu landje pik aan het doen is richting het oosten, en dat Rusland bijna compleet omsingeld is?

Dat het Ukraiense leger al in 2014 o.a. door Engelse, Canades en Amerikaanse instructeurs geleid werd?

LPR en DPR zijn nu onafhankelijke staten, welke NIET toegelaten zijn tot het CIS. Putin staat dat ook niet toe. De Ukraine moet een staat zijn met een bevroren conflict, zodat het niet toe kan treden tot de NAVO.

Dat was nl het westerse plan.
Ik wil er amders wel een poll aan wijden, om erachter te komen wat de meeste forumleden hier vinden van het conflict Oekraine-Rusland.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:45:25 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202465332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:44 schreef AgLarrr het volgende:
Ik weet niet hoor, maar in de literatuur over internationale betrekkingen die ik tot me heb genomen en neem, komt het hele woord hypermacht niet voor.
Hegemon ;)
We have always been at war with Eastasia.
pi_202465397
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Heb jij nu echt niet door dat "wij"/het westen continu landje pik aan het doen is richting het oosten, en dat Rusland bijna compleet omsingeld is?

Dat het Ukraiense leger al in 2014 o.a. door Engelse, Canades en Amerikaanse instructeurs geleid werd?

LPR en DPR zijn nu onafhankelijke staten, welke NIET toegelaten zijn tot het CIS. Putin staat dat ook niet toe. De Ukraine moet een staat zijn met een bevroren conflict, zodat het niet toe kan treden tot de NAVO.

Dat was nl het westerse plan.
Met landje pik bedoel je dat steeds meer landen zich liever bij ons aansluiten dan aan Ruslands tit willen hangen? Want daar kan ik de betreffende landen geen ongelijk in geven.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:54:20 #249
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202465488
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Met landje pik bedoel je dat steeds meer landen zich liever bij ons aansluiten dan aan Ruslands tit willen hangen? Want daar kan ik de betreffende landen geen ongelijk in geven.
Geo politiek. Het gaat alleen maar om de grondstoffen of geo-politiek belang.

De Krim is een goed voorbeeld. De Engelsen zijn er een oorlog om begonnen, de Fransen, erna de Duitsers/Het verenigd europa (SS Viking was bv voor een groot gedeelte Nederlands). En deze keer was de bedoeling via een in Russische ogen illegale staatsgreep.

Overigens is de Krim juridisch niet geannexeerd, maar een autonome republiek welke overigens wel toegelaten is tot het CIS na verkiezingen. Sevastopol en zijn haven was overigens nooit onder Ukraiens gezag.
pi_202465585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Heb jij nu echt niet door dat "wij"/het westen continu landje pik aan het doen is richting het oosten, en dat Rusland bijna compleet omsingeld is?
Dan moet ome Vlad zich eens achter de oren krabben en zich afvragen waarom de buren meer naar het westen kijken dan naar het oosten.
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:06:57 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202465681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:54 schreef PluggieOD het volgende:
Overigens is de Krim juridisch niet geannexeerd, maar een autonome republiek welke overigens wel toegelaten is tot het CIS na verkiezingen. Sevastopol en zijn haven was overigens nooit onder Ukraiens gezag.
De internationale grenzen en overeenstemming daaromtrent zijn gewoon helder.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:07:33 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202465687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:54 schreef PluggieOD het volgende:

Overigens is de Krim juridisch niet geannexeerd, maar een autonome republiek welke overigens wel toegelaten is tot het CIS na verkiezingen. Sevastopol en zijn haven was overigens nooit onder Ukraiens gezag.
De internationale grenzen en overeenstemming daaromtrent zijn gewoon helder.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:07:43 #253
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202465691
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:59 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Dan moet ome Vlad zich eens achter de oren krabben en zich afvragen waarom de buren meer naar het westen kijken dan naar het oosten.
Een goed punt, alleen dat gaat nu net niet op voor de DNR/LPR en Krim.
pi_202465735
Gisteren is Erdogan door meneer Poetin gebeld. Poetin heeft zijn zorgen geuit over de Turkse drones die aan Oekraïne verkocht zijn. Erdogan geeft aan dat Turkije vrij is om zijn producten te verkopen aan welke land dan ook.

Nachtmerrie van Pantsir S-1 luchtafweersysteem:



  zaterdag 4 december 2021 @ 16:13:11 #255
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202465763
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De internationale grenzen en overeenkomsten daaromtrent zijn gewoon helder.
En dat is nu net het probleem. De Maidan staatsgreep is dan ook illegaal.

Nogmaals: een geopolitiek spel, wat de mens cq "beschaving" al sinds het begin uitvoert.
pi_202465785
Turkse drones waar Rusland zijn zorgen over uit:

  zaterdag 4 december 2021 @ 16:17:49 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202465822
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
En dat is nu net het probleem. De Maidan staatsgreep is dan ook illegaal.

Nogmaals: een geopolitiek spel, wat de mens cq "beschaving" al sinds het begin uitvoert.
De Maidan staatsgreep is een Oekraiense interne aangelegenheid waar Rusland verder niet zoveel mee te maken heeft, maar dat is voor Moskou nogal moeilijk te verkroppen.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 4 december 2021 @ 16:26:12 #258
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202465915
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Maidan staatsgreep is een Oekraiense interne aangelegenheid waar Rusland verder niet zoveel mee te maken heeft, maar dat is voor Moskou nogal moeilijk te verkroppen.
Ben het voor 80% eens. Maar: Proxyoorlog.

Zie het als een Russisch gesteunde staatsgreep in Mexico. Dan gaat de US ook illegaal ingrijpen.
Wederom grondstoffen/geopolitiek. De hele koude oorlog draaide om dit soort conflicten in Latijns Amerika en Afrika.

Terug naar het hoofdonderwerp: Rusland bereidt invasie Oekranie voor. Persoonlijk denk dat er geen enkel belang voor Rusland is. En dat het o.a. westers opstoken is. Het doel ontgaat me. Hoewel Putin het wel degelijk over een rode lijn heeft. Dus er speelt wel degelijk iets. Maar wat precies kan ik niet uit het nieuws halen.
pi_202465981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Maidan staatsgreep is een Oekraiense interne aangelegenheid waar Rusland verder niet zoveel mee te maken heeft, maar dat is voor Moskou nogal moeilijk te verkroppen.
Oke en waarom stond die bal gehakt van balen dan te blerren op dat plein als zijnde AH :P
pi_202466137
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:32 schreef SOG het volgende:

[..]
Oke en waarom stond die bal gehakt van balen dan te blerren op dat plein als zijnde AH :P
Omdat die EU bobo's uit grootheidswaanzin zich ongeveer net zo gedragen als Rusland.
pi_202466292
pi_202466428
quote:
A, ze hebben een plaatje in elkaar geknutseld. Dan moet het haast wel waar zijn.
pi_202466586
Ben wel benieuwd wat voor materieel Oekraïne ineens tevoorschijn tovert, mocht Rusland echt binnen vallen. Die zijn de afgelopen jaren flink bewapend door de VS en andere NAVO partners, zal vast nog wat buiten de publiciteit zijn gebleven.
  zaterdag 4 december 2021 @ 17:21:06 #264
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202466680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:14 schreef Niek92 het volgende:
Ben wel benieuwd wat voor materieel Oekraïne ineens tevoorschijn tovert, mocht Rusland echt binnen vallen. Die zijn de afgelopen jaren flink bewapend door de VS en andere NAVO partners, zal vast nog wat buiten de publiciteit zijn gebleven.
Vorige keer verloor het hele Oekraiense leger met westerse instructeurs al van een clubje "rebellen".

Toen was een statussymbool als je als separatistenleider met een afgepakte Hummer rond reed.

Wat ik ooit begreep is dat de US miljarden in oost Ukraiene hadden gestopt ivm fracking van de kolenvelden.
Die investering raakten ze kwijt.
pi_202466689
Gok dat Rusland niet blij is met de verplaatsing van de kernwapens uit Turkije wat ze in Oekraïne willen plaatsen, als het er al niet ligt.

Soort Cuba verhaal waar Rusland dan weer niet op mag reageren uiteraard.
pi_202466903
quote:
Haha geweldig!!! Hoe hebben die russen zich dit plan hebben kunnen ontfutselen. Zodra zij stap 1 hebben genomen kan de EU dus in principe gewoon a la napoleon op moskou marcheren. Wordt een koude winter voor ons daar. Zouden we dit keer wel outfits krijgen voor de winterse omstandigheden? 3x is scheepsrecht zegt men dus dit x neem ik aan dat dat wel geregeld wordt. En extra proviand voor onderweg ivm scorched earth strategie. Zin in! Neem een mooie svetlana mee terug.
pi_202466912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
A, ze hebben een plaatje in elkaar geknutseld. Dan moet het haast wel waar zijn.
Nee hoor, Putin heeft zijn aanvalsplan alvast doorgestuurd naar de Bilt.
  zaterdag 4 december 2021 @ 17:42:11 #268
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202467031
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Nee hoor, Putin heeft zijn aanvalsplan alvast doorgestuurd naar de Bilt.
Einkesseling ook echt.

Naar goed Duits gebruik in de Ukraine :P
pi_202467120
Waarom in het Duits?
  zaterdag 4 december 2021 @ 18:01:06 #270
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202467413
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:46 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom in het Duits?
Dat begrijpen de Ukrainense vrijwilligers goed :P

  zaterdag 4 december 2021 @ 18:21:33 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202467787
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:32 schreef SOG het volgende:

[..]
Oke en waarom stond die bal gehakt van balen dan te blerren op dat plein als zijnde AH :P
Dat deugde natuurlijk net zo hard voor geen meter, maar media hier zijn dan ook te weinig kritisch om dat aan de kaak te stellen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202467932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat deugde natuurlijk net zo hard voor geen meter, maar media hier zijn dan ook te weinig kritisch om dat aan de kaak te stellen.
Dat ja, die beide idioten stonden er in ieder geval niet namens mij en ik schaam me ervoor dat ze enige vorm van macht hebben in de EU.
pi_202468276
Fegelein al gevonden inmiddels?
pi_202469033
Hmm ja ik zie de Russen niet oprukken tot aan de Poolse grens.
Wellicht dat zij nabij de Krim nog wat grond pakken alhoewel ik daar ook geen geld op zou inzetten.
pi_202471357
Het is Rusland, China en Iran. Als het de Amerikanen en trawanten (geallieerde landen) lukt om die drie landen te verslaan op het internationale toneel hebben ze totale globale, militaire, systematische, ideologische, technologische en economische hegemonie. Dat is waar het allemaal om te doen is. De rest is propaganda. Het is wel andere koek dan de War on ''Terror'' die in 2001 begon met Bush Junior en onder andere bestond uit grond- en luchtinvasies invasies van Irak, Afghanistan, Syrië, Libië en drone-bombardementen in Somalië, Yemen en Pakistan en meer waar we geen weet van hebben. In 2018 hebben ze hun aandacht duidelijk zichtbaar verschoven van War on ''Terror'' naar landen die ze als een gevaar zien voor hun hegemonie vooral China maar in mindere mate ook Rusland en Iran. Het wordt liefkozend 'rules based international order'' genoemd in veel media en denktanks. Het is een euphemisme.

https://en.wikipedia.org/(...)ember%2011%20attacks.

[ Bericht 14% gewijzigd door Peppert op 04-12-2021 22:02:04 ]
pi_202472424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:01 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat begrijpen de Ukrainense vrijwilligers goed :P

[ afbeelding ]
hjeerlijk die russische propaganda circel jerk. Echt serieus ga lekker in in je eigen land lopen trollen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 22:13:14 #277
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202472467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hjeerlijk die russische propaganda circel jerk. Echt serieus ga lekker in in je eigen land lopen trollen.
Ben je weer dronken?
pi_202472646
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ben je weer dronken?
Ben jij gebrainwashed door rusland of ben je een rus?
  zaterdag 4 december 2021 @ 22:28:32 #279
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202472775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ben jij gebrainwashed door rusland of ben je een rus?
Dus mensen die er iets meer vanaf weten en wat vaker op plaatsen in de wereld geweest zijn, wat meer van geopolitiek begrijpen, zijn volgens jou gebrainwashed, terwijl je dronken bent?

Het hele gebeuren in de Ukraine is niet zo fris:
pi_202472893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:28 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dus mensen die er iets meer vanaf weten en wat vaker op plaatsen in de wereld geweest zijn, wat meer van geopolitiek begrijpen, zijn volgens jou gebrainwashed, terwijl je dronken bent?

Het hele gebeuren in de Ukraine is niet zo fris:
[ afbeelding ]
De russische staats propaganda doet het goed bij jou. Iets meer weten _O- (Ben je psychotisch ofzo?)
pi_202473023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 21:15 schreef Peppert het volgende:
Het is Rusland, China en Iran. Als het de Amerikanen en trawanten (geallieerde landen) lukt om die drie landen te verslaan op het internationale toneel hebben ze totale globale, militaire, systematische, ideologische, technologische en economische hegemonie. Dat is waar het allemaal om te doen is. De rest is propaganda. Het is wel andere koek dan de War on ''Terror'' die in 2001 begon met Bush Junior en onder andere bestond uit grond- en luchtinvasies invasies van Irak, Afghanistan, Syrië, Libië en drone-bombardementen in Somalië, Yemen en Pakistan en meer waar we geen weet van hebben. In 2018 hebben ze hun aandacht duidelijk zichtbaar verschoven van War on ''Terror'' naar landen die ze als een gevaar zien voor hun hegemonie vooral China maar in mindere mate ook Rusland en Iran. Het wordt liefkozend 'rules based international order'' genoemd in veel media en denktanks. Het is een euphemisme.

https://en.wikipedia.org/(...)ember%2011%20attacks.
Over propaganda gesproken...
pi_202473077
Nou de aandeeltjes Gazprom zullen wel gaan dalen als ze dat echt doen.

En EU zonder gas.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 december 2021 @ 22:53:04 #283
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202473165
Doen ze niet. De vraag is waarom dit zo in het nieuws gebracht wordt. En waarom nu.
pi_202473199
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:53 schreef PluggieOD het volgende:
Doen ze niet. De vraag is waarom dit zo in het nieuws gebracht wordt. En waarom nu.
Financiële markt vindt er niks van dus dat is wel een bijzonder gegeven. Zoveel miljarden om te onderzoeken of er wat substantieel in zit en er komt geen enkele conclusie uit... Geen nieuwe info simpelweg.

Dus ja ik durf de stelling wel aan dat dit een aanfluiting is, maar waarom denk jij dat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202473214
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:01 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat begrijpen de Ukrainense vrijwilligers goed :P

[ afbeelding ]
haha die man aan de linkerkant met zijn facepalm :|W :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202477357
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:54 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Europa en de VS moeten gewoon keihard met de vuist op tafel slaan, hun tanden laten zien en zeggen:" Tot hier en niet verder, of anders oorlog." Dus niet van die slappe economische maatregelen, daar doet Poetin het echt niet van in zijn broek.
en dan meld jij je uiteraard direkt aan als vrijwilliger... of laat je andere mensen de kolen uit het vuur halen?? (ik denk dus het laatste)
pi_202477483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De russische staats propaganda doet het goed bij jou. Iets meer weten _O- (Ben je psychotisch ofzo?)
Wat is er propagandistisch aan als het wemelt van de nazi legereenheden in de Ukraine + nazi partijen en dat word nu gewoon openbaar gemaakt?

https://stringfixer.com/nl/Azov_Battalion
Zeker ook nooit van het Azov bataljon gehoord?

https://theworld.org/stor(...)braces-nazi-ideology
In L’viv, it comes under the guise of Svoboda, a party calling for a Ukraine that is “one race, one nation, one Fatherland.” Originally known as the Social-National Party, it is rooted in Nazi collaboration.
Svoboda's racial theorizing is built on sand, since most people who live in the region have mixed blood. "Ethnically, Ukraine doesn't exist," according to Ukrainian historian Andriy Kozitzky. The western part of the country nestled up against Poland and Hungary is a mix of many groups: Russian, Ukrainians, Armenians. That’s irrelevant to Svoboda followers. Mychalchyshyn said: "We are against diversity.” In his writings, he says, "We consider tolerance a crime.
pi_202477520
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 10:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat is er propagandistisch aan als het wemelt van de nazi legereenheden in de Ukraine + nazi partijen en dat word nu gewoon openbaar gemaakt?

https://stringfixer.com/nl/Azov_Battalion
Zeker ook nooit van het Azov bataljon gehoord?

https://theworld.org/stor(...)braces-nazi-ideology
In L’viv, it comes under the guise of Svoboda, a party calling for a Ukraine that is “one race, one nation, one Fatherland.” Originally known as the Social-National Party, it is rooted in Nazi collaboration.
Svoboda's racial theorizing is built on sand, since most people who live in the region have mixed blood. "Ethnically, Ukraine doesn't exist," according to Ukrainian historian Andriy Kozitzky. The western part of the country nestled up against Poland and Hungary is a mix of many groups: Russian, Ukrainians, Armenians. That’s irrelevant to Svoboda followers. Mychalchyshyn said: "We are against diversity.” In his writings, he says, "We consider tolerance a crime.
In Rusland wemelt het van de nazi's als je zoekt, zelfs in Nederland hebben we van dit soort idioten.. De teksten zoals anti diversiteit zijn bijna allemaal wetten in Rusland. Ten tweede kom je met russische propaganda bronnen aan. Simpele vraag hoe ziet het democratisch gekozen parlment er uit? vergelijk dit nu eens met het rusland kabinet? Wie is er nu dichter bij het nazi regime? Welk land krijgt meer steun onder extreem rechtse malloten? Waar wordt rusland als vriend uitgenodigd en waar komt de oekraine over de vloer?
  zondag 5 december 2021 @ 11:25:19 #289
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202477736
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In Rusland wemelt het van de nazi's
Sigh.
pi_202479964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:47 schreef ludovico het volgende:
Nou de aandeeltjes Gazprom zullen wel gaan dalen als ze dat echt doen.

En EU zonder gas.
dit is heel de kern van de huidige zaak natuurlijk, de VS hoopt gewoon dat óf de EU zegt we willen geen gas meer van Rusland, of dat Oekraine de pijpleiding afsluit. Dan kan de VS lekker hun VNG verkopen voor veel geld en nog wat extra wapens verkopen aan Oekraine
pi_202479997
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:48 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
dit is heel de kern van de huidige zaak natuurlijk, de VS hoopt gewoon dat óf de EU zegt we willen geen gas meer van Rusland, of dat Oekraine de pijpleiding afsluit. Dan kan de VS lekker hun VNG verkopen voor veel geld en nog wat extra wapens verkopen aan Oekraine
Mja dus Rusland zit er eigenlijk mee dat Amerika lekker dicht bij Russian Soil allerhande wapens kan positioneren...
Maar dat geldt in principe voor al die landen aan de Russische grens toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202480026
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De teksten zoals anti diversiteit zijn bijna allemaal wetten in Rusland.
welke teksten/wetten heb je het nu over?
Er leven in Rusland vele verschillende volken.
pi_202480154
Ik geloof niet dat Poetin en z'n trawanten zo dom zijn om Oekraïne binnen te vallen.
pi_202480296
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik geloof niet dat Poetin en z'n trawanten zo dom zijn om Oekraïne binnen te vallen.
Inderdaad, waarom opzichtig met een inval als het via "separisten" net zo eenvoudig kan gaan op een iets langere termijn
pi_202481185
Mooi, kunnen ze die nazi's in Oekraïne gelijk verdrijven.
pi_202484398
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In Rusland wemelt het van de nazi's als je zoekt, zelfs in Nederland hebben we van dit soort idioten.. De teksten zoals anti diversiteit zijn bijna allemaal wetten in Rusland. Ten tweede kom je met russische propaganda bronnen aan. Simpele vraag hoe ziet het democratisch gekozen parlment er uit? vergelijk dit nu eens met het rusland kabinet? Wie is er nu dichter bij het nazi regime? Welk land krijgt meer steun onder extreem rechtse malloten? Waar wordt rusland als vriend uitgenodigd en waar komt de oekraine over de vloer?
Rusland propaganda.... man man man...
pi_202493187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Heb jij nu echt niet door dat "wij"/het westen continu landje pik aan het doen is richting het oosten, en dat Rusland bijna compleet omsingeld is?

Dat het Ukraiense leger al in 2014 o.a. door Engelse, Canades en Amerikaanse instructeurs geleid werd?

LPR en DPR zijn nu onafhankelijke staten, welke NIET toegelaten zijn tot het CIS. Putin staat dat ook niet toe. De Ukraine moet een staat zijn met een bevroren conflict, zodat het niet toe kan treden tot de NAVO.

Dat was nl het westerse plan.
Dus Oekraine mag niet bepalen met wie ze banden aanhalen, en mag niet zelf bepalen welke allianties ze wil aangaan?

Je weet dat de Sovjetunie al een tijdje niet meer bestaat he?
  maandag 6 december 2021 @ 12:29:38 #299
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202495604
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:39 schreef Shotty het volgende:

[..]
Dus Oekraine mag niet bepalen met wie ze banden aanhalen, en mag niet zelf bepalen welke allianties ze wil aangaan?

Je weet dat de Sovjetunie al een tijdje niet meer bestaat he?
Heb je ooit gehoord van de Cuba crisis?
pi_202495808
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:29 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Heb je ooit gehoord van de Cuba crisis?
Heb je ooit gehoord van whataboutism?
  maandag 6 december 2021 @ 12:46:59 #301
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202495870
Vol. Klaar. Rusland is toch niet binnen gevallen. Het was verzonnen door Biden en de NOS. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')